Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.01.2007 10:34 Zbaven ideálů !!!!
 
Materiál použit ze stránek www.policista.cz.

Informace předsedy NOS PČR z 8. ledna 2007




Vážené kolegyně, vážení kolegové,




chci Vám touto cestou podat několik základních informací k současné situaci, která se diskutuje na několika úrovních a mnohdy padají slova, která jsou vytržena ze souvislostí nebo pramení z neznalosti věci. Protože bych byl rád aby bylo jasno, pokusím se Vám otevřeně vysvětlit alespoň zásadní skutečnosti.




Sami vidíte, co se po Novém roce děje, část policistů vyjadřuje svou nespokojenost. Nejedná se jen o propad příjmů, ale debatuje se o zařazení do tříd, výkladu směnnosti, hodnostních označení, době určité, chování mezi policisty a spoustě dalších, mnohdy i individuálních problémů. V těchto souvislostech jsou v centru pozornosti i policejní odbory a jejich činnost.




Jsou lidé, kteří nás zatracují a vyslovují domněnky, že jsme je „prodali za odstranění 40-ti% organizovanosti“, že jsme „prosadili zákon jenom kvůli těm nahoře“, že jsme „placeni policií a závislí“, a podobné, které lze shrnout do konstatování, že nic neděláme.




Rovněž se velmi otevřeně hovoří o demonstraci policistů dne 26. ledna 2007, právě kvůli popsané nespokojenosti. Někteří nás považují za její organizátory, jiní nám vyčítají, že jí neorganizujeme, další reprodukují má slova, kterými demonstraci odmítám.




Než budu pokračovat k dalším tématům, chci upřesnit právě předcházející odstavec. Pokud jsem v poslední době hovořil s médii na téma aktuální situace v policii, nikdy se nejednalo o jednu větu nebo pár slov, pokaždé se novinářům snažím v nejméně desetiminutovém rozhovoru vysvětlit souvislosti a příčiny stavu, podstatu zákona o služebním poměru a problémy spojené s jeho aplikací. Na otázku typu „kdy budou policisté demonstrovat“ jsem uváděl, že demonstrace je prozatím poslední formou. Prvotní musí být jednání a případné právní kroky. Petice a veřejné vystoupení je mezním řešením. Chápejte prosím pojem mezní ne výraz jako odmítnutí, ale jako završení neúspěšné snahy a předchozích kroků. Chápu, že tímto výkladem neuspokojím radikální část policistů, ale dovolte, abych pokračoval dál. Jednou z podmínek úspěšnosti podobné akce je především ujednocení požadavků, které musí vyplývat ze skutečného stavu. Zatím máme k dispozici odhady o dopadech aplikace zákona o služebním poměru a veškeré údaje jsou pouze přibližné. Například se hovoří o tom, že propady příjmů v porovnání průměru za rok 2006 a platového výměru na rok 2007 jsou u policistů ve 3. a 4. tarifních třídách. Ale podle informací došlých v posledních dnech lze dovozovat, že se bude jednat o širší okruh. Tím chci říci, že potřebujeme mít co nejširší a nejobjektivnější přehled o současné situaci. Z tohoto důvodu jsem vytvořil dotazník, který je na naší webové stránce a který rozesíláme na všechny naše dostupné kontakty. Cílem tohoto dokumentu je mít co nejvíce podkladů a argumentů pro další jednání nebo jiný postup. To je jeden z kroků k tomu, abychom skutečně věděli, co chceme dosáhnout a co je potřeba změnit.




Dokáži si představit reakce některých kolegů na předchozí řádky – zase jenom píšou, kecají a čekají co bude dál. Pro Vás pánové něco málo na vysvětlenou. Poměrně dlouhou dobu jsem byl ve funkci vyšetřovatele (tedy toho, který podle některých sedí v kanceláři a nic nedělá, na rozdíl od policistů na ulici). Za tu dobu jsem se naučil také jednu věc, a to jednat na základě podkladů tak, abych nemusel svá rozhodnutí přehodnocovat a rušit.




