Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  23.02.2007 20:39 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
OKRESNÍ ŘEDITEL
1- Zatajil krádež pokutových bloků na OOP, místo toho aby
se věc řádně vyšetřila - byla by to ostuda útvaru
2 - Promrhal statisíce při opravách objektů, které policie
následně vůbec nepoužívala
3 - Tranzitní ubytovnu Okresního ředitelství, zřídil v bytovce v horské střediskové obci K....a
nechal ji nadstandardně vybavit avyužívá ji proti předpisu
pouze jeho rodinní příslušníci a jeho kamarádi zadarmo. Pro obyčejné příslušníky je tato možnost používání přísně zakázána .

UHODNE NĚKDO O JAKÝ OKRES SE JEDNÁ
  23.02.2007 21:06 ExWilax
 
Proč to nenapíšeš přímo?
  23.02.2007 21:08 polda
 
rád se nechám podat :-)
  23.02.2007 21:43 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Já bych typoval okres PT. Je to tak?
  23.02.2007 21:54 o
 
Já chci také ubytovat! Kam se mám ohlásit?
  23.02.2007 21:55 o
 
Ubytovna je na Kvildě?
  23.02.2007 22:50 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
ÓČKO JSI VÍTĚZ, GRATULUJI
  24.02.2007 20:18 WÜSAQ
 
AŤ TO PROVĚŘÍ INSPEKCE, TO JE JEJÍ PARKETA
  23.02.2007 20:32 cajti
 
Pět policistů zabila v Čečensku mina před školou

Výbuch miny zabil v pátek pět policistů a další dva zranil. Mina explodovala před školou v gudermeském okresu východně od Grozného a ne na policejní stanici, jak uváděly první informace. Policisté se snažili zabránit tomu, aby mina zabila děti.

23.2. 2007 15:30
GROZNYJ - "K výbuchu nedošlo na základně, ale před školou číslo jedna v Žukovově ulici. Policisté našli v blízkosti školy minu MON-100 a riskujících životy se ji pokusili zneškodnit, aby nezranila děti. V tu chvíli mina explodovala," uvedl představitel police pro ruskou agenturu RIA Novosti. Dodal, že zranění dalších dvou policistů nejsou vážná.
  23.02.2007 19:34 VS a JS
 
tak jsem si prohlídl diskusi p.Bublana na čt a musím říci že mluvý pěkný blbosti.Jsem u sboru 3rokem a dali mě šupem do 2PT a nic se do dneška nestalo.Takže keci rázu ,že do 2PT jsou zařazeni jenom nástupšivší příslušníci je pěkná blbost.Děkuji pane Bublane a p.generále KULO
  23.02.2007 20:14 učitel
 
ti sy ale blb
  23.02.2007 20:39 Pol3
 
Proč by měl být VS blb?
  23.02.2007 21:25 asistent
 
Sloužím 5. měsíc, k 1.3. nastupuji na ZOP jsem ve 3.PT a zůstávám i nadále po dobu ZOP,
  23.02.2007 21:50 Člověk <hkmp5@seznam.cz>
 
Na to nemusí být nikdo učitel aby podle těch hrubek poznal, že je VS a JS blb.
  23.02.2007 22:12 myslivec
 
....souhlas s učitelem a Člověkem . . . . a takoví nás mají nahradit . . . . no to tedy pane ministře :-)
  23.02.2007 18:41 DEMOKRACIE
 
Jeden z prvních, kdo využil "jedinečné" příležitosti, byl podle agentury AFP anonymní newyorský policista. Na dotaz, zda mu kopanec do pozadí jeho prezidenta přinesl nějaké uspokojení, odpověděl: "Ach ano! Bush už udělal této zemi dost špatného, zaslouží si pořádný kopanec. To je všechno, co vám mohu říci."

A KDO SI NA MV A PP ZASLOUŽÍ POŘÁDNÝ KOPANEC ???
  23.02.2007 19:10 Baba Jaga
 
Vzala bych to dveře od dveří pěkně popořádku.
  23.02.2007 21:21 jo
 
A pak buldozérem srovnat barák se zemí a postavit třeba dětské hřiště nebo parkoviště
  23.02.2007 22:16 polda for Rambo
 
no jo, ale to je určitý návrh a ten bys měl prezentovat tam, kde by s tím šlo něco udělat a ne urážet zaměstnance ( ikdyž podle Tebe zbytečného), který dělá svojí práci a neovlivní jestli bude dál zachovaná justička nebo jakákoliv jiná složka nebo jakékoliv jiné zaměstnání, nemyslíš?
  23.02.2007 22:17 polda for Rambo
 
tato odpověď samozřejmě patří k příspěvku niž
  23.02.2007 18:40 VS a JS
 
ahoj kolegové Justička jde s vámi,Vykonáváme práci která je ve vyšších plat.třídách než jsme zařazeni.HURÁ na PRAHU
  23.02.2007 20:25 Rambo
 
Za to co dělá justiční stráž berete víc než dost. Místo vás by tu práci vzal keždej důchodce a za desetinu vašich platů! Ještě by chrochtal blahem!
  23.02.2007 20:43 Pol3
 
