Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  03.01.2007 16:27
 
Kdyby páni poslanci v poslanecké sněmovně nechlastali(v pracovní době?!), tak by takový zákon snad neprošel. No řekněte, kdo jiný pracující ve státní sféře si to může beztrestně dovolit!!!
  03.01.2007 16:46 Abstinent
 
Různí moji kolegové, někdy jsou úplně na kaši. Pak nasednou do služebního vozidla...Bohužel to není vtip.
  03.01.2007 17:11
 
Jestli je to pravda, tak co jsi udělal proto, aby se tak nedělo? Víš, že porušuješ etický kodex? To bys ale musel být policista, abys věděl o čem mluvím.
  03.01.2007 17:59 .
 
pro Abstinent: tohle je přesně to, co je špatně. Tvojí povinností je na takové jednání reagovat.....

Pro 1§: ikdyž se někteří z nás o reakci při takovém zjištění pokusili s tím něco dělat, tak první zájem byl zjistit KDO volal IMV a ne KDO chlastal ve službě a byl na mol (tohle ovšem není omluva za Abstinenta, tj.konstatování)...
  03.01.2007 18:54 Abstinent
 
Jasně že jsem reagoval. Přál bych vám vidět tu komedii, kterou VO zinscenoval. Výsledek? Od té doby jsem šikanovaná černá ovce. A ti ožralové dostávají odměny a jsou nejlépe hodnoceni. Stačí?
  03.01.2007 16:21 0014
 
Dobrý den,
poměrně dloho již sloužím u Policie, mám vystudovány 2 obory na VŠ mimo jiné policejní managament. Několik let se však dívám jak do funkcí obsazují lidí bez vzdělání, podle toho, kdo se s kým zná, chodí chlastat apod. Jde většinou o lidi, kteří neodporují nadřízeným, zejména proto, že nemají znalosti a jejich jediná starost je NEMÍT starost a plní takřka jakoukoliv blbost (myslím protiprávnost) která je vymyšlena. To je kariéra že jo ???
A že je to v rozporu s předpisem (zákonem) ..?? To nikoho nezajímá..... A jak jsem na tom po 1.1.2007 ???? cca o 2.000,-Kč méně, o hodnosti nemluvím, prestiž mezi lidmi je v háji.....ale objevuje se naděje...jdu na výběrová řízení do civilní sféry A to jsem si myslel, že to budu dělat navždy
  03.01.2007 17:07 pb
 
Díky za inpuls s tím výběrovým řízením v civilním sektoru.Jinak mám stejné zkušenosti i pokles platu a hodnosti o 6 stupňů
  03.01.2007 17:14 pb
 
Omlouvám se ,samozřejmě impulsOmlouvám se za překlep,samozřejmě impuls
  03.01.2007 16:10 Tom
 
