Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  25.02.2007 14:05 polda for "pro všechny"
 
nevím ale, jak je nový služební zákon nastaven tak, aby odešli ti neschopní, a dále definuj neschopného poldu? To jestli je někdo neschopný nebo naopak schopný musí cítit sám a především by to mělo být v hodnocení a personální práci jeho nadřízeného. A jestli je podle Tebe neschopný ten, kdo nemá vysokou školu, nemá o ni zájem a vyhovuje mu práce kterou dělá, kde vysokou školu nepotřebuje tak je mi Tě opravdu líto. Já vysokou nemám, letos jsem si podal přihlášku tak uvidím jak dopadnu na přijímačkách. VŠ na funkci nepotřebuju a dělám to jen protože chci a další ambice v této firmě nemám. A jestli se tam dostanu a udělám VŠ tak asi budu podle Tebe schopný polda, tak děkuju za uznání mé práce.
  25.02.2007 14:08 polda for "pro všechny"
 
ještě prosím uveď kolik let máš odsloužena a v jaké TT jsi zařazen, děkuji
  25.02.2007 14:21 polda for "pro všechny"
 
kde jsi "pro všechny"? no tak, nebuď srab
  25.02.2007 14:26 JackTode
 
Ano, znalý člověk ví, že VŠ není všeléčivá. A jsou jedinci, kteří ač mají VŠ, tak jsou v praxi nepoužitelní !!!
  25.02.2007 15:44 odchody ve velkém
 
A proto je lepší se do větších akcí nepouštět, nestudovat a radši si najít pěkné místo v civilu.
  25.02.2007 18:22 degradovaný
 
No a aby se to nepletlo tak plno lidí si udělá zavčasu VŠ (hezky při zaměstnání za plat) a uteče od PČR.Protože tam už je tolik vysokoškoláků, že na všechna "lukrativní místa" dle slavného karierního řádu se už nedostanou. To by musela stát ta slavná pyramida na špici. Pokud chce polda zůstat na základním postu (po celou dobu sl.)a chce dělat poctivě a kvalitně- být ve svém oboru na špici tak za to ho chcete trestat sebráním peněz? Styďte se...
  25.02.2007 18:53 polda
 
takhle to přesně myslím, udělám si VŠ při zaměstnání, ne na úkor zaměstnání ani ne firemní školu, pokud budu potřebovat volno budu to muset řešit ŘD a něco tomu holt obětovat, práce mě stále ještě baví a dělám ji naplno ale budoucnost nevidím a potom sbohem a šáteček. Tento můj názor a postup mě samotného děsí ale je to tou dobou a okolnostmi, bohužel
  25.02.2007 12:57 DDD
 
Jediná šance je co nejvíce lidí 27.2.2007 na demonstraci do Prahy. Kdo zůstane doma oslabí nás všechny. Doma je to sice pohodlnější , ale kdo si řekne , že se to přece beze mne obejde , že se to na jednom člověku nepozná , tak to můžeme rovnou zabalit. Den 27.2.2007 musí být den "D" ze všech dnů!!! Ať nemáme ostudu a není z toho debakl.!! Já si beru dovolenou, protože jsem měl odpolední. Tak se na Vás kolegové a kolegyně těším v Praze. Na ohřátí beru domácí slivovičku.
  25.02.2007 16:00 jeden z vás, kterému nestačí remcat jen u piva
 
Souhlas, budu tam také.
  25.02.2007 18:24 nasranej
 
Já taky a se mnou 30 kusů (holt dobrej oddíl)
  25.02.2007 11:53 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ

OKRESNÍ ŘEDITEL
1- Zatajil krádež pokutových bloků na OOP, místo toho aby
se věc řádně vyšetřila - byla by to ostuda útvaru
2 - Promrhal statisíce při opravách objektů, které policie
následně vůbec nepoužívala
3 - Tranzitní ubytovnu Okresního ředitelství, zřídil v bytovce v horské střediskové obci K....a
nechal ji nadstandardně vybavit avyužívá ji proti předpisu
pouze jeho rodinní příslušníci a jeho kamarádi zadarmo. Pro obyčejné příslušníky je tato možnost používání přísně zakázána .

