Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  30.12.2006 07:01 bývalý dozorce VS ČR
 
Tak to je svinstvo !!! Já odešel před 2 roky a minulý týden mi přišel nový výměr na rentu valorizovali to již podle nového služebního zákona a pouze polovinou částky. Přitom jsem odešel podle starého zákona. Tady v ČR asi nikomu neříká RETROAKTIVITA... novější zákon nesmí být přísnější než původní. Bavil jsem se již s plno bývalými kolegy VS ČR a PČR, dávají to k soudu. Jelikož v roce 2004 žádný nový zákon neplatil a jelo se podle 186/1992. Takže to mám mít valorizované podle tehdejších předpisů. Já věděl pro mám odejít již nikdy bych se nevrátil do služebního poměru a to jsem odloužil 14 let ve věznici .Mám krásnou práci v civilu, k tomu rentu, nic mi nechybí, žádné stresy a nerváky. Akorát mi je líto těch dozorců, policajtů a hasičů jak s nima zametají jako s největším póvlem. Kluci držte se a VY pane ministře se STYĎTE !!!
  29.12.2006 23:32 Kolega
 
Kdo jste dnes neviděl Televizní noviny na Nově, koukněte na tento odkaz. Na začátku je sice upoutávka na pořady, ale pak to stojí zato, hlavně ty výroky tiskových mluvčích 27.12. a dnes!
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=29.12.2006&238m=d&238p=TNOVINY &238v=45398
  30.12.2006 01:37 manželka
 
"Pěkné" brzké ráno všem,kteří slouží v uniformě.Tak jsem si poslechla znova a znova tu reportáž.A nechce se mi věřit!Oni se vás bojí,tolik "sametu" v podobě slibů,chlácholení a ukolébávání tu už dlouho nebylo.Závěr je jednoduchý,buď s tím budete souhlasit a nebo se braňte.Vím,že toho všeho máte plné zuby,ale proč utíkat?Jsem z toho všeho moc zklamaná,ale taky zdravě naštvaná.Vždyť v týhle republice má větší cenu starý železo,než vy!A vím o čem mluvím,mám doma uniformu už skoro 25 let.A poslední rok slyším stále častěji,jak mi doma práskají dveře. :-(
Za pár hodin bude Nový rok 2007, a tak vám všem do něj přeju hodně síly,pevných nervů,ale i úspěchů ve vašem rozhodnutí.
  29.12.2006 22:54 Co více dodat
 
Čtěte a plačte

Pokud dobře počítám, pak abych měl plat stejný v roce 2007 jak v roce 2006 budu muset odpracovat 150 hodin, které mi nikdo nezaplatí a pak dalších 150 hodin přesčasů abych byl na svém. To znamená při 8 hodinových směnách budu dělat od ledna až do května bez jediného dne volna. Navíc na ekonomickém mi bylo sděleno, že přesčasy se budou vyplácet jen minimálně. Tak to jsem z toho jelen.



Dotaz na ředitelství:

Dobrý den,
píši Vám na základě diskuze vedené na stránkách našeho společného nadřízeného pana ministra vnitra Ivana Langera - www.langer.cz , kde dotazující se policisty odkazuje s některými konkrétními dotazy na kompetentní pracovníky policejního prezidia.
Z tohoto důvodu se na Vás obracím formou tohoto diskusního fóra a doufám, že mi v rámci otevřené komunikace alespoň někdo z Vás odpoví. Jelikož jsem v minulosti v jedné z sekcí disk. fóra opakovaně položil stejný dotaz a nikdo mi neodpověděl přesto, že jsem se podepsal svým jménem a uvedl útvar, na kterém sloužím, položím své dotazy do všech sekcí disk. fóra - tímto zároveň prosím kolegu administrátora, aby mi to umožnil - pokud tímto sám neporuší nějaký předpis. Děkuji

Dotaz č.1 - Kdy dostaneme nový platový výměr, ze kterého jednoznačně vyplyne celková výše našeho služebního příjmu od 1. ledna 2007 ? Nejbližší pracovní den je 27.12.2006 - není to trochu pozdě?

