Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  14.05.2009 23:54 Volič ODS
 
Úvodem nejsem žadný provokatér. Tak Vám po tom Vašem panu zachránci Paroubkovi házel kdosi rajčata a vajíčka. To Vám to pěkně začíná. Nebuďte prosím tak naivní, volby stejně vyhraje a musí vyhrát Odeska. Každý už poznal, že volby rudo-pomerančový přízrak vyhrál díky zdravotním poplatkům, které stejně soudy zcela oprávněně poslaly do pecek. Přestaňte politikařit a raději se věnujte své práci. Máte pomáhat a chránit a ne tady bezmnezně tlachat o ničem. Byl bych velmi rád kdyby se pan Dr. Langer vrátil zpět na vnitro, nejen proto co všechno udělal, ale také proto, jak někteří z Vás se k jeho osobě vyjadřujete. Vaše neslušnost nezná mezí, o ničem nevíte, ale hlavně co dokážete, poplivat člověka a teď promiňte " držkovat " jen a jen o penězích. Pomáhejte,chraňte, vyhledávejte a objasňujte TČ. Pokud to nechápete, odejděte.
  15.05.2009 05:17 Volič ODS
 
Váž. pane Dalíku,
nemusíte bezmocně kopat kolem sebe. Pokud máte nahrabáno doporučuji Vám jet za panem Krejčířem. Pokud na to nemaáte tak nelezte ani do ODS. Resp. bych Vám následně doporučil Kubu, jelikož ODS dovede jakož to kultivovaná strana slušně se vyjadřujících "bručounů" devede využít všech možností k dosažení svých cílů, včetně komunistů u voleb k dosazení hlavy státu. Takže pro Vás Kubu pane a skvělé pomeranče !
  15.05.2009 08:04 Volič ODS
 
Po pravdě, čekal jsem horší.Nejsem žádný pan Dalík, jsem jeden z Vás a jsem z Vysočiny. Z toho plyne, že asi těžko jsem si mohl něco u vnitra, respektive u PČR cokoliv nahrabat. Jenom si vážím toho, že mám práci a každého 15 mě na účet přistane nějaký mrzký peníz. Vysočina je chladná a věřte, Kuba je místo letošní dovolené a ty pomeranče si skutečně dám, ale jen s tím rozdílem, že mě je nebude prodávat nějaký sociální demokrat z Česka s 28 přípomínkami, jen proto, abych si s dovolením mohl něco koupit.Je to stále přijatelnější, protože, komunista z Kuby mě neuškodí.
  15.05.2009 09:41 F1
 
Regulační polatek od slova " regulovat " ?