UHODNE NĚKDO O JAKÝ OKRES SE JEDNÁ
  25.02.2007 12:48 renda
 
Už se opakuješ. Je to místní záležitost, takže to nikoho moc nezajímá.
  25.02.2007 12:57 DOBŘE INFORMOVANÝ ZDROJ
 
Nemohu za to, někdo to zkopíroval.
  25.02.2007 11:38 BOMBA - 007
 
Asi okresákům pěkně šlapou se shora na paty. A oni to stráví protože jsou přece dobře zaplaceni. A vy muklové na ulici makejte zadarmo - máte za trest 150 hod. obecně propspěšných prací. Okresáci s takovýmhle chováním a jim podobní by měli odejít od policie. Protože zde veřejně před svými podřízenými předvádějí čeho jsou schopni ! Místo, aby to bylo naopak, tak vás přimáčknou div ne postavějí ke zdi a klidně by zmáčkli kohoutek. TO JE BOMBA !!!
150 ZADARMO UŽ NIKDY !!!! Dělejte si je sám pane ministře se svým tzv. managementem.
  25.02.2007 11:45 Pepíček
 
Je zajímavé, že odcházejí i ti okresáci a nejedná se pouze o ty starší. Něco se asi děje, žeby geniální Kalousek? Zatím na co šáhnul, tak to zkur. zkazil.
  25.02.2007 12:02 OMYL
 
NE BOMBA 007 - ALE BOMBA - 150
  25.02.2007 12:46 qwert
 
Kdo bude moci uteče, ředitel neředitel. Tak to pěkně zpackali.
  25.02.2007 12:57 Jojo
 
Nynější rok je nejlepším obdobím pro toto rozhodnutí. Je to přechodné období, pouze tento rok. Další roky již budou pro odchody horší.
  25.02.2007 15:46 odchod
 
Nechci 150 h pracovat pro nic za nic, nechci být po 15 letech ve 3 TT a proto sbohem policie plná vedoucích pracovníků s obrovskými příjmy.
  25.02.2007 11:27 :-))
 
"Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení."
Ty jistě nesloužíš u PČR, jinak bys tento blud nenapsal. Ovšem je možné, že "pracuješ" na PP a o běžné službě na OOP víš jen to co zaslechneš na chodbě a z oběžníků.
  25.02.2007 10:53 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor :Proč se tedy některým policistům začátkem roku platy snížily?
Ivan Langer : Srovnává se nesrovnatelné. Je to i problém přesčasových hodin. Pokud jich měl někdo mnoho v minulosti, tak to letos nebude, protože systém práce se mění. Veřejnost se ani nemusí obávat, že by to ohrozilo bezpečnostní situaci v zemi.

Pane ministře, Vaše argumentace je skutečně, slušně řečeno zajímavá. Snad tím přesvědčíte veřejnost na které Vám tolik záleží, ale příslušník tohle nemůže zbaštit. V čem se srovnává nesrovnatelné, když policista odvádí stále stejnou práci co se týče obsahu i objemu? To, že jste to v novém zákoně vykonstruovali tak, aby došlo u nižších tříd k reálnému poklesu mzdy oproti minulosti, přece nikoho nemůže zajímat. Operujete s pojmem změny systému práce. Každého by zajímalo v čem je ta změna - v uplatnění 150 hodin na oltář vlasti? Ano, pak ubude placených přesčasových hodin a mzda by neměla být vysoká, oproti minulému roku. Říkat tomu však změna systému práce, to je silná káva. Slibujete dorovnání platů, ale, kde je zase inflace? O tom se už radši nikdo z vás nezmiňuje. V minulosti jste potichu zrušili 13,14 platy ačkoliv některým složkám zůstali zachovány. V tomto trendu pokračujete dodnes a přitom spoléháte na rétorickou argumentaci. Myslíte, že zaplacením managementu věc zachráníte, ale pokud bude vládnout na nižších úrovních nespokojenost, personální úroveň zde bude nízká jako i odváděná práce nebude 100% tak se bude zvyšovat tlak na vedení a ti budou hledat řešení v odchodu od policie a úroveň zase o kousíček klesne. Když vidím s jakou úlevou a radostí někteří vedoucí příslušníci odcházejí tak si říkám jak zde mohli pracovat. Jedno Vám však musím dát zapravdu. I přes všechno negativní co s policií provádíte to neohrozí bezpečnostní situaci v zemi, možná, že se trochu bezpečnost sníží, ale jen nepatrně .......
  25.02.2007 15:49 361 pro management
 
