Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  15.02.2007 18:04 Žižka
 
Starý vysloužilí policisti radí ,nenechte se ukllidit z očí veřejnosti, je to jen další krok jak vás umlčet.
  15.02.2007 16:18 tomáš k
 
chtěl bych se zeptat měl jsem 2 dny dovolené a normálné mi sebrali za ty dva dny poměrnou část osobního ohodnocení a i poměrnou část rizikového příspěvku!!!!To už si vážně z nás příslušníků dělaj prdel mám vztek a nejradši bych se na vše vyprd a šel do civilu!!!Čus justičák
  15.02.2007 16:22 Poll 3
 
Je to bordel, proti všichni hurá na MANIFEST 361 a případně na DEMONSTRACI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  15.02.2007 16:39 Filcka
 
Justiční stráž, jsou ti co lustrují lidi při vstupu na soudy st. zastupitelství a pod.? Myslím si to správně?
  15.02.2007 17:36 POL3
 
Ano, justiční stráž je u soudů.
  15.02.2007 18:09 tomá? k
 
Justiční strá? zaji??uje hlavně pořádek a bezpečnost v budovách soudů,stattních zastupitelství a ministerstva..dale zaji??uje prevoz finančních hotovostí,zaji??uje bezpečnost pri exekucích..
  15.02.2007 19:23 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Odpověď na tvou otázku jsem již uvedl ve svém minulém příspěvku k této otázce. Hledej můj předešlý příspěvek. Je to opravdu sprosté, že nám krátí co jsme si podepsali v platebním výměru v souvislosti na průměr platu v minulém období.
  16.02.2007 11:57 RNB
 
Manželce tak strhnou na několik měsíců velký prachy. Ti, co nastoupili 1/2007 jsou v poho, protože jim nemají z čeho průměrovat.
  15.02.2007 15:31 Filcka <standa@standa.cz>
 
Na této adrese je foto vašich luxusně vybavených kanceláří, které budete v budoucnu užívat. Tak jak vám vnitro slíbylo. Policie tím nebude mít v budoucnu konkurenci.

http://www.super.cz/vtipky/5859-sef-koupil-k-vanocum-nove-ekonom icke-vybaveni-kancelare.html
  15.02.2007 18:24 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Jo, to je super, ale ve vybavení nemá policie konkurenci již nyní.
  15.02.2007 15:23 obvoďák
 
Pro Všecny : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Překlopeno z policisty

Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?
  15.02.2007 16:20 POL3
 
Klobouk dolů před SPJ , je vidět, že se nebojíte. Já jsem na SPJ pracoval při jeho založení na zámku ve Vinoři a potom ještě nějaký čas na Lhotce. Jen tak dále-hoj.
  15.02.2007 19:45 ja13
 
Vážení pánové!
Kdyby jste všichni postupovali takto důsledněve své věci a nenechali se sebou orat, věděli by jste, jak by se s Vámi zacházelo. KDyž ale vedoucí zavyhrožuje a vy se ...... tak se nedivte, že to vždy dopadne, jak dopadne, tedy ve Váš neprospěch. Je mi známo, když se polda začne soudit v nějaké věci se svým zaměstnavatelem a vezme si na to právníka, potom VŽDY, opakuji VŽDY MV, P ČR .... stát prohraje! Takže se sebou nenechávejte orat a halvně, NEBOJTE SE!!!!! bývalý polda
  15.02.2007 15:04 .
 
Rozhovor s předsedou NOS PČR v ranní vysílání ČT1 dne 15. 02. 2007

Přinášíme odpovědi předsedy NOS PČR na otázky v ranním vysílání ČT1 (v úplném znění, které z časových důvodů nebylo realizováno)

ČT: Policisté měli dnes demonstrovat před budovou ministerstva vnitra, proti služebnímu zákonu. Proč nakonec demonstrovat nebudou? Na telefonu odpovídá Milan Štěpánek, předseda Nezávislého odborového svazu Policie ČR.

Proč nebudete nakonec demonstrovat?

