Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  28.02.2008 22:16 jééééééé
 
Zaměstnavatelé motivují zaměstnance příspěvky

---------------------------------------------------------------- ----------------
zpět na rubriku přeposlat e-mailem tisknout článek zobrazit komentáře přidat komentář

---------------------------------------------------------------- ----------------

[PRAHA, 27. února 2008] - Mezi hojně využívané zaměstnanecké výhody patří příspěvky zaměstnavatele placené zaměstnancům na jejich penzijní připojištění se státním příspěvkem a na soukromé životní pojištění. Jaké novinky v této oblasti přinesl rok 2008?

Převzato ze serveru Finance.cz

Poslední statistiky ukazují, že nezaměstnaných stále ubývá. Pro mnoho zaměstnavatelů začíná být shánění vhodných zaměstnanců černou můrou. Stále více profesí se dostává na seznam těch povolání, o které je mezi zaměstnavateli zájem, ale na pracovním trhu chybí.

Jedním z řešení, jak přilákat nové zaměstnance může být zvýšení mzdy. Existují i jiné možnosti, kterými zaměstnavatelé mohou získat nové zaměstnance a co víc, své současné zaměstnance si udržet a zajistit si jejich loajálnost. Jednou z využívaných zaměstnaneckých výhod, které zaměstnavatelé svým zaměstnancům nabízí jsou příspěvky na finanční produkty. V současné době mohou takto zaměstnavatelé přispívat na soukromé životní pojištění a na penzijní připojištění se státním příspěvkem.

Především penzijní připojištění, ale částečně také životní pojištění, patří mezi produkty, které klient může v budoucnu, po odchodu do důchodového věku, využít ke zlepšení své životní úrovně po ukončení produktivního života. Již z tohoto pohledu je tedy příspěvek zaměstnavatele více než vítaným.

Zaměstnavatelé v současné době raději využívají možnosti příspěvku na tyto produkty, než navyšování mzdy. Výhoda oproti navýšení mzdy je zřejmá, zatímco v případě, kdy zaměstnavatel přispívá zaměstnanci například 500 Kč měsíčně na penzijní připojištění, je tato částka pro něj daňově uznatelná a pro zaměstnance představuje čistý příjem, pokud by zaměstnavatel zaměstnanci zvýšil mzdu zaplatí z tohoto navýšení zaměstnanec sociální a zdravotní pojištění a také daň. Z výše uvedeného je zřejmé, že rozhodne-li se zaměstnavatel přispívat svým zaměstnancům v rámci životního pojištění nebo penzijního připojištění dostane zaměstnanec plnou výši příspěvku.

V příspěvcích zaměstnavatele od roku 2008 změna
Rok 2008 přišel s řadou změn. Jednou z nich je také změna ve výši přispívaní na životní pojištění a penzijní připojištění. U penzijního připojištění byl do konce roku 2007 osvobozen příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění u zaměstnance do limitu 5 % vyměřovacího základu zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení, tj. zjednodušeně z hrubé mzdy. Pro zaměstnavatele byl přípěvek, který hradí na penzijní připojištění zaměstnance automaticky považován za daňový náklad, maximálně však do limitu 3% úhrnu vyměřovacích základů zaměstnance pro pojistné na sociální zabezpečení za zdaňovací období nebo jeho část. U životního pojištění byl osvobozen příspěvek zaměstnavatele, který platí pojištění svým zaměstnancům, až do výše 8000 korun za zdaňovací období nebo jeho část.
Od nového roku, díky reformě veřejných financí došlo ke změně. Maximální výše limitu příjmu z příspěvku zaměstnavatele na penzijní připojištění a životní pojištění je stanoven na 24.000 korun ročně. Je zcela na zaměstnavateli v jakém poměru se rozhodne svým zaměstnancům na oba produkty přispívat. Je tedy stanoven pouze jeden limit a je pouze na zaměstnavateli, jak s ním naloží. Nově tak může zaměstnanci zaplatit třeba celých 24 tisíc na penzijní připojištění, nebo celých 24 tisíc jako pojistné na soukromé životní pojištění a nebo do třetice tuto sumu rozdělit v jakémkoli poměru mezi tyto dva produkty.

