Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  25.05.2010 00:48 OBCHODNÍ PRÁVO
 
Kdo je statutárním orgánem
Nejprve si vysvětlíme pojem statutární orgán. Obchodní zákoník stanoví, že právnická osoba jedná prostřednictvím statutárního orgánu, obecné vymezení pojmu však neupravuje. Toto vymezení nalezneme v ustanovení občanského zákoníku, které pojednává o statutárním orgánu jako o tom, kdo je oprávněn činit právní úkony právnické osoby neomezeně ve všech věcech na základě smlouvy o zřízení právnické osoby, zakládací listiny nebo zákona. Omezit jednatelské oprávnění lze, ale jen v rámci vnitřního uspořádání právnické osoby, vůči třetím osobám je takovéto omezení neúčinné. Ustanovení Obchodního zákoníku pak pro jednotlivé obchodní společnosti a družstvo upravují a určují konkrétní statutární orgán.(viz níže), od těchto ustanovení se nelze nijak odchýlit, pokud to konkrétní ustanovení výslovně neumožňuje.

Právnická osoba si může stanovit, zda budou členové jejího statutárního orgánu jednat samostatně nebo společně (s tím je také spojená odpovědnost – kolektivní či individuální).

Statutární orgán právnické osoby je oprávněn za ní jednat bez ohledu na to, zda je již zapsán v obchodním rejstříku. V praxi je však dobré v tomto případě od statutárního zástupce vyžadovat důkaz jeho jednatelského oprávnění (usnesení orgánu oprávněného ke zvolení statutárního orgánu).

Vztah mezi společností a statutárním orgánem se řídí ustanoveními o mandátní smlouvě (důležité je zejména přiměřené použití ustanoveních o povinnostech mandatáře a jeho odpovědnosti), pokud není vztah upraven zvláštní smlouvou – smlouvou o výkonu funkce, která musí mít písemnou formu a musí být schválena valnou hromadou nebo písemně všemi společníky ručícími za závazky společnosti neomezeně.

Vztah mezi statutárním orgánem a společností není v žádném případě pracovněprávní, není přípustné, aby v pracovněprávním vztahu vykonával činnost, která jinak patří pod obchodní vedení společnosti. V případě, že statutární orgán vykonává některou z vedoucích funkcí ve společnosti na základě pracovněprávního vztahu, měli by vnitřní předpisy společnosti přesně vymezit, jaké činnosti spadají pod obchodní vedení společnosti a jaké pod výkon pracovněprávního vztahu. Závazek z výkonu funkce statutárního orgánu je osobní povahy, v této souvislosti tedy není možné nechat se někým zastoupit…

Stručné shrnutí základním znaků mandátní smlouvy, zejména pak práv a povinností mandanta a mandatáře:
Mandátní smlouvou se zavazuje mandatář, že pro mandanta na jeho účet zařídí za úplatu určitou obchodní záležitost uskutečněním právních úkonů jménem mandanta nebo uskutečněním jiné činnosti, a mandant se zavazuje zaplatit mu za to úplatu. Forma této smlouvy není předepsána, z hlediska právní jistoty je ale lepší uzavřít smlouvu v písemné formě.

Náležitosti mandátní smlouvy jsou:

označení stran
úprava obchodní záležitosti = právní úkony / jménem mandanta; písemná plná moc, jinak by byl mandatář zavázán sám; faktické úkony
úplatnost – nárok na úplatu má mandatář v okamžiku, kdy mandatář řádně vykoná činnost bez ohledu na to, jestli činnost přinesla nebo nepřinesla výsledek
v případě, že není odměna smluvena – odměna obvyklá v době uzavření smlouvy za podobnou činnost + eventuelně náhrada nákladů
Povinnosti mandatáře:

Postupovat při zařizování záležitosti s odbornou péčí. Předpokládá se kvalifikace mandatáře (neodborný výkon je porušením povinnosti mandatáře, i kdyby byl subjektivně maximálním výkonem).
Činnost, k níž se mandatář zavázal, je povinen uskutečňovat podle pokynů mandanta a v souladu s jeho zájmy, které mandatář zná nebo musí znát. Mandatář je povinen oznámit mandantovi všechny okolnosti, které zjistil při zařizování záležitosti a jež mohou mít vliv na změnu pokynů mandanta.
Od pokynů mandanta se může mandatář odchýlit, jen je-li to naléhavé nezbytné v zájmu mandanta a mandatář nemůže včas obdržet jeho souhlas. Ani v těchto případech se však mandatář nesmí od pokynů odchýlit, jestliže je to zakázáno smlouvou nebo mandantem.
Zařizovat záležitost osobně, jen jestliže to stanoví smlouva. Poruší-li tuto povinnost, odpovídá za škodu tím způsobenou mandantovi. Mandant je povinen předat včas mandatáři věci a informace, jež jsou nutné k zařízení záležitosti, pokud z jejich povahy nevyplývá, že je má obstarat mandatář.
Informační povinnost mandatáře (informovat o skutečnostech, které mohou mít vliv na změnu pokynů mandanta bez odkladu).
Předávat bez zbytečného odkladu mandantovi věci, které za něho převzal při vyřizování záležitosti.
Mandatář odpovídá za škodu na věcech převzatých od mandanta k zařízení záležitosti a na věcech převzatých při jejím zařizování od třetích osob, ledaže tuto škodu nemohl odvrátit ani při vynaložení odborné péče. Tyto věci je mandatář povinen dát včas pojistit, jen když to stanoví smlouva nebo když jej mandant o to požádá, a to na účet mandanta.
Povinnosti mandanta:

Předat mandatáři včas věci nutné k zařízení záležitosti.
Předat mandatáři včas informace nutné k zařízení záležitosti.
Vyžaduje-li zařízení záležitosti uskutečnění právních úkonů jménem mandanta, je mandant povinen vystavit včas mandatáři písemně potřebnou plnou moc.
Není-li výše úplaty ve smlouvě stanovena, je mandant povinen zaplatit mandatáři úplatu, která je obvyklá v době uzavření smlouvy za činnost obdobnou činnosti, kterou mandatář uskutečnil při zařízení záležitosti.
Mandant je povinen uhradit mandatáři náklady, které mandatář nutně nebo účelně vynaložil při plnění svého závazku, ledaže z jejich povahy vyplývá, že jsou již zahrnuty v úplatě.
Zánik závazku plynoucího z mandátní smlouvy:

dohodou
závazek mandatáře zaniká jeho smrtí, je-li fyzickou osobou, nebo jeho zánikem, je-li právnickou osobou.
výpověď:
Mandatář může smlouvu vypovědět s účinností ke konci kalendářního měsíce následujícího po měsíci, v němž byla výpověď doručena mandantovi, nevyplývá-li z výpovědi doba pozdější.
Mandant může smlouvu kdykoli částečně nebo v celém rozsahu vypovědět. Od účinnosti výpovědi je mandatář povinen nepokračovat v činnosti, na kterou se výpověď vztahuje. Je však povinen mandanta upozornit na opatření potřebná k tomu, aby se zabránilo vzniku škody bezprostředně hrozící mandantovi nedokončením činnosti související se zařizováním záležitosti.
Zánik funkce statutárního orgánu
Funkce statutárního orgánu zaniká jeho odstoupením či odvoláním. Odstoupení z funkce musí statutární zástupce oznámit orgánu, který ho zvolil nebo jmenoval, nebo jehož je členem. Odstoupení je pak účinné jeho projednáním takovým orgánem na nejbližším možném zasedání poté, co se o odstoupení dozvěděl. Jestliže statutární orgán oznámí své odstoupení na zasedání příslušného orgánu, končí výkon funkce uplynutím dvou měsíců od zasedání nebo jiným dnem orgánem určeným.

