Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Maximálně čj
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Pánové, dělat pouze do výše svého platu, takže vůbec
  04.01.2007 14:50 klik
 
jsem zvědav jak dopadne jednání mezi odbory a ministrem vnitra.Je to tragédie a to v Plzni pro jistotu, aby toho už tak nebylo málo, tak na ppo zakázali černé uniformy, ono je strašně skvělé přelejzat ploty za pachatelem tím způsobem, v jedné ruce baterku v druhé ruce vysílačku atd. nedej bože, když je policista oblečen v neprůstřelné vestě, to už pak po ruce nemá opravdu nic.No prostě jde vše od deseti k pěti, a to od prvního na těch pěti už jsme a stupnice pořád klesá!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  04.01.2007 14:47 xyz
 
Co se rozčiluješ cope, jestliže jsem si tady četl, že příslušník na OOP po 9-ti létech podepisoval platový výměr na 24500,-Kč a nějaký vedoucí malého OOP tu mluvil něco o necelých 34000.
A kde je Praha, specializované útvary, kriminálka, okresy atd..
Ten průměr to prostě udělá.
  04.01.2007 14:51 xxxx
 
Přiblížím ti ty sumy. Mluvíš o Praze. Hlídkař PMJ = 158 v té největší špíně po 9 ti letech:
plat 23.070 plus pár stovek osobního (možná)
17.534, čistého
mínus ubytovna 2000,- (většina je mimopražských a dojíždí i několik stovek km)
mínus cestovné 1000 -2000,-

jsi na cca 13.500,-

a to jsem nezačal psát ty výhody služby, obstarávání si prostředků pro službu, jídlo od rodiny - další výdaje atd.

tak už tu přestaň mlet nesmysly o Praze a 30.000,- nejsi v obraze a vidíš čísla, tak prskáš.....
  04.01.2007 14:52 cop
 
tomu ja rozumim, jen me stve ze lidi maji na to uplne jinej nazor a denodenne, nam to davaji najevo, rozumim průměru na republiku, jen si proste myslim, ze neni dobre platy prumerovat celorepublikove v hrubém a pak to pustit ven, nechci odsuzovat inteligci českého národa, jen vim jak to chodi, v zadnem pripade se nerozciluju mimo noveho zakona
  04.01.2007 14:47 lol
 
povolte cernaky v Plzni!!!neda se bez toho delat!!teda nevim jak jinde ale u PPO na nocni v objektech je sranda bejt v modrakach{klasicka uniforma}
  04.01.2007 14:45 KASR
 
Pro všechny co čekají na výsledky jednání odborové organizace PČR a Hasičů.
Hovořil jsem osobně s JUDr. Štěpánkem předsedou NOS a ten mi sdělil, že jednání ještě neskončilo, ale o výsledku mě bude informovat !!!! Držme mu palce jako jediný bojuje za naše platy. Zdraví Váš kolega KASR
  04.01.2007 14:46 xxxx
 
Díky za info
  04.01.2007 15:13 100%
 
Tak doufám že po obdržení konečných informací nás opět budeš informovat ;-) Díky.
  04.01.2007 14:31 xyz
 
Pánové, už půl hodiny žádný příspěvek. Snad nepracujete!!! Za ty prachy!!! Nebo Vám skončila pracovní doba???
  04.01.2007 14:35 mira
 
kdo by za ty prachy dělal
  04.01.2007 14:38 xxxx
 
? A ty něco děláš? V práci čas na psaní na netu u PČR není, spadni na zem....
  04.01.2007 14:39 za miru
 
ale ale zase nejakej nespokojenec, kterymu je po novu lépe co
  04.01.2007 14:28 cop
 
Když se pozorně podíváte na náš bulvární plátek, tak ve vyjádření mluvčí ministerstva je jedno krásné slovíčko V "průměru" k celoročnímu propadu nedojde...., oni si snad fakt delaji prdel
  04.01.2007 14:36 mira
 
ty jsi neslyšel ve zprávách jak mluvila mluvčí prezidia že máme být v klidu a počkat až na první výplatu ta si z nás dělal vyloženě prdel
  04.01.2007 14:39 cop
 
jj slysel, ovsem tohle je novinka z dnesnich novin, jen cekam kdy zas vyhodi tabulku s platy, v novorocnich hospodarskych novinach mame kolem 32500,- tak je potreba to lidem opet rict, aby meli na co nadavat, aby rikali, co jeste chceme
  04.01.2007 14:39 xyz
 