No, když jste nakousl ty zdravotní regulační poplatky....
Předně, lékaře navštěvuji maximálně 1 x za rok a tak nejsem regulován. Ani 30,- Kč mě nezruinuje.
Jenomže v tomhle státě je to tak nějak postavené na oblbování s lidmi. Od počátku se totiž hovořilo, že se jedná pouze o takový formální malý poplatek, který by měl jen " odradit " od zbytečných návštěv u lékaře. Tomuto jsem rozuměl a chápal jsem, že je to například i v SRN. Také bylo tvrzeno ( tak to skutečně říkali a já si na to pamatuji dobře ), že nejde vůbec o tahání peněz z lidí a přísunu peněz do zdravotnictví. Pak začal čas poplatků, lidé platili 30,- Kč se vzniklým zmatkem za co se vůbec má platit 30,- Kč, zda jen za vyšetření a nebo každou přítomnost u lékaře. Další názory, zda ubylo zbytečných návštěv u lékaře či nikoliv, tedy zda regulace funguje ( osobně nejsem přesvědčen o tom, že u lékaře je nyní méně lidí a údajné statistiky potvrdily návrat k obvyklému množství návšětv ). Pak přišly názory se zrušením poplatku a to byl gól. Všude jsem jen slyšel, jak budou tyto peníze chybět ve zdravotnictví a o regulačním " efektu " se jaksi již nemluvilo. V podstatě vylezl nejdůležitější motiv poplatků - z formálního polatku se stal celkem solidní přísun peněz do zdravotnictví, regulace již nikoho nezajímala, o tom již nikdo debatu nevedl a ani nikdo nepředložil jak se to promítlo v čekárnách, zda ubylo nadužívání lékařské péče. Debaty v průběhu roku ( jen a jen o chybějících penězích v případě výpadku zdravotních 30- Kč poplatků ) a obhajování těchto poplatků min. Julínkem bylo již nedůstojné ba směšné, když čím dál víc nešlo o regulaci, ale o přísun peněz na které se rychle přivyklo.
Sám jsem se setkal, jak byl " regulován " můj syn, aby zbytečně neobtěžoval zdravotnictví respektive jej nezneužíval příliš častými návštěvami a to v době, kdy si ve škole podvrkl prst na ruce a došlo u něj k odtržení úpony na prstu. Celkem 7 x byl v průběhu 1,5 měsíce nutně u lékaře na převazu dlahy a prohlídce stavu zraněného kloubu. A také celkem 7 x 30,- Kč = 210,- Kč zaplatil v ordinaci nemocnice za regulaci svých povinných návštěv, které byly jistě regulovány v duchu záměru zamezit zbytečným návštěvám u lékaře. Zkrátka jde jen vytáhnout peníze z lidí nic víc. V tomto lituji upřímně penzisty, protože, to že s přibývajícím věkem přicházejí zdravotní problémy je realita života a tito lidé byli bohužel vystaveni stavu, kdy se od nich předpokládalo, že budou solit a solit. To že mají důchod na 40 procentech průměrné mzdy nikoho nezajímá.
Dále mě překvapila v souvislosti s poplatky lékařka, která ykonávala svou praxi právě ve SRN, kde se vyjádřila, že v SRN jsou poplatky, ale platí se jednou za 3 měsíce částkou 10 EURO ( 3 měsíční strop ), děti do určitého věku bez poplatku a děti do určitého věku bez poplatku za léky, důchodci rovněž s úlevou. Celkově byl jejich systém měkčí oproti našemu, kde děti nikoho nezajímali, protože přeci každý ví, že to vlastně cvakají rodiče. Jinak není pochyb , že 10 EURO, tedy nějakých 260-270,- Kč na 3 měsíce ( s libovolným počtem návštěv lékaře ) jistě není tvrdší než ten model u nás. Prostě tohle ODS podělala, když je dle ústavy zaručena zdravotní péče zdarma ( samozřejmě ne zdarma, ale z prostředků hromadně vybraných peněz ) A jestli je málo peněz ve zdravotnictví a je zdůvodnitelné toto změnit, tak měli raději zvýšit odvod na zdravotním, tedy z výplat a pod. a ne jít cestou trapného : pane ještě těch 30, -Kč. Když zvedli poplatky za televizi a pod. tak to mohli udělat i v tomto případě, pokud je k tomu zdůvodnění.
Na závěr volím ČSSD ( nikdy Komunisty ) a to jednoho důvodu, že jsou " politicky " vnímavější k sociálně slabším lidem, protože udělat z lidí otroky a pak je odkopnout. To už tady bylo a i když je politika velká špína a hrabání pod sebe je jen dílem příležitosti, lépe chápe ČSSD svou vol. základnu, tedy že je i spousta lidí nemajetných soc. slabých, důchpdců, kteří chtějí žít důstojně, nic víc. A tahle skupina ( ODS ), ta je zaměřena bohužel cíleně na vyvolené, ostatní mají smůlu. Kdo to nevidí má bohužel klapky. Takže asi tak, ale hlavním mým tématem byly poplatky a jejich " regulování ".
  15.05.2009 10:27 F1
 
" O ničem nevíte " ?