Úvodem bych chtěl říci, že kolem demonstrace panuje několik různých mýtů, které se týkaly i podílu nebo negativního postoje našeho odborového svazu. Myšlenka demonstrace vznikla mimo náš svaz a byla podporována zejména diskuzemi na webových stránkách skupinou Iniciativa. Já se svými místopředsedy jsme se s těmito kolegy sešli minulou středu a v obsáhlém pětihodinovém jednání, kterého se po určitou dobu zúčastnil i 1. náměstek ministra vnitra Ing. Salivar, jsme si vyjasnili naše postoje a požadavky. V podstatě jsme se shodli v otázkách, které vyvolávají u policistů nespokojenost i v tom, že efektivnější je ujednotit naše snahy a netříštit síly. My jsme prezentovali dosud uskutečněná jednání s vedením rezortu, která mají své první výsledky. Proto závěrem byla i shoda v tom, že demonstrace v současné chvíli není vhodným prostředkem. Rozhodli jsme se uspořádat setkání policistů i příslušníků dalších bezpečnostních sborů v jednacím sále, kde by byly v širším měřítku projednány důvody nespokojenosti a kde by byli kolegové seznámeni s postojem vedení rezortu. Na této akci, která se uskuteční 27. 2., se bude náš svaz podílet organizačně a případně i ekonomicky.

Někteří policisté se domnívají, že budou brát kvůli novému služebnímu zákonu nižší platy než brali loni, už je to tedy vyřešené, o peníze nepřijdou?

Nejde jen o domněnky, ale fakta. Propady příjmů se týkají policistů ve 3., 4. a 5. tarifních třídách, velmi obecně řečeno policistů v uniformě na základních útvarech. Podle prozatímních odhadů se jedná asi o 10% policistů. Propady jsou způsobeny zejména podílem nadtarifních složek v předchozím roce v porovnání s předpokládaným příjmem v roce 2007. Tento stav je ovlivněn několika složkami, jako je zařazení na služební místa podle tzv. systemizace, posuzování směnnosti, výše zvláštního, tzv. rizikového příplatku a 150 přesčasových hodin zdarma. Přesnější údaje o postižené skupině policistů by měly být známy po poradě všech policejních ředitelů dne 21. 02. 2007.

Pokud jde o způsoby řešení situace, jeden z nich byl prezentován na včerejší poradě policejního prezidenta s krajskými řediteli. Jedná o využití finanční rezervy rozpočtu policie na navýšení rizikového příplatku u postižených skupin.

Je to jeden z prvních kroků, které povedou k nápravě stavu a který považuji za výsledek našich jednání. Jako další systémový krok je podle nás i úprava systemizace služebních míst.

Hrozba demonstrace je už zažehnána? Nebo přeci jen máte další termín?

Při zmíněném jednání s Iniciativou jsme konstatovali, že demonstrace je legitimním prostředkem projevení názoru, který by ale nastoupil až v době, kdy by došlo k ukončení jednání bez pozitivního výsledku. Prozatím není aktuální, nicméně zůstává v záloze.

Kolik policistů by přišlo demonstrovat?

O počtu policistů bych mohl jen spekulovat, neexistují žádné relevantní průzkumy. Budeme mít možnost posoudit tento údaj podle zájmu o setkání dne 27. 2. 2007.

Jsou ještě nějaké sporné body, které předpokládáte, že se do toho 27.vyřeší, tudíž by k demonstraci nemuselo dojít?

Nespokojenost policistů se netýká jen propadu příjmů, které jsou i médii vnímány jako prioritní. Existují další oblasti jak v zákoně o služebním poměru tak i v souvislosti s jeho aplikací. Část z nich lze řešit v kratším časovém horizontu, tak jako například uvedené navýšení rizikového příplatku nebo úprava systemizace. Další jsou otázkou dlouhodobější, které lze řešit cestou legislativní.

Povedete i nějaké kroky, které by vedly ke změně legislativy?

Na našem webu jsme avizovali, že společně s Odborovým svazem hasičů vyžádáme právní rozbor diskutovaných ustanovení zákona o služebním poměru. Ten bude objektivním základem pro naše další kroky. Vyjma toho poskytujeme našim členům bezplatnou právní pomoc v souvislosti s otázkami služebního poměru, ale i dalších oblastech práva.
Zpět
  15.02.2007 14:21 Belzebub
 
Pane policejní prezidente, pane ministře vnitra, tak se Vám "rozkládá" další policejní ředitelství, tentokrát v Jindřichově Hradci. Odchází jich tam řada od okresního ředitele až snad po posledního pěšáka. Děčín a další města tedy mají pokračovatele. Jsou všichni znechuceni z toho, jak to tu vedete od pěti k nule a pak do pekel. Jo, a není to žádná poplašná zpráva. Teď chodí víc oznámení o výběrových řízeních na naši součást než těch připitomělých siařů. By mě zajímalo, kým to zaplácnete, až ten poslední zhasne a zamkne. Vy oba s Kalouskem jste ostuda této země.
  15.02.2007 14:38 Hradečák
 