Na téma demonstrace ještě pár dalších argumentů. Pokud by měla mít takováto akce úspěch, je třeba mít kromě shromážděných argumentů také zajištěnou reprezentativní účast, musíte učinit právní a organizační kroky, zajistit dopravu, transparenty, apod. Pokud odhlédnu od ekonomické náročnosti, někdo musí toto všechno zajistit. Tím nemyslím jednoho až dva lidi, jak je u nás dobrým zvykem. Jestliže má výsledek k něčemu vypadat, hovořme také o koordinaci s hasiči, celníky a příslušníky Vězeňské služby. Prozatím ani jedna z těchto složek o podobné akci neuvažuje.




Shrnul bych tyto věty srozumitelně asi takto: Štěpánek neřekl, že policisté nebudou demonstrovat ani to, že odbory stávku odmítají. Řekl, že demonstrace je posledním krokem v případě neúspěšných jednání, která teprve začala a pro jejichž pokračování shromažďujeme jasné argumenty. Tam potřebujeme v první řadě Vaší pomoc. V této fázi je demonstrace ukvapeným a plně nepodloženým krokem. Zpackané vystoupení znamená nejen ostudu, ale i obrat k horšímu. A především bychom si tím zahodili poslední možné zákonné řešení. Pro ty, kteří tato slova i po obšírném popisu berou jako výraz zbabělosti, už asi více nemohu napsat.




Vrátím se k činnosti Nezávislého odborového svazu Policie ČR. Pro některé se zdá nečitelná, založená na obohacování jejích čelných představitelů, směřující proti policistům. Slyším i jiné argumenty, které se těžko vyvracejí, protože je druhá strana nechce přijmout. Občas mi připadá, že dokud o odborech nebylo slyšet a jejich předseda měl problémy sám se sebou, bylo to lepší. Nikdo o nich nevěděl, nikdo po nich nic nechtěl, všechno bylo v pohodě.




Možná máte představu, že NOS PČR je nekonečný aparát funkcionářů, kteří sedí v moderních kancelářích, dolní končetiny na stole a jenom poslouchají, jak jim cinkají korunky od jejich členů. Tudíž požadujete, aby tento moloch byl nepřetržitě k dispozici ve dne v noci. Jenže skutečnost je trochu jiná. Chod této organizace zajišťuje v podstatě několik málo lidí, počínaje od administrativních prací až po jednání s vrcholnými představiteli. Jen pro zajímavost, kam se velká část policistů obracela s dotazy v posledních měsících a kam se nyní obrací se stovkami otázek a připomínek? Na služební vedení? Nehovořím tím o sobě, ale poděkujte mým kolegům Ing. Burdovi a Dr. Tomkovi, kteří se této práci také věnují. Navíc mimo dotazů a připomínek je tu spousta vnitřní práce, kterou nelze zanedbávat.




Abych tu jenom nenadával, chci se zmínit také o tom, že za poslední dobu mi občas někdo zavolá, napíše mail nebo přijde osobně a poděkuje mi za to, co jsme pro něho nebo jeho kolegy udělali. Je to v současné stresové době příjemné a lepší, než jakákoliv forma odměny. Mimo to se ozývá stále více policistů, kteří by chtěli vstoupit do NOSu nebo založit základní organizaci. To je určitě lepší než po odborech něco chtít, ale pro jistotu v nich nebýt. Měli bychom si uvědomit, že pokud se budeme navzájem dohadovat o potřebnosti odborů, výsledek se nedostaví nikdy. Podívejte se schválně na §§ 197-200 zákona č. 361/2003 Sb. a uvidíte, jaká oprávnění odbory mají. Myslíte si, že např. připomínkování předpisů a účast v komisích zastane na okrese nebo kraji jeden člověk vedle svého zaměstnání?




Doposud jsem tvrdil, že nebudu agitovat pro vstup do odborů, ale nabízet výhody a nechat lidem na zvážení. Ale teď už agitovat budu. Uvědomte si, že skupinka odborářů nemůže obhajovat a zajišťovat všechno pro všechny. Podívejte se třeba do Německa nebo na Slovensko, kde je organizovanost v odborech více než 70%, kde mají nejen dostatek členů, ale i prostředků k činnosti a k nezávislosti. A určitě už není doba, abyste se za členství v odborech museli stydět nebo se obávat postihu.




Z dosavadních zkušeností vím, že na vysvětlení celé problematiky by nejlepší formou byl osobní kontakt, protože je spoustu věcí, které lze těžko napsat. Bohužel to nyní není možné, proto jsem se pokusil podstatné věci shrnout touto formou.




