Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.12.2006 02:13 .. ..
 
Vážená kolegyně poldinko,
jsem také od firmy, proto ti tykám a žádám tě, abys můj následující text přes jeho možnou kontroverznost nepovažovala za provokativní, ale za podnět k zamyšlení nad stávající situací a výchoscích z ní, podaný expresivně s mírnou nadsázkou.
Je zbytečné plakat za ztracenou hodností jenom proto, že vysocí funkcionáři si chtějí podržet své plukovníky a nelíbí se jim oslovení "Pane rado". Zvykni si na inspektorku či vrchní asistentku, pak je to srozumitelnější dle zásady zákona: "Každému co jeho jest".
Ohledně přemnožených vysokoškoláků na tvém oddělení je třeba nejdříve se zeptat, jaká je společenská objednávka na působení vysokoškoláka u naší firmy ??? Dle starého zákona vlastně žádná, protože od postu OŘ výše byla až v poslední době vyžadována VŠ, do tohoto stupně to šlo na okrese a často i výše bez problémů i bez ní. Nový zákon žádá VŠ od komisaře výše, tedy jak víme od postu VO/ZVO, či u lepších postů na SKPV. To je ale známo od r.2003, takže to není žádná novinka, právě tak jako to, že důchodci zůstanou zabetonovaní ještě 4 roky. Jestli-že pro většinu policistů je nyní nedostižným snem tř.6, kde postačuje maturita, napiš sem na DF, případně na DF OS na Intranetu, v co tvoji kolegové s VŠ na OOP doufali, když si teď zoufají, že se svou VŠ nejsou zaplacení. Určitě namítneš, že veřejný zájem je, aby policista byl co nejlépe vzdělán. Ale to snad jen v policejním oboru a to zrovna nemusí být VŠ (viz SRN). Pro řadového policistu nyní velmi dobře postačuje (ohledně znalosti práva) stávající ZOP, vždyť je to vlastně jen takový poučený laik. V očích doktorů práv totiž stejně nic jiného není a co se týče pravomocí, buď seká spisy podle mustru, viz výživa, krádeže HJK, MBT, peněženky atd., nebo se běží poradit na SZ, odkud by teď měli TrŘ dozorovat již od stadia zahájení. Složitější věci hned přebírá SKPV, podle náměstka PP rady Brázdy ohlášených brzkých změn snad už všechny, co se nevejdou pod ZTŘ. Takže sumasumárum společenská objednávka vyjádřená novým zákonem, který známe již od r.2003, je, že VŠ u policie teď potřebuje jen ten, jehož konečným cílem je buď managerský post nebo post ozbrojeného úředníka na vyšetřovačce.
Co se týče možného kariérního postupu, člověk s VŠ musí být schopen vyhodnotit své dlouhodobé šance k uplatnění !!! Jestli-že slouží na malém zapadlém OOP a tam také bydlí a VO je mladšího věku, tak šance nula. V sídle OŘ jakž takž, daleko lépe na kraji, nejlépe v PH, kde od 1.1. jsou i třicetiletí podplukovníci. Takže jednoznačně v závislosti na bydlišti - dlouhodobě kvůli rodině. Je taky jasné, že nikdo se nebude stěhovat jen za 5.třídou, když s VŠ může cestou výběrového řízení poskočit o třídy dvě. Nově musí dostat volno na účast ve výběrovém řízení a domnívám se, že při kariérním růstu, tj. přechodu na vyšší TT, musí být ze starého místa uvolněn i při nesouhlasu nadřízeného. To asi platí i z 3.TT na 4.TT.
Zapomněla jsi se také zmínit, že 10% navýšení nad základní tarif alespoň částečně vyrovnává propad za neplacení SO,NE,N,SV. Též že 150 hodin (hrozilo až 300) přesčas zdarma bylo i do teď , jen ne tak natvrdo, a že to bude částečně eliminováno dalšími 5 dny dovolené navíc oproti dosavadním 37.
Jinak sdílím tvoje obavy o správní řízení u dom.nás., které je daleko složitější, než TČ výživy a pod. A navíc u dom.nás. bude vždy někdo, kdo bude protestovat proti jakémukoliv rozhodnutí.
No a když teď někdo jde s platem dolů, asi mu nezbude nic jiného, než položit vedle sebe a porovnat rozhodnutí o příjmech za prosinec a za leden, případně v dubnu výpl.pásky za 3 měsíce 2007 (po vyrovnávacím období 3 měsíce) a porovnat je s průměrem za r.2006. V případě minusového rozdílu se pak jako člen odborů připojit k hromadné žalobě za splnění veřejného přílibu, daného představiteli MV a PP prohlásivších, že žádný z policistů neutrpí platový propad. Tipuji, že bude tvrzeno, že příslib se týkal jen základních tarifů a případů, kdy nově vykonávaná práce je náročnější než pracovní náplň nové třídy. Ano, logický je pak postoj: "Budu pracovat jen do výše svého platu", takový přístup ale uzavírá možnost postupu na vyšší TT, protože ve výběrovém řízení je nutno prokázat, že jsem schopen zvládnout složitější problematiku a mít dlouhodobé hodnocení nejméně .... U VŠ pak negativní postoj úplně maže možnost poskočit o 2 TT. To je ten buřtík, kterým nám před nosem mává kariérní řád.
Je nesmysl ptát se bolestínsky ministra co s tím udělá, buď realista a ptej se sebe, co s tím uděláš TY! To je jako vyčítat JUDr.Tomkovi, který je také jen, s prominutím, pěšák na MV, co že to spáchal za zákon, když mu to přece následně překopali poslanci.
I kdyby došlo k umělému dorovnávání příjmů prognózuji, že každý takový postižený, kterému uměle dorovnají, bude mít další platový růst nula až do okamžiku, kdy inflační růst tabulek a dalších složek, dosáhne jeho dorovnané výše. I když případně díky pane ministře i za to.
A poldinko, ruku na srdce, víš přeci, jaká těžká osobní dilemata čekají kolegy z ciziny až nastane Schengen a s ním totální reorganizace cizinecké služby, s obrovským přesunem míst od západu do vnitrozemí a na dálnice. Oproti tomu ty jsi pohoda, klídek a tabáček.
Nevyčítej ministrovi, že se neprojevuje, či že on a podřízení nemají ponětí, co se děje. To jen realita se nedá okecat.
Zkrátka teď nastala chvíle, kdy každý z nás si musí vyhodnotit zda pozitiva převažují nad negativy a zda je i nadále ochoten dělat něco pro vlast.
Milá poldinko, s pozdravem .... (určitě tušíš, proč bez podpisu - ten důvod nejsi ty ....)
  05.10.2007 15:01 rom
 
