Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.02.2007 16:47 adfzh
 
Bydlíme se ženou na mateřské a malým dítětem v menším okresním městě 120 km od Prahy ve zděděném rodinném domku. Ještě nedávno jsem pracoval jako systémový analytik u místního výrobce telekomunikačního softwaru, vydělával jsem na náš region slušné peníze, žena dostávala mateřskou a docela hezky a spokojeně jsme si žili. Vydělával jsem 15 000 čistého, žena má mateřskou 3 630, za 18 630 korun se u nás dá slušně žít. Shodou různých okolností můj zaměstnavatel zkrachoval. Nepříjemné...Slušnou práci u nás neseženu a tak jsem se rozhodl hledat v Praze. Našel jsem si práci hned, jsem profík v oboru, plat je slušný - 38 tisíc. Na denní dojíždění to ovšem není, takže si musím pronajmout byt a domů jezdit jen na víkendy a jedenkrát v průběhu týdne, když je třeba ženě pomoci, a taky aby nebyla pořád s dítětem sama. Samozřejmě něco stojí stravování v Praze, máme sice stravenky a žena mi dává jídlo sebou, ale stejně se nevyhnu občas nějaké restauraci. Ale práce mě baví, mám skvělé výsledky, firma je se mnou velmi spokojená a daří se nám. Pracuji v Praze už měsíc a půl a přišla první výplata - 26 600 korun na dlaň. Z toho okamžitě vypláznu 10 000 korun za pronájem garsonky na Jižním městě. Ještě za vodu, plyn, internet (tedy výpalné Telecomu) 2000. Soukromě najedu domů a zpět 1 920km, což mně stojí jen na benzínu 4 800. Za různé další nutné pražské poplatky, které bych doma neměl, vydám asi tisícovku. Počítám, počítám...jsem blázen, abych tady makal celý týden bez rodiny za 8 800? Moje žena bere mateřskou 3 630, náš společný příjem je tedy 12 430 korun. Jak s tím vyžít? Naše životní úroveň upadá. Dávám výpověď, odjíždím domů a přihlašuji se na Úřad práce. Moje odměna činí 10 800 korun za celodenní hraní s dcerou. Protože se večer nudím, skládám známým pécéčka. Udělám tak jeden týdně, Na každém vydělám asi 2 000, tedy 8 000 měsíčně na ruku. Uvažoval jsem, že si zřídím ŽL a začnu se tím živit. Tak jsem zašel na úřad. Paní mi vysvětlila, že musím platit minimální zálohy na sociální a zdravotní pojištění, dohromady asi 3 000 za měsíc. Minimální daň mi ukousne minimálně 840 korun měsíčně. Počítám,počítám...Z mých vydělaných 8 000 mi tedy zůstane 4 160. Polovina? Pani, nechejte si ten formulář... Podnikám dál na černo, neplatím nic, zdravotní za mne platí stát a sociální pojištění nikdo. Stejně je k ničemu. Dostávám 10 800 od Úřadu práce, 8 000 za služby přátelům, manželka 3 630, takže náš celkový příjem do rodiny je 22 430. Naše životní úroveň se rapidně zvedla, letos v létě si konečně dovolíme dovolenou u moře a v zimě lyžování v Alpách.
Minulý měsíc jsme si vyřídili sociální příplatek na bydlení a na dopravu MHD, dcera má atopický ekzém a manželka ji musí vozit k lékaři. To udělá 3 000 měsíčně, vyděláváme už 25 430 čistého a koupili jsme si hezkou Fabii na leasing. A hodná paní na úřadě slíbila, že nám příplatek doplatí za rok nazpět. Potřebuji nové lyže a manželka si vyhlédla kožíšek. Těšíme se, až manželce zvednou mateřskou na 7 000, možná bychom si pořídili druhé dítě a koupili nové, lepší, zahraniční auto, ten leasing lehce z těch 35 800 čistého utáhneme. Jednou za půl roku se nechám na chvíli zaměstnat a pak hurá znovu na ÚP. No, nějak ten měsíc vždycky přežiju...to víte, už jsem si zvykl na svůj denní režim: v 10 ráno žena zajde pro rohlíčky do pekárny, po cestě mi koupí noviny (samé potěšitelné zprávy!), pak si chvíli hraji s dcerou a vyrazíme někam na výlet, podle počasí - do přírody, na koupaliště, na běžky, do akvaparku. Jen mně občas přepadá splín a pak mne trochu mrzí, že moje dvě vysoké školy, inteligence i schopnosti nejsou využity. Nemělo by to mrzet i tu paní na Úřadě? Ale brzy mě to přejde, vždyť se máme tak dobře a já jsem nevděčný! Když se vrátíme z výletu, potkám občas kluky z bývalé práce a pozvu je na pivo. Jsou furt nespokojení, což nechápu. Makají a stále jim nestačí peníze. A přitom je to tak jednoduché...
Díky státe, díky vládo!
  11.01.2007 12:20 Zbaven ideálů !!!!
 
