Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  07.01.2007 00:31 INICIATIVA <infoprotest@email.cz>
 
Vážení kolegové,
nejdříve chceme upozornit, že žádné datum zde uvedené ohledně protestů není v žádném případě potvrzené a platné.
Po dnešní schůzce a aktuálních informací z různých koutů ČR není možné akci tohoto druhu vést a organizovat aníž by poškodila nás samotné účastníky.
Poškodila jak profesně tak v očích veřejnosti.
Vzhledem k tomu, že NOSP v těchto dnech není dostatečně silná a to i díky počtu svých členů nelze bohužel po této linii očekávat razantní podporu.

Jako jediný protest, který byl schválen pro řešní současné situace je protest formou dopisové akce.

Vzor dopisu, který bude uveřejněn na stránkách policista.cz, langer.cz , pozary.cz popř. v člácích dle redaktorů a přístupu administrátorů v diskusních fórech 15.1.2007 bude odeslán, každým nespokojeným policistou na vznikající adresu P.O. BOX.
Následně budou veškeré došlé dopisy předány na podatelnu MV ČR p. Langerovi.
Vzor bude ve verzích policista, hasič popř. verze celník...

Součástí dopisu budou u "degradovaných " příslušníků vložené hvězdy označující hodnost před aktem degradace.
Podle počtu dopisů poznáme kolik příslušníků je opravdu nespokojených a zda je v nás určitá jednota, která se v současné době nedá odhadnout.
Na otázky uvedené v dopisu budeme žádat odpověď od p. ministra vnitra na jeho internetových stránkách.

Prosíme o návrhy textu do dopisu zasílejte na
infoprotest@email.cz

Věříme, že pochopíte složitost dnešní situace a pomůžete všem kolegům.
Výzva je adresovaná i veřejnosti.

Za výbor Danton

uveřejněno : www.langer.cz - diskuse www.pozary.cz - diskuse www.policista.cz - diskuse
  06.01.2007 23:56 JJ
 
U policie jsem něco přes rok, to znamená že se mě týká ta sračka s tím podepisováním smlouvy na dobu určitou. Jsem ještě ve škole. Ale až jí dodělám tak odejdu. Čekám jen na diplom účastníka kurzu. Nejsem čůrák, abych se za 18 500,- hrubého, který jsem teď podepsal zdržoval v blízkosti lidí s céčkem nebo raplů se zbraní a ještě jednou nohou v kriminále. Ano takový je dneska stav v policii. A pokud tohle čtou civilové tak jedině dobře. Dělat tuhle práci jsem začal v 19 ti byla mým snem, ze kterého už jsem se probral, protože začal být noční můrou a dnes jsem rodině oznámil, že ve 20ti s policajtováním končím. Protože placka je v dnešní době jen přítěž a nositelům přitom nenese ani volný cestování v MHD spíš si připadáte jako odpad společnosti. Tak jak to každodenně ukazují ve sdělovacích prostředcích (policie může za všechn kopněte si do ní) - lůza. Bohužel tomu nátlaku většina lidí podlehne jak s plackou ta bez a já do poslední chvíle odolával taky. A víte co mě dorazilo když, ušáci co přišli do novýho běhu na škole přišli s práporama a mi po roce nadstrážmistři a co je totální sračka, že od novýho roku bude na škole hrubého 19 100,- což je víc než budu mít na ulici. Takže možná můžete namítat že nevím nic o práci poldy, ale ujišťuji vás že 3 měsíce na ulici před nástupem do školy mě proškolili až moc. A taky vím, že za ty prachy mi nestojí se do tý práce těšit.
  07.01.2007 01:12 Antonie Veselá <antonie.vesela@seznam.cz>
 