Mám ten dojem že pokud někdo o něčem neví, tak jste to bohužel Vy.
Z jednho prostého důvodu. Pokud budete sedět na břehu pod přehradou, také si dobře všimnete, jak probíhá regulace stavu hladiny vody a jak tam nahoře regulují.
Každý řadový policista, který má něco ( víc )již odslouženo, může porovnávat a jistě ví co se zlepšilo.
Nepochybně se Policie ČR oproti minulosti vybavila nějakou tou technikou i když to není stále srovanatelné s jinými státními úřady v ČR. K tomu by ale stejně muselo dojít tak jako tak, protože to bylo již téměř neúnosné a dlouho odkládané. Ano počítače máme, výslechy se můžou překopírovávat i do jiných spisů a pod., ale papírů neubylo a pokud mohu srovnávat čas strávený u administrativy dříve před elektronizací a nyní, tak v tom nevidím úlevu. Tzv. ETŘ není zrovna nenáročný systém na vkládání dat a jeho krmení stojí velmi dlouhý čas každého poldy, který na něm pracuje při běžném oznámení občana. Řeči pana Langera o tom, že si jistě každý všimnul, jak přibyli na ulicích policisté díky elektronizaci, jsou právě tou fámou shora o úspěších reformy.
U nás většinou kdo má ruce a nohy, tak s někým něco sepisuje do systému ETŘ. To že nás to furt v kanceláři nebaví a že raději sloužíme venku je pravdou. Jen ale vylezeme ven, už něco zase sepisujeme. Ztráta občanského průkazu se do dnešní doby na PČR stále v krátkosti vyslýchá, ačkoliv stejný úkon na Magistrátě se děje stručným vyplněním občana na lístek a předáním úřednici. Takže na polici zase sedí zbytečně policista atd. ..... Systém přijímání oznámení od občanů je byrokratický, náročný i s elektronizací a takhle se ten stát větší přítomnosti policistů na ulicich nedočká. Jistě o tom systému vím víc než Vy pane a nemůžu Langerovi pleskat. Navíc stav, který je nyní na různých odděleních s nástupem nových lidí, kteří dost často nemají vztah k této službě a nebo mají zkreslené představy, jak rychle utečou na kriminálku, není dobrý. Některé oddělení, se tak vyčistily od zkušených lidí, že ti zbylí zkušení už toho často mají dost, jak je na ně přehazovaná špatně udělaná práce ( vyslechy, různé úkony apod. ) od některých nových lajdáků a musí to někdy dost nepříjemným způsobem předělávat. Nejsou to jen chyby, které občas někdo udělá, jsou to často jednání " vždyť on to někdo po mě opraví předělá ". O stavu na odděleních víte v tomto směru prd a kdyby obměna zkušených lidí šla přirozeně a ne cestou arogantního vytlačování lidí jako nepotřebných, tak nemusel být takový otřes u Policie ČR a to ještě asi zřejmě není konečná. Zkrátka, když přijede vyslýchat pachatele kriminalista se 3-4 letou praxí sice s VŠ ( pro tu VŠ se tam taky dostal, ale není to o VŠ ) a vyloženě pro jeho ještě nevyzrálost na takové místo nemá na to aby " rozebral " pachatele, tak je výsledek adekvátní těmto nezkušenostem, navíc pachatele ani při svém krátkém působení nezná, což je významné a často nutné, aby se dostavil výsledek. Na kriminálku se vždy chodilo po získání zkušeností, až na výjimky. To již neplatí. Do toho vy ale nevidíte a tak spěte spokojeně a chvalte exministra Langera.
  16.05.2009 05:10 jarda
 
Vážení, nechte voliče ODS v pokoji. Je to vůl.
  16.05.2009 11:01 ma4be
 
a co tam tedy dokázal?????????nevím o ničem. Íčko se pachtovalo s Mrázkem, z Krakatice znizelo 1600 stránek, pak byl Mrázek odstraněn, Íčko o tom nějak moc nehovoří, že?
  05.08.2009 23:26 daggmar44 <daggmar44@seznam.cz>
 
jste ubožák když můžete fandit jangerovi nebo stejný slizoun
  14.05.2009 21:41 Mr. Íčko
 
Dochází finance, začíná krize!
  14.05.2009 09:21 Hubert Rozmanitý <hubert.rozmanity@centrum.cz>
 
