Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  15.03.2008 11:37 Další policejní histerka
 
inzerce ´Vlašimská kauza´ opět v centru pozornosti
Pracovní neschopnost zpříjemňuje anglický buldok
Foto: Jiří HrnčířPro spor dvou středočeských policistů s policejními managery na okrese i na kraji se ujal název "Vlašimská kauza". A právě této záležitosti, která se již ocitla i na stole policejního prezidenta, věnoval koncem týdne rozsáhlý prostor Benešovský deník. Obsáhlejší z obou materiálů přinášíme v plném znění. Oba dva články je možné shlédnout ve fotopříloze:Policistka boj nevzdává, nechce s vlky výt
Jsou to již čtyři měsíce, co zájem veřejnosti i policejních kruhů vzbudil případ ve službě napadené a zraněné policistky Petry Lhotákové. Ta po zásahu proti agresorovi u případu domácího násilí přišla nejen k pracovnímu úrazu, ale současně také o ideály a víru ve spravedlnost a pochopení nadřízených. Dost možná ke všemu ještě přijde i o práci, kterou, jak sama uvádí, měla ráda.



Od osudného říjnové dne je totiž stále v pracovní neschopnosti a svůj návrat do služby na místní oddělení PČR ve Vlašimi si po prodělaných zkušenostech představit nedovede. Zatímco mladá policistka se již v médiích několikrát ke kauze vyjádřila, její nadřízení i policejní vyšetřovatelé byli skoupější a až dosud k problému, který označovali za interní, hovořit nechtěli. Teď je ale všechno jinak. Okresní policejní ředitelství případ vyšetřilo a uvolnil informační embargo.



Po prošetření celé události jsme nabyli přesvědčení, že na místě zásahu došlo u hlídky k pochybení v nesprávně zvolené taktice. Policista je školen na to, aby vyhodnotil situaci na místě a rozpoznal, jak by mohl v tomto případě agresivní útočník jednat. Podle toho měla zasahující hlídka zvolit komunikaci,“ uvádí shodně zástupce ředitele OŘ PČR v Benešově Pavel Havránek a velitel služby kriminální policie ČR v Benešově Pavel Mareš s tím, že v případě zásahu u domácího násilí proti ženě není přinejmenším taktické, aby vůči podnapilému agresorovi, který se dopustil násilí na manželce a je o několik váhových kategorií výše, vystupovala opět žena, byť v uniformě.



Útok vedený proti hlídce pracovníci benešovského policejního ředitelství při tom označují za velmi brutální a v žádném případě nechtějí omlouvat útočníka.„Někdy je taktičtější zvolit ústup a vyčkat do příjezdu posily a zákrok uskutečnit třeba za půl hodiny, je třeba si uvědomit, že pachatel našemu zákroku neuteče,“ dodává Pavel Havránek.



Petra Lhotáková oproti tomu namítá, že v žádném případě k pochybení nedošlo. „Taktika zásahu odpovídala vzniklé situaci, kdy podezřelý na hlídku zaútočil bez možnosti vyjednávání,“ říká Lhotáková a své tvrzení opírá o prvotní výslechy oznamovatelky, svědkyně i pachatele násilné činnosti. „To že všichni své výpovědi později několikrát změnili, je běžný jev,“ dodává policistka s tím, že obviněný se k napadení manželky a zasahující hlídky přiznal.







Rozdílné názory mezi vedením OŘ PČR a napadenou hlídkou panují v případě použití tlačítka nouze na vysílačce. Pavel Havránek společně s kolegou shodně tvrdí, že situace je dobře zdokumentovaná vteřinu po vteřině a nikdo z dalších policistů nepochybil. „Operační důstojník okamžitě ověřoval nouzové volání. Neúspěšné pokusy dovolat se zpět trvaly zhruba dvě minuty. Když se operační důstojník dovolal, druhý člen zasahující hlídky oznamuje podrobnosti útoku a žádá o posily. Z hovoru nevyplývá, že by byli členové hlídky zraněni, nebo že použili radiostanici v nouzi vědomě,“ říká benešovský vyšetřovatel. Poněkud jinak ale popisuje situaci Petra Lhotáková. Podle ní byli hrubě osočeni z neoprávněného užití nouzového tlačítka a posily přijely na místo asi po půl hodině. Vyšetřovatelé vypovídají, že operační důstojník reagoval řádově ve vteřinách a dojezd posil závisí na vzdálenosti nejbližšího oddělení, které je v Čechticích.



Tím se mezi zasahující hlídkou a jejich vedením roztáčí následný kolotoč rozdílných pohledů, obviňování, nedorozumění a situace se stává stále nepřehlednější. Tvrzení proti tvrzení. „Po příjezdu jsme oznámili naše zranění operačnímu důstojníkovi a vedoucímu oddělení a žádali příjezd kriminálky,“ uvádí zraněná policistka s tím, že požadovali převezení na ošetření také na vedoucím SKPV. „Vedoucí ale naše požadavky zlehčovali a bagatelizovali s tím, že nevypadáme jako zranění a že si vymýšlíme,“ říká Petra Lhotáková. Ta uvádí, že byla otřesená, pohmožděná v oblasti krku a břicha, že zvracela jak na místě útoku, tak na služebně.



