Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  14.03.2007 19:17 Zdeno
 
Dnes jsem se dozvěděl informaci, že PP zastává názor, že pokud nebude odpracováno 150 hodin zdarma, tak se není třeba bavit o navýšení počtu tabulek. Samozřejmě vím, že u mnoha oddělení toto nebude třeba, neboť tam bude plno volných míst.
Zároveň PP přišlo na nový systém úspory peněz a to ten, že nechají odejít policisty v 4 a 5 TT a místo toho přijmou nové policisty do 2 TT. Ale asi si neuvědomujou. že tuto pakárnu jim za to nikdo dělat nebude.
  14.03.2007 18:00 zlý Kalous
 
Kalousek ten likvidátor ozbrojené složky jménem POLICIE něco škaredého chystá v té své kuchyni. Bude to pěkný PODRAZ.
  14.03.2007 18:25 xyz
 
Když všechno víš, sděl nám podrobné informace, jestli nevíš nic, tak nešiř paniku !
  14.03.2007 19:00 Kalous
 
Je logické, že planované reformy(léto 2007) spojené s mandatorními výdaji budou zahrnovat i odebrání 6 hrubých platů a dalších posledních výhod.
  14.03.2007 21:55 dante
 
Ty blafeš. Šesti platů ne, jen čtyř. Dva zůstanou!
  15.03.2007 06:49 xy
 
Je to tak, odchodné v každém případě bude ze zákona vyňato
  15.03.2007 21:53 xx
 
To myslíš v tom nejnovějším návrhu poslanců ČSSD co má jít co nejdřív do sněmovny, jak o tom jejich mluvčí dnes hovořil?
  14.03.2007 17:56 paskvil 361
 
Taky jsem padl po 14 letech do sraček zvaných 3TT a buzerace a tlak neuvěřitelný takže taky balíme u tohoto neperpektivního cajku.
  14.03.2007 17:28 příslušník
 
Počítá se do výsluhového příspěvku základní vojenská služba, když chci využít tříleté přechodné doby a odejít podle tzv. starého zákona? S vojnou bych dosáhl požadovaných deseti let a jelikož sem skočil do 3 TT bez možnosti růstu, nezbývá nic jiného než odchod. Děkuji za radu.
  14.03.2007 18:53 sniper
 
Počítá, stejně jako pro ženy mateřská.
  14.03.2007 18:57 Zdeno
 
Podle starého zákona ano. podle nového paskvilu ne.
  18.03.2007 15:50 dd <dixd@seznam.cz>
 
Dobrý den,
jsem na tom podobně,mam 9 let bez vojny,tak by mně taky zajimalo,jak se započítává vojna.Byla by možná odpověď.Děkuji a přeji příjemný den.
  14.03.2007 15:51 H
 
http://zpravy.idnes.cz/mf-dnes-komorous-velebil-ruskou-okupaci-a -stb-fa5-/domaci.asp?c=A070313_211910_domaci_miz
  14.03.2007 14:53 Stewe <Stewe44@atlas.cz>
 
Dobrý den pane ministře,
chtěl bych se jen zeptat z jakého důvodu je policista v případě podezření z korupce ( úplatku) postaven mimo službu a v případě obvinění i propuštěn bez nároku do tzv. civilu. Sám jistě víte, že jsou propuštění policisté, kteří byli následně sproštěni viny soudem. Zdůvodňuje se to tím, že tito kazí dobré jméno policie, ale potom nechápu postoj vaší strany k osobě Čunka. Podle mě jako vrcholný politik by měl jít příkladem a ne zneužívat svou moc. Zneužívání vidím v tom, že státní zaměstnanec by byl za obdobnou věc "vykopnut" a jmenovaný se ze své pozice drží koryta. Mrzí mě na tom, že malý je bitý a na velkého není metr ( pokud nemá soudnost a pokoru).
  14.03.2007 18:49 Schimanski
 
Toto je velmi dobrá otázka a rozhodně by si zasloužila od našeho elitního ministra odpověď . Tipl by si , že by neodpověděl jinak než jeho blahorodí Topolánek. Přece si odvoláním Čunka nepodřežou pod sebou vlastní větev. Navíc přece jednotliví policisté jsou přece pouze obtížné vši a likvidace vší je přece záslužná činnost. Co je dovoleno Jobovi není dovoleno volovi.
  14.03.2007 09:30 ...ivan rozhodně nelení
 
Komorous velebil ruskou okupaci a StB.
MF DNES má dopis, v němž šéf protidrogové centrály píše o své lásce ke komunismu ...." Mým celoživotním cílem je služba ve složkách StB a zde dosáhnout úrovně velmi dobrého odborníka."...

