Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  05.01.2007 23:12 Pitbull
 
A přidám si další políčko do ohně: Informoval jsem o tom známé z médií: Nova a Český Rozhlas - zajásali..!!
  05.01.2007 23:10 Hasič
 
Rozšiřte to mezi hasiče ať si pomůžem!
  05.01.2007 23:17 policista z Vyškova
 
S tím kolego samozřejmě počítáme, aspoň teda u nás ve Vyškově. Jsou přece jední z nás a zrovna tak jako my se rozhodli pomáhat lidem. Jenom náš pan ministr a jeho družina má trochu jiné představy o podmínkách za které jsem ochotni nasazovat své životy.
  05.01.2007 22:58 .
 
Výbor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kolegové, dejte jim čas prosím. Vše se připravuje, forma protestu je skoro nachystaná a datum i čas se dozvíte, jen to není otázka pár dnů, natož hodin. Když kouknete na policista.cz, tak si najděte od admina způsob protestu a další se dozvíte časem, všechno se dává dohromady.
  05.01.2007 23:04 kobra
 
Konečně rozumné slovo do pranice!:-) Ne, vážně. Jsme rádi, že se přípravy někdo ujal. Ale ty časté dotazy na to : KDY, V KOLIK, KDE apod. jen svědčí o tom, že lidi jsou nabuzeni a CHTĚJÍ! Neměj jim (i mě) za zlé.
  05.01.2007 23:09 .
 
Já to chápu, těch naštvaných lidí je sakra hodně
  05.01.2007 23:11 Pitbull
 
Paráda! Jsem rád, že to nezlstalo bez odezvy, jen prosím, aby kdyžtak dal někdo případné upřesnění i sem. Díkec za celé Ústí.
  05.01.2007 23:12 policista z Vyškova
 
Souhlasím s kobrou, konečně se toho někdo ujal a vše bude řídit, ale je nutné dát všem vědět dostatečně dopředu. Jinak my z Vyškova jsme připraveni v plné síle.
  05.01.2007 22:58 Pitbull
 
Já myslím, že to datum můžeme brát jako závazné - i s tím časem 13.00. Zaslechl jsem tady i názory, že by se to mělo konat ve slavnostních uniformách (saka) - s tím si nejsem ale tak jistý, zda by jsme neporušovali něco z našeho zákona..:-)
  05.01.2007 23:01 .
 
Pitbulle, pokud to neorganizuješ, tak nedávej nic závazně, kolegové na tom dělají a vše chystají, počkej až bude víc a oni budou všechny informovat. Už je domluven způsob protestu a jak to bude vypadat, stejně tak jsou kontakty na média a včetně hasičů, vězeňské, justiční a celníků budou všichni včas informovaní.....

Těch pár nespokojených, co píše ministr je totiž několik desítek tisíc a nejde jen o peníze.

díky
  05.01.2007 23:19 Pitbull
 
jj, bral jsem to tak, jak to tady zaznělo...Omlouvám se tedy tímto...Budem čekat, až nám dáte vědět. A věř, že my jsme připraveni!!!!!
  05.01.2007 22:50 ?????
 
Jestli se dohodneme na datumu 26.1.2007 tak zaručuju, že z našeho ddělení v Olomouci přijedeme všichni kromě těch co budou mít službu. Otírali si o nás boty už hodně dlouho.
  05.01.2007 22:57 policista z Vyškova
 
My z Vyškova pojedeme s váma, pokud teda nepojedem autobusem, který již máme částečně dohodnutý. Rozhodně jdem do toho a déle již po sobě šlapat nenecháme.
  05.01.2007 22:29 australopithekus-UL
 
Jinak cenzura snad na všech diskuzních fórech v síti INTRANET funguje dokonale. Psal jsem snad na všechna fóra z intranetu o demonstraci chystané v Praze a to opětovně, ale nikde se to neukázalo. Musíme si to mezi sebou prostě všichni říct, protože ne každý má přístup k internetu. Za UL můžu sdělit, že nás je dost a to od 3TT do 6TT včetně. UL
  05.01.2007 22:23 australopithekus-UL
 
Já musím přidat za sebe něco. Ačkoliv tady čtu názor, že lidi od 6TT jsou na tom dobře, tak říkám. Já mám 6/3 a spočítal jsem si, že budu mít v roce 2007 příjem o 42.800,- Kč hrubého menší. TAKŽE DO PRAHY JEDU TAKY !!!!!!!
  05.01.2007 22:47 Pitbull
 