zpět na začátek

Právní úprava statutárního orgánu jednotlivých společností, jeho povinností vůči společnosti
Veřejná obchodní společnost (dále jen v.o.s.)
Statutárním orgánem v.o.s. jsou všichni společníci. Společníci ručí za závazky společnosti veškerým svým majetkem společně a nerozdílně. Společenská smlouva může stanovit, že statutárním orgánem v.o.s. jsou jen někteří z nich nebo jeden společník, že jedná každý z nich společně s ostatními nebo samostatně.

Pokud společník ze své funkce odstoupí, je povinen vykonat všechna opatření, která nesnesou odkladu a musí zajistit doručení odstoupení společnosti i všem ostatním společníkům. Jeho funkce pak zaniká uplynutím jednoho měsíce a v případě, že byl jediným statutárním orgánem ve společnosti, stávají se statutárním orgánem všichni ostatní společníci. Zákon bohužel neřeší, zda společník, který již dříve funkci vypověděl, ji vykonává po výpovědi dalšího společníka znovu.

Společník je povinen plnit své povinnosti s péčí řádného hospodáře. Bez svolení ostatních společníků nesmí společník podnikat v předmětu podnikání společnosti, a to ani ve prospěch jiných osob, ani zprostředkovávat obchody společnosti pro jiného. Nemůže být ani statutárním nebo jiným orgánem nebo členem orgánu společnosti s obdobným předmětem podnikání, pokud společenská smlouva neupravuje tento zákaz konkurence jinak.

Komanditní společnost (dále jen k.s.)
Statutárním orgánem k.s. jsou komplementáři, kteří za společnost jednají samostatně, pokud společenská smlouva nestanoví něco jiného. Komplementáři ručí za závazky společnosti celým svým majetkem.

Společnost s ručením omezeným (dále jen s.r.o.)
Statutárním orgánem s.r.o. je jeden nebo více jednatelů, každý z nich má právo jednat za společnost samostatně, nestanoví-li společenská smlouva nebo stanovy něco jiného. Společenská smlouva, stanovy nebo valná hromada mohou jednatelovo oprávnění omezit, ve vztahu k třetím osobám to však nemá žádný vliv. Pokud jednatel takovéto omezení poruší, právní úkon je platný a jednatel bude za porušení odpovídat jako při porušení povinností z mandátní smlouvy (viz výše).

Jednatelem může být pouze fyzická osoba. Jak již bylo výše řečeno, jednatelem může být i zaměstnanec společnosti, ale pouze za podmínky, že s ním společnost uzavřela pracovní smlouvu na jiný druh práce než na výkon funkce jednatele.

Jednatel vedle toho, že jedná jménem společnosti (ve vztahu k třetím osobám) také rozhoduje o obchodním vedení společnosti. Pod obchodním vedením rozumíme řízení společnosti, organizování a řízení její podnikatelské činnosti, podnikatelských záměrů. Je to společenská smlouva (popř. stanovy), co by měla vymezit konkrétní práva a povinnosti při obchodním vedení společnosti.

Jednatel má dále povinnost zajistit řádné vedení předepsané evidence a účetnictví (jsou za něj společnosti odpovědní), vést seznam společníků (přezkoumávat, zda nenastaly podmínky pro provedení změny v seznamu společníků, pokud ano, uložit provedení změny) a informovat společníky o záležitostech společnosti. Jednatel se odpovědnosti za škodu, za případné porušení této povinnosti zprostí tím, že prokáže zajištění vedení předepsané evidence a účetnictví v potřebném rozsahu kvalifikovanou osobou, které vytvořil pro výkon funkce potřebné podmínky (součinnost atd.). Za takovou škodu pak zodpovídají právě ty osoby, které se při vedení účetnictví pochybení dopustily.

Další závažnou povinnost jednatelů (obecně statutárního orgánu společnosti) stanoví § 3 zákona o konkurzu a vyrovnání, a to povinnost podat návrh na prohlášení konkurzu (u společnosti, která je v úpadku, tj. splatné závazky jsou vyšší než majetek společnosti nebo u předlužené společnosti v likvidaci). Poruší-li jednatel-é tuto povinnost, odpovídá všem věřitelům společnosti společně a nerozdílně s ostatními jednateli za škodu, která jim nesplněním této povinnosti vznikne. Odpovědnosti za škodu se může jednatel zprostit prokázáním toho, že škodu nezavinil. Po prohlášení konkurzu je jednatel do 30 dnů povinen odevzdat správci konkurzní podstaty seznam majetku a závazků společnosti (seznam dlužníků a věřitelů společnosti).

Od 1. ledna 2008 nabývá účinnosti nový zákon o úpadku a způsobech jeho řešení („insolvenční zákon“). Podle jeho ustanovení § 98 odst. 2 je statutární orgán společnosti povinen podat tzv.insolvenční návrh bez zbytečného odkladu poté, co se dozvěděl nebo při náležité pečlivosti měl dozvědět o svém úpadku. Tuto povinnost má i tehdy, byl-li pravomocně zastaven výkon rozhodnutí prodejem jeho podniku nebo exekuce podle občanského soudního řádu proto, že cena majetku náležejícího k podniku nepřevyšuje výši závazků náležejících k podniku; to neplatí, má-li dlužník ještě jiný podnik. Podle §210 insolvenčního zákona je statutární orgán povinen poskytnout insolvenčnímu správci nebo předběžnému správci při zjišťování majetkové podstaty všestrannou součinnost, zejména dbát pokynů insolvenčního správce nebo předběžného správce.

Nesplnění výše uvedené povinnosti pro jednatele může znamenat, že se dopustil trestného činu „porušení povinnosti v insolvenčním řízení“ a hrozí mu trest odnětí svobody na šest měsíců až tři roky, v lepším případě zákaz činnosti či peněžitý trest.

Jednatel musí jednat s péčí řádného hospodáře, zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích a skutečnostech společnosti, pokud by došlo k jejich prozrazení, odpovídal by společnosti za škodu tím způsobenou. Jednatel nese důkazní břemeno v případném sporu o tom, zda jednal při vyřizování záležitostí společnosti s péčí řádného hospodáře.