Vedení okresního ředitelství toto rezolutně odmítá s tím, že je to přesně naopak. „To vůbec není pravda,“ ohrazují se proti nařčení oba pracovníci ředitelství s tím, že kam paní Lhotáková míří. „Domníváme se, že důvodem proč to Petra Lhotáková dělá by mohla být určitá nespokojenost, kdy jí byly vytýkány některé profesní postupy,“ vysvětluje Pavel Havránek a dodává, že některý z policistů si to vezme k srdci a jiný se může cítit nepochopený nebo ukřivděný. Každopádně Pavel Havránek s Pavlem Marešem tvrdí, že oběma napadeným policistům byl nabídnut odvoz na ošetření. „To však hlídka odmítla a podrobila se až povinnému formálnímu vyšetření, které ukládají předpisy.



Ještě z nemocničního pokoje však píše Petra první ze série článků do novin nezávislého odborového svazu Naše policie a následuje oslovení dalších periodik, v nichž vlašimská policistka líčí jak to chodí v policejním zákulisí. Tím si evidentně své nadřízené nenaklonila, což ani neměla v úmyslu. Jak sama říká, jde jí o to, aby orgány policie přiznaly chybu. „Oni moc dobře vědí, o co mi jde. Kdyby přiznali chybu, přiznali by i porušení etického kodexu policisty, služební přísahy a policejního zákona,“ usmívá se sebejistě v domácím azylu Petra Lhotáková, kterou prý pravidelně několikrát v týdnu dojíždějí vlašimští policisté zkontrolovat, zda dodržuje léčebný režim a povolené čtyři hodiny vycházek denně. „ Právě pro to, že mám tu práci ráda, chci spravedlnost. Pro takovouhle policii sloužit nebudu. Nepřijmu pravidla ve stylu přísloví kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt,“ dodává Lhotáková, která záhadnou ztrátu kamerového záznamu z policejní služebny považuje za zásadní pochybení nadřízených.



Vlašimská policistka, jež se postavila svým nadřízeným chce medializací dosáhnout toho, aby problém nezmizel pod služebním kobercem, se nediví, že nadřízení i ostatní kolegové jsou ve výpovědích zajedno. „Protože si uvědomují, že jim jde o místo,“ říká Lhotáková a dodává, že ohledně nějaké dohody nebyla po celou dobu nikým kontaktována a dokonce jejímu právnímu zástupci není umožněno nahlížet do spisu. „Už se to čtyři měsíce řeší a nic,“ podotýká policistka, která ve svém boji hodlá vydržet až do konce. Proto prostřednictvím své advokátky podala stížnost na vedoucího vlašimského oddělení Milana Macha vedoucího SKPV Benešov, Pavla Mareše a ředitele Středočeské policie Václava Kučeru Policejnímu prezidiu.



„Nemám pocit, že dělám něco špatně. Vím, že mám podporu stovek kolegů po celé republice. Mám i pracovní nabídky vedoucích z jiných krajů, ale nechci utíkat od nevyřešené věci, ač by si to možná někdo přál. Kromě toho jsem při nástupu k policii na něco přísahala a na to nezapomínám,“ říká přesvědčivě vlašimská policistka, kterou její přímí nadřízení označují za příliš horlivou.



Text a foto: Jiří Hrnčíř, Benešovský deník



Publikováno: 01. 03. 2008

inzerce



Komentáře k článku nevyjadřují názor redakce, jejich obsah není upravován. Příspěvky však mohou být smazány, pokud budou vulgární, xenofobní, rasistické či budou v rozporu s právním řádem ČR.
Odkazy vkládejte bez "http://", jinak se váš příspěvek z důvodu ochrany proti spamu nezobrazí.


jméno
heslo



Věra: Petro, jsem s Tebou!!!
Všichni, kdož sledujete tuto kauzu, včetně samotné hlavní aktérky! Chci Vám říci, že Petru osobně znám, přesto moje slova nebudou nijak zkreslená. Petra je férový člověk, hodná holka a nemyslete si, že na mě kolikrát "nevyjela", když jsem neměla pravdu, nebo jsem říkala, co se jí nelíbilo. Nikdy ale nebyla nespravedlivá, vždycky pro ní byla důležité, aby se došlo k pravdě, ať už byla jakákoliv. Za celou tu dobu, co jí znám - a znám jí i jako kolegyni - nikdy nic nevzdala, nikdy od žádného problému neutekla a nikdy nikoho křivě neobvinila. Je mi moc líto a skutečně až zůstává rozum stát nad tím, že se k ní nadřízení mohou otočit zády, zatímco by jí měli být alespoň rádci. Je cosi prohnilého v našem státě, když naši nadřízení hledí na svůj čistý stůl, na svůj čistý štít a za jakoukoliv cenu jsou ochotni si to udržet. V tomto případě za cenu toho, že nesmyslně hledají důvody pro spáchání přestupku, neřku-li trestného činu, člověkem - ŽENOU, NAPADENOU A ZBITOU ŽENOU (!!!) - a obhajují skutečného pachatele - nad tím opravdu jen bezmocně kroutím hlavou. Moc bych si přála, aby příslušné orgány dokázaly celou věc zhodnotit a vyšetřit bez veškeré podjatosti, zcela objektivně a podle platných právních norem. Slečně Petře Lhotákové bylo mnohokrát za její službu ve Vlašimi ublíženo na těle, to jistě její nadřízení vědí, ale teď i na duši, což jsou rány hluboké a nevratné. Pracovala svědomitě, ukázněně, podle nepsaného zákona "dala ses na vojnu, tak bojuj". Bila se za pravdu, za čest - svou i svých i svých kolegů, pokud cítila, že je jim ubližováno, a jí samotné se nikdo nezastane ... Nikdo už si nevzpomene, že nemlčela, když se nadřízení naváželi do jejích kolegů - jako by to najednou všichni zapomněli. Smutné. I kdybych Petru neznala, nikdy bych nemohla být na straně jejich nadřízených, kteří stojí proti ní - opravdu, pro mě z nepochopitelných důvodů. Vlastně ano - Vlašim je malé město, přece si nemůžeme znepřátelit pro nás důležité a vlivné osoby ... Petro, jsem s Tebou a spolu se mnou i spousta, vlastně skoro většina, našich společných bývalých kolegů. Já ještě pořád věřím ve spravedlnost a pokud se Ti jí nedostane, přijdu i já sama o mnoho svých ideálů. Jsem s Tebou, prosím, nevzdávej to.
11:00:45 13. 03. 2008 DALŠÍ POLICEJNÍ HISTERKA...
  14.05.2009 23:54 Volič ODS
 