Hele, australane, mám pocit, že pojedem jedním vlakem...!!! A zcela jistě stejným směrem....:-))
  05.01.2007 22:18 Worms
 
Ono by jenom stačilo říct 26.1.2007 sraz ve 13:00 před budovou MV ČR.
  05.01.2007 21:57 polda z Liberce
 
Ahoj všem, myslím že to co se tady píše a co v současné době probíhá je velmi závažné a vážné. S naším setkáním nespokojených až nasraných policistů toho 26.1.2007 samozřejmě souhlasím. Někde jsem vyčetl čas 13,00 až 15,00 hodin, což je v době dopravní špičky v Praze a v pátek velmi rozumný čas, ale nikde jsem se zatím nedočetl organizátora této akce a přímého kontaktu na něho. Jinak by to fakt mohl být pěkný výbuch, chaos a velká ostuda v přímém přenosu. Ptám se tedy, jestli se už našel někdo komu se dá říkat hlavní organizátor, kdo zajistí medializaci a předání našich požadavků nebo navržených způsobů řešení těm tzv. politikům? Jinak snažíme se informovat celý Liberecký kraj. Samozřejmě počítejte s tím, že ti příslušníci v kancelářích včetně vedoucích OOP se zřejmě nezúčastní, protože jejich plat byl skutečně navýšen a to až o 10.000,-Kč. Proč ti by tam také chodili když jsou spokojeni!!! Ale všichni ostatní a příjmově chudší pojďte do toho!!! Taková šance konečně něco změnit už nebude!!! Pojďte ukázat vše, že umíme být taky jednotni a ne si tady jenom vylévat své srdíčko. 26.1.2007 13,00 Praha, ale více zatím nevíme.
  05.01.2007 22:15 policista z Vyškova
 
Souhlasím s tebou kolego, my na okrese Vyškov se také domlouváme a jsme připraveni 26.1.2007 vyjít v Praze do ulic. Bohužel zatím také nevíme nic bližšího, ale jak jsem již dříve uváděl, hned po neděli se chceme spojit s kolegy z Prahy a požádat je o spolupráci. Také chystáme společné prohlášení které chceme předat "našemu" ministrovi a dalé s ním seznámit všechny kolegy a uvažujem i o médiích. Hlavně musíme být jednotní a zdůrazňuji nesmíme se nechat zastrašit.
  05.01.2007 22:52 Pitbull
 
Byl jsem na stránkách www.policista.cz a tam se jako organizátor hlásil někdo pod mailem: makamzadaco@centrum.cz, tak mu zkuste napsat - já mu napsal a odepsal, že dá vědět.....
  05.01.2007 22:59 policista z Vyškova
 
Pitbulle, děkuji určitě na to mrknu.
  05.01.2007 23:09 kobra
 
Pro poldu z Vyškova : na makamzadaco jsem už písal. Ví o nás. Čusík a mrkni na svoji adresu.
  05.01.2007 21:38 PPO MŘ PČR Brno <daper@seznam.cz>
 
Co k tomu dodat ? Lituji, že jsem policistou ČR a stydím se za prezidenta, vládu a poslance této země. A ještě lituji , že pan Tvrdík nebyl ministr vnitra, ale armády.
  05.01.2007 21:50 jirka
 
Ano napsal si to výstižně, myslím, že tvé tvrzení je zcela na místě pro většinu kolegů.
  05.01.2007 22:30 anti
 
Co by podle tebe Tvrdík udělal ? Držel deštník nebo několikrát za den odstupoval a zase přistupoval ? Zákon je platnej už kolik měsíců, PP mělo dost času na přípravu systemizace, která se jim zjevně povedla a vůbec nechápu co by s tím udělal jiný ministr pokud by to nebyl pán bůh.
  05.01.2007 22:32 kobra
 
Vyškov zdraví kluky z Brna. Máš plnou pravdu, ale marně lovím v paměti, kdo z posledních min.vnitra udělal pro obyčejný poldy něco pozitivního. Vždyť každým rokem, každou další vládou, každým novým ministrem či PP, nám fláknou další klacek pod nohy, bez ostychu, zábran a s vědomím, že ta policejní "spodina" zase skloní palice a půjdou dál. Jenom si nejsu tak jistý, jestli těch 361/03 stříkaček už přes střechu právě neuronilo svoji poslední kapku...:-((