Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.03.2007 11:25 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Můj o s o b n í názor na petici.

Zdravím všechny slušné účastníky diskusního fóra.
Nemohu se vyjádřit k požadavkům č.5, 11 , protože sloužím u PČR a nechtěl bych nějak ublížit kolegům HZS. Lépe řečeno nevím přesně o co se jedná .Mám přiznáno pr.29 let. A tudíž mám trochu jiný názor na PČR než tvůrci iniciativy a což je pro mě trochu udivující i NOSP PČR. Na začátku mého příspěvku musím sdělit, že nejsem ředitel,ani vedoucí ani agent p.Langera,ale obyčejný inspektor.To proto,aby mi tzv. demokratické vedení iniciativy hned nezačalo nadávat urážkami.
Ale musím před NOSP hluboce smeknout i když nejsem v odborech. Protože posledních několik měsíců iniciativně odbory pracovali podle mě až moc. Rovněž jsem četl mnoho článku na našem necenzurovaném webu KS Ostrava WEBRORUM.Ale i na jiných.
K celkové petici se musím vyjádřit, že s touto n e s o u h l a s í m. Nevím do jaké hloubky iniciátoři znají celkovou problematiku zákona č.361/2003 Sb. (jinak by nikdo nemohl psát, že byl degradován, že mu snížili plat, aspod.).Proč? Protože nemohu pochopit některé očíslované části pro koho budou užitečné? Pro určitou část policistů, které iniciativa zastupuje? Určitě se ale nebude jednat o většinovou část policistů. Já patřím k většině.
Přiznám se, že mě zaskočila hrubost a neslušnost a netaktnost iniciativy a možná, že toto pramení i z neznalostí určitých ,řekl bych interních věcí postupu výkonu služby u PČR. A to se moc nechci vyjadřovat o úrovni jakou projevují starším pisatelům webu . Domnívám se, že by jste se měli přiučit slušnosti od NOSP.
Můj náhled na tuto petici:
Pokud by tyto jednotlivé body, kromě už uvedených č,5 a 11 k těmto se nemohu vyjádřit, byly alceptované, tak by vlastně zákon 361/2003 Sb. nemohl být funkční.. Jaký je vlastně smysl nového zákona., který je podle mě určitě spravedlivější než starý? Nejdřív by si ho měli zakladatelé petice pořádně přečíst,aby ho mohly vůbec kritizovat. Smysl je asi v podstatě takový, že nastavuje novou laťku u bezpečnostních sborů a to takovým směrem, že stará generace odchází za přijatelnějších podmínek (než tomu bylo dle 186/92 Sb.) na zasloužilý odpočinek a bezpečnostní sbor se omlaďuje. Zejména ve vedoucí správě. A k tomu,aby mladší kolegové mohly něco taky řídit se musí tato místa uvolnit a samozřejmě, že musí mít vysokoškolské vzdělání. Podle toho co vidím a slyším starší generace bude odcházet asi do konce roku 2007. Proč to Vám asi nemusím vysvětlovat. Proto mě trochu udivuje NOSP PČR. Závěrem několik p o s t ř e h ů ,nad kterými by se mohl někdo i možná zamyslet:
Proč nepošlete tuto petici k podpisům a vyjádření na jednotlivé oddělení? Proč PP nezjistí anonymním průzkumem,jaká je celková situace u sboru. Schází mi další odbory! A příslušníci mimo policie, kterých se toto taky týká. Nebo ne? S některými náznaky příslušnic a příslušníků, kteří naznačují určitý směr a sílu diskriminace určitého věkového spektra z Vaší strany iniciativy souhlasím. Nevěřím, že naší zákonodárci PS budou do 1 roku s zák.č.361/2003 Sb.cokoliv dělat.Opravdu si myslíte , že poslanci-senátoři a prezident uzákonili zákon, který je v rozporu s naší legislativou a zejména s LLP a svobod? Já určitě ne. Rozhodně nemám námitek proti tomu,aby policisté sloužící na tzv. ulici měli maximum rizikového spíše naopak.Aleje vůbec možná redukce tzv. zvláštního příplatku? Manifestaci jsem v Praze nebyl podpořit protože bych byl proti sobě a taky proti zdravému rozumu.Proč si nezaložíte vlastní web.DF na intranetu? Kde by nechodila veřejnost? Ale osoby, kterých se toto přímo týká.Celkový pohled na danou problematiku by se určitě vykrystalizoval.Máte z toho strach? Zkuste se obrátit na vedení SSm kraje Ostrava, kde máme podle mě větší demokracii v projevu názorů než u Vás v Praze,aby Vám založili DF na ostravských demokratických stránkách . Na služební porady se nebojí a neštítí přijít naší vyšší nadřízení služební funkcionáři z kraje , kteří jsou ochotni vyslyšet si různé námitky, názory, těch, kterých se údajně vy zastáváte. A jsou i ochotní odpovídat ,vysvětlovat a tak zklidňovat celkový neutěšený stavu u PČR, který je podle mě zapříčiněn neinformovaností o novém zákonu. S přáním pěknějších dnů,větší slušnosti a zdravějšího selského rozumu (doufám, že můj příspěvek nebude upravován a cenzurován) Fedof z Ostravska. fedof@seznam.cz
  30.12.2006 21:26 Tom202
 
