Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.02.2007 00:23 macoco
 
Pane ministře
Opět jsem otevřel stránky s Vaší diskuzí, čtu je více jak měsíc, takže se omlouvám, jestli jste mi už na mé následující otázky již odpověděl. Je mi 40 let, za svůj život jsem prošel všemi silovými resorty, nyní jsem u vnitra, naposledy jsem pracoval 10 let s klienty u VS ČR, podotýkám v KSČ či estébák jsem nikdy nebyl. Vzhledem k tomu, že tyto resorty jsou podobné, ptám se
1. Jak je možné, že vy otevřete opět lustrační politiku a druhý dá souhlas k tomu, že tato otázka je pro něho uzavřená, VS ČR tuto problematiku stanoviskem GŘ uzavřela.
2. Jak jsem uvedl, pracoval jsem u VS ČR, tuto Vámi objevenou reformu s novými mladými kádry jsem tedy již zažil, podívejte se nyní, jak to tam vypadá, raději jsem odešel, neboť jsem nemohl překousnout arogantní chování mladých nadřízených, nekomunikativnost, o morálním profilu některých nemluvě.
3. Policie se snaží, soudy nestíhají, již několikrát citované. Jasně, soudy jsou nezávislé, ale policie musí konat ve lhůtách v souladu s trestním řízením, soudy pak mají čas. Nedávno na internetu uváděné 8x zastavení řidiče se zákazem řízení z Plzeňska – výsledek – propuštěn – a zase další – policista zastaví – sepíše, propustí atd., šichta uběhla v kanceláři nad papíry, zkrácené řízení a další směna toto může vzít přes kopírák, není to tak trochu Kocourkov ? Spojil jste se s ministrem spravedlnosti, který je mediálně známý mj. především s fiktivní nezaměstnaností, resp. zaměstnaností odsouzených ve věznicích? Při své praxi u policie často shledávám, že občany nejvíc pobuřují drobné krádeže, verbální či neverbální napadání, ničení jejich majetku – toto se jich nejvíc dotýká, protože každý má nějaký majetek ( auto, zahrádku, dům ) a my policisté na ulici jsme ti, kteří nejvíce slyší - vy s tím nic neděláte – ale my děláme pouze to co máme v povinnostech a právech, pochopitelně každé překročení naší pravomoci by bylo přísně souzeno. V této souvislosti si stále připomínám, proč tu jsme, že jsme služba pro občany této republiky, kteří si ji platí ze svých daní a mají právo na ochranu svého zdraví a majetku, neboť né každý si může navíc zaplatit ještě bezpečnostní agentůru.
4. Mluvíte o prevenci kriminality, pouze slova, zatím jsem se nesetkal s konkrétním fungujícím příkladem, jak jsem uvedl, pracoval jsem ve vězení. Vím například že pokud propuštěný klient má více dluhů, rozhodne se jej pochopitelně nesplácet, odsedí si proto svůj trest. Ví dál, že na něho čeká další trest ( několikrát jsem se setkal s odsouzeným, který čekal na nařízení výkonu trestu od dalšího soudu – chtěl si to odsedět vcelku – nařízení dalšího výkonu trestu však nepřišlo a on byl propuštěn, za měsíc opět však nastoupil do VT, ptám se, z čeho měl žít v tomto období , práci nesežene, neboť neví za jak dlouho půjde opět sedět, musel tedy krást a v průběhu dalšího VT již byl řešen policí, soudem za delikty spáchané v tomto měsíci na svobodě ) řeší někdo tuto problematiku ? A Vy se staráte, kdo byl v stb!
Závěrem chci říci, že jsem rád za déle sloužící kolegy, od kterých se mám co učit, protože policejní praxe je o něčem jiném než co píší různé poučky, školy. Ač Váš úsměv v mediálních prostředcích je téměř typický, myslím, že v současné době republice není v oblasti kriminality moc do smíchu, zvláště pak u řadových občanů. Jsem především voják, jako takový jsem zvyklý plnit rozkazy a nařízení, vždy jsem se snažil mít úctu ke starším, k jejich zkušenostem, k jejich profesionálním přístupu, ale s postupem let jsem se musel naučit, že není nic bílé nebo černé, vždy to bylo šedé. Já jako policista, alespoň si myslím, že nemohu koukat zde můj nadřízený je levičák nebo pravičák, či byl za bolševika takový či makový, těšit se na jeho lustrační osvědčení téměř 20 let po revoluci, atd.. Myslím si, že kritériem hodnocení je jeho přístup k podřízeným, jaké má pod jeho vedením toto oddělení výsledky. Doufám, že Vámi prosazovaná reforma nebude dle pohádky o starém psu, kterého bača vyhnal, pořídil si nového, který celou noc spal a ovce se ztrácely, poté ještě rád vyhledal starého psa. A služební zákon – jsem rád, že máte jako ministr resortu příslušníky, kteří chápou, že 1 + 1 v průběhu roku = 3, ale co v této republice je normální. Děkuji za případnou odpověď.
  18.02.2007 23:16 Trosečník
 