Závěrem Vás chci všechny požádat, abyste z mého projevu nevytrhávali jeho části a četli některé argumenty v souvislostech. Není mým zájmem Vám nic nalhávat, ale ne všechno mohu uvést. Informaci rozesílám na naše kontaktní emailové adresy a umístím je na diskusní fóra, kde se o odborech hovoří. Ještě jednu prosbu, adresovanou kolegům na DF. V posledních dnech jsem plně vázán na odpovědi na maily, připomínky, porady k odvoláním. Stejně na tom jsou kolegové Burda a Tomek. Dotazů jsou jich skutečně desítky denně a přestože bych chtěl, nemohu trávit čas diskuzemi na několika liniích, proto se snažím jedním dokumentem zodpovědět na více otázek. Nemám na to tiskové oddělení ani nikoho jiného. Berte to prosím jako fakt a jestliže ke mně budete něco mít, použijte mail stepanek@nosp.cz nebo pokud to bude urgentní, volejte buď na služební 823 940 nebo mobil 602 279 880. Když to bude možné, poradím Vám nebo pomohu. Snad jen reagovat na vulgarity považuji za ztrátu času.




Pokud jste se v tomto sáhodlouhém projevu dostali až na kýžený konec, děkuji Vám za pozornost a doufám, že se nám společně podaří vyřešit alespoň část problémů.




S pozdravem




JUDr. Milan Štěpánek, předseda NOS PČR
  30.12.2006 07:01 bývalý dozorce VS ČR
 
Tak to je svinstvo !!! Já odešel před 2 roky a minulý týden mi přišel nový výměr na rentu valorizovali to již podle nového služebního zákona a pouze polovinou částky. Přitom jsem odešel podle starého zákona. Tady v ČR asi nikomu neříká RETROAKTIVITA... novější zákon nesmí být přísnější než původní. Bavil jsem se již s plno bývalými kolegy VS ČR a PČR, dávají to k soudu. Jelikož v roce 2004 žádný nový zákon neplatil a jelo se podle 186/1992. Takže to mám mít valorizované podle tehdejších předpisů. Já věděl pro mám odejít již nikdy bych se nevrátil do služebního poměru a to jsem odloužil 14 let ve věznici .Mám krásnou práci v civilu, k tomu rentu, nic mi nechybí, žádné stresy a nerváky. Akorát mi je líto těch dozorců, policajtů a hasičů jak s nima zametají jako s největším póvlem. Kluci držte se a VY pane ministře se STYĎTE !!!
  29.12.2006 23:32 Kolega
 
Kdo jste dnes neviděl Televizní noviny na Nově, koukněte na tento odkaz. Na začátku je sice upoutávka na pořady, ale pak to stojí zato, hlavně ty výroky tiskových mluvčích 27.12. a dnes!
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=29.12.2006&238m=d&238p=TNOVINY &238v=45398
  30.12.2006 01:37 manželka
 
"Pěkné" brzké ráno všem,kteří slouží v uniformě.Tak jsem si poslechla znova a znova tu reportáž.A nechce se mi věřit!Oni se vás bojí,tolik "sametu" v podobě slibů,chlácholení a ukolébávání tu už dlouho nebylo.Závěr je jednoduchý,buď s tím budete souhlasit a nebo se braňte.Vím,že toho všeho máte plné zuby,ale proč utíkat?Jsem z toho všeho moc zklamaná,ale taky zdravě naštvaná.Vždyť v týhle republice má větší cenu starý železo,než vy!A vím o čem mluvím,mám doma uniformu už skoro 25 let.A poslední rok slyším stále častěji,jak mi doma práskají dveře. :-(
Za pár hodin bude Nový rok 2007, a tak vám všem do něj přeju hodně síly,pevných nervů,ale i úspěchů ve vašem rozhodnutí.
  29.12.2006 22:54 Co více dodat
 
Čtěte a plačte

Pokud dobře počítám, pak abych měl plat stejný v roce 2007 jak v roce 2006 budu muset odpracovat 150 hodin, které mi nikdo nezaplatí a pak dalších 150 hodin přesčasů abych byl na svém. To znamená při 8 hodinových směnách budu dělat od ledna až do května bez jediného dne volna. Navíc na ekonomickém mi bylo sděleno, že přesčasy se budou vyplácet jen minimálně. Tak to jsem z toho jelen.



