Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  31.01.2007 21:16 X-men
 
sadga

nesouhlasím s tvým názorem. Nabírat 18leté ucho a 30 letého, dospělého a vyzrálého člověka je krapet rozdíl....
---------------------------------------------------------------- ---
18 leté ucho ještě nemá maturitu. To si musí ještě rok počkat. Co řešíš? Přece když budu makat někde,kde budu mít o hodně víc nepůjdu jinam a nezačnu si stěžovat..To je jeho boj :o)
  31.01.2007 21:24 asdgf
 
jak jsem napsal, nesouhlasím. Mám na to jiný názor, nic víc. Já osobně bych raději nabral člověka, který je vyzrálý a chce tu práci dělat, než toho, co neví co po střední škole a žije v naivní představě, že se bude flákat a brát prachy zadarmo. O nespravedlnosti u kolegů, kteří po 15, 20 letech poctivé služby ve výkonu spadli do 3TT se nebudu vyjadřovat, nechci být vulgární....
  31.01.2007 21:25 asdf
 
ono je v podstatě jedno, jestli je to 3TT nebo 4TT nebo 5TT, rozhodující jsou samozřejmě finance a v tomto případě jsou tabulky dost špatné...ale nechme se překvapit, prý jednají,tak jsem zvědav, co vyjednají....
  31.01.2007 21:26 asistent
 
já si nestěžuji, makal jsem 10 let v dole, stěžování nemám ve zvyku, pouze jsem poukazoval na motivující nástupní plat...
  31.01.2007 21:13 X-men
 
ahag
no to nebudou, z těch 18měsíců jsou 6 měsíců na řízené praxi a měl bys mít nárok na snížený rizikový příplatek. Padlý na hlavu nejsem. Kdo za ně bude navíc odpovídat po dobu zkušební doby 3 let?
----------------------------------------------------------------
Kdo by mě za ně měl odpovídat...? A hlavně,žádná zkušební doby není. To by sis měl uvědomit... nemíchej dohromady služební poměr na dobu určitou a zkušební dobu. To je rozdíl. Bud rád,že máš nějaký rizikáč na tý škole..Mimopražští tam mají tisícovku... Podle mě plat nastupujícího policisty je přijatelný,ale plat po tý ZOPce je pro většinu policistů dosti na dvě věci..A to nemluvím o dalších věcech..typu 150 hodin přesčas atd.
  31.01.2007 21:21 adad
 
A co je to doba určitá? Stejně jako byla dřív rok, stejně tak tě mohli během toho roku vyhodit bez důvodu. Problém je v tom, že ten člověk se do ničeho nepohrne,když ho mohou za jakoukoliv chybu vyrazit...už chápeš? A co s takovým parťákem? Mám ho hlídat a dělat zákroky za něj, protože si nebude jistý???
  31.01.2007 21:04 X-men
 
31.01.2007 21:00 asistent
x-mene, já už mám 30 let, jsem 7 let ženatý a mám 10-ti letého syna! Já už jsem 11 let makal a za daleko větší peníze, a přesto jsem šel k policii! Už to konečně chápeš? Myslíš, že pro mě je 14800 adekvátní částka?
---------------------------------------------------------------- -----
1. když si měl ´´daleko ´´ větší peníze,měl si zůstat tam,kde jsi,když ti jde o adekvátní peníze a né jít k Policii a stěžovat si
2. kdyby si těch 11 let odpracoval u Policie a né kdesi.Měl by si částku více adekvátní :o)
  31.01.2007 21:10 sadga
 
nesouhlasím s tvým názorem. Nabírat 18leté ucho a 30 letého, dospělého a vyzrálého člověka je krapet rozdíl....
  31.01.2007 21:11 hydromen
 
pro x-men doufám, že se tvá slova jednou otočí proti tobě....dobrou noc
  31.01.2007 20:52 X-men
 
FOR X-men: Těch 14tisíc hrubého srovnej s člověkem, který má zájem sloužit u sboru, nastoupí a má doma manželku, dítě a např.nemovitost............takový nenastoupí ani kdyby chtěl sebevíc....prostě na to nemá.....
---------------------------------------------------------------- -----

Když má menželku, děti a NEMOVITSOTi,proč se hlásí k policii?Si měl rozmyslet trochu dřív ,ne? :o))))))))))))))
  31.01.2007 21:00 afggas
 
aha...tak nic nechme toho, tyhle úvahy jsou celkem mimo.....
  31.01.2007 21:00 asistent
 
x-mene, já už mám 30 let, jsem 7 let ženatý a mám 10-ti letého syna! Já už jsem 11 let makal a za daleko větší peníze, a přesto jsem šel k policii! Už to konečně chápeš? Myslíš, že pro mě je 14800 adekvátní částka?
  31.01.2007 20:48 X-men
 
pro xmen

nesrovnávej učiliště s policejní školou, tam nastupuje člověk se středoškolským vzděláním, když nastoupíš do zaměstnání o kterém víš prd, tak tě taky někdo musí zaučit a platí tě taky
---------------------------------------------------------------- -----