Dotaz č.2 - Počítá se pro policisty v nepřetržitém směnném provozu do fondu pracovní doby svátek ( dosud tomu tak bylo, ale nyní jsou zrušeny příplatky za svátky ) ? Nejbližší svátek je 1. ledna 2007, ale nikdo zatím tuto věc nevyjasnil.

Dotaz č.3 - Jak mohlo vedení Policie ČR dopustit, že od ledna 2007 budou mít někteří policisté pracující ve směnném provozu na základních útvarech výrazně nižší celkový měsíční příjem ? Toto vyplynulo z porovnání stávajících platů za listopad 2006 a předpokládaného příjmu v lednu 2007 - bylo nám to oznámeno na školení zároveň s tím, že vedení je s naší prací spokojeno a dále jsme byli seznámeni s 10 pilíři reformy PČR. Zřejmě jedním z nich je ušetřit na policistovi v přímém výkonu na ulici.

Dotaz č.4 - Dle stanoviska pana ministra vnitra zveřejněném na jeho www stránkách bude v měsíci lednu a únoru prováděna pečlivá analýza platů, jejímž cílem je dosáhnout stavu, aby žádný policista nešel s platem dolů. Je již na policejním prezidiu určen někdo kdo se bude analýzou zabývat, pokud ano, zveřejněte prosím kontakt na něj, abych mu mohl po uplynutí 2 měsíců předat případné podklady.


Pokud se najde někdo, kdo mi odpoví alespoň na některý z těchto dotazů budu velmi rád. Je mi jasné, že jste pracovně vytíženi, proto touto cestou děkuji všem, kteří poctivě odpovídají na dotazy na tomto fóru.









27.12.2006 11:19:07 Postoj k tématu: Souhlas s příspěvkem: (1)

Od: plk.JUDr.Mgr.Jan Brázda Ph,D
Útvar: PP PČR náměstek
Místo: neurčeno
Předmět: RE: 4 otázky

Vážený pane podpraporčíku, co se týká rozhodnutí, dnes přijal policejní prezident opatření, aby se zbytečně nečekalo do konce roku, a rozhodnutí se vydávaly. K tomu nutno uvést, že podklady k tomuto rozhodnutí,jsme obdrželi před několika dny a v současné době jej personalisté připravují. Pokud jde o plat, nevím jak víte že budete mít plat nižší, když nemáte rozhodnutí. Dle dnešní telefonické konference nedochází na žádném kraji, k nějakým dramatickým propadům platů. Vyhodnocován bude roční plat, neboť to je podstatné, protože pohyblivé složky (přesčasy) se budou proplácet po odpracování 150 hodin. Takže případný propad v měsíci lednu může být kompenzován v měsíci řijnu. Je nutno vidět, že karierní systém působí dlouhodobě a pokud se nasadí do rozběhlého systému, zpočátku dochází k tomu, že někde dojde k propadu. Proto je zřejmě nutné zpočátku tyto propady kompenzovat. Po dvou třech letech tento problém již nebude. Vše ukáže příští rok. Věřím, že po roce budeme všichni věc hodnotit již jinak. plk.Brázda
  29.12.2006 23:04 Civil
 
Odpověď pana plk.JUDr.Mgr.Jana Brázdy Ph,D je plně v souladu s tím, co nám říkali naši nadřízení, když se přecházelo na 16-ti třídní platový systém - " Vydržte to ten rok, pak se vám platy zvýší". Z jednoho roku jsou roky tři a veškeré sliby jsou v pr... . Těšínská jablíčka typu: nebojte, jednou bude líp, za týden, za měsíc, příští rok, ta tři roky... Už na to není nikdo zvědavý. I když se mi občas zasteskne, jsem rád, že už u P ČR nesloužím - ne kvůli práci, ta mně bavila a dělal jsem ji rád, ale kvůli mým nadřízeným, nyní už chvála bohu bývalým.
  30.12.2006 09:03 Emil Kopáč <EmilKopac@seznam.cz>
 