Jo, a na nějakou kariéu zapomeňte. Jste přeci ve státní složce. Kariéru dělají ty co nám velí. I když......
  30.12.2006 21:22 Tom202
 
Milý Langovere, plně s Tebou souhlasím. Sloužím teprve 7 let, ale žádné výhody o kterých si psal a oni tak rádi mlivili jsou,ale nevím kde. Teď už věřím jen v kolegialitu, nic víc.
  30.12.2006 21:19 Klakson
 
Kariérní řád - studovaní lesní inženýr na postu vedoucího. Jako to bylo předtím, kdo má právní vzdělání nebo nejvyšší policejní (VŠ - Policejní akademie), je méně než on. To je realita, už nám přidělovali třídy. Je naprosto jedno, jestli máš odpovídající vzdělání, důležité je jestli jsi Hujer a nosíš švestičky.
  30.12.2006 21:33 Bejvalej
 
Měl jsem nejvyšší možné vydělání (Ing.) za totáče (žádná rychlokvaška, žádná vojenská VŠ), nejvyšší možné dosažitelné odborné a profesní vzdělání, za celou dobu služby ani jeden KT,perfektní morální profil,negativní lustrák, nebyl jsem členem KSČ ani jiné org.,ale kvůli svým názorům vůči vedení zastavený postup (neofic.) a kariéra skončila ve 42letech na místě referenta-metodika ATZ.I s tou výsluhou byly problémy,pomalu jsem se bál, že mezi přechodem ze služebního do pracovního poměru bude najednou zrušený systemizovaný místo. Dobrý ne?
  30.12.2006 21:17 Rentier <Plustek@quick.cz>
 
Tak se 30.12/06 naši páprdové z okresu Karviná trochu rozhýbali, zítra ráno (31.12/06) poté co si nechali urychleně poslat seznamy poldů, kteří budou sloužit z 31.12 na 1.1.2007 a 1.1. - se dovezou jejich platáky a jejich sl. zařazení, které musí před nástupem služby podepsat ( aby bylo vedení OŘ bez průšvihu). Zajímavé, že vedení jak OŘ tak VO, ZVO, SIPS OOP a pod. se budou doma bavit , je přece Silvestr a vškerou odpovědnost za seznámení a podpis nechají na dozorčích útvarů, které deklasovali do 4 TT. Je to přesná příznačná situace dnešní Policie ČR a stav neschopného managmentu PČR. Ještě že jsem se rozhodl, že v lednu/07 dám žádost o propuštění. Jedinou mou výhodou je, že mám 32 let služby za sebou a odchod pro mně nebude vůbec bolestivý a renta mně bolet jistě nebude( jen asi o 5 tis. nižší příjem než bych mohl mít pokud bych sloužil dál) .
  30.12.2006 21:09 Langlover
 
