Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  31.01.2007 21:42 X-men
 
asdf

Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru ...a další žvásty
----------------------------------------------------------------

A ty si vážně myslíš,že nastupujícícho právníka vezmou na služební místo za 14,8 hrubého??? haha
  31.01.2007 21:51 adf
 
Pokud nemá štěstí, nebo není synáček nějakého papaláše, tak skončí na škole, tj.bez debat. I společně s náma tam byly právníci, dle starého zákona dostali ppor.vyšší hodnostní a studovali s náma kvalifikační studium, jestli se to teď obchází, to nevím, ale všichni se bijí v prsa, jak se bude začínat od nejspodnějšího stupínku.... Rovnou na škole bude na tabulce SKPV v 7TT? Něco jsem zaslechl o kariérním řádu....to byl asi zlý sen, promiň...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
sddaf

má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
---------------------------------------------------------------- ---

ty hlu*áku,váš kolik lidí udělá ty tvoje slávný psychotesty.Skoro všichni,co mají těch slavných 18,19 let. A psychotesty udělal i ten policista,co se udusil vlastníma zvratkama,když jel na školení,jestli si o tom slyšel..vyzrálej jak stehno.psychotesty potvrdili:o) Dívím se na to z jeho pohledu---odejdu z práce,kde mám o dost větší prachy,dám si k policii,vydržím rok a pár měsíců za 14800 hrubýho a pak dostanu o pár tisíc víc. A teprve pak tady budu řešit,že mám málo peněz,protože už budu ve výkonu !!!!!!!!!!!!!
  31.01.2007 21:45 asdf
 
Za 1) nejsem hlupák, ty tu nejsi od toho, abys mě hodnotil, za 2) pokud se nepletu, tak je náborová akce, takže si o těch 18 letých udělám úsudek - nabrat pokud možnost vše, víme, že je zákon podfinancovaný a lidi nám budou utíkat, za 3) zmiňuješ starého poldu, jeho vyzrálost s věkem a upozorňuješ na to, že se opil a udusil - dost ubohé, s alkoholem může mít problém kdokoliv, to o tobě vypovídá své a za 4) můžu ti rovnou říkat Juro z Brna?...:-))) Mizím pryč Juro, tak se nezlob, že tu zůstaneš sám....
  31.01.2007 21:38 hydromen
 
přeji "asistentovi" hodně štěstí v nové práci, aby se pokud možno co nejméně setkával s lidmi jako je X-MEN...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
ty si koumes :o)
  31.01.2007 21:36 X-men
 
asistent
------------------------------------
Tak to opravdu nevím,jaký je tam běžný plat,
Ale jak už jsem psal.. u nás je palt 14800 hrubého menší než zaměstnanec banky,natož prodavač a další běžné pozice
  31.01.2007 21:33 X-men
 
asdgf

jak jsem napsal, nesouhlasím. Mám na to jiný názor, nic víc. Já osobně bych raději nabral člověka, který je vyzrálý a chce tu práci dělat, než toho, co neví co po střední škole a žije v naivní představě, že se bude flákat a brát prachy zadarmo. O nespravedlnosti u kolegů, kteří po 15, 20 letech poctivé služby ve výkonu spadli do 3TT se nebudu vyjadřovat, nechci být vulgární....
---------------------------------------------------------------- ----
O tom,kdo je vyzrálý nerozhoduješ ty ani bilogický věk. je to kus od kusu :o))))))) zemědělsky řečeno :o))))) to,co píšeš po těch15,20 to je naprostá pravda souhlasím. ale prostě 14800 hrubýho není v týhle republice nic absurdního.Lidi ,kde žijete? u nás prodavačka,co maká 12 hodin denně má 8 tis. čisté.Dělá v Penny. A taky má rodinu,děti,manžela. Prostě 14,8 tis a za rok a půl brát přes dvacet ,vždyt je to oki? tak to vydržím a né remcat,že nastupující plat je NEADEKVATNi.O tomhle slově se mi dneska bude zdát :o))))
  31.01.2007 21:41 asdfa
 
jistě že o tom nerozhoduji já, nikde jsem to nepsal. Jestli čteš všechno, tak jsem se zmínil i o osobnostním testu, ale neřeš to, neshodneme se
  31.01.2007 21:29 X-men
 
31.01.2007 21:26 asistent

já si nestěžuji, makal jsem 10 let v dole, stěžování nemám ve zvyku, pouze jsem poukazoval na motivující nástupní plat...
---------------------------------------------------------------- --
Mohu se zeptat odkud jsi? Přibližně. jde o to,že tam,odkud jsem já je ten pro vás neadekvátní plat pro většinu lidí nedostupný.
  31.01.2007 21:32 asistent
 
jsem z Karviné...
  31.01.2007 21:38 asdf
 
Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru lidi např. s vysokoškolským vzděláním právního zaměření? Nabídneš mu na rok a půl 14hrubého a 3 roky určitou dobu? Tyhle věci zákon vůbec neřeší a to je chyba, stejně tak je neřeší u policistů z výkonu, kteří si zvyšují vzdělání ve svém osobním volnu (což je obecně jejich povinnost) a nemají tendece se cpát na nějaké funkce. Jak jejich snahu a vyšší vzdělání zákon ohodnotí? V civilním sektoru je VŠ vzdělání nepopiratelnou "výhodou" a tito dostávají přednostně nabídky zaměstnání, jak je to u bezpečnostního sboru? Odpověz si sám... Jdu vytvářet hodnoty, mejte se. Třeba se pleteme a zákon je fajn, jen ty složenky jim nikdo jiný nezaplatí.....
  31.01.2007 21:28 X-men
 
hydromen

hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
---------------------------------------------------------------- -
Jaký provokatér? :o)) Jsem normální řadový policista ve 21:17 jsme reagoval na tvůj příspěvěk a ty nic :o)
  31.01.2007 21:26 X-men
 
adad

A co je to doba určitá? Stejně jako byla dřív rok, stejně tak tě mohli během toho roku vyhodit bez důvodu. Problém je v tom, že ten člověk se do ničeho nepohrne,když ho mohou za jakoukoliv chybu vyrazit...už chápeš? A co s takovým parťákem? Mám ho hlídat a dělat zákroky za něj, protože si nebude jistý???
---------------------------------------------------------------- ---
Za jakoukoli chybu tě vyhodit nemohou § 41 - 42 z. č. 361/2003 Sb. Si to důkladně přečti. defakto rok bude sloužit normálně na útavru než mu skončí služební poměr na dobu určitou...To už nějak vydržíš,ne ? :o) Bereš to moc pesimisticky
  31.01.2007 21:18 X-men
 
Sadga.

S tou vyzrálostí bych to moc nepřeháněl :o) silná slova napsat,že 30 letý je vyzrálý.
  31.01.2007 21:21 hydromen
 
hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
  31.01.2007 21:28 sddaf
 
má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
  31.01.2007 21:17 X-men
 
hydromen

pro x-men doufám, že se tvá slova jednou otočí proti tobě....dobrou noc
----------------------------------------------------------------
Jaká slova? to,že tady celou dobu říkám,že plat nastupujícího policity bez praxe je oproti policistovi několik let ve výkonu DOBRÝ?