no a co jinak?
  06.10.2007 09:05 Oto
 
Za čas bude celá Evropa jednou velkou mafiánskou Sicílií. Poldové budou sloužit pouze výše svých příjmů. Jiným směrem se vývoj odebírat zákonitě nemůže.
  04.10.2007 22:31 Džordžíno <jirkabl@centrum.cz>
 
Od zítřka radím pracovat pracovat jako kolegové v Itálii zřejmě vzor comunity policing. Příklad viz článek níže:

Fanoušci Boleslavi se v Palermu stali obětí loupežného přepadení

Čtyři fanoušci mladoboleslavských fotbalistů nebudou v dobrém vzpomínat na výjezd do Palerma k odvetě prvního kola Poháru UEFA. Stali se totiž v noci na čtvrtek obětí loupežného přepadení; přišli o finanční hotovost, veškeré doklady či fotoaparát. Na vlastní kůži tak poznali, že v potemnělých uličkách sicilské metropole s "mafiánskou" pověstí je nutno mít se stále na pozoru.
4. 10. 2007 19:40 PALERMO

Zřejmě nejhůř dopadl Milan Králík, řidič z povolání, jehož služby využívá i vedení mladoboleslavského klubu. Ve středu v noci se Králík vracel z restaurace na hotel, když jej dostihli dva muži na mopedu a vzápětí přepadli. Z ruky mu nezletilý chlapec ještě za jízdy vytrhl taštičku se všemi doklady a peněženkou, v níž prý měl obnos pohybující se kolem 900 eur.

