Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  04.01.2007 17:41 vincek
 
Je to holt hnus, ale když ten Ivan se tady na horní liště tak pěkně usmívá))))))
  04.01.2007 17:39 xyz
 
pro ja13 - to je nesmysl, valorizace byla až dosud každý rok, v posledních létech vždy k 1. 1. a ve výši jakou se valorizovala procentní výměra důchodů. Poslední valorizace je k 1. 1. 2007 a to o 2, 8%, což je polovina z toho, oč se k témuž datu valorizují důchody. Rozhodnutí o poslední uvedené valorizaci mi dnes přišlo.
  04.01.2007 17:28 granule
 
Tak to tady čtu, sleduju zprávy odborového svazu a dá se říci netrpělivě čekám jak dopadlo dnešní jednání s ministrem a budu čekat ještě na zítřejší jednání s policejním prezidentem. Vlastně už více jak dva týdny se s kolegy nebavíme na jiné téma. Abych byla upřímná, čekala jsem, že osobní a diferenční příplatek bude navýšen tak, aby jsem měla plat alespoň takový jako průměr v roce 2006. V mém případě mi rozdíl mezi průměrným platem za rok 2006 a součásným výměrem dělá cca 3.400,-Kč, Sloužím něco přes 12 let a pracuji jako psovod. Vystudovala jsem Policejní akademii, absolvovala všechny možné kurzy se psy včetně speciálního pátracího kurzu, což je nejvyšší možné vzdělání. Reprezentuji se psem Policii jak v civilu tak na rezortních soutěží včetně Mistrovství republiky, současně s výjezdovým psem vychovávám služební štěně. No a teď jsem s por. pprap., budu mít nižší plat, zařadili mě do 4. třídy a ještě po nás chtějí, aby jsme doma drželi neplacené dosahy. Nikdo nám nic nechce dát, vybavení mizivé o výcvikových pomůckách se nebavím. Vždy vzpomínám na psovody K 9 a nemusím jít ani tak daleko stačí se kouknout na psovody u našich nejbližších sousedů. A to od nás všichni jen za "pakatel" skupují psy a pak se chlubí jaké mají perfektní psy. Aby toho nebylo málo, tak nám nepřiznali ani příplatek dle § 120 odst. 3 zapráci ve ztížených podmínkách, který jsme měli doteď přiznaný a máme na něj nárok i dál. Nechce se mi s kynologií končit, už jsem tomu dala opravdu hodně a proč zase začínat na novo, ale asi mi nic jiného nezbyde. Budu si muset najít místo, kde je vyžadována vysoká škola a tak přejít do vyšší tarifní třídy. Jak to mám, ale vysvětlit těm psům, že se změnil zákon a že se jich musím vzdát a dát je někomu jinému? Jenže 3000 měsíčně je hodně a při splácení půjček a dalších poplatků bych také mohla dopadnout tak, že mi zachvíli dají exekuci na plat a to znamená stejně konec. Takže vyhlídky nic moc. Já vím, že mi tady asi nidko moc neporadíte jak se rozhodnout, ale alespoň jsem to ze sebe vyventilovala a je mi líp. Tak sand to nějak dopadne. Paradoxem je, že jsme na nový zákon tak dlouho čekali a teď jsou všichni viíce než rozčarováni. Pokud se tady měnily v minulosti zákony ať se to dotýkalo vojáků a dalších složek, tak šli vždy do lepšího. Ono se vlastně všeobecně Policii a policistům přidalo, ale všichni říkali, jak je potřeba posílit především výkon a lidi co jsou "na ulici". Opak je pravdou. V kancelářích se zvednou platy. Nejvíce mě mrzí, že změny odnesli nejpodstatněji policisté zařazení na speciálních činnostech, ať už jsou to technici, potápěči, psovodi, odstřelovači a další. Jsem zvědavá, kdo to bude dělat. Za chvilku budeme mít asi plné chovky psů a nebudou psovodi, kdo se bude potápět do hloubek na přehradách také nevím, ale doufám, že vše se v dobré obrátí a že to dopadne dobře. "Naděje umírá poslední" Všem přeji pevné nervy.
  04.01.2007 17:41 psovod
 