Pokud bude zaměstnavatel přispívat více než 24.000 Kč, což může, nebude již tento příjem pro zaměstnance daňově osvobozen a bude podléhat i povinným odvodům.

Příspěvek je daňovým nákladem zaměstnavatele, ale…
Do konce roku 2007 byly v zákoně o daních z příjmů uvedeny limity příspěvků, a pokud zaměstnavatel přispíval v rámci jejich výše, byly tyto příspěvky automaticky považovány za daňově uznatelné. Reforma tyto ustanovení zrušila. Pokud v současné době chce i nadále zaměstnavatel přispívat a uplatnit si své příspěvky do daňových nákladů, může tak učinit s využitím § 24 odst. 2. písm. j) bod 5 zákona o daních z příjmů, tzn. že musí mít daňovou uznatelnost podloženu zakotvením nároku zaměstnance vyplývajícím z kolektivní smlouvy, vnitřního předpisu, pracovní či jiné smlouvy.
  05.02.2007 14:07 realista for .
 
Máš pravdu, ten dement už podle způsobu vyjadřování a pravopisu za to nestojí.
  05.02.2007 14:08 .
 
je to nějaké rozmazlené děcko a ne OSVČ...
  05.02.2007 14:14 Honza
 
Už jenom jméno Novák zní tuctově...
  05.02.2007 14:03 .
 
a abych byl přesný, tak ty peníze nejsou nástupní, ale po cca 10 letech služby....takže s radostí uvítám nově příchozí, obsazená místa jsou jen ve vedení....
  05.02.2007 13:24 i takový je názor veřejnosti
 
Docela legrace, pokud si vzpomínám, průměr u policie byl před dvěmi lety 27 000,- s tím, že jim jej chtěli zvýšit v průměru o 8 000,-, takže dneska to je... Pokud se šlapkám (policajti nejhůře placení)nechce dělat za 17-18 čistého, mají možnost studovat, povyšovat, prostě makat. Pokud ne, ať táhnou, za ty prachy to bude dělat každy středoškolák s láskou...
  05.02.2007 13:51 .
 
Řekni tomu člověku z veřejnosti, že on má taky průměr 21.000,- a možná pochopí.....
  05.02.2007 13:55 .
 
a 17.000,- čistého má polda v Praze např.na PMJ (pokud není mimopražský a neplatí další 4000,-z toho čistého platu na cestu a ubytování mezi službama), takže si to může za těch 13.000,- do Prahy přijít vyzkoušet a opravdu mu stačí střední škola, ale bude se muset protlouct školou a dobou určitou 3 roky....pak si s ním pokecám a rád od něj uslyším stejný názor..... :-)))
  05.02.2007 14:03 .
 
a abych byl přesný, tak ty peníze nejsou nástupní, ale po cca 10 letech služby....takže s radostí uvítám nově příchozí, obsazená místa jsou jen ve vedení....
  05.02.2007 14:45 Pro Nováka
 
Tohle je občane jen z části ( opravdu jen kousíček ) život poldy v přímém výkonu na ulici - jsem obyčejný policista na obvodním oddělení, běžná pleva, jak nás vnímá panstvo nahoře a spousta naivních lidí v civilu co o téhle práci neví ani prd.

