Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:48 Konopí očima policisty Zařazeno v rubrikách: Nezařazené
 
Konopí očima policisty
Zařazeno v rubrikách: Nezařazené

Již deset let se věnuji preventivním besedám na školách. Snažím se děti zaujmout a získat jejich důvěru. V nejednom případě se mi to vyplatilo při odhalení skutečně závažné trestné činnosti, kterou jsem následně (někdy i se jménem podezřelého) předal kolegům z SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování – pozn. redakce). Základem je hrát fér!



Poslední dobou při besedách o sociálně patologických jevech společnosti zjišťuji, že i někteří žáci speciálních základních škol, kteří nemají příliš kladný vztah k učení, mají kromě praktických zkušeností i nemalé teoretické znalosti o konopí. Mnohdy toho vědí více než jejich pedagogové a rodiče. Osobně tuto skutečnost připisuji dostupnosti internetu. Vzhledem ke znalostem angličtiny a webovým překladačům mají děti a mládež prakticky neomezený přístup k informacím z celého světa.

O to více mě mrzí, že se setkávám se dvěma zcela odlišnými, zato účelově zkreslenými typy informací o konopí. Na jedné straně jsou to informace od výrobců a prodejců drog, kteří z toho mají nemalý profit. Pro vlastní zisky nemají prakticky žádné morální zábrany a drogu prodají komukoli, hlavně že z toho mají peníze. Informace o drogách produkované těmito lidmi bývají záměrně zlehčující; ve stylu „neboj, je to naprosto bezpečné“, „nemůže se ti nic stát“ či „toto dneska frčí, to je in“ a podobně.

Z druhé strany barikády, od tzv. prevence a drogové osvěty státu, pocházejí jiné, ale opět zkreslené informace, které jsou navíc záměrně dramatizovány. Stát zde vynakládá nemalé prostředky na účelové, „vědecké“ studie, které svým lhaním degradují stát na úroveň narkomafie. Jak chceme vychovávat novou generaci? Lhaním? A tady je jádro pudla! Když chceme lhát, musíme o konopí vědět více než naše děti! Nedají se tak snadno opít rohlíkem. Nachytají-li nás při lži, ztrácíme přirozenou autoritu. „No jo, zase je chytrej, zakazuje, přikazuje, straší, kecá.“ Kolik zákazů a příkazů mladí lidé denně slyší a už je ani nevnímají?

Sám jsem rodič a doma máme dva rošťáky. Jako každý rodič se bojím jejich kravských let či puberty, chcete-li. Je to období, kdy názory rodičů zapadají daleko za názory party. A právě vliv party bych nepodceňoval. Můžeme se rozčilovat, zakazovat, přikazovat, strašit, ale prvnímu experimentování s drogou jen těžko zabráníme. Můžeme ale ovlivnit zodpovědný přístup našich dětí, dokud to jde (tedy dokud poslouchají). Vzpomeňme si na naši pubertu. Dnešní mládež není horší, má jen jiné možnosti.

Ve třetí třídě jsem s kamarádem Bartošem kradl tátovi cigarety, kouřili jsme je, bylo nám špatně, ale byli jsme „in“. Na internátě jsme svoji dospělost kromě kouření dokazovali počtem vypitých piv. Na vojně jsem se poprvé „zhulil“ trávou. Tvrdé drogy se mi naštěstí vyhnuly. Dnes jsou však všude!

V žádném případě nechci zneužívání konopí ospravedlňovat. Můj osobní názor, který ovšem nikomu nevnucuji, je, že konopí na rozdíl od alkoholu, tabáku a kávy nikoho nezabilo, ani nikomu nezničilo zdraví. To ale neznamená, že když se někdo zhulí denně několika jointy, neprojeví se to na jeho psychice. Nic se nemá přehánět! Pohleďme na zničené životy a zdraví alkoholiků a silných kuřáků. Sám jsem kouřil 10 cigaret denně 10 let. Dnes již více jak 6 let nekouřím. Rád zajdu s přáteli na dobré pivo, ale neopíjím se. Piji 2 až 3 kávy denně. Nehulím! Uvědomujeme si, jaké procento národa zneužívá drogy? Alkohol, tabák, kávu, léky… Proč tak puritánsky odsuzujeme i rekreační uživatele konopí? V čem jsou horší? Máme to tak nějak v podvědomí. S opilými agresory a uživateli tvrdých drog jsem se ve své práci setkal mnohokrát. Nikdy jsem však nezažil útok zkouřené osoby (pozor však na kombinaci s alkoholem)! Na druhou stranu znám několik velmi vážených i vysokoškolsky vzdělaných osob (lékař, právník, kriminalista, politik, novinář,…), kteří konopí užívali nebo ještě užívají, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na společnost. Znám ovšem i případy, kdy byla tráva pouze přestupní drogou. Nejde to ovšem paušalizovat.

