Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  21.02.2007 20:14 Jezinka
 
Zprávy ČT24 - porada na PA k situaci v policii. Podle papalášů se celkem nic neděje, ze strany policistů se nic nechystá.
Začínám pochybovat, zda vaše vrchní velení má vůbec "čím přemýšlet". O zdravém rozumu a pudu sebezáchovy se rozhodně mluvit nedá.
  21.02.2007 20:19 degradovaný
 
Protože buď nic neví od svých pos....ch podřízených vedoucích a personalistů a nebo "však ono to nějak dopadne" tj. jak je zvykem u firmy.
  21.02.2007 20:40 kobra
 
Na mě už to začíná působit, že jediné co otevře oči jinak slepým, hluchým,tupým a já nevím jakým ještě ministrům, poslancům, senátorům a třeba i obyčejným lidem, je totální ale opravdu TOTÁLNÍ kolaps a agónie bezpečnostního sboru. Jinak řečeno, pojďme všichni "od soustruhů", ať si objasňují páni náměstci, ředitelé všech stupňů, včetně těch nejvyšších PP a MV. Ať si šlapou ulici, jezdí nebo chodí do zákroků, na nehody, k požárům, spisy od A do Z mají určo v malíčku, když nás mají "v patě", ať se ONI tahají s ožralýma a zfetovanýma drbanama. Já už toho začínám mít dost!!! To se takhle přeci nedá! Za co nás mají, co si vůbec myslí??Kam to sakra všechno míří?....Já musím na chvilku přestat, bo těžko hledám slušné výrazy:-((.. za chvilku čusík
  21.02.2007 21:32 Soumrak policie
 
Ono to bude spíš tím, že se tady lže, nikdo nechce nic rozmazávat, podřízení neinformují své nadřízené o skutečnostech a realitě v policejních řadách. Zamlčovat, zamlžovat a tutlat situaci je heslo dnešních dnů.
  21.02.2007 23:49 KarlKubrt
 
Ač jsem si už zakázal se jakkoliv k situaci ve s.r.o. Policie jakkoli vyjadřovat, neodolám, prostě po reportáži na ČT to nejde.
Na zákonu 361 vidím pro sebe i pro naše oddělení - násilná tr. činnost -jedinou pozitivní věc, a to, že takového volna jsem za celou dobu u firmy ještě neměl, a to jsem tady od r. 1991. / tedy pro š´tourající - nesloužil jsem před r. 89 /. Prostě §52 uvedeného zákona je kouzelnej, dle výkladu cukrářů / management papající cukr / vše je pracovní doba, ač se o případu dozvíme 10 minut před koncem imaginární pracovní doby. Takže se pracuje, někdy se skončí a v dalších několika dnech se upraví docházka. Že se musí přezval lidi na výslechy, to nikoho nes**e, asi.To nevadí, když tam taky jsou dva lidi - šéfová a sekretářka, hlavně nejsou žádný vykázaný přesčasy, a tudíž pro vrchnost více cukru.
Jinak, jsa v 7 třídě s 16 lety bych neměl být v imaginární družině postižených propadem, ale bohužel, nějak to nevychází, sice jsou to destetikoruny, ale i tak.
No , tak jsem se vykecal, a už je to lepší. Jinak jako samozřejmost beru účast 27.2. 2007 na Výstavišti. Myslím, že za naše oddělení bude účast velmi hojná, minimálně 50%, ne-li víc. Třeba by se vrchní cukrář/ skoro generál / mohl chytnout za nos, že realita je skutečně jiná, než jeho imaginární svět předpisů, razítek a rektálního alpinismu !!!
  21.02.2007 19:00 hmmm
 
http://zpravy.idnes.cz/kladenskou-policii-chce-opustit-na-dvacet -policistu-f9g-/domaci.asp?c=A070220_144024_domaci_adb
  21.02.2007 18:12 Jihočech
 
