Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  15.02.2007 18:04 Žižka
 
Starý vysloužilí policisti radí ,nenechte se ukllidit z očí veřejnosti, je to jen další krok jak vás umlčet.
  15.02.2007 16:18 tomáš k
 
chtěl bych se zeptat měl jsem 2 dny dovolené a normálné mi sebrali za ty dva dny poměrnou část osobního ohodnocení a i poměrnou část rizikového příspěvku!!!!To už si vážně z nás příslušníků dělaj prdel mám vztek a nejradši bych se na vše vyprd a šel do civilu!!!Čus justičák
  15.02.2007 16:22 Poll 3
 
Je to bordel, proti všichni hurá na MANIFEST 361 a případně na DEMONSTRACI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  15.02.2007 16:39 Filcka
 
Justiční stráž, jsou ti co lustrují lidi při vstupu na soudy st. zastupitelství a pod.? Myslím si to správně?
  15.02.2007 17:36 POL3
 
Ano, justiční stráž je u soudů.
  15.02.2007 18:09 tomá? k
 
Justiční strá? zaji??uje hlavně pořádek a bezpečnost v budovách soudů,stattních zastupitelství a ministerstva..dale zaji??uje prevoz finančních hotovostí,zaji??uje bezpečnost pri exekucích..
  15.02.2007 19:23 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Odpověď na tvou otázku jsem již uvedl ve svém minulém příspěvku k této otázce. Hledej můj předešlý příspěvek. Je to opravdu sprosté, že nám krátí co jsme si podepsali v platebním výměru v souvislosti na průměr platu v minulém období.
  16.02.2007 11:57 RNB
 
Manželce tak strhnou na několik měsíců velký prachy. Ti, co nastoupili 1/2007 jsou v poho, protože jim nemají z čeho průměrovat.
  15.02.2007 15:31 Filcka <standa@standa.cz>
 
Na této adrese je foto vašich luxusně vybavených kanceláří, které budete v budoucnu užívat. Tak jak vám vnitro slíbylo. Policie tím nebude mít v budoucnu konkurenci.

http://www.super.cz/vtipky/5859-sef-koupil-k-vanocum-nove-ekonom icke-vybaveni-kancelare.html
  15.02.2007 18:24 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Jo, to je super, ale ve vybavení nemá policie konkurenci již nyní.
  15.02.2007 15:23 obvoďák
 
Pro Všecny : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Překlopeno z policisty

Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?
  15.02.2007 16:20 POL3
 
Klobouk dolů před SPJ , je vidět, že se nebojíte. Já jsem na SPJ pracoval při jeho založení na zámku ve Vinoři a potom ještě nějaký čas na Lhotce. Jen tak dále-hoj.
  15.02.2007 19:45 ja13
 
Vážení pánové!
Kdyby jste všichni postupovali takto důsledněve své věci a nenechali se sebou orat, věděli by jste, jak by se s Vámi zacházelo. KDyž ale vedoucí zavyhrožuje a vy se ...... tak se nedivte, že to vždy dopadne, jak dopadne, tedy ve Váš neprospěch. Je mi známo, když se polda začne soudit v nějaké věci se svým zaměstnavatelem a vezme si na to právníka, potom VŽDY, opakuji VŽDY MV, P ČR .... stát prohraje! Takže se sebou nenechávejte orat a halvně, NEBOJTE SE!!!!! bývalý polda
  15.02.2007 15:04 .
 
Rozhovor s předsedou NOS PČR v ranní vysílání ČT1 dne 15. 02. 2007

Přinášíme odpovědi předsedy NOS PČR na otázky v ranním vysílání ČT1 (v úplném znění, které z časových důvodů nebylo realizováno)

ČT: Policisté měli dnes demonstrovat před budovou ministerstva vnitra, proti služebnímu zákonu. Proč nakonec demonstrovat nebudou? Na telefonu odpovídá Milan Štěpánek, předseda Nezávislého odborového svazu Policie ČR.

Proč nebudete nakonec demonstrovat?

Úvodem bych chtěl říci, že kolem demonstrace panuje několik různých mýtů, které se týkaly i podílu nebo negativního postoje našeho odborového svazu. Myšlenka demonstrace vznikla mimo náš svaz a byla podporována zejména diskuzemi na webových stránkách skupinou Iniciativa. Já se svými místopředsedy jsme se s těmito kolegy sešli minulou středu a v obsáhlém pětihodinovém jednání, kterého se po určitou dobu zúčastnil i 1. náměstek ministra vnitra Ing. Salivar, jsme si vyjasnili naše postoje a požadavky. V podstatě jsme se shodli v otázkách, které vyvolávají u policistů nespokojenost i v tom, že efektivnější je ujednotit naše snahy a netříštit síly. My jsme prezentovali dosud uskutečněná jednání s vedením rezortu, která mají své první výsledky. Proto závěrem byla i shoda v tom, že demonstrace v současné chvíli není vhodným prostředkem. Rozhodli jsme se uspořádat setkání policistů i příslušníků dalších bezpečnostních sborů v jednacím sále, kde by byly v širším měřítku projednány důvody nespokojenosti a kde by byli kolegové seznámeni s postojem vedení rezortu. Na této akci, která se uskuteční 27. 2., se bude náš svaz podílet organizačně a případně i ekonomicky.

