Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.01.2007 21:10 SJmk
 
Protože se ve velké míře debatuje na téma úrovně platů, pokusím se vysvětlit, jaké jsou historické kořeny současného stavu a jak to s tím stanovováním platových složek vlastně je:
V prvé řadě se musím vrátit do historie, kdy se začal koncipovat z. č. 361/2003 Sb. Tehdy padlo jedno z osudových rozhodnutí, týkající se struktury platu - a sice že nový platový řád bude minimalizovat počet nadtarifních složek (úplně původně je vlastně měl eliminovat), tj. že dojde ke zrušení příplatků za SO-NE-svátky-noční služby. Důvodů pro toto rozhodnutí bylo několik:
model, vyplývající z dosavadní právní úpravy (z. č. 143/1992 Sb.) je vhodný pro civilní organizaci, v níž je nepřetržitý provoz víceméně výjimečný, případně byl vhodný pro policii PŘED rozsáhlým zcivilněním, kterým prošla. Tehdy bylo třeba výrazně rozlišit tzv. kancelářské a výkonné profese. V současnosti lze možná 95% policie označit za "výkonnou" a příplatky z tohoto pohledu ztrácejí smysl. Mohly být zahrnuty formou urč. paušálu do tarifní složky mzdy zcela, nakonec se objevily ve formě 10% navýšení;
před rokem 1992 existoval v policii (SNB) fixní plat, což bylo považováno za přežité a nespravedlivé. Zavedení příplatkového systému sice odpovídalo tehdy aktuálnímu pojetí "spravedlivé odměny za práci", nicméně se ukázalo, že tento model neumožňuje zavést "kariérní řád" (zde zdůrazňuji, že komu tento pojem připadá jako zprofanované klišé, může si místo něj dosadit "model normálně fungující organizace"). Příplatky sice správně navyšovaly příjem příslušníků, kteří směny vykonávali, navyšovaly je však způsobem, který eliminoval rozdíly v platových třídách. Pak reálně docházelo k situacím, kdy policista v nižší třídě s příplatky v celkovém příjmu přeskakoval svého vedoucího (např. OOP). I tento stav byl jednou z příčin celkového stavu managementu, kdy se do vyšších funkcí kvalitní příslušníci prostě nehrnuli, neboť posun o jeden stupeň (funkci, třídu) nahoru pro ně mohl znamenat propad příjmů. Toto je stav, který neexistuje v žádné fungující civilní organizaci;
lze jistě namítat, že pokud je pro kariérní řád a fungování organizace rozhodující celkový plat a nikoliv jeho jednotlivé složky, bylo možné příplatky zachovat a navýšit tarifní platy (resp. zvýraznit rozdíly mezi nimi). To však možné nebylo - ministerstvo práce a sociálních věcí nepřipustilo jako garant odměňování ve státní správě odlišný model odměňování (a tehdejší MV Gross se prostě rozhodl tento model neprosazovat).
Rozhodnutí o zrušení systému příplatků bylo "vyrovnáváno" celkovým uvažovaným navýšením příjmů (rok cca 1999/2001) o 66%!!! To by znamenalo výrazné navýšení příjmů každého policisty. Samozřejmě, ne každé kategorii příslušníků stejně. Kariérní (platová) křivka se měla stát podstatně strmější. Tento záměr dostal tři osudové rány:
první bylo odsouvání schvalování zákona, kompromisy a vnesení "sociálního" hlediska - tj. máme málo peněz, nesmíme dopustit propad nejnižších platových tříd a přílišný nárůst vyšších tříd (vnímalo se to jako téměř neslušné), tudíž "zploštíme" křivku platů, což bude znamenat zavedení malých rozdílů mezi tarifními třídami a "kariérními stupni" = bude omezena funkčnost kariérního řádu,
druhou ranou bylo první odložení účinnosti zákona a následné napumpování výrazné části peněz na něj rezervovaných do valorizace stávajícího systému. Tyto peníze díky struktuře platů znamenaly významné navýšení úrovně platů zejména u policistů, pobírajících výraznou část mzdy ve formě příplatků. Bylo sice prohlašováno, že peníze jsou poskytnuty jaksi "zálohově" (tj. že každý policista musí počítat s tím, že s novým zákonem dostane navýšení o to menší, resp. může dojít i k propadu jeho platu), toto prohlášení však bylo ze samé podstaty nesmyslné,
