Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  08.05.2009 19:14 RAMON
 
Snad už konečně dorazí na Státní zastupitelství trestní oznámení ohledně P 1000 a pán, který se z této stránky tak pěkně usmívá půjde brzy bručet.
  08.05.2009 20:40 souhlas
 
Snad vyjde najevo, kam se poděly miliony korun, které měly být určeny k opravám menších obvodních oddělení u OŘ Pelhřimov. Zde by měl zapracova i NKÚ, kam se zřejmě obrátím.
  08.05.2009 17:52 Radek
 
Jen takový dotaz... Také ještě máte zimní obutí na služebních vozidlech? Jako nehodovka jezdíme na zimákách a prý nejsou prachy na letní.. :-)) co k tomu dodat. No jinak poldů je asi málo, protože vím o dvou případech, kdy polda boural nalitej a nevyhodili ho... hnus, ale co naplat. Z toho jeden již dvakrát.. to by byl námět na reportáž.... :-))
  08.05.2009 09:39 DO
 
civilu odcházím třeba já,po deseti letech a mám 5 kolegů,kteří jdou na konci roku,není jim ani 30 a vidí to u policie černě.tak prosím mluv,či lépe řečeno piš za sebe,jsi mimo realitu,nebo jak je vidět máš na dané téma abnormální zájem,jelikož tě něco sere,tak hezký den
  08.05.2009 16:12 xyz
 
To je koloběh života, vždy budou jedni, kteří odchází a noví přichází a je jedno, kdo je ministrem atd. Někomu práce u policie sedne a jinému ne, i v civilu je to obdobné, pouze v dnešní době, kdy je krize, každý takový, kdo chce měnit místo musí víc zvažovat ....
  08.05.2009 16:30 For DO
 
pokud se hovoří, že být policistou je celoživotní povolání, které vyžaduje neustálé přezkušování, vzdělávání a to nejen vědomostní, ale i zdravotní, tělesné aj., má být samotným zájmem společnosti, aby vyškolený a vzdělaný policista na vrcholu své kariéry odváděl u bezpečnostního sboru práci dále. Bohužel do současné doby nebyl žádným funkcionářem realizovaný interní audit, který bvy tuto skutečnost odchodu vzdělaných analyzoval. Proč se tak neděje ví každý...
  09.05.2009 08:55 for Do
 
a kam jdete? Jen aby jsme mohli posoudit tvé rčení. Jen jestli nejdeš kvůli průserům, protože každý rozumě uvažující si to v dnešní době třikrát rozmyslí. Nebo neznáš poměry v civilu a to bude kámen úrazu. Jen aby jsi ještě nebulel.
  09.05.2009 08:55 sorry
 
rozumně
  09.05.2009 23:20 fekete
 
skončil jsem k poslednímu dubnu po deseti letech, někdy to bylo i fajn, ale nechci propásnout přechodné období (resp. jeho konec), a na podzim myslím bude přetlak na pořádná místa
  08.05.2009 09:27 Do
 
civilu již nikdo neutíká a ptám se proč?
  09.05.2009 12:06 XXX
 
Spočítej si kolik je 1+1 a neptej se pořád tak blbě.
  10.05.2009 11:02 To
 
bude asi 15 ne? Ale proč nikdo neutíká do civilu.
  07.05.2009 20:31 Klokan
 
Vážení kolegové a kolegyně. Byl a jsem odpůrce bývalého ministra, ale je třeba jeho působení na ministerstvu hodnotit poněkud objektivně. Asi nelze říct, že všechno udělal špatně. Myslím, že pokud jde o vybavení novými služebními vozidly, jedná se o pozitivní krok. To se ovšem nedá říct o jeho recepcích, které jsou na nic. Už vůbec nechápu funkci oné dámy, která zajišťuje styk s veřejností. Zbytečná pracovní síla. Ale co je k zamyšlení je skutečnost, že v době kdy ekonomika rostla a bohužel i inflace dosahující 6 - 7 %, náš pan ministr se nikterak neangažoval pro valorizaci platů A nyní, kdy ekonomika zadrhává navrhuje zvýšení platových tabulek. Tak to mi hlava fakt nebere. Že by blížící se volby ???
  08.05.2009 07:25 For Kolakan
 
pane kolego...nová služební vozidla jsou na dvě věci, pokud se musí šetřit s PHM. Je potřeba se podívat i objektivně kdo za nákupem stál. Navíc nevěřím, že nikdo z politiků nevěděl nic o příchodu finanční a hospodářské krize. Navíc pokud pan ministr zrušil služební dílny kde se za pár korun opravovala naše vozidla, je otázkou o kolik se nám prodraží oprava v značkovém servisu, nehledě na to, že za den bourá až 7 služebních vozidel :-)
  08.05.2009 08:47 Marcel
 
nachytat mladý a akční policajty (i veřejnost)na nová auta, to se Ivanovi podařilo, ale zlepšit podmínky práce včetně zázemí... bohužel, bohužel...cílem byl opak a každý to ví, Dalíkův agent Ivan
  09.05.2009 13:14 re. opravy
 
