Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  06.08.2009 20:01 prostý občan <ladislav.marek@volny.cz>
 
Podle Langera porušuje Houbovo odvolání služební zákon
5. 8. 2009 15:21, autor: ČT24

Praha - Místopředseda ODS a bývalý ministr vnitra Ivan Langer má za to, že policejní prezident Oldřich Martinů porušil služební zákon, když nechal nahradit svého náměstka Jiřího Houbu. Novinářům řekl, že jde o další politicky motivované rozhodnutí ministerstva vnitra pod vedením Martina Peciny. Podle Langra Pecina i jeho náměstek Jiří Komorous vyvíjeli od počátku svého působení v úřadu enormní nátlak na Houbovo odvolání.

Zpět na článek

Diskuse
V diskusi je 93 příspěvků

Zobrazit: ohodnocení 5 a více ohodnocení 0 a více ohodnocení -5 a více všechny



8
Jeseter, 6. 8. 2009 00:36 .Langer je gauner
Tak to je hustý, ten LANGER je opravdu GAUNER.Policii dovedl ke kolapsu a ještě si bude otvírat "pusu".Ten člověk by měl jít sedět, za to co provedl.
5
honza, 6. 8. 2009 11:53 .RE: Langer je gauner
Máte pravdu, snaží.kryje Topolánka, Dalíka , Hřebíčka a ostatní členy.Jen vyjímečně člen ODS není gauner. Ale hlavně kryje sebe, aby nepraskly jeho podvody.Je příšerný gauner. .. 10
Jan, 6. 8. 2009 00:22 .Íčkovi zřejmě otrnulo
nedivím se, že má íčko obavy, protože policajti snad konečně začnou šetřit jeho aktivity a on skončí ne na vnitru jak touží, ale na Borech kam patří.
1
ach, 6. 8. 2009 14:22 .RE: Íčkovi zřejmě otrnulo
Také bych si to přál, ale myslíš, že bude potrestanej, já tomu moc nevěřím. Jeho hoši ho budou bránit, protože by na ně práskal. .. 9
Karel, 5. 8. 2009 23:21 .nevěrohodný bývalý ministr vnitra
Co si myslí pan Železný v komentářích, že nikoho ze zátupců ČSSD nenechá domluvit, pořád mu skáče do řeči a myslí si jako pan Langer, že má patent na rozum. Pan Langer dokáže pouze obhajovat problémy ve kterých se nachází pan Topolánek a pořád před lidmi mlží svojí za nic nestojící činnost na ministerstvu vnitra.To co u policie zavedl a tloukl se při tom do prsou tak nemají v souzčasné době ani vyspělé demokratické země. Stači se přesvědčit když oznámíte trestnou činnost , která byla na vás spáchána v těchto zemích. Proto co jsem viděl dne 5.8.2009 na událostech komentářích tak pokud lidé neprokouknou lži pana Langera tak opět ODS vyhrají volby.
6
Svatopluk Beran, 6. 8. 2009 01:18 .RE: nevěrohodný bývalý ministr vnitra
Řekl bych že tohle pan Železný nezvládl. Proč se přešlo ke Komorousovi, když řeč byla o Houbovi. Pan Bublan jasně řekl že umístění pana Houby na pozici mohl pouze policejní president a to byl pana Martinů. Jak je tedy možné, že ho do pozice prosadil Ivan Langer jakožto ministr. Proč se pan Železný nezeptal pana Langera jakto že ho do dané pozice dosadil on a to ještě bez výběru, když je to pouze provomoc policejního presidenta? Pan Langer je veliký vřed na naší demokracii. Viz. například americká víza a tajný dokument o zavedení protiteroristického střediska u nás za pomoci USA a tím i CIA. Po letech snažení se USA pod podmínkou zrušení vízové povinnosti pro Čechy podařilo přimět českou vládu k vytvoření speciálního protiteroristického centra. Má se nacházet v budově, kde sídlí Útvar pro odhalování organizovaného zločinu a běžný daňový poplatník se o tom, jak je nakládáno s jeho penězi v této oblasti nic nedoví. Praha (INT) Utajena bude i konkrétní podoba, způsob a výsledky práce centra - nedovíme se tedy vůbec nic. Zůstává pouze možnost spekulovat a jelikož podmínky vyplývají z česko-amerických smluv, je nanejvýš pravděpodobné, že vzor činnosti této služby bude v USA. Analytické pracoviště tohoto centra začne pracovat v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku. Mluvčí