Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  14.11.2007 18:52 výhody 361
 
Novým zákonem jsem přišel o mimořádné povýšení, rehabilitace a platově jsem vlastně na stejných penězích. Jaké změny přinesl vlastně služební zákon pro obyčejné policisty?
  15.11.2007 16:02 Franta.Š.
 
To záleží pane kolego co chceš srovnávat a s jakým zákonem. S předešlou 186-kou, nebo ještě s předeslejší 100-kou. Rozhodně je 361 o mnoho spravedlivější. To, že si PP nedokáže uhlídat aplikaci 150-ti hodin je jejich věc. Ale není to chyba zákona. Nepíšeš o které konkrétní části se ti jedná.
  15.11.2007 16:41 Franto Š.
 
copak nevidíš? Píše, že přišel o mimořádné povýšení (např.záchrana života aj.), píše o ztrátě nároku na rehabilitaci (zřejmě polda nad 40 let, ale nemá ještě 15 let služby za sebou), navýšení platů, které Kalousek předhazoval novinářům o min.8.000,-Kč a vyvolával tak vlnu nevole občanů ČR se taky nekonala. Jesli mluvíš o 150 grátis, tak k nim přihoď spoustu dalších podrazů na lidi ve výkonu a to se teď všichni začnou modlit, aby neprošel díky expertnímu týmu na novelu 361, jejich výmysl o zrušení směnnosti - opět další podraz na lidi sloužící soboty, neděle, noční, svátky a to nepíšu o zrušení limitu přesčasové práce zdarma aj.specialitkách....
  15.11.2007 17:22 reverz
 
Ano druhý kolega pochopil. Přes 40let ale nikoliv 15let služby.
  16.11.2007 12:01 bejvalka
 
pro Frantu Š. Docela by mě zajímalo, v čem je spravedlivější kupříkladu co se valorizací týče. Ti co odešli o něco dříve než já, mají tolik, na kolik já díky poloviční valorizaci nikdy nedosáhnu. Jsou spravedlivější u výsluhy s valorizací v poměru k počtu odpracovaných let. To ano, ale to by bylo pro všechny stejné. Takhle jsem legálně okrádán díky nepravé retroaktivitě, která se v budoucnu určitě bude projednávat ve Štrasburku.
  14.11.2007 18:48 May Day
 
Celý efekt policejní práce je zmrzačen do neustálých statistik, výkazů, ohodnocení a administrativních mašinérií všeho druhů, Ekisů, ETŘ, ZIS a dalších neskutečně ztrpčujících vynálezů, které z policistů dělají akorát administrativní mašiny.
  15.11.2007 18:14 NO COment
 
Souhlas ! A k tomu nové úpravy zákonů (dodatky, přílepky) a nová (mnohdy zbytečná) interní nařízení a lokální úpravy, že už člověk pomalu neví co platí a co ne !!!
  14.11.2007 18:42 blbá nálada
 
Kdy bude nějaké veřejné vyjádření spokojenosti u policie? Kdy bude možná skutečná a nezmanipulovaná konfrontace o stavu dnešní policie a jejich pohled na dění dnešních dnů?
  14.11.2007 14:46 Pavel
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/proc-policiste-odchazeji -123/
  14.11.2007 18:39 Proč
 
Protože chtějí žít klidný, nestresující život bez buzerace a věčného napětí.
  15.11.2007 06:40 bejvalka
 
být předákem NOS, nevystrkuju vůbec nos, neboť mi není zcela jasné, co za ten rok platnosti nového zákona prosadili k lepšímu. Než fráze, konstatování všeobecně známého, mohl by dotyčný seznámit okolní svět, co se díky činnosti NOSu změní k lepšímu díky. Taktně rovněž pomlčel o omezení výsluh, které by vlivem megaodchodu policajtů mohlo v klidu pokračovat. Rovněž bych se bál, že o výsluhu přijdu, i když díky nedodržování zákonů vlastně přicházejí o část výsluhy i bývalí policajti za souhlasu ombudsmana, který však nevysvětlil, proč zpětně nereagovaly při změnách i stavební spořitelny, tak jako byla zpětně omezena valorizace.
  15.11.2007 18:49 nebejvalka
 
Jen pár detailíků pro bejvalku:
Ten zákon není platný rok, ale čtyři roky, rok je účinný. Rozdíl Ti snad nemusím upřesňovat. Co za ten rok prosadil NOSP k lepšímu? Totéž co UBS, jenom při tom nedělali takový povyk po ulicích, který veřejnost rozhodně na naši stranu nepřetáhne. Výsledek je stejný - tedy přinejlepším nic.
  16.11.2007 06:37 bejvalka
 
tak sis zvýšil chytáním za slovo ego, výborně. K tomu ostatnímu, kdyby byl NOS co k čemu, nemusela by vyvíjet aktivity tohoto typu UBS a vlastně by nemusela existovat vůbec.
  16.11.2007 12:05 nebejvalka
 