Komu se to asi pan ministr na té fotce vysmívá?
  03.01.2007 22:44 Konec policie
 
NÁBOROVÁ AKCE HLEDÁM PARŤÁKA JE OD 1.1.2007 PŘEJMENOVÁNA NA "NAJDI HLUPÁKA"
  03.01.2007 15:40 realista
 
Čtu a nestačím se divit. Na jedné straně je super, že díky netu tu spousta poldů a soptíků vyjadřuje svoji nespokojenost, zaplať pán bůch za ty dary. Ale na druhé straně se mi strašně líbí, jak už i zde se vzájemně napadáme a osočujeme. Nemám nic proti poldům, kteří poctivě sloužili již za totáče na ulici a dodnes tu slouží. Ti za nic nemohou a nemá smysl tu rozebírat, jestli před revolucí měli více práce než dneska my.
Rozhodně mi ale vadí soudruzi ve vedení, kteří se na své TOP fleky vyškrábaly přes záda jiných soudruhů. Ti jsou dneska hezky potichu, šklebí jak dostali přidáno a zároveň v souběhu pobírají důchod. A jestli si někdo naivně myslí, že tito strejdové počkají na výsluhy a odejdou, tak se šerdně mýlí. Proč by to dělali ? Ráno jde na sedmou do práce, pardon do zaměstnání, doma by se stejě nudil, tam pokecá, ve tři bere kličku, a za to za všechno dostane krásnej plat + starobní důchod. Kdepak přátelé, tyto lidi bude potřeba z jejich fleků vykopat.
Další věc. Již jedmou jsem se zde zmiňoval o novém SZ. Položte si otázku. Jak dlouho, kým, a hlavně pro koho byl tento zákon připravován ? O délce přípravy se tu nebudu rozepisovat. Ptal se však někdo řadového poldy na jeho názor, k tomuto zákonu. Nevím o nikom. Všechny návrhy k novému zákonu šly pouze od našeho managementu. Takže výsledkem je bastard, který je ušit na míru totalitní nomenklatuře vedení policie a jejich rodinným příslušníkům. Pamatujte si komunismus není pouze příslušnost k určité straně, komunismus je hlavně stav mysli. A já nevěřím na pohádky, že z lidí, kteří jen z podstaty věci byli škodolibí škodiči ji za totáče, jsou najednou lidumilovéa, demokrati a čpičkoví manažeři, kteří nemají na srdci nic jiného než svůj vlastní prospěch. Dokud nám tito lidé budou vládnout, můžeme se těšit na další nové nesmyslné předpisy, nařízení a zákony, které nás budou pouze omezovat a odírat.
Poslední věc. Nenechte se ošálit při případných protestních akcích sliby o zlepšení ať už finančních, nebo pracovních podmínek. Zalepí nám jednořázově hubu a pojede se vesele dál . Hlavně ať je klid a paňáci mají opět prostor ke svým rejdům. Je nutné trvat na přijetí moderního služebního zákona, srovnatelného s obdobnými zákony vyspělých evropských zemí, případně srovnatelného se služebním zákonem pro armádu.
  03.01.2007 15:54 .
 
Pánové nějak tomu nerozumím jak někdo může pobírat starobní důchod a zárověn být zaměstnán ve státním sektoru a na tokovým místě!Jsem si myslel,že ke starobnímu vrátnej,hlídač nebo co já vím ale zaměstnat se ve státním?Kurňa to mě nák nejde do hlavy!
  03.01.2007 16:03 §
 
To je binec buď tedy makám přes důchod a dělám co jsem dělal bez důchodu nebo důchod a z rezortu!
  03.01.2007 16:04 Polda Dan
 
Úplně souhlasím. Jenom nechápu, když máme u policie v současné době tolik kolegů s vysokoškolským vzděláním, proč se těmto přesluhujícím lidem dává nějaká výjimka a nedá se možnost mladším. Je mi v podstatě jedno, kdo sedí na židli vedoucího, ale tito "důchodci" již ztratili realitu o tom, co je to sloužit na ulici.
  03.01.2007 16:07 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Se vším co jsi napsal musím souhlasit včera na noční jsem se o novém zákoně bavil s dvěma kolegy od Městské policie jeden je bývalý bachař a druhý polda. Víš co my na to řekli, že jim to připadá, že naší bývalý soudruzi ve vedení obšlechli bývalý služební zákon za do dob SNB ( fiktivní plat, hodiny zadarmo a hlavně držet hubu a krok).
Hlavně, že pan Langr a celá ODS jsou velcí odpůrci bývalých STB a komunistů. Tak si pokládám otázku jak je to možné, že se to stalo byla to hloupost, nerozum nebo záměr, že by soudruzi něco věděli ?
  03.01.2007 16:28 relista
 
For polda od realista: Copak to nechápeš ? Podívej jak ochránci
sociálních jistot v parlamentu, tím myslím poslance KSČM hezky drží klapačky. Myslíš si snad, že v parlamentu se najde jeden poslanec napříč politickým spektrem , který o našich problémech nic neví ? Kdepak, uvědom si, že drtivá většina jich
jsou akorát porevoluční překabátěnci a a nový sl. zákon připravili akorát pro svoje přisluhovače.
  03.01.2007 16:31 ,
 
No jistě dědky vyházet jsou to jak se říká starý struktury dávno neví nic o realitě ulice o tom co se děje!DFosadit na jejich místa vysokoškoláky je v pořádku stejně si myslím,že mladej mozek je pružnější flexibilnější a má větší pochopení pro realitu!
Pošlete páprdy na ulici vždyť ani neví co je to práce s fetákama za nich byli jen ožralcí!Kolik je zbraní mezi lidma copak já vím čeho všeho?Říkám je třeba udělat velkou čistku OVŠEM TA MĚLA PROBĚHNOUT ROK PO REVOLUCI A NÉ TEĎKA 17 LET POTÉ!
  03.01.2007 17:05 Polda Dan
 
4.:
Já jsem neřekl nic o tom, abychom tyto kolegy poslali na ulici. Narážel jsem pouze na to, že dobře věděli, že budou potřebovat na svá místa vysokou školu. Když nezačali studovat, tak pardón. Samozřejmě je neposlat na ulici, ale např. na spisy. Nám někdo dělá nějaké ústupky?
  03.01.2007 18:21 skorodůchodce
 
