Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  01.05.2009 11:41 FRANCOUŽŠTINA
 
PÍŠE SE FRANCOUŽŠTINA A TITULOVAT TĚ NEMÁ CENU,JELIKOŽ SI O TVÝCH URÁŽKÁCH UDĚLÁ OBRÁZEK KAŽDÝ SÁM.INTELIGENTE...
  01.05.2009 12:27 když oprava
 
tak příště prosím bez chyb, správně je: FRANCOUZŠTINA, tedy bez háčku na "Z". A neomlouvej to "překlepem", máš to v příspěvku 2x, obrázek o Tobě už mám, inteligente.
  30.04.2009 07:04 ...
 
A vy proti němu pořád něco máte ...

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=635 999
  30.04.2009 12:05 šťoural
 
a propo není nejdéle sloužící na MV ČR - PhDr. Marcela Machutová je déle nebo aspoň stejně
  30.04.2009 21:06 Pro Šťourala:
 
Ten tvůj příspěvek nemá hlavu ani patu, navíc chceš využívat tzv. slova přejatá z fracouštiny, ale neumíš to napsat- ty blbe. Máš chyby v interpunkci - opět ty blbe, a nakonec musím říci, že každá věta je zakončená tečkou - ty blbe. Doufám, že nejsi u policie Ty BLBE!!!!
  01.05.2009 06:32 For pro Šťourala
 
píše se Ty blbe, navíc slovo blbe stačí napsat jednou. Pak to vypadá hůř než článek nad :-).
  01.05.2009 09:00 Tyblbe
 
Ty francou-š-tino přiblblá......
  02.05.2009 20:36 šťoural
 
moment něco mě uniklo - pouze jsem reagoval na ten článek o délce na MV - jaká francouzština

zpět k článku víte, že u MV ČR dělá jeden člověk, který nastoupil k MV ČR dne 13. června 1945 !! to je co?

a pro provokatéry, rejpaly a odpůrce zdroj: databanka rekordů
  29.04.2009 21:16 Stavy
 
naplněny a v civilu není kloudnej flek a když tak za hovno!!!!!!!!!!!!!!
  29.04.2009 21:20 hahaha
 
stavy naplněny,proto další náborová kampaň,mimoto krize zkončí dříve,či později a za usmolenou dvacku může dělat v praze každej lempl,nebo popelář
  30.04.2009 05:30 Stavy
 
opravdu naplněny a flek žádný!
  30.04.2009 18:47 For stavy
 
asi někdo požil "houbičky" a tak má naplněné stavy :-). Jinak kolikpak lidí bude živit finančně "nenákladná" nová náborová kampaň...?
  29.04.2009 16:47 XXI. stol.
 
MÁME OCTÁVIE, ALE NEMÁME BENZIN TAKŽE JE TO JAKO V KOCOURKOVĚ.
  29.04.2009 17:22 For XXI
 
to byl prach sprostej kšeft těch nahoře. Ještě servis těchto vozů... no a to je páánečku výsluha pro management :-)
  28.04.2009 20:58 fekete
 
tak kolegové, zítra končím (našli mi v EKIS ještě jeden den dovolené) - sloužil jsem 10 let na SKPV (rok na místním v Praze) + rok vojny mi započítavají, takže - někdy to bylo i celkem fajn, ale nechci prošvihnout přechodné období, a nakonec mám i takový pocit, že tam kde dělám už je to spíš zaopatřovací ústav pro matky samoživitelky, apod. (nic ve zlém holky), tak se mějte a hlavně na sebe dávejte pozor, doba je divná a lidi nervózní
  29.04.2009 16:48 Alena
 
Hodně štěstí, odchází dost lidí je to už opravdu unavující.
  29.04.2009 21:15 A
 
kam?
  30.04.2009 12:25 To jsi
 
moc dlouho nevydržel. Jsi, holt, slabší třída.
  03.05.2009 20:24 fekete
 
já myslím, že těch 10 let stačilo, ale hlavně chci využít přechodného období, jinak jdu na městský úřad
  18.06.2009 19:20 Soňa
 
