Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  22.01.2007 22:52 F1
 
Proč demonstrovali slovenští policisté ? no protože s nimi chtěli zamést a znevýhodnit oproti vojákům - to co zde v ČR trvá již 7 let a ještě to zhoršili - zde pro zajímavost jak se perou slovenské odbory s nespravedlností :


Aj policajti sú zastrašovaní....
21.01.2007


Milan Litva, predseda Odborového zväzu polície

Väčšina ľudí donedávna ani nevedela, že aj policajti majú svoj odborový zväz. A možno ho poriadne necítili ani mnohí policajti. Teraz sa však dostali pod tlak, ktorý už viac nie sú ochotní znášať. Historicky prvý verejný protest policajtov vzbudil pozornosť, a najmä následná histerická reakcia ministra vnútra Vladimíra Palka otvorila problémy, na ktoré pôvodne nemysleli ani odborári. Ich prirodzenou reakciou je druhý protestný míting, ktorý sa uskutoční 3. decembra opäť v Bratislave na Námestí slobody.


Povedzte nám najskôr, prečo vôbec došlo k októbrovému protestu policajtov pred úradom vlády. Doteraz bolo úplné ticho a zrazu, z ničoho nič, demonštrácia policajtov. Na niečo také rozhodne nie sme zvyknutí. Policajti bývajú na druhej strane pomyselnej barikády pri demonštráciách.
- Prečo hovoríte z ničoho nič? Náš protest nevznikol z večera do rána, bolo to vyvrcholenie istého sporu, ktorý dozrieval dlhší čas.

Ale doteraz na Slovensku takáto manifestácia policajtov nebola.
- To je pravda, nebola.

Takže čo predchádzalo tomu nezvyčajne otvorenému protestu?
- Náš protest sa nezačal zhromaždením, to bolo len vyvrcholenie dlhšie trvajúceho sporu. Samozrejme, pán minister nám vyčítal, že sme
zhromaždenie zorganizovali na 25. októbra, keď sa mu podarilo na vláde dohodnúť tie veľmi dobré výsledky.

Teda prečo?
- Spúšťacím mechanizmom bolo predloženie novely Zákona č. 328/2002 o sociálnom zabezpečení policajtov a vojakov do parlamentu.

To bol poslanecký návrh?
- Nie, vládny. 25. októbra sa uskutočnilo prvé čítanie novely v Národnej rade. A my sme už v tej chvíli nemali v rukách žiadny iný nástroj, ako naozaj dôrazne upozorniť na naše pripomienky a výhrady k tomuto zákonu.

Kým sa však vládny návrh zákona dostane do parlamentu, prebieha pomerne dlhé pripomienkové konanie. Nezúčastnili ste sa na
ňom?
- Samozrejme, my sme už dlhší čas vedeli o tejto novele, ale vo chvíli, keď sa zákon dostal do parlamentu, sme vyčerpali všetky možnosti, ako dosiahnuť jeho zmenu. Dovtedy sme ho pripomienkovali, upozorňovali sme na jeho chyby z nášho pohľadu, vysvetľovali sme svoje postoje, argumentovali sme. Ale nič zásadné sme nedosiahli. Takže iná možnosť ako neprehliadnuteľne upozorniť na náš nesúhlas sme v polovici októbra už nemali.

Čo vám na zákone tak veľmi prekáža?
- Prekáža nám, že policajtov dostáva do nerovného postavenia s vojakmi a vytvára aj vnútornú diskrimináciu v policajnom zbore.

V čom to spočíva?
- V roku 2002 bol schválený zákon, ktorý zjednocoval podmienky pre policajtov a vojakov
v oblasti sociálneho zabezpečenia. Táto novela ich vojakom ponecháva, ale policajtom sa podmienky pritvrdzujú, takže dochádza k redukcii nášho sociálneho zabezpečenia.

Prečo si myslíte, že to nie je správne?
- Pretože naša služba určite nie je ľahšia než služba v armáde, dokonca by som povedal, že je to naopak. Zjednodušene povedané, my sme nasadzovaní do boja s kriminalitou alebo do jej prevencie každý deň, vojaci sa na boj „len“ pripravujú.

A čo tí, ktorí naozaj bojujú?
- Kde?

V zahraničných misiách.
- Po prvé, títo vojaci dostávajú extra peniaze okrem svojho normálneho platu a platia im aj zákonom stanovené sociálne výhody. Nehovoriac o výške príplatkov za účasť na zahraničných misiách. To sa už vôbec nedá porovnať s nami. A po druhé, povedzme si na rovinu, čo ľudí trápi viac. Či ich vlastná každodenná bezpečnosť na ulici alebo úspech amerického útoku na Iraku. Nechcem špekulovať o tomto politickom rozhodnutí, ale dnes nepochybujem, že vláda týmto krokom naštartovala čosi, čo si mnoho ľudí ani neuvedomuje, a tí, ktorí vedia, o čo naozaj ide, to povedať nechcú.

Vráťme sa k redukcii sociálneho zabezpečenia policajtov. Priblížte nám jej podstatu.
- Podľa teraz platného zákona vzniká policajtovi po odslúžení piatich rokov nárok na odchodné vo výške jedného mesačného platu a tento nárok sa zvyšuje s pribúdajúcimi rokmi, rovnako je to u vojakov.

