Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:48 Konopí očima policisty Zařazeno v rubrikách: Nezařazené
 
Konopí očima policisty
Zařazeno v rubrikách: Nezařazené

Již deset let se věnuji preventivním besedám na školách. Snažím se děti zaujmout a získat jejich důvěru. V nejednom případě se mi to vyplatilo při odhalení skutečně závažné trestné činnosti, kterou jsem následně (někdy i se jménem podezřelého) předal kolegům z SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování – pozn. redakce). Základem je hrát fér!



Poslední dobou při besedách o sociálně patologických jevech společnosti zjišťuji, že i někteří žáci speciálních základních škol, kteří nemají příliš kladný vztah k učení, mají kromě praktických zkušeností i nemalé teoretické znalosti o konopí. Mnohdy toho vědí více než jejich pedagogové a rodiče. Osobně tuto skutečnost připisuji dostupnosti internetu. Vzhledem ke znalostem angličtiny a webovým překladačům mají děti a mládež prakticky neomezený přístup k informacím z celého světa.

O to více mě mrzí, že se setkávám se dvěma zcela odlišnými, zato účelově zkreslenými typy informací o konopí. Na jedné straně jsou to informace od výrobců a prodejců drog, kteří z toho mají nemalý profit. Pro vlastní zisky nemají prakticky žádné morální zábrany a drogu prodají komukoli, hlavně že z toho mají peníze. Informace o drogách produkované těmito lidmi bývají záměrně zlehčující; ve stylu „neboj, je to naprosto bezpečné“, „nemůže se ti nic stát“ či „toto dneska frčí, to je in“ a podobně.

Z druhé strany barikády, od tzv. prevence a drogové osvěty státu, pocházejí jiné, ale opět zkreslené informace, které jsou navíc záměrně dramatizovány. Stát zde vynakládá nemalé prostředky na účelové, „vědecké“ studie, které svým lhaním degradují stát na úroveň narkomafie. Jak chceme vychovávat novou generaci? Lhaním? A tady je jádro pudla! Když chceme lhát, musíme o konopí vědět více než naše děti! Nedají se tak snadno opít rohlíkem. Nachytají-li nás při lži, ztrácíme přirozenou autoritu. „No jo, zase je chytrej, zakazuje, přikazuje, straší, kecá.“ Kolik zákazů a příkazů mladí lidé denně slyší a už je ani nevnímají?

Sám jsem rodič a doma máme dva rošťáky. Jako každý rodič se bojím jejich kravských let či puberty, chcete-li. Je to období, kdy názory rodičů zapadají daleko za názory party. A právě vliv party bych nepodceňoval. Můžeme se rozčilovat, zakazovat, přikazovat, strašit, ale prvnímu experimentování s drogou jen těžko zabráníme. Můžeme ale ovlivnit zodpovědný přístup našich dětí, dokud to jde (tedy dokud poslouchají). Vzpomeňme si na naši pubertu. Dnešní mládež není horší, má jen jiné možnosti.

Ve třetí třídě jsem s kamarádem Bartošem kradl tátovi cigarety, kouřili jsme je, bylo nám špatně, ale byli jsme „in“. Na internátě jsme svoji dospělost kromě kouření dokazovali počtem vypitých piv. Na vojně jsem se poprvé „zhulil“ trávou. Tvrdé drogy se mi naštěstí vyhnuly. Dnes jsou však všude!

V žádném případě nechci zneužívání konopí ospravedlňovat. Můj osobní názor, který ovšem nikomu nevnucuji, je, že konopí na rozdíl od alkoholu, tabáku a kávy nikoho nezabilo, ani nikomu nezničilo zdraví. To ale neznamená, že když se někdo zhulí denně několika jointy, neprojeví se to na jeho psychice. Nic se nemá přehánět! Pohleďme na zničené životy a zdraví alkoholiků a silných kuřáků. Sám jsem kouřil 10 cigaret denně 10 let. Dnes již více jak 6 let nekouřím. Rád zajdu s přáteli na dobré pivo, ale neopíjím se. Piji 2 až 3 kávy denně. Nehulím! Uvědomujeme si, jaké procento národa zneužívá drogy? Alkohol, tabák, kávu, léky… Proč tak puritánsky odsuzujeme i rekreační uživatele konopí? V čem jsou horší? Máme to tak nějak v podvědomí. S opilými agresory a uživateli tvrdých drog jsem se ve své práci setkal mnohokrát. Nikdy jsem však nezažil útok zkouřené osoby (pozor však na kombinaci s alkoholem)! Na druhou stranu znám několik velmi vážených i vysokoškolsky vzdělaných osob (lékař, právník, kriminalista, politik, novinář,…), kteří konopí užívali nebo ještě užívají, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na společnost. Znám ovšem i případy, kdy byla tráva pouze přestupní drogou. Nejde to ovšem paušalizovat.