Jednatelé, kteří společnosti způsobili škodu porušením svých právních povinností, za ní odpovídají společně a nerozdílně. Smlouva mezi jednatelem a společností nebo stanovy, které by odpovědnost jednatele vylučovaly nebo snižovaly, by byly neplatné.

Jednatelé také ručí za závazky společnosti společně a nerozdílně, jestliže odpovědný jednatel škodu neuhradil a věřitelé nemohou dosáhnout uspokojení své pohledávky z majetku společnosti (pro platební neschopnost nebo pro zastavení plateb). Rozsah ručení je omezen rozsahem povinností jednatelů k náhradě škody.

Zákaz konkurence
Pro jednatele (a stejně tak pro statutární orgány jiných forem společností) platí zákaz konkurence. Znamená to, že pokud společenská smlouva nebo stanovy neurčují nějaká další omezení, jednatelé nesmí podnikat v oboru stejném nebo obdobném jako je podnikání společnosti ani vstupovat s takovou společností, která podniká ve stejném nebo obdobném oboru do obchodních vztahů.

Jednatelé nesmí ani zprostředkovávat nebo obstarávat pro jiné osoby obchody společnosti (nemožnost uzavření smlouvy mandátní, komisionářské a ostatních smluv obstaravatelského typu). Nesmí být společníkem v.o.s nebo komplementářem k.s., a nesmí také konkurovat společnosti, ve které je jednatelem prostřednictvím ovládané osoby (společnost, na jejímž řízení nebo provozování má rozhodující vliv jiná osoba-mateřská společnost). Rozsah zákazu konkurence stanovený zákonem nelze společenskou smlouvou ani stanovami zúžit.

Jednatelé nesmí vykonávat činnost jako statutární orgán nebo člen statutárního nebo jiného orgánu jiné právnické osoby se stejným nebo obdobným předmětem podnikání.

Poruší-li obecně osoba-statutární orgán společnosti zákaz konkurence, má od ní společnost právo požadovat, aby jí vydala prospěch z obchodu, při kterém porušila zákaz konkurence anebo aby na společnost převedla tomu odpovídající práva. Společnost tak musí učinit do tří měsíců ode dne, kdy se o této skutečnosti dozvěděla, nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy byl osobou zákaz konkurence porušen.

Odpovědnost za škodu vzniklou porušením zákazu konkurence se řídí základními ustanoveními o odpovědnosti podle obchodního zákoníku (viz níže).

Porušení zákazu konkurence může být taktéž skutkovou podstatou trestného činu – zneužívání informací v obchodním styku. Dopustí se ho ten, kdo se jako pracovník, člen orgánu, společník nebo účastník na podnikání dvou nebo více podniků se stejným nebo obdobným předmětem podnikání v úmyslu opatřit sobě nebo jinému výhodu nebo prospěch uzavře nebo dá popud k uzavření smlouvy na úkor jedné nebo více z nich. Od výše takto získané částky se pak odvíjí výše trestu. Nejvyšší možný trest je až 12 let odnětí svobody (za získaný prospěch 5 miliónů a více).

Akciová společnost (dále jen „a.s.“)
Statutárním orgánem a.s. je představenstvo, které rozhoduje o záležitostech společnosti, pokud nejsou některé z nich svěřeny do působnosti valné hromady nebo dozorčí rady. Za společnost jedná každý člen představenstva samostatně, nestanoví-li stanovy něco jiného. Stanovy společnosti, rozhodnutí valné hromady nebo dozorčí rady mohou omezit právo představenstva jednat jménem společnosti, avšak tato omezení nejsou účinná vůči třetím osobám. Stanovy mohou například stanovit, že jsou k jednání za společnost oprávněni nejméně dva členové představenstva a že jedním z těchto členů musí být předseda nebo místopředseda.

V akciových společnostech je obvyklé, že představenstvo přenese část výkonu své působnosti na ředitele nebo jiného zaměstnance společnosti. Takový zaměstnanec se nestává statutárním orgánem, jedná za společnost pouze jako její zástupce.

Představenstvo a.s. zabezpečuje obchodní vedení společnosti a řádné vedení účetnictví – předkládá valné hromadě ke schválení účetní závěrku. Představenstvo také svolává valnou hromadu bez zbytečného odkladu v případě, že se dozví o celkové ztrátě společnosti takové výše, že při jejím uhrazení z možných zdrojů společnosti by neuhrazená ztráta dosáhla poloviny základního kapitálu.

Představenstvo se řídí zásadami a pokyny schválenými valnou hromadou, jejich porušení nemá vliv na jednání se třetími osobami. Členové představenstva jsou povinni vykonávat svou funkci s péčí řádného hospodáře, zachovávat mlčenlivost o důvěrných informacích a skutečnostech, jejichž prozrazení by mohlo společnosti způsobit škodu (člen nese o tom důkazní břemeno v případě sporu, zdali tak opravdu jednal). Při rozhodování v představenstvu by měl každý člen protěžovat zájmy společnosti nad zájmy akcionáře.

Při způsobení škody členy představenstva platí, že za ni odpovídají společně a nerozdílně. Členové představenstva ručí za závazky společnosti společně a nerozdílně, jestliže odpovědný člen představenstva škodu neuhradil a věřitelé nemohou dosáhnout uspokojení své pohledávky z majetku společnosti. Smlouva nebo ustanovení stanov, které zbavují členy představenstva odpovědnosti, jsou neplatné. Členové představenstva odpovídají za škodu, kterou způsobili společnosti plněním pokynu valné hromady, který je v rozporu s právním řádem.

Družstvo
Statutárním orgánem družstva je stejně jako u a.s. představenstvo, které jedná jménem družstva v jeho záležitostech navenek, řídí činnost družstva a rozhoduje o všech záležitostech, které nejsou vyhrazeny jinému orgánu. Plní usnesení členské schůze družstva a odpovídá jí za svou činnost.

Nejdůležitější povinnosti statutárního orgánu obecně
Dodržovat právní povinnosti stanovené obchodním zákoníkem, zákon č. 513/1991Sb. v platném znění (vykonávat svojí funkci s péčí řádného hospodáře = péče, s jakou by hospodář, který je vybaven potřebnými znalostmi a dovednostmi a chová se odpovědně a svědomitě, pečoval o svůj majetek, dodržovat zákaz konkurence, mlčenlivost apod., viz výše).
Dodržovat právní povinnosti stanovené zákonem o účetnictví, zákon č. 563/1991 Sb. v platném znění.
Dodržovat právní povinnosti stanovené insolvenčním zákonem, zákon č.182/2006 Sb. v platném znění
Dodržovat pokyny stanovené valnou hromadou či společníky, pokud nejsou v rozporu s právními předpisy.
zpět na začátek

Odpovědnost statutárního orgánu
Nejprve k pojmu odpovědnosti – jde o soukromoprávní vztah mezi dvěma subjekty, ve kterém na straně jednoho je povinnost plnit v důsledku porušení právní povinnosti a na straně druhého subjektu právo dostat odškodnění od prvního subjektu. Odpovědnost tedy vzniká v důsledku porušení právních povinností daných smlouvou, právními předpisy, vyplývajících z výkonu určité funkce.