Někteří policisté se domnívají, že budou brát kvůli novému služebnímu zákonu nižší platy než brali loni, už je to tedy vyřešené, o peníze nepřijdou?

Nejde jen o domněnky, ale fakta. Propady příjmů se týkají policistů ve 3., 4. a 5. tarifních třídách, velmi obecně řečeno policistů v uniformě na základních útvarech. Podle prozatímních odhadů se jedná asi o 10% policistů. Propady jsou způsobeny zejména podílem nadtarifních složek v předchozím roce v porovnání s předpokládaným příjmem v roce 2007. Tento stav je ovlivněn několika složkami, jako je zařazení na služební místa podle tzv. systemizace, posuzování směnnosti, výše zvláštního, tzv. rizikového příplatku a 150 přesčasových hodin zdarma. Přesnější údaje o postižené skupině policistů by měly být známy po poradě všech policejních ředitelů dne 21. 02. 2007.

Pokud jde o způsoby řešení situace, jeden z nich byl prezentován na včerejší poradě policejního prezidenta s krajskými řediteli. Jedná o využití finanční rezervy rozpočtu policie na navýšení rizikového příplatku u postižených skupin.

Je to jeden z prvních kroků, které povedou k nápravě stavu a který považuji za výsledek našich jednání. Jako další systémový krok je podle nás i úprava systemizace služebních míst.

Hrozba demonstrace je už zažehnána? Nebo přeci jen máte další termín?

Při zmíněném jednání s Iniciativou jsme konstatovali, že demonstrace je legitimním prostředkem projevení názoru, který by ale nastoupil až v době, kdy by došlo k ukončení jednání bez pozitivního výsledku. Prozatím není aktuální, nicméně zůstává v záloze.

Kolik policistů by přišlo demonstrovat?

O počtu policistů bych mohl jen spekulovat, neexistují žádné relevantní průzkumy. Budeme mít možnost posoudit tento údaj podle zájmu o setkání dne 27. 2. 2007.

Jsou ještě nějaké sporné body, které předpokládáte, že se do toho 27.vyřeší, tudíž by k demonstraci nemuselo dojít?

Nespokojenost policistů se netýká jen propadu příjmů, které jsou i médii vnímány jako prioritní. Existují další oblasti jak v zákoně o služebním poměru tak i v souvislosti s jeho aplikací. Část z nich lze řešit v kratším časovém horizontu, tak jako například uvedené navýšení rizikového příplatku nebo úprava systemizace. Další jsou otázkou dlouhodobější, které lze řešit cestou legislativní.

Povedete i nějaké kroky, které by vedly ke změně legislativy?

Na našem webu jsme avizovali, že společně s Odborovým svazem hasičů vyžádáme právní rozbor diskutovaných ustanovení zákona o služebním poměru. Ten bude objektivním základem pro naše další kroky. Vyjma toho poskytujeme našim členům bezplatnou právní pomoc v souvislosti s otázkami služebního poměru, ale i dalších oblastech práva.
Zpět
  15.02.2007 14:21 Belzebub
 
Pane policejní prezidente, pane ministře vnitra, tak se Vám "rozkládá" další policejní ředitelství, tentokrát v Jindřichově Hradci. Odchází jich tam řada od okresního ředitele až snad po posledního pěšáka. Děčín a další města tedy mají pokračovatele. Jsou všichni znechuceni z toho, jak to tu vedete od pěti k nule a pak do pekel. Jo, a není to žádná poplašná zpráva. Teď chodí víc oznámení o výběrových řízeních na naši součást než těch připitomělých siařů. By mě zajímalo, kým to zaplácnete, až ten poslední zhasne a zamkne. Vy oba s Kalouskem jste ostuda této země.
  15.02.2007 14:38 Hradečák
 
To se mi nějak nezdá, tady jsou všichni spokojeni a že by byl nějaký velký odliv jsem nikde neslyšel. Jestli máš podrobnosti, tak pust chlup Belzebube. Už se těším na místo OŘ.
  15.02.2007 14:18 Jan Severa <bepl@mail.cz>
 
