Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  25.07.2007 19:59 cukr a bič
 
Mně se zdá, že u policie mají poslední dobou zelenou všichni důchodci a absolventi VŠ SNB, kterým se poslední dobou tato práce za dva platy náramně líbí. Zřejmě chtějí mladé vyhnat do civilu a chopit se dosmrtně vesla u policie. Inu služební zákon pouze pro někoho.
  25.07.2007 20:06 Jip
 
"Mladíku" bez VŠ SNB. Všichni jsme si rovni.
  25.07.2007 20:22 cukr
 
Všichni ne panáčku!
  25.07.2007 22:39 Jip
 
O šéfech jsem nehovořil, panáčku.
  26.07.2007 00:39 bez šance
 
Tím, že mají u policie zelenou absolventi VŠ SNB došlo k tomu, že se tito zakonzervovali ve svých funkcích, mezitím se stali důchodci, začali brát druhý plat - důchod a vytvářet politiku "po nás potopa", hlavně nic nepokazit a vydržet do příštího roku s platem co si k 1.1.2007 navýšili. Naopak červenou u policie mají již po delší dobu mladší, schopní a perspektivní policisté ale i ti starší, kteří jsou sice nedaleko důchodového věku, ale mají civilní práva. Ti zejména ohrožují současný management a tak je jim třeba rozsvítit červenou a nejlépe od policie vypudit. Proto tolik odchodů do civilu. Je zajímavé, že po takových policistech každý v civilu hned šáhne, ale policie o ně nestojí. Čím to je? Kdo má vůdčí slovo u policie - podívejme se všichni na vrcholný management, na radu starších,šedivých,dlouhoprstých,...
  26.07.2007 13:22 Fedof <fedof@seznam.cz>
 
Pro bez šance.
Tak se taky staň absolventem VŠ PČR a ukáž co dokážeš, místo hloupých řečí a závistí. Podle mě mají červenou u policie zejména ti co nic nechtějí dělat, nic neumí a trpí nakažlivou nemocí zvanou LENORA! Kolik jsi toho musel vypít, než jsi si dodal odvahu a byl schopen napsat tento ubohý příspěvek? Ještě , že policii držíš nad vodou ty.......
  26.07.2007 15:07 bez šance
 
Pro Fedofa
Nevíš o čem mluvíš, předně co je to VŠ PČR? To myslíš PA? Navíc jsi mimo mísu, nemluvím o závisti ani nepotřebuji studovat, to mám za sebou. To co jsem uvedl je bohužel fakt a pokud nejsi slepý a nebo jeden z těch přežívajících tak to musíš vidět také. Otevři oči a přemýšlej. Nepatříém ani mezi ukřivděné, jen nesnáším flákače a td.
  28.07.2007 11:54 bývalý krim. technik
 
Nelíbí se mi tady napadání starších kolegů, jenom proto, že se narodili dřív a žili a pracovali také v předrevoluční době. Někdo tu policejní práci přece dělat musel i dřív a věřte mi nebo ne, zloděj, vrah i jiný delikvent byla stejná sorta lidí jako dnes. Tak si starších a zkušenějších kolegů raději važte a snažte se od nich získat jejich léty nabyté zkušenosti.
  29.07.2007 00:26 xxx
 
Možná na tom něco je. Třeba u těch náměstků prezidenta by se to mohlo zveřejnit, když u prezidenta minulost řekli.
  29.07.2007 16:41 ...
 
http://www.mvcr.cz/policie/index.html
  25.07.2007 09:42 emigrace
 
BUDEME MÍT PO REPUBLICE DESÍTKY AGENTŮ, PROVOKATÉRŮ A VRÁTÍME SE O PÁR LET ZPĚT DO DOB STB. MÍSTO ABY TENTO STÁT ZAPLATIL OSOBY VYKONÁVAJÍCÍ PRÁVO RADŠI ZŘÍDÍ DALŠÍ MÍSTA PRO NASTUPUJÍCÍ STB.
  25.07.2007 20:07 Daneček
 
Pane chytrý a jak jinak se chceš těm vším dostat do kabátu? Přišel na to za posledních 18 let někdo lepší než pan Langer?
  25.07.2007 20:35 jan
 