Odchodné, to je jednorazová dávka?
- Áno. Je to jeden plat navyše pri odchode zo služby.

A ako to mení novela?
- Policajtom sa doba na vznik nároku na odchodné zvyšuje na 10 rokov, ale vojakom nie. Po odslúžení 15 rokov máme zasa nárok na výsluhový dôchodok. Jeho výška je 30 percent platu za odslúžené obdobie, pomerne sa zvyšuje do doby 30 odslúžených rokov, za touto hranicou sa už výška výsluhového dôchodku nemení. Novela zavádza iba pre policajtov, nie pre vojakov, ďalšiu podmienku, a to dovŕšenie 50 rokov fyzického veku.

A čo ak odíde po vyše 15 odslúžených rokoch ešte pred päťdesiatkou?
- Výsluhový dôchodok sa mu začne vyplácať až po dovŕšení päťdesiatky. Argumentom sú 35-roční „policajní dôchodcovia“. Ale treba si uvedomiť, že väčšinu tejto doby odslúži väčšina policajtov na ulici. Je to 15 a viac rokov na ulici za nie vysoký plat a služba v rôznych poveternostných podmienkach zanechá na človeku stopy. Fyzické i psychické. A myslím si, že policajta by mal človek robiť, kým sa na to cíti. Keď v tom pokračuje, aj keď jeho sily a schopnosti slabnú, automaticky sa začne vyhýbať rizikovým situáciám, čo je v neprospech občanov, ktorých máme chrániť. A zasa musím porovnať: kto je opotrebovaný po 15 rokoch služby viac, policajt alebo vojak? Nepoznám vojaka, ktorý by 15 rokov bojoval, čím sa nechcem dotknúť náležitostí vojakov, ale chcem brániť naše.

Kto vlastne vláde navrhol túto novelu?
- Minister vnútra Vladimír Palko.

To je dosť zvláštne, lebo ministri sa zväčša usilujú získať výhody pre svoj rezort. Čím to zdôvodnil?
- Tvrdí, že je to jeho spôsob stabilizácie policajného zboru. Ale ja by som to nazval násilnou stabilizáciou, zatiaľ čo vojaci zvolili cestu zvyšovania lukratívnosti služby v armáde.

Vy si stabilizáciu predstavujete ako?
- Podobne ako v prípade vojakov. Tí napríklad majú od roku 2002 príspevok na bývanie, policajti nie. Navrhovali sme ho, argumentovali a vedenie ministerstva sa s tým stotožnilo ako s dobrým nápadom. Príspevok však dodnes nemáme, lebo nie sú peniaze. Takže je tu rozpor medzi ministrovými deklaráciami a praxou. Pre armádu peniaze sú, pre policajtov nie sú.

Hovorili ste, že váš odborový zväz návrh novely pripomienkoval. Takže minister poznal vaše návrhy?
- Samozrejme, že ich poznal, veď sme okrem iného absolvovali aj osobnú diskusiu na túto tému.

Aká bola jeho reakcia?
- Zotrval na svojich názoroch a predstavách.

A ako je to vlastne s tými platmi, o ktorých ste sa sporili s ministerstvom a ktoré boli vlastne oficiálnym dôvodom na vaše preloženie?
- Od prvého septembra začínajú vojaci s nástupným platom 15 380 korún. Policajt v prvom roku služby, hoci má ešte obmedzené možnosti zakročovania, ale je používaný aj v konkrétnych akciách, napríklad v Trebišove, má 8 600 korún. Hovorím o hrubom plate. Zdá sa vám to ako premrštená suma?

Nie, navyše ak z týchto peňazí treba živiť rodinu, zabezpečiť jej bývanie a podobne.
- Vojakovi patrí k spomínanej mzde aj riešenie bývania, rieši sa stravovanie, stabilizačný príspevok vo výške 12-tisíc korún ročne. V žiadnej z členských krajín Európskej únie – a to sme členmi EUROCOP-u od roku 1992 – nemajú policajti nižšie platy ako vojaci.

Ale vedenie ministerstva vnútra tvrdí niečo iné.
- Viem.

Ako je to možné?
- Buď je to neznalosť alebo zámerná dezinformácia, akoby si nedokázali preveriť skutočnosť, a ak použili informácie, ktoré sú ďaleko od pravdy, tak si myslím, že sú to dezinformácie. Čo však považujem za oveľa dôležitejšie, je fakt, že pre vojakov sú určené jasné, hoci možno prísne pravidlá kariérneho postupu. Inými slovami, vojak presne vie, za akých podmienok bude v akom čase stúpať na rebríčku.

V policajnom zbore také čosi neexistuje?
- Nie, hoci už dlhší čas požadujeme, aby boli transparentne určené pravidlá pre kariérny postup policajta. A ešte jeden dôležitý moment, možno najzávažnejší: o kariérnom postupe vojakov sa nielen že rozhoduje podľa presne stanovených pravidiel, ale ešte aj v komisiách. Nerozhoduje podľa vlastnej vôle jediný človek.

