Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.03.2007 11:59 Science Fiction již brzo
 
Ze stránek pana Langera : Reforma Policie ČR

Zloděj vám vykrade auto a vy hlásíte krádež. Policista už vás nepřijme za mříží za okénkem jako dnes, ale v recepci. Vedle na zdi minete tablo s fotografiemi všech jeho kolegů, takže si propříště najdete, že vaši ulici má na starosti třeba policista Jan Novák. Můžete s ním probrat, proč se necítíte ve své čtvrti bezpečně.

Vyšetřování případu, kde svědčíte, bude trvat kratší dobu, protože policisté a žalobce už si nebudou vyměňovat stohy papírů, ale maily. Možná vás ani nikdo neokrade, protože v ulicích přibude uniforem.

A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí kolegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit. Asi takhle by měla vypadat policie po změnách, které chce „naordinovat“ ministr vnitra Ivan Langer (ODS). Jedním z hlavních motivů je snaha „vytáhnout“ policisty z kanceláří tím, že se jim ulehčí administrativní práce. „Policistů je dost, ale dělají práci, kterou by vůbec dělat nemuseli. Suplují pošťáky a nosí soudní obsílky, nebo dělají rozvažeče opilců,“ říká náměstek ministra vnitra Jaroslav Salivar. Dnes odhadem tráví policista na ulici pětinu pracovní doby, po změnách by to měla být třetina až půlka.

Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci. Do půli roku chce ministerstvo podle Salivara sepsat nový zákon o policii. Platit má v roce 2009. Ale něco už se mění teď: dříve se na policii ťukalo na stroji a nešlo tam poslat mail. Loni se podle Salivara napojilo 864 služeben na internet.

Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání, ale podle něj musí nejdřív ministr „uhasit“ nespokojenost policistů s novým služebním zákonem. „Langer by měl přijmout nové policisty a zamezit útěkům těch stávajících,“ míní Bublan. Podle něj také policista na každém rohu ještě neznamená snížení kriminality. „Měli by se věnovat prevenci, pracovat s lidmi v ghettech, ze kterých rostou kriminálníci,“ říká Bublan. Bývalý šéf vojenské rozvědky Andor Šándor také radí, že každý policista by měl mít alespoň malý protiterostický výcvik.

Langerova reforma je také podle kritiků až příliš „organizační“. Mluví o územním členění policie (má být čtrnáct krajských ředitelství) na úkor receptů například na drobné krádeže.

***

* Změny v policii

1. Policista nebude úředníkem, bude více hlídat v ulicích.

2. Vyšetřování bude rychlejší, stohy papírů nahradí spis v mailu.

3. Opraví se policejní stanice.

4. Každý policista bude mít na starosti pár konkrétních ulic.

5. Inspekce bude nezávislá, policisty nebudou vyšetřovat „kamarádi“.

6. Má být jeden kriminální úřad a skončit „válka útvarů“.

7. Policista z notebooku vytiskne protokol na ulici, takže odpadnou některá předvolání na služebnu.

MF Dnes, 7. března 2007
---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------

NÁZOR POLICISTY NA TEN BLÁBOL :

**** Tak když jsem si tohle přečetl jako policista a zrovna v době když jsem se díval v televizi na Terminátora, tak jsem si říkal, že je to již tady - a co je tady ? Nová doba, kdy bude všechni ideální. Na výše uvedený text, ale každý policista ví své a ideály politiků jsou hezké pro veřejnost , ne pro policisty, kteří jsou osoby znalé.

1 odstavec - Zloděj vám vykrade auto.......... - již dnes si občan může optáním na služebně zjistit, kdo z policistů z OOP s územní odpovědností “ dochází „ ve volném času do bydliště toho konkrétného občana a osobně já rád občanům vysvětluji proč se tolik krade a co je příčinou neb to moc dobře vím, jako moji kolegové.

2. odstavec - Vyšetřování případu, kde svědčíte ....... - no nevím jestli zrovna tohle bude znamenat, že to půjde rychleji. Stačí si vzpomenout na původní úvahy zkráceného přípravného řízení ( ve zkratce ZPŘ) , jeho rychlost, učinnost rychlého potrestání od spáchání skutku. Dnešní realita zkrácených řízení znamená - tlak na policistu aby stihnul lhůtu zkráceného řízení ( policista musí jet jak fretka, aby maximálně do 10 dnů spis odeslal na Statní zastupitelství při řešení dalších případů ). Na státním zastupiteství jsou těmito ZPŘ zavaleni a “ nestíhají “. Na soudě je to již jiné neboť tyto případy tam také někdy skončí ležením po dobu 6 měsíců případně více - a závěr - ten rychlý trest ? Častý trest obecně prospěšných prací na které má odsouzený čas k vykonání ve lhůtě 1 roku se kolikrát stává problémem pro Mediální a probažní službu, která má za úkol tyto lidi kontaktovat (často ale doslova vypátrat ) a zařídit jim práci. Samozřejmě, že řada odsouzených vzhledem, že to jsou toxikomani si hlavu s opracováním uložených hodin starost nedělají.