Pokud nebude služební funkcionář zodpovědný za smlouvy se servisem úplný blbec, jistě dokáže dohodnout obustranně výhodnou smlouvu a auta se nebudou muset odvážet na 2 měsíce do pryč kvůli každé banální opravě, jak tomu bylo doposud. Nemluvě o tom, že je někdo musel dovézt tam a zpět (+ druhé auto, aby měl jak dojet tam a zpět bez toho opravovaného auta, + projetý benzín . . .) Ve finále to bude jistě ekonomicky výhodnější. Čili tady bych to tak černě neviděl. Je to jenom v lidech.
  10.05.2009 11:46 For re. opravy
 
bohužel nevím jak dlouho sloužíte a zda jezdíte sl. vozem, ale z mojí zkušenosti (a i z okolí) mohu napsat, že nejlepší systém byl policejních dílen. Pokud dovezu vůz do značkového servisu tak stejně musím druhým vozem zpět. Navíc tato činnost opravdu zavání protekcionářstvím k civilnímu subjektu, kterým je smlouva se servisem a to mi nikdo nevymluví :-)
  07.05.2009 18:51 sbohem tunelíčko
 
Tak Ivane poslední den, a šup šup. Na tebe budou obyčejní policisté vzpomínat to máš jistý !!!!! Doufám, že napíšeš další ČERNOU KNIHU policie po tvém vládnutí, to bude pěkná bychle. Můžeš si být jist , že jsi si to pohnojil na jednom nejmenovaném ředitelství, kde jste dělali komedie kolem darovaných plasmových televizí, které nesmějí být puštěny kvůli velké spotřebě. Tam ses nechal vyfotit s jedním policistou co nic nedělá a ten bohužel jakmile se vyfotí s nějakým ministrem tak ten ministr ( vnitra) do půl roku skončí. Zatím mu to s tebou vyšlo 3 x. Takže snad nikdy více !!!!!
  07.05.2009 18:49 SOS
 
ÍČKO SI NALOUPIL A CO TEĎ S TÍM CHLÉVEM? DÍVÁME SE Z OKEN NA AUTA, PROTOŽE NEMÁME NA POHONNÉ HMOTY.
  07.05.2009 14:20 .
 
ZMETEK KŘIVOHUBEJ
  07.05.2009 14:22 .
 
snad na něho dojde při vyúčtování Audiášova chléva
  08.05.2009 08:29 Degradovaný
 
Jen doufám,že NKU prověří co nejdříve P 1000 a Íčko si na to může vydat brožůrku :-))
  07.05.2009 08:29 -----
 
Tak a ted už jen zbývá dát ten bordel po Íčkovi dohromady.Bude to nelehká práce.
  07.05.2009 07:29 ...
 
Z diskuze na Blesku:

Zdravím všechny v tuto pozdní dobu (23.50), protože bohužel díky mejdanu pana Langra se ve Strašnicích nedá spát. Je vidět, že heslo naší policie "pomáhat a chránit " platí pouze pro vyvolené. Nás , obyčejné občany, ve Strašnicích rozhodně před rozběsněnou ječící kapelou a DJ nikdo neochrání. Noční klid zřejmě panu Langrovi nic neříká. Uvítali bychom, kdyby si tenhle mejdan udělal u sebe doma a nás tady neotravoval, nebo alespoň dodržoval meze slušnosti. On se zřejmě vyspí ve sněmovně, ale my musíme ráno do práce a děti do školy. Přesto, že jsme telefonicky žádali policii o zajištění klidu po 23 hodině, vůbec nikdo nereagoval. Kdo taky, když všichni policajti jsou na mejdanu...
  07.05.2009 09:16 Jak kteří...
 
Ti z podpalubí makají, u kapitánského stolu se baví na mejdanu.
  07.05.2009 09:26 Degradovaný
 
Co jsem slyšel,tak tam bylo jen vedení a Langrův nábor,který měl "dobrovolnou" účast :-))).
Silně mě to připomíná "dobrovolnou" účast na májových průvodech za komančů