Chodíme tak trochu okolo horúcej kaše, tak povedzte na rovinu, ako to vyzerá u policajtov, čím si vlastne môžu byť z hľadiska kariéry istí?
- Vrátim sa k tej novele zákona č. 328/2002. Doteraz ak minister policajta prepustil na „éčko“ (paragraf 192, ods. 1 písm. 5 Zák. č. 73/1998 Z. z.), čiže okamžite za zvlášť hrubé porušenie služobných povinností alebo služobnej prísahy, prepustený prišiel o odchodné. Podľa novely by v takom prípade policajti mali prísť aj o výsluhový dôchodok a nárok na jeho poberanie im vznikne až v 62. roku veku.

Ale ako nástroj boja proti korupcii či zneužívaniu postavenia policajta je takáto prísnosť namieste, nie?
- Lenže nikde nie sú bližšie stanovené pravidlá pre posudzovanie toho, či išlo, respektíve v akom prípade ide o zvlášť hrubé porušenie povinností či prísahy. Takže si myslím, že tu ide o veľmi subjektívne hodnotenie a je to v tejto chvíli úžasný bič v rukách jediného človeka, o ktorého schopnosti sebareflexie sa máte možnosť presviedčať aj vy, novinári. Povedal by som to takto: treba aj v policajnom zbore zabezpečiť demokratické pomery.

Majú teda podľa vás policajti plné právo na takýto spôsob protestu?
- V demokratickej spoločnosti o tom pochybovať nemožno.

Nie sú takéto vyjadrenia práve tým politikárčením, z ktorého vás obviňuje minister vnútra Vladimír Palko?
- Nie, pretože my v skutočnosti nezasahujeme do politiky, nemáme tendenciu vymieňať politikov, ako je nám to často vkladané do úst. Ale nikto mi nemôže brániť, aby som opustil svoje presvedčenie, že každý človek a tobôž každý politik platený z daní občanov by mal mať takú moc, akú dokáže zvládnuť. Ak v štandardných západných demokraciách politik nezvláda svoju moc, znamená to jeho odchod z funkcie, často jeho definitívny odchod z politiky. U nás by sme mali voliť model zodpovedajúci Slovensku.

To je aký?
- Taký, aby každý politik mal moc primeranú svojim schopnostiam a spôsobom myslenia, najmä pokiaľ ide o akceptovanie základných demokratických pravidiel a metód riadenia štátu.

Nech už to je politikárčenie alebo nie, je to veľmi zaujímavý a inšpiratívny pohľad, ale viete aj bližšie vysvetliť, v čom by mala spočívať tá primeraná moc?
- Ale ja nehovorím vo všeobecnosti. Mám teraz na mysli pomery v rezorte vnútra.

Veď v poriadku, tak to povedzte na pomery rezortu vnútra.
Tá primeraná moc by mala v prípade ministra vnútra spočívať v tom, aby nemohol priamo ovplyvňovať prácu policajného zboru.

A ako by to podľa vás malo vyzerať?
- Ministrov priamy a prvý podriadený vo vzťahu k policajnému zboru je jeho prezident. Ak je minister nespokojný s prácou alebo s čímkoľvek v policajnom zbore, tak by to mal riešiť prostredníctvom jeho prezidenta. Veď tento človek má zasa svojich priamych podriadených, ktorých si vyberá, trebárs aj po konzultácii s ministrom a títo podriadení môžu ministrove výhrady zasa nepriamo tlmočiť o riadiacu úroveň nižšie až po úsek, na ktorom sa stala alebo na ktorom sa deje chyba. A napokon, buď ten konkrétny policajt urobil chybu a treba zabezpečiť nápravu, alebo sa po objektívnom prešetrení urobí iný záver.

Nemáte obavu o objektívnosť prípadného vnútorného prešetrenia?
- Nemám, ak zasa bude musieť aj vnútorná kontrola postupovať podľa jasných a najmä transparetných pravidiel. Potom ju všetci budeme môcť nepriamo kontrolovať, sledovať jej postup a výsledky. Veď to je predsa neudržateľné, aby sa chyby konkrétneho človeka alebo konkrétnych ľudí riešili plošnými opatreniami. Alebo sa celá vrchná časť hierarchie zboru hrá na mŕtveho chrobáka, akoby sa nič nestalo, a o všetkom, o každom policajtovi priamo rozhoduje samotný minister. Však dobre, len potom nepotrebujeme celú tú riadiacu hierarchiu a nech celý policajný zbor priamo riadi minister sám.

Veď to dnes občas aj tak vyzerá. A dokonca by som povedal, že v personálnej oblasti to je skoro pravidlo.
- Skutočne to tak niekedy vyzerá, preto si myslíme, že policajt má byť poctivý, čestný a rovný, ale pre toto musí mať aj vytvorené riadne podmienky zo strany zamestnávateľa a teraz nehovorím ani tak o sociálnom programe, ako o jasných pravidlách hry. Treba využívať také inštitúty ako pozbavenie výkonu služby v prípade, že je policajt podozrivý z trestnej činnosti, napokon, ak je dôvodné podozrenie, že by to pre riadne vyšetrenie nestačilo, je možné na policajta uvaliť vyšetrovaciu väzbu a to všetko naňho môže doľahnúť ešte tvrdšie, než na bežného občana, lebo tu napokon máme trestný čin zneužívanie právomocí verejného činiteľa.