Navrhuji nechat provést nezávislí audit, který by byl zaměřen na zjištění náročnosti profese policisty a vojáka z povolání a to ze všech možných hledisek. Poté nechat porovnat sl. zákony těchto dvou složek. Myslím, že by se jednalo o velmi zajímavé srovnání, které by mohlo být podkladem pro zrovnoprávnění policistů s armádou. Poté by mohl náš ministr uvedeným auditem argumentovat ve vládě a v poslanecké sněmovně. Ale asi se pletu. Vše je v pořádku, žádný problém není, všichni jsme spokojení až na pár jednotlivců. Poslední poznámka. Zatímco my na OOP jsme nevěděli kam dřív skočit, příslušnící vojenské policie v našem okresním městě hlídali okolí hotelu, ve kterém se konal ples Vojenské policie. Čistě jejich soukromá akce, kolem hotelu služební vozidla, taková, o kterým se policistům může jen zdát, načančané uniformy a k tomu službu konající vojáci, kteří tutu soukromou akci hlídají za peníze placené ze státního rozpočtu. V té době u nás byl limit na PHM a přišlo ze správy, že nejsou peníze na příplatky a přesčasy. Jsou věci, které nepochopíš!!!Zdarec.
  21.02.2007 20:51 učitel
 
nezávislý
  21.02.2007 21:33 propastné rozdíly
 
Problém je v tom, že na armádu peníze vždycky byly, ale na policii nikdy a vše se jen odkládalo.
  21.02.2007 17:09 oswald <oswald@atlas.cz>
 
Važený pane ministře, trvalo mi dlouho než jsem našel odvahu se Vás zeptat, ale z Vašich vystoupení v médiích, která jsem mohl vidět a jistě nebyla všechna, tak jsem pochopil, že Vám krajští ředitelé PČR lžou a to vědomě, protože vycházím z předpokladu, že jste slušný člověk, což si o jiných lidech ne vždy myslím. Oč tedy jde. Víte o tom, že v souvislosti s novím služebním zákonem dochází k tomu, že krajský ředitel prostě rozhodne , že kdo pracuje v 6 té platové třídě, nesmí být zařazen do směného provozu a pokud pracuje v uvedeném provozu, musí mu velitel přeplánovat směny tak, aby nebyl ve směnném provozu a tím pádem aby jeho platový výměr vycházel z tabulky , která je cca o 10 procent ponížená? Takže dochází k tomu, že dva dělají totéž a to v jedné kanceláři, ale jeden je v 5 třídě a má jinou tabulku, než ten co je v 6 té třídě a to prosím oba tuto práci dělají již několik roků. Nikde jsem nenašel napsáno, že v 6 třídě se nesmí dělat směnnost. Je to zlovůle ředitele , nebo je to jinak? Myslím si, že i toto je důvod, proč dosti policistů odchází, myslím tím tu skutečnost,jak se ředitelé chovají ke svým řadovým policistům.
  21.02.2007 21:36 strach a vyhrožování
 
Okresní ředitelé mají strach informovat krajské ředitele a ti zase neinformují o kritické situaci pana ministra. Nejhorší služební zákon v Evropě pokračuje dál ve svém tažení a vyhovuje špičkám policie jako nikdy předtím.
  21.02.2007 16:22 mochiko
 
Jnak chápu, že tato republika nemá dostatek financí na to, aby ochránila pořádek a práva všech svých občanů a tudíž nemá ani dostatek financí na to, aby mohla platit svým zaměstnancům, kteří se o toto mají starat a měli by o tento stav usilovat. Jestliže ale není stát schopen se důstojně postarat o své zaměstnance, od kterých vyžaduje důstojné a obětavé a striktně zákonné chování, pak by neměl tyto své zaměstnance omezovat na svých právech. Mimo jiné například o obstarávání si finančních prostředků pro uspokojování svých potřeb. Pochopím, že policista by neměl pracovat zároveň v např. detektivní kanceláři, ale již nechápu, proč by neměl příležitostně pracovat např. jako pokrývač, nebo zedník, nebo provozovat jakoukoliv poctivou činnost, jako každý jiný občan. Jestliže stát nemá na to, aby své zaměstance uživil důstojným způsobem (a jejich rodiny), pak nechápu, kde bere drzost toto svým zaměstnancům striktně zakazovat.......................
  21.02.2007 16:27 z
 