Mohu doufat, že se jakékoli drogy mým dětem vyhnou, ale jsem realista. Kdybych si však mohl vybrat mezi alkoholem, cigaretami, jointem, pervitinem, extází a vaporizací konopí, mám jasno. Budu rád, když si se mnou přijdou mí kluci popovídat o drogách. Budu rád, když si nesednou s kamarády do auta pod vlivem alkoholu a drog, budu rád, když přežijí pubertu bez úhony.

Žijeme v uspěchané době s pokřivenými morálním hodnotami. Lidé jsou čím dál více vystavováni stresu. Jsou podráždění, neurotičtí, agresivní… Počet uživatelů antidepresiv, antipsychotik a jiných chemických léčiv rychle roste. Zeptejte se feťáka, ale i lékaře na účinky a závislosti např. benzodiazepamu, bromazepamu a dalších léčiv.

Trvám na tom, že jakékoli drogy nepatří do rukou dětem, nezodpovědným lidem a řidičům! Trvám na tom, že pěstování konopí za účelem zisku ze zneužívání drogy musí být co nejpřísněji trestáno! Trvám na tom, že dá-li někdo drogu mým dětem, budu se chovat jako otec spíše než jako strážník! Trvám na tom, že konopí není jenom droga, ale i léčivá bylina, lék na ty nejhorší nemoci bez vedlejších účinků, a všestranně využitelný a ekologický zdroj surovin. Trvám na tom, že kriminalizovat vážně nemocné a zejména staré lidi za to, že si vypěstují na zahrádce 2 nebo 3 kytky konopí pro vlastní léčbu, je nemorální a trestuhodné.

Nejsem příznivcem pěstování konopí pod lampami, chemického hnojení a další alchymie spojené s pěstováním za účelem zvýšení obsahu THC. Jsem zastáncem přírodního konopí, užívám výrobky z tzv. technického konopí (olej, semínka, mýdla, masti). Je špatné a smutné tuto úžasnou rostlinu, která nás provází již několik tisíciletí, degradovat pouze na drogu!

Je důležité mluvit o této nedoceněné a tolik zatracované rostlině! Mlčením se problému nezbavíme!

Jsem za své názory pro společnost nebezpečný? Jsem feťák? Mám mandát hovořit s mládeží o drogách?



Děkuji za podporu, ale i za věcnou kritiku.



Jiří Stuna
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Maximálně čj
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Pánové, dělat pouze do výše svého platu, takže vůbec
  04.01.2007 14:50 klik
 
jsem zvědav jak dopadne jednání mezi odbory a ministrem vnitra.Je to tragédie a to v Plzni pro jistotu, aby toho už tak nebylo málo, tak na ppo zakázali černé uniformy, ono je strašně skvělé přelejzat ploty za pachatelem tím způsobem, v jedné ruce baterku v druhé ruce vysílačku atd. nedej bože, když je policista oblečen v neprůstřelné vestě, to už pak po ruce nemá opravdu nic.No prostě jde vše od deseti k pěti, a to od prvního na těch pěti už jsme a stupnice pořád klesá!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  04.01.2007 14:47 xyz
 
Co se rozčiluješ cope, jestliže jsem si tady četl, že příslušník na OOP po 9-ti létech podepisoval platový výměr na 24500,-Kč a nějaký vedoucí malého OOP tu mluvil něco o necelých 34000.
A kde je Praha, specializované útvary, kriminálka, okresy atd..
Ten průměr to prostě udělá.
  04.01.2007 14:51 xxxx
 
