Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  07.11.2007 19:45 roman rava <r.rava@seznam.cz>
 
Kez ti nekdo umlati tu tvoji manzelku tyci ty skurvence
  07.11.2007 23:01 ??
 
??!
  07.11.2007 23:03 Aurora
 
Plně chápu tvoji úchylku, proč jsi nás v příspěvku neupozornil, že jsi gay.
  08.11.2007 10:08 .
 
Hmmm ty jsi nejaký , ale rozjetý poslechni a co ta čeština??
  07.11.2007 19:43 roman rava <r.rava@seznam.cz>
 
Ty prasivej parchante.Pes je proti tobe hvezda.. Tebe bych zabil okamzite a hned.HAJZLE
  07.11.2007 19:46 tisk
 
Vyjadřujeme svobodně názory i přes odpor modrých přátel.
  07.11.2007 17:56 modrý ideál
 
NOVÝ SLUŽEBNÍ ZÁKON PŘIPOMÍNÁ VLÁDNUTÍ ODS-AROGANCE, SPROSTOTA, BEZOHLEDNOST A KATASTROFÁLNÍ MEZILIDSKÉ VZTAHY.
  07.11.2007 19:07 .
 
Tak to je opravdu zvláštní, když vezmeme v potaz, že pochází z dílny ČSSD.
  08.11.2007 17:36 Jezinka
 
Pro .
Nebylo by od věci, abyste se podíval na původní znění zákona 361 z roku 2003 a jeho konečné znění. Proti původnímu znění nebyly z řad policistů zásadní námitky.
Ty ovšem jsou proti tomu paskvilu, který vypadl na závěr.
  09.11.2007 10:25 .
 
To by opravdu od věci nebylo - bylo v něm třeba 300 "zelených" hodin pro směnaře. Proč nebyly námitky už tenkrát? Jednoduše proto, že ho málokdo četl a všichni viděli jenom Grossem slibované prachy. Prostě peníze vždy "až" na prvním místě, za jakoukoli cenu.
  07.11.2007 17:45 řadový=hadr
 
Management v dnešní moderní policii nekomunikuje vesměs s řadovými policisty, mnohdy kolegové ani neví kdo je jejich okresní ředitel, protože ten své indicie a nařízení předává přes své pobočníky z řad zástupců a ti plní funkci nekompromisních katů a trestajících osob. Tento systém nemá s komunikací a otevřeným jednáním nic společného. Zřejmě nový systém prasečího jednání podle služebního zákona.
  07.11.2007 20:19 kdos
 
plný souhlas, co jsem se ptal, tak 90 % lidí odchází pro tento důvod
  08.11.2007 09:53 Fikus
 
Přesně tak, jednali a jednají s námi jak s kusem hadru. Souhlasím s tebou.
  07.11.2007 16:24 Ynorr
 
http://www.studenti.nolimit.cz/
Studenti osmi středních a vysokých škol založili 16. října studentský přípravný výbor k uspořádání demonstrace za demokracii 17. listopadu 2007.

Chceme upozornit na současný hrubě neuspokojivý stav demokracie v České republice, kdy se zapojení občanů do rozhodování o otázkách, jež se jich týkají, redukuje na případné využití volebního práva. Jsme hluboce znepokojeni tím, že stále nebyl schválen zákon o obecném referendu, který považujeme za jeden ze základních pilířů demokracie. Rozhodli jsem se na tento stav upozorňovat.

Jedním z případů, v nichž dochází k naprostému nerespektování principů demokracie, je otázka případného vybudování radarové základny USA na našem území. Jednání o této zásadní otázce probíhala již několik let před posledními parlamentními volbami, ale veřejnost o nich nebyla informována. Je proto naprosto nepřípustné, aby rozhodnutí bylo ponecháno parlamentu. Rozhodnout musí sami občané v referendu.

Naším cílem je rozvíjet diskuzi o těchto otázkách mezi studenty, na akademické půdě. Studenti mohou hrát velmi podstatnou roli ve společnosti. Chceme se přihlásit k naší odpovědnosti za veřejné záležitosti, kterou jako občané neseme.

17. listopad se stal falešným symbolem vítězství demokracie. Pro nás je symbolem boje za skutečnou demokracii, který ještě neskončil.

V nejbližší době budou aktivity studentského výboru směřovat k informování studentů vysokých a středních škol o těchto aktivitách a ke konkrétním přípravným krokům demonstrace.



za studentský přípravný výbor
Jana Glivická, glivicka@seznam.cz, FF UK
Lukáš Kantor, lukaskantor@centrum.cz, FSV UK
Petr Pick, uteri@seznam.cz, ČVUT
  08.11.2007 06:53 Dušan
 
No konečně.Členové a příznivci UBS to pochopili už půl roku před vámi,co se děje u policie a ve společnosti.Já proti vám určitě nepůjdu.
  08.11.2007 15:17 .
 
A co kromě řvaní na náměstích s tím zmiňovaní členové a příznivci UBS dělají???
  08.11.2007 17:23 Pavel
 
Určitě víc než ty.A nebude tam jenom UBS.
  08.11.2007 17:25 Petra
 
Pro .
Proč by členové a příznivci UBS řvali na náměstí?
Snad mají právo, jako každý občan této země, vyjádřit svůj názor. Ani vám, pokud nějaký názor máte, v tom nic nebrání.
  09.11.2007 10:29 .
 
