Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  28.02.2007 19:14 Rambo
 
28.02.2007 18:55 rtu

Nepohybně máš na mysli tyto odkazy, že? Seš opravdovej detektiv! Na první pohled určitě všechny vebovky patří jednomu a tomu samému člověku!!! Jsou všichni u policie tak dobří jako ty? To jdi dělat přímo na vnitro u policie je tě škoda.

Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  28.02.2007 19:16 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na své úchylné stránky. Teď se přejmenoval na ……… pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  28.02.2007 22:37 zoufalec
 
Už přijď s něčím jiným - tohle už jsme viděli ...
  28.02.2007 19:09 policista
 
Okamžitě zruště ten legislativní "paskvil" resp. z.č.361-je demotivující atd., advokát Janeček nevrhuje jeho zrušení!!!!!!!!!
  28.02.2007 19:19 xy
 
proč
  28.02.2007 21:23 pro policistu
 
v první řadě by měli vyhodit tebe od policie
  28.02.2007 19:05 Rambo
 
Já jsem totiž opravdovej Rambo. Jinak moje civilní jméno je Tupoun Stoupa.
  28.02.2007 19:17 Rambo
 
Dyť se vykecej, včera ti pan ministr nedal příležitost, tak se vykecej dnes a tady.
  28.02.2007 18:46 Mirek z DI DC
 
Včera jsem musel nařídit okresní DBA i když odcházím do C.
  28.02.2007 18:58 adf
 
Rozkaz z kraje? :-(
  28.02.2007 18:30 Rambo
 
28.02.2007 18:24 najk
Třeba já polda nejsu. Nereagovat, na to nemáte, tak silní zase nejse, vy to prostě nevydržíte. Šlapky z ulice stejně brzo nahradí MP, tak potom budete úplně zbyteční.
  28.02.2007 18:55 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na své úchylné stránky. Teď se přejmenoval na ……… pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  28.02.2007 19:05 Rambo
 
28.02.2007 18:55 rtu
Ty se hold nedokážeš vyrovnat se skutečností, že podobnej názor jako já má více lidí a tak máš pocit, že se přihlašuju pokaždé pod jiným jménem. Klidně si to mysli dál. Hlavně nereaguj, buď tvrdej polda!
  28.02.2007 19:15 Rambo
 
28.02.2007 18:55 rtu

Nepohybně máš na mysli tyto odkazy, že? Seš opravdovej detektiv! Na první pohled určitě všechny vebovky patří jednomu a tomu samému člověku!!! Jsou všichni u policie tak dobří jako ty? To jdi dělat přímo na vnitro u policie je tě škoda.

Bez komentáře
----------------------------------------

www.legalnivrazda.cz
www.jirikajinek.cz
www.sinagl.cz
www.hucin.com
www.policejnistat.cz
www.policista.com
www.ivanroubal.blog.cz

Toto není reklama na naše webové stránky jak se někteří policisté mylně domnívají. Toto je reklama na práci některých policistů. Samozřejmě je to zároveň ostuda celé policie. Tuto reklamu sponzorují občané ČR na své náklady, tzv. sponzorský dar pro PČR.
  28.02.2007 19:50 Lvicek
 
Už aby MP nahradily ty "šlapky", protože kvůli papírování není na nic čas. A mě to vůbec nebude vadit a myslím, že tobě taky ne, protože MP s tebou nebude smlouvat, těm jde o penízky do městské kasičky, takže budeš většinou dostávat maximální pokuty.
  28.02.2007 21:28 pro Rambo
 
Máš pravdu Městská policie zvyšuje stavy a není dlouho doba kdy státní policie veřejný pořádek na ulicích zajišťovat nebude a poto nebudou ani potřeba tyto šlapky z ulice jak si říkají
  28.02.2007 18:29 Clusoue
 