Kolego. Když už jsi se rozhodl tak či onak a nelíbí se ti práce u policie , tak by jsi se měl alespoň slušně vyjadřovat na veřejném portálu. Nebo chceš , aby si lidé mysleli že jsme skutečně takové prasata jako ty? Pravděpodobně si daňový poplatníci uleví a hlavně policie,že se zbaví zavčasu takových lidi jako jsi ty. Jinak pokud jsi si myslel , že se tady promenádujeme za veliký penízek v pěkných uniformách, tak to jsi se spletl. Možná , že jsi jeden z mála, kteří na ulici pochopili co to je policejní práce. Ale musím sama s tebou souhlasit, že za 18 500-,-Kč hrubého se neoplatí nasazovat denně kejhák. Ale realita je už taková.. Tak se nesmí veřejnost divit , že se policisté bouří. Je chybou, že nejsme jednotní, ale snad se to dá pochopit, protože tohle u policie za více jak 25 nepamatuji.
A když už se policie změnila a zrušili vojenské hodnosti a naši nadřízení se nimi podepisují ,aby se lépe zviditelnili, tak bych doporučila poslancům novelizaci zákona č.361/2003 Sb. a to následovně. Všichni policisté , kteří nejsou v přímém výkonu služby nebudou mít zvláštní příplatek tzv.rizikové. Mají max. riziko, že se opaří kávou. Dnešní řídící policisté na úrovni OŘ a výše budou mít nárok na poloviční renty. Všichni policisté , kteří nejsou v přímém výkonu služby a nejsou součástí řízení přímého výkonu služby se stávají občanští pracovníci policie. Myslíte si , že by se u policie nenašli penízky, aby se pořádně zaplatila práce v úseku?
  07.01.2007 05:48 Franta
 
No, vzhledem k tvému vyjadřování si myslím, že tvým odchodem služba určitě neutrpí. Chtěl bych si přečíst nějaký tvůj úřední záznam z doby, kdy jsi vykonával "dlouhou" praxi. A jen tak bokem: Pokud takto budeš vystupovat v civilním životě, až chválabohu opustíš řady PČR, tak ti přeju, aby´s s tím neměl žádné problémy.
  07.01.2007 08:52 .
 
Pane ministře, nestačím se divit, co způsobuje poslední dobou tzv."NÁBOR".....vidíte to jako já? Děkuji nechci.....:-(
  07.01.2007 10:14 ... ...
 
Antonie,
když už píšeš o 18500,- hrubého, mohla bys to upřesnit TT-uznaná praxe-tarif-riziko-osobko?
  07.01.2007 16:12 Bohdan K.
 
Co jsi tady hledal za štěstí s tímto rodinu moc neuživíš.
  09.01.2007 22:06 tokolous
 
Dle tvého příspěvku usuzuji, že hlavním důvodem tvého nástupu k policii, byla tvá neschopnost a lenost najít si práci. Také si myslím, že od policie neodejdeš, protože nejsi schopen se v civilu uživit.
  31.07.2007 17:41 Udin
 
Zdravím všechny, kteří stále slouží a posílám jim uznání. Současně mi je smutno z těchto článků. Po roce kdy jsem odešel z těchto služeb (vydržel jsem 31 let = 14 za totáče + 17 po třesku) zjišťuji, že situace se za rok nezlepšila, naopak je asi pro vás stále napjatější. Těžko radit zda vydržet, či dále nečekat a poohlédnout se po jiné práci. Kdo vydrží, klobouk dolů. Není ale mylitelné, aby lidé, kteří jsou v přímém výkonu služby toto vydrželi např. 20 let. Na některých pracovištích možná tak tak na těch 15 let, kdy dosáhnou na výsluhu. Ale v takovémto tlaku a presu v jakém se nyní kluci nacházíte to není žádný med. Byl jsem celý život řadový. Posledních 23 let na nehodovce. Práce mne opravdu bavila, ale ten tlak ce nedal již vydržet. Přijde věk, že najednou zjistíte, že už to takhle dál nejde. I když jsem odešel v plné síle, zatím bez zdrav. potíží. A že nové lidi budou těžko hledat je víc jak jasné. Navíc další vlna odchodů je asi ke konci roku neodvratitelná. Půjdou ti, kteří dělali na průměr pro výpočet důchodu. A fakt, že nábor chtějí udělat páni splnitelným tím, že udělají fyzické testy méně náročné si protiřečí. Než jsem před rokem odcházel, tak naopak bylo slyšet z horních pater, že fyzička musí přitvrdit, protože občana který zavolá o pomoc nezajímá, zda tam přijede policistka vážící 50 kg, nebo policista 190 cm se 100 kg. Občan chce servis. Tak když budou mírnější fyzické, tak jak toto chtějí páni naplnit ? Tak hoši bojujte, vydržte, nebo bouchněte obrazně řečeno dveřmi, nebo jinak, zlomte vaz.
  06.01.2007 23:55 ...
 