Fekete - tvůj názor je velice ubohej.
  28.04.2009 19:19 SOS
 
NEBOJ ONO ODEJDE POMĚRNĚ HODNĚ LIDÍ A CO POSLOUCHÁM TAK I MLADÉ PUŠKY.
  28.04.2009 11:43 bafuňář
 
je mi 29 let,udělal jsem si u policie jazyky a budu mít rentu,jelikož jsem pro provokatéry z prezidia asi jeden z těch uplakánků a bafuňářů,tak vám chci jenom napsat,že ke konci roku tááááááhnu
  28.04.2009 12:33 otázka
 
To se máš čím chlubit, a proto by nárok na rentu měl být nejdříve v 45. Nebo později ?
  28.04.2009 16:17 To
 
teprve začneš bulet!!!
  28.04.2009 16:19 For To
 
nazdar primitive. Závidíš rentu ? Vidíš, nemáš na to být ani cajtem chudáčku.
  28.04.2009 20:34 Jo
 
kdyby jsi tušil!
  28.04.2009 23:46 pro -Jo-
 
no, já asi tuším odkud vítr vane, pane plukovníku z třetího patra! Tvoje renta, kterou by jsi mohl pobírat, už nyní podstatně převyšuje průměrný plat policisty, že? Áááále vovovono se ještě nechce jít pryč, páááč když to tak sype, kdo by chodil, že? Na jednu stranu to chápu, a nezávidím, a i přesto souhlasím!
  28.04.2009 11:43 bafuňář
 
je mi 29 let,udělal jsem si u policie jazyky a budu mít rentu,jelikož jsem pro provokatéry z prezidia asi jeden z těch uplakánků a bafuňářů,tak vám chci jenom napsat,že ke konci roku tááááááhnu
  27.04.2009 23:09 forest <forest28@seznam.cz>
 
Ičko s tím rozpočtem co zůstává Policii na letošek je to hrůza !!! Hlavně, že je navenek vidět pěkná slupka. Možná, že budou politické bodíky.
  27.04.2009 23:04 forest <forest28@seznam.cz>
 
Ičko proč jsi nenechal koupit sl. auta letos, jsou ohodně levnější. Tolik zbytečně "vyhozených" peněz, ČR - MV
aby tímto značně ušetřilo !!!
  28.04.2009 23:54 Nechci
 
neministra Íčka obhajovat, ale Ty jsi minulý rok, když se zadávalo výběrové řízení, věděl, že příjde finanční krize? S výběrem vozů Škoda souhlasím, ale ta spotřeba u nich je opravdu hrozná!!! Pokud ale řlověk čeká od auta nějaký výkon, tak musí počítat s vyší spotřebou.
Nicméně, bylo by možná vhodné, kdyby celý zbytek slíbených nových vozidel pořídilo MV ještě letos, neboť cena by byla opravdu pro policii letos velmi příznivá!
  29.04.2009 10:41 Obvoďák
 
pro nechci
Asi máte na odělení těžké nohy, protože Oktavka co máme tedy 1,6 má jenom o litr vyšší spotřebu jak Fábie, ale stále má nižší spotřebu než měla Felicie co se vyřadila.
  29.04.2009 10:41 Obvoďák
 
pro nechci
Asi máte na odělení těžké nohy, protože Oktavka co máme tedy 1,6 má jenom o litr vyšší spotřebu jak Fábie, ale stále má nižší spotřebu než měla Felicie co se vyřadila.
  29.04.2009 16:14 For obvoďák
 
vzhledem k tomu, že pan MV I.L. zrušil služební dílny, kde se ta Felda opravila vskutku za pár korun, nedovedu se představit opravu těchto vozidel v civilním servisu, resp. cenu opravy. To je lepší než renta pro pro Škodovku a tučné do kapsy pro ty co v tom jedou. Navíc vzhledem k tomu, že každý den bourá 7 policejních vozů... supr kšeftík