Víte KDO je Petr Cibulka? Manýry převzal od matinky estébačky I. správy StB, krycí jméno Alžběta ( k ověření v Žáčkově institutu), tatíček významný funkcionář KSČ v Brně. Synáčka matinka vychovala dobře, byl sice na peníze a hulvát, ale v dobrých rukou matinky! Díky svým vlastnostem se dostal do střetu s policií - odtud pětinásobný vězeň svědomí, jak líčí v brožuře "Odpověď komunistickému dobytku". Pokud začnete toto veledílo číst, přečtěte si na str. 130 a dál "odbojovou situaci", za kterou dostal dva roky. Jedná se o oběd v restauraci U bubeníčků v Myslíkově ulici Praha 2. Tam totiž nedostal k obědu to, co ON chtěl, neboť to již bylo vyškrtnuto. Přišel prostě pozdě. Vězeň svědomí vynadal personálu a servírce a oni zavolali policii. Byl odsouzen za výtržnictví! Porovnějte jeho "vězeňské" činy s činy ostatních politických vězňů. Vězňů z Jáchymova, popravené Milady Horákové, a nesčetných politických vězňů 50tých let! Od koho z nich slyšíte tak nestoudné vychloubání? Příklad odvahy bratrů Mašínových s "pětinásobným" nadutým Petrem Cibulkou nedá ani přirovnat.
  14.05.2009 10:22 Klokan
 
Hezký příspěvek. Jenom si nemohu odpustit, že bratři Mašínové jsou jistě odvážní, ale jsou to vrazi!!!
  14.05.2009 12:32 No nevím Klokane,
 
ale k podříznutí svázaného policajta bratři Mašínové moc odvahy nepotřebovali.
  14.05.2009 19:47 Klokan
 
Asi máš pravdu.
  14.05.2009 21:36 NePo
 
Odvahu Mašínů shledávám také jen v tom, že chtěli utéct před režimem, jinak jsou to u mně také prachsprostí vrazi. Korunu této kauze dal Tupohlávek, když tyto prachsprosté vrahy vyznamenal. V Německu jsou stále na seznamu hledaných a nemůžou na území Německa vstoupit, jinak by je čekala "oprátka", kdežto u nás jsou "hrdinové", které tehdejší premiér ještě vyznamená!!! To mi fakt hlava nebere! Ještě že už je ta pakáž
..........O-ožebračující
..........D-důvěřivé
..........S-spoluobčany
pryč od vesla a snad se po volbách už nevrátí!!!
  14.05.2009 21:39 Nebo také
 
O-oblbneme
D-desetitisíce
S-slabomyslných
  14.05.2009 23:12 QQWW
 
A Vy, pane Rozmanitý, jaké je Vaš krycí jméno?
  15.05.2009 08:33 St
 
Rodina generála Mašína, vždy stála na straně svobodného Československého státu a generál Mašín byl za svoji odbojovou činnost za války popravan. Stejně skončili i jeho přátelé, kteří zastávali stejné zásady a principy. Nenávist k totalitním systémům a touhu po svobodě bratři Mašínové získali jak výchovou tak v genech. Těžko soudit, někdo stáhne ocas a drží hubu a krok, někdo jde za svobodou přez mrtvoly, a to i kdyby to měla být mrtvola jeho vlastní. Nutno podotknout, že ti mrtví byli členy represivních složek, které sloužily politické straně, jenž uchopila moc ve státě dělnickým pučem. I onen účetní byl členem komunistické strany a místním kápem lidových milicí, což byla ozbrojená složka politické strany, fungující zcela mimo právní i ústavní rámec. A jen pro připomenutí článek 23 z Listiny základních práv a svobod. "Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny." St.
  15.05.2009 09:17 St.
 