Myslíte si, že tieto nástroje stačia na to, aby bol v policajnom zbore poriadok?
- Myslím si, že sú to jednoznačné a demokratické nástroje, ktoré možno využívať efektívne. Ak tu niekomu chýbajú také, nazval by som ich, kráľovské nástroje, možnosť takpovediac zoťať hlavu, komu ju zoťať chcem bez pravidiel, tak to je už čosi iné. V marci 2004 sme za podpory poslancov NR SR, ktorých presvedčili naše argumenty presadili do zákona o štátnej službe v paragrafe 192 odsek 5, podľa ktorého ministerstvo vnútra musí vydať všeobecný predpis, ktorý bude presne definovať, čo je to zvlášť hrubé porušenie služobných povinností alebo služobnej prísahy. Do dnešného dňa to minister nesplnil.

Viete, prečo to neurobil?
- Jeho stanovisko je také, že to sa vlastne ani nedá všeobecne definovať, to sa musí posudzovať prípad po prípade. Neviem si predstaviť, že by u nás trestné právo fungovalo na princípe, že sudca bude sám posudzovať porušenie zákona prípad po prípade podľa vlastného uváženia bez existencie všeobecne platného trestného zákona. Lenže dnes takéto niečo naozaj funguje v policajnom zbore. Myslím si, že toto je potrebné urýchlene zmeniť, ale problém nie je v tom, že by si minister tento nedostatok neuvedomoval, že by o ňom nevedel. On ho jednoducho ignoruje.

Porovnávali ste Slovensko so zahraničím, pokiaľ ide o platové podmienky vojakov a policajtov? Je v týchto krajinách riešená aj otázka kariérneho postupu?
- Samozrejme, že áno, a ten postup je, nazval by som to, objektivizovaný, čiže nezávisí len od subjektívnej vole jedného človeka. Príkladom môže byť Rakúsko, Veľká Británia, Francúzsko.

A ako je to s prijímaním do policajného zboru? Robí sa dosť pre to, aby sa stavy naplnili? Stále sa hovorí o chýbajúcich policajtoch.
- To je ďalší problém a opäť súvisí s motiváciou. Pozrite sa, tento problém môžete riešiť dvoma spôsobmi: buď policajnú službu zatraktívnite a potom si vyberáte, alebo znižujete kritériá a robíte nábor. Pán minister povedal, že nie je možné nenaplniť policajný zbor v čase takej vysokej nezamestnanosti. Odborné útvary argumentovali, že je problém naplniť stanovené kritériá zo strany uchádzačov. Ak sa napriek tomu darí prijímať nových policajtov, odpoveď je jasná: museli sa znížiť požiadavky. Ale ak znížite požiadavky, musí sa to prejaviť v nižšej kvalite policajného zboru, to sa odrazí v kvalite jeho činnosti.

Takže znižovanie nenaplnenosti policajného zboru má takéto negatívne dôsledky?
- A ešte ďalšie. Už nám neodchádzajú len policajti, ktorí dosiahli nárok na výsluhový dôchodok, ale odchádzajú šikovní ľudia aj bez dôchodku, pretože tu nevidia žiadnu osobnú perspektívu. A to je zasa len na škodu občanov.

Aké boli doteraz vzťahy medzi ministrom a policajným odborovým zväzom?
- Rokovali sme. S každým doterajším ministrom, aj s pánom Palkom sme sa vždy usilovali komunikovať a spoločne hľadať riešenia problémov, ktoré sme nastoľovali, resp. ktoré vznikali v policajnom zbore. Lenže teraz sme pritlačení k múru, pretože názory o nerovnakom postavení vojakov a policajtov neboli ani len zohľadnené. Odpoveďou pána ministra bolo, že jeho vojaci nezaujímajú, jeho zaujímajú policajti. Iba preto sme museli zvoliť razantnejšie formy, aby sme urpozornili, že ten návrh nie je dobrý.

A neberiete ani jeho argument, že finančne je terajší stav udržateľný?
- Ak by to aj bola pravda, potom nech politici otvorene voličom povedia, že majú iné priority a neostávajú peniaze na ich bezpečnosť a boj s kriminalitou. Lenže ja som technik a mám rozhodne bližšie k číslam než k paragrafom. A vždy som sa držal zásady: nekritizuj, ak nemáš lepší návrh. Takže my sme aj v tomto smere predložili návrhy, ale ak zostanú bez pozitívnej odozvy, za to už my nemôžeme.

Je terajšia atmosféra medzi policajtmi len výsledkom návrhu na okresanie ich sociálnych istôt, alebo je to aj reakcia na neprofesionálne vedenie rezortu?
- Je prirodzené, že politik, ktorý neprešiel policajnou praxou, ju nemôže detailne ovládať. Ale to ani netreba. Mal by len definovať strategické ciele a cesty k ich naplneniu. A vytvoriť takpovediac politické podmienky. Rozhodne by nemal riadiť policajný zbor a už vôbec nie operatívne v konkrétnych prípadoch. Ak sa pustí touto cestou, je to chyba.

