Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  04.01.2007 16:23 Správný češtin
 
Lidi zlatý, co je to u policie za nakažlivou nemoc. Vy jste nechodili do školy a neučili se skloňovat slovo datum? Datum, bez DATA, tomu DATU, slyším DATUM, o DATU, s DATEM. Takhle hrůza "datumy, s datumem..." se šíří jako mor! Přece byste neřekli třeba "vkládat do počítače datumy", ale data. Omlouvám se, nechci nikoho poučovat, ale jsme snad Češi a ne blbci.
  04.01.2007 17:09 ů
 
lehni
  04.01.2007 17:44 kobra
 
A mlč! Ty.... JSI asi v klídku a na svÉm, že máš čas sledovat takovÉ kraviny!
  04.01.2007 17:57 správný češtin
 
Jestli svoji mateřštinu považuješ za kravinu, tak jsi asi taky v klídku, sám se sebou spokojený, ale je to tvoje vizitka. To ostatní bych radši ani nechtěl vidět.
  04.01.2007 18:06 kobra pro správného čeština
 
Taky Ti nepřipomínám, že ve slově "tvoje" by mělo být velké T. Buď jsi normální polda a trochu chápeš současnou našpononovanou situaci, kdy každý chce napsat co nejvíc a pokud možno na nic nezapomenout, nebo tady z té diskuse udělejme přehled slohových prací, které bude někdo jako Ty, hodnotit a známkovat. To bez urážky. Čus
  04.01.2007 18:23 zoufalec
 
To bude tím, že každý z nich má VŠ.
  04.01.2007 18:33 Lili
 
Nojo, to je fakt, čeština některých z nás je občas zoufalá, a není to jen ve vypjatých situacích. Každopádně to "datumu"se mi zdá taky hrozný. Už jsem zažila svědka, který se nechtěl podepsat pod protokol, který byl napsaný tak strašným pravopisem, že s tím nechtěl mít nic společného ani ten zapisovatel (po přečtení). Ve slově TI se píše velké T, když se jedná o společenskou písemnou formu, což tato diskuse asi není.
  04.01.2007 18:45 kobra pro Lili
 
Kousek zpátky jsem se dočetl, že někteří se už doopravdy naštvali a mizí ze stránek této diskuse. A začínám je chápat, protože něco prospěšného se začíná zvrhávat ve zbytečnosti a občas i sprosťárny. Prá vě na tyto momenty čekají všichni ti "civisté" a ":-))" a jim podobní. Nebyla tato diskuse původně úplně o něčem jiném? Proč neřešíme to, co je momentálně aktuální a to nepodstatné, přehlédněme.
Buď trochu nad věcí.
  04.01.2007 16:11 Spin
 
No
  04.01.2007 16:08 klik
 
cože??? 26 ledna by měla bejt demonstrace???
  04.01.2007 15:56 xxxx
 
Kolegové neblbněte se zrušením rent a snížením odchodného, už tak je nálada na .... Buďte trochu realisti, takové neověřené bludy vypouštět je trestuhodné. Kdo by tu proboha tu práci dělal? Všichni nad 20 let by odešli, nad 10 let většina dle starého zákona a mladí by se z toho zcvokli a nestačili by ani vojáci z Afghánistánu na zajištění alespoň nějaké bezpečnosti.....
  04.01.2007 16:05 xyz
 
Dnes je 4. 1. 2007, můžeš mi vysvětlit, jak by někdo mohl dnes odejít po deseti létech podle starého zákona. Nemýlim-li se pak pouze ti, kteří stihli dát výpověď do 31. 12. 2006. Bludy vyouštíš ty
  04.01.2007 16:11 vxyz
 
To xyz:Tak si pořádně přečti zákon a nevypouštěj tady bludy Ty. Podle starého zákona můžeš odejít do 3 let od platnosti nového zákona a žádost do civilu můžeš dát kdykoliv během této doby. Nevymejšlej tady nesmysly a nauč se číst.
  04.01.2007 16:18 EsPe
 
Do 31.12.2009 musíš stihnout 10 let, přečti si na stránce NOS PČR - časté dotazy
  04.01.2007 16:18 xxxx
 
mýlíš se.
  04.01.2007 16:20 EsPe
 
Dobrý den, chtěl bych vás požádat o informaci o přechodném období, které je v novém služebním zákoně. K policii jsem nastoupil v roce 1998 a chtěl bych se zeptat, jestli po 10 letech služby v roce 2008, kdybych požádal o uvolnění ze služebního poměru, bych mohl odejít odle podmínek stávajcího zákona. Dozvěděl jsem se, že by se to mělo vztahovat jen na policisty, kteří dosáhnou 10 let do 31.12.2006. Jedná se mi především o příspěvek za službu a výsluhový příspěvek podle stávajícího zákona. Předem děkuji za informaci P. R.

Vážený kolego, podle ustanovení § 226 nového zákona o služebním poměru Vám bude poskytnut příspěvek za službu podle stávajícího zákona č. 186/1992 Sb. pokud skončí Váš služební poměr do konce tzv. „přechodného období“, tedy do 31. 12. 2009. Toto se vztahuje i na příslušníky bezpečnostních sborů, kteří podmínku 10-ti let služby nesplní do doby účinnosti zákona č. 361/2003 Sb., ale i v uvedeném přechodném období. S pozdravem JUDr. Milan Štěpánek
  04.01.2007 15:50 klik
 
no tak to by mě tedy zajímalo jakej je rozdíl mezi ppo v Brně, Prahou, nebo Plzní, když v papírech je pracovní náplň úplně stejná
  04.01.2007 16:19 a
 
v rizikovém příplatku
  04.01.2007 15:47 l
 
ok
  04.01.2007 15:47 klik
 
slyšek jsem, že Brněnská ppo je ve 4 PT je to pravda?????
  04.01.2007 16:46 007 <benda.63@seznam.cz>
 
slyšel jsi dobře. Pouze je tam memší rozdíl. Ti co slouží v uniformě tzv. PPO mají 3PT a ti co slouží v čerňákách tzv. PMJ mají 4PT. Je to na delší debatu, ale jinak všichni sloužíme pod PPO.
  04.01.2007 21:21 Komisař
 
přesněji ti co lezou vedení do prdele mají 4PT
  04.01.2007 15:46 klik
 
ja s datumem 4.1.2007
  04.01.2007 15:42 Henry
 
podepisoval jsem s datumem 3.1.2007
  04.01.2007 15:42 l
 
Chtěl bych se zeptat s jakým datumem jste podepisovali výměr?Nutili Vás tam vrazit datum před koncem roku nebo 2007?Nebo to udělali fikaně a předepsali to?
  04.01.2007 16:20 a
 
21.12.2006