Něco ve mě mi říká, že pokud půjdu za svou svobodou přes cizí mrtvoly, tak nejsem hrdina ale vrah.
  15.05.2009 18:58 Klokan
 
Pro St. Nesouhlasím, jsou to sprostí vrazi. Nemluvím o jejich otci, to byl hrdina, ale bratři Mašínové určitě ne. Oni nechtěli bojovat proti komunistům, oni se chtěli jenom dostat na západ, jenom kvůli sobě a pro své zájmy dokázali zabíjet nevinné lidi a to zvlášť surovým způsobem. Jsou to hovada a vrazi. Podříznout svázaného člověka. Svině, to může udělat jenom svině. A argumentovat tím, že by je prozradil, to je hnus. I za války se děly hrůzné věci a jedná se o válečné zločiny. Ten esenbák byl jejich zajatec a byl to hlavně člověk. Obyčejný řadový esenbák, kterému šlo třeba jen o to, aby se nekradlo a nevraždilo. Díky za názor, ale nikdy s tím nebudu souhlasit.
  14.05.2009 09:14 Krize
 
Pořád se omílá, jakéže není krize. Přečtěte si níže uvedený článek, možná jste ho už obdrželi:

Krize
Překlad ze španělštiny ze dne 15.3.2009

Jednoduchý výpočet, ale zajímavý výsledek.

Jedno zamyšlení a výpočet španělského diváka, který byl zaslán CNN.

Plán na záchranu bank penězi daňových poplatníků, který je momentálně diskutován (mezitím odsouhlasený) v americkém parlamentu, bude obnášet nepředstavitelnou sumu 700 miliard dolarů, a to na rozdíl od skutečnosti,
že už 500 miliard dostaly.

Abyste si tuto sumu vůbec dovedli představit, ukáži vám následující výpočet:

Na planetě Zemi žije momentálně 6,7 miliardy lidí. Když vydělíme jen těch
700 miliard těmi 6,7 milardami, znamená to, že KAŽDÝ JEDEN obyvatel Země dostane 104 milionů dolarů!!!!!!

Touto sumou by mohla být jedním rázem zlikvidována chudoba na celém světě, ba co více, každý obyvatel by se stal milionářem!!!

Španělský divák došel k následujícímu závěru:
Očividně máme s rozdělováním bohatství maličký problém.

Podívejme se ale na jeden blíže ležící příklad- do Španělska:

Španělský stát podpořil banky sumou 30 miliard Euro, které pocházejí z kapes daňových poplatníků tím, že převzal na sebe dluhy bank ve výši 30 miliard Euro.

Podle aktuálních údajů má Španělsko momentálně 46 063 511 obyvatel.

A nyní opět trochu počítání:

30 000 000 000 : 46 063 511= cca 651 miliónů Euro !!!!pro každého Španěla!!!!
 
Když vezmeme, že každá rodina má 4 členy , dostala by každá rodina
cca 2,5 miliardy Euro.

Hm, z takových peněz se ty hypotéky už snad dají zaplatit.

To je krize. Očividně se vyplatí považovat nás za hlupáky.

Tak jako vláda, tak i opozice se nám vysmívají.
A co děláme my? Neuděláme skutečně vůbec nic?

Pošli alespoň tento malý výpočet svým známým, aby se jim alespoň trochu otevřely oči. Ty peníze za to stojí.
  14.05.2009 09:52 Ykve
 
Naučte se počítat
  14.05.2009 09:54 Ykve
 
Nejedná se o 104 mil. dolarů ale o 104 dolarů.
  14.05.2009 11:26 Milionář
 
Takto vznikají fámy. Milionářem se opět nestanu.
  15.05.2009 10:50 dylčo
 
Jestli všude na světě takhle počítají,tak se nedivím,že je krize!!!Ale i tak je to hodně peněz...
  14.05.2009 05:11 Krize ?
 