souhlas
  21.02.2007 16:45 Baba Jaga
 
Víte proč? Slovy nadřízeného mého syna: "Není vhodné, aby
občané viděli příslušníky ozbrojených sborů při manuální práci, tedy ve špinavých montérkách". Nemluvil už ale o tom, že by si nemohli přes léto usušit seno.
  21.02.2007 17:12 komik
 
je to na h..
  21.02.2007 17:28 Polda 33
 
Souhlas.
  21.02.2007 17:46 ...
 
Přesně tak, máš naprostou pravdu. Spousta z nás by ráda pracovala na vedlejší úvazek, ale prostě nesmíme. PROČ.
  21.02.2007 18:48 a
 
Souhlas, navíc spousta z nás na sobě montérky neměla a pracovala v kravatě a v mnohem čistším prostředí, než jaké je ve sboru....
  21.02.2007 21:38 přivýdělky
 
Souhlasím s vedlejší pracovní činností, jestliže stát nemá peníze na placení řadového zaměstnance pak mu musí umožnit důstojně živit rodinu vedlejšími příjmy.
  21.02.2007 16:15 mochiko
 
Neví někdo o tom, že by se změnil kalendář a rok měl 13 měsíců???
Před nějakou dobou se bojovalo o zrušení 13. platu policistů. Argument byl takový, že přeci není rok, který by měl 13 měsíců a tudíž ani není logické, že by bylo 13 platů. Má to přeci logiku - povídali ti, kteří se o zrušení 13. platu podíleli.
Nyní je ovšem naprosto opačná situace. Policista má 12 platů, které jsou mnohdy nižší, nežli v minulém roce, ale pracuje 13 měsíců, neboť 150 hodin, které musí odpracovat za rok za darmo ("na oltář vlasti"), jsou další odpracovaný měsíc v roce. Je tedy možné, že ti, kdož říkali, že rok má 12 a ne 13 měsíců se shodli na tom, že změníme kalendář a budem mít přeci jen 13 měsíců??..........ale jaksi bez jedné výplaty?????!!!!
Pak je tedy správný vypočet výplaty takový, že si vynásobím měsíční příjem 12 a dále pak vydělím 13........průměrný plat se mi opět mění a to výrazně směrem dolů že???
Hezký den a úspěšných 13 pracovních měsíců v roce všem, koho se to týká........
  21.02.2007 16:31 kobra
 
Film "Policejní akademie 361" v praxi:
...Kuře, kolik má rok měsíců?- 12, néé?- Blbost, 13!!! Počítejte se mnou,12,11,10,9,8 + 5 je kolik?- Ty vo.e fakt 13!!!!:-))..... čusík
  21.02.2007 15:11 chápající
 
Sleduju tyto stránky několikrát denně(trochu se mě ten problém též týká) a docela by mě zajímalo, jaký je skutečný počet policistů, kteří odchází? Má někdo tyto informace?
  21.02.2007 15:14 adf
 
Leden 2007: 852
Únor 2007: bude v březnu
  21.02.2007 17:15 komik
 
Kdyby jsi sledoval média, zjistil by jsi, že je to pár jedinců s jejichž odchodem se počítalo, protože to byli staří soudruzi,které potřebovali vyméct. nebo to tak není...
  21.02.2007 19:01 tady to je sice nepřesné, ale oficiálně
 
http://zpravy.idnes.cz/kladenskou-policii-chce-opustit-na-dvacet -policistu-f9g-/domaci.asp?c=A070220_144024_domaci_adb
  21.02.2007 20:56 noname14 <noname14@seznam.cz>
 
Ono to není až tak o tom, kolik lidí zrovna teď odchází, je to také o tom, kolik jich v současné době na tabulkových místech (většinou od stržm. po pprap.) ve výkonu chybí.V současné době je to "necelých" 2600 osob, a to v tom nejsou zahrnuty osoby, které jsou v současné době na odchodu ve výpovědní lhůtě.
  21.02.2007 12:06 x
 
mám podobné zkušenosti s policií.
  21.02.2007 11:21 :o(
 
Narazil jsem zde na jednu zajímavou reakci civilisty. Doufám, že nás takto nevidí i ostatní civilisté.