třetí a poslední ranou je konkrétní struktura mzdové tabulky, schválené nedávno vládou. Ta nejenže kopíruje dosavadní "socialistické pojetí" oceňování služby, ale zcela mimořádně je prohlubuje. Místo výrazných rozdílů v tarifních třídách totiž značnou část prostředků fixuje na tzv. "platový automat", tj. nárůsty platových stupňů (což zdůrazňuji - má to význam pro další vysvětlování!).
A nyní už k aktuální situaci, tedy jak se stanovuje rozpočet, ovlivňující vaše konečné platy:
V prvé řadě vláda v rámci "státnického rozhodnutí" určila výši procentuálního navýšení mzdových prostředků v policii a ostatních bezpečnostních sborech (tuším, že je to nějakých 8% - srovnejte s původními 66%). Toto rozhodnutí je politické a nemá žádnou souvislost s požadavky kariérního systému apod. Následně byly přiděleny prostředky do kapitoly MV, resp. pro policii a bylo vydáno příslušné nařízení vlády (platová tabulka, o níž jsem již psal).
Policejní prezídium si pořídilo jakousi analýzu rozpočtových nároků jednotlivých krajských správ, vyplývající z nasazení tzv. "ostré" systemizace služebních míst. Ta však byla do určité míry ovlivněna subjektivním přístupem krajských ředitelů, neboť současná vzorová systemizace služebních míst umožňuje daleko volněji než dosud pracovat se strukturou tarifních tříd (dvě a více TT na jednom pracovišti bez stanovených poměrů či "maxů". Díky tomu je průměrná tarifní třída na jednotlivých správách krajů rozdílná.
Policejní prezídium dále vložilo do rozpočtování faktor "náročnosti služby a zatíženosti". Výsledkem je, že průměrné platy jednotlivých správ krajů jsou rozdílné v řádu několika stokorun (vynásobte např. 5,5 tis. policisty a 12 měsíci).
Správa JmK (A VÝHRADNĚ O NÍ PÍŠI DÁLE!) tedy disponuje platovým průměrem 30,2 tis. Kč, což je o (pouhé!) cca 2 tis. Kč více, než dosud.
V rámci správy byly propočteny limity pro jednotlivá OŘ/MŘ, do nichž se rovněž promítla filozofie "náročnosti a zatíženosti". Paradoxem přitom je, že díky struktuře dosavadních platových tříd a stupňů byly nejvyšší průměrné platy u nejmenších a nejméně zatížených OŘ (BK-VY-TR - důsledek vyšší průměrné platové třídy díky poměru vedení a servis proti výkonu a díky průměrně staršímu složení policistů).
Každý okresní ředitel obdržel limit průměrného platu s tím, že nejprve musí pokrýt systemizací nastavené tarifní platy (využil-li tedy volnosti vzorové SPM a nastavil samé vysoké tarifní třídy, ubírá mu to více peněz). Dále vytvořit rezervu 4,5% na přesčasy, pohotovosti a náhrady mzdy. Dále pokrýt 10% navýšení tarifů za směnnost (opět-čím větší rozsah, tím větší čerpání z platového průměru). A teprve v poslední řadě může zbytek použít dle vlastní úvahy do systému zvláštních a osobních příplatků.
Díky tomu, co jsem uvedl v předchozích odstavcích, jsou platové rozdíly stávajícího a nového systému na různých útvarech různé (nejmenší budou u nejméně zatížených "starších" útvarů, nejvíce peněz přibude u zatížených "mladších" - zde ovšem hovořím o přerozdělovacím mechanismu; je třeba si uvědomit, že největší "obligatorní" navýšení mají nejstarší kategorie policistů).
Výsledkem je tedy stav, kdy policisté zejména mladších služebních kategorií, pobírající v minulosti 2-6 tis. Kč na příplatcích za služby, musejí jít (alespoň v prvních měsících roku) s platy dolů, neboť tarifní navýšení jim nemůže tyto příplatky kompenzovat. Na některých útvarech, kde dochází k výraznějšímu navýšení v tarifních třídách, ale zejména tarifních stupních, musí být nedostatek prostředků kompenzován snížením jiných složek platu (správa JmK-nikoliv její OŘ jde na osobním příplatku dolů v průměru o 35%!).
Neočekávám samozřejmě, že vám toto vysvětlení rozjasní tváře, nicméně máte alespoň informaci o tam, jak se problém narodil.
  20.02.2007 16:47 y
 
Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  20.02.2007 15:56 Podpora manifestu 361
 
http://www.youtube.com/watch?v=xbamoG-akT8
sleduj až do konce :-)
  20.02.2007 16:11 Clusoue
 
Paráda !!! Nezbývá, než smeknout apoděkovat autorovi. Ještě jednou DÍKY !!!
  20.02.2007 17:07 hašoun
 
Pěkný video smekám
  20.02.2007 17:10 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Na to by měli koukat od rána do večera lidi typu Jura z Brna, civil, filcka atd. Třeba by pochopili, o čem je služba u policie.
  20.02.2007 18:12 super!
 
No řekl bych, že to je super video a takhle by mělo vypadat náborové video:-) Autore díky za Tvou podporu naší věci!
  20.02.2007 18:35 Civil pro "Člověk"
 
I když si nejsem jistej, jestli to o tobě platí na 100 %. Nedá mi to na tebe nereagovat. To video má s realitou společnýho akorát tak 10 %. Jinak mi tam chybí: hraní karet na počítači, zadýchaná okna služebních aut v 04:00 hodin, pokutování bez bloků, hemoroidy od sezení v autě, požívání alkoholu ve službě, spolupráce s organizovaným zločinem, kopání do bezbranných lidí (brutalita při czechteku), hraní tenisu zastavovacími terči, jízdy služebními vozidly na oběd a pro svačinu, parkování na invalidech. No prostě ta vaše běžná každodenní činnost. Jinak na stejné stránce jsou právě videa z některých vašich povedených kousků. Jedině hudba ke klipu je dobrá, na té se nedá nic zkazit.
  20.02.2007 19:01 Clusoue 4 civil
 
Hele, ty jseš asi takovej malej zamindrákovanej buzerant, že jo ? Tobě se nelíbí nic a nikdy, viď ? A musíš proto každému také zkazit radost, že ? Už si se udělal ? Na takové, jako jsi ty opravdu slušné chování neplatí. Jak se říká, na hrubý pytel, hrubá záplata. Ty si opravdu nezasloužíš nic jiného, než šutrákem do držky a v tvém příadě by se záminka proto našla vždy.
  20.02.2007 21:02 :o((
 
Video je to pěkný, akční, ale jako občan tohoto státu bych raději žil ve státě, kde něco podobného není třeba. Jenže to není v policii, ale v systému, kde mají gauneři navrch a nejedná se bohužel jen o spodinu obyvatel.
  20.02.2007 15:53 361
 
JE TATO STRÁNKA URČENA PRO POLICISTY NEBO RŮZNÁ INDIVIDUA JEŽ SI TADY VYLÉVAJÍ VZTEK, KTERÝ NESOUVISÍ SE SLUŽEBNÍM ZÁKONEM 361?
  20.02.2007 16:08 Rambo
 
Tady jseš na stránkách ministra vnitra Ivana Langera! Tyto stránky nejsou určeny pouze pro uplakané policajty. Jestli se chceš vyplakat, tak to jdi na www.policista.cz
  20.02.2007 15:38 Jura Brno <legalnivrazda@seznam.cz>
 
Vidím, že tady někomu scházím. Přesto, že se těch Vašich žvástů neůčastním, stále si někdo bere nadarmo moje jméno do huby. Nesnažte se nijak reagovat, jako bych nic nenapsal. Vaše policejní názory jsou opravdu mino lidské chápání. Tak pokračujte v pláči. Na vaše keci nebudu nadále nijak reagovat. Je to škoda času. Bengo bude pořád jenom bengo! Čest Vaší práci soudruzi.
  20.02.2007 15:57 Blekota
 
