Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  05.01.2007 00:36 Dejv
 
Někdo tady říkal, že máme peněz dost tak proč brečíme. V soukromém sektoru jsou prachy daleko menší.

OTÁZKA: zaslouží si policista mít plat kolem a přes 20000,- čistého?

Výhody policisty: -15. výplata na účtu, která je rozhodně větší neř minimum

K výhodám to je tak vše

Nevýhody policisty: -Vedení se po něm vozí
-Občané se po něm vozí
-Pořád mu hrozí nějaká infekční nemoc
-Každy drban si do něj kopne
-Je mu neustále vyhrožováno fyz. likvidací a likvidací jeho rodiny
-Sem tam nějaký fyz. útok na jeho osobu
-Neustále jednou nohou ve vězení (kde kdo si na něj stěžuje, podává na něj sem tam nějaké to trestní oznámení atd.)
-Ve svém volnu pak chodí k soudům, dopr. inspektorátům atd. jako svědek.

Navíc policista má být neskorumpovatelný. Jenže berou úplatky i ti co mají měsíčne více jak 60 000,-Kč a co čekají od policisty, kterému strhli plat?

ODPOVĚĎ: myslím si, že si policisté své peníze zaslouží a jestli né není problém, aby si všichni současně na týden vzali nemocenskou a potom i ti co policii nemají rádi budou prosit, aby již konečně nemocenskou ukončili a nastoupili zpět do služby.

Já osobně mám svojí práci rád a vždy mě potěší, když můžu někomu pomoci a ten mi následně poděkuje, ale mám také svou důstojnost a nenechám nikoho, aby mi po ní šlapal )třeba formou snížení me mzdy i když jsem nic neudělal).
  05.01.2007 00:41 ... ...
 
Policistá si nezaslouží 20000,-, policista 20000,- má hned při nástupu !!! Policista si zaslouží víc, takový plat, aby měl slušnou životní úroveň, kterou nechce ztratit. To je základní protikorupční opatření každého slušného státu, který si své Policie váží.
  05.01.2007 00:42 sss
 
Nebrečte pořád:::něco s tím dělej...dej třeba výpověď,když se ti to nelíbí...
  05.01.2007 00:46 Dejv
 
20000 čistého nemám ani teď natož při nástupu. Ještě abych podotknul mám odsloužené teprve 4 roky a beru to z mé pozice. Samozřejmě policista, který slouží 10 a více let by měl brát více pokud si to zaslouží. Nějaké ty věrnostní příplatky by také nebyly na škodu.
  05.01.2007 00:48 ssss
 
jo to by chtěl každý.....seděním u netu nic nevyřešíme...
  05.01.2007 01:16 ... ...
 
Dejve, ty naivo, řeč je vždy a všude o hrubé mzdě !!!!!!!!!!!!!!! aneb daně jsou tvůj soukromý problém !!!
  05.01.2007 09:51 Dejv
 
Každý den, snim svůj malý sen.
  05.01.2007 00:20 občan
 
Nejprve chci říci, že nejsem policistou a ani jsem nikdy nebyl velkým příznivcem policie. O polici jsem se nikdy moc nezajímal. V poslední době jsem začal sledovat tyto stránky a nestačím se divit, co se zde děje. Jednalo se o klidné stránky poslance, který se snažil vyšplhat na ministerské místo, což se mu nakonec povedlo. Vždy jsem se domníval, že když budu voličem ODS, jsem zastáncem pravicového smýšlení, které klade důraz především na právo, spravedlnost a bezpečnost občanů. Je mi líto, že jsem se spletl. Musím se přiznat, že jsem BYL voličem ODS. Klidně mne můžete kamenovat, ale já přiznávám, že jsem udělal chybu. Tento ministr vnitra, který měl plná ústa opozičních návrhů a černých knih vytváří policistům na ulici takové podmínky, které příkladně motivují ke korupčnímu jednání. Odhodlání policistů k pomoci občanovi padne na nulu a pak se budeme divit. Každý z nás někdy potřebuje jejich pomoc a kdo říká že ne, tak lže. Pane ministře bez důvěry začněte něco dělat a zaplaťte pořádně polici, nebo v příštích volbách po vás neštěkne ani pes. Spoléhat na primitivní politiku, že policie jen občana bezdůvodně obtěžuje, je slaboduché a mohlo by se vám to jedno vrátit. Kdo zná situaci v armádě tak ví, že jejich podmínky jsou díky Natu nesrovnatelné.
  05.01.2007 00:42 Dejv
 
Děkuji. Vážim si Vás jako civilního občana a v případě nějakého problému se mnou můžou takoví občané jako jste Vy počítat na 100%.
  05.01.2007 09:22 kmer
 
první kdo vystupovla proti Zákonu o Polici ČR byl MV Langer.... a teď se najednou diví ??? Když on byl strůjcedm tzv. Karierního řádu ... neveřete MV a pojďme do ulici a jen dejte vědět kdy a jak se sejdem
  05.01.2007 00:10 P.T.
 
vězeňská služba - justiční stráž - 2 platová třída, 17 400 hrubého, od 1.1. 2007
  05.01.2007 00:15 Dejv
 
Je to výsměch, co jiného dodat.
  05.01.2007 00:16 ... ...
 