Jak se ten smějící p. Langer vyjadřoval v době, kdy o křesle ministra pouze snil.



Václav MORAVEC, moderátor
--------------------
Jednoduchá otázka, proč by neměla policie, nebo policisté, celníci, hasiči také demonstrovat,
vždyť to je jejich ústavní právo. Proč by oni, což naznačil i předseda branně-bezpečnostního
výboru Jan Vidím v rozhovoru pro Českou televizi, že by ani neměly být odbory, nechce jim
ODS upírat ústavní právo shromažďovat se, demonstrovat?

Ivan LANGER, místopředseda ODS, stínový ministr vnitra
--------------------
To určitě ne, ale bezpečnostní sbory stejně jako armáda mají velmi zvláštní postavení, jsou to
ozbrojené složky státu a na základě toho mají některé výhody a některé nevýhody. Něco mají
navíc oproti jiným občanům a něčeho mají méně a já jsem přesvědčen doopravdy, a to není
upírání práva se odborově organizovat, já jsem doopravdy přesvědčen o tom, že by v policii
odbory být neměly a že policisté by neměli demonstrovat, neměli stávkovat. Mají oproti tomu
jiné výhody, které jiní občané nemají. To ovšem neznamená, že člověk nesdílí tu jejich
nespokojenost a já budu velmi rád, když se dostaneme k podstatě té nespokojenosti.
  12.01.2007 10:29 Jarda
 
Zde je jasně vidět, že pan ministr je opravdu jen stínový, neboť o vlastním rezortu nic neví. Ani to, že odbory má policie každé demokratické země. Tyto země, ale na rozdíl od naší mají kulturnější vlády.
  11.01.2007 11:26 rozčarovaný
 
Zdravím všechny, kterých se služební zákon týká. Měl bych jen takovou menší otázku, která se netýká zas tak moc platů. Nedávno jsem se dozvěděl, že práce ve svátek, kterou policista musí tzv. nadělat, nemluvím o tom, že už za to není příplatek :-(. Např. měsíc který bude mít dva svátky v týdnu, osoba v civilním sektoru odpracuje dejme tomu 150 hod., ale policista nebo hasič atd. musí odpracovat 165 hod. neboť se mu započítavají všechny dny v týdnu. Víte něco o tom blíže jestli je to pravda?? Díky
  11.01.2007 11:57 MOP P-III
 
Příplatky za státní svátky, noční a víkendy byly s účinností nového zákona zrušeny.
  11.01.2007 12:09 jirka
 
Je to pravda
  11.01.2007 12:11 rozčarovaný
 
pro MOP .. jo o příplatky mi nejde, jde mi hlavně o odpracované hodiny .......... jestli se mi v měsíci se svátky budu mít pracovních hodin více než člověk v civilu? Protože toto mi už pak připadá za málo peněz hodně muziky a to nemluvím o dalším oprávnění, které přibylo policistům :-(
  11.01.2007 12:13 rozčarovaný
 
pro Jirka, díky a tak tím mi opravdu tu práci znechutíli a to mě i bavila, když už byl vidět i výsledek
  11.01.2007 11:04 Petr
 
By mě zajímalo, jak by viděl současnou situaci u složek záchranného integrovaného systému Ivan Langer, kdyby byl stále v opozici.... :-). Toho jediného policejního prezidenta, který se nás obyčejných policistů zastal (p. Koláře), vyštval za pomoci médií a jeho líbivých řečí pro veřejnost.
  11.01.2007 16:49 Vlastimil K.
 