Jsem opravdu šťasten, že mohu v obchodech nakupovat a platit až za dva, tři roky. Dodal jste mi novou naději, už mně chybělo věřit v lepší časy. Ještě se naučit poručit větru a dešti.
  30.12.2006 09:36 zůčastněný
 
Pane plukovníku, děláte si z nás srandu nebo to myslíte vážně. Myslíte si, že budu každý den v práci, abych 151 hodinu přesčas dostal zaplacenou a tímto ďoháněl letošní výdělek. Nehledě na to, že dle mého názoru 150 hodin přesčas si odpracuji, ale 151 již nedostanu, jelikož na toto nebudou peníze.
  30.12.2006 09:50 tom
 
Pane náměstku,opravdu je podstatné počítat roční plat?Ale mnoho policistů žije z měsíce na měsíc.Potřebují platit hypotéky,nájmy apod. každý měsíc.!
Utvrdil jste mne v tom ,že tam nahoře žijete opravdu někde jinde.
Jak mohl vědět,že dostane nižší platový výměr?Tak si přečtětě příspěvky do diskuse těch, co již výměr dostali!
Pane bože probudte se tam na hoře, nebo vám za chvíli nebude na ulici nikdo sloužit.Copak mají policisté ,i požárníci, věz. služba nějakou motivaci?Jakou?Kašlu vám na nějaký roční vyšší průměr.A nedivte se pane náměstku,až potkáte na Václaváku stovky příslušníku,ale ne ve službě, ale na veřejném protestu.
Probuďte se tan nahoře!!!
  30.12.2006 10:42 tom
 
Reakce pro zůčastněného.
Jestli jsou všichni nahoře v obraze,v reálu jako pan náměstek, tak to je v kelu.To je neuvěřitelné!Asi nás mají fakt za povl,který bude makat měsíc zadarmo a pak možná dostanem nějaký zaplacený přesčas.Ale,pozor!Po dvou třech letech bude problém vyřešen.
Nezlobte se, ale jděte do háje tam nahoře.!
Těším se, až se zorganizuje protest.S velkou chutí se ho zůčastním!
Od policie zatím jít nechci.Stále doufám...
A hlavně se musíme ozvat a ne si nechat srát na hlavu!!
  30.12.2006 10:54 Nespokojený policista
 
Také se těším na protestní shromáždění! Pokud nebudu ve službě, přijedu i třeba několik stovek kilometrů podpořit naše požadavky!!! Pokud to jen půjde, klidně si vezmu dovolenou.
  30.12.2006 16:08 roman
 
Pane plukovníku to si z obyčejných policistů, hasičů a dalších příslušníků bezpečnostních složek děláte legraci, že jo ? Vy opravdu věříte tomu co jste napsal s těmi přesčasy? Vždyť je to 150 hodin. To je skoro jeden měsích služby zdarma. Podle vás se asi každý pohrne do těchto hodin, aby si konečně někdy v říjnu polepšil na platě za pár přesčasových hodin nad rámec 150. Tak na to zapomeňte. Za to to nikomu nestojí. Myslím si, že žádnému z nás na ulici i když jdeme s platem dolů. Navíc s žádnou jistotou, že poté ty hodiny dostanena proplacené, protože v zákoně se hovoří o možnosti udělení náhradního volna a to je další super motivace do přesčasových hodin, že je to tok kolegové ?
  30.12.2006 16:38 tom
 
Romanovi.
Máš pravdu,Romane.Další důkaz,že nahoře jsou mimo mísu.
Je to smutné.A těším se na nějaký veřejný protest.A doufám, že to Nova pořádně rozebere, at všichni vidí koho volili.
  30.12.2006 16:44 raději NN
 