...to je tak, když se nebezpečné hračky daj retardovaným jedincům, to by se generálu lorencovi rozhodně stát nemohlo...
:-))))
  14.03.2007 15:36 ...
 
našel jsem to tady http://zpravy.idnes.cz/mf-dnes-komorous-velebil-ruskou-okupaci-a -stb-fa5-/domaci.asp?c=A070313_211910_domaci_miz
  14.03.2007 18:28 šťastný a veselý
 
Jestliže Komorouse vyhodí, tak to můžou zabalit. Nikoho lepšího nemají a mít nebudou. Ruku na srdce, kdo dříve nejednal podobně, když chtěl ukázat že něco umí a vyšvihnout se. Podobných je plný parlament, ale s tím rozdílem, že nic neumí. Jeho podřízení mají výsledky a na to by se mělo v první řadě hledět.
  14.03.2007 18:57 Schimanski
 
Pokud jde někomu o věc , tak by měl nechat Komorouse na pokoji. Myslím, že je to člověk na svém místě. Nevím, proč má někdo zájem vyhledávat na takovou osobu nějakou pochybnou špínu z minulosti. Nebo má snad někdo v současné době , nějaký novodobý komsomolec , zájem na laciném zpochybnění někoho, za kým je kus výborné práce ? Bylo by lepší, kdyby jej nahradil někdo typu Ivana Langera ?
  14.03.2007 19:35 ...ivan rozhodně nelení
 
...už za felixe edmundoviče čeka považovala informace o homosexuálních vztazích a drogové závislosti vrcholných členů (jejich rodinných příslušníků) bolševické partaje za klíčové, to samou politiku důležité partajní kontroly převzal i soudruh lavrentij pavlovič s josifem vissarionovičem, jenom nevím jestli ivan je tak schopnej, minimálně jak poslední generál alojz a nebo se matriály budou po partaji pohybovat bez kontroly ( jak jsme u něho standartně zvyklí) ...pak by opravdu mohlo dojít k nějakému stranickému nepokoji až puči, samozřejmě pod pláštíkem ochrany demokracie a lidských práv...:-))
  14.03.2007 20:50 c
 
Může být dobrý.... Ale nemyslím si, že člověk s takovým "morálním" kreditem má šéfovat vysoké složce policie. stb byla složka sloužící zločinnému systému a leckdy páchající min. nemorálnosti.... Jak by jste obhajovali člověka který sloužil Hitlerovi...
  14.03.2007 23:18 :o)
 
Vono bude asi hodně záležet na tom, kde a jak mu sloužil.
  15.03.2007 11:18 malovenkovan
 
Komorous je skutečný PAN POLICISTA. Já nevím, proč se pořád dneska po tolika letech na někoho tahá a vyrábí špína. Je úplně jedno, s kým se kdo tenkrát kamarádil a co kde prohlásil. Podstatný je, jaký je ten člověk dnes a jak kvalitní odvádí práci. A v tomto srovnání myslím právě ti bezúhonní dnes zpravidla prohrávají...
  15.03.2007 21:52 venkovan
 
Po odborné stránce na něj nemůžou, to řemeslo se prostě musí umět. Tak teda jinak no, ..... Řekl bych "schopní versus všeho schopní" a dodal bych "pokolikáté už jen od minulé války?" Ten scénář už tady byl, změnila se barva, hesla, zaklínadla, cíl je týž. Když jsem tyto lidi před volbami slyšel, jak nás straší komunismem, mohl jsem se potrhat.
  14.03.2007 06:54 jura
 
pro Fedof. Díky za upozornění. Ten úžasný zákon, který obhajuješ, bude určitě v brzku novelizován. Vím, že § 159 změněn nebude, ale nebudu sám, kdo se bude snažit aby byl i přes negativní stanovisko ombudsmana. V případě, že bych si § 159 nepřečetl pořádně, asi bych na něj nereagoval. To snad dá rozum. A k těm peticím. Můžeš si je stáhnout z netu a dát podepsat kolegům, kteří smýšlejí jinak. Děje se tak už cca 14 dní.
  17.03.2007 18:21 Eva <ev.fu@seznam.cz>
 
Zákony znam také,ale nikdy jsem nepodrážela kolegum nohy a v takových případech pokud se bude u nás na oddělení nějaká další petice podepisovat,můj podpis nebude určitě chybět.
  13.03.2007 23:02 Brada
 
