Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  12.07.2009 09:01 ma4be
 
Pánové, já jen..vzpomeňte si u voleb na to, co a jak tu kdo prováděl...ODS posiluje i se ztopořeným Topolánkem, Íčko provařilo rekreační zařízení, zamotané v kauze Krakatice, spolupráce s Mrázkem, pozemky pod golfovým hřištěm Véska, pozemky kolem obce Vsisko, dům v centru Olomouce...apod.Aquapark v Olomouci za cca 1 000 000 000,- Kč z veřejných peněz, půjčka města Olomouce 1 500 000 000,- v době výrazně snížených daňových příjmů v období krize, splátky odsunuty za 7 let na 25 let, čili odpovědnost za splácení ponese úplně někdo jiný než ten, kdo tam teď sedí, dále prodej Edelmanova paláce p. Barnetovi za 1/3 cenu jeho hodnoty a hodnoty pozemků atd.,atd.- to je naše ODS na všech úrovních. O ČSSD snad nemá cenu ani psát. PO VOLBÁCH DO PS je již dávno narísovaná tzv. Velká koalice ODSČSSD, ať už skrytá nebo otevřeně proklamovaná. BOBOŠÍKOVÁ je už dávno domluvena s Topolánkem i Paroubkem na zisku postu ředitele České televize, takže Suverenita nebude kandidovat, aby nebrala nějaká procenta hlasů ani ODS ani ČSSD. Pokud se podíváte na stranu TOP09, pak je to teprve úsměvná situace. TOP09 disponuje částkou cca 100 000 000,-Kč, i když funguje teprve asi 2 měsíce. Odkud pak ty peníze jsou? Kníže dal ze svého 5 000 000,-, takže to je zanedbatelná částka. Ostatní: 35 000 000,- fi. OMNIPOL, což je vývozce zbraní, 30 000 000,- Karl. becherovka (zprivatizováno tajně přes nastrčené lidi knížetem a Kalouskem) a zbytek pár dalších firem. Co asi bude OMNIPOL od této strany v případě úspěchu ve volbách za své peníze chtít? Jinak ještě pro informaci, vznik TOP09 není nahodilou záležitostí, Kalousek na tom pracoval od dob svého působení na Ministerstvu obrany, možná právě tady je původ plodné spolupráce s OMNIPOLEM (kauzy padáků, pistolí apod.)
  12.07.2009 17:22 ??
 
... a kde máš jistotu, že "svobodní" pokud se dostanou "ke korytu" nebudou to samé,...takže, je mi líto, ale ani tady nemáš jistotu,.....
  13.07.2009 05:49 jarda
 
A to jako mám blejt krev? Tvoji svobodní mě nezajímají, určitě to bude stejná tlupa lumpů. Ale nemá šanci se dostat do PS, takže jim jde jen o prachy za hlasy, které budou setjně propadlé. Houby!
  13.07.2009 12:59 XXX
 
Jsi opravdu tak najivní a hloupý, nebo jsi za agitaci pro "Nezávislé" dostal nějaký ten penízek. Pamatuj si v naší zemi není nikdo úplně nezávislý, protože každý máme nějakého kamaráda a ten kamarád má taky kamaráda a tak to jde až se to zase dostane k tobě. No a teď mi vysvětli jak je to s tou nezávislostí když každý ví o každém skoro všechno.
PS.
Diskuze tímto směrem na tyto stránky nepatří a mysli si co chceš. Pan poslanec Langer sice již není ministrem vnitra, ale vždy se tady řešili problémy týkající se policie.
Přeji pěkný den.
  13.07.2009 15:11 ma4be
 
Pánové,jistotu sice nemám, ale pokud to nezkusím, tak nevím...Pokud jsem zde zmínil kauze Krakatice, tak si myslím, že se o policii jedná...a to dost!
  13.07.2009 18:49 CDStrojvedouci
 
Tak poslouchej XXX,jestli tě ve škole nenaučily číst,tak toto je rubrika,do kterou Ivan Langer nezasahuje
  13.07.2009 22:00 XXX
 