Ahoj Rybano, jsi to ty ? Jak je ve čtyřce ? Docela jsi naštvaná. U nás to není lepší, ale musíme bojovat. Jestli máš pořádného okresáka, tak Vám to zařídí ! Zdaraví tě kolega J.Š.
  04.01.2007 17:42 xxxx
 
Děkuji ti za příspěvek, víc takových. Tohle musí všechno ven z nás, jinak se nic nezmění.....
  04.01.2007 18:15 rovněž psovod
 
Musím tě poopravit,měla jsi zřejmě § 120,odst.1.Ovšem ten ti musí přiznat a to minimum 400,-Kč/odkaz na zákoník práce/
  04.01.2007 18:17 rovněž psovod
 
doplňuji...si zřejmě na mysli...
  04.01.2007 18:50 psovod-lázeňák
 
jsme na tom obdobně,příplatek nám sice zůstal,ale zase nám Všem vzali osobní ohodnocení=O,-.Po 17 letech jsem tak zralej na vyřazení-nervy na dranc=( z povahových důvodů).Tak ať Vám to štěká.
  04.01.2007 19:47 granule
 
Ano, měla jsem na mysli § 120 odst 1, byl to překlep, děkuji za upozornění na chybu. Jedná se o NV 567/2006 platné od 1.1.2007 s odkazem na ZPPP 193/2006.
  04.01.2007 19:51 granule
 
No také už mám reakci a tiky, takže možná mě také vyřadí pro povahové vlastnosti. Údajně má být vydán precedenc OSKH, kde by mělo být uvedeno, že se psovodům doporučuje přiznat dle §120/1 částku 1000,-Kč.
  04.01.2007 17:19 klik
 
A hlavně by taky na ppo a na pmj měli být pořádně vybaveni a ne jezdit v modrých uniformách, to je výsměch
  04.01.2007 17:15 nasranej
 
Jenom by mě zajímalo proč kluci co slouží na PPO nemají stejnou TT a zvláštní příplatek jako ty na PMJ, když dělají uplně tu samou práci, jako jsou výjezdy na 158 a PCO.
  04.01.2007 21:25 Komisař
 
i na PPO můžeš být ve 4PT, ale musíš lozit vedení do zadku
  04.01.2007 16:47 xyz
 
pro Espe- ti, co již rentu dostávají, dostali k 1. 1. 2007 rozhodnutí, podle kterého se příspěvky přiznané podle starého zákona považují za výsluhový příspěvek podle zákona nového a tedy jsou valorizovány polovinou valorizace důchodů. Typnul bych si, že ti, kteří využijí přechodné období a budou mít přiznanou rentu podle starého zákona, budou mít v tomto rozhodnutí již také výše uvedenou formulaci a že při první následující valorizaci budou mít rentu valorizovanou stejně jako ti, kteří ji budou mít přiznanou podle nového zákona.
  04.01.2007 17:19 ja13
 
Zdravím!
rentu sice začínám brát třetí rok,ale dopsud jsem z MV nedostal žádné rozhodnutí o jakémkoliv navýšení - valorizaci. Jakse tu dočítám, různě se ptáte po tom, jak se bude renta přiznaná podle z.č.186/92 Sb. valorizovat ?
Vkládám odpovď od samotného tvůrce nebo spolutvůrce zákona JUDr. Tomka; citace zákona

Vážený kolego,
>
> Podle § 225 zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků
> bezpečnostních sborů, se příspěvek za službu poskytovaný podle dosavadních
> právních předpisů považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona, a
> to ve výši, v jaké náležel ke dni, který předcházel dni nabytí účinnosti
> tohoto zákona. Znamená to, že i příspěvek přiznaný dříve má stejný právní
> režim jako výsluhový příspěvek přiznaný podle nového zákona.
> Výsluhový příspěvek se podle § 159 zákona se zvyšuje stejným způsobem a ve
> stejných termínech jako procentní výměra důchodů podle zvláštního právního
> předpisu, přičemž zvýšení výsluhového příspěvku činí polovinu zvýšení
> procentní výměry důchodů. Výsluhový příspěvek, v případě, že je vyšší než
> starobní důchod, může být poskytován v plné výši ještě dva roky po splnění
> podmínek nároku na starobní důchod, samozřejmě jen tehdy, není-li starobní
> důchod poskytován. Po uplynutí zmíněných dvou let Ti bude vedle starobního
> důchodu poskytován výsluhový příspěvek ve výši rozdílu mezi příspěvkem a
> důchodem.
>
> JUDr. Petr Tomek
  04.01.2007 18:07 poradce PP
 
