Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.03.2007 11:25 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Můj o s o b n í názor na petici.

Zdravím všechny slušné účastníky diskusního fóra.
Nemohu se vyjádřit k požadavkům č.5, 11 , protože sloužím u PČR a nechtěl bych nějak ublížit kolegům HZS. Lépe řečeno nevím přesně o co se jedná .Mám přiznáno pr.29 let. A tudíž mám trochu jiný názor na PČR než tvůrci iniciativy a což je pro mě trochu udivující i NOSP PČR. Na začátku mého příspěvku musím sdělit, že nejsem ředitel,ani vedoucí ani agent p.Langera,ale obyčejný inspektor.To proto,aby mi tzv. demokratické vedení iniciativy hned nezačalo nadávat urážkami.
Ale musím před NOSP hluboce smeknout i když nejsem v odborech. Protože posledních několik měsíců iniciativně odbory pracovali podle mě až moc. Rovněž jsem četl mnoho článku na našem necenzurovaném webu KS Ostrava WEBRORUM.Ale i na jiných.
K celkové petici se musím vyjádřit, že s touto n e s o u h l a s í m. Nevím do jaké hloubky iniciátoři znají celkovou problematiku zákona č.361/2003 Sb. (jinak by nikdo nemohl psát, že byl degradován, že mu snížili plat, aspod.).Proč? Protože nemohu pochopit některé očíslované části pro koho budou užitečné? Pro určitou část policistů, které iniciativa zastupuje? Určitě se ale nebude jednat o většinovou část policistů. Já patřím k většině.
Přiznám se, že mě zaskočila hrubost a neslušnost a netaktnost iniciativy a možná, že toto pramení i z neznalostí určitých ,řekl bych interních věcí postupu výkonu služby u PČR. A to se moc nechci vyjadřovat o úrovni jakou projevují starším pisatelům webu . Domnívám se, že by jste se měli přiučit slušnosti od NOSP.
Můj náhled na tuto petici:
Pokud by tyto jednotlivé body, kromě už uvedených č,5 a 11 k těmto se nemohu vyjádřit, byly alceptované, tak by vlastně zákon 361/2003 Sb. nemohl být funkční.. Jaký je vlastně smysl nového zákona., který je podle mě určitě spravedlivější než starý? Nejdřív by si ho měli zakladatelé petice pořádně přečíst,aby ho mohly vůbec kritizovat. Smysl je asi v podstatě takový, že nastavuje novou laťku u bezpečnostních sborů a to takovým směrem, že stará generace odchází za přijatelnějších podmínek (než tomu bylo dle 186/92 Sb.) na zasloužilý odpočinek a bezpečnostní sbor se omlaďuje. Zejména ve vedoucí správě. A k tomu,aby mladší kolegové mohly něco taky řídit se musí tato místa uvolnit a samozřejmě, že musí mít vysokoškolské vzdělání. Podle toho co vidím a slyším starší generace bude odcházet asi do konce roku 2007. Proč to Vám asi nemusím vysvětlovat. Proto mě trochu udivuje NOSP PČR. Závěrem několik p o s t ř e h ů ,nad kterými by se mohl někdo i možná zamyslet:
Proč nepošlete tuto petici k podpisům a vyjádření na jednotlivé oddělení? Proč PP nezjistí anonymním průzkumem,jaká je celková situace u sboru. Schází mi další odbory! A příslušníci mimo policie, kterých se toto taky týká. Nebo ne? S některými náznaky příslušnic a příslušníků, kteří naznačují určitý směr a sílu diskriminace určitého věkového spektra z Vaší strany iniciativy souhlasím. Nevěřím, že naší zákonodárci PS budou do 1 roku s zák.č.361/2003 Sb.cokoliv dělat.Opravdu si myslíte , že poslanci-senátoři a prezident uzákonili zákon, který je v rozporu s naší legislativou a zejména s LLP a svobod? Já určitě ne. Rozhodně nemám námitek proti tomu,aby policisté sloužící na tzv. ulici měli maximum rizikového spíše naopak.Aleje vůbec možná redukce tzv. zvláštního příplatku? Manifestaci jsem v Praze nebyl podpořit protože bych byl proti sobě a taky proti zdravému rozumu.Proč si nezaložíte vlastní web.DF na intranetu? Kde by nechodila veřejnost? Ale osoby, kterých se toto přímo týká.Celkový pohled na danou problematiku by se určitě vykrystalizoval.Máte z toho strach? Zkuste se obrátit na vedení SSm kraje Ostrava, kde máme podle mě větší demokracii v projevu názorů než u Vás v Praze,aby Vám založili DF na ostravských demokratických stránkách . Na služební porady se nebojí a neštítí přijít naší vyšší nadřízení služební funkcionáři z kraje , kteří jsou ochotni vyslyšet si různé námitky, názory, těch, kterých se údajně vy zastáváte. A jsou i ochotní odpovídat ,vysvětlovat a tak zklidňovat celkový neutěšený stavu u PČR, který je podle mě zapříčiněn neinformovaností o novém zákonu. S přáním pěknějších dnů,větší slušnosti a zdravějšího selského rozumu (doufám, že můj příspěvek nebude upravován a cenzurován) Fedof z Ostravska. fedof@seznam.cz
  04.01.2007 22:45 policista Zlínský kraj
 
