Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  06.01.2007 18:42 VS a JS
 
diferák je 2800kč,ale to,že nás šoupli do 2PT a neplatí mi SO,NE a Svátky tak to jsoi i ty 3000kč.Už se těším na to dorovnání na konci roku,nebo OSOBKO 3000kč HIHIHIHI
  06.01.2007 19:38 justičák999
 
Človeče pod kterým kriminálem jsi ? U nás má být 80 % lidí v 3 TT do 2 TT jdou jen bez maturity, nebo do 3 let služby. Dokonce se tam snad objeví i nějaká 4 TT. Velitelé do 5 TT a Oblastní do 8 TT .
  06.01.2007 18:05 PČR
 
NEVIDÍM BUDOUCNOST NA TĚCHTO STRÁNKÁCH POZITIVNĚ. ZAČÍNAJÍ SE DO TOHO ANGAŽOVAT POCHYBNÉ EXISTENCE A TYTO STRÁNKY ZTRÁCÍ SVŮJ VÝZNAM.
  06.01.2007 18:54 NESPOKOJENÝ
 
A CO JSEŠ TY NULO KDYŽ PODRÁŽÍŠ OBYČEJNÉ LIDI A NÁS VŠECHNY TY ŠKRABKO
  06.01.2007 17:39 Jan Pavel 132.
 
Tak jsem dostal odkaz na tento chat, že to je je ohromná prdel. A opravdu neuvěřitelné. Pokud chcete policii poškodit, pište dál !!
  06.01.2007 18:03 Romča
 
Mohu Tě ujistit, že těm, kteří měsíčně domů přinesou i o několik tisíc korun míň, to tak ohromně zábavné nepřipadá! A nejedná se jen o policisty, ale i o hasiče, vězeňskou službu, justiční stráž.
  06.01.2007 18:19 cizí osoby
 
Prdel je když se po mnoha letech změní něco zásadního v neprospěch člověka. Dá se to srovnat s vážnou nemocí. Rozumíte proč je tato diskuze pouze pro určité lidi?
  06.01.2007 18:42 nezpokojený
 
Nevím co je na tom špatného když člověk píše jaká je špatná situace u Policie.Patříte mezi staré tiotalitáky a máte strach aby jste nepřišel o výsluhu.Podrazáku
  06.01.2007 17:34 pavel <muaithai@seznam.cz>
 
Chtělo by to informovat soudruhy v EU, jaká kvalitní a motivovaná složka se bude podílet na ochraně Schengenského prostoru! Kritiky z řad EU se naši politici bojí jako čert kříže!
Divím se, že ten náš slavnej zákon ještě nikdo nedal k ústavnímu soudu! Vždyť u nás přece existují Ústava a Listina zákl. práv a svobod!!! Mimo jiné se tam praví něco v tom smyslu, že za vykonanou práci náleží SPRAVEDLIVÁ odměna! Tak nevím, co je spravedlivého na tom, že někdo za měsíc odpracuje deset nočních a tři víkendy, druhej jednu noční a jednu službu o víkendu, a třetí má jen ranní a odpolední, ale všichni tři pobírají stejnou mzdu!!! Tohle je spravedlivé??? Příplatky za noční a víkendy jsou všude ve světě! Služba v noci se podepisuje na zdraví a služba o víkendu na rodinném životě, proto příplatky!!! Nebo těch 150 hodin, někdo odpracuje všechny, někdo polovinu a někdo žádnou, ale opět jsou všichni placeni stejně!!! SPRAVEDLIVÁ MZDA??? Další věc je ta, že když jsem nastoupil do služeb policie podle zákona z roku 1992, nemůžou mi být podmínky retroaktivně změněny, pokud to pro mě nebude výhodnější! Vždyť tak to funguje v trestním řízení pro pachatele TČ! Nebo my jsme ještě něco horšího než tito pachatelé? Pro naše nadřízené asi bohužel ano... Závěrem bych to shrnul, prostě to chce informovat EU a podat stížnost k Ústavnímu soudu.
  06.01.2007 17:40 Prďka
 