ja13

člověče, co sem lezeš, copak nevidíš jak jsou na důchodce nasrany, ta závist a ty je tu ještě dráždiš.
  04.01.2007 16:44 blue cop <gollemos@centrum.cz>
 
nový plán vlády proti korupci - korupci na ulici snížíme tím, že policistům na ulici snížíme platy :-) , nikdy jsem nevěřil, že to tak dopadne, ale byl jsem naivní. Budu brát o 1500-2000 mín, a do toho nepočítam přesčasy, kde jsem si mohl přivydělat, tak pokud se to nezmění, budu nucen hledat jiné místo......
  04.01.2007 16:40 xyz
 
pro xxxx, promiň ale já jsem si vždycky myslel, že snížení na polovinu /jak píši já/ je totéž co na 50% /jak píšeš ty. A co to plácáš o retroaktivitě, to vůbec nechápu
  04.01.2007 16:44 xxxx
 
nečetl jsem to celé sorry...
  04.01.2007 16:34 Joch
 
Asi před hodinou skončilo více než tříhodinové jednání mezi vedením ministerstva vnitra a „obou jeho bezpečnostních sborů“ a předsedy odborových svazů. První zprávy se dozvíte z TV zpravodajství na ČT 1 a zpravodajství TV Nova.
  04.01.2007 16:35 .
 
díky
  04.01.2007 17:40 kobra
 
Díky za info, ale z tvojí strohosti jde hrůůůza....!
  04.01.2007 16:23 xyz
 
pro xxx, tak to sorry, já už v civilu jsem, takže tohle ustanovení mi uniklo a po pravdě mě nezajímá. Ale vidíš, tak máš tři roky na to, aby jsi s tím praštil podle starého zákona. Když to uděláš hned, tak se ti bude počítat průměr z loňska a neproděláš. A když jsi mě přesvědčoval, že za 10 000 bys nedělal, tak můžeš zase dojíždět někam jinam a vydělávat stejné prachy a navíc mít rentu, když si všichni myslíte, a že je to tak jednoduché sehnat v civilu slušné zaměstnání. A když všichni uvažujete o odchodu, tak proč neřešíte, snížení valorizací rent na polovinu, to, že do smrti se vám bude renta odečítat od příspěvku v nezaměstnanosti a nemocenská od renty. To je taky novinka. Proti tomu bojujte, to mě zajímá. To řešte, až si po 15 létech podáte žádost do civilu a zjistíte, jak to teď s rentou je, budete se pozdě divit.
  04.01.2007 16:29 xxxx
 
pak ti jistě neuniklo, že ti od nového roku (asi nechápu retroaktivitu) snížili valorizaci renty na 50%....další vychytávka...
  04.01.2007 16:40 EsPe
 
to snížení valorizace renty na 50% provedli novelkou ( kolik těch novel bylo že ?) č. 530/2005 a tato úprava je tedy platná od roku 2005. Zákon je učinný až teď a od kdy tedy platí snížená valorizace ? Odpovím si - pro ty co již splnili 15 let, tak již od 1.1.2007 a pro ty co mají míň odslouženo tak platí stav před účinností zákona plus přechodné období ? Kdo zná skutečný právní stav ?
  04.01.2007 16:45 robados
 
Máš jistě pravdu. Na tyto věci by se mělo se stejnou intenzitou poukazovat ihned po narovnání stavu s propadem reálných služebních příjmů části policistů.(pokud se toho však dočkáme) Nebo to jsou snad ty sociální jistoty a vymoženosti, o kterých se v souvislosti s novým zákonem hovořilo?
  04.01.2007 17:09 a
 
jo jo tak tedy kdo se v tom má vyznat?Takže nemám odslouženo 15 let do tý doby než budu mít 15 let mužu odejít podle starýho?A po 15 letech jen podle novýho?