- to ovšem nemění nic na tom, že UBS prosadila totéž co NOSP - tedy NIC.
  14.11.2007 13:48 nasranej fízl
 
Zdravím všechny kolegy zařazené do třetí , čtvrté a částečně i páté platové třídy, tak jsem se dnes ze závěrů z porady našeho okresního ředitelství dozvěděl, že těm kterým klesl letošní příjem oproti loňskému roku, se plat dorovnávat nebude, máme to tam s vykřičníkem, co k tomu dodat ??? Jediné, tomu hovadu na fotce nad tímto příspěvkem, bych nejraději flusnul do ksichtu, a rád bych aby to udělali všichni, kdo šel s platem dolů a takovou fotku bych potom dal na tuto titulní stranu, myslím, že by se již tak debilně nešklebil.....pevně doufám, že se mu jeho rezort pořádně posere a že co nejvíce kolegů najde odvahu a od této firmy odejde...
  14.11.2007 14:38 ještě dřív nasraný fízl
 
S tím flusnutím do ksichtu se postav na konec do dlouhé řady.Neboj jednou se dočkáme.Předčasné volby se blíží mílovými kroky.
  14.11.2007 09:27 +++
 
... modří soudruzi od roku 89 si přišli něco k 13 bilionům kaček, Světová banka prý nikdy ve své historii nezaregistrovala tak prudký nárůst finančních prostředků u vybraných fyz. subjektů při tak nízké výkonnosti národní gospodarky. To všechno svědčí o plánovitém budováni velmi nestandardního ekonomického prostředí, kde korupce, zneužívání moci a vědomé porušování i elementárních zásad ekonomických pravidel hrají u místní vládnoucí kliky prim. A tady je záhodno citovat prezidentského kandidáta prof. Švejnara ....existují jen dvě země, které během 20. století změnily statut z vyspělé země na nevyspělou: Argentina a Česká republika.
  14.11.2007 13:12 Rejpal
 
No co, co... Proto se snad zrušila finanční policie a rozkládá se ÚOOZ. Snad byste proboha nechtěli, abyste na něco přišli.
  14.11.2007 06:41 !
 
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pra%C5%BEsk%C3%A1_defenestrace
  13.11.2007 22:07 Džordžíno
 
Do novely bych ještě zakotvil, že policista z obvodního oddělení nesmí ani v době volna požívat alkohol a holdovat sexu. Jinak je zpracovaná velice dobře s touto souhlasím a přináší policistům zřetelné a jasné výhody a povinnosti.
  14.11.2007 18:44 hnus
 
Za chvíli budou policistu v této republice hledat lupou a mikroskopem. Takové podminky a ohodnocení práce by u armády nemohlo projít.
  13.11.2007 20:58 výhledy
 
Co tam na nás zase ti darebáci připravují, další ožebračování již zbidačeného policisty.
  04.01.2008 08:05 MIV
 
jkkhhsh
  13.11.2007 20:48 Rejpal
 
Doporučuji všem policistům pobírajícím příplatek 10% za směnnost pečlivé prostudování "návrhu novely zák.č.361/2003 Sb., body 9 - 16 a obvzláště pečlivě bod 13, ve kterém se navrhuje "zrušení institutu zvýšeného tarifu o 10% v případech výkonu služby ve směnném nebo nepřetržitém provozu. Zakotvení tohoto zvýšení negativně ovlivňuje karierní řád a v současné době též doplňování speciálních útvarů s celostátní působností".
Nikde ani slovo o tom, jak bude výpadek těchto 10% příjmu nahrazen.
  13.11.2007 20:56 Jezinka
 
pro hledající, návrh novely z.č.361 je na http"//www.ubs-mv.eu/ke stažení/.htm
  13.11.2007 21:19 Odcházející
 
Jo to je fakt dobrý, ale ještě lepší je § 42/1 d), vidím, že jsem se rozhodl správně " 17".
  13.11.2007 21:20 Odcházející
 
ten příspěvek pod Jezinku ode mne patřil sem. Chybka se vloudila, spíše nepozornost.
  14.11.2007 08:38 Rejpale
 
A co bod 8 ? Ten,kdo to napsal musí být marod,jinak to není možný.
  14.11.2007 14:22 efras
 
Jedině tak je to správné. Policista musí sloužit lidu a né čekat, že za to dostane za práci zaplaceno.
Do novely se však také zapracovává významná změna. Která zní:" s ohledem na podprůměrné platy policistů zasahujících proti pachatelům, má právo policista dát přednost vlastnímu životu a zdraví, před životem a zdravím ostatních osob. Policista počká v záloze za bukem, až bude po všem, hezky v klídku to zpracuje, nejlépe na NP.