1. Občane Nováku zadržel jsi někdy osobu, která měla připravenou nabitou postoli pod polštářem - na koho asi ? (víš co to je za stres, když je opravdová realita, že tě někdo může zastřelit a během okamžiku tady necháš za sebou rodinu s dětmi ? )
2. Občane prohledávali jsi někdy okolí nalezeného vozidla od kterého do okolního porostu bezprostředně utekl pachatel s odcizenou nabitou pistolí ČZ 75 ? (víš co to je za stres, když je opravdová realita, že tě někdo může zastřelit a během okamžiku tady necháš za sebou rodinu s dětmi ? )
3.Občane prohledával jsi někdy starý dům s mnoha místnostmi a komůrkami, kde jsem našel po vlezení 1 patrem zavražděnou ženu a čekal jsem, že se na mě někde vyřítí nějakej magor ? ( víš co to je za stres, když očekáváš v nepřehledném domě výpad s nožem, sekyrkou nebo vidlemi a pod. ? )
4. Občane byl si nepočítaně poslán do bytu, kde došlo k nějaké drsnější šarvátce mezi manžely s krví po zemi a s „ uvítáním „ roztřesené zakrvácené ženy v obličeji, která ti hlásí, že ji zmlátil manžel a má u sebe asi nůž a sedí v vedle v pokoji ? ( i v těchto situacích je stresu až až )
5. Občane jel si nepočítaně za nějakým podezřelým ujíždějícím vozidlem v dobré víře, že si děláš svou práci a zadržíš krypla co někomu odcizil auto, ale také s vědomím, že když se vybouráš, tak to odneseš na zdraví nebo na životě nebo zraníš kolegu a budeš stíhán za ublížení na zdraví, případně " jen " poškodíš služební vozidlo, kdy se potom na tebe sesypou, aby si uhradil způsobenou škodu ?
6. Občane chtěl tě někdy srazit řidič - opilec, když jsi ho stavěl ?
7. Občanei stál si někdy proti noži, který drží takový již letitý slušně omalovaný pachatel ?
8. Učiteli - další a další situace, kterých již bylo dost a při kterých jsem se popravdě i potil ve stresu - jsou ale i jiné nepříjemné situace.
9.Občane byl jsi někdy sdělit chlapovi po dvou infaktech, že syn spáchal sebevraždu, kdy i jeho druhý syn před lety rovněž spáchal sebevraždu.
10. Občane byl jsi někdy takhlen kolem 22.00 hod. sdělit ženě, že již nepřijde její manžel na kterého čeká až přijde z práce a on již nikdy nepřijde, protože ho srazilo auto a tahlen žena, která tomu nechce věřit si klekne, chytne tě okolo nohou a prosí tě ať řekneš, že to není pravda.

Dále je ve hře úmorná administrativní práce s výslechama, pachatelů, toxikomanů nakažených žloutenkou, výslechama dobitých lidí, nálezů mrtvol ve hnilobném rozkladu a jiných sakra nepříjemných věcí, kterými se zabýváme a chtě nechtě si to ukládáme do hlavy a vracíme se potom k rodinám, kdy stejně o tom ještě i v domácím prostředí přemýšlíme než z toho prožitku „ odvětráme “.

Pojď k nám ti hrdino a myslým , že procitneš jako Nastěnka!!!!!!!
  05.02.2007 13:16 nnn
 
http://cesko.ihned.cz/c4-10072040-20344470-002000_d-odborari-odr azuji-policisty-od-demonstrace
  05.02.2007 12:49 Pepa
 
Dnes v poledne jsem sledoval zprávy. Vizita z EU byla si prohlídnout krásně zrekonstruovanou služebnu. Na dotaz presidenta EU, jaké mají zabezpečení, kdyby někdo vběhl se zbraní - nemají, to byla odpověď našich vedoucích. Držte se hoši a nenechte se vyprovokovat různými výroky lidí. Povzneste se na jejich řeči, nestojí to za to. Dávejte sem konkrétní věci a ne nadávky.
  05.02.2007 14:12 řadový policista
 
souhlasím s Pepou, nějaké nadávky a provokace nás přece nemohou vyprovokovat k tomu aby jsme opláceli stejnou mincí, dokažme že máme morálně navrch a nechme vulgarismy někde daleko
  05.02.2007 12:31 realista for novak
 
