Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  12.01.2007 17:56 honza <jan.valenta.sm@centrum.cz>
 
Byl jsem u spolku od konce srpna 1985 do konce března 2004. Zažil jsem si zde pěkné i ošklivé věci. Když jsem odcházel, nedokázal jsem si představit, co vlastně budu dělat, protože jsem byl vystudovaný policajt (SOŠ PS a VMV Holešov) a poté ihned VŠ (VA Brno). Bylo mi všelijak, musel jsem se hodně učit, jak to vypadá v civilu. Bylo mi chvilkami líto, že jsem odešel a měl myšlenky na návrat nebo práci v obdobné organizaci. Ale již delší dobu zjišťuje, že jsem udělal to nejmoudřejší, co jsem mohl udělat a možná jsem to měl udělat již po 10 letech, protože přes skutečnost, že jsem strávil v uniformě tolik let, výsluha dle platné legislativy byla něco přes 14 let. Ačkoliv výsluhový příspěvek se valorizoval vždy s důchody až do roku 2006, letos důchodci svých 5-6 % navíc dostali. Na nás už nějak asi nezbylo, u mne osobně to činí něco málo přes 2 % tedy o celých 193,- Kč. Je to "skoro" jako inflace, takže i my. co už u vás nejsme , můžeme být spokojeni, že? Pokud si pamatuji, vždy se vše řídilo zákonem, který platil v době události, pokud nebylo v novelizaci uvedeno, že se tato vztahuje i na případy platné podle předchozí platnosti zákona.
Co se týče demonstrace, ačkoliv je to dle zákona o PČR zakázáno, jděte do toho!!! Je zajímavé, že jinde v EU to určitě nebudou mít policajti povoleno a také vyšli do ulic. Nikomu se nic nestalo a sice ne vše, ale alespoň něco se jim ze svých požadavků podařilo uskutečnit. Asi by se politici hodně divili, že stávkují i státní zaměstnanci. Nebuďte jako ovce, které jsou na porážku a ozvěte se! Snad se někdo chytne za rypák, že to asi nebude všechno v pořádku. Bylo by určitě zajímavé porovnat koupěschopnost policistů nebo i jiných státních zaměstnanců např. v letech 1994-1996 a 2004-2006. Určitě by se dost lidí divilo. Já když si na tu dřívější dobu vzpomenu, mohl jsem si dovolit daleko víc, než v době, kdy jsem odcházel. A to jsem byl stále na stejné funkci a hodnosti a navíc došlo mezi tím k rozdělení praporčických a důstojnických hodností (naštěstí, protože by si člověk spíš pohoršil, než polepšil). Divím se, že nikomu není divné, proč odchází tolik lidí, kteří již mají něco odslouženo. Určitě to není tím, že oni již nemají policii nic dát, ale spíš naopak. Ti, kdo jsou ve služ. poměru do 3-5 let ať se na mne teď nezlobí, ale pro službu jsou daleko užitečnější ti, kteří již mají nějaké zkušenosti, ale ty už služba a neustálé vymýšlení, když to nazvu slušně, od nadřízených složek nebaví a nic je nemotivuje. Určitě ne systém, který funguje ve státních složkách. Jak jsem se na vlastní kůži několikrát přesvědčil, pro obsazení funkce není důležité co máš v hlavě, ale spíš jak máš ohebnou páteř. A hlavně nesmíš mít vlastní názor. Ale to se asi nezmění.

Přeji všem státním zaměstnancům, aby se o ně už někdo začal zajímat a jejich situace se nezhoršovala, ale zlepšovala. Honza
  31.01.2007 21:42 X-men
 
asdf

Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru ...a další žvásty
----------------------------------------------------------------

A ty si vážně myslíš,že nastupujícícho právníka vezmou na služební místo za 14,8 hrubého??? haha
  31.01.2007 21:51 adf
 
Pokud nemá štěstí, nebo není synáček nějakého papaláše, tak skončí na škole, tj.bez debat. I společně s náma tam byly právníci, dle starého zákona dostali ppor.vyšší hodnostní a studovali s náma kvalifikační studium, jestli se to teď obchází, to nevím, ale všichni se bijí v prsa, jak se bude začínat od nejspodnějšího stupínku.... Rovnou na škole bude na tabulce SKPV v 7TT? Něco jsem zaslechl o kariérním řádu....to byl asi zlý sen, promiň...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
sddaf

má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
---------------------------------------------------------------- ---

ty hlu*áku,váš kolik lidí udělá ty tvoje slávný psychotesty.Skoro všichni,co mají těch slavných 18,19 let. A psychotesty udělal i ten policista,co se udusil vlastníma zvratkama,když jel na školení,jestli si o tom slyšel..vyzrálej jak stehno.psychotesty potvrdili:o) Dívím se na to z jeho pohledu---odejdu z práce,kde mám o dost větší prachy,dám si k policii,vydržím rok a pár měsíců za 14800 hrubýho a pak dostanu o pár tisíc víc. A teprve pak tady budu řešit,že mám málo peněz,protože už budu ve výkonu !!!!!!!!!!!!!
  31.01.2007 21:45 asdf
 
