Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.03.2007 09:23 Vyjádření Iniciativy <ubs@seznam.cz>
 
Jednání aktuální informace
07.03.2007

Dne 6. března 2007 od 14.00 hod. přibližně do 17.15 hod. se zástupci Iniciativy ve složení Miloš Plechatý, Aleš Lehký a Milan Halberštát , na pozvání zúčastnili diskuze na Policejním prezidiu PČR, které byli dále přítomni :

za NOS PČR

- předseda NOS PČR: JUDr. ŠTĚPÁNEK Milan.

- 1. místopředseda NOS PČR: BURDA Alexander, Ing.

za policejní prezidium PČR :

- policejní prezident plk. Mgr. Vladislav HUSÁK

- náměstek policejního prezidenta pro ekonomiku pplk. Ing. Pavel Boubele

- vedoucí kanceláře pol. prezidenta plk. Ing. Jindřich Mayer

- zástupce vedoucí kanceláře pol. prezidenta plk. RNDr. Ing. René Tichý

Diskuze se týkala problémů, které vyvolávají nespokojenost mezi policisty. Jednání mezi přítomnými bylo vedeno velmi věcně a to především co se týče názorů na aplikaci zákona č. 361/2003 Sb., ve znění pozdějších změn. Ze strany Iniciativy a vedení NOSP byly nastíněny společné body Petice, která byla oficiálně zahájena dne 27.2.2007 na Manifestu 361, v Praze, u Křižíkovy fontány. Z těchto bodů petice byly následně pro hlavní diskuzi vybrány problémy, které je schopno vedení PČR ovlivnit a upravit tak, aby v dohledné době byla sjednána „náprava“, a to dříve, než např. bude jednáno o úpravě přímo v zákoně č. 361/2003 Sb.

Jednalo se tedy především o aplikaci odpracování přesčasové práce bez náhrady do výše 150 hod., dle zákona. Vedení policejního prezidia bylo seznámeno s různými výklady při nařizování této přesčasové práce vedoucími pracovníky na jednotlivých útvarech. Následně došlo ke shodě všech přítomných, že přesčasovou práci bez náhrady nelze nařizovat policistům účelově tak, aby se za každou cenu vyčerpalo zákonem uvedených 150 hodin přesčasové práce bez náhrady. Tyto hodiny odpracované zdarma by měly být využívány jen v naléhavých případech dle zákona, bez záměrného plánování do budoucna. Policejní prezident plk.Mgr. Vladislav HUSÁK přislíbil, že o tomto stanovisku bude informovat podřízené na příští poradě ředitelů, aby nedocházelo k nesprávné aplikaci. Společná shoda byla i v tom, že by těchto 150 hodin přesčasové práce bez náhrady mělo být vypuštěno ze zákona č. 361/2003 Sb., ve znění pozdějších změn.

Dalším nastíněným problémem bylo neuznávání státních svátků policistům ve směném provozu. Z diskuze všech přítomných vyplynulo, že patrně není důvod, proč tyto výhody ze státních svátků by neměli být uznány i pro policisty ve směném provozu. K tomuto bude v nejbližší době vyžádáno stanovisko Ministerstva vnitra.

Dále do konce měsíce března 2007 by měla být ze strany PP provedena širší analýza propadů platů. Porovnání platů za rok 2006 s platovými podmínkami nastavených pro rok 2007, čímž bude zjištěn každý konkrétní policista, kterého se finanční propad týká. Toto byl jasný požadavek Iniciativy na vedení policejního prezidia, aby se konečně vyjasnili skutečná čísla počtu příslušníků policie, kteří jsou zavedením zák. č. 361/2003 Sb. a následně jeho prováděním, platově poškozeni. Doufáme, že tímto se vysvětlí nejasné výroky, které byly prezentovány v médiích, a dojde se tak k přesnému počtu policistů, kterých se to ve skutečnosti v rámci celé PČR týká. Vedením PP bylo sděleno, že na krajské správy a obl. ředitelství SCPP byly poslány finanční prostředky „záplaty“ a to 300,- Kč na každého policistu. Je tedy na ředitelstvích, aby se tyto prostředky rozdělily formou rizikového příplatku pro tarifní třídy s finančním propadem, a to především pro 3. tarifní třídu.

Současně bylo vedením PP sděleno, že jsou přislíbeny MV finanční prostředky pro pokrytí služebních příjmů pro rok 2007.