ÚOOZ Pavel Hanták uvedl, že hlavní náplní tohoto pracoviště bude „sběr, vyhodnocování, analýza a zpracování informací o teroristech a osobách důvodně podezřelých z napojení na teroristické organizace. Toto pracoviště bude zároveň za policii vyhodnocovat hrozby plynoucí z terorismu vůči zájmům České republiky." Mluvčí ministerstva vnitra Hana Malá ujišťuje, že s informováním o vznikajícím centru se nepočítá ani do budoucna a že „jediné, co lze obecně o mechanismu spolupráce zveřejnit, je skutečnost, že plně podléhá vnitrostátnímu právu České republiky včetně povinností policie a práv našich občanů zaručených zákonem." O mezinárodním právu zmínka nepadla a vzhledem k Akčnímu (protiteroristickému) plánu, se kterým vláda přišla, se nejeví, že by pravomoci bezpečnostních složek byly omezeny svobodami občanů. A jaká je praxe ve světě? Americká praxe Pokud by se české služby skutečně inspirovaly v USA - a i bez znalostí podmínek je evidentní, že spolupráce je nevyhnutelná - můžeme předpokládat důsledky. Americké bezpečnostní složky mohou například bez rozhodnutí soudu zadržovat kohokoli pro podezření z terorismu ve své věznici Guantánamo, odposlouchávat telefony a číst elektronickou korespondenci. Bez souhlasu cílových států mohou na jejich území podnikat tajné - i vojenské - operace. V Evropských státech si pak už dříve vymohli zavedení tzv.černých listin. Do těch jsou uváděny osoby, podezřelé z terorismu či jeho podpory, kterým jsou podle závažnosti domnělého zločinu blokována konta, zamezen přístup k lékaři atd. Samotné osoby o zařazení do listiny nemusí vědět a de facto není možnost se bránit ani - v případě prokázání neviny - zajistit vyškrtnutí. Britská praxe Nejsilnější omezení v souvislosti s terorismem má v Evropě Velká Británie. Policista zde může po libovolném člověku na ulici požadovat odpovědi na cíl a účel cesty, činnost před cestou. Zároveň může každému prohledat věci, stejně jako jakékoli auto i bez přítomnosti majitele. Ve vazbě může podezřelému bez souhlasu vzít otisky prstů, bot a vzorek slin (poté zanesený do genetické databáze). Podezřelá osoba může být držena ve vazbě (se souhlasem soudce) bez důkazů až 28 dní a i při zproštění obvinění jsou všechny údaje a vzorky uchovány. Ministerstvo vnitra pak na svých stránkách uvádí statistiky zatčení na základě podezření z terorismu v období 11. září 2001 až 31. březen 2007. Z těch vyplývá, že z terorismu a těžkých zločinů bylo obviněno 27 procent zadržených. 54 procent podezřelých nebylo obviněno z žádného zločinu a zbytek překročil zákon v méně závažných věcech. 73 procent osob tedy nebylo z terorismu či těžkých zločinů vůbec obviněno a z toho vyplývá že minimálně v 73 procentech případů jsou tyto pravomoci zneužity. Česká vize v EU Pro období českého předsednictví EU již experti vytvořili program bezpečnostních iniciativ. Hlavními body je blokování internetových stránek a mobilních sítí ve zvláštních případech. Dalším závažným bodem bude migrace. Česká cizinecká policie platí v Evropě i západních zemích mezi nejhorší a nejzkorumpovanější, je tedy s očekáváním, jak se jí podaří moderovat diskusi o padělaných dokladech. V plánu je také téma zavádění biometrických údajů - už i k povolení k pobytu - to je velmi kritizováno organizacemi, chránícími lidská práva a soukromí nejen v Evropě. Ať už se jedná o současnou vládu či opozici, zdá se, že jsou strany připraveny „z bezpečnostních důvodů" dohled pouze utužovat. Není však sjednocování světa proti islámskému terorismu po 11. září pouze obdobou sjednocování Německa proti terorismu „žido-komunistickému", „odhalenému" po vypálení Reichstagu roku 1933?
10
  11.01.2007 17:04 Dejv
 