Úvodem nejsem žadný provokatér. Tak Vám po tom Vašem panu zachránci Paroubkovi házel kdosi rajčata a vajíčka. To Vám to pěkně začíná. Nebuďte prosím tak naivní, volby stejně vyhraje a musí vyhrát Odeska. Každý už poznal, že volby rudo-pomerančový přízrak vyhrál díky zdravotním poplatkům, které stejně soudy zcela oprávněně poslaly do pecek. Přestaňte politikařit a raději se věnujte své práci. Máte pomáhat a chránit a ne tady bezmnezně tlachat o ničem. Byl bych velmi rád kdyby se pan Dr. Langer vrátil zpět na vnitro, nejen proto co všechno udělal, ale také proto, jak někteří z Vás se k jeho osobě vyjadřujete. Vaše neslušnost nezná mezí, o ničem nevíte, ale hlavně co dokážete, poplivat člověka a teď promiňte " držkovat " jen a jen o penězích. Pomáhejte,chraňte, vyhledávejte a objasňujte TČ. Pokud to nechápete, odejděte.
  15.05.2009 05:17 Volič ODS
 
Váž. pane Dalíku,
nemusíte bezmocně kopat kolem sebe. Pokud máte nahrabáno doporučuji Vám jet za panem Krejčířem. Pokud na to nemaáte tak nelezte ani do ODS. Resp. bych Vám následně doporučil Kubu, jelikož ODS dovede jakož to kultivovaná strana slušně se vyjadřujících "bručounů" devede využít všech možností k dosažení svých cílů, včetně komunistů u voleb k dosazení hlavy státu. Takže pro Vás Kubu pane a skvělé pomeranče !
  15.05.2009 08:04 Volič ODS
 
Po pravdě, čekal jsem horší.Nejsem žádný pan Dalík, jsem jeden z Vás a jsem z Vysočiny. Z toho plyne, že asi těžko jsem si mohl něco u vnitra, respektive u PČR cokoliv nahrabat. Jenom si vážím toho, že mám práci a každého 15 mě na účet přistane nějaký mrzký peníz. Vysočina je chladná a věřte, Kuba je místo letošní dovolené a ty pomeranče si skutečně dám, ale jen s tím rozdílem, že mě je nebude prodávat nějaký sociální demokrat z Česka s 28 přípomínkami, jen proto, abych si s dovolením mohl něco koupit.Je to stále přijatelnější, protože, komunista z Kuby mě neuškodí.
  15.05.2009 09:41 F1
 
Regulační polatek od slova " regulovat " ?