Tak jak má Kalousek připravený zákon k osekání? Má je mít schváleny do května.
  13.03.2007 23:20 Květík
 
Jen ať si seká, nás co odchízíme k 31.3.2007 už nedoseká!
  13.03.2007 23:35 jj
 
Já si myslím, že pan Kalousek a jemu podobní by spíš měli vysvětlit národu, jak to ve skutečnosti bylo s gripenama a jak pak to je s jejich zapomnětlivostí, co se týče jednání s pánama od této firmy a jejich korupčníma zprávama. Možná by pak měla tahle republika i na něco víc, než jen na platy fízlů. A možná, že kdyby tu fungovala ekonomika tak, jak by měla, tak by možná bylo i na zlepšení životní úrovně lidem, kteří na společnosti jen neparazitují, ale snaží se poctivě žít. (to se ale netýká lidí ve vládě a parazitů zneužívajících sociálních dávek a podpor). Je to můj názor, tak doufám, že je tu minimálně taková "demokracie", že ho i můžu beztrestně mít.
  13.03.2007 22:57 Jula <Jlin@seznam.cz>
 
Jdi včas, ať jsi slušný či neslušný, pokud nemáš VŠ a prošlápnuto na vyšší třídu než je 6. tř., tak vyraž za prací třeba na zónu u dálnice. Tam se snahou a umem brzy prosadíš a firma si tě bude vážit. Tahle policejní firma si neváží ani těch co odcházejí po 30 letech služby. Ti našim generálům plukovníkům a majorům nestojí při odchodu ani za podání ruky. Moje vlastní zkušenost z tohoto roku. S pozdravem policista v.v. Mohu dokladovat a nejsem "průšvihář!
  13.03.2007 23:13 Rambo
 
A co by ste chtěli při odchodu od poldů? Měsíční dovolenou s kurvama na Floridě, zlatej padák tak 100 mega a vilu na Kanárech?
Žijte na zemi a ne ve hvězdách.
  13.03.2007 23:24 Diblík
 
Hlavně slušnost, ocenění za práci, za práci přesčas dostat zaplaceno, dostat zaplaceno i za práci v noci, v sobotu, v neděli a za svátek a ne je ještě nadělávat. To by se ti Rambo také nelíbilo. A zrušit ty přiblblý hodnosti, které jsou na ..... Nám stačí inspektor, komisař rada a ne ty pičoviny co z hodnostmi páníčkové provedli.
  13.03.2007 23:29 AntiRambo
 
Rambíčku, mě stačí co teď. 300 000 Kč odchodného a 25 litrů příspěveček měsíčně jako maj po 25 letech šéfíčkové. Nač Kanáry. I na kurvičky něco zbude, Rambíčku. A co tobě?
  13.03.2007 23:54 Rambo
 
Máte pravdu kluci, to by se mě opravdu nelíbilo, proto taky nedělám poldu.
Co vlastně chcete, aby přidali vám, nebo, aby ubrali vašim šéfům.
  15.03.2007 00:27 malovenkovan <mlovenkovan@seznam.cz>
 
Ano máš pravdu, po 17 letech v přímém výkonu, kdy jsem nebyl ani jednou kázeňsky trestán, obdržel několik desítek kázeňských odměn a zažil občas s gaunerama opravdu perné chvilky, jsem nyní definitivně pochopil, že můj konec v řadách policie se blíží. Po novém roce jsem přišel taky o peníze, o hodnost, ale především o jakékoliv iluze, že bude ještě někdy u policie lépe a budu moci něčeho dosáhnout. Prostě špatně ať to beru z jakékoliv strany. A v první řadě je bohužel vše o penězích. Nedokážu pochopit , že z našich velmi nadprůměrných platů, jak je nám často předhazováno, si nemohu ani po 17 letech u policie pořídit hypotéku na vlastní bydlení, abych tím nepřivedl svoji rodinu na pokraj sociální únosnosti. O dosažení běžného dnešním standardu života ani nemluvě. Manželka mi po těch letech říká: jak je možné, že všichni vrstevníci z tvého okolí, ať jsou čímkoliv se mají prostě viditelně lépe ? Co jí mám odpovědět ? Protože jako polda celá ta léta doplácím na svoji poctivost ? Jen nedokážu stále pochopit, za co a proč jsou tolik finančně a sociálně protěžováni např. příslušníci Armády ČR, když naprostá většina z nich nezažije za celou činnou službu jedinou nebezpečnou situaci a o skutečném přínosu této společnosti se dá jen polemizovat.