Konečně ti to došlo, ty kokotí hlavo !!!
  20.02.2007 16:16 asistent
 
...to už jsem někde slyšel... NEBERTE SI MÉ JMÉNO DO HUBY, NEBERTE, NEBERTE!!!!! Jo už vím, to byl ten pičus Petr Zvěřina!
Nechceš mu zavolat, mohli byste se skvěle doplnovat!
  20.02.2007 17:31 Moravak
 
Sice neschaziš, ale pořad čteš a jsi na přijmu. To je duležite. neodchazej.
  21.02.2007 09:43 emil
 
Juro, alespoň se nauč česky, kecy jsou na konci s "y" a nezúčastním se nepíše "ů". Taky Tvoje vizitka.
  20.02.2007 15:19 adf
 
http://www.youtube.com/watch?v=xbamoG-akT8
  20.02.2007 15:15 Rambo
 
Tak fajn, Jirka Kajínek je pro Vás špatné téma, tak co třeba p. Kožený z Baham a p. Krejčíř ze Seychell? Co dělala policie za naše daně, když si zrovna balili kufry p. Kožený z Baham a p. Krejčíř ze Seychell?
  20.02.2007 16:22 Moravak
 
Synku, neznáš mapu.
  20.02.2007 16:46 Bez tváře
 
Kájinek je padouch , ale zřejmě i obětní beránek některých vysoko postavených policistů a politiků. Smutné
  20.02.2007 17:02 Rambo
 
Moravak
Ty seš polda, nebo kartograf?
  20.02.2007 17:17 Bez tváře
 
VSČR můj osobní názor.
  20.02.2007 17:20 Bez tváře
 
Jo a patří do basy tak či tak.
  20.02.2007 14:08 Ivan
 
Ty jsi opravdu úchylnej magor.
  20.02.2007 14:12 občan
 
Ivane, ať chceš nebo nechceš, ať jsi nebo nejsi, tímto příspěvkem jsi se stal pro Rambíka a jemu podobným policajtem
  20.02.2007 14:25 Adam Němiecz
 
Dostal jsem se na tyto stránky náhodou,nejsem kolega,ale bývalý voják z povolání. Nic ve zlém.Pozoruji, že to i mezi vámi nějak moc neklape. Škoda, že policajti nemusí na vojnu.Holt to zrušili, je to škoda. Tam by se ti drzí zobani naučili kdo je starek kozák. Vono by jim stačilo pár hodin na buzerplacu. Ale pak ta policie a ostatní služby vypadá. Jste samý uplakaný bábovky, kteří se ohánějí školami a nemáte žádný zkušenosti a neumíte poslouchat.Tak ať vám to vyjde ke spokojenosti. Adam Němiecz
  20.02.2007 14:39 Adame
 
ZVS a NVS byla zrušena nedávno a vůbec se nedivím, že jsi spokojený, vidím totiž i do AČR a mám tam dost parťáků a známých......(podmínky, technika, platy, rehabilitace atd...). Tak se hoď do klidu a modli se ať Vás pak ministr financí neskrouhne jako bezpečnostní sbor, podmínky vám nastavil velice slušně....
  20.02.2007 15:01 Nespokojený Policista
 
Adame, obecně s úmyslným povoláním k ZVS jsem nesouhlasil, měla být dána možnost volby, tak jako posléze náhradní vojenská služba, ale něco ta dvouletá ZVS těm klukům dala. Pokud to nebyl vyloženě posera, tak vojnu zvládl v pohodě. Sám mám za sebou 2 roky ZVS, takže mohu porovnávat. Dnes, pokud nemá mladý člověk pojem o tom, co je to disciplína, tak je to špatně. Na vojně se musel podřídit. Dnes je to vidět ve společnosti, jak disciplína mladým chybí, a většina mládeže tento pojem vůbec nezná. Zatímco slovo anarchie je jim blízké a slovo demokracie je z úst mládeže slyšet také velmi často. Jenže problém je v tom, že si spojují tato dvě slova jako jedno a to samé. Rozdíl je přitom veliký. To jich mnoho nechápe, a v tom je problém.
  20.02.2007 15:50 Clusoue 4 Adam Němiecz
 