Pane plukovníku, lež je zřejmě Vaše krédo. Je 30.12.2006 a já dodnes nemám rozhodnutí a tak si nemohu stěžovat na to o kolik tisíc spadnu od 1. ledna 2007. Za odměnu jsem dostal službu ze Silvestra na Nový rok a tak se vás ptám - mám to já a moji kolegové 31.12.2006 ve 24,00 hodin "zabalit", oznamovatele vyhodit ze služebny a jít si domů lehnout. Vždyť já od 00,01 hod. dne 1.1.2007 jako policajt neexistuji - a přesto mě byla nařízena služba! Kde je úcta k zákonu u vás "nahoře"? Jestliže má něco fungovat, tak se to musí zajistit. Mě se také nikdo neptá na to, zda mám dost času na práci a jednotlivé úkoly, jenom mě a kolegy exemplárně trestají za pochybení, která se dějí právě ve stresu a buzeraci nadřízených. Vy si však vždy najdete objektivní příčiny - někdo druhý. I přesto mám pro Vás osobně jedno přání do příštího roku - aby jste v plném zdraví již nebyl náměstkem a spolu s Vámi ani další důležití funkcionáři. A vám kolegyně a kolegové přeji opravdu železné nervy, haldu zdraví a plno pochopení doma, protože jinak jsou z nás všech trosky.
  31.12.2006 00:24 nestačil se divit
 
Ke komentářům, odpovědím a a zejména nařízením pana plukovníka už snad nelze dodat nic slušného, neboť jsem se nestačil divit již v době , kdy zakázal nosit jk uniformě nejprve barety v letním období horka, (na rozpálené vozovce naše prodyšné elpíčko bílé barvy super) dále tzv. čerňáky u tohto si nejsem jist zde je to zásluha pana plukovníka (a nerad bych se jej dotknul) apod. A proto pouze pana plukovníka omlová snad jem holý fakt té přehršle titulů před a za jeho jménem nebo snad jen fakt, že již v létě provedl zkoušku našeho bílého prodyšného elpíčka ( pro kancelářské velká kulatá čepice na hlavu o hmotnosti cca. 2 kg s tvrdou výstelkou zejména v místech kde dosedá na hlavu, tzv brigadýrka) a tuto zkoušku zřejmě provedl v nestřeženém okamžiku po dobu cca. 12 hodin (jako naše obvyklá služba) na výše uvedené rozpálené vozovce v letním horku cca. 30 st.Celsia.
Proto mne již nemohou jeho další komentáře překvapit.
A v případě, že by mu na PP klesl roční plat, chtěl bych jej touto cestou požádat aby začal psát a prodávat policejní časopis Dikobraz či Trnky Brnky a já bych si s chutí tyto předplatil, neboť se směji rádod 1.1.2007 sice asi méně častěji. Všem ostatním přeji hezký nový služební rok 2007 a omlouvám se za délku příspěvku popř. administrátorovi...
  29.12.2006 22:54 1
 
Pro aifell: kdyz uz jsme u toho ubytovani a "razii" nasi odvazne inspekce MV v Praze po oddelenich, kde spi kolegove mezi sluzbama, kteri nejsou z Prahy a nechteji platit za ubytovnu: z rozhodnuti reditele Prahy {zrejme jde opet o usporu financi} vydaneho tusim 21.12.2006 vyplyva, ze se policistum v souvislosti s ucinnosti noveho zakona nebudou priznavat nahrady za cestovne ani proplaceni ubytovny. To znamena, ze si policiste ke snizenemu platu k 1.1.2007 musi jeste odecist i naklady na cestovne a ubytovani, coz je u poldy z Moravy slouziciho v Praze cca 4000,-/mesicne. Pak jsou hlidkari opravdu na 10-13.000,- za praci poldy v hlavnim meste - coz povazuji za vysmech...... nebo jsem se spletl pane ministre?
  29.12.2006 23:07 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Ne, nespletl a bude to ještě horší. Pokud si někdo rozumný a zainteresovaný neuvědomí, že dojíždějících policistů do Prahy (a kamkoliv) je velké procento, a pokud nevrátí alespoň cestovní náhrady, tak jim kolegáčkové z Prahy utečou a v Praze budou muset sloužit pánové z prezídia.
  29.12.2006 23:13 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Nikdo se ještě nepozastavil nad tím, že když vyhlásí bezpečnostní opatření a já budu doma a v době svého volna budou po mě chtít, abych ZADARMO přijel odsloužit několik hodin, tak bych měl vydat dalších několik stovek navíc ze svého na dopravu do Prahy a zpět??? Rozpočet mi to ale nedovolí! Možná budou pro moraváky posílat vrtulník!!!
  29.12.2006 23:17 Dojíždějící kolega z Moravy
 