Taková 3TT to je ostuda tohoto státu a nového služebního zákona. Inu tento zákon byl stvořen pouze pro okruh lidí na funkcích, v managementu a na policejní prezidium. FUJ a HANBA autorům tohoto nedodělku.
  25.02.2007 16:45 taky polda
 
S těmi přesčasovými hodinami je to tedy pravda. Když jsem mluvil s kolegou, který pracuje na OOP a když mi řekl, že minulý rok měl měsíčně k výplatě 20,30 a někdy i 40 h zaplacených přesčasů, tak o tom se mi tedy mohlo jenom zdát, abych přesčasové hodiny dostal všechny zaplaceny. A na hlídkové u nás na okrese taky měli běžně měsíčně k výplatě 20 h přesčasů. Minulý rok jsem měl zaplaceno pouze 20 h přesčasů za celý rok jinak za volno nebo do 150 h a to pracuji na KS. Takže na obvodě i na hlídkové měli v průměru za celý rok vyšší plat než by byli na KS.
  25.02.2007 19:26 §PROPADY§
 
V tom byl starý zákon spravedlivý-chci si přivydělat a uživit rodinu jdu na víkend, noc, nebo státní svátek a měl tu možnost každý. Co dokázali udělat teď-oškubat řadového poldu nic víc!
  25.02.2007 20:02 pro taky polda
 
Proč se nehledí na hodinovou mzdu, ale na mzdu měsíční. Ať každý dostane co si zaslouží a vyslouží, třeba přesčasovou hodinovou mzdou. 361 - Nesmrtelná teta - závist a krátkozrakost.
  25.02.2007 20:50 Jirka
 
Oškubali nás na příplatcích a rozdali tu část mazi sebe, nazvali to kariérním řádem a vysvětlili, že ti dole, nemohou brát přece tolik co Ti nahoře, že?
  25.02.2007 10:45 od karlose
 
Moje návrhy změn u Policie ČR:

