Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  07.07.2007 23:10 ...Es kommt der Tag
 
Pro některé místní hloupé ovce z modrou lobotomií trochu nedávné politické historie -

Čunek na dotaz čtenáře v tisku, zda " se budou dotovat i ostatní lidé jako cikáni", řekl: "To se budete muset jet někam opálit, začít dělat s rodinou binec, na náměstí dělat ohně a potom se Vás "špatní" politici zastanou a řeknou - on je chudák."
K tvrzení, že drtivá většina Romů zneužívá sociální dávky, uvedl: " Do vlády jsem vstoupil proto, že se mi podaří tak zkomplikovat sociální systém těm, kteří ho chtějí zneužívat, že nakonec uvidíte těch Romů pracovat hodně. "

Na dotaz, že ho některé organizace považují za rasistu a člověka, který nemá dostatečný morální kredit kázat někomu o morálce a nebo ji dokonce vynucovat, odpověděl..."nazývají mě rasistou, představitelem nastupujícího klerofašismu v Čechách, ale já s tím nemám absolutně žádný problém....

Tož tak, soudruzi, ti nahoře bez skrupulí a v poho rozebíraj miliardy a Vy se tady jebete o drobný, za které by jste prý ještě lépe sloužili těmto gaunerům - není Vám ani trochu stydno, soudruzi příslušnici ?!
  07.07.2007 17:00 Kolaps
 
K POLICII ZAČÍNAJÍ NÁBOROVAT ŽENSKÉ POHLAVÍ, PRO TY JSOU VÝPLATY ODPOVÍDAJÍCÍ A SPOKOJENI JSOU VŠICHNI.
  07.07.2007 18:44 bývalý krim. technik
 
Ženský do přímého výkonu bych nedával, to je jako by jsme je posílali do dolů rubat uhlí :-) Nějak se mi to příčí. Pamatuju doby, kdy jich bylo na celém okrese 5 a to ještě v kancelářích. Při zákroku se policajt nemusel bát, že ženský v hlídce někdo ublíží, protože ssebou žádnou neměl :-))
  07.07.2007 19:07 sniper
 
Jim je jedno, jestli přijdou chlapi, ženský, děcka nebo důchodci... Jde jim jen o kusy, o čárky, čísla... Navíc taková ženská, která ráda buzeruje řidiče (je jich bohužel většina) a uloží spoustu pokut, je jim milejší než dvoumetrovej a metrákovej chlap, kterej si tyhle komplexy neléčí.
  07.07.2007 20:22 rtu
 
Je to tak, s ženskou je strach sloužit. Zakročovat a současně dávat pozor, aby se ji nic nestalo je skutečně náročné. Průměrná ženská - mladá holka má tak v průměru 50 kg i s botama, opasekem a pistolí, tak co od takových na ulici očekávaj nevim. Je to demagogie jako plno jiných věcí. Když už tak patří do kanceláře, kde mohou uplatnit svou v průměru větší zodpovědnost než mají chlapy. Ale jak píšete za chvíli budou brát třeba bezruký, slepý či hluchý, hlavně, že budou kusy. Kam tohle vše vede je snad jasné.
  07.07.2007 20:45 Nespokojený Policista
 
Minulý týden jsem se náhodou na ulici v Praze potkal s novopečenou kolegyní, která měla svou PRVNÍ službu na ulici, ještě k tomu v noci. Na dotaz, co u Policie očekává mi sdělila, že si jen musí pár měsíců odšlapat na ulici a že už má stejně domluvené místečko v kanceláři, neboť pár rodinných příslušníků má u tohoto spolku, a už se pro ni vytváří teplé místo. Takže další netáhlo u spolku! Když jsem se jí ptal, jestli půjde natvrdo do zákroku s kolegou, tak mi odvětila, že se do žádných akcí pouštět nebude!!! Chudák parťák, který s ní bude sloužit!!! A to prosím, za stejný plat!!! Někdo riskuje, někdo ne, ale v průměru to riziko není zase takové, odvětí pan ministr. Nebudeme míchat jablka s hruškama, ale dáme si raději švestky!
  09.07.2007 00:00 -----
 
nemáte tak docela pravdu, já sloužil z ženskýma rád, do zákroroku žádný problém, a na zadokumentování daného skutku úplná pohoda.
  12.07.2007 06:51 Miras
 