"Chvíli jsem se s nimi zkoušel přetahovat, ale když na mě vytáhli mačetu, tak jsem se raději vzdal, než aby mně usekli ruku," líčil dnes novinářům Králík, který měl zrovna ve středu 66. narozeniny. Oslava pro něj ale měla velmi trpkou příchuť. Ještě dnes byl z celé události zjevně otřesený. "Aspoň, že jsem si nechal pas na recepci," dodal. Přepadení mu připomíná i krvavý šrám na předloktí. "Táhli mě několik metrů po zemi, než jsem se pustil," vzpomínal Králík.
Italští policisté Čechům příliš nepomohli

Ihned po incidentu vyhledal policisty, s velkým pochopením se však nesetkal. "Naložili mě do auta, ale v další ulici mě vyhodili s tím, že na mě nemají čas, že jim končí služba a ať se stavím druhý den. Dnes dopoledne jsem strávil na služebně tři hodiny, ale náčelník byl zjevně otrávený, protože musel do práce. Dozvěděl jsem se, že takové přepadení jsou v Palermu normální věcí, ale prý se někam zajedou podívat na to místo, kde mě přepadli," popisoval Králík. Žádné rozuzlení či nález ukradených věcí podle svých slov nečeká.

Nebyl ale sám, kdo z doprovodu mladoboleslavského týmu dopadl v Palermu špatně. Nejmenované ženě byla při večeři v restauraci zcizena kabelka s doklady a penězi, dva muže z řad klubových sponzorů zase v noci dostihla a zbila další skupina palermských násilníků. Také je připravila o fotoaparát a peníze. "Ležel jsem na zemi a kopali do mě, dokud jsem foťák nepustil," vykládal jeden z mužů s rozbitým obličejem, jenž si nepřál být jmenován.
  04.10.2007 22:46 Mirek
 
Nevěřím, že by se na Italové vykašlalií. Myslím si, že tato událost je tak trochu přitažená za vlasy.
  04.10.2007 23:13 Espozito
 
Podobný zážitek a zkušenost s policií v zahraničí měl asi tak před 2 léty také Primátor z Ústí nad Labem.

Tehdy v článku v novinách nabádal k vážení si české policie a konstatoval, že v ČR je lacině zatracovaná policie, ale jeho zkušenosti byly následující :

Při pracovní cestě do Belgie ( Brusel ) se svou pracovní skupinou včetně překladatelky zastavili v silném dešti na křižovatce, řízené semafory a byli při stání přepadeni skupinkou nějakých osob - asi arabů, kdy ženám byly vytrženy kabelky při otevření dveří vozidel. Duchapřítomná tlumočnice uzavřela dveře, kdy sklo dveří jeden z útočníků rozbil a po přetahování se o kabelku s tlumočnicí samozřejmě vyhrál. Dle vylíčení jednoznačná loupež....
Na místo si zavolali policii, která byla velmi neochotná, věc po vylíčení prošetřovat nechtěla. Po vyjádření nespokojenosti se závěry policie, chtěla tedy policie provést ručně psaný zápis na místě a když s tím Primátor nesouhlasil, tak se se řešení věci nakonec po naléhání přesunulo na stanici policie, kde to skončilo ručně psaným zápisem s obdržením kopie a konečná.
Primátor hodnotil tento zážitek a vyjadřoval se, že v Čechách se neustále kritizuje práce policie, ale po těchto zkušenostech již ví, že Policie ČR vůbec není špatná a je neprávem kritizovaná za špatný výkon.