Dotaz na ředitelství:

Dobrý den,
píši Vám na základě diskuze vedené na stránkách našeho společného nadřízeného pana ministra vnitra Ivana Langera - www.langer.cz , kde dotazující se policisty odkazuje s některými konkrétními dotazy na kompetentní pracovníky policejního prezidia.
Z tohoto důvodu se na Vás obracím formou tohoto diskusního fóra a doufám, že mi v rámci otevřené komunikace alespoň někdo z Vás odpoví. Jelikož jsem v minulosti v jedné z sekcí disk. fóra opakovaně položil stejný dotaz a nikdo mi neodpověděl přesto, že jsem se podepsal svým jménem a uvedl útvar, na kterém sloužím, položím své dotazy do všech sekcí disk. fóra - tímto zároveň prosím kolegu administrátora, aby mi to umožnil - pokud tímto sám neporuší nějaký předpis. Děkuji

Dotaz č.1 - Kdy dostaneme nový platový výměr, ze kterého jednoznačně vyplyne celková výše našeho služebního příjmu od 1. ledna 2007 ? Nejbližší pracovní den je 27.12.2006 - není to trochu pozdě?

Dotaz č.2 - Počítá se pro policisty v nepřetržitém směnném provozu do fondu pracovní doby svátek ( dosud tomu tak bylo, ale nyní jsou zrušeny příplatky za svátky ) ? Nejbližší svátek je 1. ledna 2007, ale nikdo zatím tuto věc nevyjasnil.

Dotaz č.3 - Jak mohlo vedení Policie ČR dopustit, že od ledna 2007 budou mít někteří policisté pracující ve směnném provozu na základních útvarech výrazně nižší celkový měsíční příjem ? Toto vyplynulo z porovnání stávajících platů za listopad 2006 a předpokládaného příjmu v lednu 2007 - bylo nám to oznámeno na školení zároveň s tím, že vedení je s naší prací spokojeno a dále jsme byli seznámeni s 10 pilíři reformy PČR. Zřejmě jedním z nich je ušetřit na policistovi v přímém výkonu na ulici.

Dotaz č.4 - Dle stanoviska pana ministra vnitra zveřejněném na jeho www stránkách bude v měsíci lednu a únoru prováděna pečlivá analýza platů, jejímž cílem je dosáhnout stavu, aby žádný policista nešel s platem dolů. Je již na policejním prezidiu určen někdo kdo se bude analýzou zabývat, pokud ano, zveřejněte prosím kontakt na něj, abych mu mohl po uplynutí 2 měsíců předat případné podklady.


Pokud se najde někdo, kdo mi odpoví alespoň na některý z těchto dotazů budu velmi rád. Je mi jasné, že jste pracovně vytíženi, proto touto cestou děkuji všem, kteří poctivě odpovídají na dotazy na tomto fóru.









27.12.2006 11:19:07 Postoj k tématu: Souhlas s příspěvkem: (1)

Od: plk.JUDr.Mgr.Jan Brázda Ph,D
Útvar: PP PČR náměstek
Místo: neurčeno
Předmět: RE: 4 otázky

Vážený pane podpraporčíku, co se týká rozhodnutí, dnes přijal policejní prezident opatření, aby se zbytečně nečekalo do konce roku, a rozhodnutí se vydávaly. K tomu nutno uvést, že podklady k tomuto rozhodnutí,jsme obdrželi před několika dny a v současné době jej personalisté připravují. Pokud jde o plat, nevím jak víte že budete mít plat nižší, když nemáte rozhodnutí. Dle dnešní telefonické konference nedochází na žádném kraji, k nějakým dramatickým propadům platů. Vyhodnocován bude roční plat, neboť to je podstatné, protože pohyblivé složky (přesčasy) se budou proplácet po odpracování 150 hodin. Takže případný propad v měsíci lednu může být kompenzován v měsíci řijnu. Je nutno vidět, že karierní systém působí dlouhodobě a pokud se nasadí do rozběhlého systému, zpočátku dochází k tomu, že někde dojde k propadu. Proto je zřejmě nutné zpočátku tyto propady kompenzovat. Po dvou třech letech tento problém již nebude. Vše ukáže příští rok. Věřím, že po roce budeme všichni věc hodnotit již jinak. plk.Brázda
  29.12.2006 23:04 Civil
 