Vztah mezi statutárním orgánem a společností je vztahem obchodně-právním. Odpovědnost za způsobené škody se tedy bude řídit obchodním zákoníkem.

Odpovědnost za škodu podle obchodního zákoníku
Předpoklady vzniku odpovědnosti za škodu obecně:

porušení právní povinnosti (ze smlouvy, ze zákona) osobou odpovědnou za škodu
vznik škody na straně poškozeného
příčinná souvislost mezi porušením povinnosti a vznikem škody
neexistence okolnosti vylučující odpovědnost
Kdo poruší svou povinnost ze závazkového vztahu, je povinen nahradit škodu tím způsobenou druhé straně, ledaže prokáže, že porušení bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost. Škodou rozumíme majetkovou újmu vyjádřitelnou v penězích a nahraditelnou v penězích nebo v naturáliích

Nestanoví-li tento zákon jinak, nahrazuje se skutečná škoda a ušlý zisk. Nenahrazuje se škoda, jež převyšuje škodu, kterou v době vzniku závazkového vztahu povinná strana jako možný důsledek porušení své povinnosti předvídala nebo kterou bylo možno předvídat s přihlédnutím ke skutečnostem, jež v uvedené době povinná strana znala nebo měla znát při obvyklé péči.

Podle obchodního zákoníku se obecně uplatňuje odpovědnost objektivní, tj. odpovědnost za výsledek, odpovědnost bez zřetele na zavinění Této odpovědnosti se lze zprostit prokázáním toho, že porušení povinností bylo způsobeno okolnostmi vylučujícími odpovědnost. Důkazní břemeno nese strana, která škodu způsobila.

Za okolnosti vylučující odpovědnost se považuje překážka, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze předpokládat, že by povinná strana tuto překážku, její následky odvrátila nebo překonala, a že by v době vzniku závazku tuto překážku předpovídala. V případě, že škodu způsobila třetí osoba, musí být okolnosti vylučující odpovědnost prokázány u povinné strany a u třetí osoby.

Případy, kdy nevzniká odpovědnost:

nesplnění povinností povinné strany bylo způsobeno jednáním poškozené strany
nesplnění povinností povinné strany bylo způsobeno nedostatkem součinnosti, ke které byla poškozená strana povinna
část škody byla způsobena nesplněním povinnosti poškozené strany stanovené v zákoně za účelem předcházení vzniku škody
škoda byla způsobena tím, že poškozená strana nesplnila povinnost odvracet hrozící škodu
škoda byla způsobena – odstoupila-li poškozená strana při porušení smluvní povinnosti druhé strany od smlouvy, nemá nárok na náhradu škody, která vznikla tím, že nevyužila včas možnosti uzavřít náhradní smlouvu k účelu, k němuž měla sloužit smlouva, od které poškozená strana odstoupila.
Náhrada škody
Nahrazuje se veškerá škoda s výjimkou nepředvídatelné škody (škoda, která převyšuje škodu, která v době vzniku závazkového vztahu povinná strana předvídala nebo mohla předvídat). Rozlišujeme škodu smluvní a škodu deliktní.

U škody smluvní je rozsah škody poškozená strana povinna prokázat. Škoda se nahrazuje v penězích. Jestliže však o to oprávněná strana požádá, a je-li to možné a obvyklé, nahrazuje se škoda uvedením v předešlý stav.

Nároku na náhradu škody se nelze vzdát před porušením povinnosti, z něhož může škoda vzniknout. Lze se vzdát nároku na náhradu škody po porušení povinnosti, ze které škoda vznikla, i kdyby nebyl jistý její rozsah nebo její výše.

Náhradu škody nemůže soud snížit.

Ochrana společníků
Každý společník společnosti má právo podat jménem společnosti proti jednateli, který společnosti způsobil nějakou škodu a odpovídá za ní, žalobu o náhradu škody u příslušného krajského soudu.

Odpovědnost za škodu podle Zákoníku práce
Vzhledem k tomu, že není vyloučeno, aby statutární orgán společnosti byl současně zaměstnancem, často např. ve funkci ředitele, bude jeho vztah a taktéž je odpovědnost za škodu ke společnosti v tomto případě řídit ustanoveními Zákoníku práce. Od 1. 1. 2007 je v účinnosti nový zákoník práce, zákon č.: 262/2006 Sb.

Zaměstnanec odpovídá zaměstnavateli zásadně za škodu, kterou způsobil zaviněným porušením povinnosti při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním. Na rozdíl tedy od odpovědnosti dle obchodního zákoníku se vyžaduje prokázání zavinění zaměstnance, které prokazuje zaměstnavatel. Byla-li škoda způsobena také porušením povinností ze strany zaměstnavatele, odpovědnost zaměstnance se tím poměrně omezí.

Druhy odpovědnosti zaměstnance za škodu
Obecná odpovědnost:
Zaměstnanec odpovídá zaměstnavateli za škodu, kterou mu způsobil zaviněným porušením povinností při plnění pracovních úkolů nebo v přímé souvislosti s ním.

Předpoklady této odpovědnosti jsou:

vznik škody na straně zaměstnavatele
porušení právních povinností ze strany zaměstnance (i úmyslné jednaní proti dobrým mravům)
příčinná souvislost mezi vznikem škody a porušením právní povinnosti
zavinění zaměstnance (úmysl – přímý, nepřímý, nedbalost – vědomá, nevědomá)
Odpovídá-li několik zaměstnanců dohromady, tak si každý hradí poměrnou část škody podle míry svého zavinění, tj. jedná se o dělenou odpovědnost, nikoli solidární. Zaměstnanci neodpovídají za škodu vyplývající z hospodářského rizika (ztráty vzniklé nepatrným přehlédnutím či nepozorností, škody způsobené při zkušební výrobě).

Výše náhrady škody způsobené z nedbalosti je omezena – max. do výše 4,5x průměrného výdělku zaměstnance. Omezení neplatí u škody způsobené v opilosti, požitím návykových látek, v těchto případech hradí zaměstnanec skutečnou škodu.

Je-li škoda zaměstnancem způsobena úmyslně, může zaměstnavatel požadovat i náhradu jiné škody (ušlého zisku)

Odpovědnost za nesplnění povinnosti k odvracení škody:
Na zaměstnanci, který vědomě neupozornil na hrozící škodu ani nezakročil proti (tj. nesplnil prevenční povinnost), ačkoliv by tím bylo zabráněno bezprostřednímu vzniku škody, může zaměstnavatel požadovat, aby přispěl k úhradě – max. 3x průměrného měsíčního výdělku zaměstnance (v rozsahu přiměřeném okolnostem případu).