Proboha vždyť policejní prezident je dlouholetý dopravní policista, copak nevidí, že 3PT je doslova neadekvátní v této složce, kde je nějaké zhodnocené riziko a podpora bodovému systému.
  11.01.2007 17:47 ?M
 
Právě proto, má strach, aby ho tam nové koště MV zase neposlal.
  12.01.2007 13:14 osvícený
 
je to vidět jezdí v obci jako blesk
  11.01.2007 10:33 MILANZONA
 
Prosím všechny policisty, kteří bojují za svá práva, aby na takové názory jako uveřejňuje např. mjr. Koubek nereagovali. Jednak nevěřím, že je opravdu policista, ale PROVOKATÉR z civilních řad, a i kdyby to byl policista pak k němu chovám tak obrovské pohrdání, že opravdu nestojí za reakci.
VYKAŠLETE SE NA TYHLE PŘÍSPĚVKY. JE PROSTĚ VIDĚT, ŽE TĚM NA VRCHU ZAČÍNÁ BÝT HORKO A JEJICH SNAHA ZASTRAŠIT NÁS, ROZHÁDAT, ZNEJISTIT SE BUDE DEN ODE DNE STUPŇOVAT.
  11.01.2007 10:36 Nyní je vše možné
 
Naprostý souhlas
  11.01.2007 11:23 a máš to
 
Tomu se nedivím, že na správě jsou spokojeni, lehkoživky. To bylo strachu, když jim hrozilo zrušení. V Č.B. na spávě opravdu nějaký Koubek je. Dříve za totáče byl na OOP ČB.
  11.01.2007 10:09 Nyní je vše možné
 
Na www.policista.cz už vyhrožují! Níže je překopírovaný text. Znáte někdo toho funkcionáře, slouží tam opravdu, nebo je to jen provokace? Nedivil bych se!
---------------------------------------------------------------- ---------
(mjr. Mgr. Koubek, SJČK, 11. 01. 2007 07:42)
Jestli pracujete, tak jak pořádáte demonstraci, tak jsou Vaše platy už teď přemrštěné. 26. ledna budete naveleni do služeb, DBA, pátracích akcí... Nenajde se mezi Vámi nikdo, kdo by šel s "vlastní kůží na trh" a přitom to samé vyčítáte svým nadřízeným. Byli by z Vás stejní velitelé jako jsou ti současní, jde Vám jen o to dostat se sami k lepšímu korýtku. U nás na správě jsme všichni spokojení a trochu Vám přitvrdíme, abyste neměli čas na hlouposti.
  11.01.2007 11:59 pplk.
 
Koubku Koubku, ty jsi ale hlupák!!!
  11.01.2007 12:03 --
 
nějakej Fr. Koubek na SJČK pracuje, takže je to pravda
  11.01.2007 12:05 ,
 
Koubku, tvé názory budou jistě zajímat novináře.
  11.01.2007 12:10 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Magistře Koubku. Bodejť bys nebyl spokojený, věřím i tomu, že na správě JčK jsou všichni spokojeni. Vždyť právě o tom to je, že vy jste všichni náramně spokojeni ale většina spokojena není. Zajímalo by mě, jestli sis taky zkusil šlápnout chodník a nebo jestli patříš ještě k nomenklatuře bývalého režimu. Máš ještě skovanou červenou knížku? Nedivil bych se.
  11.01.2007 12:17 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Náš vedoucí celkem překvapil. Slíbil, že umožní všem cestu na demonstraci, pouze chce mít zajištěnou dvoučlennou hlídku na nápad. Prostě chápe, že když bude mít jakž takž spokojený mančaft, bude lepší atmosféra a i lepší výkony.
  11.01.2007 12:43 Kolega
 
Dennis cleanis,
s Tvým šéfem na post Policejního prezidenta! Minimálně!!! Pokud se umí postavit za své podřízené, je to člověk na svém místě a zaslouží podporu a řádný výkon služby ze strany podřízených!
  11.01.2007 13:05 střední vrstva
 
Dle mého názoru to je spíš provokretén, tedy provokatér. Nevěřím, že by 'i špatný policista'něco takového mohl napsat. A o tom mě přesvědčila již první věta. Radím ignorovat, ignorovat, ignorovat
  11.01.2007 10:00 xyz
 
Tak jsem si přečetl příspěvky za několik hodin zpět a dozvěděl jsem se zajímavé věci. Může mi někdo vysvětlit, proč v roce 2005 chtěli policisté demonstrovat proti odložení platnosti nového zákona, když převážná většina věci, které vám dnes vadí, v něm už byla? Dále bych chtěl odkázat na příspěvek - přepis rozhovoru Moravce s Bublanem a Langerem, kde Bublan uvádí, že zákon byl odložen proto, že se nemohli dohodnout právě na nyní sporných tabulkách a hlavně, kdo jaké stanovisko zastával. Že to byla právě ODS, která prosazovala posílení platů především pro manažery a že již tehdy Bublan odpovídal, že by toto znamenalo nutně propad platů řadových policistů. Toto všechno si dejte do souvislosti za koho tabulky nakonec vznikly a jak vypadají a po kom chcete, aby je měnil !!!
  11.01.2007 13:17 střední vrstava
 