CDStrojvedoucí
Vážený pane, myslím si, že číst tedy rozhodně umím. Občas se dá něco vyčíst i mezi řádky. To ale samozřejmě nic nemění na tom co jsem napsal, protože za tím si stojím. Politické otázky si řešte na jiných stránkách.
  11.07.2009 10:25 ma4be
 
Dost už bylo Myrka s Jyrkou a Yvana s Davydem....Zkuste SVOBODNÉ. (www.svobodni.cz)
  11.07.2009 13:48 ??
 
že by předvolební agitace,... a tady????
  11.07.2009 20:43 XXX
 
pro ma4be
Poslouchej ty ma4be. Takové ptákoviny tady nemají co dělat. Předvolební agitaci si nechej na stránky politických stran, tam se můžeš projevit, ale nezacláněj s tím tady.
  11.07.2009 23:09 CDStrojvedouci
 
Tak hele chlapče nejdříve se nauč se psát a potom sem piš
  12.07.2009 05:16 jarda
 
Na Svobodné ti kašlu. A pozor, pst!, toulá se tu CDStrojvedoucí, známý agent.
  12.07.2009 11:50 CDStrojvedouci
 
Pro Jardu:
Tak hele chlapče asi ti přijedu srovnat ten tvůj úsměv na rtech
  13.07.2009 05:46 jarda
 
Přijeď, CD. Tady je adresa: Praha 1, Malá Strana, Jánský vršek 3. Ptej se tam po Jardovi.
  13.07.2009 15:12 ma4be
 
Vždyť toto jsou politické stránky služebníka lidu, předsedu SSM, Íčka Langera.
  13.07.2009 15:25 CDStrojvedouci
 
Ok Jardo,ale měl by sis zopakovat 1.ročník ŽŠ nějak moc ti nejde psaní háčků a čárek.
  10.07.2009 10:41 pantáta
 
Handrkujete se tady, ale mě stačí, když se podívám na vytíženost některých policistů. Jsem z malého města z pohraničí(cca 4000) a v okruhu 20 km je několik oddělení OOP a také ICP. Nápad trestné činnosti minimální, ale ten přetlak policistů na toto území neunosný. Chtěl bych pro zajímavost vidět jejich pracovní výsledky. Ano vzniklo to Schengenem. Jen se divím, že u PČR neproběhl audit, který by odhalil přerozdělení sil a prostředků. Proto se jeden z toho může po.... a druhý si válí šunky. Takto by každý soukromník zkrachoval. Jinak k masivním odchodům nedojde, protože doba je zlá! Jen můj názor na věc.
  10.07.2009 12:04 Dušan
 
Já jsem zase nedávno slyšel od kolegů z ICP,že na 99% od nového roku přejdou pod okresy
  13.07.2009 12:35 plná pravda
 
pantáta for Milan

Jen k té problematice cizinecké. Pokud vím, tak policista u ciziny musí částečně zvládat práci na OOP. Bohužel naopak to neplatí. Ptám se proč pracovník na OOP nezná zákon o pobytu cizinců? Když lustruje vozidlo a osoby cizích st. př. může ledacos odhalit? Proto bych viděl reálné a smysluplné, aby došlo k propojení. K početním stavům bych uvedl asi toto. V pohraničí je skutečně více policistů než je zdrávo a sami to přiznávají. Podotýkám, že se to oblastně velmi liší a lituji policisty, co za stejný plat potěj krev! Jak již jsem uvedl dříve, nezávislý audit a snímek pracovního dne s výsledky práce může odhalit oddělení, které se díky Schengenu drží zuby nehty. Je to můj názor na věc a nevadí, že se liší od tvého, od toho je diskuze. Toto téma je pro mě uzavřené. Užívejte léta.
  13.07.2009 21:10 Ronin
 
Docela dobrý vtip, že policista na cizině zvládá částečně práci obvoďáka.
  08.07.2009 21:55 Voják Tunelánek
 