Tohle slovíčko průměrně se používá všude, že ti to vadí až teď. V celé ČRje průměrný plat kolem 20 000,- Kč a kolik lidí si myslíš že má alespoň polovinu.
  04.01.2007 14:41 xxxx
 
xyz a co s tím ti lidé dělají? Já mít 10.000,-tak si hledám jinou práci, studuji, případně dojíždím za prací i 200km? Není to taky o pohodlnosti????
  04.01.2007 14:42 cop
 
uz me sere stat na silnici v mrazu a desti, kdyz ti pak kdejakej drban do ksichtu rekne, co bysme chteli s triceti litrama
  04.01.2007 14:44 mira
 
to je ono zveřejnit průměr to se to průměruje s těma platama z vyšších pater ,.,.,.
  04.01.2007 14:46 cop
 
vis je nikdo do prdele neposle, kde jaka kauza v TV o policii je uváděna s obrázkama sluzebniho vozidla, popr. hlídky, která šlape, nikdo nikdy neukaze ze policie, která dělá chyby neni jen uniformovana, ale lidem v civilu to nevysvetlis mrknou jednou na TV a odsoudi pesaka, ktery s tim nema pranic spolecneho - to je mazec
  04.01.2007 14:48 mira
 
máš naprostou pravdu souhlasím s tebou takovej bordel co je tady může být opravdu jenom u policie je mi z toho smutno za tu dlouhou dobu co sloužím,.,.a ti naší politici to je ale ani nechci říct co
  04.01.2007 14:50 ZA NAS
 
Já mínus dva litry a šéf plus dva, takže v průměru k propadu nedošlo........
  04.01.2007 14:17 EsPe
 
Pro ty co vystudovali nebo studují ( kromě těch co musí - jsou na funkci a musí si doplnit VŠ )

Kolegové nehádejte se tady není to důstojné. Faktem je že vysokoškoláků je již jako sraček, většina jde dělat VŠ, aby utekli z té nejhorší špíny na odděleních - taklen mě odpověděli všichni VŠ u nás na OOP, takže o čem je řeč ? - o tom, aby se mohla tahlen spousta vysokoškoláků někde uplatnit ? - a kde v rámci PČR ?, vždyť již teď mě připadá, že na každé místo s předepsaným vzděláním Bc. - tedy hovorově blbec, jak říkáme, je již nyní tak 5 lidí. Víc jak půlka SKPV VŠ má a tak kam s těmi přehršle VŠ. Kdo si ji chce udělat a získat lejstro, ať si ji udělá, ale ať si nedělá právo okamžitě vystrčit z fleku nějakého zkušeného poldu s 20 letou praxí, na kterého v letitých zkušenostech a znalosti pachatelů nemá a poučkami se může někam, na to se u běžných policistů - praktiků nehraje. Znalost pachatelů, taktika výslechů........ na to se u běžných poldů hraje a kdo utíkal rychle si udělat VŠ ( taky jsem mohl neříkám, ale nikam se necpu, vychcanost je u mě na nízké úrovni a IQ na vysoké ). Dneska každý druhý nový policista již po roce přemýšlí, jak si rychle udělat VŠ a tedy nedělat tu špinavou práci.na ulici na obvodě. Takhlen se dříve nepřemýšlelo a každý bral to, že holt bude makat na hlídkový nebo na OOP a po dosti letech se možná dostane na kriminálku. Dneska jenom " každý" studuje a studuje a kouká s tím hlavně nějak vyje....at - to je ten karierní řád. ( Omlouvám se čistým duším, které studují jen z prosté touhy poznávat, pro tyto článek není )
  04.01.2007 14:21 that´s right
 
nezbýva než souhlasit, myslím, že jsi to v tom příspěvku vystihl naprosto přesně
  04.01.2007 14:33 xxxx
 
od toho, jestli ten VŠ má na funkci a je schopný, jsou (nebo by měly být) výběrová řízení, takže nejsi zcela v reálu (ikdyž výběrová řízení v rodinné firmě.....) :-)))
  04.01.2007 15:03 robados
 
Vystihl jsi to trefně. Žádný titul není zárukou inteligence a jeho získáním se rozhodně nestáváš automaticky kvalitním policistou. Buď to v sobě máš nebo ne!
  04.01.2007 14:15 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
jestli si tu někdo myslí, že si ty naše nářky přečtou naši politici a padnou na zadek, tak se dost plete. Podívejte se na doktory, učitele, nádražáky. Nedosáhly by nic, kdyby nešli státu po krku. Státem myslím ty korytáře, co si říkají politici. Dokud nebudou mít nůž na krku, tak se nic nestane a my tu můžeme psát, jak dlouho chceme. Bohužel oproti nám oni mají za sebou silné odbory a pak není problém na něčem takovém se domluvit a také něco vybojovat. Je dobré plánovat pochod na Prahu ale dokud nebude někdo, kdo to zorganizuje a po všech stránkách zajistí (i legislativně), tak je to vše nanic.
  04.01.2007 14:46 Shrek <zlobrzbaziny@centrum.cz>
 
Ten pochod je určitě dobrej nápad a asi taky jedinej způsob, jak upozornit na to, co nám řadovejm četníkům z ulice udělali. Pánové si totiž myslí, že budeme chvilku nadávat, ale potom zase jako vždycky zklapnem krovky a jak tupý ovce pojedeme dál. Jen najít opravdu schopnýho organizátora a v co největším počtu celou akci uskutečnit.