Nemáte někdo kontakt na NOVU? V Chebu se dne 2.1. oběsil policista z SKPV a vedení to pěkně ututlalo. Měl doma problémy, nedovolili mu podnikat, tak si to "hodil". Je to hnus a je mi ho líto. Prosím, informujte někdo redaktory z Novy. Díky moc
  07.01.2007 05:52 Franta
 
Nevím jak je tomu dnes, ale dříve se sebevrazi pohřbívali u hřbitovní zdi. Je to smutné, že se takto rozhodl, ale podnikání je nám zapovězeno a zapovězeno bylo i předchozí právní úpravou. Pokud chceš kontaktovat Novu, tak veškerá spojení najdeš při troše dobré vůle na internetu či na teletextu.
  06.01.2007 23:05 nespokojený
 
Situace je taková,že já jako dopravní policista nejsem ani zařazen do směného provozu a po necelých 10 let služby budu brát neskutečnou almužnu.A to pořád poslouchám jak můj šéf brečí jak sloužil zadarmo.já vám řeknu jak sloužil zadarmo.NASTOUPIL ZA HLUBOKÉ TOTALITY A DOSTAL BYT A JEŠTĚ K TOMU BRAL PLAT O KTERÉM BY SE DĚLNÍKOVI MOHLO JEN ZDÁT A ČEHO JSME SE DOČKALI ŽE PO 32 LETCH SLUŽBY ON JAKO ZÁSTUPCE DOPRAVKY MÁ 45000KČ HRUBÉHO A BUDE BREČET DÁL ŽE NIC NEMÁ.pO NOVÉM ROCE MU BUDE CHODIT KAŽDÝ MĚSÍC SVÝSLUHA 22000kČ A BUDE SE NÁM VÁŽENÍ OBYČEJNÍ KOLEGOVÉ SMÁT.TO JE SPROSTÝ VÝSMĚCH JAK NÁM TAK OPĚT OBYČEJNÉMU ČLOVĚKU.JÁ ABYCH DĚLAL JAKO KO- 150 HODIN ZADARMO A BRAL JSEM ZA TO 16500KČ ČISTÉHO,TAK TO TEDY NE.JÁ OSBNĚ KONČÍM A JDU DO CIVILU,PROTOŽE U TOHOHLE SPOLKU NÁS DOBRÉHO NEČEKÁ VŮBEC NIC.jSEM ZVĚDAVEJ JAK SI TEN BLBEČEK LANGRU PORADÍ PROTOŽE NIKDO NOVÝ NENASTOUPÍ A ZA PODMÍNEK,ŽE BUDE MÍT PRACOVNÍ SMLOUVU AN DOBU URČITOU.JSOU TO SPROS´TÁCI,KTEŘÍ SI Z TOHO UDĚLALI RODINÝ PODNIK.KLACEK NA VÁS VY GAUNEŘI.ČEST.
  07.01.2007 02:05 Antonie Veselá <antonie.vesela@seznam.cz>
 
Zarmoucený kolego.Nikdo ti nebrání,abys u policie pracoval 32 let a pak bral pěknou rentu,jak uvádíš.A nevím odkoho jsi slyšel, že policisté měli za hluboké totality platy o kterých se dělníkovi ani neslinlo. Možná, že se to zdálo tobě.Proč uvádíš plat svého vedoucího v hrubých a avůj bez daní. Nespokojený kolego nesmíš brečet a závidět musíš dokázat, že to zvládneš taky.A pak budou možná i tobě závidět a jsem zvědavá jak se pak budeš bránit ty!Skus se dát přeložit od dopravky k PPO, nebo na obvod. Pak budeš mluvit určitě jinak,to ti můžu garantovat.
  07.01.2007 05:55 Franta
 