Pan Topolánek se svými rodinnými kořeny nemá právo kádrovat a moralizovat. On je totiž z elitní komunistické rodiny. Dědeček pana Topolánka byl zakládajícím členem komunistické strany na Vsetínsku. Tatínek byl vysokým funkcionářem komunistické strany. Sám Mirek Topolánek je absolventem výběrového komunistického vojenského gymnázia. Tam si také zvykl na renumeraci ze státních prostředků. Zdarma obědy, tu zdarma ošacení.
  13.07.2009 05:47 jarda
 
Myslíš rudého kadeta?
  08.07.2009 20:26 Volič ODS
 
Návrh ústavní stížnosti ke služebnímu zákonu, podaný poslanci ČSSD, považuji za nešťastný a nezodpovědný populismus. Ustanovení o 150 bezplatných přesčasových hodinách je součástí právních předpisů upravujících činnost bezpečnostních sborů již od roku 1994. Nejedná se tedy o nic nového.

Součástí Zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů se tzv. 150 bezplatných přesčasových hodin stalo v době, kdy ministrem vnitra byl zástupce ČSSD, kdy ČSSD dominovala tehdejší vládě. Dalo by se říci, že ČSSD navrhuje zrušit to, co sama zavedla.

Považuji za důležité dále připomenout, že součástí služebního zákona, který 4 roky po přijetí nabyl účinnosti 1. 1. 2007, je mimo jiné zkrácení pracovní doby o 2,5 hodiny týdně, prodloužení zdravotní dovolené, ukotvení systému výsluh a celá řada dalších důležitých sociálních opatření.

Příslušníkům, kteří pracují v tzv. směnném režimu, je povinnost odpracovat až 150 bezplatných přesčasových hodin kompenzována např. zvýšením základního platového tarifu o deset procent. Návrh ČSSD, bude-li akceptován, povede ke snížení příjmu policistů i hasičů.

Jakkoliv tedy iniciativa ČSSD může působit vstřícně vůči příslušníkům bezpečnostních sborů, v jejím důsledku nenastane nic jiného, než že jim sociální demokraté sníží platy. A to je věc, se kterou nemohu souhlasit.
  08.07.2009 22:15 XXX
 
Nejsi ty náhodou trochu pako? To co jsi zde napsal je opsáno z řečí bývalého ministra vnitra Ivana Langera. Je to jako kdybych slyšel jeho. To co píšeš te totiž totální blbost. Vše si napřed spočítej, koukni do z.č.186 a porovněj to se z.č.361. Sám uvidíš, že jsi napsal hlouposti.
  08.07.2009 23:35 F1
 
Pro pravdu ve věci
Exministr ( zaplať .... ) Langer se mýlil, neboť těch 150 hodin již bylo od roku 1992 viz., níže. Také je pravdou, že se toho asi dost od roku 1992 změnilo, také je pravdou, že o této možnosti náš funkcionář před 1.1.2007 věděl, také je pravdou, že to bylo chápáno na mimořádnější události a nezažil jsem zneuživání těchto 150 hodin, jako po 1.1.2007 na zcela běžné dopředu plánované akce - kontrola podávání alkoholu mládeži atd. Přes upozornění - právního výkladu z legislativního odboru MV na čerpání těchto 150 hodin, kde bylo jasně sděleno na možnost čerpání 150 hod. tzv. do balíčku, jen v případě náhle vzniklých mimořádných událostí ( podržení polistů v práci v důležitém zájmu ... ) povodně, pohřešované dítě atd... , se to čerpalo naprosto bezpáteřně stylem " držte hubu " Shora to máme posvěcené.
To co se začalo dít po 1.1.2007 u PČR za taktovky pana Langera se dá říci jednoduše - vydrbávání s policisty více než kdy jindy pod roce 1989, konec pohledu, že policista je také člověk a ne stroj. Jinak ostatní Langerova slova jsou matení, polopravdy. I nesměnaři, tedy ti bez 10 % navýšení mají odslouženo do 150 hodin. Směnaři, což je asi polovina policie, měli již několik let před příchodem nového zákona zkrácenou pracovní dobu o 2,5 hodiny. Nový zákon toto tedy přiznal navíc i policistům bez směn, tedy té druhé půlce policie co slouží PO-PÁ a letos má oproti směnařům díky svátkům o 10 dnů volna navíc (svátky PO-PÁ ). Navíc ti co slouží PO-PÁ jsou téměř vykompenzováni oproti směnovým policistům s příplatkem 10 %, vyšší třídou o jeden stupeň, navíc každý rok Vánoce s rodinou včetně ostastních svátků doma s rodinou - kdo to zná, tak ví o čem je řeč. Takže ten Ivan Langer to má celé nějaké pomotané a nebo to dělá schválně ?

Zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších...

§ 10 Plat a náhradní volno za práci přesčas

(2) Zaměstnanci, kterému přísluší příplatek za vedení nebo hodnostní příplatek podle § 9, je plat stanoven s přihlédnutím k případné práci přesčas v rozsahu 150 hodin v kalendářním roce. To neplatí o práci přesčas konané v noci, v den pracovního klidu 11) nebo při nařízené nebo dohodnuté pracovní pohotovosti. 11a) V platu vedoucího zaměstnance, který je statutárním orgánem, je vždy přihlédnuto k veškeré práci přesčas.

Toť pro pravdu věci a i těch u ODS
  09.07.2009 11:03 Rosin
 
Realita je však úplně jiná.Vedoucí dstali pokyn šetřit a tak se s těmi deseti procenty za navýšení začali dělat různá kouzla,aby se služba vykonala a nemuselo se za ní toto zaplatit.Těch 150 hodin bylo původně určeno na něco jiného než na zaplácnutí základního výkonu služby,když nebyl naplněn tabulkový stav policistů.Takto vedení využilo tohoto k plnění zákl.výkonu služby.Kdo to tedy dovolil ty hodiny takto zneužít.To se přece stalo za vedení pana LANGRA.
  09.07.2009 12:03 Rosine,
 
o jakých "kouzlech s 10% mluvíš"? Platová tabulka navýšená o 10% platí pro policisty s 3-směnným a nepřetržitým výkonem služby a netuším, jak by s tímto mohl nějaký vedoucí kouzlit. Jedině tak, že zruší nepřetržitý výkon a budeš chodit jen na ranní, což si nedovedu třeba na OOP či MOP dost dobře představit. A Tvá otázka, kdo dovolil zneužít 150 hodin k "zaplácnutí" běžného výkonu služby? No nejspíš to nepovolil nikdo, ale není-li žalobce, není ani soudce, cos Ty proti zneužití těchto 150 hodin udělal? kde jsi si ztěžoval? Pokud nikde, tak proč si teď ztěžuješ tady, tady "brečíš na špatném hrobě".....
  09.07.2009 12:06 Rosine,
 
omluva, chybka se vloudila, správně stěžoval, stěžuješ,...
  09.07.2009 18:57 milan
 
... a zajímavý je, že těch 10 procent za směnnost u nás mají i vedoucí, kteří chodí jen pondělí až pátek na ranní, a aby se neřeklo, sem tam si bouchnou jednu dvě odpolední. A ještě zajímavější je, že ikdyž mají tento příplatek za směnnost, svátky si nadpracovávat nemusejí a mají je státem hrazeny ... to mi hlava opravdu nebere :-(
  09.07.2009 19:12 Milane
 
a co takhle podat podnět k přezkoumání zda je jednání vedoucích "u vás" v pořádku? Tím, že info zveřejníš tady ke změně nedojde, jak je výše uvedeno, "pláčeš na špatném hrobě".
  09.07.2009 19:25 nevolič ODS
 