No, když jste nakousl ty zdravotní regulační poplatky....
Předně, lékaře navštěvuji maximálně 1 x za rok a tak nejsem regulován. Ani 30,- Kč mě nezruinuje.
Jenomže v tomhle státě je to tak nějak postavené na oblbování s lidmi. Od počátku se totiž hovořilo, že se jedná pouze o takový formální malý poplatek, který by měl jen " odradit " od zbytečných návštěv u lékaře. Tomuto jsem rozuměl a chápal jsem, že je to například i v SRN. Také bylo tvrzeno ( tak to skutečně říkali a já si na to pamatuji dobře ), že nejde vůbec o tahání peněz z lidí a přísunu peněz do zdravotnictví. Pak začal čas poplatků, lidé platili 30,- Kč se vzniklým zmatkem za co se vůbec má platit 30,- Kč, zda jen za vyšetření a nebo každou přítomnost u lékaře. Další názory, zda ubylo zbytečných návštěv u lékaře či nikoliv, tedy zda regulace funguje ( osobně nejsem přesvědčen o tom, že u lékaře je nyní méně lidí a údajné statistiky potvrdily návrat k obvyklému množství návšětv ). Pak přišly názory se zrušením poplatku a to byl gól. Všude jsem jen slyšel, jak budou tyto peníze chybět ve zdravotnictví a o regulačním " efektu " se jaksi již nemluvilo. V podstatě vylezl nejdůležitější motiv poplatků - z formálního polatku se stal celkem solidní přísun peněz do zdravotnictví, regulace již nikoho nezajímala, o tom již nikdo debatu nevedl a ani nikdo nepředložil jak se to promítlo v čekárnách, zda ubylo nadužívání lékařské péče. Debaty v průběhu roku ( jen a jen o chybějících penězích v případě výpadku zdravotních 30- Kč poplatků ) a obhajování těchto poplatků min. Julínkem bylo již nedůstojné ba směšné, když čím dál víc nešlo o regulaci, ale o přísun peněz na které se rychle přivyklo.
Sám jsem se setkal, jak byl " regulován " můj syn, aby zbytečně neobtěžoval zdravotnictví respektive jej nezneužíval příliš častými návštěvami a to v době, kdy si ve škole podvrkl prst na ruce a došlo u něj k odtržení úpony na prstu. Celkem 7 x byl v průběhu 1,5 měsíce nutně u lékaře na převazu dlahy a prohlídce stavu zraněného kloubu. A také celkem 7 x 30,- Kč = 210,- Kč zaplatil v ordinaci nemocnice za regulaci svých povinných návštěv, které byly jistě regulovány v duchu záměru zamezit zbytečným návštěvám u lékaře. Zkrátka jde jen vytáhnout peníze z lidí nic víc. V tomto lituji upřímně penzisty, protože, to že s přibývajícím věkem přicházejí zdravotní problémy je realita života a tito lidé byli bohužel vystaveni stavu, kdy se od nich předpokládalo, že budou solit a solit. To že mají důchod na 40 procentech průměrné mzdy nikoho nezajímá.
Dále mě překvapila v souvislosti s poplatky lékařka, která ykonávala svou praxi právě ve SRN, kde se vyjádřila, že v SRN jsou poplatky, ale platí se jednou za 3 měsíce částkou 10 EURO ( 3 měsíční strop ), děti do určitého věku bez poplatku a děti do určitého věku bez poplatku za léky, důchodci rovněž s úlevou. Celkově byl jejich systém měkčí oproti našemu, kde děti nikoho nezajímali, protože přeci každý ví, že to vlastně cvakají rodiče. Jinak není pochyb , že 10 EURO, tedy nějakých 260-270,- Kč na 3 měsíce ( s libovolným počtem návštěv lékaře ) jistě není tvrdší než ten model u nás. Prostě tohle ODS podělala, když je dle ústavy zaručena zdravotní péče zdarma ( samozřejmě ne zdarma, ale z prostředků hromadně vybraných peněz ) A jestli je málo peněz ve zdravotnictví a je zdůvodnitelné toto změnit, tak měli raději zvýšit odvod na zdravotním, tedy z výplat a pod. a ne jít cestou trapného : pane ještě těch 30, -Kč. Když zvedli poplatky za televizi a pod. tak to mohli udělat i v tomto případě, pokud je k tomu zdůvodnění.
Na závěr volím ČSSD ( nikdy Komunisty ) a to jednoho důvodu, že jsou " politicky " vnímavější k sociálně slabším lidem, protože udělat z lidí otroky a pak je odkopnout. To už tady bylo a i když je politika velká špína a hrabání pod sebe je jen dílem příležitosti, lépe chápe ČSSD svou vol. základnu, tedy že je i spousta lidí nemajetných soc. slabých, důchpdců, kteří chtějí žít důstojně, nic víc. A tahle skupina ( ODS ), ta je zaměřena bohužel cíleně na vyvolené, ostatní mají smůlu. Kdo to nevidí má bohužel klapky. Takže asi tak, ale hlavním mým tématem byly poplatky a jejich " regulování ".
  15.05.2009 10:27 F1
 
" O ničem nevíte " ?

Mám ten dojem že pokud někdo o něčem neví, tak jste to bohužel Vy.
Z jednho prostého důvodu. Pokud budete sedět na břehu pod přehradou, také si dobře všimnete, jak probíhá regulace stavu hladiny vody a jak tam nahoře regulují.
Každý řadový policista, který má něco ( víc )již odslouženo, může porovnávat a jistě ví co se zlepšilo.
Nepochybně se Policie ČR oproti minulosti vybavila nějakou tou technikou i když to není stále srovanatelné s jinými státními úřady v ČR. K tomu by ale stejně muselo dojít tak jako tak, protože to bylo již téměř neúnosné a dlouho odkládané. Ano počítače máme, výslechy se můžou překopírovávat i do jiných spisů a pod., ale papírů neubylo a pokud mohu srovnávat čas strávený u administrativy dříve před elektronizací a nyní, tak v tom nevidím úlevu. Tzv. ETŘ není zrovna nenáročný systém na vkládání dat a jeho krmení stojí velmi dlouhý čas každého poldy, který na něm pracuje při běžném oznámení občana. Řeči pana Langera o tom, že si jistě každý všimnul, jak přibyli na ulicích policisté díky elektronizaci, jsou právě tou fámou shora o úspěších reformy.
U nás většinou kdo má ruce a nohy, tak s někým něco sepisuje do systému ETŘ. To že nás to furt v kanceláři nebaví a že raději sloužíme venku je pravdou. Jen ale vylezeme ven, už něco zase sepisujeme. Ztráta občanského průkazu se do dnešní doby na PČR stále v krátkosti vyslýchá, ačkoliv stejný úkon na Magistrátě se děje stručným vyplněním občana na lístek a předáním úřednici. Takže na polici zase sedí zbytečně policista atd. ..... Systém přijímání oznámení od občanů je byrokratický, náročný i s elektronizací a takhle se ten stát větší přítomnosti policistů na ulicich nedočká. Jistě o tom systému vím víc než Vy pane a nemůžu Langerovi pleskat. Navíc stav, který je nyní na různých odděleních s nástupem nových lidí, kteří dost často nemají vztah k této službě a nebo mají zkreslené představy, jak rychle utečou na kriminálku, není dobrý. Některé oddělení, se tak vyčistily od zkušených lidí, že ti zbylí zkušení už toho často mají dost, jak je na ně přehazovaná špatně udělaná práce ( vyslechy, různé úkony apod. ) od některých nových lajdáků a musí to někdy dost nepříjemným způsobem předělávat. Nejsou to jen chyby, které občas někdo udělá, jsou to často jednání " vždyť on to někdo po mě opraví předělá ". O stavu na odděleních víte v tomto směru prd a kdyby obměna zkušených lidí šla přirozeně a ne cestou arogantního vytlačování lidí jako nepotřebných, tak nemusel být takový otřes u Policie ČR a to ještě asi zřejmě není konečná. Zkrátka, když přijede vyslýchat pachatele kriminalista se 3-4 letou praxí sice s VŠ ( pro tu VŠ se tam taky dostal, ale není to o VŠ ) a vyloženě pro jeho ještě nevyzrálost na takové místo nemá na to aby " rozebral " pachatele, tak je výsledek adekvátní těmto nezkušenostem, navíc pachatele ani při svém krátkém působení nezná, což je významné a často nutné, aby se dostavil výsledek. Na kriminálku se vždy chodilo po získání zkušeností, až na výjimky. To již neplatí. Do toho vy ale nevidíte a tak spěte spokojeně a chvalte exministra Langera.
  16.05.2009 05:10 jarda
 