Ty musí býti padlý na hlavu. Z hlediska toho,co tam děláš,tak pro mě to teda učiliště je. Ano zaučí tě,ale neříkej mi,že tě budou zaučovat 18 měsíců za 14800 hrubýho :o))))
  31.01.2007 20:57 ahag
 
no to nebudou, z těch 18měsíců jsou 6 měsíců na řízené praxi a měl bys mít nárok na snížený rizikový příplatek. Padlý na hlavu nejsem. Kdo za ně bude navíc odpovídat po dobu zkušební doby 3 let?
  31.01.2007 20:48 petr
 
Odbory ve Škodě Auto budou žádat dvouciferný růst platů.Bez managementu je dnes průměrná měsíční mzda v automobilce téměř 27 000 korun, tedy zhruba o 7000 korun vyšší než průměrná mzda v České republice. Zdroj: www.novinky.cz.. Ať někdo vypráví, že má a požaduje policajt hodně peněz. To je fakt nechutná demagogie. Kam tohle povede?
  01.02.2007 21:47 ...
 
Chlape, na ulici bylo vždy míň peněz než na specializovaných útvarech. Vem si třeba ZJ( 24 hod. služba, z toho půlku prochrápou, pak si sjedou zacvičit, zaplavat, najíst a koukaj na telku.) a to v průměru za 35000 hrubého.
  31.01.2007 20:47 Chudák z ulice
 
PLATOVÉ PODMÍNKY ŘADOVÉHO POLICISTY V ČR TO JE HNUS, KTERÝ NEMÁ V ZEMÍCH EU OBDOBY.
  31.01.2007 20:43 X-men
 
31.01.2007 20:34 pro X-men

nechápu co je dobrého na tom, že někam nastoupíš za 14800 hrubého.... nějak se nemůžu probrat!!!
---------------------------------------------------------------- --

Kdybys napsal,co je špatného na tom,že někam nastoupíš a budeš se rok učit ,jak na učilišti a budeš na za tio brát 14000 hrubého ............... tak bych to ještě pochopil. Konec debaty. Prostě je jedno,kolik,když nastoupím a umím hovno a učím se na škole,ale pak až jdu do výkonu,takj teprve pak řešit KOLIK a to je v současné době nevyřešené dostatečně :-/
  31.01.2007 20:48 afhafh
 
nevím jak to je teď,ale i na té policejní škole jsme dostali zbraň, služební průkaz a měli praxi na ulici a vedeni jsme přitom byli jako zařazení v záloze pro studující........ale neřešme to,prostě je zákon podfinancovaný a to je vše
  31.01.2007 20:55 asistent
 
x-mene, já už mám 30 let, jsem 7 let ženatý a mám 10-ti letého syna! Já už jsem 11 let makal a za daleko větší peníze, a přesto jsem šel k policii! Už to konečně chápeš? Myslíš, že pro mě je 14800 adekvátní částka?
  31.01.2007 20:38 občan
 
Páni policisté, pokud je Váš nástupní plat opravdu tak nízký, tak mi zbývá jediné: "Pane Bože, opatruj naši vlast!!"
Za takhle mrzkou mzdu může nastoupit k vaší složce jenom DEBIL, tak se nedivím Vašim výstupům - jsou hodné výkonům opravdových debilů.
  31.01.2007 20:53 adgag
 
nejde jen o plat, ikdyž to tak vypadá, těch problémů je mnohem víc, stačí se dívat kolem sebe. Když si člověk uvědomí, že zdraví má jen jedno, že se přitvrzují podmínky, zakazuje se vedlejší činnost, zrušily se veškeré příplatky, policisté ve výkonu musí dokonce nadsluhovat svátky, je 150hod.zadarmo apod., pak si vyzkouší službu na ulici, tak mu dojde, že ty peníze tak slavné, jak se na to dívá člověk mimo sektor, nejsou..... Bohužel s platem dolů jdou i někteří příslušníci po 15, 20 letech služby..... co na to říct....
  31.01.2007 20:55 ***
 
Měl by jsi se spíš léčit než brouzdat po internetu. Jestli máš komplexy tak jdi k psychiatrovi on se na tebe podívá.
  31.01.2007 20:37 PRO POLICISTY
 
http://www.policista.estranky.cz/