Pánové jak tady čtu tyto poslední příspěvky, je mě smutno. Uvědomuje si někdo z Vás, co už všechno ten starý polda má za sebou. Svátky, soboty, neděle, noční, přesčasy bez nároku na odměnu a podobně. Musel se postupně vypracovat na svůj post a není jeho vina, že o něj není postaráno tak, aby do důchodu odešel a měl vystaráno, třeba jako vojáci. Využil jen příležitosti jak si přilepšit. Ani jeden z Vás na jeho místě by nejednal jinak a netvrďte, že ano. Nemám rád lháře. To, že nemá školu mě nevadí, když věci rozumí a dělá svou práci dobřě. Naopak nesnáším lidi se školou, kteří mají prd odslouženo a jsou mistři světa a že jich u policie je. Je jedno jakou má VŠ, hlavně že ji má, třeba hnojárnu. Každý z Vás bude jednou důchodového věku, tak prosím nezávidte. Nikdo nic zadarmo nedostane. Není to jeho chyba, ale hanba systému. Mladí se tu ohánějí školama, nikdo Vám je nebere. Budiž Ti přáno, ale ruku na srdce, je škola všechno? Kdyby nebylo těch "dědků", kdo by tě zaškolil v terenu a předal praktické zkušenosti. Potom mám ještě jeden postřeh a to je neúcta mladších kolegů ke starším. Kolik z Vás pozdraví staršího kolegu, třeba jen tím, že mu řeknu "dobrý den". O tom, že nezdravíte vyšší hodnost ani nemluvím. Ono je třeba se taky podívat do vlastních řad.
Jinak mám odslouženo třicet let, s hodností jsem šel o čtyři hvězdy dolu a s platem jsem mírně pod tím co jsem měl. Je pravda to, že jen díky odslouženým letům. Ani ve fabrice nováček nedostane mzdu jako jeho starší kolega s praxí, to je jaksi karierní řád. Ono ještě neznamená to, že vedoucí bez VŠ je neumětel a titulovanej ho hravě strčí do kapsičky u vesty. Ukaž co umíš a postupně jdi nahoru. Máš li vzdělání, postupuj rychleji, ale nechtěj hned všechno najednou.
  03.01.2007 18:59 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
souhlasím se skoroduchodcem... ja nezavidim kolegum platy ani duchody sam slouzim do 10let... je mi jedno jestli delali za minuleho rezimu-byli to policiste jako mi a museli delat stejne spinavou praci jako mi ted.. jen ten respekt a ucta byl trosku nekde jinde.. vite sami jaka je doba a ze si na nas muze kdokoliv otevrit hubu a plivnout do tvare.. tak se mezi sebou nenapadejme.. chci jen to co mi nalezi nic vic nic min.. ale jit skoro o 3tis. cisteho dolu?! :o( vysoka skola z nikoho odbornika na policejni problematiku neudela-ja sam si vazim vice policisty co ma odslouzen nejaky rok na ulici nez nez mladicka co si udela zdr.bratra aby mohl velet.. vysoka neni patent na rozum.. pravdou je ze na vedoucich funkcich ktere jsou na okresech,krajich prezidiu a MV by to chtelo odmenu... lide kteri nemaji poneti o realite a sluzbe na ulici by meli odejit.. ten kdo neumi naslouchat problemum sveho muzstva nema ve vedouci funkci co delat!!
  03.01.2007 19:04 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
obmenu.. omlouvam se
  03.01.2007 23:07 ba4va
 
souhlasím se skorodůchodcem...a úplně se vším, ještě nikdy diplom bez praxe dobrého četníka neudělal...
  03.01.2007 15:37 kpt. Korkorán
 