Přiblížím ti ty sumy. Mluvíš o Praze. Hlídkař PMJ = 158 v té největší špíně po 9 ti letech:
plat 23.070 plus pár stovek osobního (možná)
17.534, čistého
mínus ubytovna 2000,- (většina je mimopražských a dojíždí i několik stovek km)
mínus cestovné 1000 -2000,-

jsi na cca 13.500,-

a to jsem nezačal psát ty výhody služby, obstarávání si prostředků pro službu, jídlo od rodiny - další výdaje atd.

tak už tu přestaň mlet nesmysly o Praze a 30.000,- nejsi v obraze a vidíš čísla, tak prskáš.....
  04.01.2007 14:52 cop
 
tomu ja rozumim, jen me stve ze lidi maji na to uplne jinej nazor a denodenne, nam to davaji najevo, rozumim průměru na republiku, jen si proste myslim, ze neni dobre platy prumerovat celorepublikove v hrubém a pak to pustit ven, nechci odsuzovat inteligci českého národa, jen vim jak to chodi, v zadnem pripade se nerozciluju mimo noveho zakona
  04.01.2007 14:47 lol
 
povolte cernaky v Plzni!!!neda se bez toho delat!!teda nevim jak jinde ale u PPO na nocni v objektech je sranda bejt v modrakach{klasicka uniforma}
  04.01.2007 14:45 KASR
 
Pro všechny co čekají na výsledky jednání odborové organizace PČR a Hasičů.
Hovořil jsem osobně s JUDr. Štěpánkem předsedou NOS a ten mi sdělil, že jednání ještě neskončilo, ale o výsledku mě bude informovat !!!! Držme mu palce jako jediný bojuje za naše platy. Zdraví Váš kolega KASR
  04.01.2007 14:46 xxxx
 
Díky za info
  04.01.2007 15:13 100%
 
Tak doufám že po obdržení konečných informací nás opět budeš informovat ;-) Díky.
  04.01.2007 14:31 xyz
 
Pánové, už půl hodiny žádný příspěvek. Snad nepracujete!!! Za ty prachy!!! Nebo Vám skončila pracovní doba???
  04.01.2007 14:35 mira
 
kdo by za ty prachy dělal
  04.01.2007 14:38 xxxx
 
? A ty něco děláš? V práci čas na psaní na netu u PČR není, spadni na zem....
  04.01.2007 14:39 za miru
 
ale ale zase nejakej nespokojenec, kterymu je po novu lépe co
  04.01.2007 14:28 cop
 
Když se pozorně podíváte na náš bulvární plátek, tak ve vyjádření mluvčí ministerstva je jedno krásné slovíčko V "průměru" k celoročnímu propadu nedojde...., oni si snad fakt delaji prdel
  04.01.2007 14:36 mira
 
ty jsi neslyšel ve zprávách jak mluvila mluvčí prezidia že máme být v klidu a počkat až na první výplatu ta si z nás dělal vyloženě prdel
  04.01.2007 14:39 cop
 
jj slysel, ovsem tohle je novinka z dnesnich novin, jen cekam kdy zas vyhodi tabulku s platy, v novorocnich hospodarskych novinach mame kolem 32500,- tak je potreba to lidem opet rict, aby meli na co nadavat, aby rikali, co jeste chceme
  04.01.2007 14:39 xyz
 
Tohle slovíčko průměrně se používá všude, že ti to vadí až teď. V celé ČRje průměrný plat kolem 20 000,- Kč a kolik lidí si myslíš že má alespoň polovinu.
  04.01.2007 14:41 xxxx
 
xyz a co s tím ti lidé dělají? Já mít 10.000,-tak si hledám jinou práci, studuji, případně dojíždím za prací i 200km? Není to taky o pohodlnosti????
  04.01.2007 14:42 cop
 
uz me sere stat na silnici v mrazu a desti, kdyz ti pak kdejakej drban do ksichtu rekne, co bysme chteli s triceti litrama
  04.01.2007 14:44 mira
 
to je ono zveřejnit průměr to se to průměruje s těma platama z vyšších pater ,.,.,.
  04.01.2007 14:46 cop
 
vis je nikdo do prdele neposle, kde jaka kauza v TV o policii je uváděna s obrázkama sluzebniho vozidla, popr. hlídky, která šlape, nikdo nikdy neukaze ze policie, která dělá chyby neni jen uniformovana, ale lidem v civilu to nevysvetlis mrknou jednou na TV a odsoudi pesaka, ktery s tim nema pranic spolecneho - to je mazec
  04.01.2007 14:48 mira
 
máš naprostou pravdu souhlasím s tebou takovej bordel co je tady může být opravdu jenom u policie je mi z toho smutno za tu dlouhou dobu co sloužím,.,.a ti naší politici to je ale ani nechci říct co
  04.01.2007 14:50 ZA NAS
 