Vážení, nechte voliče ODS v pokoji. Je to vůl.
  16.05.2009 11:01 ma4be
 
a co tam tedy dokázal?????????nevím o ničem. Íčko se pachtovalo s Mrázkem, z Krakatice znizelo 1600 stránek, pak byl Mrázek odstraněn, Íčko o tom nějak moc nehovoří, že?
  05.08.2009 23:26 daggmar44 <daggmar44@seznam.cz>
 
jste ubožák když můžete fandit jangerovi nebo stejný slizoun
  14.05.2009 21:41 Mr. Íčko
 
Dochází finance, začíná krize!
  14.05.2009 09:21 Hubert Rozmanitý <hubert.rozmanity@centrum.cz>
 
Víte KDO je Petr Cibulka? Manýry převzal od matinky estébačky I. správy StB, krycí jméno Alžběta ( k ověření v Žáčkově institutu), tatíček významný funkcionář KSČ v Brně. Synáčka matinka vychovala dobře, byl sice na peníze a hulvát, ale v dobrých rukou matinky! Díky svým vlastnostem se dostal do střetu s policií - odtud pětinásobný vězeň svědomí, jak líčí v brožuře "Odpověď komunistickému dobytku". Pokud začnete toto veledílo číst, přečtěte si na str. 130 a dál "odbojovou situaci", za kterou dostal dva roky. Jedná se o oběd v restauraci U bubeníčků v Myslíkově ulici Praha 2. Tam totiž nedostal k obědu to, co ON chtěl, neboť to již bylo vyškrtnuto. Přišel prostě pozdě. Vězeň svědomí vynadal personálu a servírce a oni zavolali policii. Byl odsouzen za výtržnictví! Porovnějte jeho "vězeňské" činy s činy ostatních politických vězňů. Vězňů z Jáchymova, popravené Milady Horákové, a nesčetných politických vězňů 50tých let! Od koho z nich slyšíte tak nestoudné vychloubání? Příklad odvahy bratrů Mašínových s "pětinásobným" nadutým Petrem Cibulkou nedá ani přirovnat.
  14.05.2009 10:22 Klokan
 
Hezký příspěvek. Jenom si nemohu odpustit, že bratři Mašínové jsou jistě odvážní, ale jsou to vrazi!!!
  14.05.2009 12:32 No nevím Klokane,
 
ale k podříznutí svázaného policajta bratři Mašínové moc odvahy nepotřebovali.
  14.05.2009 19:47 Klokan
 
Asi máš pravdu.
  14.05.2009 21:36 NePo
 
Odvahu Mašínů shledávám také jen v tom, že chtěli utéct před režimem, jinak jsou to u mně také prachsprostí vrazi. Korunu této kauze dal Tupohlávek, když tyto prachsprosté vrahy vyznamenal. V Německu jsou stále na seznamu hledaných a nemůžou na území Německa vstoupit, jinak by je čekala "oprátka", kdežto u nás jsou "hrdinové", které tehdejší premiér ještě vyznamená!!! To mi fakt hlava nebere! Ještě že už je ta pakáž
..........O-ožebračující
..........D-důvěřivé
..........S-spoluobčany
pryč od vesla a snad se po volbách už nevrátí!!!
  14.05.2009 21:39 Nebo také
 
O-oblbneme
D-desetitisíce
S-slabomyslných
  14.05.2009 23:12 QQWW
 
A Vy, pane Rozmanitý, jaké je Vaš krycí jméno?
  15.05.2009 08:33 St
 
Rodina generála Mašína, vždy stála na straně svobodného Československého státu a generál Mašín byl za svoji odbojovou činnost za války popravan. Stejně skončili i jeho přátelé, kteří zastávali stejné zásady a principy. Nenávist k totalitním systémům a touhu po svobodě bratři Mašínové získali jak výchovou tak v genech. Těžko soudit, někdo stáhne ocas a drží hubu a krok, někdo jde za svobodou přez mrtvoly, a to i kdyby to měla být mrtvola jeho vlastní. Nutno podotknout, že ti mrtví byli členy represivních složek, které sloužily politické straně, jenž uchopila moc ve státě dělnickým pučem. I onen účetní byl členem komunistické strany a místním kápem lidových milicí, což byla ozbrojená složka politické strany, fungující zcela mimo právní i ústavní rámec. A jen pro připomenutí článek 23 z Listiny základních práv a svobod. "Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny." St.
  15.05.2009 09:17 St.
 