Je prostupnost mezi sbory. Nech se přeložit k Policii. Zde se 2.TT vyskytuje jen při nástupu (jestli máš maturitu). Ale je to tady o práci !!! :-)))))
  05.01.2007 00:19 PA
 
To ti asi přidali jako v parlamentu :-( promiň
Já to čekám dnes až přijdu do práce
  05.01.2007 09:39 nasranej
 
tak doufán že jako Justi. a Vězeňská s náma půjdete do ulic.
  05.01.2007 10:28 píp
 
no, já zírám, chudáci kluci...:o( Čistá 12 - žádnej šlágr...jako dopravka...
  05.01.2007 13:05 justičák999
 
Justiční stráž je zařazena do 2. - 4. TT tedy nejméně 17.640,- Kč při nástupu. Valná většina lidí šla do 3.TT.
Pokuď si někdo myslí, že si válíme šunky je to jeho názor, ale jít např. na exekuci odebírat cigánům děti taky není žádný med :o)
  05.01.2007 00:06 C/k/uprum
 
Jen tak trochu pro odlehčení o smýšlení lidí o policistech a to z vlastní zkušenosti. V domě kde bydlím je i taková divná rodina, šest dětí kdy je otec pokaždé jiný. Jednou jsem načapal děti u svého sklepa jak se snaží ručkama nahmatat nějakou tu sklenici kompotu. Nic proti tomu, když si řeknou. Tak jsem je pěkně sjel, nemlátil jsem je, jen slovně. A ejhle, na magistrát přišla stížnost , která byla předána na naše OŘP. Pisatel, otčím dětí, si stěžoval na mé chování. Nejlepší byl dodatek, kde se uvedený dotazoval, zda jsem opravdu pán policista. Je mu to nějaké divné, jezdím do práce na jízdním kole a tak přece nemohu být pravý pán policista. Proto na mě upozorňuje a aby mě bylo domluveno.
  04.01.2007 23:49 fajc
 
Ahoj Lidičky, dneska jsem obdržel plaťák, ale předtím se mi narodila dcera, tak jsem docela šťastný. Teď už vím, čemu se říká smíšený pocit !!!!!!! Řeknu to lidově - seru na všechno v osobním volnu. Ať si těch 150 h. narvou do...... .
  04.01.2007 23:53 cu
 
No, snad rodila Tvá manželka a ne ty, ale jinak blahopřeju.
  05.01.2007 00:14 ... ...
 
Mno, "narodila se mi dcera" je běžný slovní obrat. I když!!! v případě narození dcery Arab řekne: "Nic se mi nenarodilo!". :-)
Taky blahopřeju !!!
A přestaň blbnout. Což nechápeš, že právě teď by měly přestat ty vyjeb... s prací z volna, a taková činnost právě teď , bez námitek vedení, že nemají peníze, lehce padá do těch přesčasů do 150, tedy je to úplně stejné jako dřív?
  04.01.2007 23:38 xxx
 
budem demonstrovat všem co znám v celé republice a to jich znám dost to pošlu, aby se náš Ivánek trochu chytl za svou hlavičku, nemá rád komunisty a přitom díky nim vystudoval a hlavně že četl Churchila to je celej on sám si zvýší plat a kdybyste viděli kolik má obchodů v Olomouci pravda má to jeho manželka svatoušek, musíme mu ukázat jdem dotoho, za nás a naše rodiny
  04.01.2007 23:38 Jirka +++
 
pro kobru
04.01.2007 23:37 Jirka +++

Teprve teď jsem se vrátil na tyhle stránky a koukám na tu hrůzu. Já to fakt nepsal. Pro odlišení jsem teď napsal k jménu ty křížky. Je to podfuk a sprosťárna, nemám s tím nic společného
  04.01.2007 23:53 kobra pro Jirku+++
 
Sorry, pak se ti omlouvám a nezlob se.
  04.01.2007 23:01 Petr K
 
Tak to je dobré SCI-FI
  04.01.2007 23:35 2222
 
11111
  04.01.2007 22:51 ..........
 
my děkujem, odejdětě, vážně toho bylo dost!!!

třeba nám daj 10.000,-- kč příspěvek na bydlení jako AČR
  04.01.2007 22:53 Langer
 
Tak ten je dobrej, pane kolego vy jste se asi zbláznil né? :-))
  04.01.2007 22:56 KarlKubrt
 
Asi je už unaven ?
  04.01.2007 22:51 PAJA
 
Tak se mi zdá že tu máme provokatéry našli si tuto stránku a už se baví a možná že jde jen o jednu osobu co si mění nicky (jména)

s dmonstrací jsme snad dohodnutí na termínu 26.1.2007 né??
  04.01.2007 22:53 KarlKubrt
 
Na datu snad panuje shoda, teď ještě čas a místo !! Můj návrh je u MV, takto to rozhodím do fora na intranetu !!
Jiank dobrou, zítra jdu makat, tak a´t nejsem gogo!
  04.01.2007 22:55 PAJA
 
hlavně to napiš na intranetu a ostatní se musí vzít ústně a telefonicky, zdar.
  04.01.2007 22:57 KarlKubrt
 
Jo. Snad se to povede ! By byla ostuda, aby to neklaplo !!
  04.01.2007 22:59 Milhaus
 
Datum a místo budu také šířit dál do našich řad. SOuhlasim