Ale prosím, ať svůj názor projeví, ale pokud budou jenom projevovat názor a odmítnou s druhou stranou o čemkoli jednat, je to trochu polovičaté a nic to nikomu nepřinese. Výsledný efekt nula. Psi štěkají a karavana jde dál. To platí pro všechny, nejen pro UBS.
  06.11.2007 21:55 rozpad
 
PŘIJÍT, PŘEŽÍT A ODEJÍT za tohoto ministra se z policie stává sbor lidí počítajících okamžik, kdy najdou slušnou práci a můžou od tohoto odejít a mít čistou hlavu bez nervů a stresů z každodenních obav o svou budoucnost, kterou nahlodal nový služební zákon nastavený pouze pro vyvolené na horních patrech kariérního řádu.
  06.11.2007 20:02 Gejza
 
Jen nechápu, proč jste ještě nepodali žalobu k soudu. Vždyť se v případě tohoto zákona 361/2003 Sb. - zejména § 54, jedná o diskriminaci jak vyšitou. (listina základních lidských práv a svobod) Vy nevíte, že vás tento zákon nemůže znevýhodňovat oproti zákoníku práce. Nebo vy nejste občany ČR?
  06.11.2007 21:16 F1
 
Stále máme ( mluvím v množném záměrně) větší pocit, že jsme jako policisté v tomto státě - občané druhé kategorie a často v kontrastu, jak jsou hlídána práva hajzlů a u nás jsou porušována práva na každém kroku a s tímto chtějí abychom
se tvařili, že žijeme v právním státě a tento pocit měli i občané.
Je to jen ale hra na právní stát. Skutečnost je naprosto jiná. Zkusit řící pravdu funkcionáři, který je bezohledný a nenechá ano lidi po noční službě vyspat a nutí je ochrápané sedět několik hodin na služebním hodnocení jen pro svou pohodlnost. Pravda nikoho nezajímá. Co se týká lidství a lidské duše, tak u PČR je to v katastrofálním stavu. Dříve to za moc nestálo, ale v posledních letech a konkrétně za toho dlen ministra, který policajtům vůbec nerozumí je to v hajzlu . Teď je to o tom - příjít, přežít a odejít.
  07.11.2007 15:38 -:)
 
Mílý pane, žaloba byla podána, myslím k ústavním soudu. Jenže, zajisté víte, jak u nás soudní systém "pracuje".
  07.11.2007 18:38 Polda 33
 
A ještě bych dodal hlavně s jakou rychlostí !
  06.11.2007 17:38 361
 
VYPADÁ TO, ŽE POLICISTA V TÉTO ZEMI BUDE ZA PÁR LET OHROŽENÝ DRUH NA VYHYNUTÍ.
  13.11.2007 10:38 NO COment
 
Již ne za pár let !
Páni asistenti a vrchní referenti - to vymyslel někdo pod vlivem návykových látek ... Stačilo by pan nstržm., pan pprap. atd. mimo těch, kdo opravdu nějakou fci vykonávají !!!
  06.11.2007 17:20 SOS
 
Valorizace 1,5%+ reforma= odejde zbytek nejzkušenějších policistů do 15 let praxe. Opravdu pohřeb české policie se vším všudy.
  06.11.2007 17:15 pragocentrismus
 
Zajímavé je jak se v dnešní době stará a jak preferuje Praha své policisty ( max.odměny, vyšší třídy, stropy příplatků za vedení atd) a jak kašlou krajské správy na lidi v jiných částech republiky, kde je nezaměstnanost a policisté drží hubu a krok za základní platy bez jekéhokoliv ohodnocení navíc.
  06.11.2007 21:17 kdos
 
Budu ti oponovat. Sloužím Praha venkov a tudíž do Prahy kousek a mne osobně výplata klesla, osobní odebráno z odůvodněním že je potřeba na SKPV a od začátku roku žádná změna k lepšímu = mám to za 24.
  08.11.2007 01:31 Závist a kecy
 
Sloužíme v Praze, 5TT, VŠ, 12 let služby a propad platu za 9 měsíců letošního roku 15 tisíc čistého, max.odměny tu nikdo neviděl ani z dálky a dorovnání v nedohlednu, tak si ty žvásty nech pro někoho jiného hňupe!!! P.S.: nastup do Prahy a přestaň závidět, rychle ti cvakne, že těch pár korun na rizikovém za to nestojí....,
  09.11.2007 04:50 jarda
 
A to ti prozradil někdo z tvých nadřízených nebo jsi na to nějak přišel sám? Mohu tě ubezpečit, že odměny v Praze berou pouze vyvolení, a to většinou jen funkcionáři, kteří se ještě musí svým vyšším nadřízeným zavděčit nějakou špinavostí. I v Praze je PČR v rozkladu, protože ty, co mají možnost a v popisu práce rozhodovat, nerozhodují, starají se je o své kapsy, své pohodlí a hlavně, hlavně aby nemuseli nic dělat.