Něco ve mě mi říká, že pokud půjdu za svou svobodou přes cizí mrtvoly, tak nejsem hrdina ale vrah.
  15.05.2009 18:58 Klokan
 
Pro St. Nesouhlasím, jsou to sprostí vrazi. Nemluvím o jejich otci, to byl hrdina, ale bratři Mašínové určitě ne. Oni nechtěli bojovat proti komunistům, oni se chtěli jenom dostat na západ, jenom kvůli sobě a pro své zájmy dokázali zabíjet nevinné lidi a to zvlášť surovým způsobem. Jsou to hovada a vrazi. Podříznout svázaného člověka. Svině, to může udělat jenom svině. A argumentovat tím, že by je prozradil, to je hnus. I za války se děly hrůzné věci a jedná se o válečné zločiny. Ten esenbák byl jejich zajatec a byl to hlavně člověk. Obyčejný řadový esenbák, kterému šlo třeba jen o to, aby se nekradlo a nevraždilo. Díky za názor, ale nikdy s tím nebudu souhlasit.
  14.05.2009 09:14 Krize
 
Pořád se omílá, jakéže není krize. Přečtěte si níže uvedený článek, možná jste ho už obdrželi:

Krize
Překlad ze španělštiny ze dne 15.3.2009

Jednoduchý výpočet, ale zajímavý výsledek.

Jedno zamyšlení a výpočet španělského diváka, který byl zaslán CNN.

Plán na záchranu bank penězi daňových poplatníků, který je momentálně diskutován (mezitím odsouhlasený) v americkém parlamentu, bude obnášet nepředstavitelnou sumu 700 miliard dolarů, a to na rozdíl od skutečnosti,
že už 500 miliard dostaly.

Abyste si tuto sumu vůbec dovedli představit, ukáži vám následující výpočet:

Na planetě Zemi žije momentálně 6,7 miliardy lidí. Když vydělíme jen těch
700 miliard těmi 6,7 milardami, znamená to, že KAŽDÝ JEDEN obyvatel Země dostane 104 milionů dolarů!!!!!!

Touto sumou by mohla být jedním rázem zlikvidována chudoba na celém světě, ba co více, každý obyvatel by se stal milionářem!!!

Španělský divák došel k následujícímu závěru:
Očividně máme s rozdělováním bohatství maličký problém.

Podívejme se ale na jeden blíže ležící příklad- do Španělska:

Španělský stát podpořil banky sumou 30 miliard Euro, které pocházejí z kapes daňových poplatníků tím, že převzal na sebe dluhy bank ve výši 30 miliard Euro.

Podle aktuálních údajů má Španělsko momentálně 46 063 511 obyvatel.

A nyní opět trochu počítání:

30 000 000 000 : 46 063 511= cca 651 miliónů Euro !!!!pro každého Španěla!!!!
 
Když vezmeme, že každá rodina má 4 členy , dostala by každá rodina
cca 2,5 miliardy Euro.

Hm, z takových peněz se ty hypotéky už snad dají zaplatit.

To je krize. Očividně se vyplatí považovat nás za hlupáky.

Tak jako vláda, tak i opozice se nám vysmívají.
A co děláme my? Neuděláme skutečně vůbec nic?

Pošli alespoň tento malý výpočet svým známým, aby se jim alespoň trochu otevřely oči. Ty peníze za to stojí.
  14.05.2009 09:52 Ykve
 
Naučte se počítat
  14.05.2009 09:54 Ykve
 
Nejedná se o 104 mil. dolarů ale o 104 dolarů.
  14.05.2009 11:26 Milionář
 
Takto vznikají fámy. Milionářem se opět nestanu.
  15.05.2009 10:50 dylčo
 
Jestli všude na světě takhle počítají,tak se nedivím,že je krize!!!Ale i tak je to hodně peněz...
  14.05.2009 05:11 Krize ?
 
Sloužit 24 - hodinouvou službu ? Pokud se nepletu tak 24-ky zrušilo nařízení EU. Takto není třeba další články pisatele dále komentovat.
  14.05.2009 11:08 Aifell
 
Tak se někdy zajeď podívat do Prahy ju? A uvidíš sám! Zeptej se hlavně těch co slouží jako DS nebo ZDS.
  14.05.2009 12:36 Bez komentář,
 
pouze jedno Armáda a složky IZS (pro neznalé Integrovaný záchraný systém) slouží jinak na takzvané "operační dny" tedy v armádě od rozkazu k rozkazu (dříve byl rozkaz v 16:00) a jinde od 07:00 do 07:00 prostě "24-ky" týká se to jen operátoračních a dozozčích nebo jak se všude jmenují, je to lepší pro přehled a činnost těchto složek
PS: nedovedu si představit kdy v době nějaké události bude dvakrát střídání "stráží" - jsou prostě jiné než normální zaměstnanci
  14.05.2009 14:55 Ach jo
 
Hm, a taky Listina základních práv a svobod zaručuje všem občanům mzdu za odvedenou práci, jen my policisté "smíme" odpracovat 150 hodin ročně (což je přibližně měsíc dovolené) zadarmo. Taky nesmíme podnikat a vykonávat jinou výdělečnou činnost, až na nepatrné výjimky, nesmíme být v politické straně, jen dýchat, pomáhat a chránit zatím můžeme. Nestěžuji si, jen konstatuji, neměnila bych.
  13.05.2009 20:19 extra krize
 