Zdravím pana ministra. Můžu Vám tady vyložit karty na stůl. Dnes zjištěno na mzdové účtárně. V loňském roce plat 27 000,-kč hrubého, nyní s Vaším paskvilem 23 500,-kč ( a to již s 10% navýšením ). Je to od Vás pěkná levárna. Někde v diskuzi jsem četl, že víte co obsahuje práce řadového policisty a myslím si , že o tomto víte prd, neboť by jste nemohl např. dopustit, aby policista v přímém výkonu služby ( hlídková ) byl veden ve 2.typu toho jak tomu říkáte zvláštního příplatku ( rizikový ). Politici neustále tlachají jak to funguje v EU a dlaší bláboly, tak si stačilo vzít vzor ( Německo, Rakousko a i třeba Slovensko ), kde jsou všichni spokojení a kde vše funguje! Jenže vy jste řekli NE, když paskvil tak pro všechny!!! Sloužím u Policie přes 10 let a řadím se do řady těch co čekají do 15.2.07 a naschledanouuuuuu... Pokud se s tím samozřejmě něco udělá, rád zůstanu. Práce je to zajímavá jenže vůbec nedoceněná. Hlavně že naše rádoby vláda nahoře sedí přes 6 měsíců a není schopna se domluvit a ještě má tu drzost brát nehorázné platy!!!!! Měli by jste jít příkladem!!!! Sbohem jdu zvracet ...
  03.01.2007 16:10 šťastný asistent <asistent07@seznam.cz>
 
mluvíš mi z duše kpt. Korkoráne!!!
  03.01.2007 16:40 Pitbull
 
Tak to je názor!!!!! S ním musím jedině souhlasit - a myslím si, že nejen já, ale i spousta mých kolegů z řad P ČR. Je to ostuda, nehorázná drzost a arogance, s jakou nakládáte se svými "ovečkami"!!!!! Čekáme do 15.2.2007 a pak sbohééém, protože silně pochybuji, že se cokoliv změní oproti stávajícímu stavu!!!!
  03.01.2007 15:26 aifell <aifell77@centrum.cz>
 
Teď jsem volal k účetní, kde mi paní sdělila mé průměrné výdělky za poslední dva roky myslím že komentář to nepotřebuje:

Za rok 2005 jsem měl průměrný hrubý měsíční příjem:
25381 Kč
Za rok 2006 jsem měl průměrný hrubý měsíční příjem: 26801 Kč

A na rok 2007 budu mít hrubý měsíční příjem: 25080!!!!

Styďte se vy i ostatní kdo o tomto rozhodoval pane ministře!!!

Ohodnotili jste mě totiž za práci na ulici na tísňové lince 158 takto:
3TT 4 tarifní stupeň 19780 + 5.000 (rizikový příplatek kde máme za PJ + 500 korun, to je jako náhrada za přesčasy??) + 300 Kč osobní a máme 25.080 Kč!!

Co chcete analyzovat, já to měl zjištěný i s telefonováním na účtárnu za pár minut!!
Takže můj plat bude nejenom nižší o více jak 1.500Kč ale bude i nižší než průměrný plat v roce 2005!!!!!!!!
Děkuji!!!
  03.01.2007 15:25 Polda Dan
 
Nechci nikoho bezdůvodně očernit. Ale můj názor na věc je takový, že vůbec nezáleželo např. na nějakých propočtech na zatíženost policisty, nápadu TČ apod., ale bylo to pouze o známostech. Pokud si ředitelé pouze drží korýtka a neumí si v odůvodněných případech dupnout pro řadové policisty, dostalo dané OOP hold méně vyšších platových tříd.
  03.01.2007 18:21 jarda
 
náš ředitel reagoval tak že to co nám dali je tak akorát. protože prý tu práci máme stejně jako koníčka, co k tomu dodat?
  03.01.2007 15:22 žebrák <talanquera@seznam.cz>
 
Je to zkurvenej bordel,chci vidět někoho kdo bude dělat zadarmo !!!! kde to žijou magoři,nehnu zadáčo ani prstem!!a ty co mají nejhorší práci a jsou na ulici tak ty budou žebráci!!a chci vidět jak někoho naverbujou??CO NABÍDNOU?? nic nezaplatí,inspekce Ti bude za pr... ale nebudu se rozčilovat,ale fungovat to nebude,policie se rozpadne tímhle stylem vedení !!!!!!!!!!
  03.01.2007 15:20
 
Daně zvýšit, platy snižit. Páni politici se asi místo schůzí dívají na pohádky.
  03.01.2007 14:59 Polda Dan
 
Jak je možné, že na OOP o stejném počtu policistů a téměř stejným nápadem TČ je v různých krajích jiný poměr platových tříd?
Doslechl jsem se, že na některých OOP jsou např. všichni v 5 a 6TT. Do dneška jsem se domníval, že je to pevně dáno nějakým nařízením. Nevíte někdo, jak to tedy je?
  03.01.2007 15:13 Mirek
 
To by mě taky zajímalo už jsem to taky slyšel, mělo by to být snad všude stejně, nechápu to.