Sloužit 24 - hodinouvou službu ? Pokud se nepletu tak 24-ky zrušilo nařízení EU. Takto není třeba další články pisatele dále komentovat.
  14.05.2009 11:08 Aifell
 
Tak se někdy zajeď podívat do Prahy ju? A uvidíš sám! Zeptej se hlavně těch co slouží jako DS nebo ZDS.
  14.05.2009 12:36 Bez komentář,
 
pouze jedno Armáda a složky IZS (pro neznalé Integrovaný záchraný systém) slouží jinak na takzvané "operační dny" tedy v armádě od rozkazu k rozkazu (dříve byl rozkaz v 16:00) a jinde od 07:00 do 07:00 prostě "24-ky" týká se to jen operátoračních a dozozčích nebo jak se všude jmenují, je to lepší pro přehled a činnost těchto složek
PS: nedovedu si představit kdy v době nějaké události bude dvakrát střídání "stráží" - jsou prostě jiné než normální zaměstnanci
  14.05.2009 14:55 Ach jo
 
Hm, a taky Listina základních práv a svobod zaručuje všem občanům mzdu za odvedenou práci, jen my policisté "smíme" odpracovat 150 hodin ročně (což je přibližně měsíc dovolené) zadarmo. Taky nesmíme podnikat a vykonávat jinou výdělečnou činnost, až na nepatrné výjimky, nesmíme být v politické straně, jen dýchat, pomáhat a chránit zatím můžeme. Nestěžuji si, jen konstatuji, neměnila bych.
  13.05.2009 20:19 extra krize
 
NEFŇUKAT A MAKAT, ZAHRABAT SE DO ADMINISTRATIVY NEJÍST, NEPÍT, NEPLÝTVAT VODOU, ENERGIEMI, NEJEZDIT SLUŽEBNÍMI AUTY A ŠETŘIT.
  13.05.2009 20:43 B.Z.
 
a nechlubit se nereálnými příjmy
  13.05.2009 21:20 Ach jo
 
For plat u PČR: kolego, neházej perly sviním... Sloužím taky 24tihodinové služby a ty tři dny volna jsou sakra zasloužené. To je ale taky to jediné, co někteří závistivci vidí. Že kolikrát přes půl dne po službě prospím a do večera se z toho vzpamatovávám, že sloužím o víkendech a o svátcích, žádné placené volno, to už jim uniká. Každá služba má svá pro a proti a pochopitelně je rozdíl v platu, jestli člověk slouží na obvodě, na městě či ještě výš. Tvůj plat je reálný, ale nech si ho příště pro sebe, vždyť vidíš, jak někteří reagují.
  13.05.2009 22:21 Plat u PČR
 
4 Ach jo
Moc děkuji za Tvůj příspěvek. Bohužel máš pravdu,je lepší na diskuzní fóra nereagovat a hlavně neříkat pravdu. Kdo chce uvěří,kdo nechce neuvěří a bude jen urážet a nadávat. Ufňukánky a různé nespokojence by neuklidnila ani padesátitisícová výplata. Já mám i v anonymním fóru svou důstojnost,kolegu MLOKA nebudu napadat ani urážet,nemá smysl mu cokoliv vysvětlovat a vyvracet. Má svou pravdu a přes tu nejede vlak.Je těžké bavit se s volem o sobotě ,když jde v pátek na porážku.Víc nemá smysl se zapojovat do jeho reakcí,vždyť díky anonymitě člověk ani neví,jestli to pořád píše jeden a ten samý člověk.
  13.05.2009 19:56 Plat u PČR
 
PRO 4 MLOK
Pane mladý policisto, nevím jak dlouho sloužíte, ale na veřejných stránkách vyvěšovat svůj plat svědčí o tom, že mnoho nemáte odslouženo. Navíc jste mě docela pobavil. Doporučoval bych Vám jít si odšlapat poctivě nějaký rok chodník a následně si doplnit resortní i mimoresortní vzdělání.
  13.05.2009 20:08 Souhlas
 
s platem u PČR
  13.05.2009 20:10 Ne-souhlas
 
s platem u PČR
  13.05.2009 17:13 for plat u pčr
 
tak kamaráde,je vidět,že víš úplné hovno,co se děje u policie,jestli ty jsi policajt a po 11 letech služby bereš 25,000 čistého,8 krát za měsíc do práce a 150 hodin se tě netýká,tak na to můžu jenom napsat,nejsi policista a meleš hovadiny,nebo děláš kuřku někde nahoře...asi nejsem moc u policie schopný a tohle tedy nemám,takže blbečku,buď dál v klidu a válej si 22 dní šunky,jelikož tu šunku ti nikdo tady nežere.
  13.05.2009 17:19 Mlok
 
nech ho provokatéra. Spíš to vypadá, že to psalo samotné Íčko k pobavení sebe sama a jemu podobných jako "Džejára" a ostatních...
  13.05.2009 19:07 Plat u PČR
 
