Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.03.2008 11:12 A tak to je
 
Je to legrace

Nedá mi to a po delší době reaguji na této části DF. Vážený pane ministře, rok se sešel s rokem a je čas bilancovat co nám přinesl. Opravdu nevím co si mám myslet o destruktivní politice, které je vedena vůči policii a jaký je její důvod. Věřte, že se často zamýšlím na tím, kam policie spěje a jaký to má účel. Vaše vize o moderním a fungujícím policejním sboru se mi rozplývá před očima a nemohu najít v sobě tu pozitivní motivaci k další práci u této spol. s r.o. Váš tolik proklamovaný projekt P-1000, na kterém tolik stavíte, se stává potěmkinskou vesnicí, neboť na vlastní oči jsem se o tom na několika útvarech přesvědčil. Jak se stalo módou, rekonstruují se vstupy do budov OŘ s tvz. recepcí, krásnou čekárnou, pánem v kravatě a plazmovou televizí, ale stačí vystoupat po schodech o patro výš a zde se občan, který před tím seděl v pohádkové čekárně, setkává s realitou, kdy je vyšetřovatelem uveden do špinavé kanceláře a poté je třeba případně převezen k provedení nějakého úkonu orezlou Felicií s třista tisíci najetými kilometry. Chápu, že někde se začít musí, ale vchody s novou recepcí mohly počkat, když už to vydrželo taková léta, a místo toho vynaložené peníze investovat do prostředků, které poslouží zejména pro boj s kriminalitou. Na co je mi přepychová čekárna, kterou občan stejně neocení, protože policii navštěvuje stejně většinou kvůli nepříjemným věcem, když bych raději ocenil jako kriminalista sl. mobilní telefon, víc aut, počítač alespoň s Win XP a další prostředky, které mi usnadní každodenní práci v boji se zločinem. Nehledě na to, že je lepší, než sflikovat několik recepcí, tj. kombinovat nové se starým, opravit jednu budovu pořádně než vytvořit dvacet potěmkinových vesnic. Nízká objasněnost nikoho nezajímá, ale hlavně že se slavnostně otevírají potěmkinovy recepce. Je to asi rok, co jsem se vás ptal, co hodláte učinit pro policisty s 10 – 15 odslouženými léty a jak nás budete motivovat k další službě. Nestalo se vůbec nic a tak nás většina v přechodném období odejde a zůstanou zde policejní důchodci, mladí začínající a generační vakuum. Přemlouvat nás abychom zůstali, že to bude lepší, je trochu málo, zdá se mi. To zde poslouchám již více než deset let a ono je to pořád více méně stejné. To můžete jedině tvrdit těm mladým, ti vám to budou tak první dva tři roky věřit. Jinak jsem se ještě pořád nedověděl, jak si představujete moderní a fungující policejní sbor. Když mě přesvědčíte, dám vám ještě rok, ale už teď sháním novou práci, tak nevím jestli to stihnete.


Dobrý den, děkuji za Váš podnět. Vím že zanedbanost policejních služeben i vybavení je skutečně obrovská. A právě proto jsem odstartoval projekt P1000, který má tuto vnitřní zadluženost policie v příštích letech odstranit. Jen v roce 2006 bylo investováno více jak 600.mil.Kč nejen do úprav služeben, ale i jejich vybavení (připojení na internet – z 9,5% na téměř 100%, počítače, tiskárny, digitální fotoaparáty, …). Podobná částka to byla v loňském roce. Na mnoha místech se kromě budování recepcí opravují i prostory pro policisty. V letošním roce nakoupíme prvních 700 nových aut z plánovaných 3000 za 1,5 miliardy. Jak jsem zde již mnohokrát uvedl, celkové investice dosáhnou cca 3,6 miliardy a za poslední roky (ne-li vůbec) jsou to největší investice, co policie pamatuje. Bohužel to, co bylo zanedbáváno desítky let, nelze přivést k dokonalosti během jednoho roku.
Generační obměna, kterou policie v současné době vlivem nastavení nového služebního zákona prochází, má mj. i ten pozitivní efekt, že policisté, kteří sloužili 25, 30 let a více, již neměli v mnoha případech policii čím obohatit, často nesplňovali potřebné vzdělání, uvolnili svá místa mladším, kteří mají vůli měnit zaběhnuté praktiky, dát policii novou tvář. To slibuje řadě policistům, které právě zmiňujete (10 – 15 let služby) kariérní růst, nastoupit na tato uvolněná místa a realizovat své představy. To je velmi důležitý prvek motivace, po které voláte.
Jinak pokud se zmiňujete o destruktivní politice, buďte prosím, konkrétní, kterými svými kroky tak mám činit, abych i já mohl konkrétně reagovat.
Pokud píšete, že jste se ještě nedozvěděl, jak si představuji moderní a fungující policejní sbor, již z této odpovědi mnohé vyplývá – sbor policistů motivovaných pracovat na sobě a profesionálně odvádět svou práci, sbor s dobrými pracovními podmínkami (finančními i pokud jde o vybavení), sbor, který má jasně definováno, co má dělat a umí to dělat, sbor, pro který je služba občanům na prvním místě a tak bych mohl pokračovat přesně v duchu zásad reformy Policie ČR, se kterou máte stále možnost seznámit se na intranetu, ale i v mnoha mým reakcích na tomto webu. A vydržte. Není to lehká doba, ale jsem si jist, že oproti stojaté minulosti se potřebné věci začaly hýbat, a to správným směrem. Nejde to ale ze dne na den, chce to trpělivost. S pozdravem, Ivan Langer

