Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.02.2007 09:02 ---
 
Tento dopis jsem právě odeslal bývalému MV Františku Bublanovi. Pokud se dočkám odpovědi, rád ji tady zveřejním
Vážený pane poslanče, právě jsem si přečetl informace o návštěvě předsedy evropských policejních odborů v ČR. Dočetl jsem se, že se MV Langer zapřísahal, že nedojde k omezení výsluh odcházejících policistů, což sliboval podepsat vlastní krví. Také jsem si přečetl, že předseda odborů jednal i s Vámi, jako předsedou bezpečnostního výboru, a že jste mu toto slíbil i vy. Musím Vám sdělit, že nemluvíte pravdu.
Již za Vašeho působení ve funkci ministra vnitra došlo k nenápadnému omezení tehdy příspěvku za službu, protože do zákona o zaměstnanosti byl vložen §, který říká, že podporu v nezaměstnanosti dostane osoba pobírající příspěvek za službu jen tehdy přesahuje-li podpora vyplácený příspěvek a jen ve výši o kterou příspěvek přesahuje !!! Mohu Vám konkrétně říci, že jako bývalý policista s výsluhou necelých 9.000,- Kč a manželkou na částečném invalidním důchodu s důchodem cca 4000,- a dvěmi dospívajícími dětmi na středních školách, jsem žil díky tomuto ustanovení zákona o zaměstnanosti před dvěmi léty na hranici životního minima. A to jako bývalý policista po 15 létech služby. Protože podpora v nezaměstnanosti měla být nižší než vyplacený příspěvek, nedostal jsem nic. A mohu Vám říct, že je to ostuda, když bývalý policista po 15 létech služby obchází úřady, na které nedávno docházel služebně v hodnosti nadporučíka, a žádá o sociální dávky. Není to ale ostuda moje, ale ostuda státu, pro který jsem 15 let sloužil.
K dalšímu omezení došlo zákonem 361/2003 Sb. a jeho novelou, což bylo schváleno také za Vašeho působení ve funkci MV. Tento zákon snižuje valorizaci výsluh na polovinu valorizace procentní výměry důchodů. Vzhledem k tomu, že se současná vláda chystá šetřit a valorizovat důchody jen o výši inflace, je zřejmé, že reálná hodnota již přiznaných výsluh bude klesat a to o polovinu inflace ročně.
Zákon č. 361/2003 Sb. ukládá bývalému příslušníkovi povinnost informovat MV o vzniku nároku na nemocenskou s tím, že výše vyplacené výsluhy bude o výši vyplacené nemocenské krácena. Je to stejné zvěrstvo, jako u příspěvku v nezaměstnanosti. Bývalý policista po 15,20,30 létech odejde s podlomeným zdravím do civilu, najde si nějaké hůře placené místo, tak aby s výsluhou dožil do důchodu. V případě, že onemocní, tak dostane nemocenskou z této hůře placené práce a její výše je mu odečtena od vyplacené výsluhy. Takže v případě nemoci je postižen 2 x a může si jít zase někam žádat o soc. dávky. V případě dlouhodobě nemoci je to velice pravděpodobné.
Příspěvek za službu, nyní výsluha, byl vždy zdůvodňován jako kompenzace snížené možnosti uplatnění policistů po dlouholeté službě na pracovním trhu. Dle mých vlastních zkušeností kompenzace oprávněná. Je to tedy jakási obdoba částečného invalidního důchodu.
Novými zákony a novelami stávajících tedy již došlo a dochází k postupnému omezování vyplácení výsluh a to dokonce se zpětnou platností i na příspěvky za službu přiznané po splnění podmínek předchozího zákona. Považuji za nehorázné, aby v právním státě stát své závazky, které mu vznikly ze zákona, později omezoval a snižoval novým zákonem či novelami. Pokud by si toto vzali ostatní za vzor, závazkové právo by úplně zaniklo. Vždyť stačí jen závazek přejmenovat / příspěvek za službu na výsluhu/ a už pro něj platí jiné podmínky.
Závěrem bych chtěl říct, že jak krácení příspěvku v nezaměstnanosti, tak poloviční valorizace, tak krácení výsluhy v případě nemocenské, se týká jen bývalých policistů /případně příslušníků jiných sborů/, nikoliv však poživatelů obdobných dávek, jako je např. částečný invalidní důchod a vdovský důchod. Jedná se tedy o zjevnou diskriminaci jedné skupiny občanů vůči jiným skupinám a tedy porušování Listiny základních práv a svobod a dalších mezinárodních paktů omezujících diskriminaci, k nímž ČR přistoupila.
Zajímá mě, zda o těchto již existujících omezeních výsluh víte a co hodláte jako poslanec, předseda bezpečnostního výboru a stínový ministr vnitra pro odstranění těchto diskriminačních omezení učinit. Předem děkuji za odpověď
  25.07.2007 19:59 cukr a bič
 