1) Snížení počtu managmentu - pokud se sníží počet velitelů, analytiků, tiskových mluvčí, pracovníků pracujících na metodických pokynech tak bude více lidí na ulicích. Bude méně služebních míst, které jsou placeny příplatkem za vedení, vysokou tarifní třídou a vysokým osobním příplatkem a po odchodu od policie i vysokou rentou. Zrušením jednoho takového místa se uvolní prostředky pro dva policisty na ulici. Daňoví poplatníci by na tom rozhodně vydělali.
2) zavední nového software pro potřeby policie - při tr. oznámení by se udaje zadaly jen jednou a program by si sám z tohoto zadání vytáhl data do dalších systémů jako je statistika, svodka, OMČ, atd. Kontrolované osoby na ulici by byly pomocí čtecího zařízení zadány do počítače a automaticky by tím proběhla lustrace ale i kontrola osoby. To samé by platilo i u vozidel. Lustrace přes operačního je mnohdy zdlouhavá a policista má pocit, že operačního otravuje.
3) Zrušení tiskových mluvčí - každý velitel musí být na své funkci schopen obhájit své rozhodnutí - pokud toto neumí, neměl by na vedoucí funkci co dělat. Občan by i věděl, kdo je velitel obvodního oddělení nebo velitel okresu. Lidé by i více důvěřovali policii, kdyby viděli konkretního policistu místo nastčené barbíny, která o policejní práci většinou nic neví.
4) Některá místa, na kterých není potřeba člověk ve služebním poměru by se měli nahrazovat civilisty. Jistě každý z vás zná několik lidí, kteří neměli na sobě uniformu několik let ani nedělají policejní práci, ale přitom jsou to policisté s veškerými nároky - mám na mysli vydavače stravenek, skladníky, udržbáře aut, osobní sekretářky našich šéfů atd.
5) Zavedení anonymní kritiky a dotazů podřízených vůči nadřízeným (např. pomocí sítě intranet), na kterou by byli povinni vedoucí činitelé odpovědět (za úvahu by stála i veřejná kontrola této anonymní diskuse) - i tato diskuze ukazuje, že policisté se bojí tázat a diskutovat se svými nadřízenými a to nemluvím o kritice. Dnes je každý dotazující policista označen za rebela a problémistu. Proto je nutná anonymita. Postupem času by se vedení naučilo přímat kritiku a nereagovali by hned podrážděně. Poté by mohla zmizet i anonymní verze a nastala by otevřená diskuse. Policii by otevřená kritika velice pomohla. Velitelé by byli více hlídáni, bylo by pro ně mnohem těžší zneužít moc a to nejen ve zvtahu k podřízeným, ale i k občanům. Hlavním přínosem takové diskuse by bylo zvýšení efektivity práce, právního povědomí, lepší pracovní vztahy. Pro šéfy by to znamenalo jistou formu kontroly jejich práce - byla by zde nastavena zpětná vazba.
  25.02.2007 11:50 :-:
 
JO A TAKÉ KTERÝ CHYTRÁK VYMYSLEL, ŽE U PŘESTUPKŮ NEJSOU DŮLEŽITÁ CELÁ RODNÁ ČISLA, ALE JEN DATUM NAROZENÍ TO BYL TAKY ASI PĚKNEJ ÚCHYL ! KDO TO MÁ FURT a PODLE ČEHO DOHLEDÁVAT ??? DÍKY TOMU SE ZASE MUSEJÍ VYMÝŠLET RŮZNÉ VĚCI OKOLO. R.Č. PŘECI JEDNOZNAČNĚ IDENTIFIKUJÍ PACHATELE a JE PŘECI JEDNO AŤ UŽ SE JEDNÁ O PŘESTUPEK NEBO TR. ČIN.
  25.02.2007 17:15 158
 
Souhlas
  25.02.2007 10:37 pro vsechny
 
Jestli nový zákon se všemi svými špatnostmi nastartuje odchod neschopných poldů, jedno je, kolik mají odslouženo, tak je to obrovský úspěch. Stále si myslím, že pokud polda bere průměrně o polovinu více, než je plat ve státní správě, má spoustu výhod navíc a při odchodu slušné jednorázové odchodné a měsíční odbytné, takto stojí za to nekecat a něco dělat. V tom se asi se spoustou svých kolegů neshodnu. Rovnou všechno a pokud možno v plné míře. Takhle to ale nefunguje nikde, reálný postup je v každé firmě či úřadu. Takže kolegové, trochu skromnosti a zamyšlení. Pokud někdo přece jenom si myslí, že je nedoceněný, přeju hodně štěstí ve vymodleném civilu.
  25.02.2007 10:47 adf
 
nevím jak je tomu u vás, ale u nás odchází právě ti schopní.....:-(
  25.02.2007 10:48 ?
 