Pro všechny, kteří se tu do mne obuli. Kdyby jste pořádně četli, zjistili by jste, že osobně nepatřím mezi nejmladší generaci a mám odslouženo cca 14l let. To jen pro ty, kteří mi zdůrazňují, že taky jednou budu starší. Já už starší jsem.
Jinek podle toho co zde čtu se domnívám, že žiji na jiné planetě. Prosím vás, zkuste mi někdo objasnit, co je na novém zákonu dobré pro policejní dělníky z ulice. Myslíte tím 150 hodin na oltář vlasti, odebrání příplatků za noc, soboty, neděle a svátky ? Nebo snad celkový pokles platů v absolutních cifrách ? Nebo snad také posunutí hranice v počtu odsloužených let potřebných ke vzniku nároku na výsluhu při odchodu do civilu ? Dále posunutí hranice vzniku nároku na zdravotní rehabilitace ? Nevím, moc těch výhod nevidím. A v neposlední řadě, vám váš názor neberu, tak prosím neberte vy také mě můj názor.
Ještě malá poznámka závěrem. Pochopitelně vy neznátte mě a já neznám vás. Vaše názory, ačkoliv vám je neberu, mi silně zavánějí agitací našich TOP managerů y PP, potažmo lidí jim nakloněným, kteří příchodem paskvilu v podobě nového zákona dostali pěknou výslužku a ostatní je nezajímá. Toť můj názor.
  28.02.2007 19:15 jan3
 
Pokud je někdo nespokojený a nemá šanci na jiné místo, tak vidím jediné řešení jít od policie. Sám jsem zažil doby,kdy jsem byl v práci od nevidim do nevidim, volný jeden víkend v měsíci apod.. Když to teď vyhodnotím s odstupem let, nestálo to za to. Zopakovat už bych to nepřipustil. Po včerejším vystoupení pana m. se nějaké výrazné zlepšení ani nedá očekávat. Je to vše dost smutné.
  28.02.2007 18:28 přítel
 
No ta včerejší demonstrace to bylo teda něco.Už jste ta největší spodina co může bejt.Zabalte to všichni,jste k smíchu.Nedal bych vám navíc ani korunu.To bylo tak trapný,ty vaše vesty a píštalky.To bylo jak na kolotoči.Měli jste si dát sraz o trošku dál,t.j.na Matějské pouti.A pan Langr vás má asi pěkně v .......At žije městská policie,policie ČR to je organizace před zánikem.
  28.02.2007 18:55 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na své úchylné stránky. Teď se přejmenoval na ……… pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  28.02.2007 19:42 MirroK <Mir.I.roK@seznam.cz>
 
pro "přítele"
Vážený přispivateli (následnými slovy se nenechte urazit):
...Ty velekreténe, nech si své úvahy na dlouhé noci, a neléči si své vlastní komplexy na tomto foru. Nechtěl bych být vědmou (kterým věří Langer), ale může se Ti stát i něco nepříjemného, a pak ev. budeš ty "tebou zavrhované policisty potřebovat". Pokud se budeš potom spoléhat jen na tebou vynášné MěP, tak z vl. zkušenosti "Pánbu s tebou".
  28.02.2007 20:42 tomi
 
Ty jsi, sprominutím,blb.
  28.02.2007 18:24 najk
 
tak kluci asi by to stačilo, neustále reagujete na provokatéry, nejdřív si jejich výkaly přečtěte, pak chvilku pouvažujte a pak NEREAGUJTE, je to jediný možný postup, protože nereagovat je taky odpověď, vždyť ani nevíte jestli "ten s SKPV" nebo z "OOP" je vůbec polda, komu to asi vyhovuje rozeštvávat .......
  28.02.2007 18:12 Jeryn <malebohumil@seznam.cz>
 
Myslím si, že špulihub ušatý na policii zvysoka ... zajímalo by mě co měl tak důležitého na Slovensku zrovna v den manifestace. Prostě nemá na to se s policisty normálně bavit.
  28.02.2007 18:26 Rambo
 
Ale má na to se s policisty normálně bavit, ale nestojíte mu za to.
  28.02.2007 17:49 Rambo
 
Tak co kluci policajtský, neříkal sem vám, že pan ministr na vás dlabe? Říkal sem vám přece, že se s váma nebude bavit a opět sem měl pravdu. Šlechta není zvědavá na pohunky, navíc vaše účast 2 000 tisíc policajtů z 75 000 tisíc, to je slabota, že? Nejste a ani nebudete jednotní.
  28.02.2007 17:59 ....
 