Mně se zdá, že u policie mají poslední dobou zelenou všichni důchodci a absolventi VŠ SNB, kterým se poslední dobou tato práce za dva platy náramně líbí. Zřejmě chtějí mladé vyhnat do civilu a chopit se dosmrtně vesla u policie. Inu služební zákon pouze pro někoho.
  25.07.2007 20:06 Jip
 
"Mladíku" bez VŠ SNB. Všichni jsme si rovni.
  25.07.2007 20:22 cukr
 
Všichni ne panáčku!
  25.07.2007 22:39 Jip
 
O šéfech jsem nehovořil, panáčku.
  26.07.2007 00:39 bez šance
 
Tím, že mají u policie zelenou absolventi VŠ SNB došlo k tomu, že se tito zakonzervovali ve svých funkcích, mezitím se stali důchodci, začali brát druhý plat - důchod a vytvářet politiku "po nás potopa", hlavně nic nepokazit a vydržet do příštího roku s platem co si k 1.1.2007 navýšili. Naopak červenou u policie mají již po delší dobu mladší, schopní a perspektivní policisté ale i ti starší, kteří jsou sice nedaleko důchodového věku, ale mají civilní práva. Ti zejména ohrožují současný management a tak je jim třeba rozsvítit červenou a nejlépe od policie vypudit. Proto tolik odchodů do civilu. Je zajímavé, že po takových policistech každý v civilu hned šáhne, ale policie o ně nestojí. Čím to je? Kdo má vůdčí slovo u policie - podívejme se všichni na vrcholný management, na radu starších,šedivých,dlouhoprstých,...
  26.07.2007 13:22 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Pro bez šance.
Tak se taky staň absolventem VŠ PČR a ukáž co dokážeš, místo hloupých řečí a závistí. Podle mě mají červenou u policie zejména ti co nic nechtějí dělat, nic neumí a trpí nakažlivou nemocí zvanou LENORA! Kolik jsi toho musel vypít, než jsi si dodal odvahu a byl schopen napsat tento ubohý příspěvek? Ještě , že policii držíš nad vodou ty.......
  26.07.2007 15:07 bez šance
 
Pro Fedofa
Nevíš o čem mluvíš, předně co je to VŠ PČR? To myslíš PA? Navíc jsi mimo mísu, nemluvím o závisti ani nepotřebuji studovat, to mám za sebou. To co jsem uvedl je bohužel fakt a pokud nejsi slepý a nebo jeden z těch přežívajících tak to musíš vidět také. Otevři oči a přemýšlej. Nepatříém ani mezi ukřivděné, jen nesnáším flákače a td.
  28.07.2007 11:54 bývalý krim. technik
 
Nelíbí se mi tady napadání starších kolegů, jenom proto, že se narodili dřív a žili a pracovali také v předrevoluční době. Někdo tu policejní práci přece dělat musel i dřív a věřte mi nebo ne, zloděj, vrah i jiný delikvent byla stejná sorta lidí jako dnes. Tak si starších a zkušenějších kolegů raději važte a snažte se od nich získat jejich léty nabyté zkušenosti.
  29.07.2007 00:26 xxx
 
Možná na tom něco je. Třeba u těch náměstků prezidenta by se to mohlo zveřejnit, když u prezidenta minulost řekli.
  29.07.2007 16:41 ...
 
http://www.mvcr.cz/policie/index.html
  25.07.2007 09:42 emigrace
 
BUDEME MÍT PO REPUBLICE DESÍTKY AGENTŮ, PROVOKATÉRŮ A VRÁTÍME SE O PÁR LET ZPĚT DO DOB STB. MÍSTO ABY TENTO STÁT ZAPLATIL OSOBY VYKONÁVAJÍCÍ PRÁVO RADŠI ZŘÍDÍ DALŠÍ MÍSTA PRO NASTUPUJÍCÍ STB.
  25.07.2007 20:07 Daneček
 
Pane chytrý a jak jinak se chceš těm vším dostat do kabátu? Přišel na to za posledních 18 let někdo lepší než pan Langer?
  25.07.2007 20:35 jan
 