http://www.novinky.cz/clanek/135753-nove-policejni-sluzebny-audi t-odhalil-obrovske-plytvani.html

A tak je to všude ..... asi selhání jednotlivce...... Místo pomáhat a chránit, bych navrhoval: "Napakuj se a uteč."
  10.02.2007 20:05 Takykolega
 
O jaké smlouvě to mluvíš, clusoe??? Nastuduj si služební zákon, prostuduj "rozhodnutí" jménem ČR. Žádná smlouva mezi ČR (zastoupenou) Policií ČR a občanem či policistou neexistuje!!!!!!!!! Vždy se jedná o jednostranný úkon.....
  10.02.2007 20:14 clusoe
 
Jasně, chápu co máš na mysli. Mým úmyslem v příspěvku nebyl právní rozbor zaměstnaneckých vztahů ať již u policie, nebo kdekoli jinde. Snad si poznal, že v příspěvku šlo o něco úplně jiného. A všimni si, že ti jichž se to týkalo, jaksi ani nereagují. Na to se dá reagovat totiž jedině maximálně nějakým nekonstruktivním blábolem, nebo hromadou urážek.
  10.02.2007 19:03 xyxy
 
Pozoruji tuto diskusi již dlouho, je to opradu"na úrovni". Koukám, že většina z vás nemá ráda pravdu. Pokud to stejné co tady budete předvádět i na vaší demonstraci, tak ať se vám daří. To se vnitro pobaví.
  10.02.2007 18:59 clusoe
 
Jeden den jsem tu nebyl. A co nevidí mé oko starého poldy ? Koukám, že se nám tu nekontrolovaně, jako rakovina, rozbujela rodina toho magora Jury z Brna. Filcko, civile a jiní exoti, něco pro vás !
Jak jsem již jednou tady uvedl, lidem jako jste vy a vám podobným nemá cenu vysvětlovat, co obnáší práce řadovýho poldy, hasiče, záchranáře a dalších lidí, jejichž práce je potřebná všude na světě. Vás to vůbec nezajímá. Vy si tady akorát pod rouškou anonymity léčíte své mindráky a víte, že se vám nic nemůže stát. Vy hrdinové, vsadím se, že se ani jeden z vás v životě s ničím nepopral jako chlap a vždycky jste, když o něco šlo, stáli v koutku posraný až za ušima. Nikdy jste nebyli, ostatně jako většina lidí této země, schopni se postavit na zadní, podívat se rovně do očí a jít si, i přes možnou osobní újmu, tvrdě za svým.
Jestli jste to nepochopili, o toto se tady snaží všichni přispívající svými kritickými názory, směřovanými proti nespravedlnosti zákona č. 361, případně proti aroganci moci v jakékoli podobě. Tento projev nelibosti v budoucnu může posloužit jako vzor nebo vodítko i pro jiné skupiny lidí v této zemi, aby se konečně nebáli svobodně vyjádřit svůj názor a naučili se ozvat, pokud se na nich někdo dopouští jakéhokoliv bezpráví. A je naprosto podružné, zda-li se jedná, jako nyní bezpečnostní složky, nebo o jinou skupinu obyvatel.
K vašemu neustálému vytýkání nám, že nám jde pouze o výsluhy a peníze. Nejde pouze o ně, ale ano, máte pravdu jsou opravdu jednou z nejdůležitějších věcí o kterou nám jde. A víte proč ? Každý, kdo nastupuje do nějakého zaměstnání, nastupuje za nějakých finančních podmínek na jedné straně, a také za nějakých pracovních povinností a pravidel na straně druhé. Potom se podepisuje tzv. pracovní smlouva mezi dvěma subjekty, v našem případě mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Ta smlouva slouží k tomu, aby nemohly být po dobu trvání pracovního poměru, tak drasticky měněna pravidla hry, a to z obou stran. A je jedno, jestli se tento problém momentálně dotýká poldů, hasičů atd. a nebo úplně jiné skupiny lidí.
Co se týká výsluh, řeknu vám jen jedno. Osobně, když jsem nastupoval k policii, jsem se rozhodoval jestli přistoupím na specifické podmínky, které tato práce obnáší. Tato práce má, jako každá jiná své výhody i nevýhody. Poslední dobou však začínají převažovat pouze ty nevýhody. O těch tady už bylo napsáno mnohokrát.
No a nakonec bych si podle vašeho moralizování měl sypat popel na hlavu, protože mám, dle vás bůh ví jak nemorálně vysoký plat, a možnosti čerpání výsluhové renty, po odsloužení tolika roků, bych měl asi podle vás darovat na charitu. Tak já vám to řeknu férově: NASRAT PANSTVO !!!
Tato práce má totiž tolik negativních stránek a tak ničí člověka, že bych musel být padlej na hlavu, a nechat si od takových, jako jste vy a vám podobných, sebrat i tu jednu z posledních pozitivních stránek této práce.
Rada na závěr. Je my jasné, že vy to, co jsem zde napsal stejně nebudete chtít akceptovat. Jenom jsem vám chtěl říct, že tady sice pláčete " hezky", ale na špatném hrobě.
Jestli vám naše platy, renty a naše pracovní morálka opravdu tak strašně leží v žaludku, pak tady netrácejte čas vaším bezúčelným slintáním a z důvěrou se obraťte na své poslance, případně senátory ve vašem volebním obvodu, neboť tito lidé v naší zemi určují pravidla hry.
Pokud tak neučiníte, nezbyde vám nic jiného, než ty vámi nenáviděné poldy hezky platit ze svých daní, což je dobře, funguje to tak na celém světě, a hlavně hezky držet ty vaše nevymáchaný huby.
  10.02.2007 19:08 Nespokojený policista
 