No, když nás tady tak hezky nazýváš , pak ty musíš být dle tvých myšlenkových zvratků přinejmenším SUPERSRÁČ !!!!!! Ani necítím potřebu ti vysvětlovat o čem práce poldy je.
A jestli je pravdou, jak zde píšeš, že jsi OSVČ od roku 1990 a přitom to vypadá, že u toho zmiňovaného ponku dodnes stojíš ty, pak to svědčí i tom, že jsi navíc ještě neschopnej a zabedněnej lempl. Howgh !
  05.02.2007 13:16 novak
 
ZA PRVÉ NEFNUKAM. TO VAŠE STRANKY JSOU PLNÉ NÁŘKU.A ZA DRUHÉ MĚ MRZÍ,ŽE TEN NESCHOPNEJ A ZABEDNĚNEJ LEMPL ŽIVÍ VAŠE SMRADLAVÍ PRDELE
  05.02.2007 13:19 .
 
pane Nováku, máte pravdu, jsem placen z daní, které také platím a ne malé, ale mám je za práci a poctivou práci. Navíc jsem byl jako vy OSVČ, ale novelou zákona mi to zakázali, takže musíte dělat víc, aby se to dorovnalo, sbohem. Když už chcete kritizovat, tak kritizujte to, čemu rozumíte, děkuji....:-)))
  05.02.2007 13:53 realista
 
Smradlavou prdel máš akorát ty - místo hlavy, na krku !
  05.02.2007 14:04 .
 
kašlete na hulváta Nováka, je to jen další z řady Jurů z Brna apod., chtěl bych vidět jeho rejstřík, asi bychom se zasmáli....:-))))
  05.02.2007 14:10 ***
 
Asi máš recht, je to další úchyl, kterému se nevyvedl život a zak si tady léčí své mindroše.
  05.02.2007 17:58 Procházka
 
Hele Nováku, ten pravopis. Nepíše se smradlaví, když už tak s "Y", kdybys nepochopil, jedná se o trvdé Y, jako ty. Přesto je správně a pro tebe to bude asi překvapení - smradlavé. :o))
  05.02.2007 12:30 ...a je to!!
 
....tak Vám pánové přijela vizita z EU, maj zhodnotit jestli nespokojennost řadovejch poldů není za kritickým bodem a případná demonstrace by se nezvrtla na něco víc, než jenom pouhý protest... v podobně ekonomicky i sociálně vyspělých zemích jako je česko stačí řádově desítky rozhněvaných příslušníků ozbrojených a silových složek režimu ke smetení vládnoucí kliky, viz Thajsko a některé jihoamerické autoritářské režimy.
  05.02.2007 11:43 ondra
 
novaku jsi kripl
  05.02.2007 11:19 Master <ankety.pbs@seznam.cz>
 
http://demonstrace.blog.cz/
  05.02.2007 10:16 Jarda civil
 
Že Vás, pánové, může rozhodit nějaký Novák. Těch je jak...
Tenhle je ale klasický "od ponku do hospody".
  05.02.2007 10:18 Polda
 
Souhlas
  05.02.2007 10:34 Poctivý neúplatný polda
 
Několika slovy, ale výstižně
  05.02.2007 11:24 novak
 
Od roku 1990 jsem OSVČ bohužel tyhle sráče platím ze svých daní. Ponk toho se bojíte jak čert kříže.Nabídka abych si to zkusil,být fízl,tak bezcharakterní nejsem. Výslužný. O důchodu jsi můžu nechat zdát.Když jsem na dovolený ani koruna. Onemocním první tyden ani koruna. To zařídil Paroubek.Takže,pánové ukřivdění vzpamatujte se.Fakt je mi vás líto.
  05.02.2007 11:32 gesvik
 
Nám tebe víc.
  05.02.2007 11:38 ***
 
to bych chtel videt kolik zrovna ty novaku na tech danich zaplatis. vsadim se ze pouze povinne zdaneni a tim koncis fnukale. anebo lepe zlodeji???