Odpovědnost za schodek na svěřených hodnotách, které je zaměstnanec povinen vyúčtovat:
Převzal-li na základě dohody o hmotné odpovědnosti zaměstnanec hotovost, ceniny, zboží, zásoby materiálu, odpovídá za vzniklý schodek

Odpovědnost za ztrátu svěřených předmětů:
Předpoklady vzniku odpovědnosti jsou vznik škody – ztráta svěřených předmětů, písemné potvrzení o převzetí svěřeného předmětu a zavinění zaměstnance – presumováno (může se zprostit (zcela/zčásti), jestliže prokáže, že ztráta vznikla bez jeho zavinění). Zaměstnanec je povinen nahradit škodu v plné výši.

Z důvodu zvláštního zřetele hodných může soud vždy náhradu škody přiměřeně snížit.

zpět na začátek

Trestní odpovědnost
České trestní právo neupravuje trestní odpovědnost právnických osob za trestné činy. Praxe našich soudů však dospěla k názoru, že pokud je skutková podstata trestného činu naplněna jednáním kolektivního orgánu společnosti, jsou za tento trestný čin odpovědni jednotlivé fyzické osoby, které se svým jednání podílely na rozhodnutí společnosti, které skutkovou podstatu trestného činu naplnilo. Jde především o statutární orgán společnosti, který se bude z trestného činu zodpovídat.

U obchodních společností půjde především o ekonomické trestné činy, které k trestnosti vyžadují úmysl pachatele – statutárního orgánu ke spáchání trestného činu, což bývá značně problematické a trestné činy samotných právnických osob tak zůstávají nepotrestány.

Pojištění odpovědnosti statutárního orgánu
Jak jsme o tom pojednali už výše, zákonem stanovená osobní odpovědnost je jedním z nejzávažnějších rizik, jimž jsou vystaveni vrcholoví manažeři vykonávající funkce v orgánech společností. Členové představenstva a dozorčí rady akciové společnosti, stejně jako jednatelé společnosti s ručením omezeným, odpovídají celým svým majetkem za škodu, kterou společnosti způsobí porušením svých zákonných nebo smluvně převzatých povinností. Smlouva mezi společností a členem jejího orgánu, která by tuto odpovědnost omezovala nebo vylučovala, je ze zákona neplatná.

Jediným skutečně účinným prostředkem, jímž lze zmíněná rizika minimalizovat, a chránit tak společnost a její management, je pojištění odpovědnosti členů orgánů společností, ve světě běžně známé jako D&O pojištění. V zahraničí (zejména ve Spojených státech amerických a zemích západní Evropy) má tento produkt více než padesátiletou tradici a je využíván naprostou většinou významnějších společností.

Toto dobrovolné pojištění odpovědnosti statutárního orgánu za vzniklou škodu je možné si v ČR sjednat u řady pojišťoven. Pojištěný má tak na základě pojistné smlouvy právo na to, aby za něho pojišťovna podle sjednaných pojistných podmínek nahradila škodu, která musí být vyčíslitelná v penězích.
  29.07.2009 07:58 Franta
 
No tak opět v Událostech komentářích na ČT zaznělo, že je v ČR nejvíce policistů v EU. K zamyšlení. Pecina by měl udělat vnitřní audit všech složek u PČR a konečně udělat pořádek, to je cesta, kdy policajti budou vytíženy dle potřeb.
  29.07.2009 08:13 fekete
 
jenom doufám, že zase vyštípou ty nejschopnější, a že že audit budou dělat zase ti, kteří P ČR přivedli tam, kde je nyní
  29.07.2009 12:27 Asi tak!
 
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/209411000370728-udalosti-k omentare/
  29.07.2009 18:02 (.)(.)
 
Jaký stát si dovolí zaměstnávat důchodce u policie, který ráno přijde do práce, v jeho případě ( zaměstnání ) pustí si pičítač , zahraje si solitaire, přečte svodku a potom už jen celý den čte noviny. Na Okresním ředitelstí v P.........ch takové pijavice byly přisáté do konce roku 2008 dvě. To nemluvím o obrovských odměnách, které si v průběhu roku nechaly vyplatit. Jejich královské důchody činí 25.000,- Kč.Ví to širiká veřejnost? Potom má mít Policie nějaké peníze , fuj!!!!!!!!!
  02.08.2009 14:42 Alča
 
Pro závorkáře - podle stávajícího zákona je možné působit u policie do 65 let. Jestli někomu padne důchod dříve, s tím se nedá nic dělat. Jakpak by jsi ho chtěl propustit. Podle čeho ?
  05.08.2009 22:50 alčo
 
polib mi prdel a dvakrát jo
  28.07.2009 18:44 rentiér <Ilona.markova@volny.cz>
 
Zdravím všechny poctivé lidi. Shlédl jsem před chvíli media CT24 o situaci v policii ČR. Nic dobrého pro řadové policisty a rentiéry. Bylo sděleno, že policii chybí 900 000 milonů korun na její chod, peníze stačí snad do konce října 2009. Je to ostuda státu. Republika se legálně, nelegálně rozkradla, moc se velkozlodějů nepotrestalo. Dále z reportáže vyplynulo, že se bude příští rok u policie ČR propouštět, policisty, civilní zaměstnance.Ke konci roku 2009 končí přechodné období, někteří budou chtít nadále sloužit, ale mohou být pak třeba propuštěni. Můžou se někomu znelíbit, onemocnět, nějaký úraz a na výslužku/ sociální dávku /by nedosáhli. Stát zase ušetří. Vše je možné v tomto našem bordelu.Dokud bude pořád na 7 pěšáků jeden velitel, nic se nezmění. Tam jsou též peníze. Mám velké obavy, že též zdaní sociální dávku nám rentiérům, nebo její vyplácení zkrátí na určitou dobu. Pro ty, co sloužili , nebo slouží leta, pro blaho této země , by to byla též katastrofa a další lumpárna. Stát není schopen / justice/ zabránit rozkrádání republiky/ pan Krejčír se směje/. Jestli zákonodárci změní paskvil z.č. 361/2003 Sb, tak to bude na úkor výslužky. Státu vyhovuje paskvil z.č. 361/2003 Sb, proč platit policistům, hasičům, bachařům za přesčasy, příplatky za soboty, neděle, noční, nadělávání svátků, neplatit odsloužené svátky, 150 hodin na úkor jeho zdraví a rodiny. Mám velké obavy, zda bude za nějaký čas i na důchody. Ale páni poslanci, senátoři mají malinké peníze , tzv jízdné, nábytkové, a další výhody , malý plat. Jsem pořád optimista, možná za deset, 15 let se bude mít policista, hasič, rentiér, daší poctiví občané, dělník, inteligence v tomto státě lépe. Pak shlédnu, jak si velkopodnikatel / ODS/ bez povolení na Ústecku postaví palác. Prostě k zblití. Nikomu nic nezávidím, ale do demokracie máme ještě daleko. Je to můj názor do diskuse. Pro bývalé kolegy hodně zdraví, dejte na sebe pozor ve službě, nikdo Vám nic nedá. S pozdravem bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy.
  29.07.2009 13:01 pro rentiéra
 
Kdyby jsi byl rentiér, tak ji budeš v klidu užívat a nebudeš neustále provokovat....
  27.07.2009 10:35 .
 