Zdravím své kolegy v ozbrojených složkách a také hasiče. U PČR jsem pouze necelé tři roky, ale už dávno jsem zjistil, že osobní ohodnocení a odměny jsou nenárokové složky platu (navíc u nás mladých je to hudba velmi vzdálené budoucnosti). Dále chci uvést, že můžu mít výsledky jak dobré chci, tak pokud nejsem oblíben u vedení obvod. oddělení tak na nějaké osobní či odměnu můžu tak akorát zapomenout. Kdyby raději ty peníze na tzv. osobní a odměny rozvrhli do tarifů - bylo by to aspoň malé plus pro ty, co mají jako já nejnižší možné třídy a jsou venku na ulici a opravdu se snaží dělat dobře svoji práci a především sloužit veřejnosti. Dále nechápu jak může někdo z Policejního prezídia PČR tvrdit, že za rok 2007 vydělám více než za rok 2006, když jak jsem již shora uvedl, osobní a odměny jsou nenárokovou složkou platu a ty naše nové tarify jsou nastaveny velmi nešťastně. Dále jsem na policistovi.cz našel velmi zajímavý odkaz od kolegy Sikory, ten opravdu stojí za přečtení, a bohužel pro nás je i pravdivý
www.policista.estranky.cz/clanky/nazory/armada-vers_policie
Mějte se všichni dobře, snad bude lépe.
Své jméno neuvádím z důvodu msty z řad našeho vedení OO PČR.
  04.01.2007 22:45 klik
 
Vážení kolegové, bylo by dobré, kdyby se demonstrace domluvila co nejdříve viz. 26.1.2007.
Ono se to panu Langerovi do TV hovoří, ale jsem zvědav co bude dělat až nás tam uvidí LIVE. A NEBUDE NÁS MÁLO PANE MINISTŘE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  04.01.2007 22:47 paja
 
proc
  04.01.2007 23:36 2222
 
kecy
  04.01.2007 22:36
 
SOUDRUHU JIŘÍ (oslovení "ministr" si nezasloužíte). Opravdu vám moc a moc děkujeme. Dělat si z pusinky žumpičku a moc moc rozlobit ticíce svých podřízených dokážete jen VY VY VY...

pozn. : slovo SOUDRUH je použito záměrně. Jedná se o Autoantonymum. Zde ve významu "představitel nepřátelské mocenské struktury"
  04.01.2007 22:42 a
 
jo tak to tak neni
  04.01.2007 23:37 2222
 
nepodepisuj se Já ale BLB
  04.01.2007 22:34 ....
 
Já taky...všichni jsou zdraví....
  04.01.2007 22:34 Petarda <grab@softe.com>
 
K tomu pravu na stavku.
Je to upraveno v LISTINE ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD

Hlava čtvrtá
Hospodářská, sociální a kulturní práva

Článek 27

(4) Právo na stávku je zaručeno za podmínek stanovených zákonem; toto právo nepřísluší soudcům, prokurátorům, příslušníkům ozbrojených sil a příslušníkům bezpečnostních sborů.
  04.01.2007 22:56 KarlKubrt
 
Taky jsem myslel, že to sem vypíši. Ale považoval jsem to za zbytečné, myslím, že každý četník by měl znát zákon č. 1/1993 a č.2/1993, apoń ty části, týkající se jwho práv jako člověka a jako policajta !!
  04.01.2007 23:47 Tavri
 