Já mínus dva litry a šéf plus dva, takže v průměru k propadu nedošlo........
  04.01.2007 14:17 EsPe
 
Pro ty co vystudovali nebo studují ( kromě těch co musí - jsou na funkci a musí si doplnit VŠ )

Kolegové nehádejte se tady není to důstojné. Faktem je že vysokoškoláků je již jako sraček, většina jde dělat VŠ, aby utekli z té nejhorší špíny na odděleních - taklen mě odpověděli všichni VŠ u nás na OOP, takže o čem je řeč ? - o tom, aby se mohla tahlen spousta vysokoškoláků někde uplatnit ? - a kde v rámci PČR ?, vždyť již teď mě připadá, že na každé místo s předepsaným vzděláním Bc. - tedy hovorově blbec, jak říkáme, je již nyní tak 5 lidí. Víc jak půlka SKPV VŠ má a tak kam s těmi přehršle VŠ. Kdo si ji chce udělat a získat lejstro, ať si ji udělá, ale ať si nedělá právo okamžitě vystrčit z fleku nějakého zkušeného poldu s 20 letou praxí, na kterého v letitých zkušenostech a znalosti pachatelů nemá a poučkami se může někam, na to se u běžných policistů - praktiků nehraje. Znalost pachatelů, taktika výslechů........ na to se u běžných poldů hraje a kdo utíkal rychle si udělat VŠ ( taky jsem mohl neříkám, ale nikam se necpu, vychcanost je u mě na nízké úrovni a IQ na vysoké ). Dneska každý druhý nový policista již po roce přemýšlí, jak si rychle udělat VŠ a tedy nedělat tu špinavou práci.na ulici na obvodě. Takhlen se dříve nepřemýšlelo a každý bral to, že holt bude makat na hlídkový nebo na OOP a po dosti letech se možná dostane na kriminálku. Dneska jenom " každý" studuje a studuje a kouká s tím hlavně nějak vyje....at - to je ten karierní řád. ( Omlouvám se čistým duším, které studují jen z prosté touhy poznávat, pro tyto článek není )
  04.01.2007 14:21 that´s right
 
nezbýva než souhlasit, myslím, že jsi to v tom příspěvku vystihl naprosto přesně
  04.01.2007 14:33 xxxx
 
od toho, jestli ten VŠ má na funkci a je schopný, jsou (nebo by měly být) výběrová řízení, takže nejsi zcela v reálu (ikdyž výběrová řízení v rodinné firmě.....) :-)))
  04.01.2007 15:03 robados
 
Vystihl jsi to trefně. Žádný titul není zárukou inteligence a jeho získáním se rozhodně nestáváš automaticky kvalitním policistou. Buď to v sobě máš nebo ne!
  04.01.2007 14:15 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
jestli si tu někdo myslí, že si ty naše nářky přečtou naši politici a padnou na zadek, tak se dost plete. Podívejte se na doktory, učitele, nádražáky. Nedosáhly by nic, kdyby nešli státu po krku. Státem myslím ty korytáře, co si říkají politici. Dokud nebudou mít nůž na krku, tak se nic nestane a my tu můžeme psát, jak dlouho chceme. Bohužel oproti nám oni mají za sebou silné odbory a pak není problém na něčem takovém se domluvit a také něco vybojovat. Je dobré plánovat pochod na Prahu ale dokud nebude někdo, kdo to zorganizuje a po všech stránkách zajistí (i legislativně), tak je to vše nanic.
  04.01.2007 14:46 Shrek <zlobrzbaziny@centrum.cz>
 
Ten pochod je určitě dobrej nápad a asi taky jedinej způsob, jak upozornit na to, co nám řadovejm četníkům z ulice udělali. Pánové si totiž myslí, že budeme chvilku nadávat, ale potom zase jako vždycky zklapnem krovky a jak tupý ovce pojedeme dál. Jen najít opravdu schopnýho organizátora a v co největším počtu celou akci uskutečnit.