Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  29.09.2007 12:58 Konflikt
 
Tohle nebude nikdy kvalitní a profesionální sbor, tady se to drží uměle jako pára pod tlakovým hrncem a jednou to vybuchne. Vůbec se nikdo nemůže divit za tohoto nového zákona co se stalo v Aši, vždyť ty podmínky pro policisty jsou naprosto katastrofální.
  01.10.2007 21:00 víťa
 
To nemyslíš vážně, že by měli být u policie mláeni lidi. To určitě k policii nepatříš.
  02.10.2007 07:34 Miras
 
Pro Víťa: neposlouchej je, vůbec nevědí, proč ho napadl, ale samozřejmě, že to hned svedou na zákon, hodí se jim to do krámu. A i kdyby to bylo kvůli čemukoliv, tohle si u ozbrojoného sboru nesmí nikdo dovolit, měl by být co nejpřísněji potrestán, ne-li vyhozen. I kdyby ho ten nadřízený šikanoval, existuje spousta jiných způsobů, jak se bránit. Takhle se zachoval jsk ten největší primitiv a trotl a klidně ať ho vyrazej.
  29.09.2007 12:53 Ždímání lidí
 
PANE MINISTŘE V AŠI NAPADL PODŘÍZENÝ, KTERÝ JE 2 ROKY U POLICIE SVÉHO ŠÉFA-NENASTAVUJE SE POMALU ZRCADLO SLUŽEBNÍHO ZÁKONA VE VŠECH KLADECH I ZÁPORECH? PO DVOU LETECH NEMŮŽE BÝT POLICISTA VYHOŘELÝ. KDOVÍ KOLIK TAM SLOŽÍ LIDÍ, ASI JE TO BÍDA A SVRAB JAKO V CELÉ REPUBLICE.
  29.09.2007 12:15 ali <ali@seznam.cz>
 
Příští rok mám v červenci mám odslouženo 9,let a 8 měsíců + vojna 5, měsíců je 10 let a jeden měsíc. Můžu odejít podle starého zákona. Neví někdo jak je to s vojnou ? Počítá se do výsluhy nebo musím si těch 5 měsíců doslouži ? Já si myslím , že když odcházím podle starého zákona měla by se vojna počítat. Díky za odpověď.
  29.09.2007 13:25 Raymod
 
Jo, buď v pohodě, podle starého a v překlenovací době se vojna počítá, můžeš odejít, já už to udělal.
  29.09.2007 19:24 ali
 
Raymonde díky. Už nemůžu. Dělat šaška za pár korun mě už nebaví. Ali
  30.09.2007 16:36 Nespokojený Policista
 
Ano, počítá se to včetně vojny! Pro mne příští rok končí přechodné období, budu mít 15-tý rok u "firmy" a k tomu 2 roky vojny a s celkově 17 lety pravděpodobně udělám tomuto spolku krátce před dokončeným 15-tým rokem služby - PÁPÁ. Nenechám se OKRÁST o propocené dva roky zadarmo služby vlasti!!! Jediné, co by mne udrželo, je narovnání nespravedlivého finančního ohodnocení řadových příslušníků. To se asi nestane, takže už trénuji klouby v zápěstí.
  29.09.2007 08:10 no tak.
 
Právo: Na služebně v Aši ztloukl policista svého šéfa

Aš (Chebsko) 29. září (ČTK) - Přímo na služebně ztloukl v úterý řadový policista z obvodního oddělení v Aši na Chebsku svého šéfa. Píše to dnešní Právo. Případem se zabývá Inspekce ministra vnitra. Zraněný policista skončil v nemocnici se zlomeným nosem a otřesem mozku. Útočník byl až do vyšetření případu zproštěn výkonu služby, sdělila deníku mluvčí chebských policistů Stanislava Hojdová.