To samé se stát v ČR, tak samozřejmě výjezd s technikem vyšetřovatelem, tlumočník, přítomen soudce... a nikdo z poldů by si nedovolil při tak závažném jednání, jako je loupež, dělat z toho bramboračku a na místě rozběhat loupež. Inu cizina je cizina a ti zatracení čeští poldové jsou jen čeští poldové.
  05.10.2007 07:51 pro Džordžíno
 
Jestli ten zákrok měli provádět do balíčku 150hod. zadarmo ,tak se tomu jejich nasazení vcelku ani nedivím. Ale pravděpodobně ne,něco takového můžou schválit jen u nás za podpory bezzubých odborů.
  05.10.2007 08:15 Polda 33
 
Pro Mirek
Proč tomu nevěříš ? Taky ti řeknu jednu zkušenost co jsem zažil. U nás v rajónu vykradli karavan Nizozemcům a ti byly příjemně překvapeni co všechno česká policie provádí na MČ. Nejvíce byly překvapeni, že přijel technik a snažil se z místa zajistit nějaké stopy. Na oddělení se od nich kolega dozvěděl, že u nich by na místo nepřijela ani hlídka. Věc by musely oznámit sami na služebně, kde by vyplnili formulář a tento by jim policie jenom potvrdila pro pojišťovnu.
  05.10.2007 08:29 cizina.
 
...to je v poho, i v česku existují místa kde by pečeerku nikdo nedostal ani párem volů a léty takovejch míst bude jenom přibejvat.
PS. V Belgii varují cestovky své klienty před pražským metrem, taxíky a smíchovem - konkrétně plzeňskou - jako čtvrť, kde místní vláda stěhuje nepohodlný romy, kteří se živí elpasy na turistech. Dále nedoporučují chodit na policejní stanici jednotlivě, ale ve skupinkách a pokud možno s tlumočníkem, jinak jim prý hrozí blíže nespecifikované nebezpečí....
  04.10.2007 18:26 ...Es kommt der Tag...
 
...to je jednoduchá úměra, soudruzi soukmenovci, neplatí-li zákon pro vás neplatí tudíž ani pro mně... .-)
  04.10.2007 17:41 █§╚
 
Nechci nikomu radit,ale po 11 letech u policie jsem odešel a v "C" jsem si našel práci a jsem velmi spokojen.A hlavně čistá hlava,žádná buzerace od vedení atd.atd...
  04.10.2007 22:50 Mirek
 
Zajímalo by mě odkud jsi a jakou práci (tedy co konkrétně děláš) a za kolik jsi si našel.V našel regionu je práce tak málo, že si každý to svou drží tak dlouho jak se dá. Dofuám, že se ozveš a napíšeš pravdu. V mém případě se jedná o kraj Olomoucký a okres SU.
  05.10.2007 11:25 Jana.P.
 
Tak si konečně policie oddechne.
  05.10.2007 14:13 Pro Jana.P.
 
Ty ho znáš? Že ho takhle z voleje soudíš. Nebo je to: Podle sebe soudím tebe.
  05.10.2007 21:27
 
Jsem kousek od tebe Moravskoslezský kraj
  05.10.2007 22:35 Mirek
 
Zkus to trochu více přiblížit. Moravskoslezský kraj je dost velký.Děkuji.
  07.10.2007 14:28
 
Myslím, že u nás je taky málo práce a nedá se moc vybírat,ale pokud chceš, tak práci si vždy najdeš.Já jsem chtěl a našel - a jsem spokojen s čistou hlavou a klidným nočním spánkem...
  04.10.2007 06:41 pro jardu
 
Máš pravdu,že ve 20 letech závidět důchodcům je ubohé,ale doporučovat v dnešní době,aby někdo vydržel u policie do důchodového věku,když je mu dvacet let je asi největší blábol,který jsem tu v poslední době četl.
  04.10.2007 12:15 jan
 
Jo

Nemusíš odmakat do důchodu, stačí Ti 20 až 25 let a budeš také v ráji. Jen Ti chci připomenout i těm co již je maj a nejsou na papalášskej židli. CO TAM PO 20 AŽ 25 LETECH JEŠTĚ DĚLÁŠ!????????
  04.10.2007 22:53 Mirek
 
Pro Jana.