21.02.2007 11:12 voj. v záloze

Pěkně jste se do vojáka pustili, jen co je pravda. Přímo frontální útok. Jenže pánové, ten voják má z většiny pravdu. Taky jsem byl dva roky na VZS a vím o čem mluvím. S tím chlastem a ostatním se dá polemizovat, záleží na člověku, jeho morálních zásadách a jak byl vychován v rodině. Těžko bylo jedináčkům a sralbotkům. Že není žádná kázeň u mladé generace je vidět i u policie. Neúcta ke starším, či hodnosti. O neúctě k občanům státu ze strany mladých policistů ani nemluvím. Jen se pořádně podívejte na jejich bratříčkování na BČ s grázlíkama v autech všelijak upravených a ještě je obdivujou. Dokonce jsem slyšel jak jim radí, aby na ně jejich kolegové nemohli. To je to prorůstání mafie do policie a nadržování gaunerům. Policajt má být policajtem ať je mladej nebo starej a vědět na které straně zákona je jeho místo. To je také jeden z důvodů proč já vašemu MV nevěřím. Na vedoucí místa se prosazují a derou lidé bez morálky, ale zato s VŠ a to je v současné době to nejdůležitější. Hulvát, ale má VŠ tak bude vedoucí. Bravo, ale jaký je potom rozdíl mezi policajtem a gaunerem. Snad jen v tom, že jeden má placku a druhý prachy k jeho podplacení.
  21.02.2007 11:45 ,
 
NĚCO NA TO BUDE MYSLÍM S TOU ARMÁDOU
  21.02.2007 11:56 Rambo
 
To si pište, že podobnej názor má spouta lidí. Netvrdím že je to většina, ale je jich hodně. Každej kdo pronikl do tajů policie, je o tom přesvědčen a oprávněně. Nejsou jenom slušní policajti, jsou u policie i opravdoví gauneři! Co s tím vy slušní policajti uděláte? Nic, nic a zase nic, protože na to nemáte. Tento bordel prorůstá až na nejvyžší místa. Slušní a aktivní policajti končí jako náměstek městské policie Praha p. Janíček a jemu podobní.
  21.02.2007 12:25 polda
 
for Rambo

píšeš každý kdo pronikl do tajů policie, nevím kdo nebo kolik lidí mohlo nebo může proniknout do tajů policie, protože dokud jsem nenastoupil tak jsem o tom neměl ani šajn, ikdyž jsem si myslel opak, takže objektivně! Ale jinak s Tebou vyjímečně souhlasím :-)
  21.02.2007 14:59 X1
 
Pro Rambo :