Nevím proč, ale poslední čtvrtletí jsem od půlky měsíce téměř bez peněz. Nejsem z těch co rozhazují, nepiji, nekouřím, ale kafe si dám. Pokud budu mít od února méně peněz, končím, abych uživil rodinu se dvěma dětmi, když už teď jsem na hraně. Přidání? To mělo přijít už vloni, teď spíš ztráta.
  30.12.2006 21:05 klo
 
Podívejte se, jak vapadají nezávislé média - je to páka nevědomosti demokracie, prostě hnus http://www.radio.cz/cz/clanek/59170
  30.12.2006 21:13 Langerlover
 
To také může být politická kampaň, jak se zviditelnit. Zřejmě v rádiu nemají televizi.
  30.12.2006 21:18 Karel
 
Jenže podle data to je článek z 14-10-2004
  30.12.2006 21:21 a
 
na fotce jsou mojí parťáci, oba končí příští rok vysokou školu a s platem padnou o 3000,-Kč/měs.a na funkci nemají nárok, nejsou na tbl...:-)))
  30.12.2006 21:28 a
 
to jen pro info a ještě k tomu musím dodat, že je u nás 9 tbl.- vedoucích a na nich je jen 1 VŠ. Pane Langer, těch 12, co už má VŠ a mají smůlu díky přechodnému období - odchází pryč, abyste si nemyslel, že ten Váš kariérní řád bude někdy fungovat.... Ti, co si dodělávají vzdělání a končí, tak už se chystají po 10-15 letech do soukromého sektoru (studují ze svého volna, takže je nic nedrží k odchodu...)
  31.12.2006 05:40 Jarda
 
Ale kolego! Ten článek je více jak dva roky starý, mezitím došlo k dvojímu odkladu účinnosti zákona a navíc k jeho dosti podstatné novele v roce 2005. Takže pláč zde není na místě, čteš naprosto neaktuální zpravodajství.
  30.12.2006 20:59 Langerlover
 
Vážení, když jsem před lety poslouchal názory a prohlášení pana I.L., říkal jsem si:"Přál bych, ať si to vnitro zkusíš". Dnes se rozhoduji - odejít (mám super nabídky) nebo dělat práci, která mě baví za 2x méně (od 1.1.07 možná 2,2x). Pane ministře, již před lety si pamatuji, kdy slušní policisté, s manželkami na mateřské nebo dětmi, přestože se to nesmělo, si přivydělávali rozvážením novin, rohlíků, zedničinou, atd., aby mohli uživit rodiny. Takto bojujete proti korupci policistů. Již za dávných časů panovníci věděli, že pokud má fungovat stát, musí zaplatit bezpečnostním složkám. Dnes to je bohužel armáda, kterou máme v zahraničí, v závětří, kde nebezpečná kulka je pouze ze zbraně kamaráda, který s ní neodborně manipuluje. Další nebezpečí jim hrozí pokud OT řídí unavený nebo opilý řidič,... Kolik policistů a hasičů za posledních 10 let zemřelo nebo bylo zraněno. Tady si na to nehrajeme, do nás a zkvalitnění našeho vybavení nikdo nedává tolik miliard. A přesto se od nás očekává nasazení života, zdraví, obětování rodinného času, a někdy i ohrožení rodin. Vaši předchůdci (Ruml s Fendrychem) zlikvidovali rekreační zařízení, sportoviště, už není ani specializovaná nemocnice (Míčanka, vojáci mají svou) a další. Po psychicky a někdy i fyzicky náročné práci nám nezbyde než se těšit na časy budoucí, kdy bude dražší bydlení, jídlo, atd. a naše skvělé platy od února pokryjí rodinné výdaje. Jen tak zlikvidujete korupci u mladších nezkušených policistů, ti starší zkušení už budou dávno pryč.
  30.12.2006 20:49 Tomas
 