NEFŇUKAT A MAKAT, ZAHRABAT SE DO ADMINISTRATIVY NEJÍST, NEPÍT, NEPLÝTVAT VODOU, ENERGIEMI, NEJEZDIT SLUŽEBNÍMI AUTY A ŠETŘIT.
  13.05.2009 20:43 B.Z.
 
a nechlubit se nereálnými příjmy
  13.05.2009 21:20 Ach jo
 
For plat u PČR: kolego, neházej perly sviním... Sloužím taky 24tihodinové služby a ty tři dny volna jsou sakra zasloužené. To je ale taky to jediné, co někteří závistivci vidí. Že kolikrát přes půl dne po službě prospím a do večera se z toho vzpamatovávám, že sloužím o víkendech a o svátcích, žádné placené volno, to už jim uniká. Každá služba má svá pro a proti a pochopitelně je rozdíl v platu, jestli člověk slouží na obvodě, na městě či ještě výš. Tvůj plat je reálný, ale nech si ho příště pro sebe, vždyť vidíš, jak někteří reagují.
  13.05.2009 22:21 Plat u PČR
 
4 Ach jo
Moc děkuji za Tvůj příspěvek. Bohužel máš pravdu,je lepší na diskuzní fóra nereagovat a hlavně neříkat pravdu. Kdo chce uvěří,kdo nechce neuvěří a bude jen urážet a nadávat. Ufňukánky a různé nespokojence by neuklidnila ani padesátitisícová výplata. Já mám i v anonymním fóru svou důstojnost,kolegu MLOKA nebudu napadat ani urážet,nemá smysl mu cokoliv vysvětlovat a vyvracet. Má svou pravdu a přes tu nejede vlak.Je těžké bavit se s volem o sobotě ,když jde v pátek na porážku.Víc nemá smysl se zapojovat do jeho reakcí,vždyť díky anonymitě člověk ani neví,jestli to pořád píše jeden a ten samý člověk.
  13.05.2009 19:56 Plat u PČR
 
PRO 4 MLOK
Pane mladý policisto, nevím jak dlouho sloužíte, ale na veřejných stránkách vyvěšovat svůj plat svědčí o tom, že mnoho nemáte odslouženo. Navíc jste mě docela pobavil. Doporučoval bych Vám jít si odšlapat poctivě nějaký rok chodník a následně si doplnit resortní i mimoresortní vzdělání.
  13.05.2009 20:08 Souhlas
 
s platem u PČR
  13.05.2009 20:10 Ne-souhlas
 
s platem u PČR
  13.05.2009 17:13 for plat u pčr
 
tak kamaráde,je vidět,že víš úplné hovno,co se děje u policie,jestli ty jsi policajt a po 11 letech služby bereš 25,000 čistého,8 krát za měsíc do práce a 150 hodin se tě netýká,tak na to můžu jenom napsat,nejsi policista a meleš hovadiny,nebo děláš kuřku někde nahoře...asi nejsem moc u policie schopný a tohle tedy nemám,takže blbečku,buď dál v klidu a válej si 22 dní šunky,jelikož tu šunku ti nikdo tady nežere.
  13.05.2009 17:19 Mlok
 
nech ho provokatéra. Spíš to vypadá, že to psalo samotné Íčko k pobavení sebe sama a jemu podobných jako "Džejára" a ostatních...
  13.05.2009 19:07 Plat u PČR
 
Hovadiny meleš ty. Výplatní pásku tady sice skenovat nebudu,ale dozorčí na jednom pražském MOP v 5.platové třídě,11 let odslouženo,6.000,-kč rizikáč,2500,-kč osobko,úleva na dani na dvě děti, ať se ti to líbí nebo ne,skutečně dělá měsíčně círka 25.000,-kč a podotýkám že čistého .Ať jsi kuřka nebo ne. 150 hodin do přesčasu sice máme,tak jako každý policista v republice,ale naštěstí máme vedoucího, co toho nezneužívá, ale využívá pouze opravdu v nejnutnějších případech. Jinak je většinou každý přesčas "prozatím v Praze" zaplacený,což ti samozřejmě přihodí nějakou tu stovku i tisícovku navíc.Tak si promni zaslepené oči a jdi dělat dozorčího do Práglu.Můžeš mít ty samé výhody.Ještě nějaké další urážlivé otázky,dotazy a nebo výplody tvé fantazie o tom co je a co není možné ???
  13.05.2009 19:12 polda14
 
nejsem si jist výši platů ale ta pracovní doba asi sedí takoví dozorčí na dálniční to myslím také tak mají.
  13.05.2009 19:15 For Mlok
 
s prominutím mi připomínáš někoho ze švejka, ale nechám to spíš na hodnocení tvého IQ, stejně jako policajt to nevíš
  13.05.2009 19:30 4 MLOK
 