3. odstavec - A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí olegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit........ - Vždyt je to měšné. Pani kolegové z inspekce s námi soucítí ? Jakého blbce to mohlo napadnout. Vždyť ti htějí mít zásek na pažbě - uloveného policajta, protože jsou za to hodnoceni. Zná někdo jednání policistů z inspekce s řadovými policisty ?

4. odstavec - Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci..... - Upřímně z toho mám strach, neb když vidím uvažování “ odborníků “, kteří strávili 20 let v kanceláři, případně prošli studiem VŠ a velkým skokem s vynecháním znalosti práce policistů na ulicích se ocitli na pozici vymýšlení chodu Policie ČR.

5. odstavec - Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání... - Když jsem dočítal spodek odstavce, kde se vyjadřuje pan Šandor, aby měl každý policista protiteroristický výcvik, tak jsem si uvědomil co se od nás všechno chce - když si někdo zabouchnedveře, tak zavolá na Policii ČR a dívá se na nás jako na zkušené zámečníky, jedna žena dokonce chtěla po mě jako po policistovi, abych jejímu manželovi zakázal chodit za jinou ženou, že to se přeci nesmí, Šandor by z nás chtěl mít vycvičené na teroristy a zkrátka každý kdo si dělá na svém písečku by od nás chtěl to jeho. Obávám se toho, že Supermani skutečně býti nemůžem.
A když to celé shrnu, jako bežný policista ?

1. Policie se topí v papírech a to je pravda s tím se musí něco udělat. Dokud se budou ale obyčejné přestupky dokumentovat téměř, jako trestné činy s protokolem ohledání místa činu a pod. tak to se práce nezjednoduší. Vždyť Městská policie vytvoří jeden úřední záznam společný s popisem místa a jeho poškození s digitálním fotoaparátem a na správním orgánu jim to stačí. U policie ČR ale musíme samozřejmě dělat těch papíru více, aby to nebylo tak jednoduché. Proč to u rozbitého okna se škodou 500,- Kč dělat jednoduše, když to jde dělat složitě. A toto platí i na jiné věci u Policie ČR. V Německu je systém z doslechu přeci jenom jiný, ale koho to u nás zajímá - stále jen řeči a řeči.

2. Zdaleka ale největší problém je, že se adekvátně neřeší ta neskutečně častá “bagatelní“ trestná činnost toxikomanů a dalších osob, které se dopouštějí sériové trestné činnosti, stále se nechávají na svobodě a páchají další trestnou činnost, kdy vytvářejí neskutečný počet poškozených lidí ( samozřejmě řádně nasraných a samozřejmě na policii, která není ale tím na koho by měli nasraní být ). Proč tito lidé dostávají obecně prospěšné práce, když stále kradou dál a příště dostanou zase obecně prospěšné práce, případně podmínku - tito lidé toho zkrátka nenechají z důvodu jim a nám známých.

Takže jsem zvědavý na tu reformu , ale vpravdě s velkou obavou co ještě mohou zhoršit.
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Maximálně čj
  04.01.2007 14:57 Tomik
 
Pánové, dělat pouze do výše svého platu, takže vůbec
  04.01.2007 14:50 klik
 
jsem zvědav jak dopadne jednání mezi odbory a ministrem vnitra.Je to tragédie a to v Plzni pro jistotu, aby toho už tak nebylo málo, tak na ppo zakázali černé uniformy, ono je strašně skvělé přelejzat ploty za pachatelem tím způsobem, v jedné ruce baterku v druhé ruce vysílačku atd. nedej bože, když je policista oblečen v neprůstřelné vestě, to už pak po ruce nemá opravdu nic.No prostě jde vše od deseti k pěti, a to od prvního na těch pěti už jsme a stupnice pořád klesá!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  04.01.2007 14:47 xyz
 