U nás v Děčíně odešlo 30 policistů jen kvůli novému zákonu!!!! Děkuji pane Langere
  15.02.2007 14:52 Honza
 
a kromě managementu odházejí i řadoví jak z OOP tak i OŘ ?
  15.02.2007 13:51 názory
 
strach (policista z SPJ, 15. 02. 2007 13:34)
Jsem policista z SPJ Praha. V minulosti našeho útvaru proběhl spor, kdy policisté požadovali proplatit obrovské sumy za vykonané pohotovosti na pracovišti. Po podání žádostí o vyplacení dlužné sumy proběhlo vyhrožování ze strany vedoucích. Hlavním iniciátor por. Henken, který začal požadovat nápravu věci, byl nazván agitátorem. Žadatelé prý nebyli loajální vůči státu atd. Policisté, kteří si podali žádost byli převeleni z SPJ na OHS po celé Praze. Jednu chybu ale vedení SPJ a SHMP udělalo a to, že podcenilo policisty hlásící se o svá práva. Vydírání bylo nahráno a zveřejněno v TV a převelení mělo právní chyby a proto byli policisté vráceni zpět na SPJ. Ti, co vyhrožovali, chodili pěknou dobu po inspekci a měli sevřenou zadnici, aby trestní oznámení nedopadlo v jejich neprospěch. Dodnes se na SPJ nese duch této události. Vedení dlouho nemohlo překousnout, že je řadoví policisté porazili. Poručíka Henkena se vedení bojí a nedovolí si proti němu podniknout protiprávní kroky. Musím ale podotknout, že por. Henken byl a je poctivý polda, který 100% vykonává svoji práci a tak na něm selhali i všechny kontrolní mechanismy. Zvláště když se vedoucí managment dozvěděl, že por. Henken na ně chystá žalobu pro šikanování.
A co z toho, vážení kolegové, plyne? Já jsem v té době byl na SPJ nováčkem a žaloba se mě netýkala, ale i já jsem na tom vydělal. Vedení SPJ si dnes hodně rychle rozmyslí, jestli bude proti řadovým členům podnikat protiprávní kroky.
Chcete si nechat sr.t na hlavu nebo se nespravednosti postavíte jako moji kolegové z SPJ?


Pro TaGr (abcd, 15. 02. 2007 13:33)
Rozdíl mezi náma bude v tom, že já jsem na ulici přes 11let (Praha) a nejsem zvyklý, aby se mi rozklepala kolena před kdejakým zastrašováním. S každým jednám slušně a totéž chci od druhých. Pokud mi někdo bude vyhrožovat, není nic jednoduššího se zaměřit na něj a vrátit mu to i s úroky, chyby dělá každý..... A nejsem labuť, i já jsem to za své názory a jednání v souladu s právem odnesl, ale nepoložil jsem se a nakonec po letech vyhrál, asi tak.....Jestli se bojíš i někam přijít, jak můžeš zakročovat na ulici a pomáhat lidem, to teda nepochopím.....navíc podle nového zákona, kdy tě mohou vyrazit za kdejakou chybu, pak se musíš bát i do zákroku....
  15.02.2007 13:40 Y=idiot
 
znepokojený občan

Pane ministře co jste to udělali s naší policii? Vždyť se policie pod Vašima rukama přímo potápí ke dnu. To Vám to vůbec nevadí? To Vám nevadí, že policisté, hasiči chodí do práce naštvaní a pak to kolikrát odnesou my občané. Nejhorší je chodit do práce, když je člověk naštvaný. Ani se jim nedivím, že odcházejí od policie zkušení policisté, ale ty Vám zřejmě chybět nebudou, protože Vám to zjevně nevadí. Tu jejich práci bych dělat tedy nechtěl ani policisty ani hasiče. A dělat k tomu ještě 150 h zadarmo, kdo tohle vymyslel? Už vidím, jak učitelé, lékaři, soudci dělají 150 h zadarmo. To by byl hned rachot. U mé firmy každý zaměstnanec dostane zaplacenou každou hodinu. To bych se musel stydět, kdybych jim řekl, že musí odpracovat 150 h ročně zadarmo. Vždyť to je vlastně odpracovat celý měsíc zadarmo. Pokud vím, tak za práci má člověk dostat zaplaceno. A pro policisty nenechte se tady vyprovokovat některými příspěvky našich spoluobčanů, kteří jenom vidí policistu rozdávat pokuty. Kdyby se všichni chovali tak jak mají, tak by jste žádné pokuty rozdávat ani nemuseli. Ale když vidím, některé ty šílence na silnici, kteří riskují život ostatních (sám ať se klidně zabije), tak bych je chytnul a vzal k pořádné nehodě a nechal bych je na to dívat a ať sami si zkusí vyprostit mrtvé z vozidla. To by byla prevence pro ty mistry světa, kteří si myslí, že se jim přece nemůže na silnici nic stát. Pánové vůbec vám nezávidím vaši práci, držte se a nenechte se odradit od některých ubožáků, kteří zde píší. Vždyť má každý tu možnost jít si to vyzkoušet.
  15.02.2007 19:14 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
Souhlasím s tvým názorem a vystihuje skutečně současnou situaci u PČR. Pouze bych se za policisty ohradil proti tomu, že i když jdou do práce již předem naštvaní, nikdy to ze své sl. profesionality nesmí na sobě dát znát při svém služebním zákroku ev. jiném úředním jednání poicisty.
  15.02.2007 12:56 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  15.02.2007 20:27 asistent
 
...to už nikoho nezajímá!!! ahoj
  19.02.2007 22:34 Zdeno
 
IQ máš na něco lepšího, než pořád to samé. Máš svůj osobní názor???