Bambas slouží od roku 1991, takže s tou rentou by to nebylo až zas tak slavné. Je to vše jen politická fraška pro prostý lid. Heslo zní, musí být stále zmatek a nejistota, aby měl každý problémy sám se sebou a nemohl se tak starat o věci okolo. Vždyť je to tak vše jednoduché.
  25.07.2007 22:42 Daneček
 
To je 16 let, 26% z kolika?. Z 70, 90 či více litříků. To se ti zdá nadosmrti málo?!
  25.07.2007 06:36 jura
 
tak ředitel dopravky Bambas končí a důvod neutěšený stav na silnicích. Vzhledem k tomu, že díky zákonu 361, který prosadil Langer, nemá kdo sloužit, hodil svou chybu povedený minister na chudáka z dopravky. I to je řešení.
  25.07.2007 09:39 nezájem o práci
 
To by ty lidi na silnici museli taky trochu zaplatit, utečou jim všichni.
  25.07.2007 17:52 pepa
 
Nic jej neomlouvá. Může za to, že je zvýšená sluneční aktivita, může za výrazné rozdíly teplot.
Holt když má někdo mandát, může rozhodnou i o tom, kdo je zodpovědný za výkyvy počasí.
  25.07.2007 20:10 Jája
 
On zas chudák pan Bambas nebude. Zajedno může s tučnou rentou odejít, to se mu nechce a navíc si diktuje kde chce dál (a hlavně za kolik) sloužit. Tak jej moc nelituj. Nech velet mladé, totalitou a vedoucími funkcemi tak nezatížené. Ať si také vydělají.
  25.07.2007 22:14 TimHogodan
 
Jaký chudák? Oni se někdy zastali řadových policistů, Ať si to také vyžerou, třeba potom půjdou také demonstrovat, když nebudou mít své jisté.
  26.07.2007 07:11 jura
 
slovo chudák bylo myšleno obrazně. Neschopnost Langera podtrženou dvěma vysokoškolskými tituly jen odnesl někdo jiný a rozhodl o tom právě neschopný Langer, co se otázek policie týče. Neberu mu jeho schopnost, jak se dostat ke korytu.
  26.07.2007 20:49 Avar
 
pan Bambas měl taky raketový postup v r. 1991 a už v r. 1993 ředitel služby ???
  26.07.2007 20:51 Avar-oprava
 
v r. 1991 nástup k PČR a .......
  24.07.2007 19:21 f
 
Zaslechl jsem, že bude odvolán ministr životního prostředí, protože se počátkem tohoto týdne ochladilo. Doufám, že je to jenom žert, a že to Topolánek nedopustí.
  25.07.2007 17:54 pepa
 
To není žert, když se to vezme z politiského hlediska, ministr životního prostředí je zodpovědný i za pračí chřipku.
  24.07.2007 15:55 Petr
 
Tak jsem se vrátil z dovolené a nestačím se divit.Další tři kolegové díky 361 a léta bezzubým odborům odchází do civilu.Už teď mám 134 hodin do zelených a jestli si někdo z vedení myslí,že i když mám odslouženo jen 7 let v přímém výkonu a ve službě jsem skoro pořád,že tady budu dělat blbečka i když nemám nárok na rentu,tak je kure..ky vedle.Můj hodinový plat má v civilu už kde,kdo.
  25.07.2007 09:43 rozvrat policie
 
Nejsi bývalý komunista, nemáš VŠ SNB tak musíš dělat blbečka na ulici.
  25.07.2007 11:53 Tomáš
 
A,když nemáš ani to,tak ti stačí VUML.
  25.07.2007 22:44 Rozvratovy.
 
A druhá alternativa. Pracoval jsi byť jen chvilku u státní. Ulice. Jediná alternativa.
  28.07.2007 11:59 Miras
 
Myslíš, že 160 kč na hodinu brutto má v civilu každej?
  24.07.2007 15:00 ..
 
