Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  26.10.2007 10:39 Martin
 
Safrona: Souhlasím, někdo chce Policii rozvrátit a nám všem se to krutě vymstí.
  26.10.2007 09:52 Míra
 
Tak po 13 letech jsem to ukončil taky. Žádná změna k lepšímu.
  26.10.2007 11:18 Mato
 
Já po 18. Už odpočítávám.
  26.10.2007 17:11 Georg
 
Máš pravdu, já to po 12 letech taky zabalil, né, že se to zlepšilo, ale kurevsky, ale kurevsky na obvodech zhoršilo.
  26.10.2007 07:29 Martin
 
Safrona: To nevím jestli je to na sametovou, ale tohle bych od pravicový strany nečekal.
  26.10.2007 07:44 Safrona
 
Já to s tou Sametovou nemyslím JEN kvůli tomuhle novému - viz. odkaz níže, ale kvůli všemu co se tady v té republice děje! Proč mám pocit, že někdo nechce, aby tady policie fungovala, tak jak by měla?! Proč se tady někdo snaží zničit policii. V jiných zemích je policie něco, co představuje stát ... u nás se po policii šlape, dupe a spíš mi příjde, že je tu snaha o její rozvrácení! Já bych od téhle MODRÉ STRANY nečekala daleko víc věcí, které už tady nastolili!!! Každopádně pan ministr zaplače a ne jen on. Minulý týden přiznal, že je policie v příšerném stavu ... a já jsem přesvědčena o tom, že totální krize teprve příjde! K 1.1.2008 bude chybět ve službě tolik policistů - kvalitních policistů, že to možná konečně pocítí i nezainteresovaní a možná začnou konečně řváááát! Protože to co se u vás děje ZATÍM zajímá ve většině případů jen vaše blízké okolí. Ale jakmile nebude mít kdo sloužit, jakmile začnou sloužit ti co tam náborují teď, ti co si myslí, že práce policistů je vlastně hračka .... tak to možná konečně pocítí i občané a pak se možná začne něco dít!
  26.10.2007 07:24 Martin
 
Radomil Šilhavý: Jakej pan ministr, tohle může udělat jen soudruh ministr. Vždyť tohle nemá obdoby...Nevěřím, že je tohle vůbec možný.
  26.10.2007 07:23 Martin
 
Langere, co to má znamenat? Tohle bys měl vysvětlit ty....!

http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 07:27 Safrona
 
Tohle je neuvěřitelnéééé! Myslím, že už dávno nežijeme v demokratickém státu! ... ale tohle??!!!..... to co se tady v té republice děje, tak TO JE NA DRUHOU SAMETOVOU ......
  26.10.2007 09:09 ***
 
konecne se mu to dari. zrusil FIPO bo mu lezula do jeho podnikani a podnikani jeho bratra. rozprasil IMV bo jej odposlouchala v souvislosti s unikem kubicova nesmyslu. ted pekne omezi moznosti vysetrovani protoze jeho ritolizal martinu mu vse pekne donese. jeste chybi aby sloucil vsechny utvary pod jeden urad - proc?? protoze bude mit jednotny vystup a opet jeho pohunek martinu mu prinese veskere info a zpravy. Jeste 3 roky a vsichni mu to u voleb spocitame.
  26.10.2007 09:20 senti
 
...prostě banánový režim, místo toho, aby se soudruzi zabývali Krejčiřem Pitrem a pod. tak vlastně dělají selekci koho stíhat a koho né a vyráběním svých politických kauz, doufám že toto odeesácké zneužití moci bude venku vnímáno jako z cela nedemokratické plně totalitární a dostatečné na to, aby lidé stíhání dnešní policii české republiky byli v EU v režimu politických uprchlíku.
  26.10.2007 09:27 ***...
 