Souhlasím.
  06.01.2007 20:43 Jan LANG
 
Vážený pane, buďte tak iniciativní a když se máte proti zákonu výhrady které by mohl řešit ústavní soud, tak se na něj obraťe sám.
  06.01.2007 17:21 lolek
 
kecali ooo pardonnnn
  06.01.2007 17:21 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
Byl bych rad aby ti co napadaji dele slouzici a to ty co pobiraji duchod a zaroven mzdu nechali uz jednou na pokoji.. je to usmevne jak to nekomu lezi v zaludku.. jsou to policiste jako mi a delaji tu samou praci.. meli by jste rozlisovat policistu s duchodem v primem vykonu a policistu s duchodem na PP.. a nehazet vsechny do jednoho pytle!!! je mi do 30let a nezavidim jim to.. zachoval bych se naprosto stejne.. pokud zdravi dovoli proc by nemohli slouzit? a ted v dobach kdy je vsude velky nedostatek lidi.. uz toho napadani nechte!!! jsme vsichni na jedne lodi! a duchod preci neni vyplacen z penez MV!
DIKY
  06.01.2007 17:40 Pořád stejný kecy
 
Vážený pane kolego, ve svém okolí znám policejních důchodců několik. Nemám nic proti takovým policistům, pokud ale nezastávají vedoucí funkci, na kterou ani nemají potřebné vzdělání. Ať uvolní funkci mladším středního věku s patřičným vzděláním a přejdou na funkce, kde je policista skutečně potřeba, jako třeba DS, zpracovatel, hlídkový atd. Co vy na to pane důchodče.
  06.01.2007 18:14 J.Wayne <J.Wayne1@seznam.cz>
 
precti si poradne co jsem napsal ano.. a neni mi ani 30let.. takze tezko budu duchodce.. v tom ze jsou na vedoucich funkcich lide co nesplnuji vzdelani souhlasim.. ale nelibi se mi napadani policistu pobirajicich duchod co slouzi v primem vykonu.. cti pozorne prosim..
  06.01.2007 17:20 lolek
 
Já jsem hasič,tak už zasyč
Penízky se sypaly,
politici kecaly,
teď už nemůžu podnikat,
musím s tím hned vykývat,
Proto kluci nebrečte,
radši dělat přestaňte!
Langer blbě směje se,
a všichni žasnem co děje se!!! (((-:
  06.01.2007 16:38 Justiční stráž
 
A ta zkušební doba,to je taky podraz.Přečtěte si slova v zákoně,která říkají.PŔI PRVNÍM PŘIJETÍ TO SLUŽ.SE ZAŘAZUJE DO DOBY URČITÉ.NA 3ROKY.TROCHU PODRAZ NA TY CO UŽ JSOU DÁVNO VE SLUŽBĚ,ALE TY 3ROKY JEŠTĚ ODSLOUŽENÉ NEMAJÍ.nENÍ TO TAKHLE NÁHODOU PROTIPRÁVNÍ.tAK SE PÁNOVÉ Z GENERÁLNÍHO ŘEDITELSTVÍ PROBERTE!!!!!!!!!!
  06.01.2007 17:04 sfag
 
§ 215 odst.8...
  06.01.2007 16:34 Justiční stráž
 
Ahoj Justičáci,jsem zvědavej jak nám pan gnm. dorovná ten propad mzdy.Mě to dělá cca.3000kč.Pěkně děkuju za odpověď.Stačí si vzít plaťák z justičky a musí vám to být jasné pane gen.řediteli.Doufám,že to dorovnátež takhle jsou podstavi a tímto krokem to bude ještě horší.Dobře se mají jen v Praze ,ale co ti ostatní????????
  06.01.2007 17:06 John
 
Ano, oni Ti to dorovnají. Na konci roku dostaneš odměnu 36.000Kč....ha-ha-ha
  06.01.2007 17:11 justičák999
 
Vážně a čím to ? Tos musel padnout tak z npor. na nstrm. ? Leda by Vám propláceli přesčasy :o) Kolik je vlastně ten diferák ? 2.800 ? Dík
  06.01.2007 16:21 Hetmánek M. <mhetmanek@seznam.cz>
 
Já to řeším tak, že už neudělám v práci vůbec nic navíc. Žádný výsledek, pokuta, starání se o služební vozidlo. Udělám pouze to, co musím - skupina dopravních nehod, nebudu nijak aktivní a má mi někdo zavolat, že mám jít na přesčas do práce - nezvedám mobil. Tak jsme se dohodli všichni na skupině, co nám můžou. Nedonesu, nepůjdu, nemám, nevím a když padne, tak rychle domů. P.S. jsme všichni ochotni dojet na demonstraci.
  06.01.2007 21:36 bankrot
 
Jediné výhody u dopravních nehod budou zlikvidovány-24 hodinové směny.