Proboha, co to tu kvákáš za blbosti ? Osobně jsem byl 2 roky na ZVS na přelomu sedmdesázých a osumdesátých let a jediné co mě to naučilo bylo to, že do smrti budu mýt odpor k nesmyslným buzeracím a k zupáctví. Nedobrovolně 2 roky života v prdeli a jediným přínosem u většiny kluků bylo, že se na vojně naučili chlastat, hulit a hlavně vypíchávat s debilníma lampasákama jak jen se dalo.
Koukám, že ty to máš pěkně zažraný pod kůží s těma tvýma výrokama typu " pár hodin buzeráku " atd. Ty asi vůbec nechápeš jednu základní věc. Charakterové vlastnosti nezíská člověk nějakým zasraným buzerováním na vojně, ty se pěstují od malička u každého jednotlivce doma v rodině. V žádném případě nemůže vojna u dospělého, vyprofilovaného jedince suplovat výchovu rodiny. A to jestli někdo je nebo není bábovka nelze měřit tvými lampasáckými měřítky. Možná, že takový člověk, který dle tvého hodnocení je bábovkou, je ve skutečnosti daleko morálnější, inteligentnějí a z lidského hlediska daleko kvalitnější než tebou opěvované vygumované zelené palice.
Takže se vrať zpátky do těch tvých kasáren, hraj si na hrozného tvrďáka a já budu doufat, že v případě kdy to bude naše země potřebovat, nastoupí na svá místa více takových jako jsi ty. Hned se mi dnes bude lépe usínat.
  20.02.2007 17:04 Kamil
 
Pro Adama. Prosím Tě, nehraj si na nějakého vojáčka -borce. Můžeš mi říct, jak je pro obyčejného člověka armáda důležitá, ještě ta naše? Byl jsem na vojně a vím, že je to nesmyslné buzerování a hledání si práce, aby se jako dělalo, že se dělá. Znám několik vojáků a musím Ti říct, totálně vygumovaný mozky. Divíš se, že jsou policisté nespokojení? Tak poovnej plat vojáka a policisty, poté co policistům je slibováno, že se tyto propastné rozdíly vyrovnají, dojde k tomu, že naopkat je tento rozdíl ještě prohlouben. Můžeš mi říct, proč bere voják příspěvek na bydlení? Copak policisté, učitelé, zedníci a další ho berou? A neargumentuj tím, že může být voják převelený. To může být policista také a žádný příspěvek mu nenáleží. Spousta policistů odešla k armádě a víš jaký je vesměs jejich názor? Uznávají, že práce policisty je pro občany mnohem důležitější a že v armádě jde jen o nesmyslné buzerování, ale za ty prachy to prý stojí. Pořádat pompézní shromáždění a předávání si medailí na to Vás užije. A ještě zkus vysvětlit mámě od dítěte, proč když se po dobu mateřské stará o dítě, bere od státu mateřskou a vojanda na mateřské k tomu ještě dostává 10.000,- Kč čistého na bydlení, takže na mateřské celkem dnes pěkných 17.500,- kč čistá ruka. Proč to tak je co ? Copak vojanda to dítě vychovává lépe ? Ani policista na ulici tyto peníze nemá. Raději se nepleť mezi policisty, protože o nich vůbec nic nevíš. POZOR, pochodem vchod !!!
  21.02.2007 11:12 voj. v záloze
 
Pěkně jste se do vojáka pustili, jen co je pravda. Přímo frontální útok. Jenže pánové, ten voják má z většiny pravdu. Taky jsem byl dva roky na VZS a vím o čem mluvím. S tím chlastem a ostatním se dá polemizovat, záleží na člověku, jeho morálních zásadách a jak byl vychován v rodině. Těžko bylo jedináčkům a sralbotkům. Že není žádná kázeň u mladé generace je vidět i u policie. Neúcta ke starším, či hodnosti. O neúctě k občanům státu ze strany mladých policistů ani nemluvím. Jen se pořádně podívejte na jejich bratříčkování na BČ s grázlíkama v autech všelijak upravených a ještě je obdivujou. Dokonce jsem slyšel jak jim radí, aby na ně jejich kolegové nemohli. To je to prorůstání mafie do policie a nadržování gaunerům. Policajt má být policajtem ať je mladej nebo starej a vědět na které straně zákona je jeho místo. To je také jeden z důvodů proč já vašemu MV nevěřím. Na vedoucí místa se prosazují a derou lidé bez morálky, ale zato s VŠ a to je v současné době to nejdůležitější. Hulvát, ale má VŠ tak bude vedoucí. Bravo, ale jaký je potom rozdíl mezi policajtem a gaunerem. Snad jen v tom, že jeden má placku a druhý prachy k jeho podplacení.
  22.02.2007 00:50
 