Takovy malinkaty problemecek, ktery lze vyuzit jako dvojsecnou zbran. Ceska respublika NEMA podepsanou Listinu zakladnich prav a svobod.... Sice se podle ni jede, ale podepsana NEEEENNNIIII :))).... Z toho by tedy slo vyvodit, ze pravo na stavku bysme za jistych okolnosti mit mohli.... je to pravni klicka.... snad to pujde....treba ne
  05.01.2007 00:38 ... ...
 
ale TAVRI, honem zpátky do ZOP !!! zákon.č1/93 Sb., Ústava, první zákon Česka, zákon č.2/93 Sb., Listina zákl.práv a svobod ...
  04.01.2007 22:33 jarda
 
chlapi jsem spokojenej se vším ...
  04.01.2007 22:37 petr
 
jo ja taky mam penízedobry
  04.01.2007 22:31 EsPe
 
Z jiného soudku :

nacházíte se v: AKTUALITY - Články OSH
Přečetli jsme za Vás.

Důchodové pojištění specifických skupin obyvatel v zahraničí

- skupiny, jejichž důchodové zabezpečení je součástí společenského ocenění jejich práce
- loajalita, rizikovost,společenský konsensus v uznání výlučnosti povolání
- speciální systémy sociálního zabezpečení armády a bezpečnostních sborů jsou nejstarší v evropských zemích, platí zde princip pojetí starobního důchodu jako odloženého platu
- princip výsluhovosti je zachován mimo jiné i tím, že dávky vycházejí z posledních mezd vyplacených před důchodem
- evropská forma zabezpečení vychází ze samostatných úřadů sociálního zabezpečení složek dislokovaných v působnosti ministerstev vnitra a obrany
- forma uplatňovaná v USA preference armády, ta má vše samostatně federálně.
- např. v Rakousku,Německu,Belgii a Francii mají příslušníci policie a armády postavení státních úředníků s výhodnějšími podmínkami důchodového pojištění i důchodového věku uniformovaných oproti civilním státním zaměstnancům




„Renta“ (příspěvek za službu)
min. doba pro max. výše v % výsl.doba pro
dosaž.základu, z posled.platu dosažení maxima
(základ v %)

Belgie 10 let 77% 35 let
Itálie 15 (38%) 47% 25
Maďar. 25 (65%) 83% 37
Německo 10 (35%) 75% 35
Rakousko 10 80%
Slovensko 15 60% 30
Česká rep. 15 50% 35
V.Britanie 16 48% 34
USA 20 (50%) 75%

(PaM 13/02,Mgr.M.Vylítová, výzkumný ústav práce a sociálních věcí)


29.3.2006
  05.01.2007 08:13 palo.789
 
§ 158
Výměra výsluhového příspěvku

Základní výměra výsluhového příspěvku činí za 15 let služby 20 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku se zvyšuje za šestnáctý a každý další ukončený rok služby o 3 % měsíčního služebního příjmu, za dvacátý první a každý další ukončený rok služby o 2 % měsíčního služebního příjmu a za dvacátý šestý a každý další ukončený rok služby o 1 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 50 % měsíčního služebního příjmu
Vysvětli mi jak si přišel k číslu 50% po 35 letech. Mně vychází 50% po 31 letech. Nebo počítám špatně ?
  05.01.2007 08:52 ano
 
Počítáš dobře!!!
  04.01.2007 22:27 ...
 
Chtěl bych se Vás všech zeptat, jak máte na jednotlivých OOP určeno, abyste měli nárok na směnnost a jak to máte s přesčasy.
U nás je vedením OŘ rozhodnuto následovně: jsme OOP s nepřetržitým výkonem služeb II. typu. Pokud chceme mít 10 % směnnost, tak budeme mít kanceláře na administrativu jeden týden ranní 7-15 a druhý týden 14-22, prý abychom se překrývali se zastupujícím kolegou max. 1 hodinou výkonu služby. Do toho máme navíc výjezd 6-18 nebo 18-6. Za týden máme 3-4x kancelář a 1-2x výjezd podle toho, aby se zajistil chod oddělení. Dle NOS však stačí za měsíc i jedna služba jinak než 7-15 a to už naplňuje nárok na směnnost. Pokud bychom chtěli jenom služby 7-15, 1-2x 6-18 (příp. 18-6) za týden, tak se prý máme zříct nároku na 10 % směnnosti. Vedoucí však naplánuje služby, ale nechce je podle potřeby vyměnit, myšleno ranní za odpolední. Reaguje, že soukromý život není potřeba, v první řadě jsme policisté. Musíme počítat s tím, že když nám přidali dovolenou a zkrátil se fond pracovní doby, projeví se to jinde. Toto je na základě sdělení p. Vackové z PP - personální odbor - komentář ke směnnosti. Moje manželka má jak na potvoru v zaměstnání stejný směnný režim a když bych byl na ranní, tak má odpolední a obráceně. Velmi často se nám stává, že se směny kryjí, ale bylo mi řečeno, že to nikoho nezajímá, policie není zaopatřovací ústav.
Co se týče přesčasů, tak dle ústního rozkazu našeho ředitele máme plánované hodiny nad fond pracovní doby už v měsíci lednu, ale je to na KANCELÁŘ = administrativu, tedy žádný důležitý zájem služby. Prý se má s přesčasy již pracovat. Dle NOS je toto protizákonné, ale toto nikoho u nás nezajímá. Pokud se někdo ozve, tak při první příležitosti se nám to pěkně vrátí i s úroky.
Rád bych byl, kdybyste mi napsali, jaký je u vás režim, když máte přiznáno 10 % směnnosti. Předem díky za odpovědi.
  05.01.2007 00:07 ... ...
 