Mohu doufat, že se jakékoli drogy mým dětem vyhnou, ale jsem realista. Kdybych si však mohl vybrat mezi alkoholem, cigaretami, jointem, pervitinem, extází a vaporizací konopí, mám jasno. Budu rád, když si se mnou přijdou mí kluci popovídat o drogách. Budu rád, když si nesednou s kamarády do auta pod vlivem alkoholu a drog, budu rád, když přežijí pubertu bez úhony.

Žijeme v uspěchané době s pokřivenými morálním hodnotami. Lidé jsou čím dál více vystavováni stresu. Jsou podráždění, neurotičtí, agresivní… Počet uživatelů antidepresiv, antipsychotik a jiných chemických léčiv rychle roste. Zeptejte se feťáka, ale i lékaře na účinky a závislosti např. benzodiazepamu, bromazepamu a dalších léčiv.

Trvám na tom, že jakékoli drogy nepatří do rukou dětem, nezodpovědným lidem a řidičům! Trvám na tom, že pěstování konopí za účelem zisku ze zneužívání drogy musí být co nejpřísněji trestáno! Trvám na tom, že dá-li někdo drogu mým dětem, budu se chovat jako otec spíše než jako strážník! Trvám na tom, že konopí není jenom droga, ale i léčivá bylina, lék na ty nejhorší nemoci bez vedlejších účinků, a všestranně využitelný a ekologický zdroj surovin. Trvám na tom, že kriminalizovat vážně nemocné a zejména staré lidi za to, že si vypěstují na zahrádce 2 nebo 3 kytky konopí pro vlastní léčbu, je nemorální a trestuhodné.

Nejsem příznivcem pěstování konopí pod lampami, chemického hnojení a další alchymie spojené s pěstováním za účelem zvýšení obsahu THC. Jsem zastáncem přírodního konopí, užívám výrobky z tzv. technického konopí (olej, semínka, mýdla, masti). Je špatné a smutné tuto úžasnou rostlinu, která nás provází již několik tisíciletí, degradovat pouze na drogu!

Je důležité mluvit o této nedoceněné a tolik zatracované rostlině! Mlčením se problému nezbavíme!

Jsem za své názory pro společnost nebezpečný? Jsem feťák? Mám mandát hovořit s mládeží o drogách?



Děkuji za podporu, ale i za věcnou kritiku.



Jiří Stuna
  04.01.2007 22:17 jirka
 
radsi nedemonstrujte mohlo by to byt horsí ... langer chce pořadek
  04.01.2007 22:18 aifell
 
no vždyť jo, my ho chceme táké!!!!
  04.01.2007 22:20 KarlKubrt
 
Demonstrace, to ne !! My se jen půjdem organizovaně projít, to není nic proti ničemu !!!
  04.01.2007 22:21 jara
 
to je pravda je to tak
  04.01.2007 22:23 jiri
 
ten poradek delejte na ulici.. to bode lepsi a nestežujte si
  04.01.2007 22:23 kobra
 
Hele, Jirko, co ty si zač? Ty druhý webovky jsem ti napsal z dobré vůle a ne abys tady vysí..l!
  04.01.2007 22:24 blue cop
 
jak to myslíš jako? nerozumim ti to si mame nechat srat na hlavu, kdyz tam budu a niceho nedocilím budu mit aspon dobrý pocit z toho, ze jsem proto neco udelal, aspon to malo - ze jsem se zúčastnil
  04.01.2007 23:37 Jirka +++
 
Teprve teď jsem se vrátil na tyhle stránky a koukám na tu hrůzu. Já to fakt nepsal. Pro odlišení jsem teď napsal k jménu ty křížky. Je to podfuk a sprosťárna, nemám s tím nic společného.
  04.01.2007 22:13 Slávek
 
Petr K - :-) :-) :-)
  04.01.2007 22:11 Slávek
 
Souhlasím s rozšiřováním datumu 26.1.07, určitě se dozvíme tady více podrobností !!!
Bylo by tady pořád co rozebírat - platy, věk do důchodu, soc. výhody, policisté a drazí vojáci, naše a jejich nasazení, pracovní náplň, hodnosti, kodex, atd., atd., atd. - já už se na tu fotku nemůžu ani podívat !!!
Rád jsem zde byl ale jsem po dvou nočních za sebou a zítra jdu sloužit den, tak se s vámi drazí kolegové ať jse odkud koliv loučím a dobrou !!!
  04.01.2007 22:16 aifell
 