Na co nám je PP. Je jich tam jak máku a dělají velké kulové s přehazovačkou. Denně určitě vypijí 10 káviček a pak jdou a vydají pod návalem kofeinu nějaké nařízení, které těm na ulici komplikuje jejich práci.
  11.01.2007 17:02 Dejv
 
Nastala 0 tolerance. Nevěřím našemu ministrovi, PP atd., že něco změní. Oni mají peněz dost a ostatní jsou jim u *****
  11.01.2007 16:45 velký třesk
 
ZAČÍNÁ SE HODNĚ MLŽIT, LHÁT A UKLIDŃOVAT. MAJÍ EVIDENTNÍ OBAVY ZE STÁVKY, Z ODCHODŮ A NÁSLEDNÝCH ODVOLÁNÍ. NEVĚŘÍM, ŽEČ BY DO 3 MĚSÍCŮ PŘEHODNOTILI 3 A 4 PT A UDĚLALI NĚCO POZITIVNÍHO PRO LIDI VENKU. INU MANAGEMENT DOSTAL CUKR A POLICISTÉ DOLE BIČ.
  11.01.2007 15:14 Zbaven ideálů !!!!
 
To si musíte přečíst!!!! Asi budeme muset vsichni, dle mého názoru začít s doučováním z matematiky, protože si neumíme spočítat svůj plat. Langer tam mluvil a ostatní jen.......... Ale, však už všichni víte.




Policejní prezidium ČR
Kancelář policejního prezidenta
Preventivně informační skupina
Praha 11. ledna 2007



Pracovní služební setkání ředitelů Policie ČR
V prostorách Policejní akademie ČR se včera konalo pracovní služební setkání policejního prezidenta s řediteli všech správ krajů, okresních, městských, obvodních a oblastních ředitelství Policie ČR, přítomni byli i ředitelé útvarů s působností na celém území ČR. Celodenního jednání se zúčastnili také ministr vnitra, jeho první náměstek a předseda Nezávislého odborového svazu Policie ČR. Důvodem setkání byla účinnost nového zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů a vše, co souvisí s prvními dny jeho aplikace.

Policejní prezident i ministr vnitra si chtěli přímým způsobem ověřit, jak ředitelé zajistili informovanost svých podřízených o podmínkách nového zákona, zejména o změně jejich služebního zařazení a souvisejících platových náležitostí, zjistit, s jakými obtížemi se při aplikaci zákona na svých útvarech setkali a jaké reakce policistů jednotlivé změny provázely. Zároveň policejní prezident, ministr vnitra a předseda NOS informovali všechny přítomné ředitele o aktuálním stavu svých vzájemných jednání o důsledcích zákona, které jsou policisty vnímány jako problémové.

Celodenní výměna informací potvrdila, že ve všech útvarech Policie ČR se policistům oproti roku 2006 zvyšuje platovým výměrem garantovaný služební příjem, pouze v několika specifických případech, které jsou řešeny individuálně, došlo k jeho snížení. Ředitelé se shodli i na tom, že pokles celkového ročního příjmu ve srovnání roku 2007 a předešlého při zachování nastavených rozpočtových mzdových objemů hrozí pouze u příslušníků, kteří v minulém roce odvedli podstatně více práce pokryté odměnami za přesčasy a práci o sobotách, nedělích, svátcích a v noci, než odpovídá průměrnému stavu. Jde však zatím skutečně o předpoklad, protože počet případných přesčasových hodin bude opět závislý na počtu a rozsahu konkrétních bezpečnostních opatření k událostem v průběhu roku a na aktuální situaci v naplnění početních stavů policejních útvarů.