Byla i zjištěna shoda s prosazováním zrušení hodnostního označení v zákoně č. 361/2003 Sb.

Zástupci Iniciativy sdělili všem přítomným, že rozhodně nesouhlasí s výroky, které vyslovuje do medií ministr vnitra MUDr. Mgr. Ivan LANGER – a to např. výrok : „Jedná se o dobře nastavený systém u bezpečnostních sborů“, „ Je pouze 10% mírně nespokojených a 90% velmi spokojený “.

Pokud by byl systém totiž nastaven dobře, tak nebude docházet k rozsáhlé nespokojenosti příslušníků bezpečnostních sborů, což potvrdí podepisovaná petice příslušníků bezpečnostních sborů.

Konečný dojem z tohoto jednání s vedením PP, lze hodnotit za přínosný, pokud bude společně nalezená teoretická shoda, následně uvedena do praxe.

- INICIATIVA – 6. března 2007
  31.01.2007 21:42 X-men
 
asdf

Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru ...a další žvásty
----------------------------------------------------------------

A ty si vážně myslíš,že nastupujícícho právníka vezmou na služební místo za 14,8 hrubého??? haha
  31.01.2007 21:51 adf
 
Pokud nemá štěstí, nebo není synáček nějakého papaláše, tak skončí na škole, tj.bez debat. I společně s náma tam byly právníci, dle starého zákona dostali ppor.vyšší hodnostní a studovali s náma kvalifikační studium, jestli se to teď obchází, to nevím, ale všichni se bijí v prsa, jak se bude začínat od nejspodnějšího stupínku.... Rovnou na škole bude na tabulce SKPV v 7TT? Něco jsem zaslechl o kariérním řádu....to byl asi zlý sen, promiň...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
sddaf

má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
---------------------------------------------------------------- ---

ty hlu*áku,váš kolik lidí udělá ty tvoje slávný psychotesty.Skoro všichni,co mají těch slavných 18,19 let. A psychotesty udělal i ten policista,co se udusil vlastníma zvratkama,když jel na školení,jestli si o tom slyšel..vyzrálej jak stehno.psychotesty potvrdili:o) Dívím se na to z jeho pohledu---odejdu z práce,kde mám o dost větší prachy,dám si k policii,vydržím rok a pár měsíců za 14800 hrubýho a pak dostanu o pár tisíc víc. A teprve pak tady budu řešit,že mám málo peněz,protože už budu ve výkonu !!!!!!!!!!!!!
  31.01.2007 21:45 asdf
 
Za 1) nejsem hlupák, ty tu nejsi od toho, abys mě hodnotil, za 2) pokud se nepletu, tak je náborová akce, takže si o těch 18 letých udělám úsudek - nabrat pokud možnost vše, víme, že je zákon podfinancovaný a lidi nám budou utíkat, za 3) zmiňuješ starého poldu, jeho vyzrálost s věkem a upozorňuješ na to, že se opil a udusil - dost ubohé, s alkoholem může mít problém kdokoliv, to o tobě vypovídá své a za 4) můžu ti rovnou říkat Juro z Brna?...:-))) Mizím pryč Juro, tak se nezlob, že tu zůstaneš sám....
  31.01.2007 21:38 hydromen
 
přeji "asistentovi" hodně štěstí v nové práci, aby se pokud možno co nejméně setkával s lidmi jako je X-MEN...
  31.01.2007 21:40 X-men
 
ty si koumes :o)
  31.01.2007 21:36 X-men
 
asistent
------------------------------------
Tak to opravdu nevím,jaký je tam běžný plat,
Ale jak už jsem psal.. u nás je palt 14800 hrubého menší než zaměstnanec banky,natož prodavač a další běžné pozice
  31.01.2007 21:33 X-men
 
asdgf

jak jsem napsal, nesouhlasím. Mám na to jiný názor, nic víc. Já osobně bych raději nabral člověka, který je vyzrálý a chce tu práci dělat, než toho, co neví co po střední škole a žije v naivní představě, že se bude flákat a brát prachy zadarmo. O nespravedlnosti u kolegů, kteří po 15, 20 letech poctivé služby ve výkonu spadli do 3TT se nebudu vyjadřovat, nechci být vulgární....
---------------------------------------------------------------- ----
O tom,kdo je vyzrálý nerozhoduješ ty ani bilogický věk. je to kus od kusu :o))))))) zemědělsky řečeno :o))))) to,co píšeš po těch15,20 to je naprostá pravda souhlasím. ale prostě 14800 hrubýho není v týhle republice nic absurdního.Lidi ,kde žijete? u nás prodavačka,co maká 12 hodin denně má 8 tis. čisté.Dělá v Penny. A taky má rodinu,děti,manžela. Prostě 14,8 tis a za rok a půl brát přes dvacet ,vždyt je to oki? tak to vydržím a né remcat,že nastupující plat je NEADEKVATNi.O tomhle slově se mi dneska bude zdát :o))))
  31.01.2007 21:41 asdfa
 