Co to je, nebo kdo to je, neschopný polda? To je ten co šlape chodník, nemá VŠ a nedere se na vedoucí místo? Chtělo by to přesnější specifikaci, pane taky kolego. Podle mého by byl úspěch, kdyby odešli vychcánkové a že jich u policie je.
  25.02.2007 11:00 pro vsechny
 
Jo, taky názor. Rozhodně má každý možnost dostat se na takovou funkci, kde může plně rozvinout své schopnosti a nejenom závidět finanční hodnocení. Do konce února můžete všichni, kdo to myslí vážně, podat přihlášku na vysokou školu a začít na sobě pracovat.
  25.02.2007 11:04 peta_k
 
Pane kolego, myslím, že se trochu pleteš. Nový zákon se svými negativními důsledky dopadá bez rozdílu na ty schopné i neschopné. Takže odcházejí všichni. Podstatou diskuse je co bylo, co je, a co bude. Vše totiž nasvědčuje tomu, že se podmínky služby jen zpřísňují a v konečném důsledku zhoršují. Podle tvých slov určitě nepatříš do kategorie příslušníků, kterým poklesl plat. Nejde však jen o to, možná, že si myslíš, že se tě nový zákon nedotkl, dobře si ho přečti a srovnej s tím minulým. K optimismu to určitě nevede. Jak už jsem psal v jiných příspěvcích, kladivo zákona může dopadnout i na ty, kteří si vůbec nepřipouštějí, že se jich to týká.
  25.02.2007 11:06 pro "pro vsechny"
 
tohle běž říct lidem, kteří slouží 20 let a skončili i přes výborné výsledky své mnohaleté činnosti ve 3TT, jak se mohou škrábat nahoru, mimochodem, znám dost těch,co se vyškrabali po zádech ostatních nahoru a prodávali výsledky ostatních jako své a to jsou tebe asi ti schopní co???? Děkuji pěkně, takové u PČR nechci......
  25.02.2007 11:08 ?
 
Neschopní poldové a vychcánkové se nevyskytují jenom na vedoucích místech, jsou pohříchu i na základních útvarech. Mám spoustu kolegů, kteří slouží na různých OOP a nikdy bych si díky jejich odvedené práci a prostému přiznání, že prostě na vyšší funkci nemají, dovolil o nich říct, že jsou neschopný. Právě naopak díky odvedené práci na tom konkrétním místě jsou to hodně schopní lidé kteří, pokud by opravdu chtěli odejít, se v civilu rozhodně neztratí.
  25.02.2007 11:12 to je buřt
 
Jaké výhody máš na mysli pane kolego?? (můžeš konkretizovat?) Pokud myslíš výsluhu, tak to není výhoda ale nutnost, protože nemáme šanci se připravovat na budoucí zaměstnání a v padesáti už těžko splníme náročné zdravotní či fyzické testy a kdo tě pak zaměstná na jiné místo než vrátného?? A o polovinu víc jak ve státní správě??? No jak kde ale na ulici určitě ne.. Já taky odcházím, šlapu dvacet let chodník a vystřídal jsem několik útvarů včetně zásahové jednotky či operativy v Praze.. Necítím se nedoceněný, ale už mám dost všech těch vnějších tlaků na moji práci a dehonestace, kdy stát se za nás nepostaví, nepodpoří a jsem tak policistou s.r.o., který chrání všechny ale mě nikdo. Vadí mi veškeré křivdy které se na nás stát dopouští a to jsou zřejmě tebou myšlené "výhody" (ať nadělávání svátků, presumpce viny, 150hod zdarma, spousta přesčasů které ti nikdo nenapíše, neustálé pozdní příchody domů pro které zanedbávám rodinu, nemožnost užívat výstroj z rozhodnutí velení - jen že rozhodlo a chtějí mít nažehlené panáky na ulici..). V civilu jsem už byl (a už s těším zas), nešlo jinak, nechtěli mě přeložit a lituju dne kdy jsem se vrátil, protože tenhle stát svým chováním vůči policistům dle mě jasně dává za poslední tři roky najevo, že o moji poctivou práci nestojí.
  25.02.2007 11:26 .
 
