Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  26.09.2007 19:57 Jo
 
Úplně poslední zítra není.
V Praze na Hlavní poště (u Václaváku) ti doporučený dopis s výpovědí vezmou i v neděli (30.9.2007) až do 23.59 hod.
  26.09.2007 19:03 Hary
 
Pro všechny, kdo má odsloženo 10-14 let a chce odejít podle starého zákona, zítra má poslední den na podání výpovědi. Pro ty co tomu nevěří, tak ať si to zítra ověří na kmenové knize, zítra je poslední den!
  26.09.2007 19:38 Petr
 
Něco podobného jsem už zaslechl ale nevěřil jsem tomu. Tak to asi pravda bude, taky zvažuji odchod mám odslouženo 18 let a hledám něco v civilu
  26.09.2007 19:57 Jo
 
Úplně poslední zítra není.
V Praze na Hlavní poště (u Václaváku) ti doporučený dopis s výpovědí vezmou i v neděli (30.9.2007) až do 23.59 hod.
  26.09.2007 20:25 .
 
Pro Petra máš odslouženo 18 let nemáš na výber už pouze NOVÝ ZÁKON
  26.09.2007 21:57 realista
 
Přečti si zákon - přechodné období je tři roky a ne jeden.
Důležité však je nepřekročit 15 let. máš-li odslouženo např.
12, můžeš sloužit ještě dva roky a odejít podle 186-ky.
Já mám těch 12 a ještě počkám - četl jsem, že návrh rozpočtu na příští rok počítá u policie s citelným nárůstem platů, tak jim dám ještě šanci....
  26.09.2007 22:18 Hary
 
Zopakuji pro nechápající: loňský průměr jsem měl cca 29.600,-Kč. hrubého ( měl jsem v tom samozřejmě započetené přesčasové hodiny, svátky atd.) Letos i s tímto v () mám 27.070,-Kč. Pokud neuzavřu tento rok, tak mi náležitosti budou počítat z posledního platu + průměr z pohyblivých složek za loňský rok, pokud ukončím rok 2007, tak bez těchto položek. Takže u mne dělá výpočet z cca 33.200,-Kč. hrubého, tj. po 14 letech cca 8.000,-Kč., jakmile uzavřu rok tak mi to bude dělat cca 6.500,-Kč., ( pohyblivé složky platu nemám). Takže ať si to každý spočítá sám, já tuto výsluhu bych měl za cca 5-6 let. Děkuji, odcházím.
  27.09.2007 07:33 for realista
 
"že návrh rozpočtu na příští rok počítá u policie s citelným nárůstem platů, tak jim dám ještě šanci...."
To máš pravdu,že policie počítá s citelným nárůstem,ale ne platů.Plat půjde nahoru o celých 1,5%,jako v celé státní správě.Tyto finance budou použity v největší míře na odchodné a to ještě možná nebude stačit.Děláš dobře,že jim dáváš ještě šanci,kolikátou.............?
  27.09.2007 15:19 realisto
 
Je velice naivní si myslet,že za dva roky se bude ještě psát v 361 o přechodném období.
  27.09.2007 16:18 Franta.Š.
 
Pánové nedělejte si srandičky z kolegů. Poslední termín, kdy lze využit možnosti přechodného období a odejít podle 186 je 31.12.2009! Kdo teda chce ať odejde. Ale mám dost kolegů, kteří už to udělali a olitovali! Proč to zjistíte až odevzdáte služebák. Samozřejmě je to Vaše věc. Ale nedojde zase až k tak veliké tragédii. Kdyby jste vydrželi do 30 let, tak by jste zjistili, že jste trochu podle mě naivní i hloupí. Tak pouvažujte.
  27.09.2007 17:58 pepa
 
Pánové zůstaňte. Věřte, bude líp. Když odejde každý kdo tím vyhrožuje, bude muset pomoci armáda. My co zůstaneme neumíme pracovat za tři
  27.09.2007 23:04 jééééééé
 
A vo tom to je, vysát, zmačkat a zahodit.
  26.09.2007 17:27 Petr
 
Tak a jedna žhavá aktualita zde kterou stojí za to si přečíst http://www.ctk.cz/zpravy/vseobecne_view.php?id=273404
opět důvod zvažovat odchod.
  26.09.2007 18:17 Lenka
 
No,já už mám jasno
  27.09.2007 00:20 Zvýhodněný
 
Povinnost odpracovat prvních 150 hodin přesčasů zdarma je podle něj totiž v novém zákoně vyvážena zkrácením týdenní pracovní doby, delší dovolenou a dalšími výhodami.