Môžete potvrdiť, že predstavitelia EUROCOP-u prídu tento víkend na Slovensko?
- Môžem potvrdiť, že nás prídu podporiť na manifestáciu, môžem potvrdiť, že tu budú mať mimoriadne zasadanie, ktoré bude celé otvorené aj pre novinárov, a dokonca prezidenta európskej odborovej centrály policajtov prijme aj pán minister Palko. Keď sme do Bruselu poslali oficiálny preklad rozhovoru ministra v denníku Sme, spôsobilo to tam šok. Neverili, že toto je možné v členskej krajine EÚ.

Prečo ste sa rozhodli zorganizovať po dvoch mesiacoch ďalšiu demonštráciu?
- Teraz už ide o postavenie odborov, ide o to, aby sme si vydobili, čo nám patrí na základe zákona, a nevieme už inak konať, aby bol konečne zákon rešpektovaný. To je dosť závažná otázka vymožiteľnosti zákona v demokratickej spoločnosti. Nechápem, že špičkový politik nemá ani minimálne právne vedomie, že nedokáže rešpektovať ústavu, zákony, medzinárodné dohovory. Prekvapuje ma aj postup prokuratúry, na ktorú som sa obrátil pre porušenie zákona zo strany ministerstva vnútra, a ona môj podnet postúpila práve ministerstvu na riešenie. Bol by som nerád, keby som musel konštatovať, že na Slovensku je politika už znovu nadradená právu.

Aké sú reakcie radových policajtov na razantnejšie kroky vedenia odborového zväzu?
- Vedenie nerozhoduje, iba vykonáva rozhodnutia. Najvyšším orgánom medzi zjazdami je rada predsedov základných organizácií, ktorú tvorí asi 80 ľudí. Oni rozhodli o konaní druhého protestného zhromaždenia. Keďže ma minister obvinil, že klamem policajtov, požiadal som radu o vyjadrenie dôvery a dostal som jednomyseľnú dôveru.

A čo hovoríte na vyjadrenie, že ste klamstvom o platoch policajtov vylákali 2 000 ľudí na námestie pred úrad vlády?
- Policajtov som vylákal klamstvom o ich platoch? A čo sú oni sprostí alebo nevedia čítať svoje výplatné pásky? Veď je to nezmysel. Policajti sú nahnevaní a nespokojní, ale aj zastrašovaní, aby si nedovolili takto otvorene protestovať.

Máte takéto informácie z okresov?
- Nepotreboval by som ani informácie z okresov. Odcitujem vám jednu vetu z vyjadrenia ministra pre denník Sme: Jasne som im dal najavo, že to, ako sa niektorí správali, je porušením etického kódexu policajta, že ide o politizáciu Policajného zboru a že to v žiadnom prípade nepripustím. Keby sa také niečo opakovalo, policajti by boli prepustení. To je jeho vyjadrenie po prvom protestnom zhromaždení. Je to podľa vás vyhrážanie sa?

Podľa mňa je.
- A pod takýmto tlakom teraz pracujeme. Pritom náš etický kódex vychádza z európskeho, v ktorom je priamo uvedené, že sa vzťahu k služobnej činnosti policajta. Inak požívajú ústavné práva ako ostatní ľudia. Viete, ja to beriem tak, že každý človek sa môže pomýliť. O veľkosti človeka však potom svedčí, či si dokáže priznať chybu, alebo tvrdohlavo zortváva na svojom omyle.

S hosťom Slova sa zhováral Braňo Ondruš
  08.11.2009 18:33 mirek topolánek <mirek.topol@seznam.cz>
 
http://dolezite.sk/Unikla_agenda_Skupina_Bilderberg_planuje_ekon omickou_depresi.html

všichni co se bili za ratifikaci lisabonu jsou ovlávaní bilderbergem (topol i naše íčko)
  08.11.2009 20:43 XXXP
 
Velmi zajímavý článeček. Kdysi jsem někde, nevím kde, četl něco podobného a jak je vidět, tak to asi opravdu funguje. Vidím to tak, že celé lidské společenství je ovládáno několika málo mocnými na tomto světě, kteří rozhodují o bytí či nebytí ne jen člověka, ale celých národů.
  09.11.2009 19:40 PRO RONINA
 
prosím tě, o vymáhání pokut nemluv, je to jen malinkatá část toho co dělají či nedělají. Můžu říct, že todle mě docela bavilo, protože to je šaškárna.
  08.11.2009 09:27 Franta
 
Proč se proboha neudělá vnitřní audit. Spousta policajtů je zašitejch viz. cizina, dělaj práci, kterou by zvládla úřednice za 16 hrubého a místo toho by mohli bejt na těch ulicích. Bordel a nic než bordel.
  08.11.2009 11:41 Vítr
 
V ČR je evidováno cca 440 000 cizinců s povoleným pobytem. Kdo asi vyřídil jejich žádosti ?? kdo je kontroluje ??? kdo jim v rámci srávního řízení ukončí pobyt ??? Kdo plní kompenzační opatření ke kterým se zavázala naše republika když jsme šli do schengenu ??? A tak bych mohl pokračovat. Kdo neví co cizina dělá, at kritizuje to čemu rozumí. Asi by se někteří divili kdyby znali pravdu. Znám práci služeb u PČR a vám, že každá má svoje problémy a taky lidi co znevažují práci kolegů.
  08.11.2009 11:58 XXXP
 