Proto,abych měl solidní podmínky pro práci, kolem sebe dobrý kolektiv a slušné pracovní prostředí a odpovídající finanční zajištění, které mě nebude odvádět myšlenkama od práce se musím cpát na funkce? Máš nějaké pokroucené myšlení kolego, ale beru to, jistě se ti otevírají možnosti, když si myslíš, že práce na ulici je pro neschopné...hodně štěstí
  25.02.2007 17:46 Polda 33
 
Pravidlem bylo, že na denní studium na PA chodili protekční nebo neschopní kolegové. Dále u PČR platí za pravidlo, když chceš nahoru musíš někomu lézt do zadku. Takže o schopnosti to není, ale o pokřiveném charakteru. Takto nás vnímá i veřejnost, kdy zejména je to znát na malých městech, kdy se mě plno známých ptá jak je možné, že tento kolega, kterého měl každý za blba šel na PA. Vedoucí se ho chtěl zbavit, aby s ním neměl starost a on se přece vrátí až za tři roky a pak jde na SKPV. Tím pádem se zbaví neschopného podřízeného za kterého dostane třeba někoho lepšího.
Tímto posíláním neschopných lidí na VŠ a dále náborem lidí, které kromě Prahy ani nevezmou k MP stále u veřejnosti bodujeme tak jsem zvědavý pane ministře jak chcete zlepšit naše krédo.
  25.02.2007 21:24 Víš proč bere o 50 % navíc ?
 
1. protože jeho plat ( POLICISTY ) byl vyšroubován oprávněnými příplatky za SO,NE, svátky, noční, které tito pracovníci SLOVY NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!
2. protože máme příplatek za riziko, který tito pracovníci NEMAJÍ, NEMAJÍ NEMAJÍ, NEMAJÍ !!!!!!

TAKŽE TITO PRACOVNÍCI MAJÍ PLAT NIŽŠÍ HLAVNĚ Z DŮVODU ABSENCE TĚCHTO PŘÍPLATKŮ NEBO SNAD ŽENSKÁ NA MĚSTSKÉM ÚŘADĚ CHODÍ NA NOČNÍ ? NEBO UMRAVNOSTŇUJE DRBANY PŘI RVAČKÁCH ?
  25.02.2007 10:18 4 all
 
Nějak se vytratila aféra kolem Pavola Mihála. Žeby už byl v civilu a pobíral rentu? Vzhledem k tomu, že patřil k nejvyšším, tak je asi už za vodou. Pro něj etický kodex asi neplatí a o trestním stíhání ani slova.
  25.02.2007 12:42 555
 
To víš, kdyby to byl čičmunda tak by ho rozmázli jako mouchu na zdi, ale, protože byl jedním z nich tak mu to dobře prošlo. Tak to prostě v této zemi chodí.
  25.02.2007 10:02 peta_k
 
Výňatek z rozhovoru s Ivanem Langrem na iDnes ze dne 25.2.2007
Redaktor : Jen aby nepobírali po propuštění rentu, jak se občas u policistů stává.
Ivan Langer : Právě, že nebudou. To je kouzlo nového zákona i toho, co razím: metodu cukru a biče. Ano, výsluhy pro policisty jsou nastaveny dobře, ale každý z nich musí počítat s nekompromisním trestem, pokud selže.

Pane ministře uplatnění malého dvorku a velkého biče jste bezezbytku splnil, jen ten cukr jste kdesi zapomněl. A v tom je to kouzlo, že většina policistů přemýšlí jak se z toho Vašeho dvorka dostat pryč. A jen tak mimochodem, plést jablka a hrušky jste začali Vy popřením a popletením základních principů, ze kterých by měl zákon o služebním poměru vycházet. Pak to dopadlo jak to dopadlo. motto : jak zaseješ tak sklidíš.
  25.02.2007 10:50 adf
 
Ten jeho účinný a nekompromisní trest ve formě propuštění bez nároků byl zaveden i do z.č.186/1992Sb.s účinností od 1.3.2006, takže opět neříká naprostou pravdu.....