jsem 100% téhož názoru
  10.02.2007 20:13 Filcka <standa@standa.cz>
 
Kdo tady brečí? To vy policajti tady brečíte nad vaším platem a rentou! Taky nic jinýho vás nezajímá. O právech a demokracii bych pomlčel. Tady je větší totalita než za komančů. Pár prasátek tady má neomezenou moc, kterou jim garantujete z převážné části vy policajti. Obracet se o pomoc na poslance je stejné jako se obracet na poldy. Proč si nenajdete slušnou práci? Protože by jste museli makat! Nikdo vám kromě policie peníze zadazmo nedá.
  10.02.2007 20:19 clusoe for filcka
 
Koukám, že ti nevoní ani politici. Pro tebe zoufalá a bezvýchodná situace. Chceš mít klid jednou pro vždy ? Střel se do bedny, nebo si hupni z nuseláku. Mám takový dojem, že nikomu moc chybět nebudeš.
  10.02.2007 20:48 X1
 
Flicko já jsem slušné zaměstnání měl a toto zaměstnání funguje i teď. K policii jsem šel z nezištných důvodů - být protistranou parchantům co škodí. Rozhodně, ale netoužím po tom, aby při prezentacích jak roste výroba, vývoz, HDP a další ekonomických ukazatelů se někdo rozhodnul, že si jako cíl politické kariéry zvolí drbat jednu cílenou skupinu obyvatel. Pokud uvidím jakousi spravedlnost a v rámci šetření prostředky státní pokladny dopadne negativum spravedlivě na všechny, pak se budem bavit o tom, že není třeba se ozývat / nikoliv brečet - brečí malé děti /. Nevím jak ty, ale já se o politické dění a dění okolo všeobecně zajímám a nevidím nikde od nového roku, že by byl někdo kromě nás ( myslím masově - ne jedince ) postižen finančně.
Víš až budu mít IQ 40 a budu mít naučené jen nejdůležitější režimy, tedy najíst se a dojít si na záchod, tak si přijdu každý měsíc pro ty papírky, co si za ně koupím to jídlo a zda jich mám více a nebo méně nepoznám. Ale já mám přeci jen to IQ trochu vyšší a tedy poznám stav věci a rozhodně nejsem Ládínek, abych jen pokejval hlavou a řeknul - nevadí. Ne,ne já říkám vadí, vadí a vadit bude. Nechci být nějakou skupinou, která se jen proto, že nemůže stávkovat ( ale může demonstrovat ), je vojensky organizovaná bude drbat s navyklým náhledem jako na skupinu, která bude jen a jen držet hubu. Hubu jsme drželi dost douho a jen proto, že mělo přijít nového, moderního, na pilířích EU a nakonec přišel jen přepracovaný, přenovelizovaný paskvil se 150 feudalistickými hodinami.
Zjisti si zda někde v okolních státech mají nějakých 150 hodin zdarma. Práce je snad za peníze, ne ? Nebo jsme v teoriích komunismu ? Sousedé Slováci také nemají žádných 150 hodin zdarma, proč je nemají ? Výsluhy jsou v okolních státech standartem této služby, tedy co máme navíc. Pojď dělat tuto službu a také se ti stát takto odvděčí po splnění 15 let služby. Pojď to zkusit dělat těch 15 let nebo více.
  11.02.2007 00:53 asdf
 
Filcko, jestli jsi přesvědčený, že práce poldy je nicnedělání, jsi za totálního trot.la, pokud jsi ještě nenastoupil....takže máš možnost se flákat, aby jsi se ovšem nedivil......
  10.02.2007 18:54 .
 