26.1.2007 mám Slávku volno, tak když tento datum bude pořád aktuální tak budu mít volné mídto v autě, nebo pojedu s tebo, to víš pěníze musíme šetřit!!
  04.01.2007 22:11 Petr K
 
Mužský hlas volá Hasičům:
- Hoří mi dům! Hoří mi dům!
Hasič říká:
- Dobře, dobře, hned tam budeme. A jak se tam dostaneme?
Muž trochu zmatený:
- Už nemáte ty velké červené auta?
  04.01.2007 22:54 velitel směny
 
Soptíku, ještě si dovolím připomínku, k tomu, že jste ve 2 rizikové skupině..., já osobně jsem na tom stejně a určitě většina řadových policistů také. 3 nebo 4TT a 2. stupeň rizika... to je výsměch všem, policistům, hasičům, bachařům i celníkům...
  04.01.2007 22:10 petr
 
stejně peníze nebudou tak co ...ja koncim ale mel jsem se dobre u policie jen se valim a ulejvám cus chlapi
  04.01.2007 22:02 Tazík <pekelník@seznam.cz>
 
Vážení kolegové, dnešního dne jsem měl asi 45 minutový rozhovor s předsedou NOSu, o jednání, které proběhlo u Ivánka a s tím, co jezdí rychle, ale svítí a používá bez. pásy. (PP)
Výsledek, který byl z tohoto jednání je takový, že pan Langr, prohlásil, že budou "hledat cestu" v politické řeči to znamená - tak to asi nepůjde. Pro příklad "hledání cesty" je sestavování vlády.
Předsedovi naších odborů bylo přislíbeno, že propad platů bude vyrovnán zvýšením rizikového příplatku a případně osobním. O použití osobního příplatku silně pochybuji, neboť se nejedná o systémové řešení, a je to nefér vůči těm kolegům, kteří své osobní získali poctivou prací a lze je opět odebrat. Na dotaz jak chtějí zvýšit rizikové o 2.500 tisíce, tam, kde je rizikové 3.500, mi pan předseda sdělit, že to bude problém.
Takže kolegové v uniformě, k propadům platů došlo u policistů ve třetí až šesté třídě, kteří nemají odslouženo 20 let, jinak ostatní zůstali na svém nebo si polepšili. Takže si můžeme říci, která část policie šla s platem dolů. Já osobně nevěřím, že někomu z nás zvednou osobní o 2.000,- Kč.
Souhlasím s názorem, že však nemůže mluvit jen o propadu platů, ale kde je dorovnání inflace, o 8.5 procenta. To se jaksi pozapomnělo.
Při rozhovoru s předsedou NOSu, jsme vznesli dotaz, jak s NOS staví k demonstraci na 26.1.2006 a zda je ochota tuto demonstraci zastřešit - ohlašovací povinnost atd. NOS však o žádné chystané demonstraci neví!!!! Tak teď už ví, a to bylo překvapení.
Závěrem:
- já osobně slibům o dorovnání platů nevěřím, a rozhodně ne na konci roku, protože hledání cesty, ještě neznamená, že tato cesta bude nalezena
- dle mých informací, na profinancování zákona, bez propadů chybí MV 500.000.000,- Kč, a Ivánek to věděl!!!
- demonstrace na 26.1.2006 jde tedy dle mého názoru stále aktuální a NUTNÁ, už jen proto, abychom ukázali, jest-li jsme stádo ovcí nebo ne.

Proto, Vás kolegové žádám, rozšiřujte datum 26.1.2006 mezi všemi kolegy, hasiči, celníky, a začněte vyvíjet tlak na své základní odborové organizace, aby se k demonstraci přihlásily, jinak jsou k ničemu, když propadům nezabránily.

P.S. stále jsem nenašel v novém zákoně ustanovení o tom, že nemohu stávkovat. Vy ano?

Jsem zvědav, zda se policejní odbory k demonstraci přihlásí či nikoliv. Zatím o demonstraci není mezi policisty moc velká povědomost.
  04.01.2007 22:19 KarlKubrt
 
Tazík : jsem Ti okopčil před drahnou chvílí, máš to o kousek níž i s omluvou za přestěhování i sem. 26.1.2007 vedu v patrnosti, akorát, opět, odpoldne, kde, a pokud možno alespoň na našich stránkách předjednat s Nosem, přeci jen , kurnik, v jednotě je síla !!!
PS : pekelník, nejseš ty z Vinohrad ???
  05.01.2007 00:33 ... ...
 