Policejní prezident i ministr vnitra ujistili ředitele, že hledají způsob, jak rizikové skupině policistů systémově zajistit navýšení služebního příjmu. Z informací ředitelů útvarů vyplynulo, že z celkového počtu přibližně 46 tisíc policistů opustí do dvou měsíců bezpečnostní sbor 210 policistů, což nijak nepřekračuje obvyklou míru fluktuace. Na 500 příslušníků se dosud odvolalo proti rozhodnutí o zařazení na služební místo zejména z důvodu nesouhlasu s platovými náležitostmi. Všem těmto případům je věnována náležitá pozornost a kompetentní služební funkcionáři se jimi standardně osobně zabývají.

Vedení Policie ČR posoudí všechny řediteli zmíněné podněty, projedná s odbory a rozhodne o způsobu jejich řešení. Daleko užší spolupráce se zástupci odborů je vedením očekávána také na regionální úrovni.




kpt. David Kubalák
tiskový mluvčí
  11.01.2007 15:20 Kolega
 
Zde je možno si poslechnout i zvukové záznamy v mp3 (na stejné stránce, jako výše uvedený článek)


http://www.mvcr.cz/zpravy/2007/pp0111.html
  11.01.2007 15:48 Vykuk
 
Jestliže jsem pracoval v loňském roce o několik hodin více, dostal jsem za to poctivě zaplaceno. Je zajímavé, že se tento stát nestyděl, vzít si z mých takto vydělaných peněz poctivou daň. Teď nám ten stejný stát (zastoupen ministrem Langrem) tvrdí, že tyto poctivě vydělané peníze nesmíme do letošního platového průměru počítat. Nechápu a nikdy ani nepochopím, protože pro výpočet různých sociálních dávek se právě počítá kompletní výdělek za období, viz. rok 2006, potom přijde na řadu rok 2007 a tak dál a dál.
  11.01.2007 15:59 MILANZONA
 
Tak to je síla. Začíná mi být opravdu zle. Vypadá to, že mé příspěvky budou za chvíli samá sprostá nadávka. Ta Praha je fakt nutná a nevyhnutelná.
  11.01.2007 16:17 Zbaven ideálů !!!!
 
Poslechl jsem si řeč policejního prezidenta (www.mvcr.cz) a mohu 100% říct, že o problému, týkajícího se propadu našich platů jen lže a mlží. Na jednání si pozval ty pravé, ty kterým bylo vlivem nového zákona dosti přidáno a ty mu podávají o naší žebrotě objektivní zprávy.


Sytý hladovému nevěří.
  11.01.2007 16:28 To je jedno
 
Dělají si z nás všech srandu!!!
  11.01.2007 16:41 nulová varianta
 
Už to dnes bylo tlumočeno lidem, ale jaké jsou záruky nikdo neřekl. Jsou si vědomi nedostatků, zvláště u 3 a 4 PT, ale jinak spíš lidé z managementu pouze mlží a snaží se situaci uklidnit a zastavit odvolávání, stávku, odchody a další následné věci po přijetí tohoto velkého nedopracovaného projektu zvaný služební zákon.
  12.01.2007 04:19 Jarda
 
Objevila se tady výčitka směřující k poctivě vydělaným penězům za přesčasy, které byly proplaceny v roce 2006. Já osobně bych s tím moc na světlo nevycházel, protože i předchozí právní úprava znala sumu 150 hod. přesčasů bez náležité odměny. Když tot budete, vážení, zdůrazňovat, tak se vám na útvaru zcela jistě dříve či později objeví kontrola, který bude zjišťovat, zda v roce 2006 (a možná i v letech dřívějších) nebylo špatně vykazováno. Případná náhrada škody či vrácení bezdůvodného obohacení je pak řešena buď stávajícím zákonem nebo obecně závaznými právními předpisy.
  11.01.2007 14:06 --
 
http://demonstrace.blog.cz/
zde hlasujte zda chcete, či nechcete demonstraci
  11.01.2007 15:49 xxx
 