Souhlasím s tím, že až budeš mít odslouženo jako on, tak budeš mít také nárok na rentu. Zatím se musíš snažit, sloužit a dělat to, co se po tobě chce. Když to tak nebude, renty se nedočkáš. On to měl také tak, rozumíš? A pokud nechceš čekat, tak to běž zkusit jinam.
  07.01.2007 09:06 nesppkojený
 
jako tohle můžete říct.Za komančerů brali 4000kč a ostatní lidi brali 1800kč.Tak bylo to spravedlivé a ještě ty byty.To je holá skutečnost.20 let jsou zalezlí v kanceláři a nic nedělají a zase se buou mít jako prasata z výsluh.Proboha pochopte,že nikdo z nás mít takovou výsluhu nebude.Já osobně žádnou výsluhu nechci já chci za svojí práci kterou teď odvádím přiměřený výdělek a né se kokat jak se tady zase starý struktůry pakujou a obyčejný lidi od hasičů až po obyčejný poldy budou brát v porovnání s nimi pakatel.A co myslíš na obvodě je to nemlich stejné stras a peníze žádný.Takže paní VESELÁ pěkně kecáš a nevím komu chceš líst do prd....
  07.01.2007 10:18 František FEDOF <fedof@seznam.cz>
 
Pro - nespokojený-

Ahoj kolego.Je vidět, že buď seš tak hloupý ,jak daleko vidíš (a to myslím bez urážky), nebo tě někdo nabulíkoval,asi ten kdo chce odejít z řad policie. Já si pamatuji, že jsem měl jak ty píšeš za hluboké totality téměř o polovinu jak uvádíš hrubého. Byty se dávali st.zaměstancům přednostně,aby mohli náborovat príslušníky,ale nebylo to pouze u policie (SNB).Dnes je to naopak,ale rozhodně to není v souladu se zeměmi EU.Osobně se domnívám, že vůbec nemáš pravdu. Až budeš sloužit 32 let,jako tvůj vedoucí, který určitě nemá 45 000,-Kš hrubého, tak budeš vyždímaný jako citrón. A budeš mít určitě větší rentu než bude mít dnes on. Jinak ti doporučuji nahlédnout někdy do zák.č.361/2003 Sb. zejména § 158. Dále do PT a zjistíš , že se před osobami znalými tady zesměšňuješ. Opravdu.
Pokud skutečně jsi na takové úrovni a rozumíš tomu co píšeš,tak mi vysvětli proč mají poldové renty : v USA 75% , Německo 75%, Rakousko 80%, Maďarsko 83%.Mám pokračovat? A myslíš si, že to jsou státy, kde dávají rentičky poldům ,kteří brali za komančů,jak uvádíš nehorázné platy? Není to tak a nemáš pravdu. Jsou totiž státy, kde si dokážou zhodnotit a pěkně zaplatit práci poldů. Pokud se rozhodneš sloužit dál tak počítej, že za 32 let služby budeš mít rentu o mnoho větší jak tvůj vedoucí. Protože už tady budou politici a zákonodárci,kteří budou na stejné úrovni jako v dnešní EU. A ti už nebudou zasazeni proti policistům, jak je to dnes. No nebudou tu lidé poslanci, kteří vzali příslušníkům připravené peníze a sami si zvedli platy.

Zkus si prostudovat např. Nález Ústavního soudu České republiky Jménem České Republiky 107/1996 Sb. a v části II si přečti: Příspěvek za službu i výsluhový příspěvek jsou koncipovány v právním řádu České republiky spolu s jinými dávkami jako určitá kompenzace práce vykonávané ve ztížených podmínkách a určitých osobních omezení vyplývajících z charakteru práce v ozbrojených složkách státu. Jsou součástí systému dávek sociálního charakteru souvisejících s ukončením služebního poměru. Vedle příspěvku za službu to jsou odchodné a platové vyrovnání (viz § 114 - 119 zákona č. 186/1992 Sb. a § 33a zákona č. 76/1959 Sb.).