Tak to ani omylem, s ženskou sloužit ve hlídce, to je většinou za trest...
  07.07.2007 09:58 xy
 
Novinka z parlamentu. Je to již jisté. Znovu se budou prodávat odpustky.
  07.07.2007 02:12 Stonjek <infoeltax@seznam.cz>
 
Obec 500lidí 9poslanců,předseda finanční komise na Cibulkovém seznamu STB jako důvěrník,myslím si,že kdo dříve těžil ze zrůdného režimu nemá právo se drát do funkcí,poradí někdo jak na to aby tento bezpáteřní člověk byl nucen odstoupit ze zastupitelstva?Předem děkuji za radu.Stonjek.
  07.07.2007 07:12 Lída
 
A proč by měl odstupovat? Na rozdíl od vás si ho jiní lidé zvolili. U nás dvě poslední volební období dělala starostku komunistka, která do revoluce dělala na OV KSČ. A žádný jiný starosta před ní se nestaral lépe. Je to o práci pro obec, ne o "seznamech".
  07.07.2007 10:47 Jany
 
Jdi už, s prominutí, se šaškárnama typu "STB" do p..... . Máš 20 let po revoluci, snad záleží na tom, kdo co, jak dobře umí. A jestli jsi ublíženej tím, že s prominutím umíš kulový, tak to víš že lid, vedoucí i soukromník dá přednost tomu, který na rozdíl od tebe umí a jen nečumí. Neebo je dobrej tak, že si sám šéfuje. Páčko neděláčku.
  06.07.2007 22:27 volno
 
Máme u nás na Kladně jedno volné místo, kdybyste měly zájem. Kolega ( 50 ) musel ze zdravotních důvodů. Na kmenový knize mu řekli, že mu to dělá 15 890,-. Docela dobrý, ne.
  07.07.2007 10:48 Jo
 
To víš že dobrý. Až budeš mít 50 let a něco odděláno, pádi také. A teď nezáviď, jsi s tím ubohý.
  07.07.2007 11:49 diskuze
 
Hele JO to je diskuse a ne odsuzování.
  07.07.2007 23:24 pro "diskuze"
 
Já diskutuji a navíc radím mladému, nezkušenému, možná trochu pomýlenému kolegovi. A v žádném případě jej neodsuzuji! Jo.
  06.07.2007 16:58 PRD
 
Tady vidíte jasnej příklad toho kdo má prachy tak má všechno.Jinej by seděl a ani by mu nedali možnost kauce.Jo krejčíř to je šéf ... Tak dáme soutěž kde se bude skrývat ted?Já tipuju : JIŽNÍ AMERIKU
  06.07.2007 16:51 ivan
 
33:ty jsi asi velkej chlap vid:-)
  06.07.2007 14:38 BB
 
Tak v JAR nám propustili Krejčíře na kauci, kde jsou silácké kecy Langera, když byl Krejčíř zatčen.
Nynější vláda je velkou HANBOU NAŠÍ REPUBLIKY.
  06.07.2007 16:20 UVKSČ
 
Píšeš jak zapšklý komunista co nemůže zkousnout, že bony do Tuzexu, které skrblil mu jsou k ničemu a že stranickou legitimací si může vytřít akorát tak prdel a ještě si rozškrábe hemoroidy !!!
  06.07.2007 14:16 slepé vedení
 
Tak mám po 3 nočních za sebou, pěkně za poděkování bez finančního ohodnocení a příplatků. Pan Martinů žije jako náš ministr ve virtuální realitě a myslí si, že nespokojených policistů je snad jenom 1000. Spíš absolutně spokojených manažerů bude 1000 nikoli lidí co chodí za peníze vytvořené novým zákonem do zaměstnání o sobotách, nedělích, svátcích se lopotí v podstavech.
  06.07.2007 14:48 Polda33
 