Hovadiny meleš ty. Výplatní pásku tady sice skenovat nebudu,ale dozorčí na jednom pražském MOP v 5.platové třídě,11 let odslouženo,6.000,-kč rizikáč,2500,-kč osobko,úleva na dani na dvě děti, ať se ti to líbí nebo ne,skutečně dělá měsíčně círka 25.000,-kč a podotýkám že čistého .Ať jsi kuřka nebo ne. 150 hodin do přesčasu sice máme,tak jako každý policista v republice,ale naštěstí máme vedoucího, co toho nezneužívá, ale využívá pouze opravdu v nejnutnějších případech. Jinak je většinou každý přesčas "prozatím v Praze" zaplacený,což ti samozřejmě přihodí nějakou tu stovku i tisícovku navíc.Tak si promni zaslepené oči a jdi dělat dozorčího do Práglu.Můžeš mít ty samé výhody.Ještě nějaké další urážlivé otázky,dotazy a nebo výplody tvé fantazie o tom co je a co není možné ???
  13.05.2009 19:12 polda14
 
nejsem si jist výši platů ale ta pracovní doba asi sedí takoví dozorčí na dálniční to myslím také tak mají.
  13.05.2009 19:15 For Mlok
 
s prominutím mi připomínáš někoho ze švejka, ale nechám to spíš na hodnocení tvého IQ, stejně jako policajt to nevíš
  13.05.2009 19:30 4 MLOK
 
A co nevím ?? Píšu ti zde své argumenty.Věř nebo nech být,a nebo ještě lépe,udělej si výlet do Prahy,navštiv nějaké to MOP a schválně ať ti dozorčí ukáží svou výplatní pásku. Nemám jeden jediný důvod lhát a vymýšlet si fantasmagorie. Sice mě mrzí , že nevěříš,ale stím nic neudělám.Ale já osobně ,než bych někoho urážel,tak bych se nejdříve přesvědčil jestli je to možné nebo ne. IQ mám myslím pro policistu dostačující,jinak by mě asi nevzali.A jestli takto bez argumentů křičí všichni jako ty, tak se nedivím , že jste všichni pak nespokojení. Já tvrdím a stojím si za tím, že plat u POLICIE je dostačující a mnohdy i nadstandartní. Jako každý , můžu mít pár výhrad (jakože třeba klukům na ulici bych dal větší výplatu než sobě jako dozorčímu),ale to je pouze má úvaha ,kterou stejně nevyřeším. Na druhou stranu v době nepřítomnosti svého šéfa a jeho zástupců ,jako dozorčí zodpovídám za chod celého oddělení a dohlížím i na lidi na ulici. Tak jsem podle toho asi ohodnocený,stejně jako ostatní kolegové co slouží déle jak 10 let a rozhodují se,jestli odejít nebo ne. Mloku ,já nemám povahu na to ,abych tě urážel,ale jednej férově a skutečně si sám pro sebe zjisti informace o tom, jak to skutečně funguje než na něco budeš reagovat a než se budeš snažit někoho zesměšňovat, myslím si , že toho hodně nevíš ty a budeš asi hodně překvapený. Samozřejmě jestli sloužíš teprve rok,máš 3 platovku,osobko 600,-kč a rizikáč např. 2000,-kč tak se nediv,že nemáš to co já a že tomu pak prostě nevěříš.
  13.05.2009 19:43 For Mlok
 