Kolego,
různá stanoviska různých "odborníků", kteří nevědí, která bije, řeší směnnost a neřeší nepravidelnost, což je u naší firmy to, co nás zajímá především. Přečti si v zákoně, jaké je znění pragrafu, který popisuje, co je pravidelný výkon služby. Co je mimo tento rozsah, to je buď ve směnách, ale nejčastěji v nepravidelném výkonu služby. Osobně nesouhlasím se stanoviskem kolegy Burdy, které zmiňuješ a domnívám se, že abys spadl do nároku na 10% k tarifu, tak musíš v delším období mít výkon služby více jak 50 % mimo zmíněný pravidelný režim.
U každé firmy se zaměstnanec zavazuje, že bude pracovat podle požadavku zaměstnavatele, takže jak jsou směny plánovány, tak je musíš oddělat. To je přece normál. Plán je závazný, v tom musím s VO souhlasit, a není jeho povinností něco dodatečně měnit. Na zákonná volna máš nárok tak, jako tak. Háček je v tom, že když zaměstnanec nevidí od vedení dobrou vůli vyměnit směny, tak důsledně čerpá zákonná volna a neschopenky, čímž se výrazně znižuje fond pracovní doby, takže nevstřícnost vedení je silně kontraproduktivní zvláště teď, když přesčasy jdou do balíku zdarma.
Naopak nemohu s VO souhlasit s tím, že přesčasy do 150 plánuje. Z principu má přesčas pokrýt náhlou potřebu danou důležitým zájmem služby. Práce na spisech dle mého důležitým zájmem je, neboť co je důležitějšího než splnit lhůty !?!! Takže teď by především mělo skončit to slavné "chodím na spisy z volna" nabo "musím spisy dodělávat po směně". NE, jdu za VO, že mám ve spisech něco nutného a zůstanu déle, takže mi naskočí přečas, při nesouhlasu odcházím.
Prostě se musíš starat především o sebe !!!
Pokud máš mstivé vedoucí, tak máš pouze jednu cestu jak prosadit spravedlnost, a to je vstoupit do odborů, stát se jejich mluvčím a udělat pořádek (bez ironie). Nebo se stát vedoucím a okusit jaké to je, s nedostatečnými zdroji pokrývat vysoké požadavky (ironicky).
  04.01.2007 22:26 .....
 
Jiří je provokatér!!!!!
  04.01.2007 22:27 aifell
 
jj už jsem poznal od teď nikdo na něj nereaguj te je to zbytečné!!
  04.01.2007 22:21 greg
 
Jistěže, dorovnají to osobním, které zároveň použijí jako kleště pro zdolávání vzdoru - problém? neděláš to co chceme? - osobní už nemáš, hmmmm
Navíc si nedokážu představit, že bych měl osobní 3500,- Kč, když jsem doteď neměl nic))) sakra to jsem se zlepšil
Prostě to dělají ti, kteří nikdy nesloužili a policii znají akorát z TV
  05.01.2007 09:51 vgv
 
pokud jde o osobní, to mám uz 7 let stejný, az ted mne bylo odebráno s poukazem, ze nejsou penize, takze tvoje varianta pada. Dale ryzikovym priplatkem to taky nebude, ten nám snízili z 3,500 na 2,950. Takze jsem zvedaví na to dorovnání.