Podle Práva se incident stal v kanceláři velitele. Osmadvacetiletý inspektor neudržel nervy na uzdě, když mu sedmačtyřicetiletý šéf vytknul nedostatky v práci. Policista se na nadřízeného vrhl a několikrát ho praštil pěstí do obličeje, píše Právo. "Je podezřelý z trestného činu násilí vůči nadřízenému," řekl Právu Petr Vorlíček z ministerstva vnitra. Útočícímu policistovi hrozí až pět let vězení.
  29.09.2007 08:15 pro no tak
 
Jo,jo není nad stabilizovanou policii,jak slyšíme denně od MV a bude hůř.
  29.09.2007 10:18 cinik
 
K tomu bych mu ještě utrhl p.áka u samé ř.ti, ať je pořádnou výstrahou pro další funkcionáře.
  29.09.2007 11:11 Jan
 
Tak dlouho se serou podřízení..... až se ucho utrhne. Teda dá jedna do nosu. Asi už jej hodně sral. Ale tím ho neomlouvám...
  29.09.2007 11:40 -P-
 
pro "Jan":
Po dvou letech u sboru? Trošku labilní hoch, ne? Ale udělal suprovou reklamu i nám ostatním, názory v diskusi na novinkách.cz jsou opět velmi "kvalitní" a ve valné většině policistům nakloněné - zase nás hází všechny do jednoho pytle coby sbor labilních blbů.
  29.09.2007 11:50 lost
 
a co na to psychotesty - lehce prošel ??? Tak to se nedivím....
  29.09.2007 13:00 Kolaps policie
 
Nebude ta chyba taky u pana vedoucího a v celém propracovaném čárkovém běsnění.
  30.09.2007 10:49 pro lost
 
Jen,aby i ten vedoucí měl taky za sebou psychotesty.Za komančů se taková zbytečnost neprováděla.
Pod heslem: Franto jsi dobrý soustružník,budeš i dobrý policista,strana a vláda tě tam potřebují.
  29.09.2007 08:03 pro Václava
 
Jo,jo těsně po revoluci jsme byli na úrovni západního světa a teď jsme za dvacet let všechny zásoby projedli a teď zase budeme záp.svět dohánět dalších dvacet let.Václave,už to neber ani ředěný.
  29.09.2007 06:01 Václav <V.S9@seznam.cz>
 
Pochopil jsem ,proč nemúžete přijít komunistúm na jméno.
Ano ty šmejdi,vám tu nechali zásoby jen na dvacet let.
  28.09.2007 22:31 Roman
 
Vážený pane Langere
Když jsem si přečetl Váš proslov při projednávání změny zákona č. 361/2003 Sb (tzv 150 hod.) a následně jsem i uslyšel Váš projev v rádiu, tak se mi chtělo zvracet.
Konečně jste se projevil v pravém světle i s tou Vaší ODS. Váš předseda Topolánek měl tehdy v Brně pravdu, když řekl, že kdyby lidé věděli co jim program ODS přinese, tak by vás nikdo nevolil! Já už nikdy ne!!! Doufám, že každý rozumný a chápající člověk vám již hlas nedá. Vaše pojetí demokracie je naprosto v rozporu s historickými demokratickými zásadami i s listinou práv a svobod.

Nevolte ODS!!! Již nikdy žádný hlas lhářům!!!

Každý sponzor ODS si platí vaší slinu aby jste mu zpětně plivli do tváře a ještě se u toho vysmáli Vašim šklebem.
  28.09.2007 23:03 petr
 
a na to jste přišli až teĎ...to je docela pozdě
  29.09.2007 08:01 .
 
No jasně, je to svatá pravda. Jsou to modrý ptáci jako vrata a nepochopim člověk, který neměl nikdy rád Policii a oni ho dají ke korytu. Policie je u prdele s dechem a tohle je její konec.
  28.09.2007 20:14 GRU
 
Sledovali jste dnes ráno záznam jednání Parlamentu? Záznam ze čtvrtka. Byl interpelován Langer, mydlili ho, on byl v pohodě. Přiznal, že se pomalu, ale opravdu pracuje, (bude) na novelizaci zák. 361/2003 sb., takže každá fáma má svoji pravdu. Ale 150 hodin chce zachovat.
  29.09.2007 13:40 Jo
 
Tak to má být, na chudej lid muší bejt přísnost.
  28.09.2007 19:50 sbor amatérů
 
Bohužel je to tak sbor se pomalu rozpadá, zkušenost odchází a podivně náborovaná individua nastupují na zkušenou.
  28.09.2007 16:24 feudalismus
 
Vojáci neví co nudou celé dny dělat, vzájemně se šikanují a vymýšlejí lumpárny a policisté za nesrovnatelně nižší finance jsou každý den konfrontování s občany, zločinci, přestupci, psychopaty s nesrovnatelně většími nároky na práci i vzdělání.