Odpověď pana plk.JUDr.Mgr.Jana Brázdy Ph,D je plně v souladu s tím, co nám říkali naši nadřízení, když se přecházelo na 16-ti třídní platový systém - " Vydržte to ten rok, pak se vám platy zvýší". Z jednoho roku jsou roky tři a veškeré sliby jsou v pr... . Těšínská jablíčka typu: nebojte, jednou bude líp, za týden, za měsíc, příští rok, ta tři roky... Už na to není nikdo zvědavý. I když se mi občas zasteskne, jsem rád, že už u P ČR nesloužím - ne kvůli práci, ta mně bavila a dělal jsem ji rád, ale kvůli mým nadřízeným, nyní už chvála bohu bývalým.
  30.12.2006 09:03 Emil Kopáč <EmilKopac@seznam.cz>
 
Jsem opravdu šťasten, že mohu v obchodech nakupovat a platit až za dva, tři roky. Dodal jste mi novou naději, už mně chybělo věřit v lepší časy. Ještě se naučit poručit větru a dešti.
  30.12.2006 09:36 zůčastněný
 
Pane plukovníku, děláte si z nás srandu nebo to myslíte vážně. Myslíte si, že budu každý den v práci, abych 151 hodinu přesčas dostal zaplacenou a tímto ďoháněl letošní výdělek. Nehledě na to, že dle mého názoru 150 hodin přesčas si odpracuji, ale 151 již nedostanu, jelikož na toto nebudou peníze.
  30.12.2006 09:50 tom
 
Pane náměstku,opravdu je podstatné počítat roční plat?Ale mnoho policistů žije z měsíce na měsíc.Potřebují platit hypotéky,nájmy apod. každý měsíc.!
Utvrdil jste mne v tom ,že tam nahoře žijete opravdu někde jinde.
Jak mohl vědět,že dostane nižší platový výměr?Tak si přečtětě příspěvky do diskuse těch, co již výměr dostali!
Pane bože probudte se tam na hoře, nebo vám za chvíli nebude na ulici nikdo sloužit.Copak mají policisté ,i požárníci, věz. služba nějakou motivaci?Jakou?Kašlu vám na nějaký roční vyšší průměr.A nedivte se pane náměstku,až potkáte na Václaváku stovky příslušníku,ale ne ve službě, ale na veřejném protestu.
Probuďte se tan nahoře!!!
  30.12.2006 10:42 tom
 
Reakce pro zůčastněného.
Jestli jsou všichni nahoře v obraze,v reálu jako pan náměstek, tak to je v kelu.To je neuvěřitelné!Asi nás mají fakt za povl,který bude makat měsíc zadarmo a pak možná dostanem nějaký zaplacený přesčas.Ale,pozor!Po dvou třech letech bude problém vyřešen.
Nezlobte se, ale jděte do háje tam nahoře.!
Těším se, až se zorganizuje protest.S velkou chutí se ho zůčastním!
Od policie zatím jít nechci.Stále doufám...
A hlavně se musíme ozvat a ne si nechat srát na hlavu!!
  30.12.2006 10:54 Nespokojený policista
 
Také se těším na protestní shromáždění! Pokud nebudu ve službě, přijedu i třeba několik stovek kilometrů podpořit naše požadavky!!! Pokud to jen půjde, klidně si vezmu dovolenou.
  30.12.2006 16:08 roman
 
Pane plukovníku to si z obyčejných policistů, hasičů a dalších příslušníků bezpečnostních složek děláte legraci, že jo ? Vy opravdu věříte tomu co jste napsal s těmi přesčasy? Vždyť je to 150 hodin. To je skoro jeden měsích služby zdarma. Podle vás se asi každý pohrne do těchto hodin, aby si konečně někdy v říjnu polepšil na platě za pár přesčasových hodin nad rámec 150. Tak na to zapomeňte. Za to to nikomu nestojí. Myslím si, že žádnému z nás na ulici i když jdeme s platem dolů. Navíc s žádnou jistotou, že poté ty hodiny dostanena proplacené, protože v zákoně se hovoří o možnosti udělení náhradního volna a to je další super motivace do přesčasových hodin, že je to tok kolegové ?
  30.12.2006 16:38 tom
 