Tak jedna známá šla na psychotesty,chce k PČR no pámbů s náma!fakt!Nic proti ní ale....asi jí vemou...
  25.07.2007 09:55 odchody mladých
 
Budou tady sloužit jenom ženské, přece jen pro ně jsou ty peníze od PČR odpovídající.
  23.07.2007 22:19 Jim
 
Chytrý z Nitry rovno blbý z Nitry.
  24.07.2007 06:12 Chytry z Nitry
 
No Jime, to není od tebe moc slušné.
  24.07.2007 18:25 Jim
 
A od chytrého je hezké nazývat staré kolegy zmrdy?
  24.07.2007 23:08 Chytry z Nitry
 
Nezlob se na mne Jime, ale já jsem mezi vedením PČR slušných lidi s charakterem poznal jen velmi málo. Tito se převážně za slušné lidi jen vydávali, ale skutečnost byla mnohdy zcela jiná. A tyto "bývalé kolegy" já dnes považuji za zmrdy.
  23.07.2007 20:45 J.S.
 
Novinky :Vedení policejního prezídia zveřejnilo v pondělí výsledky svého průzkumu, který monitoroval u veřejnosti spokojenost s prací Policie České republiky. Podle výsledků je s prací policie spokojeno 72 procent občanů. Při posledním průzkumu v roce 2004 kladný názor na práci policie vyjádřilo 68 procent lidí.

JEDNOU V DALEKÉ BUDOUCNOSTI BY JSME SI PŘÁLI TOHO DOSÁHNOUT jste asi spíše chtěli říci, že? pánové tam seshora.
  24.07.2007 10:16 Honzík
 
no to jsou vcelku hezké procentální výsledky pro naše představené ale za jakou cenu, uvědomím-li si, co mně tzv . "nové"jednání s lidmi stojí úsilí, samozřejměs přihlédnutím k mým nejbližším nadřízeným....?!
  23.07.2007 20:28 stát bez policie
 
ČR má jako jedna z mála zemí v Evropě jeden s největších sborů, přitom ale v přímém výkonu je minimum policistů. ČR jako jedna z mála zemí právě pro policisty na ulici nevytváří žádné kvalitní podmínky a finanční ohodnocení.
Kde jsou všichni čeští policisté, když je jich tolik na počet obyvatel-jsou to manažéři, analytici, kontrolní pracovníci, statistici, vyžírkové na policejním prezidiu?
V království dánském bude cosi shnilého pánové z vedení policie.
  23.07.2007 21:34 Alena
 
Ale neříkejte. Vždyť podle z.č.361 si polepšili všichni policisté a až Langer rozjede na podzim novou náborovou akci, nebudou jim stačit dveře, jaká budou mít nával.
No neberte to za těch podmínek a za ty prachy.
  25.07.2007 22:20 TimHogodan
 
Naprostý souhlas, kdy už si to novináři uvědomí a začnou se strefovat do těch nabubřelých pupkáčů v kancelářích České policie, ktaří jen vymýšlejí nesmyslná nařízení a neskutečně se chovají ke svým podřízeným. Tolik arogance snad nikde neexistuje.
  22.07.2007 17:11 Rozvrat u PČR
 
Poslanci by si měli položit jednu zásadní otázku-proč odcházejí lidé od sboru, proč jsou rozvrácené vztahy na pracovištích, proč jsou preferenční částky stejné v kanceláři jako na ulici, proč by měl policista pracovat bez příplatků, zda je normální, aby policista po 2 letech byl pomalu na stejných číslech jako kolega po 30 letech atd.....
  22.07.2007 21:01 Roman
 
Kde si myslíš, že prosím tě žiješ? Poslanci na nějakou policii a její lidi z vysoka víš co. Je jim úplně jedno co se děje, starají se akorát o své lobby a policie není v hledáčku jejich zájmu. No a když nedělají tohle tak tam třeba jen tak chrápou nebo čtou noviny. Armádě dali jen, že museli kvůli NATO. Holt si ten syndrom z totality poneseme na hrbu ještě dlouho i když s tím už nemáme nic společného. Vždyť se stačí podívat co se tady děje. Tohle nemá vůbec obdoby, hlavně, že ty nahoře mají plná korýtka. Musí se něco stát pak se možná něco pohne, ostatně jako je to vždycky v této prohnilé zemi.
  23.07.2007 09:46 Clusoue
 
Naprostý souhlas s Romanem ! My si prostě nikdy neuměli sami dobře vládnout. Pragocentrismus a pupkismus se táhne celou naší historií, a pokud tomuto pivnímu národu nevládnou zrovna cizáci, pak nejsme schopni si pořádek zavést sami.
Jak je možné, že v jiných postkomunistických zemích, které na tom byly hůře než my to jde, a u nás ne ? Stačí se dnes pouze kupříkladu podívat na naše slovenské bratry. Jak to, že tam to jde a u nás ne ?