Všem drahým kolegům,, jak vidím je tu mnoho policistů nespokojených s dosavadní situací, jak horentně a s ochotou probírají naši situci vedoucí, jak ředitelé, prezídium tak i pan ministr. je mi uplně na bliti, jak si čtu některé názory a odpovědi, které nám píšou. Proč by jsme nemohli demonstrovat, proč by jsme se nemohli bouřit, když celý náš služební zákon je uplny paskvil. Těch nahoře se to netýká, těm bylo jen přidáno, ale co my, kteří jsme na ulici každý den , my nasazujeme svou kůži, my jsme prvni na ráně, a to že nám vzali peníze to už je opravdu vidět jak jim na nás záleží, vždyť jsme pro smích celému národu a nejen to. Doufám, že na demonstrci příjde co nejvíce policistu. Celý parlament tak i pan ministr vnitra by se měl stydět, že schválili nebo nechali projít takový paskvil, jako je služební zákon!!!
  11.01.2007 13:57 Martin <martinbla@seznam.cz>
 
Nevím, jestli se zde najde nějaký bývalý četník jako já. Sám jsem odsloužil 12 let a odešel v roce 2002 s příspěvkem za službu. I na nás dopadl nový služební zákon v té podobě, že nám vykrátili valorizaci příspěvku na polovinu oproti ostatním a místo příspěvku za službu jej nazvali nově výsluhový příspěvek. Jelikož se s tímto postupem neztotožnuji,nezbývá, než se proti tomu odvolat a bojovat proti celému zákonu.
  11.01.2007 14:02 ---
 
včera jsem si odvolání poslal. A to valorizace je jen jedna "výhoda". Počkej, až půjdeš na nemocenskou. Nezapoměň ji do 8 dnů nahlási MV, aby ti mohli jeji výši odečíst od výsluhy.
  11.01.2007 16:46 mokrej hasič <dck3@seznam.cz>
 
Pro Martina. Mám ten samej problém a chci se taky odvolat. Poradíte mi,co tam mám napsat? Díky!
  11.01.2007 13:11 ---
 
Tak bych s těmi 150 hodinami moc neoperoval, aby je fakt nezrušili a nedali do zákona větu typu, že případná přesčasová práce je zahrnuta v základním tarifu. Pak by jste byli úplně v pr...li. Nevím jak dnes a byla doba, kdy to tak měla i v civilu celá řada lidí, která měla stanoven fixní plat.
  11.01.2007 13:15 ---
 
Máte 10% navýšení místo příplatků za so,ne, svátky a noční, aby jste nedostali třeba 15% navýšení s tím, že jsou v tom případné přesčasy. To by jste se pak mohli na oddělení nastěhovat
  11.01.2007 13:35 .
 
a proč nenechat proplácení příplatků stejně, jak to je v soukromém sektoru? Copak tam to ten skvělý zákoník práce taky zrušil? NE! Jestli někdo slouží svátky, soboty, neděle, noční, tak tím trpí hlavně jeho zdraví a rodina, která je víkendy a svátky bez otce. Když si odsloužíš noční službu, tak ti trvá kolem 10 dnů, než se dostaneš do normálního stavu a jestli máš noční pravidelně každý týden, budeš rád, že se dožiješ 55let a důchod už ti je stejně k ničemu......
  11.01.2007 13:56 ---
 
No a tak je to taky spočítáno, před časem se odcházelo do důchodu v 55 létech a uváděla se statistika, že policisté se v průměru dožívají 56 let. Průměrně si tedy policisté užívali důchodu 1 rok. Dnes se průměrný věk prodlužuje, ale kolik si myslíš, že se z dnešních mladých policistů dožije 62 let, nebo 65 let / jak se má posunout hranice věku odchodu do důchodu/.
Nevím, proč mluvíš o 55 létech? Nepletu-li se, tak důchodové kategorie byly zrušeny v roce 1992 a kdo v té době neměl odpracováno v I. důchodové kategorii /policie, horníci, vojáci a další/ 20 let, tak odchází do důchodu stejně jako kdokoliv jiný. To bys musel mít odlouženo už nejméně 35 let, a pak nevím, co tam ještě děláš.
  11.01.2007 14:02 .
 