Jsem jedním z těch, kteří si ráno musí položit otázku - má to smysl jít do práce? Zatím jsem ranní vstávání a noční směny překonával, ale co 1. 1. 2007? Obávám se, že můj odpor jít do práce za nových podmínek bude úměrně narůstat s dobou, jakou tady bude vládnout současné vedení. Jediné, co mě uklidňuje je, že se třeba najde hlupák(parťák) který bude chodit do práce, i když ostatní budou marodit.
Nově nastupujícím se za toho hlupáka omlouvám, ale k policii už by šel opravdu jenom vůl.
  30.12.2006 20:09 Karel
 
Masáž civilistů už začala. Na teletextu ČT 1 strana 116 - Modernizace policejních služeben. Co vlastně ještě chceme. Řádově nám zvýšili plat o tisíce, služebny nám modernizují. Nemáte pocit, že jsme nenažraní. Tedy alespoň (opět) z pohledu sdělovacích prostředků. Opět začíná oblbování lidí a ti to opět, jako vždy, sežerou.
  31.12.2006 11:12 Jana
 
Nepište jen sem, ale na adresy

ČT info@ceskatelevize.cz
NOVA obcanske.judo@nova.cz, izpravy@nova.cz
PRIMA informace@iprima.cz
  30.12.2006 19:48 Tom202 <ded.t@seznam.cz>
 
Vážení kolgové, je mi z toho špatně. Ráno vstanu jdu do práce kde poslouchám keci od šéfa, který už nemá vzhledem k době ztrávené v kanclu páru o tom jak to na ulici chodí. Lidé z nás mají pouze srandu a za to můžou jen a jen lidé, kteří nám šéfují. Do toho musím plnit kvóty dávno zrušeného čárkového systému, takže flastruji slušné lidi za kraviny, na hajzly páka stále nejsou. Ale to nevadí, kde máme zastání? Nikde!! V médiích z nás dělají neschopné kretény a pak to podle toho vypadá. Jsme neustále jednou nohou v kriminále, obvoďáci se topí ve spisech, nestíhají lhůty, v noci leckde slouží solo. Dopraváci jsou první na ráně, jak veřejnosti, tak případnému pachateli, neustále se musí učit nové právní normy evropské unie, znát dokonale dohody ADR,AETR atd. Při poslední jednodenní DBA bylo námi vybráno cca 380 tisíc. A to už nikdo "netáhá", protože nemá žádnou motivaci. To si na ty výplaty vážně nevyděláme? Co ty darmožrouti kteří se jen hádají o tom, kdo bude ve vládě? Oni by v životě za takové peníze do práce nevstali. Od 1.1.2007 nemůžu dle platové třídy vyhledávat přestupky, psát oznámení....... Zasvěcený vědí. Včera jsem viděl nový výměr, tak vzhůru do chudoby a zapomeňte na výslednost.
  30.12.2006 20:24 Bejvalej
 
Ne všichni a vůbec ne většina lidí z nás i z vás má srandu; kolem sebe mám spoustu lidí,kteří potřebují policajty,hasiče celníky i další,a hodně z nich jim jejich službu vůbec nezávidí a ty "výhody" a "peníze" už vůbec ne.Náš problém (ozbrojenců) je v tom, že jsme roztříštěný, za jedny mluví MV, za druhý MSP, MF atd.Mimochodem kdo připomínkoval SZ?Ty,já,kolegové...ale ne.Připomínky k SZ dělali funkcionáři v jednotlivých resortech,kteří sedějí na pěkných místech.Kdo dělal systemizaci?My ne,my jsme mohli jen připomínkovat v daných mantinelech.To vůbec není problém ministra vnitra,financí nebo spravedlnosti,ale lidí,kteří jim dávají podklady, statistiky,čísla a zdůvodňují je.Oni jen ta čísla a ta slova říkají do médií...