Bambas slouží od roku 1991, takže s tou rentou by to nebylo až zas tak slavné. Je to vše jen politická fraška pro prostý lid. Heslo zní, musí být stále zmatek a nejistota, aby měl každý problémy sám se sebou a nemohl se tak starat o věci okolo. Vždyť je to tak vše jednoduché.
  25.07.2007 22:42 Daneček
 
To je 16 let, 26% z kolika?. Z 70, 90 či více litříků. To se ti zdá nadosmrti málo?!
  25.07.2007 06:36 jura
 
tak ředitel dopravky Bambas končí a důvod neutěšený stav na silnicích. Vzhledem k tomu, že díky zákonu 361, který prosadil Langer, nemá kdo sloužit, hodil svou chybu povedený minister na chudáka z dopravky. I to je řešení.
  25.07.2007 09:39 nezájem o práci
 
To by ty lidi na silnici museli taky trochu zaplatit, utečou jim všichni.
  25.07.2007 17:52 pepa
 
Nic jej neomlouvá. Může za to, že je zvýšená sluneční aktivita, může za výrazné rozdíly teplot.
Holt když má někdo mandát, může rozhodnou i o tom, kdo je zodpovědný za výkyvy počasí.
  25.07.2007 20:10 Jája
 
On zas chudák pan Bambas nebude. Zajedno může s tučnou rentou odejít, to se mu nechce a navíc si diktuje kde chce dál (a hlavně za kolik) sloužit. Tak jej moc nelituj. Nech velet mladé, totalitou a vedoucími funkcemi tak nezatížené. Ať si také vydělají.
  25.07.2007 22:14 TimHogodan
 
Jaký chudák? Oni se někdy zastali řadových policistů, Ať si to také vyžerou, třeba potom půjdou také demonstrovat, když nebudou mít své jisté.
  26.07.2007 07:11 jura
 
slovo chudák bylo myšleno obrazně. Neschopnost Langera podtrženou dvěma vysokoškolskými tituly jen odnesl někdo jiný a rozhodl o tom právě neschopný Langer, co se otázek policie týče. Neberu mu jeho schopnost, jak se dostat ke korytu.
  26.07.2007 20:49 Avar
 
pan Bambas měl taky raketový postup v r. 1991 a už v r. 1993 ředitel služby ???
  26.07.2007 20:51 Avar-oprava
 
v r. 1991 nástup k PČR a .......
  24.07.2007 19:21 f
 
Zaslechl jsem, že bude odvolán ministr životního prostředí, protože se počátkem tohoto týdne ochladilo. Doufám, že je to jenom žert, a že to Topolánek nedopustí.
  25.07.2007 17:54 pepa
 
To není žert, když se to vezme z politiského hlediska, ministr životního prostředí je zodpovědný i za pračí chřipku.
  24.07.2007 15:55 Petr
 
Tak jsem se vrátil z dovolené a nestačím se divit.Další tři kolegové díky 361 a léta bezzubým odborům odchází do civilu.Už teď mám 134 hodin do zelených a jestli si někdo z vedení myslí,že i když mám odslouženo jen 7 let v přímém výkonu a ve službě jsem skoro pořád,že tady budu dělat blbečka i když nemám nárok na rentu,tak je kure..ky vedle.Můj hodinový plat má v civilu už kde,kdo.
  25.07.2007 09:43 rozvrat policie
 
Nejsi bývalý komunista, nemáš VŠ SNB tak musíš dělat blbečka na ulici.
  25.07.2007 11:53 Tomáš
 
A,když nemáš ani to,tak ti stačí VUML.
  25.07.2007 22:44 Rozvratovy.
 
A druhá alternativa. Pracoval jsi byť jen chvilku u státní. Ulice. Jediná alternativa.
  28.07.2007 11:59 Miras
 
Myslíš, že 160 kč na hodinu brutto má v civilu každej?
  24.07.2007 15:00 ..
 
Tak jedna známá šla na psychotesty,chce k PČR no pámbů s náma!fakt!Nic proti ní ale....asi jí vemou...
  25.07.2007 09:55 odchody mladých
 
Budou tady sloužit jenom ženské, přece jen pro ně jsou ty peníze od PČR odpovídající.
  23.07.2007 22:19 Jim
 
Chytrý z Nitry rovno blbý z Nitry.
  24.07.2007 06:12 Chytry z Nitry
 
No Jime, to není od tebe moc slušné.
  24.07.2007 18:25 Jim
 
A od chytrého je hezké nazývat staré kolegy zmrdy?
  24.07.2007 23:08 Chytry z Nitry
 
Nezlob se na mne Jime, ale já jsem mezi vedením PČR slušných lidi s charakterem poznal jen velmi málo. Tito se převážně za slušné lidi jen vydávali, ale skutečnost byla mnohdy zcela jiná. A tyto "bývalé kolegy" já dnes považuji za zmrdy.
  23.07.2007 20:45 J.S.
 