Za 1) nejsem hlupák, ty tu nejsi od toho, abys mě hodnotil, za 2) pokud se nepletu, tak je náborová akce, takže si o těch 18 letých udělám úsudek - nabrat pokud možnost vše, víme, že je zákon podfinancovaný a lidi nám budou utíkat, za 3) zmiňuješ starého poldu, jeho vyzrálost s věkem a upozorňuješ na to, že se opil a udusil - dost ubohé, s alkoholem může mít problém kdokoliv, to o tobě vypovídá své a za 4) můžu ti rovnou říkat Juro z Brna?...:-))) Mizím pryč Juro, tak se nezlob, že tu zůstaneš sám....
  31.01.2007 21:38 hydromen
 
přeji "asistentovi" hodně štěstí v nové práci, aby se pokud možno co nejméně setkával s lidmi jako je X-MEN...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
ty si koumes :o)
  31.01.2007 21:36 X-men
 
asistent
------------------------------------
Tak to opravdu nevím,jaký je tam běžný plat,
Ale jak už jsem psal.. u nás je palt 14800 hrubého menší než zaměstnanec banky,natož prodavač a další běžné pozice
  31.01.2007 21:33 X-men
 
asdgf

jak jsem napsal, nesouhlasím. Mám na to jiný názor, nic víc. Já osobně bych raději nabral člověka, který je vyzrálý a chce tu práci dělat, než toho, co neví co po střední škole a žije v naivní představě, že se bude flákat a brát prachy zadarmo. O nespravedlnosti u kolegů, kteří po 15, 20 letech poctivé služby ve výkonu spadli do 3TT se nebudu vyjadřovat, nechci být vulgární....
---------------------------------------------------------------- ----
O tom,kdo je vyzrálý nerozhoduješ ty ani bilogický věk. je to kus od kusu :o))))))) zemědělsky řečeno :o))))) to,co píšeš po těch15,20 to je naprostá pravda souhlasím. ale prostě 14800 hrubýho není v týhle republice nic absurdního.Lidi ,kde žijete? u nás prodavačka,co maká 12 hodin denně má 8 tis. čisté.Dělá v Penny. A taky má rodinu,děti,manžela. Prostě 14,8 tis a za rok a půl brát přes dvacet ,vždyt je to oki? tak to vydržím a né remcat,že nastupující plat je NEADEKVATNi.O tomhle slově se mi dneska bude zdát :o))))
  31.01.2007 21:41 asdfa
 
jistě že o tom nerozhoduji já, nikde jsem to nepsal. Jestli čteš všechno, tak jsem se zmínil i o osobnostním testu, ale neřeš to, neshodneme se
  31.01.2007 21:29 X-men
 
31.01.2007 21:26 asistent

já si nestěžuji, makal jsem 10 let v dole, stěžování nemám ve zvyku, pouze jsem poukazoval na motivující nástupní plat...
---------------------------------------------------------------- --
Mohu se zeptat odkud jsi? Přibližně. jde o to,že tam,odkud jsem já je ten pro vás neadekvátní plat pro většinu lidí nedostupný.
  31.01.2007 21:32 asistent
 
jsem z Karviné...
  31.01.2007 21:38 asdf
 
Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru lidi např. s vysokoškolským vzděláním právního zaměření? Nabídneš mu na rok a půl 14hrubého a 3 roky určitou dobu? Tyhle věci zákon vůbec neřeší a to je chyba, stejně tak je neřeší u policistů z výkonu, kteří si zvyšují vzdělání ve svém osobním volnu (což je obecně jejich povinnost) a nemají tendece se cpát na nějaké funkce. Jak jejich snahu a vyšší vzdělání zákon ohodnotí? V civilním sektoru je VŠ vzdělání nepopiratelnou "výhodou" a tito dostávají přednostně nabídky zaměstnání, jak je to u bezpečnostního sboru? Odpověz si sám... Jdu vytvářet hodnoty, mejte se. Třeba se pleteme a zákon je fajn, jen ty složenky jim nikdo jiný nezaplatí.....
  31.01.2007 21:28 X-men
 
hydromen

hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
---------------------------------------------------------------- -
Jaký provokatér? :o)) Jsem normální řadový policista ve 21:17 jsme reagoval na tvůj příspěvěk a ty nic :o)
  31.01.2007 21:26 X-men
 
adad

A co je to doba určitá? Stejně jako byla dřív rok, stejně tak tě mohli během toho roku vyhodit bez důvodu. Problém je v tom, že ten člověk se do ničeho nepohrne,když ho mohou za jakoukoliv chybu vyrazit...už chápeš? A co s takovým parťákem? Mám ho hlídat a dělat zákroky za něj, protože si nebude jistý???
---------------------------------------------------------------- ---
Za jakoukoli chybu tě vyhodit nemohou § 41 - 42 z. č. 361/2003 Sb. Si to důkladně přečti. defakto rok bude sloužit normálně na útavru než mu skončí služební poměr na dobu určitou...To už nějak vydržíš,ne ? :o) Bereš to moc pesimisticky
  31.01.2007 21:18 X-men
 
Sadga.

S tou vyzrálostí bych to moc nepřeháněl :o) silná slova napsat,že 30 letý je vyzrálý.
  31.01.2007 21:21 hydromen
 
hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
  31.01.2007 21:28 sddaf
 
má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
  31.01.2007 21:17 X-men
 
hydromen

pro x-men doufám, že se tvá slova jednou otočí proti tobě....dobrou noc
----------------------------------------------------------------
Jaká slova? to,že tady celou dobu říkám,že plat nastupujícího policity bez praxe je oproti policistovi několik let ve výkonu DOBRÝ?