Co se rozčiluješ cope, jestliže jsem si tady četl, že příslušník na OOP po 9-ti létech podepisoval platový výměr na 24500,-Kč a nějaký vedoucí malého OOP tu mluvil něco o necelých 34000.
A kde je Praha, specializované útvary, kriminálka, okresy atd..
Ten průměr to prostě udělá.
  04.01.2007 14:51 xxxx
 
Přiblížím ti ty sumy. Mluvíš o Praze. Hlídkař PMJ = 158 v té největší špíně po 9 ti letech:
plat 23.070 plus pár stovek osobního (možná)
17.534, čistého
mínus ubytovna 2000,- (většina je mimopražských a dojíždí i několik stovek km)
mínus cestovné 1000 -2000,-

jsi na cca 13.500,-

a to jsem nezačal psát ty výhody služby, obstarávání si prostředků pro službu, jídlo od rodiny - další výdaje atd.

tak už tu přestaň mlet nesmysly o Praze a 30.000,- nejsi v obraze a vidíš čísla, tak prskáš.....
  04.01.2007 14:52 cop
 
tomu ja rozumim, jen me stve ze lidi maji na to uplne jinej nazor a denodenne, nam to davaji najevo, rozumim průměru na republiku, jen si proste myslim, ze neni dobre platy prumerovat celorepublikove v hrubém a pak to pustit ven, nechci odsuzovat inteligci českého národa, jen vim jak to chodi, v zadnem pripade se nerozciluju mimo noveho zakona
  04.01.2007 14:47 lol
 
povolte cernaky v Plzni!!!neda se bez toho delat!!teda nevim jak jinde ale u PPO na nocni v objektech je sranda bejt v modrakach{klasicka uniforma}
  04.01.2007 14:45 KASR
 
Pro všechny co čekají na výsledky jednání odborové organizace PČR a Hasičů.
Hovořil jsem osobně s JUDr. Štěpánkem předsedou NOS a ten mi sdělil, že jednání ještě neskončilo, ale o výsledku mě bude informovat !!!! Držme mu palce jako jediný bojuje za naše platy. Zdraví Váš kolega KASR
  04.01.2007 14:46 xxxx
 
Díky za info
  04.01.2007 15:13 100%
 
Tak doufám že po obdržení konečných informací nás opět budeš informovat ;-) Díky.
  04.01.2007 14:31 xyz
 
Pánové, už půl hodiny žádný příspěvek. Snad nepracujete!!! Za ty prachy!!! Nebo Vám skončila pracovní doba???
  04.01.2007 14:35 mira
 
kdo by za ty prachy dělal
  04.01.2007 14:38 xxxx
 
? A ty něco děláš? V práci čas na psaní na netu u PČR není, spadni na zem....
  04.01.2007 14:39 za miru
 
ale ale zase nejakej nespokojenec, kterymu je po novu lépe co
  04.01.2007 14:28 cop
 
Když se pozorně podíváte na náš bulvární plátek, tak ve vyjádření mluvčí ministerstva je jedno krásné slovíčko V "průměru" k celoročnímu propadu nedojde...., oni si snad fakt delaji prdel
  04.01.2007 14:36 mira
 
ty jsi neslyšel ve zprávách jak mluvila mluvčí prezidia že máme být v klidu a počkat až na první výplatu ta si z nás dělal vyloženě prdel
  04.01.2007 14:39 cop
 
jj slysel, ovsem tohle je novinka z dnesnich novin, jen cekam kdy zas vyhodi tabulku s platy, v novorocnich hospodarskych novinach mame kolem 32500,- tak je potreba to lidem opet rict, aby meli na co nadavat, aby rikali, co jeste chceme
  04.01.2007 14:39 xyz
 
Tohle slovíčko průměrně se používá všude, že ti to vadí až teď. V celé ČRje průměrný plat kolem 20 000,- Kč a kolik lidí si myslíš že má alespoň polovinu.
  04.01.2007 14:41 xxxx
 
xyz a co s tím ti lidé dělají? Já mít 10.000,-tak si hledám jinou práci, studuji, případně dojíždím za prací i 200km? Není to taky o pohodlnosti????
  04.01.2007 14:42 cop
 
uz me sere stat na silnici v mrazu a desti, kdyz ti pak kdejakej drban do ksichtu rekne, co bysme chteli s triceti litrama
  04.01.2007 14:44 mira
 
to je ono zveřejnit průměr to se to průměruje s těma platama z vyšších pater ,.,.,.
  04.01.2007 14:46 cop
 
vis je nikdo do prdele neposle, kde jaka kauza v TV o policii je uváděna s obrázkama sluzebniho vozidla, popr. hlídky, která šlape, nikdo nikdy neukaze ze policie, která dělá chyby neni jen uniformovana, ale lidem v civilu to nevysvetlis mrknou jednou na TV a odsoudi pesaka, ktery s tim nema pranic spolecneho - to je mazec
  04.01.2007 14:48 mira
 
máš naprostou pravdu souhlasím s tebou takovej bordel co je tady může být opravdu jenom u policie je mi z toho smutno za tu dlouhou dobu co sloužím,.,.a ti naší politici to je ale ani nechci říct co
  04.01.2007 14:50 ZA NAS
 