Jané nevím co děláš u PČR ty , ale já i po 28letech ještě pořád rán sloužím lidem a zbavuji je neřádu, tedy darebáků.
  04.10.2007 23:26 Espozito
 
Mám pocit, že neřádu je nezbavujem, ale jenom po dobu co jsou na " návštěvě " na PČR nemůžou páchat TČ. Jak odcházejí, tak už to jede dál. Jsou mnozí, kteří z oddělení vypadnou po výslechu ve ZPŘ a za 15 minut si pro ně jedeme pro spáchání dalšého TČ. Vazba za bagatelní TČ ? Utopie. Stav se u nás dá hodnotit, že na jedné straně chytáme a na druhé straně jsou pouštěni ( systém děravého pytle ) při neochotě st. zástupců a soudců zhodnotit " vazební důvody " : nebo 25 vykradených aut při předchozí TČ pachatele není vazebním důvodem ? Komu to chtějí říkat. Před 5 roky byla situace ještě trochu jiná a vazebním důvodem to bylo, ale teď je to katastrofa a smysluplnost naší práce jde čím dál tím víc někam do ztracena - tak to vidím, akové to je a že mě to ser...
  05.10.2007 10:00 Polda 33
 
Pro Mirek
Otázka kolego u Vás asi nemáte tak velký nápad co ? Jinak jsi nemůžu vysvětlit to, že tě ještě po 28 letech baví zbytečná práce. Já osobně i kolegové ze směny chodíme do práce s odporem a těšíme se na každý konec směny. Idealismus, že se to zlepší už mě i mé kolegy na oddělení dávno přešel. Možná tak hrozné to na Olomoucku není, ale v Ústeckém kraji ano, když i náš krajský ředitel se na netu vychvaluje, že policista SVčK pracuje o 60 % více jak je průměr v ČR.
  05.10.2007 22:46 Mirek
 
Pro Polda 33
Je pravdou, že jako v ústeckém kraji u nás nápad TČ nen, (není zde takové temno). To ale neznamená, že bych si myslel i po těch letech, že dělám zbytečnou práci. Ono to sice někdy tak vypadá, ale pořád si myslím, že naše práce (tedy PČR) má pořád jakýsi smysl. Vím, že ze strany vrcholového vedení (především MV a PP svými IAŘi a SIAŘi, NMV a RPP, ...) nám házejí klacky pod nohy, ale i přes toto si myslím, že nás většina normálních lidí pořád ještě bere
(blbcovi to stejně nevysvětlíš, a když se pokusíš, tak tě nepochopí). Přeji hodně úspěchů v další službě veřejnosti, dobrou náladu a suprové šéfiky.
  03.10.2007 21:04 svoboda
 
Znechucení je obrovské, ale chuť odejít a žít jako člověk je jěště větší.
  03.10.2007 20:10 RÁJ DŮCHODCŮ
 
SODOMA GOMORA co se to děje s policií za kralování pana Langera. Generační špunty nezabírají na některé důchodce, těm tento systém náramně vyhovuje. Nárust nesmyslné byrokracie a administrativy pokračuje a další kolegové opouštějí zcela znechuceni složky policie.
  03.10.2007 21:30 Jo
 
Chlapče nezapomeň "ráj důchodců ve funkcích = zlatokopů". Všichni chlapi, kteří u policie musej makat v poli, buď již letos odešli či odejdou s koncem tohoto roku, jen papaláši důchodci zůstanou do svých krásných 65 let. Ať, neví o co se šidí. Páčko.
  04.10.2007 03:44 jarda
 