Novinky :Vedení policejního prezídia zveřejnilo v pondělí výsledky svého průzkumu, který monitoroval u veřejnosti spokojenost s prací Policie České republiky. Podle výsledků je s prací policie spokojeno 72 procent občanů. Při posledním průzkumu v roce 2004 kladný názor na práci policie vyjádřilo 68 procent lidí.

JEDNOU V DALEKÉ BUDOUCNOSTI BY JSME SI PŘÁLI TOHO DOSÁHNOUT jste asi spíše chtěli říci, že? pánové tam seshora.
  24.07.2007 10:16 Honzík
 
no to jsou vcelku hezké procentální výsledky pro naše představené ale za jakou cenu, uvědomím-li si, co mně tzv . "nové"jednání s lidmi stojí úsilí, samozřejměs přihlédnutím k mým nejbližším nadřízeným....?!
  23.07.2007 20:28 stát bez policie
 
ČR má jako jedna z mála zemí v Evropě jeden s největších sborů, přitom ale v přímém výkonu je minimum policistů. ČR jako jedna z mála zemí právě pro policisty na ulici nevytváří žádné kvalitní podmínky a finanční ohodnocení.
Kde jsou všichni čeští policisté, když je jich tolik na počet obyvatel-jsou to manažéři, analytici, kontrolní pracovníci, statistici, vyžírkové na policejním prezidiu?
V království dánském bude cosi shnilého pánové z vedení policie.
  23.07.2007 21:34 Alena
 
Ale neříkejte. Vždyť podle z.č.361 si polepšili všichni policisté a až Langer rozjede na podzim novou náborovou akci, nebudou jim stačit dveře, jaká budou mít nával.
No neberte to za těch podmínek a za ty prachy.
  25.07.2007 22:20 TimHogodan
 
Naprostý souhlas, kdy už si to novináři uvědomí a začnou se strefovat do těch nabubřelých pupkáčů v kancelářích České policie, ktaří jen vymýšlejí nesmyslná nařízení a neskutečně se chovají ke svým podřízeným. Tolik arogance snad nikde neexistuje.
  22.07.2007 17:11 Rozvrat u PČR
 
Poslanci by si měli položit jednu zásadní otázku-proč odcházejí lidé od sboru, proč jsou rozvrácené vztahy na pracovištích, proč jsou preferenční částky stejné v kanceláři jako na ulici, proč by měl policista pracovat bez příplatků, zda je normální, aby policista po 2 letech byl pomalu na stejných číslech jako kolega po 30 letech atd.....
  22.07.2007 21:01 Roman
 
Kde si myslíš, že prosím tě žiješ? Poslanci na nějakou policii a její lidi z vysoka víš co. Je jim úplně jedno co se děje, starají se akorát o své lobby a policie není v hledáčku jejich zájmu. No a když nedělají tohle tak tam třeba jen tak chrápou nebo čtou noviny. Armádě dali jen, že museli kvůli NATO. Holt si ten syndrom z totality poneseme na hrbu ještě dlouho i když s tím už nemáme nic společného. Vždyť se stačí podívat co se tady děje. Tohle nemá vůbec obdoby, hlavně, že ty nahoře mají plná korýtka. Musí se něco stát pak se možná něco pohne, ostatně jako je to vždycky v této prohnilé zemi.
  23.07.2007 09:46 Clusoue
 
Naprostý souhlas s Romanem ! My si prostě nikdy neuměli sami dobře vládnout. Pragocentrismus a pupkismus se táhne celou naší historií, a pokud tomuto pivnímu národu nevládnou zrovna cizáci, pak nejsme schopni si pořádek zavést sami.
Jak je možné, že v jiných postkomunistických zemích, které na tom byly hůře než my to jde, a u nás ne ? Stačí se dnes pouze kupříkladu podívat na naše slovenské bratry. Jak to, že tam to jde a u nás ne ?