Franto promiň, ale jdi se s auditem bodnout. Kde ho chceš dělat? Dole není co řešit, lítáme od jednoho případu ke druhému a někdy i nestiháme - to je potom práce nad čas do 150-ti zdarma. Když už audit, tak jedině na vedoucí funkce. Funkcionářů je u PČR jako sladkýho zelí. Každý z nich aby ukázal jak je důležitý, tak vymyslí nějakou kravinu a my dole se z toho můžeme podělat, protože není v silách žádného člověka, aby si všechny ty hovadiny zapamatoval.
Co se týká ciziny, tak do těch nerýpej, protože mají práce dost a dost, přesně jak uvedl Vítr.
  08.11.2009 12:21 bordel
 
Je to pravda. Policisté, pracující na cizině ( RCPP ) jsou lidé, neodvádějící žádnou práci, tuto složku je třeba zrušit. Ti se jen vezou, nedělají takřka vůbec nic a berou za to nepřiměřené peníze. Nad tím by se měli ti nahoře zamyslet a tyto lidi rozházet na obvody, aby konečně něco dělali a viděli by, jaká je na obvodech práce. Jenže polovina by raději šla do civilu, než makat na obvodech. V bývalém severočeském kraji se taky dostali na RCPP jenom tlačenky, kde rodiče pracující u PČR své ratolesti zašili na teplá nic nedělající místa. Nebudu rozvádět, bylo by to na dlouho. Ale tato složka je v dnešní době úplně na h..no.
  08.11.2009 17:16 práce
 
A Proto POMÁHAT a CHRÁNIT.
  08.11.2009 18:12 x
 
franto, a zkus se podívat kolik je nadbytečných celníků. a to berou ještě větší peníze jako vy, policajti.
  08.11.2009 18:40 Franta
 
for bordel díky za podporu, nikdo si to totiž nechce přiznat, ale plat 17000Kč hrubého je adekvátní, protože to přesně bere pracovník na stavebním úřadě, který má také zodpovědnost a je v kanclu, kde povoluje st. povolení v bačkorách!!!!!!
  08.11.2009 18:50 franta
 
a ještě jezděj do lázní hnus fialovej!!!! Pravejm policajtům bych dal modré z nebe, ale toto je na vyhazov.!!!!!
  08.11.2009 19:05 Ronin
 
Pro ty co se tady naváží do celníků a ciziny tak se někdy dívejte, když jedete károu, kdo staví a kontroluje tiráky ? Z ciziny se v současné době udělala druhá dopravka a mají samé DBA nebo akce s celníky a ČOI. V duchu hesla ať žije čárkový systém. Audit ano, ale od územních odboru výš a to nemluvím jenom o funkcionářích, ale také o občanských zaměstnancích.
  09.11.2009 10:01 .
 
Nemyslím si, že je vhodný v době, kdyby měli všichni táhnout za jeden provaz proti těm, co dopustili současnou situaci, se vzájemně napadat kdo co dělá a kdo kolik za to bere. S pozdravem děv.a pro fšechno=obvoďák z okresu :-)
  09.11.2009 14:32 Dušan
 
to,že cizina padne a půjde pod obvody a dopravky,je už na spadnutí - nejsou peníze!!!
  09.11.2009 16:49 PRO RONINA
 
nikdo se do celníků a ciziny nenaváží. jen můžu sdělit, že celníků je nadbytek. Ano, někteří stojí na dálnici a "kontrolují" kamiony především z třetích zemí a stále dokola provádí kontrolu u stejných obchodů, kde prodávají větnamci, což je opravdu k smíchu. Další skupinou jsou spodtřební daně, kde jezdí stále dokola po pálenicích a do potravin kontrolovat kolky na flaškách. Takže udělat čistku, jelikož tito pracovníci mají 4 rizikového, což se mi zdá v poměru k hasičům, ke kterým vznáším opravdu obdiv, docela dost. PS: a to jsem raději nemluvil o zařazení celníků do výkonu cel. řízení a právní oddělení.
  09.11.2009 17:06 Ronin
 
To snad nemyslíš vážně, že se tady nikdo nenaváží do celníků a ciziny ? Stačí si přečíst jenom pár stránek nazpět. Jinak si zapomněl na jednu podstatnou věc co celníci v současné době dělaj a to, že vymáhají uložené pokuty ( nezaplacenky ). A vymahatelnost těchto pokut vzrostla oproti dobám co to měli na starost FÚ a v té době bylo běžné, že lidi na místě pokuty zaplatili a dneska samá nezaplacenka.
  09.11.2009 21:17 pro frantu a jiné specilisty
 
Koukám , že to tu je samý specialista, který zná všechny složky u PČR a hlavně cizinu!!!! Vás je pánové u PČR opravdu škoda! Když se vám nelíbí práce na obvodech , tak proč jste tam lezli? Ted pomlouváte jiné...........
  09.11.2009 21:24 pro některé
 
cizina pod obvody a dopravku na spadutí? BOže, kdo to tu blije za blbosti, fakt jste umělci. Pánové raději něco dělejte, než takhle hloupě psát. Kdyby někdo z těch co to tu plivou po skoro všech znali specifika těchto služeb u PČR, tak tohle nemůže napsat.Závist je opravdu svinstvo, že jo, Češi...
  09.11.2009 21:36 pro všechny
 