S těmi hodinami je mi to jasné. Mám sice kratší pracovní dobu, ale chodím déle z práce. Ale co myslel těmi dalšími výhodami ? Rád se nechám poučit , tak sem s nimi………
  27.09.2007 18:15 150
 
Ti co odpracovali nějaké hodiny navíc za měsíc = snížení průměru a tím pádem i mzdy !!! Koukněte na výplatní pásky, čím víc hodin odpracuješ tím víc se ti sníží plat. Podotýkám, že průměr se vypočítává čtvrtletně.
  26.09.2007 12:51 rizikové ohodnocení
 
Pánové také u vás má kancelářský člověk stejné rizikové jako člověk na ulici, který slouží ve dne v noci? Jak je to vůbec možné?
  28.09.2007 04:12 Efendi
 
Spolu s Crazym jste jenom závistiví chudáčci.
  28.09.2007 09:37 David
 
Aáááááááááá,další kancelářský s rizikovým,že by jste si spálil makovici od kávovaru? To je přece nad slunce jasné,proč vznikl před několika lety riz.příplatek,ale pro vás určitě ne,vy jste si ho jen kapánek přivlastnil.
  26.09.2007 10:12 Crazy
 
Ale ti co nikoho nestridaji, jsou tam jen na ranní, nejsou na hlídkové, tak mají v plánech jednou ranní poté jednou odpolední atd...tak berou příplatek za nic, takový by ho neměli dostavat.
  25.09.2007 16:31 Crazy
 
Právě že se s kolegama střídám, sem na hlídkové. Takže podle toho bych měl mít nárok na příplatek, pokud to chápu správně. Třeba znám chlápky, co mají ránní a odpolední a přitom jsou tam jen na ráno a téměř nic nedělají. Takže takovej neprávem přiznanej příplatek :/
  25.09.2007 18:23 Nespokojený Policista
 
Trefil jsi hřebíček na hlavičku. Co vím, a znám kluky, tak na hlídkové mají všichni příplatek za směnnost. Jsi asi výjimka, která potvrzuje pravidlo.
  24.09.2007 22:43 Crazy
 
Ahoj, chci se zeptat, kdy mám právo na příplatek za směnnost?? Na čem to je důležité. Personalistka říkala, že stačí alespon jednou mít noční a mám právo na něj. KDežto zástupce říkal, že to není v žádném případě pravda. Tak by mě zajímalo, co je teda pravda.
Díky za odpověď
  25.09.2007 09:19 Nespokojený Policista
 
Musíš někoho střídat tak, aby ta služba pokračovala dále. Třísměnný a nepřetržitý režim je jasný! Může to být i jen dvousměnný provoz, kdy třeba v noční době už nikdo na oddělení není z různých a jiných důvodů, ale ta služba, kterou konáš je poskytována občanům například až do 22:00 hodin, zdůrazňuji NAPŘÍKLAD, není to taxativně stanoveno. NELZE to ale praktikovat tak, jak se nyní běžně stává, že budeš převážně na denní a jen tak, sem tam, si napíšeš odpolední a budeš požadovat příplatek za směnnost. Toto je sice v současné době běžná praxe a někteří mají přiznaný příplatek za směnnost, šoupnou si semtam odpolední a myslí si, že jsou ve směnném režimu služeb, bohužel se mýlí, ale to je věcí příslušného služebního funkcionáře, že jim ten příplatek přiznal.
Takže jednoduše, pokud někoho "vystřídáš", jedná se o směnný režim, a máš nárok na příplatek, pokud jen příjdeš někdy na odpolední a v kanclu budeš dělat na spisech třeba až do 22hod., nejedná se o směnný režim. Snad Ti to takto bude stačit.
  25.09.2007 11:07 hijack
 
Hlavně o tom rozhoduje služební funkcionář, který může, ale také nemusí příplatek přiznat, je to nenároková složka platu. A můžete bouchat odpoledních, nočních kolik chcete:)
  25.09.2007 13:05 JO
 