Petiční bod č. 9 - základní vojenská služba. Prosím přísl. bezpečnostních sborů vyjádřete se. Díky
  19.02.2007 11:37 Petr
 
započítat.
  19.02.2007 14:21 d
 
vykonání ZVS nebo NVS (náhradní) bylo podmínkou k přijetí do služebního poměru, takže nevidím jediný důvod, proč nezapočítat. Navíc šlo o povinnou službu státu, víc není třeba dodávat
  19.02.2007 14:34 F
 
NEŽ JSEM NASTUPOVAL 7KRÁT SE MĚ PTALI JESTLI MÁM PO ZVS
  19.02.2007 15:47 Rambo
 
Kluci policajtský to je na druhé straně dobře, že vás tak osolili na platech a výhodách! Spousta lidí už má tohoto bordelu až nad hlavu a až lidi půjdou do ulic a postavý se proti tomuto zřízení, aspoň půjdete s lidima a ne proti lidem. Spoustu lidí srazil tento režim na kolena a koukám, že ani s váma se vláda nemazlí. Je to sice nepochopitelné, ale je to tak.
  19.02.2007 15:50 takycit <takycit@seznam.cz>
 
nelze jinak než započítat, pan Langer by už neměl lhát
  18.02.2007 23:16 Trosečník
 
Petiční bod č. 9 - základní vojenská služba. Prosím přísl. bezpečnostních sborů vyjádřete se. Díky
  19.02.2007 00:40 Kutil Tim
 
Tedy nevím jakým směrem je otázka položena, proto jen můj vlastní názor, který je takový:

Ten kdo odsloužil ZVS jako !! povinnou !! službu státu, by neměl být krácen o tuto dobu, protže neměl možnost tyto roky odpracovat jinde, a to ani u tehdejšího Ministerstva vnitra. Je jedno jestli se jednalo o tzv. Náhradní vojenskou službu v počtu 5 měsíců nebo o celé 2 roky.
V současné době MV nebere ohled na to, že byla doba kdy si v této věci občan nemohl vybírat a odsloužit !! musel !!, byla to služba státu a v jeho zájmu.
Tedy to, že se doba trvání ZVS započítává pouze do odpracovaných let pro výpočet tarifního stupně a nezapočítává se např. do doby nároku na vznik výsluhového příspěvku osobně považuji za mravní políček, který uštědřilo MV samo sobě a vnímám to jako diskriminaci těch, kteří ZVS (NZVS) odsloužit museli.
Stejný názor zastávám při uplatňování odpočtů mateřské dovolené z těchto a obdobných nároků (doba vzniku nároku na rehabilitační dovolenou a pod.).
  19.02.2007 09:03 Kolega
 
Naprosto souhlasím. Také jsem musel být celé dva roky na ZVS, čili pokud stát mi "určil", že musím vykonávat službu pro společnost, pak by nám měl započítat tuto dobu mezi odslouženou ve státních službách. V té dvouleté době jsem nemohl být výdělečně činný, tak by se k tomu mělo přihlédnout. To rozhodnutí o tom, že se ZVS nepočítá do odsloužených let také nechápu. Pokud se bojí, že příslušníci by odcházeli díky těmto dvěma rokům dříve (místo 15 let, tak jen 13 čistých odsloužených), stačilo by to ošetřit jedním §, kde by bylo uvedeno, že doba ZVS se započte pouze tehdy, pokud příslušník odslouží minimálně 15 let služby ve služebním poměru v bezpečnostnímu sboru.
  18.02.2007 22:47 finance a rozdíly
 
Vedení policie a celý management by se měl zamyslet a vžít do rolí lidí v nejnižších třídách. Přehodnotit 150 h, rehabilitace, tarifní zařazení a třídy, praxi a vzdělání. Proč má armáda u nejnižšího článku takový nástupní plat o kterém se policistovi po mnoha letech ani nezdá.
  18.02.2007 23:24 F1
 
Stále tvrdím ať se někdo z těch shora jen tak " jukne " na slovenský zákon o služebním poměru - příplatky jak mají být včetně příplatků " za přidělené vozidlo ", rehabilitace po 35 letech, žádné hodiny zadarmo a pod. Vždyť to jsou bývalí bratia a jakto že tam to šlo a tady ne. Jsou to jiní lidé ?
  19.02.2007 09:05 Kolega
 
F1, máš prosím odkaz na slovenský zákon? Už si ho konečně musím přečíst. Děkuji
  19.02.2007 17:44 Jihočech
 