Dej pastevci pořádnou hůl, psů kolik jen potřebuje a uvidíš, že to stádo uhlídá.
  12.01.2007 20:43 re
 
uvědomte si jak vypadel původní zákon než byl změnami upraven. samozřejmě v neprospěch policistů. Nebyla zde ani zmínka o odečítání nemocenské od výsluhy, poloviční valorizace příspěvků a další. Původní zákon nebyl pro policisty tak devastující a nevýhodný. To co je dnes bylo až po několika "úpravách"
  13.01.2007 15:32 khj
 
pro xyz

ty jsi ale modrej pták. Sám se zamysli a pak mudruj. Hrajou si s náma všichni !!
  11.01.2007 08:30 cha
 
Ivan LANGER, místopředseda ODS, stínový ministr vnitra
--------------------
Já na rozdíl od pana ministra považuji počty odcházejících policistů za alarmující. Obávám se,
že do konce roku to číslo se hodně přiblíží ke třem tisícům a nastane to, před čím jsem
varoval, že ti, kteří by měli odejít, tak zůstanou ve svých funkcích, a ti, kteří by měli zůstat,
tak bohužel odejdou a podle mě to je zase jen další z článků toho dlouhého řetězu
nekoncepčnosti ministerstva vnitra ještě z dob, kdy tam nebyl pan ministr. Přece v roce 2003
byly nadstavy, v roce 2004 se řeklo sto procent, v roce 2005 se bude snižovat. Najednou
policisté odcházejí a nemá kdo je nahradit a všechno souvisí se vším. Toto vede k nejistotě,
toto vede k nižší výkonnosti policie, toto vede k prohlubování důvěry a ve svém důsledku na
to doplácíme my všichni, protože klesá schopnost policie nás poctivé lidi chránit proti
darebákům.
  11.01.2007 09:31 Kolega
 
Souhlasím s upozorněním na dřívější výroky Ivana Langera, ale bylo by vhodné vždy uvést, kdy a kde ten který výrok pronesl. Určitě uznáš, že když novináři vytrhnou nějakou větu z kontextu, zní to celé úplně jinak. Je vhodné přidat poznámku s datem výroku a případně odkaz na celý článek. Pak si může každý udělat obrázek, jak mluvil Ivan Langer jako "stínový" ministr, a co se změnilo, nebo nezměnilo v současné době.
  11.01.2007 07:23 triomen
 
Nejsem sice policista, ale mám známé u jihočeské, pražské zásahovky a tam mají průměr 36000,- hrubého. To zas není tak špatný. Ale přeji Vám lepší navýšení.
  11.01.2007 09:34 Kolega
 
Pokud jsou to lidé na velitelských postech, tak je to pravda! Řadový policista, byť ze zásahovky, takový plat nemá, a to nasazuje krk při zásahu víc, než jen šéf, který má spíše zodpovědnost v kanceláři.
  11.01.2007 12:04 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
No to je ale blábol, chtěl bych znát ty tvoje známé.
  12.01.2007 17:19 Triomen
 
Blábol to asi nebude, protože jsou v 5 PT a vzhledem k tomu, že jsou specialisti všichni, tak májí nejvyšší stupeň v té třídě. Což je okolo 30000, pak 5000 ZP a plus osobní...takže to blábol zase tak není.
  11.01.2007 01:31 Petr
 
Je to sice dlouhé, ale stojí to za zamyšlení, jak uvažoval Ivan Langer, tehdy jako "stínový" ministr vnitra na podzim roku 2005. Přepis pořadu Otázky Václava Moravce: http://www.ceskatelevize.cz/program/porady/1126672097/text/20541 1030500014_1.txt
  11.01.2007 00:55 ...
 
Poslední zprávy:
- Vysocí nadřízení začali zjišťovat konkrétní počty policistů, kteří utrpěli mzdový propad, což je nepominutelný výchozí krok při úvaze o dorovnání.
- Chystají se personální pohovory se všemi policisty s příplatkem za vedení a rokem narození před r.1948.