Cizinu rozpustit a rozházet na obvody, prostě tam, kde jsou potřeba. Na cizině to rozhodně není. Nikdo nezávidí, ale buďte soudní.
  05.11.2009 17:01 modrý podvodník
 
Západočeská univerzita v Plzni podá návrh, aby byl poslanec ODS Marek Benda zbaven svého titulu JUDr. Ve čtvrtek to oznámil rektor univerzity Josef Průša po dohodě s novým děkanem právnické fakulty Jiřím Pospíšilem.
  09.11.2009 10:05 .
 
Pdv.Benda (zkratka pro rychlotitul z Plzně) titul určo N E V R A T Í p r o t o ž e t o p o s l a l i v y ř e š i t P o s p í š i l a ( o d s ).Tý brďo, škoda, že Benda nedělal víc odklepů v té rigorózní práci, mohl to být hotový román :-)
  03.11.2009 18:58 tunel Íčko
 
Tak musím Langerovi "poděkovat" za datové schránky. To je byrokratický paskvil zatěžující slušné lidi...
  03.11.2009 21:27 Ivan
 
Ivan Langer v dobách, kdy byl ministrem vnitra, dělal co mohl a za jeho úsilím je vidět mnoho odvedené práce. Nové služebny, recepce, kanceláře, automobily, nové počítače, odstranil generační špunt, zvýšil mzdy, tak co měl asi více pro policisty dělat? Já včetně vedení jsme spokojeni, kancelář konečně vypadá na kancelář 21. století, ne na starou pastoušku.Je menší, ale za to útulnější a teplejší. 99 procent policistů bylo za vedení Ivana Langera spokojeno, jak s podmínkami v samotné službě tak finančním ohodnocením. Za jeho působení byli všichni spravedlivě odměňováni a vyznemanáváni.
  03.11.2009 22:14 XXXP
 
for Ivan
Ano, ano, Langer v době kdy byl ministrem vnitra opravdu dělal co mohl, ale především sám pro sebe a pro své kamarádíčky. Nevím kde sloužíš, ale podle tvé reakce bych to tipoval nejméně na krajšké ředitelství, ale spíše na policejním presidiu, protože na služebnách kde slouží řadoví policisté se nezměnilo vůbec nic, tedy pokud nepočítám předražené a nesmyslné recepce. Co se týká zvýšení platů, tak to se dole taky nekonalo, tedy něco málo bylo dolů mezi řadové policisty posláno, ale až po demonstraci a to ještě nebylo do tarifů, ale do mimo tarifních složek platu, které můžu, ale nemusím dostat. Zkrátka 0 (nula) od 0 (nuly) pošla.
  04.11.2009 16:27 tunel Íčko
 
Souhlasím, že toho udělal pro PČR dost, ale proč tak nákladné recepce s TV a proč datové schránky zatěžující neskutečným způsobem policisty a administrativní zaměstnance.
  04.11.2009 19:42 netunel
 
Administrativa se policistům pomalu odbourává, ale zase dělat něco musí. Vždyť 2/3 policistů je nevytížena, prostě marní čas za státní peníze v zaměstnání, a tomu pan Langer chce udělat konec. Až se příští rok pan Langer vrátí zpět na místo ministra vnitra, tak doufejme, že svoji reformu zdárně dokončí ku pospěchu nás všech. Tak mu držme palce.
  04.11.2009 20:51 sniper
 
... lidi že na toho provokatéra pořád reagujete, jako byste ho neznali...
  05.11.2009 09:13 tunel
 
pro tebe je to provokatér, ale pro mě má v něčem pravdu, akorát si to nechcete někdo přiznat.
  05.11.2009 13:06 sniper
 
4 tunel: vždyť ten provokatér jsi Ty, tak tady některé, co Tě ještě neprokoukli, nevoď za noc, páč na tyto a podobné stránky (ubs, policista) z civilistů nikdo kromě Tebe nechodí! Co by tady taky dělali, ono by to bylo úchylný kdyby sem chodili... tak jako já nechodím třeba na stránky železničářů, lékařů, učitelů... je mi totiž úplně jedno, jaký mají platy a nikomu nezávidím, kdyby bral lékař půl mega, ať je klidně bere! Kdo si co prosadí, ať má a závistivci (včetně Tebe) ať se zlostí kroutí jak paragrafy! Jinak Tě zdravím :-)
  05.11.2009 18:10 tunel
 
Snipere, ty jsi se musel dočista zbláznit. Dej si voraz, máš toho už dost a nebo to neber ani ředěné.
  05.11.2009 19:28 netunel
 
Jsem policista, žádný provokatér a když to kolem sebe vidím, to je děs a běs. Jediný Langer tomu udělá přítrž. Levá strana neví co dělá pravá, hlavně ,že se vezeme a bereme nekulturní peníze.Mě se to prostě nelíbí, je to úděsný.
  07.11.2009 08:11 Ronin
 
for tunel
Langer tomu udělá přítrž to je snad vtip ne ? Za Íčka se snížili kritéria pro příjem nováčku a nabralo se kde co. Díky Íčkovi máme nová vozidla, která stojí před oddělením, protože není benzín. Nová PC jsou k ničemu, když je pomalý přenos dat. Tyhle pozlátka stály ranec, ale nic nezměnili.
  03.11.2009 18:12 Jiří
 