Co tady pořád bulíte. Ten blbec Langr už není ministrem, tak to tady už neřeště ne??
  27.07.2009 17:32 běž
 
rejpat někam jinam bafuňáři.
  26.07.2009 21:56 May day
 
Renta po 20 letech, to nikdo nevydrží v tom dnešním presu!
  27.07.2009 06:00 Petr
 
Třeba si vláda myslí, že jsme citrony. Vyždímat a odhodit.
  27.07.2009 07:58 za kolik
 
by jste chtěli rentu, již po roce ?
  27.07.2009 08:38 May day
 
Tak panáček je v presu jo?
  31.07.2009 17:33 KOLAPS
 
POLICIE ZAŽÍVÁ KRUŠNÉ OBDOBÍ, kdy už tak zdecimovaným bezpečnostním složkám teď došly peníze. Existenční problémy maji mimo dalších složek i specializované útvary, které vyšetřují nejzávažnější trestnou činnost. Detektivové musí šetřit schůzky s informátory jim musí schvalovat a peníze předávat jen za dohledu nadřízených. Až 20% podstavy vypovídají o katastrofální situaci u České policie.
  24.07.2009 20:06 šetřit
 
??????????????????????????????
Jelikož se všude šetří, bude se šetřit i u policajtů a to tak, že jeden plat půjde na podporu vědy a výzkumu. To by byl jedinej kladnej počin!

???????????????????????????????????????
  26.07.2009 10:26 Ronin
 
A co kdyby začal stát pořádně vymáhat nevybrané pokuty od dlužníků. To by pak bylo peněz ve státním prasátku co ?
  22.07.2009 21:36 SOS
 
Zdravím všechny poctivé lidi. Jak to tu čtu, nic dobrého policisty, hasiče a další nečeká. Blíží se konec přechodného období, jak je zde uváděno, budou další odchody. Jestli by se zdanily/ renty/, je to jenom sociální dávka,tak by to byla prasárna pro určitou skupinu lidí. Může se stát, že / renty / posunou až po dvaceti letech služby.Pro ty, co by neodešli v přechodném období ,by to byla rána pod pás. Pak je též otázka, kdo by vydržel za současných podmínek odsloužit 20 let. Stát by zase ušetřil. Potkávám další kolegy, co odešli do civilního života, nikdo si nestěžuje. K otázce rušení sociální dávky, to si žádný stát nedovolí, protože by se rozložil policejní, hasičský, bachařský sbor, vojsko jako takové.
  22.07.2009 22:00 pro SOS
 
A to jsi zdaleka nenapsal všechno! Protože jestli bude renta až po 20 letech,tak bude začínat na 20% !!! A to je to,co mě na tom nejvíc štve.
  23.07.2009 13:01 pro
 
nevím jak jsi došel na to, že by renta začínala na 20 %, třeba to nude 30, 40 ...
  23.07.2009 13:02 pro
 
ne nude, ale bude ...
  24.07.2009 07:39 4 pro
 
Jo,hlavně v době krize bych počítal s procenty nad 50% :-))) Už to neber,ani ředěné! :-)
  24.07.2009 21:23 CDStrojvedouci
 
Pro zzz:
Komu řikáš chudáku ty kretene?To si řikej své mamince
  21.07.2009 13:49 150
 
hodin zdarma,soboty neděle bez příplatků,svátky bez příplatků,dojíždění do prahy,bez náhrady,placená ubytovna,noční bez příplatků,tento rok odměna za předsednictví a půl roku nepřetržitého makání 2000.-tak co k tomu dodat
  21.07.2009 21:17 Nebreč
 
a běž do fabriky tohle dělat za hovno bulánku!!!! Máš prachy tak mlč a makej!!!
  22.07.2009 07:53 XXX
 
for 150
K tomu opravdu není co dodat. Přestaň brečet a začni makat jako všichni na které se z.č.361 vztahuje. Uvědom si, že nejsi sám, ale je nás přez 40 tisíc. Nebo jestli se ti nelíbí, tak jdi jinam.
  22.07.2009 19:32 pro XXX
 
Slovo přez se píše se "s" jako přes.Český jazyk je ti tabu, co?
  22.07.2009 20:26 XXX
 
Beru, chybička se vloudila. Mám ale za to, že je to celkem jedno, protože význam věty jsi asi pochopil. Pokud ne, tak se omlouvám.
  22.07.2009 21:46 martin
 
Konte, Sparto, ..., ..., ..., Tebe to ještě baví? :-))
  23.07.2009 18:01 For Nebreč
 
nazdar Hulváte
  24.07.2009 18:54 CDStrojvedouci
 
Pro XXX:
To není jedno,jedno je kolečko u trakaře.Slovo přes a přez!!Slovo přez čeština nezná!!
  24.07.2009 19:30 zzz
 
Jsi fakt dobrej , mám to správně, chudáku
  24.07.2009 22:17 CDStrojvedouci
 
Pro zzz:
Komu řikáš chudáku ty kretene?To si řikej své mamince
  25.07.2009 17:05 zzz
 
Ty jsi kretén chudáku
  27.07.2009 21:31 XXX
 
pro CDStrojvedouci
Nezlob se na mě, ale ty jseš fakt nějakej moc chytrej. Když jsi tak dobrej, proč už něděláš nějakou větší funkci u PČR. Každej normální pochopil, jenom ty musíš pořád rejpat. Přeji pěkný večer.
PS. Pravopis je důležitý, ale obsah sdělení je důležitější.
  28.07.2009 20:30 zzz
 
pro xxx , přesně tak , jak uvádíš , když chce někdo poučovat , co se jak píše , tak by měl být stopro , ale jak tak koukám , tak ten nějaký strojvedoucí neví , ani kam napsat odpověď , jak řikám , je to chudák , ale s tím se netrap , tak to v životě chodí a ještě uráží , že to mám říkat mé mamince , kretén , jak uvádí , je on sám , jeho maminka s otcem dohromady , chudák malej , jo prostě CZ povaha , neboj , teď bude hodnocení , jak jsem to správně napsal , měj se čus
  21.07.2009 10:59 rentiér <ladislav.marek@volny.cz>
 