Podívej to, že je jsou u policie i hajzlové je pravda, ale na druhou stranu si myslím, že to nelze zase katapultovat do měřítek, která jsou stylem zajímavých zpráv rádoby hrůzostrašná. U naší policie jsou zkrátka jedinci, kteří selžou a žádné psychotesty toto nejsou schopny odhalit. Nitro duše je hluboké, do člověja na dno neuvidíš a můžeš se jen přiblížit ideálu.
Jsem na oddělení, kde je 30 lidí a samozřejmě, že se u nás najdou mezi těmito lidmi " omezenci ", kteří si budou léčit mindráky z nedostatečného respektu k policii a " drbat u stařičké škodovky k tomuto účelu vhodnou osobu, např. důchodce, který je rád, že zaplatí nájem a svou hromádku léků a pod. Upřímně se za tyto lidi stydím, ale tito lidé byli takto vyformováni a jsou prostě takoví. Lidství musíš mít v sobě. V tomhle jám mám čisté ruce a k slušnému se chovám slušně, k drbanovi který dělá problém jiným se chovám dle míry jeho hnusu. Jinak si ale myslím, že jsou u nás solidní lidi, ne ve stylu spolupráce s nějakými hajzly. Rovněž nevím, že by si někdo " přilepšoval " braním všimného za průjezd vozidla bez ztráty desítky ( kdysi soutěž deset stupňů ke zlaté ). To samé platí o mě a můžu říci, že se tady takovým těm řečem jak všichni berem úplatky pousmívám té naivitě o rozsáhlosti úplatků. Jistě někteří ano, ale dle mého okolí bych to neviděl tak hrůzostrašně. A již od začátku myšlenky s nastrčeným provokatérem nabízejícího úplatek jsem s tímto souhlasil. Kdo se nemá čeho bát tomu je to jedno.
Takže Rambo neviděl bych to až tak zle, ale spíše to současné dění, ten současný stav, který vytváří pocit odstavení policie, jako významné bezpečnostní složky někam na třetí kolej, kdy pro znalé policisty a tedy pro ty, kteřé věděli, jak se původně vytvářel zákon o služebním poměru, ty sliby o moderním zákonu dle EU, tedy jeho původní podoby a to co z něj osekáváním zbylo ( už jen torzo ), vytváří rozčarování nad uvažováním poslanců a já osobně velmi nelibě nesu to, že někdo mohl vůbec v dnešní době přemýšlet nad tím, že bude vydupávat s lidmi nějakými 150 hodinami zadarmo. To že z některých směn chodím později, beru jako nutné zlo této práce s drbanama, ale že si to " někdo pojistí " neplacením " nově vymodelovaným zákonem, to je již situace, kdy začně člověk přemýšlet, že si příště vymyslí další takovou specialitu.
A ten faktický rozdíl mezi přístupem k armádě a k policii je také na zamyšlenou. Když vidím, jak se vrátí ze zahraniční mise - Srbsko asi 480 vojáků a všichni se medajlují jak na jak na výrobním páse za misi v zahraničí, tak se na to dívám rovněž z pousmáním. Protože, já sloužím 13 rok a tedy třeba i o dosti méně něž někteří zde příspěvkující kolegové, ale troufám si řící, že spousta kolegu byla při tomhle " řemesle " již ohrožena i více něž tito navrátivší vojáci ( neplatí Afganistán, Irák ), kteří jsou v těchto misích na různých funkcích s větším či menším rizikem, případně minimálním. Pokud by se takto mělo přistupovat u policie, tak by všichni déle sloužící policajti na ulici museli mít za těch " pár " let již " několik " medajlí, případně krátce sloužící policajti co měli tu čest se dostat do role stát proti hovadu s nožem a pod.
Chápu ale pana Štefku, že tyto parádičky vytvářejí potřebný mediální obraz profesionální armády oproti té naší neprofesionalitě a sezení po kancelářích u kafe a neexistující " sortě " problémových lidí.
Mylel jsem to upřímně - přeber si jak chceš, já jsem ale šel k policii dělat něco s drbanama, protože jsem chtěl, také ale vím, že jsem se tím logicky vyřadil z pracovního procesu - z mého povolání a také vím, že možnost se tam vrátit třeba za dalších 13 let bude horší než dnes a rozhodně si nikdo nemůže dělat iluze. A pokud člověk vidí jaksi ze strany státu snahu maximálně policajty vycucat " lidsky a pak je odhodit jak vycucaný pomeranč za protipĺu vojáku, kteří jaksi mají společenskou pohodu v závětří kam není vidět, ale je to ozbrojená složka jistě srovnatelná v určitém pohledu s policíí, tak musím říci, že mě to vadí. Odejít ? Ta možnost je, ale já jsem tu práci šel dělat ze zájmu a ne abych teď zjišťoval, že se někdo rozhodnul z nás udělat páté kolo u vozu, protože má jako mnoho jiných naivní představy o darmožroutech v autech se zeleným pruhem. Když jsem včera vyslýchal poškozeného, tak jenom kroutil hlavou, jak za mnou a kolegou několikrát přišel dozorčí s informací o dalších nahlášených případech s tím, že jsme to nemohli fyzicky ani náhodou zvládnout - jedině, kdyby nás bylo 3-4 krát více. To je realita, drbani kradou jak o závod, málokoho zavřou, stále jsou na svobodě a jedou dál a dál. A my píšem a píšem a do to jezdíme do Kauflandu a do Tesca pro zloděje, pro servaný hovada do hospod a prostě nestíháme. Kdo tohle pochopí, že se vůbec nenudíme a že až na některé výjimečné směny chodí člověk domů s balonem místo hlavy, tak to potěší na rozdíl od těcj co mají to " laciné " hodnocení " rádoby znalého věci ".
  21.02.2007 15:13 adf
 