Romanovi.
Máš pravdu,Romane.Další důkaz,že nahoře jsou mimo mísu.
Je to smutné.A těším se na nějaký veřejný protest.A doufám, že to Nova pořádně rozebere, at všichni vidí koho volili.
  30.12.2006 16:44 raději NN
 
Pane plukovníku, lež je zřejmě Vaše krédo. Je 30.12.2006 a já dodnes nemám rozhodnutí a tak si nemohu stěžovat na to o kolik tisíc spadnu od 1. ledna 2007. Za odměnu jsem dostal službu ze Silvestra na Nový rok a tak se vás ptám - mám to já a moji kolegové 31.12.2006 ve 24,00 hodin "zabalit", oznamovatele vyhodit ze služebny a jít si domů lehnout. Vždyť já od 00,01 hod. dne 1.1.2007 jako policajt neexistuji - a přesto mě byla nařízena služba! Kde je úcta k zákonu u vás "nahoře"? Jestliže má něco fungovat, tak se to musí zajistit. Mě se také nikdo neptá na to, zda mám dost času na práci a jednotlivé úkoly, jenom mě a kolegy exemplárně trestají za pochybení, která se dějí právě ve stresu a buzeraci nadřízených. Vy si však vždy najdete objektivní příčiny - někdo druhý. I přesto mám pro Vás osobně jedno přání do příštího roku - aby jste v plném zdraví již nebyl náměstkem a spolu s Vámi ani další důležití funkcionáři. A vám kolegyně a kolegové přeji opravdu železné nervy, haldu zdraví a plno pochopení doma, protože jinak jsou z nás všech trosky.
  31.12.2006 00:24 nestačil se divit
 
Ke komentářům, odpovědím a a zejména nařízením pana plukovníka už snad nelze dodat nic slušného, neboť jsem se nestačil divit již v době , kdy zakázal nosit jk uniformě nejprve barety v letním období horka, (na rozpálené vozovce naše prodyšné elpíčko bílé barvy super) dále tzv. čerňáky u tohto si nejsem jist zde je to zásluha pana plukovníka (a nerad bych se jej dotknul) apod. A proto pouze pana plukovníka omlová snad jem holý fakt té přehršle titulů před a za jeho jménem nebo snad jen fakt, že již v létě provedl zkoušku našeho bílého prodyšného elpíčka ( pro kancelářské velká kulatá čepice na hlavu o hmotnosti cca. 2 kg s tvrdou výstelkou zejména v místech kde dosedá na hlavu, tzv brigadýrka) a tuto zkoušku zřejmě provedl v nestřeženém okamžiku po dobu cca. 12 hodin (jako naše obvyklá služba) na výše uvedené rozpálené vozovce v letním horku cca. 30 st.Celsia.
Proto mne již nemohou jeho další komentáře překvapit.
A v případě, že by mu na PP klesl roční plat, chtěl bych jej touto cestou požádat aby začal psát a prodávat policejní časopis Dikobraz či Trnky Brnky a já bych si s chutí tyto předplatil, neboť se směji rádod 1.1.2007 sice asi méně častěji. Všem ostatním přeji hezký nový služební rok 2007 a omlouvám se za délku příspěvku popř. administrátorovi...
  29.12.2006 22:54 1
 