Takže to není rozhodně za to, že někdo za komančerů se měl jako prase v žitě. Ani to není odměna bývalým komoušům. Pokud ti můžu poradit,tak si zajdi za vedoucím a pohovoř s ním a on ti vysvětlí to v čem se mýlíš. Až budeš mít odslouženo 32 let jako tvůj vedoucí,tak uvidíš, že to bylo všechno úplně jinak a věř mi, že i ta renta se pak hodí, protože tě do práce už nikdo neveme. Přesto si myslím, že bys neměl odcházet od policie, protože původní myšlenku si měl asi dobrou. Ahoj.
  08.01.2007 10:29 důchodce
 
Pro nespokojeného

Mohu ti říci, že jsem již četl hodně hovadin, ale co předvádíš ty, to je něco. Kdes čerpal ty blbosti? Nejsi náhodou učedník nějakého Kalouska? Problém je v tom, že někteří dnešní mladí si neváží ničeho a vše musí mít hned. O tom, že o době před rokem 1989 nevíš nic, krom polopravd, tomu se nedivím. Od našich mocných se pravdu nedozvíš.
  06.01.2007 21:55 herec
 
No uvidíme kdo to vydrží déle, od 1.1.07 jsem přestal dělat, nic nevidím nic neslyším. Kdo je vlastně nyní ministrem vnitra ???
  06.01.2007 22:46 nespokojený
 
přasně tak!!!!!
  07.01.2007 05:58 Franta
 
Ale takových vás bylo i před 1.1.2007 dost a dost. Tak co se mění?
  06.01.2007 21:51 obcan čr
 
Vážení policisté najel jsem si na tuto stranku abych se podival a přečetl si vaše názory ... chápu vás i to že vam sníži platy měli by jste být jednotní a snažily se o to .. vyřadit z vašich řad ty co nedodržují to co mají . vidim to že vaši kolegové jednotlivci pochybily a to pada na hlavy vás všech v tv je toho dost a me to také vadí když to vidím a my jako občani si vás platíme .. na druhou stranu jsem rad že se dopadne pachatel loupeže drogy mafie , ale u našeho domu vykradli auta už několikrat ale lide si řikaji ani to hlasit nebudu kaslu na to stejne nikoho nechytí ,vímže je to špinavá práce a za přesčasy bych chtěl aby vám platily , ale nesouhlasím s tim aby jste dostavali vyslužne ted to tady psal váš kolega 22000.- vysluha , chtěl bych aby jméno policie bylo dobré a nechci poslouchat nejaké pochybení ten to a tamto něco zpusobi a odejde a dostane vyslužné ... nerad slyším v tv že policie ... aHusak ten jde pěknym příkladem to je parada a co se mu stalo tem by letel hned jako jiny občan ale přeji vam hodně zdaru a co nejvíce uspěšných zásahu ..
  06.01.2007 21:59 Marie
 
Děkuji za podporu - jsem hasič. Snížení u mne po 18 letech a maturitě dělá 3 tis. Kč. za 240 hodin měsíčně.
Ten výsluhový příspěvek 22 tis. je zřejmě to nejvyšší %, které bylo z platu přes 45 tis. čistého.
  06.01.2007 21:51 B.Dark <B.Dark@seznam.cz>
 
Ten rádoby ministr vnitra Langer je takový srábotka, že na tuto vebovou stránku nevleze, natož aby odpovídal na dotazy. Tak co od takového šmejda kdo čeká?
  06.01.2007 21:48 VS a JS
 
Tak proto ho nepozvali do Prahy k Langerovi.
  06.01.2007 21:38 chybějící motivace
 
JE TO PRAVDA, ŽE SE V CHEBU OBĚSIL KOLEGA KVŮLI FINANČNÍM PROBLÉMŮM?
  06.01.2007 23:53 xy
 
ANO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  07.01.2007 00:42 Cheb
 
ne, s tímhle zákonem to nemá nic společného!
  06.01.2007 21:21 langerlover
 
Kolik na to měli let a teď to tvoří během 10 dnů? Pan Langer, bývalý stínový ministr vystupoval ze stínu jen, když mohl utrhnout bodíky za kritiku aktuálního ministra. Když nastoupil, tak ukázal, že je naprosto k ničemu.
  06.01.2007 21:27 Kariérní paskvil
 
ANO PŘESNĚ TAK KRITIZOVAL BUBLANA TÉMĚŘ NA KAŽDÉM KROKU A TEĎ PO TAKOVÉM DEBAKLU V PODOBĚ KARIÉRNÍHO ŘÁDU A DEGRADOVÁNÍ SE ANI PŘED KAMERAMI A NATOŽ DO OČÍ POLICISTŮ NEMŮŽE PODÍVAT.