Zdravím všechny poctivé lidi. Jak to tu čtu, nic dobrého policisty, hasiče a další nečeká. Blíží se konec přechodného období, jak je zde uváděno, budou další odchody. Jestli by se zdanily/ renty/, je to jenom sociální dávka,tak by to byla prasárna pro určitou skupinu lidí. Může se stát, že / renty / posunou až po dvaceti letech služby.Pro ty, co by neodešli v přechodném období ,by to byla rána pod pás. Pak je též otázka, kdo by vydržel za současných podmínek odsloužit 20 let. Stát by zase ušetřil. Závidět / renty/ není dobré. Každý si to může zkusit, / nasazení života, zdraví, přísaha, služba na úkor rodiny, koničků/. Dělník to v tomto bordelu také nemá jednoduché, ale jednotlivá povolání se nemohou porovnávat,Lékaři, učitelé a další skupiny občanů křičí, jejich práce není dostatečně finančně ohodnocena. CC 20 let se stát okrádá, džugle ve společnosti, tam je problém. Potkávám další kolegy, co odešli do civilního života, nikdo si nestěžuje. K otázce rušení sociální dávky / renty /, to si žádný stát nedovolí, protože by se rozložil policejní, hasičský, bachařský sbor, vojsko jako takové. Přál bych si, aby se shodil paskvil z.č. 361/2003 Sb, přepracoval, byl poplatný současnému stavu. Přeji hezký den, též bývalým kolegům, dejte na sebe pozor, nikdo Vám nic nedá. Bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy, 25 let v přímém výkonu. Mám se dobře.
  21.07.2009 12:11 for rentier
 
naprosto souhlasím,jen bych chtěl dodat,že co slýchám od kolegů,tak se jich chystá do civilu dost,bohužel samí mladí,bohužel.A když se zeptáte někoho z civilu,tak se k pčr nikomu nechce,i přes krizi.
  21.07.2009 12:54 pánové
 
je pěkné se takhle chlácholit, ale to že se nikdo k PČR nežene je zcestné. Nikdo se tam nežene z důvodu naplněného stavu, snad kromě Prahy a středních čech (ověřeno). A to že si bejvalý četníci nestěžujou? Kde jste na to přišel, já vím, že z deseti by se jich 6 vrátilo tutově. A proč? Protože když nejsou propuštěny z práce, tak jim sebrali ze dne na den odměny např. 30% a ještě vzpomínají na krásné časy u PČR.Na úřad se jen tak nikdo nedostane a u MP je plno a když není známej, můžete umět co chcete, ale je to k ničemu. Je tady ovšem možnost jezdit za prací i 200km! Samozřejmě souhlasím s tím, že někdo jede na 150% a někdo se veze a z.č. 361 dopustil zvěrstva i to, že renta nemá strop! Je to můj názor a v mém okolí takováto skutečnost prostě je. Jinak neberu Váš názor, je to diskuze a nejen Vám přeji hodně zdraví, protože od toho se vše odvíjí.
  21.07.2009 13:39 fekete
 
pro pánové - ano, myslím, že tak to skutečně je, já dělám na Úřadu městské části a na rovinu - bez známosti se sem skutečně člověk nedostane (tedy na slušné místo), ale k P ČR bych se za současného stavu opravdu nevrátil (i když na úrovni, kde jsem byl, to byla práce zajímavá a slušně honorovaná), ale přesto - slušná renta, klid (žádné večné řešení blbostí, totální neschopnost na dřízených, kteří myslí jen na vlastní pohodlí nebo kšefty, popř. protežují chovné), někdy mě přepadne nostalgie po starých časech (a ta práce mě bavila), ale pak si vzpomenu na pár výjebů (a nemožnost cokoli změnit) a zase mě to přejde ( a to samé mají i tři bývalí kolegové z mého okolí)
  21.07.2009 21:15 feekete
 
na dřízených - to z tebe budou mít na tom úřadě fakt radost!!!
  21.07.2009 21:16 fekete
 
je tláča!!!!
  22.07.2009 07:50 fekete
 
na dřízených - tuším, že v mojí nynější branži se tomu říká písařská (písařova) chyba (mea culpa), ale máte pravdu, s vámi je to opravdu ztráta času i energie (ale to bylo u P ČR se spoustou lidí to samé)
  22.07.2009 08:42 fekete
 
dávejte si na ně pozor, je to Váš chleba nebo ne?
  22.07.2009 11:42 xyz pro fekete
 
Jak tady čtu, služba 10 let .Myslím, že za tak krátkou dobu renta neměla být nikdy. 15 let možná, ale dle mne alespoň 20 let . Kolik se toho naslouží za 10 let
odečtu-li ZOP, zácvik atd. A pak na různých fórech jsou takoví nejchytřejší.
Na jedné straně nadáváš na poměry u policie, nekompetentní šéfy, ale když jsi sloužil tak málo, tak ani nevíš, co mají vedoucí za krkem, včetně mladých policistů ...
  22.07.2009 14:20 fekete
 
pro xyz - a sakra, že jsem tak blbej a ozívám se (po tom, co jsem tam viděl a zažil)
  22.07.2009 17:15 pro fekete
 
no jestli jsi "blbej" to nevím, ale zívat nemusíš, ale pokud jsi se chtěl OZVAT, tak oz-ý-vat sse píše s "y", nevím jak je to dnes, ale kdysi "ozývati se" bylo ve vyjmenovaných slovech po "z".
  22.07.2009 17:31 fekete
 
pro pro fekete - to víš, všichni nemůžou bejt chytrý, no, kdyby byli všichni chytrý, tak je z toho každej druhej úplně blbej, tak já se snažím, aby té chytrosti nebylo moc - jinak vyjmenovaná slova po z jsou tuším brzy, jazyk nazívati se, lytomišl (nebo nějaké jiné město, ale to už si nepamatuji) - jsem rád, že si někdo všiml, nicméně k tématu - fakt by mě zajímalo, jestli budou lidé o P ČR odcházet nebo ne, já sám jsem s tím měl problém, protože krize se projevuje (a to i zde v Praze - na slušný flek je obtížné se dostat), ale na druhou stranu si neumím představit, že bych tam byl ještě další čtyři roky, abych na tom byl stejně jako nyní ( a nemohu popřít, e do mně ke konci minulého roku sypali peníze, abych neodešel, a zvýšili mi osobní) - mě ta práce bavila, i přes ty věci, které jsem zkousával dost těžko, ale fakt nebylo co řešit (já ty čtyři roky čekat nebudu - narazím na blbce a odejdu bez poct?) - děkuji, ale na to o té práci (a lidech) vím opravdu moc, sorry, že jsem sloužil je tu oblikátní 10-ku, ale dovolím se nechat svůj vlastní názor
  22.07.2009 17:31 fekete
 
pro pro fekete - to víš, všichni nemůžou bejt chytrý, no, kdyby byli všichni chytrý, tak je z toho každej druhej úplně blbej, tak já se snažím, aby té chytrosti nebylo moc - jinak vyjmenovaná slova po z jsou tuším brzy, jazyk nazívati se, lytomišl (nebo nějaké jiné město, ale to už si nepamatuji) - jsem rád, že si někdo všiml, nicméně k tématu - fakt by mě zajímalo, jestli budou lidé o P ČR odcházet nebo ne, já sám jsem s tím měl problém, protože krize se projevuje (a to i zde v Praze - na slušný flek je obtížné se dostat), ale na druhou stranu si neumím představit, že bych tam byl ještě další čtyři roky, abych na tom byl stejně jako nyní ( a nemohu popřít, e do mně ke konci minulého roku sypali peníze, abych neodešel, a zvýšili mi osobní) - mě ta práce bavila, i přes ty věci, které jsem zkousával dost těžko, ale fakt nebylo co řešit (já ty čtyři roky čekat nebudu - narazím na blbce a odejdu bez poct?) - děkuji, ale na to o té práci (a lidech) vím opravdu moc, sorry, že jsem sloužil je tu oblikátní 10-ku, ale dovolím se nechat svůj vlastní názor
  22.07.2009 18:15 Ronin
 