Vážený pane kolego policisto, je naprosto zbytečné reagovat na Váš článek, jelikož i blázen se s radostí spokojí s autem červené barvy, které nejezdí.Hold každý ke své inteligenci. Jelikož předpokládám, že nemáte ani VŠ vzdělání tak bych předpokládal, že vykládat Vám něco o jiných útvarech je naprosto zbytečné. Vám mohu opravdu doporučit : držte se svého pompézního koryta zuby nechty, jelikož v civilu to budete mít zrovna "VY" obvzláště těžké.
  13.05.2009 20:08 úplná
 
pravda, takto to někde je!!! Znám to!!!
  13.05.2009 16:50 KRIZE
 
BRZY upadne a ten kdo zůstane a nevezme rentu zapláče,ten kdo si myslí,že může odejít za 5 let je naivní,stát už nyní nemá peníze,rysk je zisk,ale chápu ti co mají malé děti.
  13.05.2009 13:02 Zvýšení platů
 
Má se navýšit plat o 3,5%. Nedjříve se však zruší směnnost ( tj. 10% z hrubého)- čili dostáváme se na nižší hrubý základ a teprve z tohoto základu si můžete spočíst výši hrubého v příjmu. Čili nejde o navýšení, ale o propad mezd. Takže ve svém důsledku neváhejte a zdrhejte, neboť se sníží celkový příjem za kalendářní rok, který je rozhodující pro výpočet výsluhových příspěvků.
  13.05.2009 16:28 xyz
 
Kde jsi na to přišel, kdo směnuje, rep. pracuje v nepřetržitém provozu, určitě o žádnou směnnost, tj. 10%, nepříjde. I když se přidá, bude vždy někdo tvrdit opak...
  13.05.2009 16:28 propady
 
Zdrhat ano, ale v této krizi není mnoho možností.
  13.05.2009 16:34 Plat u PČR
 
Na co si pořád do pytle stěžujete !!!! Já osobně sloužím u PČR 11 let. Makám na 24-hodinové směny.To znamená že jsem jednu 24 hod.směnu v práci a 3 dny mám odpočinek.Suma sumárum jsem 8x v měsíci v práci, zbytek trávím s rodinou doma.Když to přeženu tak 22 dní v měsíci si válím šunky doma.Občas zajdu na nějaký ten přesčas za chybějící kolegy a hned mám výplatu ještě větší.Není totiž pravda, že se všude jen pracuje zadarmo na úkor 150 hodin zdarma. Po 11-ti letech beru okolo 25.000,-kč čistého. Všichni okolo mě ,kteří makají od rána do večera klidně i o sobotách a nedělích, makají manuálně,dřou rukama atd. a neberou kolikrát ani z poloviny to co já. Pásová výroba ve fabrikách,řemeslníci, a jiné podobné profese,jsou kolikrát rádi za 10.000,-kč - 15.000,-kč čistého. Tak na co si mám asi tak jako stěžovat ??? Podle mě i za 20.000,-kč čistého bych měl být rád , že dostanu tolik peněz za kancelářskou práci např. na dozorčí službě. Tak dlouho budete naříkat ,až se jednoho dne někdo pěkně naštve, pořádně nám zkrouhne peníze a pak budeme rádi,když se dostaneme alespoň na hranici 20.000,-kč. Stydím se za ty nářky o tom jak máme údajně málo peněz, a jak nás chceněkdo odrbat, naopak podle mě ten kdo dře celý život jako vůl, by měl brát za svojí námahu daleko víc peněz. Tak a teď si zanadávejte ,nic jiného snad ani neumíte.A važte si práce za kterou jsme ještě pořád až moc dobře placeni !!!
  13.05.2009 18:56 24
 
Výši platu věřím, akorát nechápu, jak můžou být ještě 24 hod. směny .Kdyby jsi řádně makal, tak to nevydržíš. Myslím, že max. lze tolerovat dvanáctky, jinak je to proti zdravému rozumu. Co vím na 100 % nejsi z JmK ......
  13.05.2009 19:11 Plat u PČR
 
Jednoduchá odpověď.Dozorčí služba v Praze. Nic fyzicky nezvladatelného.Zvládnout se to dá úplně v pohodě. Jo na ulici a nebo v autě by to bylo horší stím souhlasím,hlídkový a rajóňáci samozřejmě slouží dvanáctky,spisáci osmičky.