Pokud si tak stěžuješ tak proč nezměníš firmu? Proč nejdeš dělat do Kolína do automobilky, nebo do Ostravy na šachtu? Tam by jsi spíval jinou písničku a dozvěděl by ses i ti tví kámoši co je to vůbec práce! A hlavně za jaké peníze ! A jestli závidíš manažerům na presidiu, tak proč tam nejdeš dělat ty? No pokud na to nemáš tak nám nepiš pohádky. Měl jsi se lépe učit !
  06.07.2007 15:17 33
 
Nech lidi vyjádřit názor 33 patří to k demokratickému projevu.
  06.07.2007 16:24 123
 
Pro POLDA33 - podle toho co jsi napsal jsi buď 1) civil co neví o čem mluví a jen chce napadat a proto jestli děláš na šachtě, tak běž k policii, když si myslíš jak je to lukrativní a bezproblémové nosit uniformu 2) nebo jsi jeden z těch prasat co bere 50 000 - je u policie 20 let, sedí na okrese, pro nikoho nic dobrého neudělá a jen skrblí a skrblí peníze, aby je mohl na konci roku vrátit jako nespotřebované a dostat za to k Vánocům od prezídia finanční prémii
  06.07.2007 16:44 Pro 123
 
Hezky jsi to napsal. Lépe to nejde.
  06.07.2007 20:20 Falešný Polda 33
 
Kolegové pravý polda 33 je řadový polda z ulice, který sem občas píše.
Tohle nahoře je jen jeho imitace s prázdným mozkem, která se schovala uboze za jeho název. Polda 33 moc dobře zná strasti a " radosti " služby řadového poldy a " výhod " 361
  06.07.2007 23:42 .
 
Hmmmm tak to znám taky jsem dneska zkončil 3 noční a pokaždé jsem šel o hodinu domů později jelikož se lidi rozhodli že budou okolo 6 hodiny ranní bourat. Joooo spisů jako nasráno a pokaždé zadarmiko. V září podávám a jdu do prdele. Já tady nebudu dělat zadarmo ze sebe vola nějakýmu rádoby Langerovi
  07.07.2007 10:50 Ji
 
Jdi do 4. tř, k ochrance, tam nemusíš po směně nic dopisovat (ale jsi tam zadáčo ob 24).
  07.07.2007 23:25 Kač
 
Tam je to bez papírování, ale také bez postupu a s buzer....
  08.07.2007 01:30 Tatu
 
Taková pomocná či dodůchodová.
  09.07.2007 16:39 Drb
 
Ale šéfuje tam generál! Jako za komunistů.
  06.07.2007 12:58 Franta.Š
 
Pro ty, kteří dělají chytré a zesměšňují se před lidmi, kteří do toho vidí o mnoho víc jsem Vám zkopíroval zajímavý článek o rentách. Myslíte si , že když ořežou důchody,tak Vám mohou přidat platy? Myslíte si , že když ořežou renty tak Vám mohou přidat platy? Ne protože ty peníze nejsou z rozpočtu na peníze z kterých Vám jdou platy. Co s Vámi mohu souhlasit je to, že renty by se u bezpečnostních sborů měli vyplácet až od 20 let. A co se týče mě, tak jsem rád, že po téměř 30 let. Pr. odejdu na silvestra na rentu, protože se za některé poldy opravdu musím stydět. Za renty závidíte někteří, ale za práci, zničené zdraví ne ? Co Vám mohu popřát tak to je chuť a zájem o práci, nezávidět druhým, možná, že až si odsloužíte taky svoje, tak dostanete renty, ale to už budou ty renty daleko větší jako např v Rakousku 80%,Maďarsku 83%, no protože už budeme v EVROPĚ. To pak nebudete psát , aby je ořezali co ? Protože budete staří, vyždímaní psychicky i fyzicky, budete moc dobře vědět, že Vás už do práce nikdo neveme, protože za ty roky už kromě policejní práce nebudete své původní řemeslo vůbec umět. Jinak Vám upřímně mohu sdělit, že budu taky rád, až naši zákonodárci zvýši rozpočet pro policii a konečně se dočkáte vyšších platů, jaké si zasloužíte. A že policejní práce bude opět honorována na určité finanční i morální výši, jak si zaslouží.