Plně souhlasím s voličem,jen pro upřenění nikde v zákoně není, že se 150 hodin musí odpracovat, je to jen možnost z důvodu potřeb bezpečnostního sboru a nyní, kdy je teměř přeplněno vím, že tento institut není využíván téměř vůbec. A zeptejte se starých policajtů kolik hodin odpracovali a neměli za to nic, tak již nefňukejte a neprovokujte, aby jste nepřišli o mnoho výhod, které máte, věřte, že vím o čem píšu ...
  09.07.2009 20:13 F1
 
" Definovat " mnoho výhod za a) za b) za c), za d) za f) atd. protože mnoho znamená skutečně hodně - asi tak v desítkách. Reálné zhodnocení je trochu jiné přes některé výhody, ale taky i zápory, které jsou jaksi samozřejmě vždy opomíjeny. Asi tak - pro spravedlivější hodnocení věci.
  11.07.2009 15:41 for nevolič ODS...
 
...jojo matek pravdu " tento institut není využíván téměř vůbec" a proto zítra klušu na noční 12tku i když jsem se vážně těšil na volný víkend :-(
  11.07.2009 19:28 nevolič ODS
 
A máš to do fondu nebo do zelených a kolik hodin v zelených máš napsaných na výplatní pásce ? To že se jde u policie do služby dle potřeby a ne dle přání je mi jasné ...
  12.07.2009 18:23 for nevolič ODS
 
Jistěže do balíčku. A když Výs to zajíma tak do zelenejch "zatím" jen 98 + dnes 12
  08.07.2009 19:48 for klokan
 
asi máš pravdu,v mém případě odcházím do civilu a jdu studovat na vysokou školu,kterou mi moji velitelé u pčr studovat nedovolili,tak ti přeji hodně úspěchů a štěstí.
  08.07.2009 20:45 Klokan
 
Také Ti přeji hodně štěstí a úspěchů.
  09.07.2009 19:19 xyz
 
žádný vedoucí přeci nemůže nikomu zakázat studovat, jiná věc je studijní volno, v osobním volně si můžeš studovat do zblbnutí....
  08.07.2009 09:03 pro xxx
 
naprosto souhlasím,policejní akademie dnes již není výběrovka,ale škola známých a mimo státní sektor je ti k ...,a co se týče práce u policie,dnes nechce nikdo dělat i přesto,že je domnělá krize,kromě vyžranejch papalášů nahoře je to odříkání za mizernej peníz
  08.07.2009 19:23 Klokan
 
Nemáš zcela pravdu s tím, že to není výběrovka. Skládají se normální přijímací zkoušky jak na bakaláře tak magistra. Na přijímačky na bakaláře jsem se připravoval cca 1/2 roku. Je požadován všeobecný přehled, ale chce se to připravit. Vzali mě na poprvé. Škola je to dost těžká, tedy alespoň si to myslím, protože jinou VŠ jsem nestudoval. Fakt jsem se musel drtit a zájmy, koníčky a hlavně rodina musela jít stranou. Loni jsem se hlásil na Mgr. Test logického myšlení. Na můj obor brali dálkově 80 policistů, přihlášeno bylo cca 600. Nevzali mě. Bylo to velké zklamání, protože jsem se připravoval. Ale přijímací řízení je zcela průhledné a asi i spravedlivé. Co je diskutabilní je odvolací řízení proti nepřijetí. Zde si myslím, že fakt hrajou roli jen známosti. Je to ale pouze můj názor. Vycházím totiž z toho, že ačkoliv já jsem se umístil těsně za stovkou, nevzali mně a přijali člověka, který byl v poslední stovce. Cítil jsem trošku hořkosti, ale říkal jsem si, kdyby ses víc učil a byl v první osmdesátce vzali by tě. Letos jsem se hlásil znovu. Vzali mně, řekl bych s přehledem. Nemám žádnou protekci a nejsem na manažerském postu. Takže z toho vyplývá, že má šanci každý, ale chce to přípravu. Také znám jedince, co se vůbec nepřipravují, jdou to jen zkusit jako sportku a když je nevezmou, tak na školu nadávají a tvrdí, že je to protekční škola. Každopádně je to boj hlavně sám se sebou, přinutit se učit. Co se kvality týče, tak znám člověka, který má Mgr. z akademie a JUDr. z PF UK. Ten člověk tvrdí, že trestní právo se na akademii vyučuje mnouhem více do hloubky než na UK. Ale třeba obchodní právo a občanské zase naopak na UK. Prostě ta škola je nijak zaměřena a tomu odpovídá výuka. A ještě jedna reakce. Myslím, že nemá cenu stále dokolat říkat, že to u policie stojí za nic, jak prací, tak penězi. Trošku se pane kolego totiž změnila doba. Před krizí možná dejme tomu, ale nyní si myslím, že u policie není zase až tak špatně. Hlavně ta jistota zaměstnání a jistota výplaty. A pokud člověk nechce sloužit na ulici a má na to, je třeba doplnit si vzdělání, zrovna třeba na PA a zkoušet výběrová řízení, třeba i mimo okres v krajském městě nebo Praze. Ale zase to chce krapítek sebezapření. Je to prostě boj, protože slimáčků je hodně a kapustičky málo.
  06.07.2009 09:27 dag
 