Pro aifell: kdyz uz jsme u toho ubytovani a "razii" nasi odvazne inspekce MV v Praze po oddelenich, kde spi kolegove mezi sluzbama, kteri nejsou z Prahy a nechteji platit za ubytovnu: z rozhodnuti reditele Prahy {zrejme jde opet o usporu financi} vydaneho tusim 21.12.2006 vyplyva, ze se policistum v souvislosti s ucinnosti noveho zakona nebudou priznavat nahrady za cestovne ani proplaceni ubytovny. To znamena, ze si policiste ke snizenemu platu k 1.1.2007 musi jeste odecist i naklady na cestovne a ubytovani, coz je u poldy z Moravy slouziciho v Praze cca 4000,-/mesicne. Pak jsou hlidkari opravdu na 10-13.000,- za praci poldy v hlavnim meste - coz povazuji za vysmech...... nebo jsem se spletl pane ministre?
  29.12.2006 23:07 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Ne, nespletl a bude to ještě horší. Pokud si někdo rozumný a zainteresovaný neuvědomí, že dojíždějících policistů do Prahy (a kamkoliv) je velké procento, a pokud nevrátí alespoň cestovní náhrady, tak jim kolegáčkové z Prahy utečou a v Praze budou muset sloužit pánové z prezídia.
  29.12.2006 23:13 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Nikdo se ještě nepozastavil nad tím, že když vyhlásí bezpečnostní opatření a já budu doma a v době svého volna budou po mě chtít, abych ZADARMO přijel odsloužit několik hodin, tak bych měl vydat dalších několik stovek navíc ze svého na dopravu do Prahy a zpět??? Rozpočet mi to ale nedovolí! Možná budou pro moraváky posílat vrtulník!!!
  29.12.2006 23:17 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Právě jsem si položil otázku, proč si páni poslanci, tuším letos, schválili paušálně vyplácené cestovní náhrady ve výši 30000,-Kč (třicettisíc), když téměř nikdo veřejnou dopravu nevyužívá!!! Mají přece své limuzíny s otevřenou kartou na benzín.
  29.12.2006 23:39 Lili
 
K tomu stahování do služby: jak vás budou asi stahovat, když už nebudete mít ani na to, abyste si koupili nový mobil, když ten starý se rozbil, a komu ještě funguje, stejně mu už nezbyde na placení paušálu ani na předplacený kredit. Pár mých kolegů odmítlo VO uvést své tel. číslo s argumentem, že jim na něj firma ani nepřispívá a není jejich povinností ho vlastnit. A jde to!!!
  29.12.2006 22:47 Pepa <pepikmasak@seznam.cz>
 
To co jste pane Langře provedl policistům sloužícím v ulicích s jejich platy od ledna 2007 je největší svinstvo s kterým jsem se za deset let služby u policie setkal. Hlavně, že jste přidali panákům na policejním prezidiu a ostatní jim podobným zbytečným tzv. policistům, kteří o skutečné policejní práci nic neví a ani nic vědět nepotřebují, neboť hlavní cíl dle nových platových tabulek je vyškrábat se co nejvíš za každou cenu a jakýmikoliv prostředky se udržet tam co nejdéle i za cenu natrženého análního nebo orálního otvoru. Nově stanovenými platovými třídami, kdy hlídkový policista je zařazen do III.plat. třídy a pohorší si s platem od roku 2007 zhruba o 3 až 4000,-Kč jste této skupině policistů vzkázal, že jsou to pro společnost nepotřebné tupé hovada, které si nic lepšího nezaslouží a můžou být vůbec rádi, že mohou denně riskovat svoje životy(na rozdíl od vojáků, kteří si hrají na vojáčky), aby chránili slušné občany této země před feťáky, narkomany, zloději, podvodníky, vrahy, vyděrači,vymahači a jinou tzv. elitou národa. Teď už jsem pochopil, že poctivá práce obyčejného řadového policisty v této zemi není a nebude nikdy touto společností ceněna!!!
  29.12.2006 22:46 Kolega
 
V sekci NÁZORY/ -Policie ČR, hasiči
si přečtěte na stránce 49 od autora Petra Sikory příspěvek ze dne 2.2.2006 a také odpověď našeho pana ministra. Udělejte si úsudek sami, jak jsme na tom mohli být a kam jsme se to nyní dostali. Opravdu to stojí zato, si celý příspěvek přečíst.
  29.12.2006 22:30 Aleš
 
Nevím jak u Vás, ale u nás můžou vše - ozveš se a jdeš, arogance moci
  29.12.2006 22:29 Jiří
 
Je na čase vyjádřit svůj nesouhlas tak aby se veřejnost dozvěděla pravdu - tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ............
  29.12.2006 22:28 Lili
 
Pokud po nás budou nadřízení chtít, abychom cokoli podepsali se zpětným datem, je to protozákonné. A co ti, kteří mají dovolenou, náhradní volno, jsou v pracovní neschopnosti? Ti to přece s datem, kdy z uvedených důvodů ve službě ani být nemohli, podepsat nemůžou.
  29.12.2006 22:00 Vendulka
 
Na okrese Kroměříž bude platový a zařazovací výměr dne 4.1.07 předávat sám nejvyšší okresní a to VŠEM policistům. Že by kontrola, aby všichni podepsali se "správným" datem?