---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------




Výsluhové náležitosti.
Zcela výjimečně a na dlouho neopakovatelně se budu krátce zabývat diskusí několika jednotlivců na webech, které avizují vztah ke všem bezpečnostním sborům, ale fakticky mají vztah především k policii a které se stávají bohužel čím dál víc spíše žumpou, než místem pro demokratickou a slušnou diskusi (žumpou se ostatně stalo 90% veřejně přístupných diskusních webů) . Sám to již delší dobu nečtu, protože na to nemám čas, ani chuť, ale dostávám od sekretariátu OSH monitoring největších „perel“ ( nic odborného se tam přiučit nelze). Mám na mysli diskutéry, kteří se snaží anonymně vytvářet zdání jakéhosi veřejného mínění policistů, aby přihrávali na smeč jedné politické straně, nebo jsou v horším případě skutečnými policisty a hovoří z nich jen zášť a těžká neznalost. Jedná-li se o ten horší případ, potom policii není co závidět, protože by šlo o lidi, kteří kromě své vlastní práce, kterou zřejmě vykonávají teprve několik měsíců, maximálně let, naprosto nepochopili a zřejmě ani nechtějí pochopit, že jejich Sbor je poněkud komplikovanější organismus, než to vidí lidé zvenku a že přes všechny nedostatky, které každý složitý organismus zákonitě má, je třeba již jenom kvůli skutečnému veřejnému mínění určité věci probírat doma a ne na veřejném pranýři. Mám na mysli výkřiky typu „zrušte už konečně ty výsluhy, vždyť to nemá nikde obdobu“ a pod. Doprovodnými sprosťárnami a vzájemnými urážkami diskutujících se samozřejmě zabývat nehodlám. Odhlížím od toho, že např. poslancům, či senátorům, vyzývaným webovými „odborníky“ ke zrušení výsluh policistů, vzniká nárok na odchodné již po jednom funkčním období, tedy po 4 – 6 letech a že to u nich činí kolem čtvrt milionu korun, i když jejich odchodné není také ničím jiným, než výsluhovou náležitostí, byť podle jiného zákona, než je zákon o služebním poměru. Budu se držet problematiky služebních poměrů a uvedu pro webové „odborníky“ na výsluhové systémy pár příkladů k výsluhovým důchodům z blízkého, i vzdálenějšího „okolí“. AČR, maximum 55%, výjimečně 60%. Policie SR vznik nároku na základ po 15 letech, maximum po 30 letech 60%. Rakousko: základ po 10 letech, max. 80%. Belgie základ 10 let, max. 77%. Itálie základ po 15 letech, max. 47%. Maďarsko: základ po 25 letech, ale hned 65%, max. 83%. Německo základ po 10 letech 35%, max. 75%, V.Británie základ po 16 letech, max. 48,5%, USA základ po 20 letech 20%, max. 75%. Kromě AČR, kde jsem čerpal z § 133 zákona 221/1999 Sb. o vojácích z povolání, vše ostatní viz „Důchodové pojištění speciálních skupin v zahraničí“, Mgr. Markéta Vylítová, Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, PaM 13/2002.
Vladimír Mühlfeit předseda OSH


29.5.2007
  09.07.2007 12:21 antonie.vesela
 
Plný souhlas.
  18.04.2008 08:04 Pracující
 
Proč byla slibována policistům odměna ve výši 3000,-Kč za to ,když seženou nového adepta k policii. V současné době,ale toto neplatí, jelikož prý nejsou peníze na tyto odměny. Toto je výsměch pro ty co se snažili někoho sehnat. Nebo se mají ti nově získaní zase poučit, jak se lže u policie a nedrží slovo?