Kdokoli se dostane k moci po ODS( a doufám, že to bude hodně brzo a způsob nebude rozhodující) bude muset provést totální čistku nejenom v policii. Taky doufám, že Brusel nepošle současnému korupčničkému a plně totalitárnímu českému režimu nějaké peníze - bylo by to jako bojovat s terorizmem jeho podporou.
  26.10.2007 07:10 huráááá
 
http://www.novinky.cz/domaci/policejni-sefove-dali-nahubek-proti korupcnim-detektivum_125418_1ro0o.html
  26.10.2007 06:37 Radomil Šilhavý <rsilhavy@chello.cz>
 
Pane ministře,právě jsem si přečetl něco o tom,že veškerý kauzy ,vyšetřované protikorupční policií půjdou nejprve ke schválení na vedení policie a to pak rozhodne,jestli to půjde státnímu zástupci.Doufám,že jste se sebou spokojen a máte klidný spaní.Něco takového tady snad nebylo ani v padesátých letech.Doufám,že je to nápad vašich horlivých podřízených a hodláte s tím,jako člověk práva znalí, něco dělat.
  26.10.2007 06:18 Safrona
 
Ahoj, prosím vás, kde teď funguje diskuze co byla na policista.cz? Na tomhle webu - policista - už lidi nepíšou, tak jak kdysi, tak jsem přemýšlela, zda nemají jiné stránky, kde přispívají. díky moc.
  25.10.2007 22:36 majkl
 
Maximální humus, jsem se dozvěděl, že okresní papaláši berou cca 90 litrů měsíčně, u mne na bývalém obvodě v okr. Karviná bere vedoucí OOP 50 litrů ! Jsem sloužil poctivě 13 let, ale co se teď děje v PČR nikdy nebylo. Všichni funkcionáří jsou zároveň důchodci, kde jsem !!! Ministr je politická loutka !!!! Mladí policisté makají a důchodci z řad KSČ se vezou !!!
  26.10.2007 10:45 Táhlo
 
Jseš jenom závistivej píčus, co si nevidí do huby, nikdo ho neposlouchá, tak aspoň bleje kraviny na netu.
  26.10.2007 18:20 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.
  25.10.2007 19:32 rozpadlý sbor
 
Mnoho zkušených policistů odchází a přicházejí jenom samá individua a netáhla-kam to povede nikdo neví!
  25.10.2007 20:27 bb
 
tak jsem se dnes dozvěděl kdo všechno odchází z našeho operačního do C. Všichni s kterými sloužit byla pohoda, kde od rady až po zařízení věcí vše fungovalo jdou pryč. Většinou kluci kteří něco odsloužili i na obvodu. Bůh s námi.
  25.10.2007 20:31 hmm
 
od nás bere krovky přes 50 lidí.....kdo za ně bude sloužit nevím, my už jsme teď téměř nonstop v práci....
  25.10.2007 21:08 Petra
 
Ale náš ministerský Mengele ví. Do kytek.
  26.10.2007 09:53 pro hmm
 
Na našem OŘ odchází nejméně 70 kolegů včetně ciziny,no jak toto dopadne.
  26.10.2007 10:47 Táhlo
 
Ať jde každej, komu se tu nelíbí, ono to nějak dopadne.
  26.10.2007 15:38 Robocop
 
pro Táhlo
Jenom doufám, že jsi provokatér nebo vlezprdelista, kterých je poslední dobou u PČR neúnosně moc. Řadový polda tohle nemůže napsat, protože odchody kolegů se dotýkají každého. Nelze čerpat dovolenou, protože by neměl kdo sloužit a 150 hodin zadarmo máme třeba u nás na oddělení už vyčerpaných. Já osobně mám dalších 36 hodin nad rámec 150 hodin a bylo mi slíbeno, že je dostanu zaplacené jako přesčas. To mu však budu věřit až to uvidím na výplatní pásce.
  26.10.2007 17:17 matys
 
To nikoho z těch nahoře nezajímá, oni mají svoje jistý a po nás třeba potopa. Ať slouží kdo chce, zkušený či nováček, hlavně že tu šichtu nějakým kusem zaplácnou a je splněno. Takhle uvažujou v okr. JBC. Jde to všechno do sraček.
  26.10.2007 18:22 Robocop
 
To je fakt soudnost našich nadřízených nezná mezí. Jinak si nemůžu vysvětlit, že nechají klidně u nás v okrese na OHS sloužit nováčka po škole s nováčkem před školou a tyto kolegové bez zkušeností jezdí 158. Zatím se nic vážného nestalo a to jenom díky tomu, že s těmito kolegy na každý zákrok jezdí hlídka MP.