Tím jsem chtěl říct, že ty příplatky, které byly dle starého zákona, jsou právě za to, že ti výrazným způsobem zhoršují zdraví a jsou jakousi kompenzací za čas, který nemůžeš trávit s rodinou. Nic víc.
  11.01.2007 12:54 XXX
 
Tak mi dneska ráno ve 2 h zazvonil doma telefon s tím, že by mě potřebovali v práci. Dříve by mi to nedělalo vůbec žádný problém, vzal bych svoje vozidlo a jel 20 km do práce, protože bych věděl, že za to dostanu zaplaceno, i kdyby jenom příplatek za noční. Ale proč bych jezdil do práce ze svého volna, když vím, že za to vůbec nic nemám, no to bych byl blázen. Zadarmo ani kuře nehrabe. Oni nám sníží platy a ještě k tomu máme dělat 150 h zadarmo. Ať mi ukáží, kdo v dnešní době dělá zadarmo. Koukám lepší je být poslancem, protože ten zrovna nic nedělá, neprojednávají se žádné zákony a mají za to moc dobře zaplaceno za to nic nedělání a policie by měla dělat zadarmo 150 h? Místo 12 platů za rok tak jen 11 platů? Příště to bude 10 platů a potom zadarmo.
  11.01.2007 13:14 Nyní je vše možné
 
Dřív to bylo jiné, věděli jsme, že to bude zaplaceno v přesčasech. Dnes se nesmí nikdo divit, že když zavolají, že nikdo nepřijede. Máš pravdu, že zadarmo ani kuře nehrabe. Když už chtějí, abych pracoval navíc, musí vytvořit podmínky. Ty máš jen 20km do práce, ale co ti, kteří mají 100, 200, 300, nebo i více kilometrů? To máme ze svého platit cestu, abych mohl pracovat pro stát? Pošlete mi služební vůz, vrtulník, nebo třeba ponorku a já pojedu. Nebo ať proplatí cestovní náhrady. Poslanci mají paušálně 36000 až 49000 Kč cestovních náhrad měsíčně a nemusí prokazovat čerpání. Proč nemáme alespoň proplaceny prokazatelné náklady na cestu do služby?
  11.01.2007 12:23 Žába
 
INFO:

Není pravda, jak bylo řečeno a dementováno ze strany ministra, že se neuvažuje o dalším snížení počtu odchodných platů a příspěvku za službu na 35%. Na půdě parlamentu se o snížení a dokonce i postupném zrušení těchto náležitostí baví zainteresovaní poslanci z celého spektra politických stran zastoupených ve sněmovně. Když se nyní nebudeme dostatečně hlásit k našim legitimním nárokům, které jsou běžné ve státech evropské unie, tak propásneme časově omezenou možnost něco změnit. Jakmile se vše zaběhne, je po pozitivních změnách veta. Nezapomínejte kolegové, že se nastavují pravidla pro výkon i platové podmínky policisty na několik desítek let dopředu. Naši šéfové to mají "za pár" a s pěkným příspěvkem, co bude potom je většině jedno. -pro internetové stránky Langer.cz reportér "Žába na prameni"
  11.01.2007 12:23 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Včera byla prý nějaká porada týkající se propadu platů na úrovni tuším krajských ředitelů, nevíte o tom někdo něco?
  11.01.2007 14:01 abexx
 
http://www.mvcr.cz/zpravy/2007/pp0111.html
  12.01.2007 20:50 poldinka
 
Něco takového proběhlo, ale nikdo o tom nechce moc mluvit, jen jsem zaslechla, že se budou policistům přepočítávat platy roku 2006 a zjišťovat, kdo si skutečně pohorší, aby měli představu. Více o tom také nevím.