jistě že o tom nerozhoduji já, nikde jsem to nepsal. Jestli čteš všechno, tak jsem se zmínil i o osobnostním testu, ale neřeš to, neshodneme se
  31.01.2007 21:29 X-men
 
31.01.2007 21:26 asistent

já si nestěžuji, makal jsem 10 let v dole, stěžování nemám ve zvyku, pouze jsem poukazoval na motivující nástupní plat...
---------------------------------------------------------------- --
Mohu se zeptat odkud jsi? Přibližně. jde o to,že tam,odkud jsem já je ten pro vás neadekvátní plat pro většinu lidí nedostupný.
  31.01.2007 21:32 asistent
 
jsem z Karviné...
  31.01.2007 21:38 asdf
 
Ještě jeden příklad. V zájmu policie by mělo být u policistů pokud možno co nejvyšší vzdělání, které jakýmsi způsobem alespoň částečně zaručuje všeobecný přehled, znalosti apod. Praxi neřeš, tu získá po nástupu, škole a na ulici. Teď si vem, jak nalákat do sboru lidi např. s vysokoškolským vzděláním právního zaměření? Nabídneš mu na rok a půl 14hrubého a 3 roky určitou dobu? Tyhle věci zákon vůbec neřeší a to je chyba, stejně tak je neřeší u policistů z výkonu, kteří si zvyšují vzdělání ve svém osobním volnu (což je obecně jejich povinnost) a nemají tendece se cpát na nějaké funkce. Jak jejich snahu a vyšší vzdělání zákon ohodnotí? V civilním sektoru je VŠ vzdělání nepopiratelnou "výhodou" a tito dostávají přednostně nabídky zaměstnání, jak je to u bezpečnostního sboru? Odpověz si sám... Jdu vytvářet hodnoty, mejte se. Třeba se pleteme a zákon je fajn, jen ty složenky jim nikdo jiný nezaplatí.....
  31.01.2007 21:28 X-men
 
hydromen

hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
---------------------------------------------------------------- -
Jaký provokatér? :o)) Jsem normální řadový policista ve 21:17 jsme reagoval na tvůj příspěvěk a ty nic :o)
  31.01.2007 21:26 X-men
 
adad

A co je to doba určitá? Stejně jako byla dřív rok, stejně tak tě mohli během toho roku vyhodit bez důvodu. Problém je v tom, že ten člověk se do ničeho nepohrne,když ho mohou za jakoukoliv chybu vyrazit...už chápeš? A co s takovým parťákem? Mám ho hlídat a dělat zákroky za něj, protože si nebude jistý???
---------------------------------------------------------------- ---
Za jakoukoli chybu tě vyhodit nemohou § 41 - 42 z. č. 361/2003 Sb. Si to důkladně přečti. defakto rok bude sloužit normálně na útavru než mu skončí služební poměr na dobu určitou...To už nějak vydržíš,ne ? :o) Bereš to moc pesimisticky
  31.01.2007 21:18 X-men
 
Sadga.

S tou vyzrálostí bych to moc nepřeháněl :o) silná slova napsat,že 30 letý je vyzrálý.
  31.01.2007 21:21 hydromen
 
hele, co ty jsi vlastně za provokatéra?
  31.01.2007 21:28 sddaf
 
má manželku, dítě, chce je zajistit, takže odpovědný je určitě, proto se ozývá, o vyzrálosti osobnosti ve 30 letech: musel projít i osobnostním testem, který z části jeho vyzrálost potvrzuje, takže si nech těch velkohubých hloupých připomínek a podívej se na to z druhé stránky, z jeho pohledu....
  31.01.2007 21:17 X-men
 
hydromen

pro x-men doufám, že se tvá slova jednou otočí proti tobě....dobrou noc
----------------------------------------------------------------
Jaká slova? to,že tady celou dobu říkám,že plat nastupujícího policity bez praxe je oproti policistovi několik let ve výkonu DOBRÝ?