To se mi nějak nezdá, tady jsou všichni spokojeni a že by byl nějaký velký odliv jsem nikde neslyšel. Jestli máš podrobnosti, tak pust chlup Belzebube. Už se těším na místo OŘ.
  15.02.2007 14:18 Jan Severa <bepl@mail.cz>
 
U nás v Děčíně odešlo 30 policistů jen kvůli novému zákonu!!!! Děkuji pane Langere
  15.02.2007 14:52 Honza
 
a kromě managementu odházejí i řadoví jak z OOP tak i OŘ ?
  15.02.2007 13:51 názory
 
strach (policista z SPJ, 15. 02. 2007 13:34)
Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?


Pro TaGr (abcd, 15. 02. 2007 13:33)
Rozdíl mezi náma bude v tom, že já jsem na ulici přes 11let (Praha) a nejsem zvyklý, aby se mi rozklepala kolena před kdejakým zastrašováním. S každým jednám slušně a totéž chci od druhých. Pokud mi někdo bude vyhrožovat, není nic jednoduššího se zaměřit na něj a vrátit mu to i s úroky, chyby dělá každý..... A nejsem labuť, i já jsem to za své názory a jednání v souladu s právem odnesl, ale nepoložil jsem se a nakonec po letech vyhrál, asi tak.....Jestli se bojíš i někam přijít, jak můžeš zakročovat na ulici a pomáhat lidem, to teda nepochopím.....navíc podle nového zákona, kdy tě mohou vyrazit za kdejakou chybu, pak se musíš bát i do zákroku....
  15.02.2007 13:40 Y=idiot
 
znepokojený občan

Pane ministře co jste to udělali s naší policii? Vždyť se policie pod Vašima rukama přímo potápí ke dnu. To Vám to vůbec nevadí? To Vám nevadí, že policisté, hasiči chodí do práce naštvaní a pak to kolikrát odnesou my občané. Nejhorší je chodit do práce, když je člověk naštvaný. Ani se jim nedivím, že odcházejí od policie zkušení policisté, ale ty Vám zřejmě chybět nebudou, protože Vám to zjevně nevadí. Tu jejich práci bych dělat tedy nechtěl ani policisty ani hasiče. A dělat k tomu ještě 150 h zadarmo, kdo tohle vymyslel? Už vidím, jak učitelé, lékaři, soudci dělají 150 h zadarmo. To by byl hned rachot. U mé firmy každý zaměstnanec dostane zaplacenou každou hodinu. To bych se musel stydět, kdybych jim řekl, že musí odpracovat 150 h ročně zadarmo. Vždyť to je vlastně odpracovat celý měsíc zadarmo. Pokud vím, tak za práci má člověk dostat zaplaceno. A pro policisty nenechte se tady vyprovokovat některými příspěvky našich spoluobčanů, kteří jenom vidí policistu rozdávat pokuty. Kdyby se všichni chovali tak jak mají, tak by jste žádné pokuty rozdávat ani nemuseli. Ale když vidím, některé ty šílence na silnici, kteří riskují život ostatních (sám ať se klidně zabije), tak bych je chytnul a vzal k pořádné nehodě a nechal bych je na to dívat a ať sami si zkusí vyprostit mrtvé z vozidla. To by byla prevence pro ty mistry světa, kteří si myslí, že se jim přece nemůže na silnici nic stát. Pánové vůbec vám nezávidím vaši práci, držte se a nenechte se odradit od některých ubožáků, kteří zde píší. Vždyť má každý tu možnost jít si to vyzkoušet.
  15.02.2007 19:14 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Souhlasím s tvým názorem a vystihuje skutečně současnou situaci u PČR. Pouze bych se za policisty ohradil proti tomu, že i když jdou do práce již předem naštvaní, nikdy to ze své sl. profesionality nesmí na sobě dát znát při svém služebním zákroku ev. jiném úředním jednání poicisty.
  15.02.2007 12:56 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  15.02.2007 20:27 asistent
 
...to už nikoho nezajímá!!! ahoj
  19.02.2007 22:34 Zdeno
 
IQ máš na něco lepšího, než pořád to samé. Máš svůj osobní názor???