pro Adama, mám za sebou dva roky Prostějova VÚ 82/80, teď sloužím 31. rok. spadám snad také do tebou zmíněné skupiny? Také se mi totiž současné dění nelíbí. Ryba smrdí od hlavy.
  20.02.2007 14:00 Rambo
 
Když jste už u těch protestů, co takhle podepsat petici za obnovu soudního řízení u Jirky Kajínka? Petice je na

www.jirikajinek.cz

Co takhle udělat dobrej skutek taky pro druhé a ne se jenom prát za renty, platy a další výhody? Upozorňuji, že se jedná o obnovení procesu, nejedná se o propuštění.
  20.02.2007 14:11 adf
 
s radostí podepíšu petici 3 x A DOST!
  20.02.2007 14:21 Rambo
 
20.02.2007 14:11 adf
to je dobrej nápad! Kde najdu takovou petici? 3x a dost bych snížil i na 2x a dost.
  20.02.2007 14:22 adf
 
no vidíš, to by měl zrovna pan Kájínek 6x doživotí...:-)))
  20.02.2007 14:28 Rambo
 
20.02.2007 14:22 adf
zákony nejdou uplatnit pozpátku, že? V tom případě by měl ještě dvě šance u zákonu 3x a dost.
  20.02.2007 14:41 adf
 
Přesněji: v trestním právu je retroaktivita zakázaná, to máš pravdu. V právu správním existuje bohužel pravá a nepravá a taky to tak v z.č.361/03Sb. vypadá......
  20.02.2007 13:12 Nespokojený Policista
 
Na stránkách www.policista.cz už je opět možno vkládat příspěvky a diskutovat.
  20.02.2007 16:04 Moravak
 
Díky, mrknu.
  20.02.2007 12:34 adf
 
Rambo, Juro z Brna, Civile nebo jak se zrovna prezentujete, mohou Vás poprosit o způsob řešení nespokojenosti v bezpečnostních sborech a množství odchodů ze služebního poměru? Rád bych zde viděl váš názor, jak tuto situaci zlepšit. Dosud jste na těchto stránkách ničím k vyřešení problému nepřispěl, děkuji
  20.02.2007 13:26 Rambo
 
20.02.2007 12:34 adf
Jasně, chceš radu? Odejdi od policie, najdi si slušné zaměstnání, za slušnou a přiměřenou mzdu s pevnou pracovní dobou a budeš mít klid. Lidi tě budou mít rádi, nebudou ti nadávat a budeš mít klidný harmonický život až do smrti. Pokud zůstaneš u policie, budeš nespokojený navěky. Potom si ovšem neztěžuj na podmínky u policie.
  20.02.2007 13:31 adf
 
Asi jsi nepochopil otázku, řešení uvnitř sboru, řešení špatných podmínek pro práci, řešení špatného pracovního prostředí, řešení právě těch odchodů, řešení extrémní byrokracie, administrativy, řešení ke zlepšení služby občanům.