S tím Rambo nesouhlasím, já pracuji na OO PČR , ale nemám nic proti justičce, také si své peníze zaslouží. Nesmíš rozdmýchávat nešváry mezi našimi složkami.Ahoj.
  23.02.2007 21:35 Rambo
 
K čemu je juštiční stáž na st. zastupitelstvích, když tam stejně chrápou? V Brně to tak je. Chrápat tam může děda v důchodu za 3000 Kč. Co by udělala justička třeba u soudu v případě napadení? Leda tak velký H... Člověk, kterýmu vadí třeba soudce určitě nebude čekat, až ho kašpárek od justičky prolustruje! Za totáče to byl vrátnej za pár Kč a dnes je to justiční stáž za desetitisíce.
  24.02.2007 01:18 DragonFly
 
for Rambo:

myslíš si opravdu, že Justička dělá jen vrátný? Možná by sis měl zjistit, co všechno justička dělá. Můžeš si to jít zkusit.. mimochodem, nejsem u JS ani VS, jsem u PČR
  24.02.2007 10:54 Fandor
 
Už jsem slyšel, že vaše platy jsou nějak nízké. Tu práci bych dělat nechtěl. Je to na palici a časem se to na lidech musí podepsat.
  24.02.2007 17:52 Minutemann
 
Rambo, Juro z Brna, nebo jak se ty úchyle jmenuješ : už se těším až se ukážeš zase na MSZ, předvedu ti co vlastně JS má dělat, tedy pokud tě konečně do té doby nešoupnou do Černovic.
  23.02.2007 18:32 OTROK SE VZEPŘE ?
 
22.02.2007 Alois Náhlovský

VÁŽENÍ KOLEGOVÉ,,, PANE MINISTŘE
- OČEKÁVÁME VÁS V HOJNÉM POČTU NA
KŘIŽÍKOVĚ FONTÁNĚ 27.2.2007 V 13.30 HOD. -
DOUFÁM, ŽE KDYŽ JE VŠE PŘIPRAVENO, VAŠE ÚČAST BUDE HOJNÁ ! A NEBUDOU TO JIŽ JEN POVÍDAČKY NA TOMTO WEBU.

AKCI ORGANIZUJE INICIATIVA - PODPORUJE NOS PČR, OSH
  23.02.2007 16:50 albi
 
Média v hojném počtu tam budou. Jen jsem zvědav v jakém počtu tam budou kontrolní orgány. Ale my je zmateme, vezmeme si své videokamery a budeme je také natáčet. Máte někdo zvěsti o tom, že by to chtěli řadovým zakazovat (fontánu). Náš VO je celej bez sebe když jsme na služební vůz přivázali žlutou stuhu.
  23.02.2007 18:47 xyz
 
Ani se mu nedivím, mít takové podřízené to musí být zážitek. Zajímalo by mne, jestli uděláte práce alespoň za polovinu peněz co dostáváte, moc bych pochyboval....
  23.02.2007 18:56 ABC
 
XYZ

Jestli tě to uspokojí, tak v civilním zaměstnání než jsem šel k policii, bylo mé " zatížení " mnohem, mnohem menší. A to mi věř nemám důvod tady uvádět nějaké hovadiny.
Takže neviděl bych to tak lacině.
  23.02.2007 20:47 Pol3
 
Náš vedoucí OO PČR prochází každý den oddělení a strhává vyvěšené letáky a prospekty. Za stuhu na autě by nám dal procenta a službu zadarmo.
  23.02.2007 16:41 Baba Jaga
 
Pánové, co pan Salivar chce, to ať má. Řekněte mu to na Fontáně spisovnou češtinou, ale pěkně nahlas. Když chce mít z ostudy kabát tak mu ho pomozte obléknout. A jen doufám, že tam budou média v hojném počtu.
  23.02.2007 16:00 Tomode
 
Pane ministře, tímto Vás žádám o uveřejnění Vašeho telefonního čísla vzhledem k tomu,že jste včera uvedl do televize ČT 1 (Události), že se nebráníte debatě a vyjednávání a že stačí jen zavolat.Nebo jste opět národu lhal?Děkuji a těším se s Vámi na debatu.
  23.02.2007 18:22 QuVa
 
Debata nemá smysl, protože nemá přehled co děje dole !
  23.02.2007 21:31 polda
 
...a ještě adresu, já ti příjdu nakopat do pr......e!!!!!!
  24.02.2007 00:16 ... ...
 
Pánové,
pan ministr je především politik. Teď je tam on, za chvíli bude další. Na práci má lidi. Je nespravedlivé zde hanět nám. Salivara, který ví kde je problém a jak ho řešit. A zdá se, že jeho recept by mohl zabrat, pokud to nezkoní policejní ředitelé na okresech.
  24.02.2007 02:46 for ... ...
 
kolik Ti za to platí? Salivar ví kde je problém? a jak na něj? necháš si zaplácnout hubu nějakou příplatkovou stovkou a vše půjde dál a bude to v pořádku?????
  23.02.2007 15:07 gavor
 
For Rambo
Ty jsi vážně omezenec a doufám, že jsem poslední, kdo na Tebe reagoval.
For MV a PP - LŽETE a urážíte nás!
  23.02.2007 17:14 lada
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na svý úchylný stránky. Teď se přejmenoval na Rambo a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.