U POLICIE NAŠTĚSTÍ JEN DO 31.12. TOHO ROKU, KDY TI BUDE 65 LET!!!
  26.09.2007 18:37 Robocop
 
Pro Jen ať odchází.
Nikoho tady neoblbuji a doporučuji ti si přečíst článek kolegy Eastmenna na sekci Policie ČR a hasiči.
  28.09.2007 20:45 Ivan
 
Pokud se střídají raní odpolední, je nárok na příplatek ze zákona a měl jsi to mít v platovém výměru a pokud ne, podívej se na stránky NOS a požádej o pomoc, jistě rádi poradí.
  23.09.2007 20:59 odchody perpektivních
 
Tak odcházejí spíš kolegové co mají...náct let, ale důchodci zatím zůstávají. Čím to asi je?
  24.09.2007 13:46 Job
 
Tím, že neumíš počítat. Plat + 9 - 10.000 Kč důchodu je víc než plat. Tak proč to nevydržet do 65 let? Nu, ale zase si ti nenahrabanci zkrátí či úplně zruší krásné prožívání důchodu, kdy ještě na něco mají.
  24.09.2007 14:03 Jen ať odchází.
 
Jen ať odchází kolegové, kteří mají nást. let. Nikdo je taky nedrží. Čák důchodci to zatím ještě podrží.
  24.09.2007 14:13 zneviditelnili se
 
A jestlipak jste si kolegové všimli, že tito důchodci ve funkcích se dříve neustále zviditelňovali, neustále vše hlásili novinářům, neustále někde byla jejich jména. A ejhle, teď už sedí na židli a ani nedutají, aby si jich nikdo nevšiml a dožili se k důchodu ještě pohádkového příspěvku z našich platů. Jen se divím panu ministrovi, že je ve funkcích trpí. Po jejich odchodu zřejmě už jejich místa obsazována nebudou, takže vlastně oni berou peníze za nic!!!!On je ale opravdu některé nikdo nepotřebuje.
  24.09.2007 18:28 Robocop
 
Pro Jen ať odchází.
Koukám, že jsi provokatér nebo další netáhlo u sboru, protože normální polda ve výkonu tohle nemůže napsat. Každého řadového poldy s 10 a více letou praxí, který odejde je škoda.
  24.09.2007 18:39 Jen ať odchází.
 
Robocope, oblbovat můžeš veřejnost , ale mě ne.
  24.09.2007 18:42 Z.
 
Ale pánové v civilu také lidé co jsou na funkcích a v kanclu zůstávají pracovat i v důchodovém věku a pobírají plat + důchod. Takhle to je a bude vždycky.
  25.09.2007 13:06 jo
 
U POLICIE NAŠTĚSTÍ JEN DO 31.12. TOHO ROKU, KDY TI BUDE 65 LET!!!
  23.09.2007 20:32 JO
 
NENECH SE ZBLBNOUT OD VEDENÍ, ŽE NEJDŘÍVE MUSÍŠ MÍT TO A TO VYPLNĚNÉ. I KDYBY JSI TO PODAL POSLEDNÍ DEN V ZÁŘÍ (NECH SI TO NA KOPII SAMOZŘEJMĚ POTVRDIT!!!!!!! NEBO TO POŠLI DOPORUČENĚ POŠTOU, VŠE JE PLATNÉ!!!!!!!!!!) BEZ JAKÝCHKOLIV FORMALIT (TISKOPIS, POTVRZENÍ OD LÉKAŘE A PODOBNÉ KRAVINKY) NAPSANÉ NA ČISTÉM PAPÍŘE MUSÍ TI TO VZÍT A PODEPSAT RESP. VYHOVĚT TI V ZÁKONNÉM TERMÍNU 2 KALENDÁŘNÍCH MĚSÍCŮ (DO 30.11.2007). "FORMALITY" DOŽENEŠ V DALŠÍCH DVOU MĚSÍCÍCH DO ODCHODU. PÁČKO.
  24.09.2007 13:44 Petr
 
Jo těm co mohou odejít je hej. Ale co my co na to nemáme (roky ani platy).
  23.09.2007 18:30 May day
 
Mně vadí spíš jeho bezcharakterní a bezpáteřní úsměv vůči policejním problémům.