U Policie existuje asi 4stránková písemnost s odpověďmi na nejčastější otázky policistů. Vyplývá z ní, že propad má jen ten, kdo nově zařazen plní úkoly nad rámec nové náplně práce. Není možno srovnávat, co měl kdo dříve a teď se stejnou prací je v relativně nižší tabulce s odpovídající novou definicí prac.náplně. Takže v reálu např. v 4TT nedělá jen jednotlivé úkony v Tr.Ř, ale navíc kompletní spisy, to pak nasi přesahuje náplň. A to se dá ošetřit organizačně z úrovně VO. Dále se tam píše, že propad nemůže reklamovat policista, který v předchozím období měl nadprůměrné čerpání příplatků. Takže pokud to MV vyhodnotí z těchto hledisek, tak se obávám, že propad příjmů nemá nikdo !!! To je, co ???.
  04.01.2007 22:02 Petr K
 
Souhlásím Slávku!!A to si ještě říká-vy volové my jsme si přidali a vy se třeba zblázněte.My vás už nepotřebujeme.Ale to je vedle.On nás bude potřebovat!!!!!!
  04.01.2007 21:59 Slávek
 
Byla by docela sranda požádat hromadně toho nadutého frajírka o demisi !!!!!
  04.01.2007 22:01 aifell
 
Přesně jak to dělal on, když byl v opozici!! Jakmile se u MV objevil jen náznak problému už řval a žádal ministra ať odstoupí!! A co teď pane Langer, co teď?????
  04.01.2007 22:02 martin
 
Ať odstoupí, ale nejdřív ať to vrátí do původních kolejí.!!!
  04.01.2007 22:11 re
 
nebuď naivní naposledy, co jsem slyšel v televizi, když byl nějaký problém a redaktor se ptal ministra zda neuvažuje o odstoupení tak divákům televize sdělil, že není ministr policie , ale vnitra a že to není jeho problém, aby se obátili na policejního prezidenta.
  04.01.2007 21:57 Slávek
 
Nemůžu si pomoct, lae když se kouknu na tu fotku nahoře tak z jeho tváře vidím - tak co vi blbečci co s tím uděláte, hádejte se mezi sebou, s novým zákonem stejně nic neuděláte, vžyť jak dlouho trvalo než vytvořili tenhle :-) tak si poslužtem vykecejte se, já mám svoje jisté a nějakej ten měsíc né-li rok JÁ na svém místě za slušné penízky stejně vydržím !!!
  04.01.2007 21:55 MMM <diskuselangr@tiscali.cz>
 
4 patan
vážený pane, pracuji u policie již 20tým rokem a vaše názory jsou skutečně scestné, nevím kolikrát za život jste musel odřezávat oběšence, namířit zbraň proti člověku , který vás ohrožuje nožem, zastřelit psa který pokousal několik lidí, vlézt do bytu oknem kde jste našel člověka ve značném stupni rozkladu, prolézat bouračky a šlapat do výkalů feťáků, tahat lidi z rozmlácených aut , kolikrát vám někdo vyhrožoval, že podřeže vás a vaše děti a věřte mi, že jsou i jiné věci které vámi dokáží skutečně od základu otřást, znám i několik bývalých kolegů, kteří odešli ze služby jen proto , že duševně neunesli kombinaci těchto tlaků , které za celý život vy v sobě nenashromáždíte a i proto si myslím, že výslužné není neopodstatněné a že tito policisté odešli poznamenaní a jejich problém nevznikl proto, že by spali v autech nebo se vyhýbali služebním povinnostem - to že snížíli nám řaďákům a to jak od PČR i HZS finanční ohodnocení hovoří jen o velmi slabém rozhledu lidí kteří o těchto věcech rozhodují - prostě nemelte a zkuste to
  04.01.2007 22:01 patan
 
ano to je pravda kdo tam šel tak vědel do čeho jde ale máte pravdu ...
  04.01.2007 22:49 velitel směny
 
4 patan - Já osobně musím konstatovat, že když jsem šel k policii, měl jsem úplně jiné představy o této práci...
  04.01.2007 23:21 Es Pe
 
To jsme měli všichni, kdopak to věděl jaké to bude nevděčné poslání a jak velmi společensky uznávané a vhodné k politickým třenicím, mediálním skandálům a práce s nejhorším svinstvem společnosti - za všeobecného plivání na nás. Pozitivně myslet nemůžem, za těchto podmínek ne.