Já mínus dva litry a šéf plus dva, takže v průměru k propadu nedošlo........
  04.01.2007 14:17 EsPe
 
Pro ty co vystudovali nebo studují ( kromě těch co musí - jsou na funkci a musí si doplnit VŠ )

Kolegové nehádejte se tady není to důstojné. Faktem je že vysokoškoláků je již jako sraček, většina jde dělat VŠ, aby utekli z té nejhorší špíny na odděleních - taklen mě odpověděli všichni VŠ u nás na OOP, takže o čem je řeč ? - o tom, aby se mohla tahlen spousta vysokoškoláků někde uplatnit ? - a kde v rámci PČR ?, vždyť již teď mě připadá, že na každé místo s předepsaným vzděláním Bc. - tedy hovorově blbec, jak říkáme, je již nyní tak 5 lidí. Víc jak půlka SKPV VŠ má a tak kam s těmi přehršle VŠ. Kdo si ji chce udělat a získat lejstro, ať si ji udělá, ale ať si nedělá právo okamžitě vystrčit z fleku nějakého zkušeného poldu s 20 letou praxí, na kterého v letitých zkušenostech a znalosti pachatelů nemá a poučkami se může někam, na to se u běžných policistů - praktiků nehraje. Znalost pachatelů, taktika výslechů........ na to se u běžných poldů hraje a kdo utíkal rychle si udělat VŠ ( taky jsem mohl neříkám, ale nikam se necpu, vychcanost je u mě na nízké úrovni a IQ na vysoké ). Dneska každý druhý nový policista již po roce přemýšlí, jak si rychle udělat VŠ a tedy nedělat tu špinavou práci.na ulici na obvodě. Takhlen se dříve nepřemýšlelo a každý bral to, že holt bude makat na hlídkový nebo na OOP a po dosti letech se možná dostane na kriminálku. Dneska jenom " každý" studuje a studuje a kouká s tím hlavně nějak vyje....at - to je ten karierní řád. ( Omlouvám se čistým duším, které studují jen z prosté touhy poznávat, pro tyto článek není )
  04.01.2007 14:21 that´s right
 
nezbýva než souhlasit, myslím, že jsi to v tom příspěvku vystihl naprosto přesně
  04.01.2007 14:33 xxxx
 
od toho, jestli ten VŠ má na funkci a je schopný, jsou (nebo by měly být) výběrová řízení, takže nejsi zcela v reálu (ikdyž výběrová řízení v rodinné firmě.....) :-)))
  04.01.2007 15:03 robados
 
Vystihl jsi to trefně. Žádný titul není zárukou inteligence a jeho získáním se rozhodně nestáváš automaticky kvalitním policistou. Buď to v sobě máš nebo ne!
  04.01.2007 14:15 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
jestli si tu někdo myslí, že si ty naše nářky přečtou naši politici a padnou na zadek, tak se dost plete. Podívejte se na doktory, učitele, nádražáky. Nedosáhly by nic, kdyby nešli státu po krku. Státem myslím ty korytáře, co si říkají politici. Dokud nebudou mít nůž na krku, tak se nic nestane a my tu můžeme psát, jak dlouho chceme. Bohužel oproti nám oni mají za sebou silné odbory a pak není problém na něčem takovém se domluvit a také něco vybojovat. Je dobré plánovat pochod na Prahu ale dokud nebude někdo, kdo to zorganizuje a po všech stránkách zajistí (i legislativně), tak je to vše nanic.
  04.01.2007 14:46 Shrek <zlobrzbaziny@centrum.cz>
 
Ten pochod je určitě dobrej nápad a asi taky jedinej způsob, jak upozornit na to, co nám řadovejm četníkům z ulice udělali. Pánové si totiž myslí, že budeme chvilku nadávat, ale potom zase jako vždycky zklapnem krovky a jak tupý ovce pojedeme dál. Jen najít opravdu schopnýho organizátora a v co největším počtu celou akci uskutečnit.