Nechci si hrát na chytráčka, ale realitu jak to chodí u PČR zjistí i ten největší blbec za dva roky. A těch 10 let si myslím je dostatečná doba u PČR na rentu, protože u nás není ani takové zázemí pro poldy co maj na Slovensku.
Jinak ruku na srdce, kdo by měl možnost se přes známé dostat na solidní post v civilu, kdo by z Vás tuto možnost nevyužil ? Já osobně ihned, ale tu možnost nemám, ale na druhé straně kolegům co tu možnost měli nezávidím a přeji jim to, protože to u PČR stojí za ho... a dlouho bude stát.
  22.07.2009 18:55 pro Robin
 
Když to stojí u policie za h.., jak píšeš, tak proč jsou u náborářů fronty ?
A nesváděj to na krizi ...., opak je pravdou a kdo by chtěl brát peníze uplně za nic, tak se mu nebude líbit u policie ani v civilu !
  22.07.2009 21:05 "pro Robin"
 
.. pravda "u náborářů" stojí fronty těch naivních pubelescentů, kteří o životě, natož o práci u policie, nic nevědí, nebo hodně málo vědí. Ti co jsou v reálu tam nejspíše ve frontě nestojí. Ale pravda, pokud je někdo "ve fyzičce i psychičce" a o slušnou práci nezavadí,protože v jeho rajonu, bohužel, práce není a rodina se odmítá stěhovat "na lepší", tak stojí "frontu u náboráře". Otázkou je, jak dlouho se ještě budou stát fronty u náboráře, tedy jak dlouho v té frontě budou stát zejména zdatní muži, protože pro ženy u policie není v civilu finanční konkurence,......
  23.07.2009 06:54 for fekete
 
Z tebe musej mít na tom úřadě radost, protože co předvádíš tady s pravopisem je děs a hrůza a to bych nechtěl vidět ty spisy.
  23.07.2009 14:24 fekete
 
for for fekete - ano, psal jsem to v rychlosti a nečetl jsem to po sobě, za pravopisné chyby se omlouvám (i když, proč vlastně, že ?) - nicméně, za tím, co jsem napsal, si stojím, a ztotožňuji se i s tím, co napsal kolega přede mnou (na prokouknutí systému, který běží už jen setrvačností, a hromada nadřízených na jeho běh, resp. doklopýtávání, nemá žádný vliv nebo dokonce nějak funguje spíše navzdory nim, skutečně stačí dva roky - no snad ten polosocialismus jednou skončí a k P ČR nebudou lidé chodit jen ze zoufalství nebo holky, které mají skutečně u P ČR slušný příjem, ale ruku na srdce - ve většině jsou nepoužitelné - omlouvám se vyjímkám, znal jsem i holky, které byly skvělé)
  24.07.2009 17:13 Ronin
 
For pro Robin
A víš proč jsou u náborářů takové fronty, protože se rapidně snížila kritéria pro přijetí a k PČR se hlásí kde kdo ? On je radipní rozdíl mezi starými fyzickými testy a těmi novými.
  21.07.2009 09:21 ccc
 
Mám výborný nápad jak ušetřit peníze státu. 2000 služebních míst převést na služební místa PČR a je vyřešeno ne???Jak prosté a je ušetřeno několik miliónů korunek.-)
  20.07.2009 21:00 for fekete
 
Tak ty jsi vzácný případ, jak šlápnout do hovna, protože se připravuje to, co dlouho bylo plánováno, všem co dělají tzv. pro stát (st. spr. samospráva a tudíž i MP se renta bude rušit!!!!!!!!
  20.07.2009 21:17 Aleš
 
taky jsem něco slyšel!
  21.07.2009 07:55 XXX
 
Pánové, jděte se bodnout s hloupými kecy. Renty se rušit nebudou,nebudou a nebudou. To by byl definitivní konec policie takové jakou ji známe dnes. Možná je to ale cíl I.L., tedy Ička.
  21.07.2009 08:00 fekete
 
tak, že se bude renta zdaňovat nebo bude strop rent, tak s tím počítám (nakonec výše některých rent byla nenormální a nemorální) a o zrušení daňových vyjímek se mluví už dost dlouho (člověk, který na tomto zrušení vyjímek na MF ČR pracoval, je nyní ministrem financí a shodly se na něm obě nejsilnější strany, takže na to člověk nemusí být ani moc chytrý, aby si to dokázal dát dohromady), ale zrušení rent ( i když třeba jen pro lidi kteří dělají pro stát) ... lidi, co blbnete (sám jsem u P ČR dělal 10 let, tak vím, jaké fámy se tam dokážou ujmout - asi tu paranoiu s sebou ta práce nese, a ne, že by papaláši nedokázali opravdu vymýšlet kraviny a výjeby - někteří jenom to), ale přece jen - je to blbost
  21.07.2009 09:04 for fekete
 
Říkej si co chceš, ale holt jdeš ze státního do státního a ono to má i logiku. Připrav se na to.
  21.07.2009 10:22 fekete
 
no máš recht, tak prostě zvednu zadek a půjdu o dům dál, hlavně když cestou nepotkám takový experty jako jsi Ty (zkus si nastudovat nález Ústavního soudu č. 107/1996 Sb.) - ale že se s rentou bude hýbat je víc něž jisté (a veřejnost tomu zatleská)
  22.07.2009 19:46 pro for fekete
 
Ty se už vykašli na to tvé zcestné psaní, plácáš neustále jej a jen hovadiny nic jiného. O MP a dalších plánech nevíš vůbec nic a celkově jseš trapný. Renty nikdo rušit nebude, peníze si musí PČR najít ve svých rezervách a že se jich tam válí ještě dost. Zakopaný pes je v tom, že se nikdy nedostanou tam kam mají jít a kde by byly užitečné.
  23.07.2009 19:23 pro zakladatele vlákna
 
Kde jsi, prosím tě, přišel na to, že státní správa, samospráva a MP (asi tedy městská policie, nebo co?) má renty? A pokud MP je městská policie, tak tam máš další blbost - ta nedělá pro stát, nýbrž pro svého zřizovatele, čili obec.