Žvásty o odchodu si nech pro sebe, ty mě nezajímají, chci zlepšit pohled na PČR a její služby.
  20.02.2007 13:48 Rambo
 
20.02.2007 12:34 adf
myslíš, aby byla policie na úrovni jako za totáče? Tenkrát měla policie respekt, také výhody, které jiní neměli, to jefakt, ale ta doba se nevrátí. Policie nemá ani respekt, ani úroveň. Policie si to zavinila sama. Vaši kolegové to zavinili. Koukej kolik udělali tvoji kolegové záserů, kolik trestné činnosti, korupce mají na svědomí. To vám ostatním na vážnosti nepřidá. Lidi nemůžou mít respekt před takovou policií. Než bude policie na úrovni, tak to vám dá ještě spoustu a spoustu dřiny. Většina z vás to ovšem vzdá a odejde od policie.
  20.02.2007 13:57 adf
 
Kdybych se měl stejně jako ty vyjadřovat o lidech obecně, při těch počtech spáchaných trestných činů a přestupků, tak bych musel zavrhnout celou společnost. Je to velká hloupost co?
Takže ještě jednou, tentokrát konkrétněji, když jsi zmínil profesionalitu z naší strany. Myslíš si, že se pohled na PČR stejně jako odváděné služby zlepší, když budou na ulici lidé s minimem vzdělání (SŠ)? Myslíš si, že při tak velkém odlivu starých a zkušených bude mít kdo předávat zkušenosti nabyté několika desítkami let? Myslíš si, že při podstavech u PČR nebude na současné příslušníky mnohem větší tlak, nápor a že tito nebudou dělat v takovém zápřahu chyby? Myslíš si, že při odchodech tolika lidí z firmy se bude i nadále provádět kvalitní a ne kvantitativní nábor, aby se zamázly volná místa a měl kdo sloužit? Myslíš si, že je rozumné ponížit práci poldy (hasiče, celníka aj.) na ulici na samé dno? Na ulici nebo přesněji v přímém výkonu je sakra potřeba kvalitních lidí, jinak se pohled a služby nezlepší, takže díky za odpovědi
  20.02.2007 14:11 Rambo
 
adf
Ne nemyslím si, že když odejdou dobří policajti do civilu, že se zvedne úroveň policie. To víš stejně jako já. Víš jakej je státní dluh? Pokud vám přidají, tak tyto peníze budou někde chybět. A jsme zase u začarovaného kruhu. KSČSSD vám vytvořila podmínky, které nyní nemůže splnit. Snížit platy je potřeba, ale začali ze špatné strany. Měli začít od ministrů, senátorů, poslanců, soudců a hlavně státních zástupců kteří jsou největší vyžírky atd.....
  20.02.2007 14:17 adf
 
Pokud se nepletu, na profinancování zákona bylo peněz dost. Neustálým odsouváním rozpočet navíc ušetřil desítky miliard, stejně tak novelizacemi. Pokud chce kdokoliv profesionalitu, nastaví jeden z nejtvrdších zákonů v Evropě, tak to musí i zaplatit, to k sobě prostě patří. Když už zmiňuješ státní rozpočet, tak začít měli "poslaneckými pomníčky", cpát peníze do svých regionů na golfová hřiště, do fotbalových klubů apod.je mrhání peněz. Kdyby nakoupili techniku pro hasiče, policii apod., tak neceknu a poděkuju jim. Takhle šetřit na lidech z přímého výkonu je přesný opak toho, co profesionalitu zvedne, navíc se to negativně obrátí opět ke slušným lidem. Když už se zmiňuješ o soudcích a stát.zástupcích, tak nastup na jejich místo, zjistíš, že proces, kterým musí každý z nich projít a znalosti, které musí získat, jsou zaplaceny adekvátně...
  20.02.2007 14:25 Rambo
 
20.02.2007 14:17 adf
u některých st. zástupců a soudců bych o tom pochyboval.
Jinak s tím ostatním souhlasím.
  20.02.2007 16:17 Moravak
 
Rambo
V něčem máš pravdu. Sloužím 25 roků na DI, na ředitelství jsou staré struktury, nic se od revoluce nezměnilo. Ale je tu jedna věc. Mám už skoro 50 roků, nikdo by mě po odchodu z PČR nezaměstnal. Ptal jsem se, jsem starý policajt, náplň své původní práce jsem již z části zapoměl, zčásti šel pokrok kupředu. Mám už i zdravotní potíže. Takže máš pravdu, že za totáče mi bylo lépe, byly jistoty. Podotýkám, že v KSČ jsem nebyl ani nejsem. Ale to, co se teď děje, to jsem ještě nezažil, i když pamatuji 37 ministrů vnitra.
P.S. Nauč se pravopis.