A co nevím ?? Píšu ti zde své argumenty.Věř nebo nech být,a nebo ještě lépe,udělej si výlet do Prahy,navštiv nějaké to MOP a schválně ať ti dozorčí ukáží svou výplatní pásku. Nemám jeden jediný důvod lhát a vymýšlet si fantasmagorie. Sice mě mrzí , že nevěříš,ale stím nic neudělám.Ale já osobně ,než bych někoho urážel,tak bych se nejdříve přesvědčil jestli je to možné nebo ne. IQ mám myslím pro policistu dostačující,jinak by mě asi nevzali.A jestli takto bez argumentů křičí všichni jako ty, tak se nedivím , že jste všichni pak nespokojení. Já tvrdím a stojím si za tím, že plat u POLICIE je dostačující a mnohdy i nadstandartní. Jako každý , můžu mít pár výhrad (jakože třeba klukům na ulici bych dal větší výplatu než sobě jako dozorčímu),ale to je pouze má úvaha ,kterou stejně nevyřeším. Na druhou stranu v době nepřítomnosti svého šéfa a jeho zástupců ,jako dozorčí zodpovídám za chod celého oddělení a dohlížím i na lidi na ulici. Tak jsem podle toho asi ohodnocený,stejně jako ostatní kolegové co slouží déle jak 10 let a rozhodují se,jestli odejít nebo ne. Mloku ,já nemám povahu na to ,abych tě urážel,ale jednej férově a skutečně si sám pro sebe zjisti informace o tom, jak to skutečně funguje než na něco budeš reagovat a než se budeš snažit někoho zesměšňovat, myslím si , že toho hodně nevíš ty a budeš asi hodně překvapený. Samozřejmě jestli sloužíš teprve rok,máš 3 platovku,osobko 600,-kč a rizikáč např. 2000,-kč tak se nediv,že nemáš to co já a že tomu pak prostě nevěříš.
  13.05.2009 19:43 For Mlok
 
Vážený pane kolego policisto, je naprosto zbytečné reagovat na Váš článek, jelikož i blázen se s radostí spokojí s autem červené barvy, které nejezdí.Hold každý ke své inteligenci. Jelikož předpokládám, že nemáte ani VŠ vzdělání tak bych předpokládal, že vykládat Vám něco o jiných útvarech je naprosto zbytečné. Vám mohu opravdu doporučit : držte se svého pompézního koryta zuby nechty, jelikož v civilu to budete mít zrovna "VY" obvzláště těžké.
  13.05.2009 20:08 úplná
 
pravda, takto to někde je!!! Znám to!!!
  13.05.2009 16:50 KRIZE
 
BRZY upadne a ten kdo zůstane a nevezme rentu zapláče,ten kdo si myslí,že může odejít za 5 let je naivní,stát už nyní nemá peníze,rysk je zisk,ale chápu ti co mají malé děti.
  13.05.2009 13:02 Zvýšení platů
 
Má se navýšit plat o 3,5%. Nedjříve se však zruší směnnost ( tj. 10% z hrubého)- čili dostáváme se na nižší hrubý základ a teprve z tohoto základu si můžete spočíst výši hrubého v příjmu. Čili nejde o navýšení, ale o propad mezd. Takže ve svém důsledku neváhejte a zdrhejte, neboť se sníží celkový příjem za kalendářní rok, který je rozhodující pro výpočet výsluhových příspěvků.
  13.05.2009 16:28 xyz
 
Kde jsi na to přišel, kdo směnuje, rep. pracuje v nepřetržitém provozu, určitě o žádnou směnnost, tj. 10%, nepříjde. I když se přidá, bude vždy někdo tvrdit opak...
  13.05.2009 16:28 propady
 
Zdrhat ano, ale v této krizi není mnoho možností.
  13.05.2009 16:34 Plat u PČR
 
Na co si pořád do pytle stěžujete !!!! Já osobně sloužím u PČR 11 let. Makám na 24-hodinové směny.To znamená že jsem jednu 24 hod.směnu v práci a 3 dny mám odpočinek.Suma sumárum jsem 8x v měsíci v práci, zbytek trávím s rodinou doma.Když to přeženu tak 22 dní v měsíci si válím šunky doma.Občas zajdu na nějaký ten přesčas za chybějící kolegy a hned mám výplatu ještě větší.Není totiž pravda, že se všude jen pracuje zadarmo na úkor 150 hodin zdarma. Po 11-ti letech beru okolo 25.000,-kč čistého. Všichni okolo mě ,kteří makají od rána do večera klidně i o sobotách a nedělích, makají manuálně,dřou rukama atd. a neberou kolikrát ani z poloviny to co já. Pásová výroba ve fabrikách,řemeslníci, a jiné podobné profese,jsou kolikrát rádi za 10.000,-kč - 15.000,-kč čistého. Tak na co si mám asi tak jako stěžovat ??? Podle mě i za 20.000,-kč čistého bych měl být rád , že dostanu tolik peněz za kancelářskou práci např. na dozorčí službě. Tak dlouho budete naříkat ,až se jednoho dne někdo pěkně naštve, pořádně nám zkrouhne peníze a pak budeme rádi,když se dostaneme alespoň na hranici 20.000,-kč. Stydím se za ty nářky o tom jak máme údajně málo peněz, a jak nás chceněkdo odrbat, naopak podle mě ten kdo dře celý život jako vůl, by měl brát za svojí námahu daleko víc peněz. Tak a teď si zanadávejte ,nic jiného snad ani neumíte.A važte si práce za kterou jsme ještě pořád až moc dobře placeni !!!
  13.05.2009 18:56 24
 
Výši platu věřím, akorát nechápu, jak můžou být ještě 24 hod. směny .Kdyby jsi řádně makal, tak to nevydržíš. Myslím, že max. lze tolerovat dvanáctky, jinak je to proti zdravému rozumu. Co vím na 100 % nejsi z JmK ......
  13.05.2009 19:11 Plat u PČR
 
Jednoduchá odpověď.Dozorčí služba v Praze. Nic fyzicky nezvladatelného.Zvládnout se to dá úplně v pohodě. Jo na ulici a nebo v autě by to bylo horší stím souhlasím,hlídkový a rajóňáci samozřejmě slouží dvanáctky,spisáci osmičky.