To víš armáda. Nástupní plat cca 15.000 čistého a k tomu desítka na bydlení. Celkem 25.000 čistá ruka, to má u policie vedoucí Obvodního oddělení, který má něco odslouženého a v armádě to maj nově nastupující kuchař bez střední školy. A to nemluvím o vojenské policii. Ta je na tom ještě o mnoho lépe, třeba v tom, že se jim započítává jeden odsloužený rok do výsluhy jako rok a půl. Ale kolego je zajímavé, že spousta vojáků chce jít k policii, protože žijou v domnění, že i my máme nárok na příspěvek na bydlení. Myslí si, že ho máme od té doby co ho mají oni. Když jim řekneš, že to není pravda, rázem ztrácí zájem o policii. Podle mě je nesmysl takový příplatek brát, ale v armádě je možné vše. Armáda má zhruba stejný rozpočet jako policie, ale je jich mnohem méně. Jako kdyby nebyli placeny ze státního rozpočtu. Ale co s tím naděláš, přečetl jsem si vyjádření našeho ministra k této věci a to víš nejsou. Pro armádu ano, pro policii ne. Zdarec.
  19.02.2007 21:37 Zdeno
 
Pro Jihočecha
Nepleteš si trochu pojmy s dojmy. Rozpočet MVČR je si ce asi o 1 mld. větčí než MO, ale nezapomněl jsi náhodou na to, že z tohoto rozpočtu jsou financovány správy obci a měst. Tam plynou nemalé peníze z tohoto rozpočtu. 54 mld nejde do policie a hasičů, jak by si někdo myslel, to by jsme se měli jak prasata v žitě (jako armáda), ale dost sebere samo ministerstvo a nemalou část aparáty měst a obcí. Když bychom porovnali částku připadající na jednoho hasiče a policistu vůči vojákovi, tak bychom se asi divili. A kolik toho za současného styvu udělá pro stát voják nabo naopak člen IZS.
  18.02.2007 22:38 chudáci v 3TT
 
STRUČNĚ ŘEČENO, NA ODDĚLENÍ JE NÁS CCA 10, MÁME V PRŮMĚRU ODSLOUŽENO 10-15 LET A VŠICHNI UVAŽUJEME O ZMĚNĚ ZAMĚSTNÁNÍ. PRÁCE U DOPRAVNÍ POLICIE NĚJAK PO 1.1 2007 ZTRATILA SMYSL A CHARAKTER. KOLEGOVÉ BDĚTE.
  19.02.2007 15:55 takycit
 
kluci, u Vězeňský služby je to stejný, jen so o nás nemluví, ještě se pan Langer a Kula budou divit až to začne odcházet.
  18.02.2007 21:37 céo-man/civ.ochr./
 
Řešení:počkejme na 27.2.2007,pokusme se dle možností účastnit se a pak tvrdě protestovatAle boj proti podlé a zlé inteligenci je těžký a proto demonstrace. .
  18.02.2007 22:13 j
 
ASI JO Česťo ! :-)
  18.02.2007 21:36 cukr § bič
 
Proč je za poslední týdny a měsíce taková apatie a beznaděj v policejních složkách? Že by kvalitní zákon pro horních 10000?
  18.02.2007 21:14 CÉO- MAN/civ.ochr./
 
já jsem nemyslel,že psychicky netrpíte to je moje špatné vyjádření já myslím ,že to jen pro peníze neděláte ale pro svoje vnitřní poslání,které respektuji a nelísám se jen jsem se asi nevyjádřil přesně .
  18.02.2007 21:00 PLATOVÉ PROPASTI
 
ŽÁDNÉ PŘIJMY SE U LIDÍ VE 3,4 TŘÍDÁCH NEZVYŠUJÍ, SPÍŠE NAOPAK DOCHÁZÍ K TOTÁLNÍMU PONÍŽOVÁNÍ PRÁCE TĚCHTO PŘÍSLUŠNÍKŮ.
  18.02.2007 20:49 alfons
 
"Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců."

Tohle není pravda. Od nového roku např. pedagogický personál škol MV (nevím, zda a kteří další zaměstnanci MV) začal dostávat 25% příplatek za nepodnikání. Ze srdce jim to přeju (i když nechápu jeho smysl u civilů a přijde mi jako plýtvání penězi), ale když jsem jejich plat porovnával se svým služebním, jsme na tom téměř stejně. To mi fér nepřipadá.
  18.02.2007 20:27 spektakulárně=okázale
 
......Ty chudáku bohatýre, ty palice medvědí, trochu se na sebe podívej, jak jsi vlastně žil! Vychvaloval ses až do nebe, rád jsi měl jenom sám sebe. Pro sebe jsi jen žil a lidem ublížil.......