Pro X1:
Není co dodat, mám obavy z toho, že tenhle stav opět přiměje ty poctivé a slušné, aby to zabalili. Když jsi se zmínil o medaily za službu, tak se stačí podívat na naše plukovníky (měj na mysli PČR), jaké mají plakety na prsou a to všechno zvládli z kanceláří. Polda na ulici, který je na krchově jednou nohou každou službu má tak ve skříni zaprášený odznak z MMF a SB a dejme tomu NATO, kde se v podstatě téměř nic nedělo (díky dobré přípravě) a o dalším ocenění naší služby, která zvedne hrdost příslušníků na svou práci nelze mluvit. Sice někteří řeknou, že tím rodinu neuživí a mají z části pravdu, ale ocenění práce není jen v penězích. Když jsem se dotazoval na prováděcí předpisy k zák.č.361/2003Sb., které uvádí ocenění za délku služby medailemi (za 10, 20 a tuším 30 let služby společně např.s odměnou), tak mi bylo řečeno, že se zpětně dávat nebudou, že aby to bylo nákladné.....co dodat. Ještě větší podraz je vůči kolegům, kteří zachránili lidem život s nasazením svého a byli oprávněně mimořádně povýšení do důstojnických aj.hodností, ať si ministr Langer mele co chce o neexistenci degradace, tohle není nic jiného........Pro všechny slušné a poctivé lidi u sboru, držte se a 27.2. se sejdeme na Matějské
  21.02.2007 15:43 degradovaný
 
nedá mě to, abych taky něco nenapsal. Je pravda, že noví mladí policajti jsou většinou nevychovaní, že ani nepozdraví staršího kolegu (třeba aspoň čau vole)natož hodnostně vyššího. Je to touto blbou dobou a hlavně výchovou v rodinách. To mě nikdo nevymluví. O to to bude teď horší, že mladí smradi nemusí na vojnu, kde aspoň tam poznali, že se aspoň někdy a někde musí poslouchat. A bez tohoto u policie je vyřízený a na cestě k průseru. Mě jako starého policajta taky berou všichni čerti, když vidím, jak se někteří mladí chovají povýšenecky a drze k občanům. Stydím se za ně a nejraděj bych jim nafleku nafackoval.
  21.02.2007 17:18 komik
 
Příliš mnoho televize škodí, přesto asi nějaká pravda na tom bude, ale myslím si, že je drtivá většina poldů poctivejch, myslím ty obyčejné šlapáky, ne pány
  21.02.2007 20:13 asistent
 
...bohužel, něco natom bude!!!!
  21.02.2007 10:22 moralista
 
Chtěl jsem poprosit bývalé kolegy, kteří se odvolali proti rozhodnutí správy soc. zabezpečení o valorizaci "výsluhového příspěvku" jestli již dostali nějakou odpověď ?
  21.02.2007 10:26 Karel
 
4 moralista
Veškeré informace o valorizaci příspěvku za službu najdeš na http://www.vysluhoveprispevky.estranky.cz/

Zatím ale nic.
  21.02.2007 19:21 Fery
 
Zatím nic, čekám mají 30+15 dní.