Hele kokote ,bylo to v pracovní době a možná i Ty pochopíš(ale pochybuju o tom),že všem volno dát nemohli...
  28.02.2007 18:11 Rambo
 
28.02.2007 17:59 ....
Na mě si léčit mindráky nemusíš. Prostě vás vnitro nepotřebuje, tak se s tím vyrovnej. Nikdy se neubírá mzda potřebným, ale vždy se sníží plat tomu kdo není ve firmě žádoucí, aby odešel sám a dobrovolně. Vzhledem k tvému slovníku tě osolili na platu oprávněně, ty se neumíš ani slušně chovat a ty nemáš co u policie pohledávat, když seš takovej BURAN!
  28.02.2007 18:17 civil
 
for Rambo
S .... a jeho slovníkem nesouhlasím, ale nesouhlasím ani s tebou. Protože kdyby byl účel snížit takto počty policistů, tak nebude sloužit nikdo. Snížení platů se dotklo zejména lidí mladších, tzv. nezatížených minulostí, narozdíl od poslanců, senátorů a členů vlády.
  28.02.2007 18:26 adf
 
Chlapů policajtských je 46000, všech příslušníků bezpečnostních sborů je 72000 a jestli považuješ kohokoliv za pohunka, tak si o tobě chudáku myslím své. To, že nepřijel pan ministr na sraz, když se chvástá v médiích, že je ochoten jednat, je JEN JEHO OSTUDA, ne těch, kteří se sešli vyjádřit svůj protest a diskutovat. A mimochodem, přes 2000 příslušníků je velmi početná skupina lidí, když byl při tom zajištěn ne běžný chod služby, ale ještě k tomu bylo nařízeno spoustu slavných DBA, střeleb apod., aby se zamezilo ostatním kolegům zúčastnit se. Ty mi tu připadáš jako zakomplexovaný človíček, který dostal flastr a léčí si mindráky, sbohem
  28.02.2007 18:38 Rambo
 
adf

Nech si keci na koledy. Je mě uplně fuk co ty si myslíš. Vaši kolegové vám měli dát na ciferník, tak jak to běžně dělají na demonstracích ostatním. Státní zaměstnanci nemají co demonstrovat proti státu, či zákonům a policajti už vůbec ne!
  28.02.2007 18:43 rambíčku
 
nauč se česky, pak si přečti zákony a pak začni psát to tvé blablabla, děláš tu ze sebe osla....
  28.02.2007 18:56 rtu
 
V minulosti sem dával provokativní příspěvky nějakej magor co si ještě k tomu dělá reklamu na své úchylné stránky. Teď se přejmenoval na ……… pořád to mění a opětovně provokuje. Co ho nejvíc těší, když reagujete na jeho rádoby diskusi. Až zase bude provařenej změní si opětovně přezdívku. Jediná možná reakce je nereagovat.
  28.02.2007 20:40 ....
 
Ty magore,ale já s PČR nemám nic společného!!!!
  28.02.2007 21:13 degradovaný
 
Chlapče Rambousku máš špatné informace . Poldů je kolem 40tis. a z toho je jich móóóc tisíc v kancelářích, moóóc jich bylo ve službě, aby ti třeba někdo neukradl hračky a móóóc jich bylo šikanou zastaveno. A že Langer na nás dlabe? To víme od té doby co ministruje. My dlabem na něho, protože jednou ministr, podruhé kotelník. Vše je pomíjivé a škodit bude do dalších voleb. Tak co.
  01.03.2007 08:23 dědek <dedek@dedkovo.com>
 
Kde jste přišel na 75 000 policistu je s bídou 42 000 i s civilními zamestnanci , zbytek jsou hasiči a vězeňská služba . a ještě k MP když jim jdou k výplate a na vybavení z vybraných pokut procenta to se to slouží. Hlavně nemusí nic psát a nedelají spisy jen pošťáky pro úřady a hlídají přecody a když se něco semele tak stejně volají PČR