Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  07.01.2007 20:33 klik
 
jezní někde v ČR vůbec ještě 158 a PCO v čerňákách??? Vždyť se to nedá, jeden plot a polovinu toho na opasku nemam.
  07.01.2007 21:05 polda
 
Jo, v Ústí se ještě jezdí v čerňákách - a dokonce někdy i záloha...aspoň to...
  07.01.2007 21:33 velitel směny
 
V Příbrami také, záleží čistě na služebním funkcionáři, jakou ti dá náplň práce a jakou ústroj.
  07.01.2007 20:24 klik
 
Když se máme všichni vzdělávat a hrnout se nahoru jak nám tlučou do hlavy, zajímalo by mě, kdo asi tak bude jezdit 158, nebo PCO, to budou poškoláci??To je akorát tak bez zkušeností a bez znalosti taktiky atd. někde smahnou, a když vemu v potaz, že od nedávna se jezdí 158 a PCO v klasických uniformách, aby policistu pachatel asi dobře viděl(nedej bůh až budou nové fosforeskující bundy) tak se taky může stát i to nejhorší, a pak se asi něco už začne dít. Připadá mi, že u PČR není žádná prevence, ale problém se začne řešit až tehdy když bastane, a to je samozřejmě i s novým zákonem, ale mi tomu musíme předejít. A to 26.1.2007 jak již zde bylo řečeno.
  07.01.2007 20:30 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Nové bundy zatím nejsou, ale je jenom otázka času, kdy přijde model z Brna na uniformu reflexní vestu a tradá do obchůzky nebo na výjezd.
  07.01.2007 21:29 školák
 
Jo, s tim vzděláváním fakt nechápu, jak to myslí. Já jsem si dal žádost k řediteli na PA už 6 krát a pokaždý mi to zamítl!!!Tak nevim, jak se dostanu po kariérním žebříčku víš.Absolutně nechápu ten nový bezvadný kariérní řád.
  07.01.2007 20:09 klik
 
Takže 26.1.2007 v 13:00 hod na Letné, a je to ohlášené a tak?? Má to všechny náležitosti, co má taková demonstrace mít???
  07.01.2007 21:04 Pitbull
 
Kluci - to datum je předběžné a zatím se jeví jako nejlepší - ale právě na detailech, ohlášeních apod. se ještě pracuje - tak prosím ještě chvilku strpení. Vše se dozvíme včas tak, aby jsme se stačili dát dohromady. Ale jedno platí stále: Buďmě připraveni a pojďme do toho všichni společně!!!
  07.01.2007 21:13 Kuk
 
Nesloužím už sice v uniformě jako asi drtivá většina všech, co tu nechávají příspěvky, ale věřte, že na SKPV to není o moc lepší, než jinde. Policie musí fungovat jako celek a tak se já i moji kolegové 100% demonstrace zúčastníme
  07.01.2007 20:04 nespokojený
 
oprava:
demonstrace bude ve 13:00 před budovou MV na Letné.
  07.01.2007 19:56 nespokojený
 
reakce na výrok předsedy NOS:
26.1.2007 demonstrace před Úřadem vlády.
  07.01.2007 20:01 Pitbull
 
JO!JO!JO! Jednoznačná Moje odpověď zní: ANO!!!! Už jsme si, kolegové mohli zvyknout, že pomoci si musíme JEN a JEN SAMI!!!! Všichni ostatní se na nás vykašlou!!!! Takže JÁ za sebe opakuji: Já do té Prahy jedu!!!!!!!!!!!! A pevně věřím, že tam nebudu sám!!!! Dost s tím hnusem, lží a arogancí!!!!!!!
  07.01.2007 21:33 zdeny
 
Demonstrace-ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO,ANO, bohužel jinak to nepůjde. Dělají z nás akorát celou dobu šašky!!!!!!
  07.01.2007 19:54 nespokojený
 
My jsme informovali ministra vnitra o reálném stavu. Upozornili jsme ho na kritická úskalí, to znamená na skupinu policistů a policistek, kteří řekněme nejsou zcela spokojeni, mají obavu z toho, že jejich plat v roce 2006 a v roce 2007 bude rozdílný směrem dolů. Máme identifikovanou tu skupinu lidí, víme, o které lidi se jedná a v zásadě děláme kroky k tomu, aby se ta situace vyřešila pozitivně pro tyto lidi a abychom naplnili to, co se tady dlouhodobě slibuje. My jsme se zařídili naprosto přesně podle zákona, to znamená platové výměry v tuto chvíli jsou u všech policistů v rámci Policie České republiky vyšší než platové výměry v roce 2006. Samozřejmě je to závislé na době služby a na postavení, které ten člověk zastává.
cit.plk.Husák
TAKŽE OPĚT PLATOVÁ NIVELIZACE???Jaký je potom smysl nového zákona?
  07.01.2007 20:07 Pitbull
 
??????????? Nestíhám se divit???? Už i PP se nás snaží ukolébat??? Moc by mne zajímalo, co myslel tou identifikovanou skupinou - vždyť to je masa lidí - jednoduše řečeno: všichni na základních útvarech, OHS (samosebou mimo ved. odd.)!!!!!!! Nevím, nevím, tady asi někdo trošku spí...:-(
  07.01.2007 19:52 pozvání
 
Právě probíhá náborová akce NAJDI HLUPÁKA do řad policie.
  07.01.2007 19:12 Borik2
 
jBylo by dobré, nechat sepsat petici, kterou by mohli poodepsat ti, kteří nebudou z nějakého důvodu na demonstraci přijít...
  07.01.2007 19:07 Vítek <vitan@sezsnam.cz>
 
"Jsem přesvědčen o tom, že některé mýty, které provází náběh služebního zákona, byly rozptýleny. Myslím si, že na celou řadu věcí máme naprosto shodné názory." Si opravdu nevydíte do pusy. Nic se nerozptýlilo, akorát jsou policisté a hasiči vís naštvaní. Nevidíte co se děje, jak jsou všichni proti novému zákonu a proti vám pane Langre. Odstupte, nbebo něco začněte dělat. Doufám, že ve vás zůstalo trocha slušnosti.
  07.01.2007 19:29 xy
 
V něm a slušnost? Nevěř tomu. Bude dělat - mstít se...
  07.01.2007 20:07 Polda <Policeman158@sezna.cz>
 
Ivan je tak férový, že vývrtka je proti němu rovná jak hřebík
  07.01.2007 19:01 Zlíňák
 
Dobrý den přeji všem svým kolegům, kteří jsou postižení novým zákonem, tak jako já. Já jsem již začal "protestovat" a to alespoň takto, že jsem šel v pátek na neschopenku, ono jestliže není žádný finanční rozdíl mezi pravidelným chozením do práce a klidným odpočinkem v kruhu rodinném, tak proč se zbytečně otravovat v práci. Nešel jsem na neschopenku sám, šli jsme téměř všichni mladí co jsme postiženi novým zákonem. Ať si služby pokryjí ti naší téměř důchodci, kterým opravdu přídali. Vedoucí to vcelku pochopil, ale samozřejmě to neposvětil. Aspoň malá forma protestu.
  07.01.2007 19:22 také zlíňák
 
tak to ti teda pěkně děkuji a já proč tam mám tu službu místo tebe, ale věz, že ti to vrátím a s chutí
  07.01.2007 19:28 xy
 
Tak to má být, u nás šli taky 4 lidi marodit.......!
  07.01.2007 19:52 dodo
 
Dej si pozor, počítám, že se začnou rojit různí kontrolní "orgáni" . Není nad to vybrat příslušníka, který nedodržuje léčebný režim :))))