Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  20.09.2009 14:28 Petr
 
www.krvaveoleje.cz velmi poučné čtení o panu Langrovi a jeho kamarádech
  20.09.2009 14:16 xxx
 
Nikdo si neuvědomuje, že za hospodářskou krizí stojí i vyšší nápad trestné činnosti a i brutalita pachatelů, to je prostě realita.Pokud odejdou i ti poslední zkušení poldové, protože jim vláda sáhne na peníze, může to mít nedozírné následky.Pokud jste ledově klidní, tak vězte, že Langerovo kinder komando vás těžko ochrání.
  20.09.2009 15:53 pro xxx
 
souhlas,ale nikdo si v této zemi také neuvědomuje,proč máme za tak krátkou dobu-20 let obrovský schodek a stát nemá peníze na nic.je mi 30 let,takže takovej průměrnej mlíčňák,takže bych se k tomu asi neměl moc vyjadřovat,ale stát po revoluci rozprodal a zlikvidoval veškerej průmysl-tatra,čz jawa,liaz,textilky,sklárny,měli jsme největší zbrojní průmysl,hutní průmysl,fungující zemědělství-to vše je v prdeli a proto tady máme taky pár miliardářů...stát nemá nic,vše prodal,teď může šetřit na policajtech,sestrách,doktorech a učitelích,naši dědci co to tady vybudovali, se teď akorát otáčí v hrobech,že pánové klausi,íčko,dlouhý,havle a jiní,pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí...
  20.09.2009 18:11 Devastace
 
Vládu policie nezajímá, tento resort jde pomalu do kopru.
  20.09.2009 22:19 .
 
Otázka zní, co se bude dít, až se sáhne na platy sestrám,uřčitelům, hasičům atd.?Že mají politici na salámu polcii je jasné už dávno :-/
  20.09.2009 09:33 A proč né u PČR
 
Armáda propouští, odchod do civilu čeká i prestižní chrudimské výsadkáře.
  20.09.2009 09:37 K
 
tomu musí dojít také, protože ty fary a zašití policisté o nočních viz. Sniper, je do nebe volající.
  20.09.2009 11:25 Dušan
 
U policie se bude propouštět taky,to je jasné jako facka.Stačilo by,kdyby propustily všechny co nesplní fyzické testy a nemusí nic snižovat.
  20.09.2009 14:04 .
 
Dušane,jak jsi na to přišel, že se bude propouštět?Pěkný nesmysl!Lidi půjdou sami, protože tahle banda z parlamanetu je už pekně namíchla!Zkus říct ve Francii, že četníkům sáhneš na platy a uvidíš ten mazec.Jen tady se drží huba a krok.A nechápu proč ty provokace od Snipera pořád baštíte...
  20.09.2009 17:20 snižování
 
Propouštět se u Policie ČR zatím nebude, ale při vyšším schodku na to určitě dojde. Jediné řešení je, tak jak to udělali v Maďarsku a v Litvě, snížit platy státních zaměstnanců zatím o jednu pětinu. Z čeho je má stát platit, když výrobní sféra a soukromý sektor propuští je neefektivní? I o tom začíná nynější ministr financí Janota přemýšlet. Zatím je v návrhu 4 procenta, dojde to ale určitě někam ke dvaceti procentům.
  20.09.2009 08:51 Franta
 
Je to nepříjemné ale je to tak. Bohužel dle mého názoru je přebujelá st. správa a samospráva. Lepším přerozdělením a využitím pracovních míst by se ušetřilo daleko více a nemusela by se snižovat mzda. To co jsme dříve kritizovali, co je papalášů, tak dnes to je jednou tolik. Probuďme se!!!!!!
  20.09.2009 14:05 .
 