Právě jsem si položil otázku, proč si páni poslanci, tuším letos, schválili paušálně vyplácené cestovní náhrady ve výši 30000,-Kč (třicettisíc), když téměř nikdo veřejnou dopravu nevyužívá!!! Mají přece své limuzíny s otevřenou kartou na benzín.
  29.12.2006 23:39 Lili
 
K tomu stahování do služby: jak vás budou asi stahovat, když už nebudete mít ani na to, abyste si koupili nový mobil, když ten starý se rozbil, a komu ještě funguje, stejně mu už nezbyde na placení paušálu ani na předplacený kredit. Pár mých kolegů odmítlo VO uvést své tel. číslo s argumentem, že jim na něj firma ani nepřispívá a není jejich povinností ho vlastnit. A jde to!!!
  29.12.2006 22:47 Pepa <pepikmasak@seznam.cz>
 
To co jste pane Langře provedl policistům sloužícím v ulicích s jejich platy od ledna 2007 je největší svinstvo s kterým jsem se za deset let služby u policie setkal. Hlavně, že jste přidali panákům na policejním prezidiu a ostatní jim podobným zbytečným tzv. policistům, kteří o skutečné policejní práci nic neví a ani nic vědět nepotřebují, neboť hlavní cíl dle nových platových tabulek je vyškrábat se co nejvíš za každou cenu a jakýmikoliv prostředky se udržet tam co nejdéle i za cenu natrženého análního nebo orálního otvoru. Nově stanovenými platovými třídami, kdy hlídkový policista je zařazen do III.plat. třídy a pohorší si s platem od roku 2007 zhruba o 3 až 4000,-Kč jste této skupině policistů vzkázal, že jsou to pro společnost nepotřebné tupé hovada, které si nic lepšího nezaslouží a můžou být vůbec rádi, že mohou denně riskovat svoje životy(na rozdíl od vojáků, kteří si hrají na vojáčky), aby chránili slušné občany této země před feťáky, narkomany, zloději, podvodníky, vrahy, vyděrači,vymahači a jinou tzv. elitou národa. Teď už jsem pochopil, že poctivá práce obyčejného řadového policisty v této zemi není a nebude nikdy touto společností ceněna!!!
  29.12.2006 22:46 Kolega
 
V sekci NÁZORY/ -Policie ČR, hasiči
si přečtěte na stránce 49 od autora Petra Sikory příspěvek ze dne 2.2.2006 a také odpověď našeho pana ministra. Udělejte si úsudek sami, jak jsme na tom mohli být a kam jsme se to nyní dostali. Opravdu to stojí zato, si celý příspěvek přečíst.
  29.12.2006 22:30 Aleš
 
Nevím jak u Vás, ale u nás můžou vše - ozveš se a jdeš, arogance moci
  29.12.2006 22:29 Jiří
 
Je na čase vyjádřit svůj nesouhlas tak aby se veřejnost dozvěděla pravdu - tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ............
  29.12.2006 22:28 Lili
 
Pokud po nás budou nadřízení chtít, abychom cokoli podepsali se zpětným datem, je to protozákonné. A co ti, kteří mají dovolenou, náhradní volno, jsou v pracovní neschopnosti? Ti to přece s datem, kdy z uvedených důvodů ve službě ani být nemohli, podepsat nemůžou.
  29.12.2006 22:00 Vendulka
 
Na okrese Kroměříž bude platový a zařazovací výměr dne 4.1.07 předávat sám nejvyšší okresní a to VŠEM policistům. Že by kontrola, aby všichni podepsali se "správným" datem?