Jediná šance pro tuto zem je násilná revoluce , kde se národ zbaví všech parazitů , tj. stávajících politiků razantním způsobem. Již nikdy žádný samet. J.
  09.11.2009 10:06 xxx
 
Díky za podnět. BIS si tvoji IP adresu určo schová pro případné rozpracování. S pozdravem Í :-)))
  02.11.2009 17:13 modrý lump
 
Poslanec ODS Marek Benda, jehož rigorózní práce z plzeňských práv nesplňuje svým rozsahem požadavky, uznal svou chybu. Zároveň dodal, že je připraven práci na požadovaný rozsah doplnit a pokusit se ji znovu obhájit.
  02.11.2009 17:24 Benda
 
Nic si už nedoplní, ale ono to je snad teď už jedno. Buďme rádi, že nám sníží plat jen o 4 procenta, čekal jsem, že tak o 10. Ale i to by se dalo zkousnout, jsou lidé co jsou na tom hůře. Mě by to z mých 32 OOO Kč,- čistého nevadilo, i když by to zamrzelo. Čert, aby vzal Bendy a spol.
  02.11.2009 17:40 martin
 
aha, tak pokud máš 32 ooo čistýho, musíš být jedině okresní ředitel! (platový tabulky si může každej dohledat, to neokecáš) Ale spíš jsi jen blbec a provokatér...
  02.11.2009 17:49 Klokan
 
Bendo, Bendo. Ty jsi ale..... Doufám, že oněch 6 % pošleš na dobročinné účely, nebo je třeba věnuješ na účet pro policisty, kteří zahynuli ve službě.
  03.11.2009 10:04 fekete
 
tak to se Martine rychle probuď, jestli myslíš, že u P ČR nemají 32.000,-Kč i řadovky (tedy některé, že) - sám jsem viděl u některých vybraných elitních kolegů i dvouciferné osobní ohodnocení - a jejich přínos firmě byl tristní (no aspoň uměli dobře vařit a starali se o auto, to je taky pravda)
  03.11.2009 16:40 Benda pro Martina
 
Ředitel nejsem a u žádného elitního útvaru také ne. 8 PT, 7 st., 4 000 rizikové, 3 000 osobní, 5 000 za vedení a pak počítej. 4 x do roka nevýrazná odměna. Je to jedno, ale 10 procent by bylo na dnešní dobu optimálních. Znám i řadové policisty s 32 OOO Kč,-.
  02.11.2009 04:36 jarda
 
Ač vím, že nikdo nevěřil, že by Langer neměl nějaké prebendy na pronájmu lázeňských domů MV, doporučuji k pozornosti tento článek:
http://www.novinky.cz/domaci/183141-pronajem-lazenskych-domu-vni tra-mohly-provazet-uplatky.html
Jsem velice zvědav, jak se podaří to superlumpárnu zamést pod koberec. Bude to asi těžké, ale ódésáčkové se určitě budou snažit.
  02.11.2009 13:34 .
 
Uuž je to dávno zametené!Vláda na svém zasedání řekla, že se tím nebude zabývat.Musel by kdokoliv z ČR podat trestní oznámení na neznámého pachatele, byť všichni vím, že je známý :-P
  02.11.2009 17:15 CLX
 
Ivan je velký podvodník, ale takových je pod modrým ptákem hejna........
  01.11.2009 21:34 modří podvodníci
 
Poslanec ODS a předseda ústavně-právního výboru Sněmovny Marek Benda zřejmě získal titul doktora práv neoprávněně. Uvedla to Česká televize s odkazem na pořad 168 hodin, který zkoumal jeho rigorózní práci na Právnické fakultě Zapádočeské univerzity v Plzni. Nová komise, která mezitím začala zkoumat absolventy práv, zatím odhalila deset sporných případů ze sta.
  02.11.2009 04:38 jarda
 
Ale, ale, to je nepříjemné! Vždyť my na Jánském vršku jsme vždy říkali, že takovou lumpárnu udělal jen křišťálový Standa. A teď v tom kejvá další náš milovaný synek. To je určitě nějaká pomluva. Není přeci možné, aby Mareček Bendů něco takového udělal.
  01.11.2009 20:47 UBS jak to tam
 
dlouho vydrží díky cenzuře
obavy

to se potvrdilo, nikdo neodejde, protože se na úřady prostě nevejdou a do jiného sektoru je pochopitelně nikdo nechce. Zeštíhlit policii a vyhnat netáhla!!!! To je cesta z krize!!!
  01.11.2009 20:48 Za
 
darmo drahý vypráskat bičem policejní netáhla!!!
  02.11.2009 13:09 civil
 
Pravdou je,že ti co něco málo uměli už jsou dávno v civilu a zůstali jen srdcaři :-)))
  01.11.2009 11:20 Hijack
 
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=254&r=mfstredcech&c=1281605