Moje ženská chce jít ve 33 letech na policejní akademii.Mám jí to rozmlouvat?Díky za názor.
  06.07.2009 10:20 dagu,
 
proč rozmlouvat, proč si studiem nezvětšovat obzor a pokud "na to má" (myšleno hlavu), tak jen dobře, já nemohu jinak než s ní souhlasit. Otázkou je co dělá, zda by pro ni nebyla přínosnější civilní škola, např.právnická fakulta (podobné studium jako na PA).
  06.07.2009 19:31 hm1
 
spíš ať Vám to nerozvrátí manželství :-)
  06.07.2009 21:09 martin
 
... jo, na to manželství fakt bacha, neznám ženu, která by na policejní škole či akademii byla věrná :-)
  06.07.2009 21:27 pánové,
 
pokud chce být žena manželovi nevěrná, tak kvůli tomu nemusí jít studovat na PA, ani na jinou školu.
  06.07.2009 21:35 www
 
njn, ale na policejních školách jsou nevěrné i figuríny Anči používáné k simulaci masáže srdce:-))). moc testosteronu a tak málo času.
  07.07.2009 22:25 XXX
 
for dag
Příteli jestli můžu poradit, tak to ženě rozmluv. S školou jako je PA se nemá šanci uplatnit vcelku nikde jen ve státní sféře. Pokud jí to hlava bere, ať jde na práva a pak má šanci se uplatnit ještě navíc i v advokacii a podobně. Co se týká nevěry na PA, tak to je blbost a hloupý kecy. Jestli má žena předpoklady k tomu být nevěrná, tak ji v tom nic nezabrání a jak se říká "můžeš jí na tom držet ruku a nechá si to udělat mezi prsty". Zvaž to ještě řádně, protože ona práce u policie dne není vůbec žádný med.
  08.07.2009 09:38 for XXX
 
Práce u některých složek u PČR je taková pohoda, že se ti o tom ani nesní!!!!!!!
  03.07.2009 18:42 vvv
 
Jestli tu kachní prdel uvidím někde cestou do Chorvatska na bilboardu, tak se pobliji a bud u mít zkaženou dovolenou.
  03.07.2009 14:58 danger
 
už to víte??
p.Salivar je na kandidátce ODS za plzeňský kraj na 4.místě. Není to krásná odměna za služby??? Hasič poslancem. Tak ho koukejte zvolit. Poslal to náhodou hezky do sraček
  03.07.2009 19:43 NePo
 
to si děláš pr*el?
  04.07.2009 12:50 Pavel
 
Toho snad nemůže volit ani blonďák
  06.07.2009 14:48 modrá svoloč
 
Svět se v prdel obrací, hrůza kam to spěje!