Souhlasím s tímto názorem.Proč vůbec existuje takové monstrum jako je policejní prezídium?I experti ze zahraničí kroutí hlavami.
  19.09.2009 14:53 civil
 
NEJVYŠŠÍ ČAS
Z netu : Předseda ODS Mirek Topolánek ve středu připustil, že platy ve veřejné sféře by měly klesnout o tři až deset procent. Podle Topolánka by se měly úspory dělat ze dvou třetin na výdajové stránce rozpočtu.

V lednu zjistíte, že jste nedosáhli loňského průměru dle evidenčního listu důchodového pojištění (-5až7%). Naplnění výše uvedeného scénáře p. Topolánka o až 10% a padáte s výsluhou o 2500 - 3000 Kč. Možno nechat vypočítat za poslední 3 roky, ale finančně padáte také. Na těžké rozhodnutí máme již jen pár dní.
  20.09.2009 14:07 .
 
Vím minimálně o třech lidech, kteří si to už spočítali.A pán vpravo nahoře se usmívá a je spokojen...Kdo se směje naposled, ten se ale směje nejlíp :-P
  18.09.2009 21:15 for Sniper
 
mazej na noční, ale tvůj spánek bude oceněn -4%
  18.09.2009 19:17 for Nepo
 
proč bych se měl zpytovat?
  18.09.2009 17:19 for civil
 
já třeba jdu,ve 30 brát 10,000 je fajn.
  18.09.2009 17:44 NePo
 
jen kecáš a čeříš zbytečně hladinu. Já mám za sebou téměř 15 let, v průměrné tarifní třídě, a na takovou výši nedosáhnu. Jedině bys musel být důstojnická "rychlokvaška", to bych snad i věřil.
Tak kápneš božskou, ať posoudíme relevanci Tvého tvrzení?
  20.09.2009 14:09 .
 
No kámoš to vyřešil tak, že se nechal ustanovit do 7platové s tím, že si má doplnit vzdělání.On si šel ale doplnit jen roky a nahonit peníze.Nyní už je nepřítomen :-)
  18.09.2009 15:27 odchod do C
 
NEJVYŠŠÍ ČAS
Z netu : Předseda ODS Mirek Topolánek ve středu připustil, že platy ve veřejné sféře by měly klesnout o tři až deset procent. Podle Topolánka by se měly úspory dělat ze dvou třetin na výdajové stránce rozpočtu.

V lednu zjistíte, že jste nedosáhli loňského průměru dle evidenčního listu důchodového pojištění (-5až7%). Naplnění výše uvedeného scénáře p. Topolánka o až 10% a padáte s výsluhou o 2500 - 3000 Kč. Možno nechat vypočítat za poslední 3 roky, ale finančně padáte také. Na těžké rozhodnutí máme již jen pár dní.
  18.09.2009 16:53 civil
 
Ty neodejdeš! Ty jsi rád,kde jsi.Co by jsi si v civilu počal?
  18.09.2009 17:38 Tak Tak,
 
má pravdu, chlapec
  18.09.2009 19:15 po 25 letech
 
Na rozhodnutí mám ještě téměř celý příští rok, protože výsluha bude z letošního platu a zatím si nemůžem stěžovat....
  19.09.2009 06:18 Degradovaný
 
No počkej až paskvil 361 dostane do rukou US a bude se v PS měnit ve zrychleném řízení,tak ti ten rok navíc bude k h.vnu
  19.09.2009 14:51 po 25 letech
 
A co by tak měl ústavní soud na 361 řešit ? Myslíš 150 hodin ? To přeci nic neznamená, max. je zruší a současně s tím se musí snížit základ, aby je bylo za co proplácet ...
  19.09.2009 19:01 David
 
Jestli žiješ jen v tom,že změní v PS jen 150hodin,tak si dej rychle obklad
  20.09.2009 18:52 po 25 letech
 
Davide nemyslím, nezruší vůbec nic ....
  18.09.2009 11:48 pp <dtv@seznam.cz>
 
Pane Langer,
co dělají Ty Vaše dvě děti Vodrážka a Zatloukal na České poště?