Nic ti nebrání, aby´s vydržel u policie také do důchodového věku a pak žil jako "v ráji". Že ti není trapné takhle závidět. Pracuj, snaž se, odváděj výsledky a pak se za léta můžeš také zařadit do řad důchodců. Ale ve 20 letech věku závidět důchodcům? To je ubohé. Je na to jedna rada: Taky jednou budeš starej, když se toho dožiješ. Tak se snaž a nezáviď, minimálně to není slušné.
  04.10.2007 09:55 EsPe
 
Holt si to taky odmakej a pak nebudeš závidět, chtěl bys všechno ¨na jednou, závistiv¨če,,,,,,,,,,,
  04.10.2007 11:48 Jo
 
Nemusíš odmakat do důchodu, stačí Ti 20 až 25 let a budeš také v ráji. Jen Ti chci připomenout i těm co již je maj a nejsou na papalášskej židli. CO TAM PO 20 AŽ 25 LETECH JEŠTĚ DĚLÁŠ!????????
  04.10.2007 22:56 Mirek
 
Maximální souhlas s Jardou. Závidět ve 20-ti letech důchodcům je opravdu ubohé.
  03.10.2007 17:58 Referendum
 
Jedině anketa popřípadě referendum o spokojenosti u policie může objasnit skutečné stavy a nálady po prasečím zákonu 361 posílající snaživé a poctivé polisty do civilu.
  03.10.2007 18:26 Postřeh
 
Každopádně Ty, kteří mají odslouženo mezi 10 až 15 lety...
  03.10.2007 16:32 Tomason
 
Bylo by zajímavé slyšet p. ministra, jak by okecal perfektní výběr nových uchazečů o práci u PČR. Několikrát se snížily požadavky při fyzických testech - uchazeč přesto nesplní, bojaři napíší nesplnil a náboráři udělí vyjímku a uchazeč je přijat.Bravo Ivane, věř, že se ta kvalita brzo ukáže.
  03.10.2007 17:55 Policie bez lidí
 
To bude slepovaná mozajka jménem AMATÉRSKÁ POLICIE made in Langer.
  03.10.2007 20:02 GRU
 
Přijďte se podívat na fyzické prověrky v naší věznici. Kdepak, 30% bachařů by nemohlo sloužit. To nemá s prověrkama nic společného. Potom prosíme s brekotem při hromadných vystoupeních vězňů Vás policisty o pmoc!! Ať jste připraveni nám pomoci, co kdyby.... . Jo, i u nás se bere vše, nejsou lidi.
  04.10.2007 22:58 Mirek
 
Už aby se ukázala. Myslím, že se Ivan nebude stačit divit. Když bude nejhůř, tak my možná taky ne.
  03.10.2007 15:40 Srandista Langerovič
 
Pokuta za umožnění úniku informací jedné stránky z Kub. zprávy? Cože, ale kdežé. To jsem dostal jen zato, že jsem si odskočil. Věřte mi, já jsem byl vždycký dobréj tlučhuba, ale pokutu přesto respektuji.
Suma sumárum:vysoce postavený úředník - ministr MV již není bezúhonný, měl by proto podat demisi a nahodinu.
  04.10.2007 03:49 jarda
 
Jen by mě zajímalo, který orgán činný v trestním řízení rozhodl o tom, že v případě pana Langera nejde o spáchání trestného činu dle § 106, event. 107 tr. zákona. To zdůvodnění bych si rád přečetl. Ale to určitě není možné, protože se tím nikdo nezabýval. Kdo by si také dovolil jít proti mocným, všemocným a všehoschopným, že?
  04.10.2007 23:04 Mirek
 
Tu zprávu se zdůvodněním o uložení pokuty ve výši =9.000,-Kč za únik tajné zprávy pouze bych si taky rád přečetl. Nevím ale kde ji najít - ona totiž nikde není k nalezení. Nejspíš žádná neexistuje. Všichni víme, že proti větru se chcát nedá, protože si vždy pomočíš kalhoty. Omlouvám se za ty výrazy, ale nic chytřejšího mě zrovna nenapadlo.