Tečka tečka tečka Filcka čárka
  10.02.2007 19:59 tečka
 
já jsem tečka a jsem ujetej na Juru
  10.02.2007 18:41 .
 
Diskuse byla v pohodě až do té doby než jsem začal chodit Jura Brno a jemu podbní dementni
  10.02.2007 18:47 Filcka <standa@standa.cz>
 
Myslíš zřeba dementa tečku?
  10.02.2007 18:47 Filcka <standa@standa.cz>
 
Myslíš třeba dementa tečku?
  10.02.2007 18:53 Filcka
 
Jo jasně maslím Filcku
  10.02.2007 18:56 Nespokojený policista
 
Když budeš dále reagovat, bude to jen pro něho voda na mlýn. Zdrž se takových projevů a diskuse se bude ubírat tím směrem, jakým se ubírat má!!! To platí obecně pro všechny diskutující. Já osobně, když vidím příspěvek od Jury z Brna, tak ho ani nečtu. Tvé příspěvky ZATÍM ano.
  10.02.2007 19:04 Nespokojený policista
 
Tečko, já si občas čtu tuto diskusi na mobilu. Když se tady budou objevovat několikrát zkopírované příspěvky, tak si buď jistý, že u toho displeje budu kroutit hlavou a také ostatní čtenáři tohoto fóra budou mít svůj, určitě ne dobrý, názor na osobu, která se za tou tečkou skrývá. Jak už jsem napsal dříve, jen dáváš podnět Jurovi k reakcím.
  10.02.2007 18:38 Nespokojený policista
 
Vážení kolegové a kolegyně. Reagujte jen na rozumné příspěvky a zdržme se reakcí na vulgárné, nesmyslné a nicneříkající příspěvky některých přispívajících do tohoto fóra. Připadá mi to zbytečné se zabývat takovými příspěvky a zbytečná stráta času na ně reagovat.
  10.02.2007 18:39 asdf
 
Nevěřím, že vulgárně zde reagují příslušníci bezpečnostních sborů a pokud ano, nemají u těchto sborů co pohledávat.
  10.02.2007 18:40 .
 
já si nezačal jenom reaguju na dementa Juru a jeho Velikého Bratra Filcku
  10.02.2007 18:50 Filcka <standa@standa.cz>
 
Nespokojený policista

Koukni na tvého kolegu tečku co tady předvádí! Zrušit celou stránku diskuse může jenom magor.
  10.02.2007 19:20 Rambo
 
.
Tys nezačal prudit? Podívej se zpět na tvé přízpěvky. Slovník máš jako dlaždič a ne jako policista.
  10.02.2007 19:46 David
 
Souhlasím s tebou to co se stalo s těchto stránek je mi do pláče.Většinou se zde již projevují jen zakompleksovaný,a zneuznaný ubožáci jako např. Jura.
  10.02.2007 18:37 asdf
 
Správce těchto webových stránek si v reakci na výše uvedené vyhrazuje právo odstranit takové příspěvky, které budou obsahovat vulgarismy či jinak vybočovat z mezí obecně zachovávaných pravidel slušnosti, úcty k názorům druhých a z linie věcné diskuse.

Prosím správce, aby odstranil vulgární a jinak hanlivé, stejně jako názory mimo věcnou diskuzi. Děkuji policista
  10.02.2007 18:35 Jura Brno
 
Tečko, a ty smrdíš ze všech nejvíc.
  10.02.2007 18:37 .
 
Joooo neřikej a co mi ještě povíš?Oooooo teď si mě dostal
  10.02.2007 18:31 DISKUZE
 
KDO TO JE TEN ZVANÝ FILCKA? TO JE BRATR JURY Z BRNA NEBO CO?
  10.02.2007 18:36 .
 
Je to jedna a ta samá osoba,prostě kretének
  10.02.2007 18:28 .
 
Pro filcku
Jsi smradlavá vložka
  10.02.2007 18:31 Jura Brno
 
a tobě zase smrdí nohy!!!
  10.02.2007 18:33 .
 
Pro Juru z Brna

nee, tobě smrdí víc.
  10.02.2007 18:54 Filcka <standa@standa.cz>
 
tečko
já jsem nevěděl, že mají v blázinci internet. Jak jses k němu dostal? To tam máte povolené za vzorné chování?